Mainoties iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem, līdzi jāmainās arī tirdzniecības aprīkojuma ražotājiem un izplatītājiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.


«Interneta attīstības dēļ kardināli mainās veids, kā un kur cilvēki iepērkas un tas, ko viņi pērk. Nesen ar kolēģi spriedām, kas paliks ārpus interneta? Ēdiens – restorāni, ātrā ēdināšana, pārtikas lielveikali – un degvielas uzpilde, jo cilvēks nav vēl iemācījies ēst internetā un tur nevar ieliet arī mašīnā benzīnu. Lai gan ir diezgan daudz cilvēku, kuri jau tagad pērk internetā pārtikas preces ar piegādi uz mājām un, piemēram, Norvēģijā jau ir 50 tūkst. elektromobiļu Tesla, kam nav nepieciešamības iebraukt degvielas uzpildes stacijās. Elektropreces arvien vairāk tiek pirktas internetā. Cilvēki uz veikalu iet nevis tāpēc, lai nopirktu, bet lai apskatītu preci, ko pēc tam pasūtīt internetā. Veikali palēnām pārvēršas par sava veida ekspozīciju zāli (show-room),» nākotni ieskicē Vitrum Group vadītājs Jurijs Baskakovs. Uzņēmums ir viens no lielākajiem spēlētājiem tirdzniecības iekārtu un aprīkojuma tirgū Latvijā. 


Interese aug


Arī Maxima dati liecina, ka tās izveidotais e-veikals trīs pastāvēšanas gados ir iekarojis popularitāti. Ik gadu pasūtījumu skaits pieaudzis par 40%, apmēram ceturtā daļa Rīgas mājsaimniecību ir starp šī pakalpojuma klientiem. Internetveikalā tiek izvēlēti dažādi produkti, sākot no autiņbiksītēm, dzeramā ūdens, piena, kartupeļiem un banāniem līdz samērā neparastiem pasūtījumiem, piemēram, viens klients kā dāvanu darbiniekiem Ziemassvētkos bija pasūtījis 140 zosis, savukārt kāda dāma ik pa laikam pasūtot kaķu barību vairāk nekā 1000 eiro vērtībā. 


Visu rakstu Tirdzniecības evolūcijas ietekme lasiet 10. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra