Jaunu un lietotu velosipēdu tirgotājiem sācies aktīvais pārdošanas laiks; uzvaras gājienā devušies pilsētas jeb komforta velosipēdi, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Aktīvāka velo kustība aizsākusies pirms aptuveni četriem gadiem, bet pēdējā gada laikā, līdz ar velo infrastruktūras uzlabošanu Rīgā, divriteņu tirgotājiem veicoties vēl labāk. Grūdiens bijis arī Rīgas satiksmes lēmums paaugstināt sabiedriskā transporta biļešu cenu, līdz ar to aizvien vairāk rīdzinieku kā ikdienas transporta līdzekli izvēlas velosipēdu. Vai izvēlē krīt par labu jaunam vai lietotam velosipēdam lielā mērā nosaka pircēja maksātspēja, atzīst DB aptaujātie tirgotāji. «Kritiskā masa ir sasniegta. Pagaidām velo infrastruktūras attīstība Rīgā pat netiek līdzi braucēju skaita palielināšanās tempiem. Protams, Amsterdamas vai Kopenhāgenas apjomu velosipēdistu skaita ziņā vēl nesasniegsim vairākus gadus,» atzīst SIA Gandrs valdes loceklis Edgars Ražinskis.

Katram savs

Stereotips, ka labākais velosipēds arī pilsētas ielās ir kalnu divritenis, pēdējos gados ir izplēnējis. Pašlaik vairums braucēju priekšroku dod pilsētas jeb komforta velosipēdiem. T.s. kalna riteņi ir paredzēti braukšanai mežā un pa grumbuļainu ceļu. «Mode ir mainījusies, un cilvēki saprot, ka ir arī citi riteņi, ar kuriem braukt ir daudz komfortablāk,» stāsta veikala Velonet.lv īpašnieks Jānis Pētersons.

Lietotie rullē

Joprojām sava niša ir arī lietoto divriteņu tirgotāji. «Bija brīdis, kad lietoto velosipēdu tirgotāju skaits strauji pieauga. Tas bija bums, bet patlaban tirgū piedāvājums ir nostabilizējies. Ir apmēram pieci lielie tirgus dalībnieki, kas piedāvā jaunus divriteņus, savukārt lietoto velosipēdu pārdevēji no garāžas tirdzniecības un sludinājumu izvietošanas internetā, izauguši līdz pieklājīgiem veikaliem un sortimentu papildina arī ar jauniem riteņiem. Tirgus ir normāli attīstījies, un mēs lietoto velosipēdu tirgotājus neuzskatām par pretiniekiem, bet sāncenšiem, kas stadionā skrien pa blakus celiņus,» atzīst E. Ražinskis.

Vairāk zīmolu

E. Ražinskis akcentē, ka velo nozare pēdējos desmit gados ir mainījusies arī Eiropā. Starptautiskās izstādēs redzams, ka ražotāju skaits pieaudzis, līdz ar to arī piedāvājuma klāsts ir plašāks, un tas atspoguļojas arī Latvijas piedāvājumā. Aizvien tirgotāju sortimentā parādās jauni zīmoli.

Piemēram, SIA Velo city apmēram pirms septiņiem gadiem ir ieguvis ražotāja Electra oficiālā izplatītāja tiesībās Baltijā. «Pirmos gados, kamēr Latvijas patērētājus iepazīstinājām ar Electra zīmolu, pieprasījums auga lēnām, bet pēdējos trīs, četrus gadus tas ir stabils un apgrozījums šajos gados ir vienlīdzīgs. Atšķirība pa gadiem svārstās 10% robežās,» atklāj veikala Electra (SIA Velo city) valdes loceklis Jānis Kosītis. Pašlaik uzņēmums gadā pārdod apmēram 500 jaunus velosipēdus.

Visu rakstu Velo pārdošanas ritenis ir iegriezies lasiet 15. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra