Nākamo trīs gadu laikā McDonald’s ķēdes attīstībā Latvijā investēs aptuveni sešus miljonus eiro, intervijā aģentūrai LETA stāsta McDonald’s attīstības licences īpašnieks Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Grieķijā un Maltā Melo Hili un McDonald’s centrālās divīzijas prezidents Hamzats Hasbulatovs.

Bet Baltijā nākamo trīs gadu laikā plānots investēt kopumā ap 15 miljoniem eiro, norāda McDonald’s pārstāvji.

Kā atzīmē Hili, nākamo trīs gadu laikā Latvijā paredzēts atvērt vēl trīs ēstuves, kā arī sākt Latvijā esošajās ēstuvēs ieviest jaunas tehnoloģijas un klientiem ērtus risinājumus ēdiena pasūtīšanā.

«No nākamā gada Baltijā, sākot ar Latviju, plānota pašapkalpošanās ēdienu pasūtīšanas un norēķinu kiosku ieviešana. Tās ir iekārtas, kas vizuāli atgādina bankomātus. Bet atšķirībā no bankomātiem šīm iekārtām būs divi ekrāni - katrs savā pusē. Kioski atradīsies McDonald's ēstuvju telpās. Klientiem būs iespēja tajos veikt pasūtījumu, nestāvot rindā. Tāpat šajās iekārtās būs iespējams veikt norēķinus par pasūtījumu,» skaidro Hili.

Tikmēr Hasbulatovs akcentē, ka šāda iekārta atbilst mūsdienu klientu individuālā dzīvesveida prasībām, kas paredz prasību pēc individuālas pieejas. Patlaban šādas iekārtas visvairāk ir Francijā esošajās McDonald's ēstuvēs, kurās tās tika ieviestas pirms aptuveni trīs gadiem.

Klientu ieguvums būs ne tikai tas, ka viņi varēs izvēlēties nestāvēt rindā pie kasieriem, lai veiktu pasūtījumu, bet gan tas, ka viņu ēdiens tiks gatavots uzreiz, kad viņš ir apstiprinājis savu pasūtījumu, lai tad, kad ir apstiprināts maksājums, klientam nav vēl jāgaida ēdiena saņemšana.

Hili patlaban nevar pateikt, cik tieši šādas iekārtas paredzēts ieviest nākamā gada laikā McDonald's ēstuvēs Latvijā. Viņš nevar arī nosaukt konkrētu investīciju apjomu šo iekārtu uzstādīšanai ēstuvēs.

Savukārt Hasbulatovs uzsver, ka šo iekārtu ieviešanas mērķis nav samazināt McDonald's izmaksas, ekonomējot, piemēram, ar darbaspēka samazināšanu. Šī servisa ieviešanas mērķis ir uzlabot klientu iepirkšanās pieredzi, padarot McDonald's ēdienu vieglāk pieejamu nekā iepriekš.

Jautāti par šī gada finanšu rezultātiem, McDonald's pārstāvji atzīmē, ka pērn Baltijā apgrozījumus bijis ap 50 miljoniem eiro. Taču šogad Latvijā plānots apgrozījuma pieaugums 5-10% apmērā, salīdzinot ar apgrozījumu pērn.

McDonald’s
ir ātrās ēdināšanas pakalpojumu sniedzējs ar vairāk nekā 34 000 ēstuvju, kurās ik dienu apkalpo ap 69 miljoniem klientu 119 valstīs. Vairāk nekā 80% McDonald’s ēstuvju pārvalda franšīzes vai uzņēmumi, kuri ieguvuši McDonald’s attīstības licenci.

McDonald’s attīstības licences turētājai Maltas kompānijai SIA Premier Capital pieder 60 McDonald’s restorāni Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Maltā un Grieķijā, kas nodarbina vairāk nekā 2800 cilvēku.

Kā liecina Firmas.lv informācija, SIA Premier Restaurants Latvia pērn apgrozīja 29,63 miljonus eiro, kas ir par 23% vairāk nekā 2012.gadā, kad uzņēmums apgrozīja 24,19 miljonus eiro. Tikmēr uzņēmuma peļņa pērn pieauga par 18%, sasniedzot 632 729 eiro, 2012.gadā uzņēmuma peļņa bija 536 321 eiro.

McDonald’s darbību Latvijā sāka 1994.gadā, atverot ēstuvi Vecrīgā. Patlaban McDonald’s pārstāvniecībai Latvijā - SIA Premier Restaurants Latvia - ir 11 ēstuves (desmit Rīgā un viena Jelgavā).

Uzņēmuma pamatkapitāls ir 4 237 289 eiro. Premier Restaurants Latvia pilnībā pieder Maltā reģistrētajai kompānijai Premier Capital Limited.

Pēc kompānijas sniegtajiem datiem, McDonald’s ar vairāk nekā 26 miljoniem apmeklētāju gadā ir populārākais ēdināšanas tīkls Baltijas valstīs. Bet ar vidēji 9,6 miljoniem apmeklētāju gadā McDonald’s ir populārākais restorānu tīkls Latvijā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra