Kompreses ar ķiršu kauliņiem izmanto līdzīgi kā ar linsēklām pildītās, tiesa, pirmais variants Latvijā vēl nav plaši pazīstams 



CherryBerry (SIA ECOtex) ražo tekstila izstrādājumus ar ķiršu kauliņiem – spilvenus, acu maskas, čībiņas, masāžas maisiņus, aukstuma kompreses dažādām ķermeņa daļām. Uzņēmuma vadītāja Kristīne Duļbinska stāsta, ka kompreses ar ķiršu kauliņiem, ko var lietot gan kā siltuma, gan kā aukstuma kompreses, ir dabas dziedniecības līdzeklis, kam esot labvēlīga iedarība uz veselību. Latvijā līdzīgi mēdz izmantot linsēklas un griķu sēnalas. «Ķiršu kauliņiem ir atšķirīga struktūra, kas nodrošina masāžas efektu un ilgāk uztur siltumu vai aukstumu – īsā laikā uzņem un ilgākā periodā atdod tai ķermeņa daļai, kur ir uzlikts,» raksturo Kristīne. Sākumā daļai cilvēku ir skepse – kā gan ķiršu kauliņi var palīdzēt? «Stāstām, ka tie darbojas ar siltumu vai aukstumu, tas ir tas unikālais. Kad izstāstām, cilvēki ir gatavi iegādāties. Cilvēki ir dažādi – arī skeptiski, taču pārsvarā pozitīvi,» saka Kristīne.


Stāsta par sevi


CherryBerry darbojas kopš 2012. gada. Pagaidām tas sadarbojas ar veikaliem Rīgā, Ventspilī, Jūrmalā un Jelgavā, kas preces tirgo uz realizācijas līguma pamata. Firmai ir arī savs internetveikals, ar kura starpniecību preces nonāk pie pircējiem ārzemēs. Šobrīd tie gan nav lieli un regulāri pasūtījumi.


Kristīne teic, ka pieteicās projektā Biznesa eskalators, jo vēlējās lielāku reklāmu savai produkcijai un cilvēki tik labi nezina šo uzņēmumu. Šī mēneša laikā izdalīts daudz vizītkaršu un bukletiņu. Lai gan CherryBerry izstrādājumus var izmantot arī vasarā kā atvēsinošu kompresi, Kristīne teic, ka uzņēmuma prece vairāk aktuāla ir aukstā laikā. Tāpēc augļus dalība projektā vēl tikai nesīšot, visdrīzāk – Ziemassvētku laikā.


CherryBerry stendu cilvēki uztvēruši arī kā informācijas centru. Sākumā tas šķita apnicīgi, bet ar laiku uzņēmums saprata, ka var to izmantot savā labā un pastāstīt cilvēkiem par sevi. 


Atšķirīga pieredze


«Mums šajā mēnesī ir klājies dažādi. Arī iepriekšējie dalībnieki stāstīja, ka šī ir pilnīgi cita tipa pieredze – te nav kā tirdziņos, kur cilvēki paši nāk klāt, interesējas, pērk. Te ir upe, pa kuru plūst cilvēki, un pašam viņi ir «jāmakšķerē». Tirdziņos cilvēki vēlas iztērēt naudu par kaur ko interesantu un paši nāk klāt, bet šeit cilvēki ir atbraukuši ar mērķi iegādāties kaut ko – pārtiku, drēbes, apavus, jo īpaši – izplārdošanas laikā. Pirmajās dienās likās, ka mūs neviens neredz, un sapratām, ka pašiem vairāk jāuzrunā cilvēki, jāiet ārā no stenda. Mēs esam gan gājuši ārpus tā, gan darbojušies stenda iekšpusē, dažādi uzrunājuši un rīkojuši akcijas, piemēram, dalījām ķiršus, tādējādi pastāstot, ka mēs izgatavojam dažādus izstrādājumus no ķiršu kauliņiem,» saka Kristīne. 


Daudzi cilvēki teikuši, ka šis taču ir ķiršu laiks, dārzā ir daudz ogu un paši varētu izgatavot ko līdzīgu. CherryBerry izmantoja iespēju un stāstīja, ka šie ir īpaši apstrādāti, sausi kauliņi, lai tie nepelētu pēc vairākkārtējas lietošanas, turklāt būtu jāapēd daudz ķiršu, jo, piemēram, mazajā masāžas maisiņā esot aptuveni 200 ķiršu kauliņu.


Šī mēneša laikā Kristīne saprata, ka produkcijas cena ir pircējiem pieņemama, daļai pat šķietot zema. «Esam saskārušies, ka tirdziņos cilvēki saka, ka mūsu produkcija ir dārga, bet te pircējiem šķiet, ka cena ir adekvāta,» viņa teic. 


Šī mēneša laikā uzņēmums daudz stāstīja par savu produkciju, daudzi neko nav dzirdējuši par ķiršu kauliņu izstrādājumiem. Tajā pašā laikā secināts, ka tūristi gan zina, kas tie ir. «Latviešiem šis vēl ir mazpazīstams produkts, tāpēc viņiem daudz jādomā, lai uzreiz nopirktu. Protams, labāk pērk lētākos produktus, ko ir ar mieru nopirkt un izmēģināt, lai vēlāk varbūt nopirktu ko lielāku,» spriež Kristīne.


Virzās uz ārzemēm

Uzņēmuma mērķis ir parādīt sevi ārzemēs. «Šis ir nišas produkts, tā nav plaša patēriņa prece, tāpēc plānojam izplesties ārzemēs. Mums šobrīd ir izplatītājs Vācijā, un ar viņa palīdzību virzīsim savu produkciju. Sadarbosimies ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, kas palīdz meklēt kontaktus, kā arī atbalsta dalību izstādēs. 


Mums ir sadarbība ar vienu uzņēmumu, kas tirgo lina izstrādājumus un brauc uz izstādēm un tirdziņiem ārzemēs. Viņi ņem līdzi arī mūsu preces. Meklējam iespējas un darbojamies,» saka Kristīne.


Uzņēmums orientējas uz Baltiju, Skandināviju. Ārzemēs ir sīvāka konkurence, piemēram, Vācijā un Šveicē kompreses ar ķiršu kauliņiem pazīst, bet Lietuvā, Igaunijā un Skandināvijā šāda produkcija ir mazpazīstama. «Tūristi no Šveices saka, ka ir dzirdējuši par to, bet viņiem pārsvarā ir tikai spilventiņi, bet mums ir dažādi izstrādājumi – čībiņas, acu maskas. Viņi brīnās, ka arī tādos produktos ir ķiršu kauliņi,» norāda Kristīne.


Daudzi CherryBerry izsrādājumus pērk kā oriģinālu dāvanu. Tāpēc uzņēmums piedāvā arī korporatīvās dāvanas ar apdruku vai izšūtu logo.


Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra