«Mums bija tirdzniecības tīkls Drogas, kas bija izgājis ārpus Latvijas robežām, bet, tā kā bija ļoti izdevīgs korejiešu piedāvājums, šis tīkls tika pārdots. Patlaban Mego, pievienojot Iki, veidojas par spēcīgu Latvijas tirdzniecības jomas spēlētāju,» tā intervijā laikrakstam Diena jautāts, kāpēc nevienam Latvijas uzņēmumam nav izdevies izveidot globālu tirdzniecības tīklu, kas būtu spēcīgs konkurents Rimi vai Maxima, sacījis Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs.

«Atskatoties vēsturē, jāatceras, ka tirdzniecības tīkli Baltijā tika veidoti tad, kad notika privatizācijas process, un bija cilcēki, kas privatizācijas rezultātā ieguva lielus naudas līdzekļus. Lietuvas Maxima īpašnieki, privatizējot pārtikas ražošanas uzņēmumus, naudu ieguldīja tirdzniecības tīklu attīstībā. Cilvēki, kuri privatizēja Latvijas pārtikas ražošanas uzņēmumus, kā tagad redzams, negribēja ieguldīt naudu tirdzniecības tīklu attīstībā,» skaidrojis H. Danusēvičs.

«Kāpēc vēlāk tirdzniecības tīkli neveidojās? Domāju, ka atbilde uz šo jautājumu saistīta arī ar to, ka latviešiem, salīdzinot ar lietuviešiem un citām tautām, daudz grūtāk ir sadarboties un kooperēties. Latvijai vispār raksturīgi, ka ikvienam ir savs viedoklis un grūti atrast kopsaucēju,» uzskata Tirgotāju asociācijas prezidents.

Atminoties Zolitūdes traģēdiju, kad, sabrūkot lielveikala jumtam, bojā gāja 54 cilvēki un daudzi tika ievainoti, viņš Dienai sacījis: «Maximai liktenis bija lēmis, ka tieši šī uzņēmuma veikals sabruka, bet tikpat labi tas varēja būt cita tirdzniecības tīkla veikals, un sekas varēja būt tikpat traģiskas. Mēs jau vairāk nekā divus gadus cīnāmies, ka valstiskā mērogā vajag izveidot vadlīnijas tirdzniecības nozarē strādājošajiem, kā rīkoties apdraudējuma gadījumā.»

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra