Jaunākais izdevums

Bērnu apavu bizness ir ļoti sarežģīts - cieši saistīts ar sezonalitāti, demogrāfijas rādītājiem valstī, iedzīvotāju pirktspēju, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Bērnu apavu bizness nav tik ienesīgs kā pieaugušo, bet konkurence ir spēcīga abos segmentos, atzīst DB aptaujāti mazumtirgotāji. Vieglāk klājas tiem veikaliem, kas ir nomnieki tirdzniecības centros, bet izdzīvot un pastāvēt ir iespējams arī tiem, kuru veikali atrodas citviet Rīgas ielās un arī reģionu pilsētās. Lielākoties bērnu apavus kā atsevišķu preču grupu piedāvā tirgotāji, kuru plauktos atrodamas preces arī pieaugušajiem. Tādi veikalnieki, kuri specializējušies tikai un vienīgi bērnu apavu tirdzniecībai, Latvijā ir maz.

1. septembra sindroms

Savulaik atsevišķi bērnu apavu veikali Rīgā ir bijuši Euroskor un Ecco, bet tagad tie ir aizvērti, jo šajā biznesā ir grūti nodrošināt normālus un vienmērīgus pārdošanas apjomus visu gadu. Pašlaik Euroskor viens specializēts bērnu apavu veikals ir Valmierā. «Tirgotājiem bērnu apavi ir daļa no kopējā sortimenta, kura īpatsvars svārstās no 15 līdz 20%. Tā ir salīdzinoši neliela daļa no kopējā veikala pārdošanas apjoma, bet, lai nodrošinātu bērnu produkcijas klāstu, ir jāiegulda liels darbs,» stāsta SIA Euroskor valdes loceklis Aldis Lūsis.

Kopumā pasaulē nav daudz ražotāju, kas specializētos tikai bērnu apavu ražošanā, kurā jāiegulda vienlīdz liels darbs kā pieaugušo apaviem, bet finansiālais ieguvums pēc tam ievērojami atšķiras. «Var jau teikt, ka materiāls spēlē lomu, un bērnu apaviem tiek izmantots mazāk ādas vai gumijas, bet kopumā šai niansei nav noteicošā loma,» viņš turpina. Apavu mazumtirgotājam SIA Euroskor Latvijā pieder zīmolu Euroskor, Ecco, LLoyd, Tamaris un Clarks veikali; kopumā ir 31 tirdzniecības vieta, bet bērnu apavi ir 24 no tiem, kā arī internetveikalā.

Šajā biznesa niša sezonalitāte ir īpaši jūtama. Bērnu apavus visvairāk iegādājas mācību gada sākumā, kad mainās gadalaiki.

Visu rakstu Mazajām pēdām lielas izmaksas lasiet 1. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor nākamgad slēgs divus veikalus un ieguldīs līdzekļus vairāku veikalu renovācijā

LETA, 23.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotāja SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) nākamgad slēgs divus mazos veikalus un ieguldīs līdzekļus vairāku veikalu renovācijā, informē Euroskor valdes loceklis Aldis Lūsis.

Viņš skaidro, ka tā ir daļa no uzņēmuma plānotās optimizācijas plāna. «Patlaban varam apstiprināt informāciju par viena veikala slēgšanu Tērbatas ielā. Būtībā jau ilgāku laiku šo trīs mazo veikalu rādītāji bija neapmierinoši, tāpēc plānojam veikt šādu optimizāciju.»

Savukārt 2015.gadā Euroskor plāno atvērt divus jaunus mono zīmolu veikalus, taču, tā kā līgumi vēl nav noslēgti, publiski nosaukt šos zīmolus Lūsis nevar. «Varu tikai pateikt, ka viens būs Latvijā pirmais šī zīmola veikals.»

Nākamgad plānots arī ieguldīt lielus līdzekļus vairāku Euroskor pārvaldīto veikalu renovācijā, un nākamā gada pirmajā ceturksnī tiks modernizēti četri tīkla veikali.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais patērētājs apavu pirkšanā ir nelojāls, stāsta apavu tirgotājas SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) valdes loceklis Aldis Lūsis.

Tiesa, šādi patērētāji vairāk novēroti Rīgā un citās lielākajās pilsētās esošajos daudzzīmolu veikalos, atzīmē Lūsis.

«Vidējais patērētājs ir tāds, kurš mīl eksperimentēt. Pircējs, kurš jau iepriekš nav izdomājis, ka pirks kāda noteikta zīmola apavus tirdzniecības centrā, kur ir daudz veikalu, nopirks apavus impulsa vadīts. Tā būs vairāku faktoru sakritība - labs pārdevējs, uzrunājoša izvēle, cena vai kaut kas cits,» skaidro Lūsis.

Viņš arī norāda, ka, vērojot patērētāju uzvedību, var teikt, ka Latvijas sabiedrībā ir īsa atmiņa ne tikai attiecībā uz politiskajiem procesiem, bet arī attiecībā uz iepirkšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka šogad apavu tirgotāji var cerēt uz pozitīvu dinamiku, kopumā nozarē ir sagaidāma liela spriedze un asa konkurence par Latvijā esošajiem pircējiem, stāsta apavu tirgotājas SIA Euroskor Latvijā (Euroskor) valdes loceklis Aldis Lūsis.

Viņš norāda, ka kopējais apavu mazumtirdzniecības apjoms aug, savukārt straujāk par apgrozījumu aug veikalu skaits. Tas liecina, ka konkurence kļūst intensīvāka, kā dēļ strādāt ir arvien grūtāk un grūtāk.

«Lai arī šogad tirgū varam cerēt uz pozitīvu dinamiku, tomēr konkurences ziņā lielāko spēlētāju vidū nekādas pārmaiņas nav gaidāmas - liels saspringums un ļoti asa cīņa starp apavu mazumtirgotājiem turpināsies.

Pat tad, ja mēs runājam par lielākajiem spēlētājiem, jāņem vērā, ka viņiem visiem ir relatīvi nelielas tirgus daļas,» skaidro Lūsis.

Lielākie spēlētāji apavu tirdzniecībā Latvijā ir Euroskor, NS King, Eiropas apavi, Danija. Tāpat salīdzinoši spēcīgs spēlētājs ir arī CCC, kas Latvijas tirgū ienāca pirms diviem gadiem. «Gandrīz visi lielākie spēlētāji ir vienos un tajos pašos tirdzniecības centros, koridoros, un nereti mums pārklājas kāda klāsta daļa,» atzīst Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu mazumtirgotāja SIA «Euroskor Latvijā» apgrozījums 2017. gadā bija 9,036 miljoni eiro, kas bija par 53 tūkstošiem eiro jeb 0,6% mazāk nekā gadu iepriekš, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa bija 10,5 tūkstoši eiro, kas bija 22 reizes mazāka nekā gadu iepriekš. SIA «Euroskor Latvijā» gada pārskata vadības ziņojumā norāda, ka peļņas samazinājums saistīts ar pastāvīgi pieaugošo konkurenci un nelabvēlīgo sezonalitātes ietekmi.

2017.gadā SIA «Euroskor Latvijā» mazumtirdzniecības tīklu veidoja 31 apavu veikals, no kuriem 17 bija «Euroskor» daudzzīmolu apavu veikali un 14 monozīmola veikali. Uzņēmuma nodarbināto darbinieku skaits pieauga līdz 124 cilvēkiem, savukārt tā kopējie maksājumi valsts kopbudžetā bija 1,603 miljoni eiro.

Pagājušajā gadā SIA «Euroskor Latvijā» uzsāka saimniecisko darbību Igaunijā un Lietuvā. Uzņēmums atvēra pirmos specializētos «Lloyd» zīmola apavu un aksesuāru veikalus Viļņā un Tallinā, kopā ieguldot vairāk nekā 300 tūkstošus eiro, sacīts tā gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor jaunu izaicinājumu priekšā

Sandra Dieziņa, 11.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

25 gadu laikā izdevies realizēt teju piecus miljonus apavu pāru

Tāda ir SIA Euroskor Latvijā bilance, atskatoties uz līdzšinējo darbību ceturtdaļgadsimta garumā. Sākums bija ļoti drosmīgs, un tajā laikā maz kas bija tāds, ko šodien uzskatām par pašsaprotamu, atceras Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis. Euroskor saknes meklējamas Zviedrijā, kur pēc Otrā pasaules kara izceļojušie latvieši Rūdolfs un Margareta Kerli atvēra savu pirmo apavu veikalu, kura turpinājums Latvijā jau bija 1992. gadā izveidotā firma SIA Euroskor Latvijā.

«Euroskor savā laikā ir daudzus pazīstamus zīmolus atvedis uz Latviju – gan Ecco, gan Lloyd un citus,» stāsta A. Lūsis.

Turpmākie izaicinājumi būs jaunu zīmolu piesaiste, interneta veikala attīstība un tas, kā pircēju uzrunāt internetā. «Jādomā arī, kā apavu veikalu padarīt interesantāku tiem jauniešiem, kas šobrīd dzīvo tikai pa internetu,» piebilst A. Lūsis. Pirkumi internetā aug straujāk nekā veikalos, apliecina Euroskor Latvijā dati - pagājušajā gadā pieaugums interneta veikalā bija 26% pret 2015. gadu, kamēr mazumtirdzniecības veikalos – nepilns procents. Jāņem arī vērā, ka apavus tirgo arī nespecializētajos veikalos, piemēram, apģērbu un pat pārtikas veikalos. Euroskor Latvijā gan neplāno tirgot pārtiku savos veikalos, bet sortimenta paplašināšana ar aksesuāriem un citām precēm gan varētu būt iespējama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Euroskor Latvijā, investējot nepilnu pusmiljonu eiro, paplašina savu darbību, atverot zīmola LLOYD veikalus arī Lietuvā un Igaunijā, informē uzņēmums.

Kā norāda SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis, šis ir pirmais solis uzņēmuma darbības attīstībai Baltijas valstu mērogā: «Tuvāko trīs gadu laikā plānojam izveidot 10 LLOYD zīmola veikalu tīklu Latvijā un kaimiņvalstīs.»

«Latvijas tirgus ir neliels un ļoti piesātināts ar konkurenci apavu mazumtirdzniecības nozarē, tādēļ, lai veiksmīgi turpinātu uzņēmuma izaugsmi, esam nolēmuši attīstīt tirdzniecību Baltijas mērogā,» stāsta Aldis Lūsis. 1.septembrī darbu sācis pirmais Euroskor Latvijā atvērtais LLOYD veikals Lietuvā – tirdzniecības centrā Panorama, Viļņā. Novembrī durvis vērs arī LLOYD veikals Igaunijā – Tallinas tirdzniecības centrā Viru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Euroskor peļņa pieaugusi septiņas reizes

Zane Atlāce-Bistere, 23.05.2017

Apavu nozarē tirdzniecība internetā kļūst par arvien būtikāku biznesa daļu, norāda SIA Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis

Foto: Ieva Čīka/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot uzņēmuma efektivitāti, Euroskor Latvijā 2016. gadā peļņu palielinājis septiņas reizes - no 33 tūkstošiem 2015.gadā līdz 232 tūkstošiem pērn, informē uzņēmumā.

Uzņēmums pērn apgrozījis 9,1 miljonu eiro. «Veikalu tīkla reorganizācija un uzņēmuma efektivitātes paaugstināšana bijis mūsu prioritārais mērķis pēdējo divu gadu laikā, kas ļāvis mums 2016.gadu aizvadīt veiksmīgi, sasniedzot pozitīvu izaugsmes bilanci ar mazāku veikalu skaitu nekā 2015.gadā,» norāda SIA Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis.

Straujāko izaugsmi pērn piedzīvojis Euroskor Latvijā interneta veikals, kāpinot apgrozījumu par 26%. A.Lūsis piebilst, ka apavu nozarē tirdzniecība internetā kļūst par arvien būtikāku biznesa daļu.

Pozitīvo kopējo apavu tirdzniecības nozares izaugsmi veicinājis Latvijas iedzīvotāju privātā patēriņa un pirktspējas pieaugums. Pēdējo gadu tirdzniecības tendences rāda, ka cilvēki ik gadu izvēlas arvien dārgākus un kvalitatīvākus apavus, priekšroku dodot zināmu zīmolu ražojumiem, secina A. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 80 tūkstošus eiro, piektdien veikalu tīkls Euroskor atvēris jaunu veikalu Ventspilī, tirdzniecības centrā Tobago, informē veikala pārstāvji.

«Šogad strādājam pie tīkla attīstīšanas Kurzemes reģionā,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. «Jaunais veikals Ventspilī mums ļaus krietni dažādot savu sortimentu un strādāt ar dažādām pircēju grupām.»

Arī līdzšinējais Euroskor veikals Annas ielā 7 turpinās darbu, uzsver A.Lūsis, norādot, ka izmaiņas skars arī esošā veikala plauktus – tajā klientiem piedāvās apavus no nedaudz ekonomiskāku zīmolu klāsta.

«Otra veikala atvēršana Ventspilī ir viens no soļiem mūsu tirdzniecības tīkla attīstīšanā Kurzemes reģionā, norāda A.Lūsis. Septembrī pēc rekonstrukcijas jaunās un daudz plašākās telpās durvis vērs arī Euroskor veikals Tukumā, tirdzniecības centrā Tukums, Pasta ielā 14,» norāda Aldis Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos astoņos mēnešos par 18% pieaudzis TAX free pirkumu skaits, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn, liecina veikalu tīkla Euroskor novērojumi. Šis ir augstākais rādītājs pēdējo gadu laikā.

«Lai arī daudzās nozarēs tirdzniecība Krievijas un Ukrainas konflikta dēļ ir samazinājusies, apavu tirdzniecības segmentā vērojams pretējais – pirkumu skaits no austrumu valstu tūristiem, īpaši Krievijas pilsoņiem, būtiski pieaudzis,» norāda veikalu tīkla Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis.

«Interesanti, ka, lai arī TAX free apavu pirkumu skaits audzis par 18%, vidējā pirkuma vērtība samazinājusies par 14%, turklāt dārgākos veikalos kritušies ir abi rādītāji,» uzsver A. Lūsis.

Arī Global Blue Latvija pētījums par TAX free pirkumiem Latvijā laika posmā no šā gada janvāra līdz augustam apliecina ārvalstu tūristu pirkumu skaita pieaugumu. «Turklāt ir dubultojies to pircēju skaits, kuri Latvijā no Krievijas ieradušies ar mašīnu – no tā varam secināt, ka viens no viņu mērķiem, apmeklējot mūsu valsti, bijusi iepirkšanās,» skaidro A. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Euroskor Latvijā vadītāju Aldi Lūsi

Lelde Petrāne, 13.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild apavu mazumtirgotājas SIA Euroskor Latvijā vadītājs Aldis Lūsis. Tas ir latviešu ģimenes uzņēmums, kas strādā jau vairāk nekā 50 gadus. Sākotnējās saknes ir Zviedrijā, bet Latvijā deviņdesmito gadu sākumā tas atvēra pašu pirmo rietumu standartiem atbilstošo apavu veikalu.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šī ir ļoti dinamiska nozare, tāpēc uzņēmumā varu īstenot interesantus un jaunus projektus. Ir ļoti liels izaicinājums piedāvāt klientiem tieši to iepirkšanās pieredzi, kas der un patīk daudziem. Un te nav runa tikai par apavu izvēli, bet arī par iepirkšanās vides veidošanu. Turklāt Euroskor Latvijā iekšējā darba vide, uzņēmuma kultūra un vērtības iet roku rokā ar manu redzējumu, kā gūt panākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas apavu ražotājfirma "Ecco" zaudēs Dānijas karaļnama apgādātāja statusu pēc tam, kad šis uzņēmums tika kritizēts par to, ka turpina darboties Krievijā.

Karaļnama apgādātāja statuss beigsies 2023.gada 16.aprīlī, un "karaliskā ģimene ir darījusi zināmu, ka tas netiks atjaunots", trešdien paziņoja "Ecco".

""Ecco" augstākā vadība ņem vērā karaļnama lēmumu un tai nav, ko piebilst," teikts paziņojumā.

Ne uzņēmums, ne Dānijas karaliskā ģimene nesniedza komentārus par šī lēmuma iemeslu, tomēr "Ecco" pēdējos mēnešos ir kritizēta par darbības turpināšanu Krievijā arī pēc tās iebrukuma Ukrainā.

Krievijas pilna apjoma iebrukums Ukrainā 24.februārī ir pamudinājis daudzus ārvalstu uzņēmumus atstāt Krieviju.

"Ecco" attaisnoja savu neaiziešanu no Krievijas ar atbildību pret saviem darbiniekiem. Krievijā ir apmēram 200 "Ecco" veikalu, kuros strādā aptuveni 1800 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Euroskor Latvijā vadītājs: Reģionos strādāt ir vieglāk nekā Rīgā

Dienas Bizness, 02.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apavu ražošana ir sarežģīta, jo tajā bez roku darba iztikt nav iespējams. Ja kāds uzņēmējs izlemtu, ka tieši Latvijā attīstīs vērienīgu apavu ražošanu, tad būtu jārēķinās ar to, ka vietējais tirgus ir mazs, tāpēc būtu ļoti sarežģīti saražoto produkciju pārdot lielos apjomos, turklāt arī iekarot eksporta tirgus ar mūsu valstī ražotajiem apaviem būtu grūti. Lai Latvijā ražotie apavi būtu konkurētspējīgi eksporta tirgos, nepieciešama ļoti laba kvalitāte, sava īpaša pievienotā vērtība, turklāt vēl arī patērētājam pieņemama cena, bet tas nav viegli panākams, saka Euroskor Latvijā valdes loceklis Aldis Lūsis intervijā laikrakstam Diena.

Fragments no intervijas

Mēdz teikt, ka apavu iegādes apjomi ir viens no sabiedrības labklājības reālajiem rādītājiem. Vadoties pēc šī kritērija, Latvijā labklājība aug?

Mainās iedzīvotāju iepirkšanās paradumi. Vērtējot pēc tā, ka daudzi pircēji apavus pērk atlaižu laikā, jāsecina, ka Latvijas iedzīvotāji kļūst racionālāki. Dažādas atlaižu akcijas kļūst par aizvien spēcīgāku magnētu. Kādreiz izpārdošanas bija tikai dažas reizes gadā, mainoties sezonai, tagad bieži ir arī starpsezonu izpārdošanas. Kopumā Latvijā pircēju vidū dominē vēlme nopirkt pēc iespējas kvalitatīvāku preci par pēc iespējas zemāku cenu. Maz ir tādu pircēju, kuri lepojas, ka ir kādu preci nopirkuši par augstu cenu, daudz vairāk ir tādu cilvēku, kuri lepojas, ka vērtīgu preci nopirkuši lēti un izdevīgi. Pircējiem psiholoģiski nepieciešams gandarījums, ka par preci nav pārmaksāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Igaunijā atklās lielāko tirdzniecības centru ar panorāmas ratu uz jumta

Zane Atlāce - Bistere, 07.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 8.novembrī Tallinā tiks atvērts Igaunijā lielākais tirdzniecības centrs T1 ar panorāmas ratu uz jumta, informē projekta attīstītāja Pro Kapital Grupp pārstāve Iveta Vanaga.

Kopējais investīciju apjoms ir 70 milj. eiro.

Panorāmas rats ar 27 apsildāmām kapsulām ļaus vērot Tallinas panorāmu no 120m liela augstuma.

Tirdzniecības centra izklaides zona pārsniedz 12000 kvadrātmetrus, kurā būs gan zinātnes un eksperimentu centrs bērniem, gan Super Skypark vairāk kā 6500 kvadrātmetru platībā ar Eiropā lielāko tramplīnu kompleksu, 10m augstām klinšu kāpšanas sienām, labirintiem, kā arī 360 grādu 4D un interaktīvu 7D kinoteātri.

Tirdzniecības centra T1 tirdzniecības platība ir 55 tūkst.kvadrātmetri ar vairāk kā 200 veikaliem (kopējā platība 130 tūkst. kvadrātmetru, 1500 autostāvvietas), kā arī 5500 kvadrātmetru liela restorānu zona Taste of Tallinn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aktīvajā Hanzas laikā, 15. un 16.gadsimtā, Valmiera bija izdevīga tikšanās vieta, jo atradās viduspunktā starp lielajām Livonijas pilsētām. Tur pa zemes vai ūdens ceļu regulāri ieradās tirgotāji un Livonijas zemes varenie, lai sanāksmēs pieņemtu lēmumus un gūtu pieredzi. Vairākus gadu simtus vēlāk, turpinot vēsturisko tradīciju, Valmiera ir pirmā vieta Latvijā ārpus Rīgas, kur 28. un 29.jūnijā norisināsies Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju forums. Tas ir Latvijas valsts simtgades programmas notikums.

Aicinām savlaicīgi reģistrēties dalībai un sekot līdzi jaunākajai informācijai par foruma norisi portālā www.ieguldilatvija.lv. Īpaši gaidīti interesenti, kuri saskata Latvijas produktu potenciālu eksportam un kuri vēlas iepazīt globālo uzņēmējdarbības vidi.

Paneļdiskusiju dalībnieki būs latviešu izcelsmes uzņēmēji un profesionāļi, kuri pieredzi guvuši, strādājot dažādos pasaules tirgos.

Foruma pirmajā dienā, 28.jūnijā, paneļdiskusijās pieredzē par ASV biznesa vidi dalīsies tādi globālajā tirgū zināmi nozaru eksperti kā Merck KGaA Vācija globālais mārketinga direktors Marcus Chen, ECCO izpilddirektors Nathan Christensen un Michelin Global Services pārstāvis Roberts Kukainis. Paneļdiskusiju vadīs ASV Federālās vēlēšanu komisijas ģenerālpadomes palīgs Pēteris Blumbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kā top? Zīmola June9 apavi

Monta Glumane, 10.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieks Andris Runcis pirms aptuveni astoņiem gadiem pašmācības ceļā uzsāka apavu šūšanu, pirms pusotra gada Cēsīs izveidoja sev darbnīcu, bet pirms gada atvēra veikalu, kurā iespējams iegādāties zīmola June9 produkciju.

«Man tas bija kā Golgāta ceļš, emocionāli smags, jo ļoti daudz kas tika izmests ārā, bija kaudzēm jautājumu, uz kuriem nebija atbilžu. Mūsu valstī nav skolu, kurās māca apavu izgatavošanu, visu apguvu pašmācības ceļā, staigājot no viena kurpnieka pie otra pēc padoma. Vēlāk sapratu, ka vajadzēja aizbraukt kaut kur uz Eiropu un pamācīties, piemēram, Ungāriju, Spāniju, Itāliju vai Portugāli. Tad tas ceļš būtu bijis īsāks un efektīvāks. Latvijā šobrīd ir palikuši uz roku pirkstiem saskaitāmi meistari, kas kaut ko saprot no apavu darināšanas,» saka A.Runcis.

Apavu meistars uz dzīvi Cēsīs kopā ar sievu Kristīni pārcēlies pirms sešiem gadiem. Iepriekš apavi tapa šim darbam nepiemērotās telpās VEF kvartālā, vēlāk - ģimenes mājā Cēsīs. A.Runcis stāsta, ka 2014.gadā bijis liels individuālo pasūtījumu pieaugums. «Sapratu, ka man nepieciešama jau nopietnāka vieta. Astoņi kvadrātmetri darbam bija par maz,» viņš saka. Ar laiku parādījās arī dažādas iekārtas, kurām nepietika vietas esošajās telpās. 2015.gada vidū tika sameklētas telpas darbnīcai un veikalam. Ateljē izveidošanā investēti gan pašu līdzekļi, gan Cēsu pilsētas piešķirtais grants uzņēmējdarbības uzsākšanai, kas veido aptuveni 2000 eiro, gan aizdevums no Altum.

Komentāri

Pievienot komentāru