Jaunākais izdevums

Rīgā autoskolas sakuplojušas treknajos gados, bet tagad tām nākas piepūst vaigus, lai nezaudētu cīņā par potenciālo autovadītāju uzmanības piesaistīšanu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Laiks pirms aptuveni septiņiem gadiem bija aktīvākais posms, kad šādu biznesu sāka ļoti daudzi uzņēmēji. Tolaik tas bijis labi pelnošs, bet tagad situācija ir ievērojami mainījusies, atzīst DB aptaujāto autoskolu pārstāvji.

Pašlaik Latvijā tiesības apmācīt transportlīdzekļu vadītājus ir 349 iestādēm, bet kopumā ir 779 apmācības vietas. Tostarp šādas tiesības ir vidusskolām, profesionālās izglītības iestādēm, liecina valsts a/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) apkopotie dati. Faktiski gan darbojas ap 200 autoskolu. Daudzām ir vairākas (dažām pat 20–30) apmācību vietas dažādās pilsētās.

Strādājošu autoskolu skaits pēdējos gados ir līdzīgs. 2013. gadā reģistrētas 13 jaunas autoskolas, bet 2014. gadā – 11. CSDD sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Korbe atgādina, ka autoskolu skaitu regulē brīvais tirgus – ja ir pieprasījums, ir arī piedāvājums. Katru gadu kvalifikāciju (ne tikai no nulles, bet arī papildu kategorijas) iegūst vidēji 30 tūkst. cilvēku, taču autoskolās iestājas vēl vairāk personu, bet ne visas to pabeidz. «Mūsu dati liecina, ka daļai mazo autoskolu vai ārpus lielajām pilsētām esošajām problēmas rada klientu piesaistīšana,» atklāj A. Korbe.

«Sākt šo biznesu ir vienkārši, taču pēc tam ir jānopūlas, lai noturētu kvalitātes latiņu. Ja ilgāku laiku autoskola neizpilda CSDD noteikto normu par kursantu sekmēm, tai var atņemt licenci,» stāsta autoskolas Vanags sekretāre–lietvede Egija Uzuliņa. Autoskolām jāievēro un jāizpilda dažādi nosacījumi, un to darbību uzrauga un darbības kvalitātei seko līdzi gan CSDD, gan šim mērķim īpaši Satiksmes ministrijas izveidota komisija.

Savukārt autoskolas Drošas braukšanas skola (DBS) apmācību direktors un valdes loceklis Artūrs Priednieks uzskata, ka Latvijā ir vērojama autoskolu pārprodukcija.

«Tik liels mācību iestāžu skaits neveicina tirgus attīstību, bet gan darbojas pretēji – cīņā par klientu daudzas autoskolas dempingo. Tas kopumā degradē nozari un neveicina apmācību kvalitāti,» viņš uzsver. Par negodīgu uzņēmējdarbības praksi sūrojas arī citi DB aptaujātie uzņēmēji, sakot, ka reklāmas, kurās tiek piedāvāts apgūt auto apmācības teoriju bez maksas, ir cenu dempinga piemērs.

Visu rakstu Autoskolu cenu kaujas lasiet 21. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārbaudīt, nevis iegāzt

Laura Mazbērziņa, 18.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija autoskolu apmācību līmeņa jomā nav pati sliktākā valsts pasaulē, bet arī ne labākā, uzskata Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskolas) vadītājs ir runājis ar saviem kolēģiem Lielbritānijā, kur apmācību process tiek organizēts citādi. Mums diezgan daudz kas ir palicis no senajiem laikiem, piemēram, apmācību process. Lielbritānijā teoriju var mācīties pats un pēc tam eksāmenu kārtot elektroniski. «Lielākā atšķirība Latvijai un Lielbritānijai eksāmenu jomā ir tas, ka tur uzdotie jautājumi nav, lai «iegāztu», bet gan, lai pārbaudītu zināšanas. Taču Latvija arī pārorientējas uz Lielbritānijas pieeju,» norāda J. Vanks. Viņš atzinīgi vērtē modernizētos CSDD teorijas eksāmenus, kuros ir ieviesti video jautājumi. Video jautājumu mērķis ir veicināt jauno autovadītāju izpratni par drošu rīcību uz ceļa, kā arī sekmēt pieklājību un toleranci starp satiksmes dalībniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārkārtējās situācijas ieviešana viesusi izmaiņas arī autoskolu darbībā - teorētiskās apmācības klātienē vairs nedrīkst piedāvāt, tādēļ daļa autoskolu pārgājušas uz attālināto apmācību, bet daļa - pagaidām savu darbību apturējušas.

Plānots, ka, beidzoties ārkārtējai situācijai, nākotnē attālinātā teorijas apmācība varētu tikt ieviesta kā pastāvīgs apmācību veids.

Iepriekš nedrīkstēja

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) Sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba skaidro, ka ārkārtējās situācijas laikā ļauts attālināti mācīt visas teorētisko apmācību tēmas.

Līdz šim gan teorētiskā apmācība attālināti nebija iespējama, jo to aizliedza likums, kas nosaka, ka autovadītāja apmācība var notikt tikai telpā, kura ir apstiprināta no CSDD puses. Pirms krīzes valstī bija plāns ieviest daļēji attālinātu B kategorijas teorētisko apmācību, kas paredzēja, ka no 11 moduļiem, klātienē obligāti būtu jānoklausās 2 moduļi, bet šis īstenošanas plāns tika atlikts uz vēlāku laiku, stāsta autoskolas "Einšteins" pārstāve Baiba Rancāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Septiņos mēnešos septiņām autoskolām atņemtas mācību kartes; vienā gadījumā iesaistīta policija

Lelde Petrāne, 05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CSDD seko līdzi autoskolu darbam, lai novērstu un nepieļautu nekvalitatīvu un nelikumīgu topošo autovadītāju sagatavošanu. 2014.gada pirmajos septiņos mēnešos notikušas piecas Transportlīdzekļu vadītāju apmācības komisijas sēdes. Tajās izskatīti jautājumi par konstatētiem pārkāpumiem saistībā ar mācību procesa organizēšanu un nodarbību norisi autoskolās gan Rīgā, gan reģionos.

Tipiskākie autoskolu pārkāpumi saistīti ar neatbilstību starp reālo apmācības procesu un dokumentos uzrādīto, kā arī ar mācību nodarbību apmeklējuma uzskaiti, bet vienā gadījumā – iesaistīta policija.

Paši skandalozākie pārkāpumi saistīti ar kādu autoskolu Kurzemē. Proti, šā gada pavasarī Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde (ENAP) sadarbībā ar CSDD atklājusi un novērsusi gadījumus, kad par samaksu, bez apmācības programmas apguves autoskolā, tiek izsniegti komerciālo pārvadājumu autovadītāju profesionālās kvalifikācijas sertifikāti. Šis gadījums tika skatīts arī Komisijas sēdē, kā rezultātā šai autoskolai atņemtas piecas mācību kartes, skolas vadītājai atņemta pasniedzējas kvalifikācija, vienam pasniedzējam izteikts brīdinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autosportists Jānis Vanks: tagad hobijs pāraudzis par darbu

Lelde Petrāne, 07.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Drošas Braukšanas Skolas (DBS Autoskola) vadītāju kļuvis Jānis Vanks, kurš plašāk pazīstams kā autosportists, savukārt profesionālo karjeru līdz šim veidojis dažādu uzņēmumu vadībā. Jāņa Vanka pievienošanās kolektīvam tiek uzsvērta kā viens no nozīmīgākajiem soļiem DBS Autoskolas darbības tālākā attīstībā.

«Mūsu mērķis vienmēr ir bijis augt, kas pēdējos gados arī ir labi izdevies – DBS apgrozījums ik gadu palielinās par aptuveni 20%,» norāda DBS Autoskolas valdes loceklis Artūrs Priednieks.

«Svarīgākais mērķis, stājoties DBS Autoskolas direktora amatā, ir ne tikai paplašināt autoskolas darbību un turpināt iesāktās satiksmes drošības aktivitātes, bet arī veicināt nozares attīstību kopumā. Strādājam pie sertifikācijas izstrādes drošas braukšanas instruktoriem – šo jautājumu ir būtiski risināt, jo instruktora profesionalitāte un spējas ir noteicošais, vai informācija un zināšanas tiks liktas lietā pareizi, padarot satiksmi uz Latvijas un pasaules ceļiem drošāku,» pauž J. Vanks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar autoskolas Credo Autoprieks direktoru Maksimu Rapoportu

Lelde Petrāne, 14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Maksims Rapoports, autoskolas Credo Autoprieks direktors. Autoskola Credo Autoprieks tika izveidota, apvienojoties divām autoskolām – Credo un Autoprieks. «Mūsu klienti veido gandrīz 30% no Rīgā esošo autoskolu klientu skaita, un 15% no visiem autoskolu klientiem Latvijas teritorijā. Katru mēnesi mūsu autoskola pulcē vairāk nekā 40 mācību grupas un nodarbina vairāk nekā 70 autovadīšanas instruktoru,» stāsta M. Rapoports.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Es vienmēr esmu vēlējies strādāt jomā, kas saistīta ar izglītību un cilvēkiem. Kad man bija tikai 18 gadi, uzsāku savu biznesu - tā bija maza autoskola, kas atradās Teikas rajonā un tajā bija tikai viena klase. No paša sākuma izvirzīju sev mērķi – panākt, lai Credo būtu labākā un lielākā mācību iestāde šajā nozarē. Pēc 10 gadu darba, autoskola Credo atradās starp nozares līderiem Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Apmaiņā pret naudu izsniegti komerciālo pārvadājumu autovadītāju profesionālās kvalifikācijas sertifikāti

Lelde Petrāne, 12.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde (ENAP) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) atklājusi un novērsusi gadījumus, kad par samaksu, bez apmācības programmas apguves autoskolā tiek izsniegti komerciālo pārvadājumu autovadītāju profesionālās kvalifikācijas sertifikāti. Šie sertifikāti dod iespējas saņemt profesionālajiem vadītājiem nepieciešamo vadītāja apliecību ar «95. kodu».

Informācija policijā par iespējamām nelikumīgām darbībām saistībā ar sertifikātu izsniegšanu nonākusi jau aizvadītajā gadā. Bija zināms, ka, iespējams, vairākas autoskolas Latvijā par samaksu piedāvā iegūt profesionālās kvalifikācijas sertifikātus, kas ļauj saņemt vadītāja apliecības ar «95. kodu».

Šie sertifikāti paredzēti autovadītājiem, kuri vēlas iegūt tiesības veikt komerciālos pārvadājumus. Operatīvo darbību laikā policijas redzeslokā nonākušas vairākas autoskolas. Šobrīd jau esot savākti pierādījumi par kādu autoskolu Kurzemē, kas, apejot likumā noteiktās normas, izsniedza minētos sertifikātus.

ENAP ir sākts kriminālprocess pēc diviem Krimināllikuma pantiem – par neatļauta labuma pieņemšanu, kā arī par dokumentu viltošanu un realizēšanu. Pašlaik procesa ietvaros kā liecinieki ir nopratinātas vairākas personas, un policija turpina darbu, jo ir pamatotas aizdomas, ka šī nav vienīgā autoskola, kas veic šāda veida pretlikumīgās darbības. Policija aicina atturēties no nelikumīgas sertifikātu iegādes, jo šādas darbības ir krimināli sodāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

DBS Autoskolas līdzdibinātājs kļūst par pasaules līmeņa auto sporta menedžeri

Lelde Petrāne, 27.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Pasaules rallijkrosa čempionātā divkārtējā Pasaules RX čempiona Petera Solberga komandai pievienojies viens no DBS Autoskolas dibinātājiem un drošas braukšanas aizsācējiem Latvijā Artūrs Priednieks.

No šā gada A. Priednieks koordinēs komandas PSRX Volkswagen World RX Team Sweden darbu starp Vācijas un Zviedrijas nodaļām, kā arī būs atbildīgs par komandas darbu Zviedrijas bāzē.

2005. gadā A. Priednieks izgāja Swedish Active Driving kursus Zviedrijā, pirms tam ieguvis Defensive Driving Certificate un Jim Russell Racing Drivers School Certificate (England), kā arī apguvis Certificate Defensive Driving Instructors Course Anglijā, līdz ar ko tika uzsākta DBS Autoskolas darbība, kurā A. Priednieks stājies amatā kā apmācību direktors/akcionārs. Skola tika izveidota ar mērķi mazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu uz Latvijas ceļiem, kā arī uzlabot autovadītāju braukšanas prasmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SIA Kreiss būtiski audzējis apgrozījumu

Žanete Hāka, 03.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starpvalstu kravu autopārvadātājs un ekspedīcijas pakalpojumu sniedzēja SIA Kreiss apgrozījums pērn audzis par 42,77%, sasniedzot 102,34 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

Pārskata gadu uzņēmums noslēdzis ar 8,613 miljonu eiro peļņu.

Saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem un pasūtījumiem, SIA Kreiss veic saimniecisko darbību Latvijas, Krievijas, Igaunijas, Vācijas, Spānijas u.c. Eiropas valstu tirgū. Pērn uzņēmums arī turpinājis darbu, lai paplašinātu klientu loku Baltijas, Krievijas un Skandināvijas valstīs, kā arī Centrālās Āzijas virzienā, lai paaugstinātu klientu apkalpošanas līmeni un turpinātu saimnieciskās darbības attīstību.

Šogad uzņēmuma attīstības plānos ietilpst iecere par autoskolas filiāļu atvēršanu Latvijas lielākajās pilsētās, kā arī papildu 200 kravu vilcēju un 100 puspiekabju-furgonu iegāde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki grozījumi Noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām, ko drīzumā vētīs valdībā, ir raisījuši Braukšanas instruktoru biedrības, Latvijas Autoskolu apvienības (LAA), 29 autoskolu un dažu privātpersonu iebildumus. Tie daļēji arī uzklausīti, otrdien vēsta laikraksts Diena.

Paredzēts, ka turpmāk visām autoskolām būs pašām jāievieš vai jāīrē mācību braukšanas laukumi, kuros organizēt regulāras nodarbības. Satiksmes ministrija skaidro, ka pašlaik nevar izkontrolēt, vai instruktors līdzekļu taupīšanas vārdā nav mānījies ar nodarbībām laukumos. Vairākas autoskolas protestējušas par sākotnēji prasīto mācību laukumu izmēru, kas ņemts vērā, jo prasītā minimālā platība – 1000 kvadrātmetru – mainīta no obligātas par ieteicamu. Tāpat ļoti būtisks jaunums ir plāns papildināt autovadītāju apmācību ar bīstamu situāciju prognozēšanu, braukšanu pa slideniem ceļiem un diennakts tumšajā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

CSDD atņem mācību karti autoskolai Ieva Auto

Žanete Hāka, 04.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) atņēmusi mācību karti autoskolai IK Ieva Auto, informē CSDD.

Tas nozīmē, ka minētā autoskola vismaz vienu gadu nedrīkstēs apmācīt topošos autovadītājus. Autoskolai IK Ieva Auto mācību karte atņemta, jo topošo šoferu nodarbības nenotika saskaņā ar reģistrēto apmācības grafiku, kā arī konstatēti labojumi mācību žurnālā. Piemēram, žurnālā ierakstīts, ka nodarbībā piedalās visi pieci konkrētās grupas apmācāmie, taču CSDD pārbaudes laikā klātienē konstatēts, ka bija tikai divi; žurnālā konstatētas ierakstītās informācijas par iepriekšējām nodarbībām dzēšanas pēdas; nav notikušas nodarbības, bet nodarbībām paredzētajā laikā uz pasniedzēja galda bijusi cigarešu paciņa, bet papīrgrozā – tukša stiprā alkohola pudele. Turklāt šajā autoskolā jau iepriekš konstatēti līdzīga rakstura pārkāpumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

EuroPark Latvia un Drošas Braukšanas Skola (DBS Autoskola) uzsāk sociālu iniciatīvu – auto novietošanas bezmaksas apmācību

ParkoSkola ir autostāvvietu operatora EuroPark Latvija projekts, kas īstenots sadarbībā ar Drošas Braukšanas Skolu (DBS Autoskolu). Tās ietvaros regulāri notiks individuālas auto novietošanas meistarklases, ko vadīs DBS Autoskola instruktori. Pirmā nodarbība notiks 2016. gada 8. oktobrī no plkst. 10:00 līdz 14:00 EuroPark autostāvvietā Jēkaba Arkāde (Z. A. Meierovica bulvārī 8, Rīgā). Katram dalībniekam tiks veltīta individuāla nodarbība 30 minūšu garumā.

Pieteikšanās uz pirmo nodarbību 8. oktobrī - rakstot uz [email protected] vai ParkoSkola Facebook lapā līdz 6. oktobrim. Piesakoties jānorāda vārds, uzvārds, auto numurs, braukšanas pieredzes ilgums, kā arī jāmin, kurš auto novietošanas veids sagādā lielākās grūtības. Reģistrācija apmācībai tiks apstiprināta ar atbildes ziņu vai e-pastu, kurā būs norādīts precīzs nodarbības laiks un vieta. Piedalīties individuālajās apmācībās DBS Autoskolas instruktoru vadībā varēs, izmantojot savu personīgo transportlīdzekli. Nodarbības, kā arī autostāvvieta uz apmācību laiku tiek nodrošināta bez maksas. Nākamā apmācība norisināsies 22. oktobrī, savukārt informācija par tālāko apmācību grafiku būs atrodama gan mājas lapā, gan ParkoSkola Facebook lapā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu

Dienas Bizness, 28.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu kopējo ceļu satiksmes drošību un paaugstinātu jauno autovadītāju sagatavotības līmeni, pilnveidos transportlīdzekļu vadītāju apmācības procesu, papildinās esošās normas, informē Satiksmes ministrijā.

To paredz Ministru kabineta sēdē, 28.jūnijā pieņemtie grozījumi Ministru kabineta 2010.gada 13.aprīļa noteikumos Nr.358 Noteikumi par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām.

Par nepieciešamību uzlabot ceļu satiksmes drošību, tajā skaitā – topošo šoferu apmācības procesu un eksamināciju, arī lemts Ceļu satiksmes drošības padomē. Grozījumus par transportlīdzekļu vadītāju apmācības pilnveidi izstrādāja Satiksmes ministrija un VAS Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Latvijas Profesionālo autoskolu federāciju, kā arī autoskolu pārstāvjiem.

Grozījumi noteikumos paredz papildināt transportlīdzekļu vadītāju teorētiskās apmācības programmas ar jauniem elementiem (piem., bīstamu situāciju prognozēšana un risku novērtēšana, mazaizsargāto satiksmes dalībnieku drošība), kā arī palielināt minimālo vadīšanas nodarbību skaitu (piem., B kategorijai no 14 uz 20).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

PTAC: Autoskolas līgumos iekļauj netaisnīgus noteikumus un slēptus maksājumus

Žanete Hāka, 28.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) laika periodā no 2013.gada jūnija līdz 2014.gada jūnijam īstenojis uzraudzības projektu, kā rezultātā tika izvērtēti līguma noteikumi un īstenotā komercprakse/reklāma autoskolu pakalpojumu jomā.

PTAC galvenās konstatētās problēmas – netaisnīgi līguma noteikumi patērētājiem piedāvātajos līgumos, kā arī papildus maksājumi, kas nav ietverti sākotnējā informācijā patērētājiem. Ņemot vērā projektā secināto, PTAC ir izstrādājis ieteikumus patērētājiem, izvēloties un slēdzot līgumus ar autoskolām.

PTAC konstatēja, ka autoskolu pakalpojumu sniedzēji pakalpojumu līgumos ietver netaisnīgus līguma noteikumus, kā arī īstenota negodīga komercprakse. Projekta laikā sadarbībā ar PTAC visi komersanti konstatētos pārkāpumus ir novērsuši, iesniedzot rakstveida apņemšanās.

Projekts tika īstenots, ņemot vērā patērētāju saņemtās sūdzības un PTAC apzinātās problēmas konkrētajā nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

CSDD atvieglo dzīvi topošajiem šoferīšiem

Lelde Petrāne, 15.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnveidojot e-pakalpojumu klāstu, CSDD radījusi jaunus pakalpojumus topošajiem un jaunajiem autovadītājiem, kā arī autoskolu instruktoriem un pasniedzējiem, liecina medijiem sniegtā informācija. Tie atvieglo un padara pārskatāmāku ikdienas mācību procesu, palīdz topošajiem šoferiem un viņu apmācītājiem elektroniskajā vidē sekot līdzi apmācības procesam un tā rezultātiem. Tādējādi atkrīt nepieciešamība lietas atcerēties vai pierakstīt blociņos.

Proti, topošie autovadītāji var saņemt informāciju par savu teorētisko nodarbību grafiku un notikušajām braukšanas apmācības nodarbībām. Savukārt tikko eksāmenu nokārtojušie šoferi var redzēt sava braukšanas pārbaudījuma rezultātus (protokolu), bet autoskolu instruktori un pasniedzēji var uzzināt informāciju par savu kursantu sekmību (kārtoto eksāmenu statistiku).

Šī informācija meklējama CSDD e-pakalpojumu sadaļas Vadītāja kvalifikācija apakšsadaļās Informācija par apmācību autoskolās un Pasniedzēju un instruktoru informācija par apmācību autoskolās. Lai izmantotu šos pakalpojumus, personām ir jāreģistrējas CSDD e-pakalpojumos (reģistrēšanās ir bez maksas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1. novembrī stāsies spēkā grozījumi noteikumos par autovadītāju apmācību, kas uzlabos autoskolu sniegto pakalpojumu kvalitāti, kā rezultātā labāk tiks sagatavoti jaunie autovadītāji un ikviens uz ceļa varēs justies drošāk, informē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD).

Dzīve mainās visās jomās un bija pienācis laiks veikt korekcijas arī autovadītāju sagatavošanas procesā atbilstoši Eiropā esošajām tendencēm un situācijai Latvijā, norāda CSDD. Grozījumu nepieciešamību apliecinot arī tas, ka situācija satiksmes drošības jomā Latvijā nav tik laba kā vidēji Eiropas Savienībā (ES). Latvijā 2015. gadā ceļu satiksmes negadījumos bojā gājuši 94 cilvēki, rēķinot uz miljonu iedzīvotāju, kas ir viens no augstākajiem rādītājiem ES. «Zem mums» ir tikai Rumānija un Bulgārija.

Tiks ieviestas jaunas tēmas teorētiskās apmācības procesā (piemēram, bīstamu situāciju paredzēšana, risku novēršana u.c.), kā arī tiks palielināts minimālais braukšanas stundu skaits. Vadīšanas apmācību plānots papildināt ar braukšanu slidena ceļa apstākļos un diennakts tumšajā laikā. Rezultātā autovadītāji tiks labāk sagatavoti patstāvīgajām gaitām ceļu satiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KP: Jauni noteikumi var ierobežot autoskolu pieejamību

Žanete Hāka, 04.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot Satiksmes ministrijas izstrādāto grozījumu projektu noteikumiem par auto vadītāju apmācību kārtību, Konkurences padome (KP) saskata būtiskus riskus, kas būtu jānovērš, lai vadītāju apmācības Latvijā nekļūtu mazāk pieejamas un dārgākas, informē KP.

Noteikumu projekts paredz, ka turpmāk teorētiskās apmācības būs jāpasniedz 11 vienas dienas moduļos, kas katrs ilgst piecas akadēmiskās stundas un ko autoskolas nav tiesīgas sadalīt pa vairākām dienām.

KP uzskata, ka šāda prasība ir nesamērīga iejaukšanās apmācāmo personu un autoskolu attiecībās un ir nepieciešams nodrošināt iespēju piedāvāt apmācības moduļos ar mazāku mācību stundu skaitu vienā dienā, bet garāku kopējo teorētisko apmācību laiku. Tādējādi apmācības netiktu liegtas jaunajiem vecākiem, cilvēkiem ar striktu darba laiku, strādājošiem studentiem, cilvēkiem ar veselības problēmām vai viņu aizgādņiem un citām sabiedrības grupām, kam var būt grūti 11 dienas izbrīvēt vairāk nekā četras astronomiskās stundas (ieskaitot starpbrīdi) mācībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk būs aizliegts pirmās iemaņas auto vadīšanā gūt uz ielas līdzās citiem satiksmes dalībniekiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Teorētiski arī patlaban šādai situācijai nevajadzētu būt, jo satiksmes noteikumi nosaka, ka primārās prasmes auto vadīšanā jaunajiem šoferiem ir jāapgūst noslēgtā laukumā, nevis ielās ar intensīvu satiksmi. Tomēr dzīvē šis noteikums ne vienmēr tiek ievērots, un akmens jāmet negodprātīgo autoskolu dārziņā, kas šādi ietaupa līdzekļus, jo par speciālā apmācību laukuma izmantošanu ir papildus jāmaksā.

Nolūkā izskaust negodprātīgu rīcību šā gada 1. novembrī stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas paredz, ka, sākot no 2018. gada 1. janvāra, apmācības procesā būs jāizmanto mācību laukums. Šo noteikumu ievērošanu uzraudzīs Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD). Esošām autoskolām šie noteikumi stāsies spēkā ar 2018.gada sākumu, bet tās autoskolas, kas savu darbību vēlēsies sākt pēc 2016.gada 1. novembra, laukuma nomas līgumam vai īpašumā esošam laukumam būs jābūt no darbības pirmās dienas. Noteikumi regulēs ne tikai izmaiņas apmācību laukumu jautājumā, bet arī sakārtos klienta un autoskolas norēķinu kārtību, kā arī teorijas apgūšanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Trešdaļai automašīnu problēmas ar drošības sistēmām

Dienas Bizness, 26.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņās Latvijas lielākajās pilsētās aprīļa beigās un maija sākumā norisinājās īpaša akcija – Servisa diena, kurā bez maksas tika pārbaudīta gandrīz 1000 automašīnu atbilstība drošas satiksmes prasībām. Veicot pārbaudes, atklāts, ka vairāk nekā trešdaļai automašīnu ir problēmas kādā no drošības sistēmām.

«Servisa dienās atklājās satraucoša aina – teju 38% automašīnu tika konstatētas drošības sistēmu problēmas. Visvairāk šādu defektu bija tieši Rīgā – gandrīz katrai otrajai automašīnai. Zīmīga tendence novērojama riepu izvēlē. Aplūkojot akcijas dalībnieku transportlīdzekļus jāsecina, ka reģionos vairāk izvēlas braukt ar M+S vai iepriekšējās sezonas ziemas riepām, savukārt rīdzinieki vasaras sezonā biežāk maina riepas uz atbilstošām. Iespējams tāpēc reģionos katrai piektajai automašīnai bija problēmas ar atbilstošu riepu protektora dziļumu, savukārt Rīgā šādi trūkumi tika konstatētas tikai 0,5% akcijas dalībnieku, » stāsta DBS Autoskolas direktors Jānis Vanks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yelo izstrādātāji Krišjānis Mazurs, Mārtiņš Kozlovskis un Ģirts Ulmanis uzskata, ka laikā, kad augstāko izglītību var iegūt attālināti, vajadzētu dot iespēju arī ceļu satiksmes noteikumu teorijas eksāmenam sagatavoties ar mobilās lietotnes palīdzību

Yelo pieejama Android un iOS platformu viedtālruņos, un pagaidām to lieto aptuveni 500 cilvēku. «Šobrīd uzņēmums ir agrīnā stadijā, taču nu jau vismaz esam atpelnījuši picas, ko apēdām, izstrādājot aplikāciju,» saka Krišjānis Mazurs, viens no Yelo idejas autoriem. Mobilā lietotne ir pieejama bez maksas un ļauj trešdaļu no tēmām apgūt nemaksājot, un, ja aplikācija šķiet interesanta, pieeju visam saturam var iegādāties par 9,99 eiro.

Vaicāts par konkurenci, viņš norāda, ka nav atradis alternatīvas, kas viņam pieņemamā veidā papildus zināšanu pārbaudei piedāvātu iespēju arī tās apgūt. «Ir vairākas mājaslapas un arī dažas aplikācijas – jebkas, kas palīdz, ir laba lieta. Taču, ņemot vērā, pie kāda izpildījuma līmeņa cilvēki mūsdienās ir pieraduši, tas nav tas, ko viņi meklē, turklāt praktiski visas aplikācijas fokusējas uz ceļu satiksmes noteikumu zināšanu pārbaudi, nevis mācīšanu. Yelo ļauj sēdēt mājās un ne tikai pārbaudīt ceļu satiksmes noteikumu zināšanas, bet arī apgūt noteikumus. Tas ir kas jauns. Šāda aplikācija noteikumu apguvi padara mazāk mistisku, daudz vienkāršāku, patīkamāku,» uzskata Krišjānis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ziņojums: Korupcijas apkarošanas darbu vājinājis Streļčenoka vadības stils

Zane Atlāce - Bistere, 01.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no iemesliem, kas vājinājis Korupcijas novēršanas un apakrošanas biroja (KNAB) darbu ir tā vadītāja Jaroslava Streļčenoka darba stils, teikts biedrības Sabiedrība par atklātību - Delna un domnīcas Providus ziņojumā par KNAB darbu.

Ziņojuma mērķis ir vērst valsts amatpersonu uzmanību uz nepieciešamību stiprināt KNAB darba efektivitāti, cīņu ar korupciju Latvijā kopumā un samazināt korupcijas izraisītos zaudējumus, kas Latvijā katru gadu ir no 3,4 līdz 5,1 miljardiem eiro.

Ziņojumā apkopoti galvenie faktori, kas mazinājuši KNAB darba efektivitāti pēdējo piecu gadu laikā, un norādītas rekomendācijas KNAB uzraugiem un nākamajam priekšniekam, biroja stiprināšanai.

Pirmo reizi J.Streļčenoks reorganizēja KNAB struktūru 2014.gadā, likvidējot Korupcijas novēršanas nodaļu un izveidojot Politikas plānošanas nodaļu un Sekretariātu, kas atrodas Streļčenoka tiešā pakļautībā. 2014.gadā Strelčenoks likvidēja arī Juridisko un personālvadības nodaļu un izveidoja jaunu nodaļu ar līdzīgu nosaukumu - Juridiskā nodaļa, likvidēja arī Darbības nodrošinājuma nodaļu un atkal izveidoja nodaļu ar tādu pašu nosaukumu. Pēc diviem gadiem, 2016.gada 1.jūnija reorganizācijas rezultātā, Streļčenoks izveidoja Informācijas analīzes nodaļu, kas analizēs KNAB darba rezultātus un gatavos dažādus pārskatus, un vēlreiz likvidēja Darbības nodrošinājuma nodaļa. Abu reorganizāciju rezultātā kopumā tika likvidētas aptuveni 50 amata vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets trešdien apstiprināja grozījumus "Noteikumos par transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām", kas tostarp paredz, ka daļu teorijas apmācības jaunie autovadītāji varēs apgūt e-vidē.

Izmaiņas ieviestas, ņemot vērā tehnoloģisko attīstību, ārvalstu pieredzi, kā arī kopējās apmācības tendences. Tas nozīmē, ka turpmāk autoskolas varēs piedāvāt daļu apmācības veikt e-vidē, bet noteiktas tēmas, kā, piemēram, satiksmes drošība, topošajiem vadītājiem būs jāapgūst klātienē.

Attālināto apmācību ieguvums - cilvēks var izvēlēties sev piemērotu apmācības laiku un nav jādodas uz autoskolu, līdz ar to tiek mazināts arī finansiālais slogs jaunajiem autovadītājiem. Lai ieviestu attālināto apmācību, autoskolām ir jāstrādā CSDD apstiprināta apmācības platformā.

Ar valdībā apstiprinātajiem noteikumu grozījumiem arī tiks modernizēta informācijas apmaiņa starp CSDD un autoskolām, paredzot, ka arī veiktās braukšanas nodarbības tiks ievadītas tieši Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā, kas nodrošinās drošu uzskaiti par veiktajām nodarbībām. Bez tam minētas izmaiņas palīdzēs cīņā ar ēnu ekonomiku. Ņemot vēra, ka, lai to ieviestu, ir jāizstrādā attiecīgs programmu nodrošinājums un jāsniedz informācija par autoskolām un braukšanas instruktoriem, šī norma stāsies spēkā 21.06.2021.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Apvienojas autoskolas Credo un Autoprieks; plāno veidot autovadītāju universitāti

Dienas Bizness, 02.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas autoskolas Credo un Autoprieks apvienojas un turpmāk darbosies ar nosaukumu Credo Autoprieks. Apvienošanās mērķis ir izveidot Latvijā pirmo autovadītāju universitāti, teikts paziņojumā medijiem.

Apvienošanās rezultātā autoskolu alianse Credo Autoprieks plāno aktīvu darbu pie autoskolu nozares sakārtošanas un izaugsmes veicināšanas, kā arī tirgus standartu un autovadītāju kvalifikācijas līmeņa un kultūras uz Latvijas autoceļiem paaugstināšanas.

Apvienojoties Credo Autoprieks ir kļuvusi par lielāko autovadītāju izglītības iestādi Latvijā, kas piedāvā auto vadīšanas apmācības 19 filiālēs. Autoskolu alianses Credo Autoprieks direktors Maksims Rapoports stāsta, ka kā galvenie darbības principi izvirzīti nozares kvalitātes standartu paaugstināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pārbaude uz ceļa: konstatē būtiskas un nepieņemamas neatbilstības auto tehniskajā stāvoklī

Lelde Petrāne, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kopā ar Valsts policiju (VP), veicot vieglo auto tehniskā stāvokļa kontroli Rīgā, Krasta ielā, konstatējusi būtiskas un nepieņemamas neatbilstības auto tehniskajā stāvoklī.

Pāris stundās no 63 pārbaudītajiem auto, 9 transportlīdzekļiem tika konstatēts neatbilstošs riepu protektora dziļums, kas svārstījās starp 2 un 3 milimetriem (minimālais atļautais protektora dziļums ziemas riepai – 4 milimetri).

Pat autoskolas instruktors apmācījis topošo autovadītāju ar auto, kuram riepas bija ar neatbisltošu protektora dziļumu. Tādā veidā radot apdraudējumu gan topošajam autovadītājam, gan arī pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

Savukārt kāda busiņa stāvoklis bijis tik kritisks, ka tika pieņemts lēmums anulēt tā tehniskās apskates uzlīmi.

Par visiem minētajiem pārkāpumiem VP sastādījusi administratīvo pārkāpumu protokolus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Merķeļa ielā Rīgā sajūtams lielpilsētas pulss – cilvēki traucas savās ikdienas gaitās, viens pēc otra seko sabiedriskā transporta līdzekļi

Tur nepamet sajūta, ka visi skrien, tomēr tieši tur vietu biznesam atraduši dažādi pakalpojumu sniedzēji. Būtiski atšķiras Merķeļa ielas viena un otra puse tās sākumposmā – lielākā cilvēku plūsma ir ielas labajā pusē, kur ir sabiedriskā transporta pieturas, pretējā ielas pusē ir nosacīti mierīgāk.

Kuplā skaitā šajā Rīgas daļā ir pārstāvētas autoskolas un tūrisma aģentūras. Aptaujātie uzņēmēji teic, ka šāda profila uzņēmumi Merķeļa ielā bijuši jau vēsturiski. Savukārt pirms septiņiem gadiem, sākoties krīzei, izteikti attīstījies lombardu bizness. Viss ielas posms no Stacijas laukuma līdz Barona ielai ir šādām iestādēm nosēts. Pēc DB novērojuma, šāda tipa uzņēmumu ir aptuveni desmit. Aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka viņu biznesu lombardu klātbūtne neietekmē, bet ielas seju gan. 560 metrus garā Merķeļa iela, kas sākas Marijas un Satekles ielu krustojumā un beidzas krustojumā ar Brīvības bulvāri, Tērbatas ielu un Kalpaka bulvāri, ir viena no pilsētas galvenajām artērijām – tur ikdienas gaitās plūst tūkstošiem vietējo iedzīvotāju un pilsētas viesu. DB uzrunātie uzņēmēji izteica cerību, ka centra ielā lombardus reiz nomainīs mākslas galerijas un jaukas kafejnīcas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Talsu autotransports saņem finansējumu jauniem autobusiem

Lelde Petrāne, 06.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"SEB grupas" uzņēmums "SEB līzings" ir izsniedzis finansējumu AS "Talsu autotransports" 713 280 eiro apmērā, lai uzņēmums varētu paplašināt savu autoparku. AS "Talsu autotransports" iegūto finansējumu izmantojis, lai iegādātos četrus jaunus "SETRA" markas autobusus.

Jauniegādātie autobusi ir aprīkoti ar novērošanas kamerām, tajos ir pieejams WIFI, kā arī pasažieriem ir iespēja norēķināties ar maksājumu kartēm.

Arnis Škapars, "SEB bankas" valdes loceklis, informē: ""Talsu autotransports" ir ilggadējs "SEB bankas" klients, kurš ik gadu atjauno savu autobusu parku, lai nodrošinātu pasažieru vēlmēm atbilstošus pārvadājumus reģionālajos un starppilsētu maršrutos. Mūsu kā bankas vadmotīvs, atbalstot šāda veida uzņēmumus, ir veicināt un attīstīt jēgpilnas, ekonomiski pamatotas iniciatīvas, un šī ir tieši tāda. Esmu pārliecināts, ka līdz ar pārdomātu biznesa stratēģiju, vēlmi attīstīties, uzņēmums sasniegs arvien jaunus panākumus."

Komentāri

Pievienot komentāru