Pakalpojumi

Maksas automāts stāvvietā pie Gaiļezera Bērnu slimnīcas ierīkots patvaļīgi

LETA, 02.06.2016

Jaunākais izdevums

Tuvākās nedēļas būs liegts izmantot autostāvvietā pie Gaiļezera Bērnu slimnīcas ierīkoto maksas automātu, jo tas ir ierīkots patvaļīgi, vēsta telekanāls LNT.

Par maksas stāvvieta kļuvusi pirms divām nedēļām, bet Rīgas pilsētas būvvalde norāda, ka zemes īpašnieki vai apsaimniekotāji automāta ierīkošanu pašvaldībā neesot saskaņojuši. "Būvvalde ir sagatavojusi atzinumu, kas nosūtīts gan īpašniekiem, gan apsaimniekotājiem. Tajā norādīts, ka nekavējoties jāpārtrauc šī stāvvietas aparāta ekspluatācija, līdz netiks saskaņots atbilstoši normatīvo aktu prasībām," stāstījusi Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāve Ilze Žūka.

Savukārt uzņēmums CityParks, kas apsaimnieko autostāvvietu, norāda, ka pagaidām nav saņēmis būvvaldes atzinumu. Gadījumā, ja šāda prasība tiks oficiāli izteikta, tas automātu neizmantos, un arī sodus, kas iekasēti šo divu nedēļu laikā, iespējams, pārskatīšot.

«Šis fakts ir pagājis garām, jo parasti uz saskaņošanām iet, ja kaut ko rokam, būvējam. Mēs skatīsimies, kādi būs lēmumi. Mēs ievērojam to, kas ir normatīvajos aktos paredzēts, un, izejot no tā, arī pieņemsim lēmumus,» teicis SIA Cityparks Latvija pārstāvis Ģirts Kuprijanovs.

Sodus šajā laikā saņēmuši ne vien klīnikas apmeklētāji, bet arī darbinieki. «Mūsu darbinieki arī bija starp tiem, kuri, pirmajā darba dienā šai stāvvietai darbojoties, saņēma sodus. Gaiļezera Bērnu slimnīca, kā arī daudzas sabiedriskas ēkas tika uzbūvētas uz privātas zemes. Iespējas to ietekmēt mums ir praktiski nekādas, protams, pacientiem tas ir neērtības,» teikusi Bērnu Klīniskās universitātes slimnīcas pārstāve Dace Preisa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) pērnā gada nogalē ir sodījis autostāvvietu apsaimniekotāju SIA Cityparks Latvija ar 50 tūkstošu eiro lielu naudas sodu, pieprasot veikt kardinālas izmaiņas uzņēmējdarbībā un draudot uzņēmumu slēgt lēmuma neizpildes gadījumā.

Izskaidrot uzņēmuma pozīciju Dienas Bizness aicināja SIA Cityparks Latvija valdes locekli un līdzīpašnieku Māri Priednieku.

Fragments no intervijas

Īsumā izstāstiet par to, kādas autostāvvietas SIA Cityparks Latvija apsaimnieko, kā stājas spēkā līgums par automašīnas stāvēšanu?

Apsaimniekojam 56 autostāvvietas. Autostāvvietas mums ir ne tikai Rīgā. Ir arī Ķekavā, Mārupē, Valmierā un Tukumā. 30 autostāvvietas ir tirdzniecības centru tiešā tuvumā. Uzņēmums apsaimnieko automašīnu stāvlaukumus arī dzīvojamo māju mikrorajonos. Visi stāvlaukumi ir atvērta tipa. Vēlos uzsvērt, ka PTAC, publiski komunicējot, norāda, ka pie lielveikaliem ir bezmaksas autostāvvietas, tādējādi maldinot iedzīvotājus. Autostāvvietas ir maksas, kurās privāt-īpašnieks nodrošina bezmaksas laiku saviem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizējot Amarok pikapu, Volkswagen pretēji citiem Eiropā nopērkamajiem līdziniekiem četrcilindru motora vietā uzdrošinājušies piesolīt V6 dīzeli, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc Minhenes apkārtnē notiekošajiem testa braucieniem bija nojaušams, ka Volkswagen ar laiku vēlas pašreizējo četrcilindru dīzeļu klāstu aizstāt ar V6 motoriem. Vispirms priekšroka tiks dota glaunākajam un dusmīgākajam 224 ZS dīzelim ar 550 ņūtonmetru lielu griezi. Šis motors tiks iesaiņots un pasniegts elitārākajā aprīkojumā Aventura, kas turpmāk atradīsies augstāk par līdz šim lepnāko Highline versiju. Loģiski, ka šāds Amarok maksās lielu naudu. Iekams Latvijā uzlabotā Amarok cena vēl tiek finalizēta, salīdzinājumam var minēt, ka Vācijā šāds Amarok Aventura maksās vairāk nekā 46 tūkst. eiro. Ne mazāk saistoša varētu būt informācija par to, ka jaunā Amarok V6 motorizācijas programma paredz vēl 163 un 204 ZS versijas. Mazjaudīgākais Amarok motortelpu sasniegs tikai 2017. gada otrajā pusē un tiks saprecināts kopā tikai ar sešpakāpju manuālo transmisiju, bet 204 ZS motoram pēc izvēles pienāksies gan sešpakāpju manuālā, gan astoņpakāpju automāts. Visbeidzot lielzemnieka, bagāta mežu īpašnieka vai pat lielpilsētas biznesmeņa sapnis – 224 ZS jaudīgais V6 dīzelis – draudzēsies tikai ar astoņpakāpju automātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo vairāk ar to "grozīsieties" pilsētā, jo "saldāks" būs degvielas patēriņš. Tā ir galvenā pašuzlādes "Hyundai Kona hybrid" priekšrocība.

Korejiešu "Hyundai" jeb precīzāk "Hyundai & KIA" alianse šobrīd ir viena no aktīvākajām t.s. zaļo modeļu ražotājām, kas strauji tuvojas japāņu "Toyota" modeļu hibridizācijas apmēriem. "Hyundai Kona hybrid" ir labs veids, kā, piemēram, ortodoksālajiem dīzeļmotoru faniem mainīt reliģisko piederību. "Hyundai Kona" un dīzeļmotoru cienītājiem cits nekas neatliks, jo "Kona" modelim turpmāk dīzeļmotori vairs netiks piedāvāti. Saprecinot iekšdedzes spēka agregātu ar elektromotoru, ir radīts atraktīvs un baudāms kokteilis, kas atsevišķās dzīves situācijās, piemēram, pilsētā, būs pat ievērojami ekonomiskāks par dīzeli.

Kāpēc jāpērk

Ja darba nedēļa saistīta ar pārvietošanos pilsētas vai tās apkārtnes robežās, tad "Hyundai Kona hybrid" ir perfekts sabiedrotais. Budžeta klases krosoveram ne par lielu, ne par mazu, turklāt krosovera virsbūvei ar augstāk sēdi, tālāk redzi konceptu lielāki riteņi un atbilstošs virsbūves attālums līdz ceļa virsmai ir lietas, kas noderēs ne tikai pilsētā, bet izbraucienā ārpus tās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotais Mazda CX-5 ir izaudzis par spēcīgu un iekārojamu auto; atsevišķās disciplīnās tas jau rāda premium klases cienīgu sniegumu

Savelkot kopā visus plusus un mīnusus, var teikt, ka CX-5 šobrīd ir viens no saturīgākajiem savas klases modeļiem, kas no Latvijas pircēju puses līdz šim nav izpelnījies to uzmanību, kādu tas būtu pelnījis. Pilnīgi iespējams, ka pie vainas ir cena. Priekšpiedziņas Mazda CX-5 bāzes modelis maksās, sākot no 22750 eiro, savukārt ar pilnpiedziņu, – sākot no 29900 eiro. Loģiski, ka šie skaitļi nespēj konkurēt ar Latvijas dižpārdokļa Nissan Qashqai cipariem, taču potenciālajiem pircējiem ir jāliek aiz auss, ka Mazda CX-5 salīdzinājumā ar Qashqai ir krietni augstākas raudzes produkts, un citējot klasiķa teikto: lietas pasaulē maksā tik, cik viņas maksā, un agrāk vai vēlāk investīcijas lielums atmaksāsies. Jebkurā gadījumā Mazda CX-5 ir auto, kas nezinātājiem un šādas klases auto tīkotājiem varētu būt patīkams atklājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

DB testē modīgo Volkswagen T-Roc

Aldis Zelmenis, 03.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajos gados krosoverkupeja VW T-Roc diezgan droši kļūs par vācu autogiganta modīgāko un vairāk pirkto modeli Eiropā. Līdz gada beigām T-Roc piezemēsies arī Latvijas tirgū

Jaunā Volkswagen T-Roc testa braucieni norisinājās Lisabonā, starp citu, pārdesmit kilometru attālumā no Palmelas rūpnīcas, kur arī tiek ražots jaunais krosovers. Pirmajās ugunskristībās tika piedāvāta tikai T-Roc smagā artilērija, proti, kombinācija ar 150 ZS jaudīgu divu litru dīzeli vai tāda paša tilpuma TSI benzīnmotoru ar 190 ZS lielu jaudu un 320 ņūtonmetru lielu griezi. Abos gadījumos T-Roc izmanto septiņpakāpju DSG transmisiju un 4 Motion pilnpiedziņu. Īsajā zibenstestā izbraucām ar abiem. Diezgan paredzami, ka benzīnversija lepnākajā Sport izpildījumā ar progresīvo stūres iekārtu bija jautrāks un rotaļīgāks braucamais. Dīzeļversijas T-Roc degungalam var just liekos kilogramus. Tajā pašā laikā abi auto lieliski sevi pierāda pilsētas burzmā. Lieliska manevrētspēja šaurā telpā ir T-Roc priekšrocība salīdzinājumā kaut vai ar to pašu VW Tiguan. Līdz ar to lielpilsēta T-Roc būs perfekti piemērota vide. Tas gan nenozīmē, ka ārpus pilsētas T-Roc zaudēs savu spozmi. Gluži pretēji, energoietilpīga balstiekārta un 2590 mm garā riteņu bāze labi tiks galā ar dažādiem ceļa negludumiem. Starp citu, testa laikā atradām pat mazu izdangātu lauku ceļu, kas vairāk atgādināja piebraucamo ceļu grants karjeram, nevis koplietošanas vajadzībām. Arī šeit T-Roc pat ar zemprofila riepām nesabijās, bet drosmīgi tika galā ar pārbaudījumu. Jebkurā gadījumā lielākais smagums tirdzniecībā Latvijā gulsies uz priekšpiedziņas T-Roc, jo «priekšpiedziņa, benzīns un automāts» ir zelta recepte krosoveru pircējiem. Līdz ar to T-Roc ar jauno 1,5 litru 150 ZS jaudīgo benzīnmotoru noteikti būs populārākā tehnika. Arī tā cena būs mazāk draudīga, proti, standarta T-Roc ar šādu kombināciju varēs nopirkt par 22 295 eiro, bet, pasūtot T-Roc Style aprīkojumā, auto maksās 24 766 eiro. Nav jau arī tā, ka šie skaitļi ir superdraudzīgi pircēju makiem. Taču vēl draudīgāki izdevumi sagaida, ja T-Roc pasūtīs lepnajā Sport versijā. Tādā gadījumā par šādu pašu tehnikas un komforta aprīkojuma kombināciju nāksies piemaksāt vēl gandrīz trīs tūkstošus eiro jeb kopā 27 506 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Honda Civic: Racionāls un uzticams ģimenes auto

Aldis Zelmenis, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmitās paaudzes Honda Civic sedans ir šarmantāks un cienījamāks auto nekā piecdurvju Civic hečbeks; arī brauc tas plūdenāk

Jauna modulārā platforma, izturīgs karkass un lielāki ārējie, kā arī iekšējie izmēri ir lietas, kas atļauj Civic sedanam startēt ne tikai kompaktklasē, bet ar vienu kāju iekāpt vidējās klases automobiļu dārziņā, tādējādi kompensēt vidējās klases Honda Accord modeļa trūkumu Eiropā.

Neapšaubāmi, Civic sedans ir vairāk mērķēts uz privātpersonu auditoriju kā racionāls un uzticams ģimenes auto ar daudzveidīgu komforta un visādu drošības ekstru pārpilnību. Kaut arī pēc fakta Honda Civic sedanu varēs iegādāties, sākot no 21 200 eiro, salīdzinoši vienkāršākajā Comfort pakotnē, galvenais uzsvars Latvijā būs uz grezni nopakotajām Elegance Navi un Executive Navi versijām. Līdz ar to Elegance Navi «iesaiņojumā» pasniegts Civic sedans ar manuālo transmisiju maksās, sākot no 23 220 eiro, bet Executive Navi – sākot no 26 240 eiro. Ja būs vēlēšanās sešpakāpju manuālās transmisijas vietā kopā ar 182 ZS jaudīgo motoru ieraudzīt CVT pārnesumkārbu, nāksies piemaksāt vēl 3020 eiro. Nav par velti, taču tas noteikti būs tā vērts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Praktiskā latvieša sapņu auto

Aldis Zelmenis, 17.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedru Volvo V60 Cross Country ir iznesīgs un daudz ko protošs auto, kas perfekti atbilst Latvijas koplietošanas ceļu īpatnībām. Vienīgā bēda, ka tā cena ir nedaudz pārspīlēta

Patiesībā, noslēdzot laulības saites ar ķīniešu Geely, pēcāk visi radītie Volvo modeļi nesirgst ar mazvērtības kompleksiem un to cenu pozicionējums liek pabrīnīties pat BMW, Audi vai Mercedes marketologiem. No otras puses, šobrīd par pircēju trūkumu Volvo nevar sūkstīties, attiecīgi, ja pircēji akceptē, tad kāpēc prasīt mazāk?

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Perfekti piemērots Latvijas apstākļiem, jo sevišķi tiem autotīkotājiem, kuri visa veida paaugstinātas virsbūves krosoverus un SUV neatzīst par pilnvērtīgiem automobiļiem. Tajā pašā laikā šiem indivīdiem arī ir vēlēšanās braukt tur, kur bez liekas aizķeršanās spēj braukt džipi un pusdžipi. Patiesībā V60 CC manevrēšanas spējas sarežģītos braukšanas apstākļos uz papīra ir pat cienījamākas. Kā zināms, šāda tipa automobiļiem viens no svarīgākajiem parametriem ir mērījums, cik tālu no zemes atrodas automašīnas vēders. Lielākajai daļai krosoveru šis attālums būs mazāks par 20 centimetriem, turpretim Volvo V60 CC ieraksts tehniskajā pasē vēsta, ka tas būs 21 cm. Tas ir ļoti daudz, lai iebrauktu, izbrauktu vai pārbrauktu, ja Volvo V60 CC īpašniekam radīsies tāda vajadzība. Daudzpusīgs auto, kas pēc izmēriem nav nedz par mazu, nedz par lielu. Vietas ir gan pasažieriem, gan bagāžai, tostarp bagāžas nodalījumā zem grīdas varēs atrast pat mazizmēra rezerves riteni. Braukšana ir patīkama un droša, funkcionalitāte un drošības asistentu atbalsts ir līmenī, arī pie vertikālās planšetes ar laiku var piešauties un tā dzīlēs atrast visu, kas nepieciešams. Brauciena laikā labāk gan to nedarīt, jo ekrāna bakstīšana noteikti ir bīstamāks pasākums nekā zvanīt vai pieņemt zvanus pa mobilo viedtālruni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stindzinoši dārgs, bet «gards» pirkums

Aldis Zelmenis, 25.10.2019

Testa nolūkos DB autoapskatnieka rīcībā uz pāris dienām nonāca elegants Audi A4 modīgā Quantum Grey pelēkajā virsbūves krāsojumā. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaudējot savas pozīcijas pret tiešajiem konkurentiem, Audi A4 modernizētājiem ir nācies gana papūlēties, lai no jauna sapucētu tik nozīmīgo vācu ražotāja produktu

Ko tur slēpt, piektās paaudzes Audi A4 nav bijis tik veiksmīgs, kā sākotnēji bija iecerējuši tā radītāji, attiecīgi mūžsenie konkurenti Mercedes C klase un 3. sērijas BMW ir paspējuši aizspraukties Audi A4 pa priekšu. Turklāt arī citi sāncenši nesnauž. Piemēram, kamēr Audi A4 tirdzniecības rādītāji 2019. gada pirmajā pusgadā Eiropā ir nogāzušies par 26%, zviedru Volvo S60/V60 tirdzniecība uzlēkusi par 25%. Paturot prātā Audi A4 nozīmi kompānijas modeļu portfelī, Audi saprot, ka ir laiks rīkoties.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Vispirms – auto izskatīsies citādāk. It kā tas pats vecais, labais Audi A4, tikai kļuvis cēlāks un «muskuļotāks», it kā būtu mērķtiecīgi svīdis svaru zālē un uzaudzējis pamanāmu muskuļu masu. Tas visvairāk attiecas uz auto sānu dizainu, kas veidots pilnībā no jauna. Vēl vairāk, no virsbūves elementiem izmaiņas nav skārušas tikai bagāžnieka vāku, motora pārsegu un jumtu. Galarezultātā modernizētais Audi A4 ir kļuvis pievilcīgāks no ārpuses un paredzami viedāks no iekšpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru