Pakalpojumi

Mobilo sakaru operatori turpmāk nedrīkstēs veikt telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem

LETA, 24.08.2016

Jaunākais izdevums

Latvijas mobilo sakaru operatori parakstījuši labās prakses kodeksu Par komerciālu paziņojumu sūtīšanas komercpraksi, izmantojot telemārketingu, saskaņā ar kuru no ceturtdienas, 25.augusta, operatori varēs veikt telemārketinga zvanus citu operatoru klientiem tikai tad, ja saņemta nepārprotama atļauja no šiem klientiem.

Kodeksu šodien parakstījuši Bite, Tele2, Latvijas Mobilais telefons (LMT), Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija, Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācija, kā arī Latvijas Telekomunikāciju asociācija.Notei

umi paredz, ka telemārketinga zvanus varēs saņemt tikai tie klienti, kas iepriekš devuši tiem savu piekrišanu. Pie tam komerciāla paziņojuma saņēmēja piekrišanai ir jābūt skaidrai un nepārprotamai, kā arī brīvi izteiktai, veicot aktīvu darbību.

Iepriekš atzīmēti lauki, piekrišanas ietveršana kopējā noteikumu tekstā vai komerciāla paziņojuma saņēmēja klusēšana vai atturēšana no darbības un cita veida pasīva rīcība nav uzskatāma par iepriekš dotu piekrišanu.

Jaunie noteikumi neattieksies uz biznesa piedāvājumu izteikšanu juridiskām personām, sazinoties ar to pārstāvjiem. Tāpat operatori varēs veikt telemārketinga zvanus saviem klientiem.Atzinīgi novērtējam operatoru sperto soli. Labas prakses kodeksa ievērošana nodrošinās to, ka citu mobilo sakaru operatoru klienti turpmāk bez iepriekšējas nepārprotamas piekrišanas netiks traucēti ar dažādiem operatoru pakalpojumu un preču piedāvājumiem un zvaniem, kas brīžiem tiek veikti arī vēlās vakara stundās un brīvdienās,» stāsta Latvijas Telekomunikāciju asociācijas prezidents Pēteris Šmidre. «Šis ir nozīmīgs solis nozarē, kas parāda - mobilo sakaru operatori izrāda gatavību sadarboties ar patērētāju aizsardzības organizācijām, lai respektētu klientu privātuma intereses.»

Viņš aicina kodeksam pievienoties ikvienu elektronisko sakaru komersantu, kas sniedz pakalpojumus Latvijā.

«Šī ir vēsturiska diena, jo vienotu telemārketinga standartu noteikšana telekomunikācijas nozarē ir kā Latvijas iedzīvotāju, tā tirgus interesēs, » komentē Tele2 komercdirektors Raivo Rosts.

«Atbalstot godprātīgu telemārketinga praksi Latvijā un rūpējoties par klientiem, mēs esam priecīgi pievienoties šai iniciatīvai,» turpināja Rosts. «Kodekss nosaka visiem tirgus spēlētājiem vienādus un skaidrus telemārketinga principus, kas respektē katra uzņēmuma klientu intereses un privātumu. Parakstītos nosacījumus savās telemārketinga aktivitātēs sāksim ievērot, kā paredzēts, no 25.augusta.»

Tikmēr Bites klientu apkalpošanas nodaļas vadītāja Oksana Stankeviča norādīja, ka Bitei vienmēr ir bijis ļoti svarīgi ieklausīties klientos. «To esam darījuši vairākkārt, gan brīdinot par paaugstinātas maksas zvaniem, gan ļaujot uzstādīt izmaksu kontroles limitu. Jau pirms tam jutām, ka telemārketinga nozare nav sakārtota, un ne tikai telekomunikācijās, tāpēc šis būs labs piemērs arī citām nozarēm,» viņa uzsvēra.

«No 25.augusta neviens, kurš nevēlas tikt traucēts ar zvaniem par citu operatoru mobilo sakaru piedāvājumiem, tos nesaņems,» turpināja Stankeviča. «Protams, tiem, kas aizvien par ērtāku uzskata veidu, kad operators zvana un pastāsta par saviem piedāvājumiem, ir tikai jādodas pie tā, no kura vēlas saņemt jaunumus un piedāvājumus, un jāsniedz sava piekrišana.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākā daļa iedzīvotāju vēlas ierobežot mobilo sakaru operatoru pārvilināšanas zvanus

Žanete Hāka, 13.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

72% iedzīvotāju uzskata, ka ir jāierobežo mobilo sakaru operatoru prakse zvanīt citu operatoru klientiem ar mērķi pārliecināt viņus mainīt pašreizējo operatoru uz citu kompāniju, liecina pētījumu centra SKDS veiktā aptauja.

15% iedzīvotāju domā, ka šāda prakse nav jāierobežo, savukārt 13% par šo jautājumu nav noteikta viedokļa. Saskaņā ar aptaujas datiem, 85% aptaujāto iedzīvotāju pēdējā gada laikā no mobilo sakaru operatora, kura klienti viņi nav, ir saņēmuši zvanu ar mērķi pārliecināt mainīt viņu pašreizējo operatoru uz citu kompāniju.

Aptaujas dati liecina, ka kopumā 83% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem pēdējā gada laikā kā privātpersonas ir saņēmuši kādu telefona zvanu, kura laikā reklamēta kāda prece vai pakalpojums, un kāda uzņēmuma vārdā mēģināts kaut ko pārdot. 83% no viņiem uzskata, ka šādas telemārketinga aktivitātes ir jāierobežo, un tikai 6% ir pret ierobežojumu noteikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki sūdzas par pārlieku lielo uzbāzību, uzņēmumam cenšoties piedāvāt jaunu pakalpojumu vai pārvilinot no konkurenta

To, ka iedzīvotājus ir nokaitinājis agresīvais telemārketings, apliecināja pagājušajā mēnesī pētījumu centra SKDS veiktā aptauja. Tajā atklājās, ka 72% iedzīvotāju uzskata – būtu jāierobežo mobilo sakaru operatoru prakse zvanīt konkurentu klientiem nolūkā pārliecināt viņus izvēlēties citu kompāniju. Kā Dienas Biznesam atzīst Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas valdes priekšsēdētāja Tekla Žabova, pēdējā laikā tiek saņemts arvien vairāk sūdzību, turklāt ne tikai par mobilo sakaru operatoriem, bet arī citiem uzņēmumiem, piemēram, interneta un televīzijas pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Jaunu kontaktu centra izveidē Jēkabpilī Transcom Worldwide Latvia investē 50 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 01.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu attiecību vadības pakalpojumu sniedzējs Transcom Worldwide Latvia janvārī atklāja jaunu filiāli Jēkabpilī, tās izveidē investējot ap 50 tūkstošiem eiro un radot vairāk nekā 30 jaunas darbavietas.

Tādējādi šobrīd Latvijā darbojas jau divas Transcom Worldwide Latvia filiāles - Rīgā un Jēkabpilī.

«Viens no mūsu biznesa svarīgākajiem stūrakmeņiem ir personāla valodu prasmes - tā, apkalpojot vietējos klientus, vienlīdz labi ir jāpārzina gan latviešu, gan krievu valoda. Atšķirībā no galvaspilsētas iedzīvotājiem, jēkabpilieši šīs abas valodas pārzina ļoti labā līmenī, kas arī ir galvenais iemesls, kāpēc pieņēmām stratēģisku lēmumu izveidot Transcom Worldwide Latvia filiāli tieši Jēkabpilī. Jau pirmajā darbinieku atlasē uz vienu vietu bija pieci pretendenti, bet kopumā saņēmām 75 pieteikumus - tas apliecina, ka pilsētas iedzīvotāji novērtē mūsu uzņēmuma sniegtās darba iespējas, un tas ļoti priecē,» stāsta Marina Rekunova, Transcom Worldwide Latvia operatīvās darbības vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēdz teikt, ka valoda spēj atvērt visas durvis. Tas ir tiesa arī tad, ja tiek runāts par uzņēmumiem un iespējām. Apgūt jaunas valodas vai uzlabot esošas zināšanas var vienmēr un jebkurā vecumā. Drošākais veids, kā iegūt noturīgas un kvalitatīvas zināšanas – valodu kursi. Lasiet tālāk un uzziniet, kas ir Skrivanek Baltic Valodu skola un kādus kursus tā piedāvā!

##Kas ir Skrivanek Baltic Valodu skola?

Skrivanek Baltic ir viens no lielākajiem tulkošanas uzņēmumiem Baltijas valstīs ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Mīlestībā pret valodu un cieņā pret valodas kopējiem tika izveidota Valodu skola, kurā tiek piedāvāts plašs valodas kursu klāsts dažādiem zināšanu līmeņiem.

Valodu skolā pieejamie valodu kursi:

- Angļu valodas kursi

- Dāņu valodas kursi

- Franču valodas kursi

- Itāliešu valodas kursi

- Krievu valodas kursi

- Norvēģu valodas kursi

- Spāņu valodas kursi

- Vācu valodas kursi

- Zviedru valodas kursi

Visi kursi ir pieejami dažādiem sagatavotības līmeņiem, piemēroti gan iesācējiem, gan tiem, kuriem jau ir noteiktas priekšzināšanas. Arī kursu norises laiks ir īpaši ieplānots tā, lai tos būtu ērti apmeklēt arī tiem, kuri strādā vai mācās. Kursi notiek gan regulārās, gan intensīvās grupu nodarbībās, tāpat ir iespējams izvēlēties mācīties no rīta, vakarā vai nedēļas nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem zvanu centriem Latvijā "Transcom Worldwide Latvia", pielāgojoties ārkārtējās situācijas apstākļiem, pārstrukturizējis personālatlases procesus, pārnesot tos virtuālajā vidē, kā arī darbiniekiem nodrošina iespēju strādāt no mājām un izvērtē šādu praksi vismaz daļēji piekopt arī turpmāk.

Kopš krīzes sākuma pieprasījums pēc zvanu centra sniegtajiem pakalpojumiem pieaudzis par 28%, tādēļ uzņēmumā pārskatīti arī darbības procesi, lai pakalpojumus spētu nodrošināt paaugstinātas dinamikas apstākļos. Ņemot vērā, ka cilvēki sākuši vairāk zvanīt un aktīvāk uzdot jautājumus tiešsaistes čatos, uzņēmums meklē papildspēkus. Šobrīd "Transcom" ir 35 vakances un jo īpaši tiek meklēti skandināvu valodā runājoši darbinieki.

"Pielāgojoties apstākļiem, mēs domājām vēl progresīvāk un radām risinājumus, lai līdzšinējos pakalpojumus spētu nodrošināt vēl augstākas intensitātes apstākļos un #paliecmājās režīmā. Visas darbības, kas līdz šim tika nodrošinātas uz vietas birojā, šobrīd nodrošinām arī attālināti un virtuālajā vidē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ballītes vairs nav prātā

Līga Millere, "Transcom Worldwide Latvia" personāldaļas vadītāja Baltijā, 10.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ko no darba devēja tagad sagaida gados jaunāki darbinieki? Meklējot darbavietu, jaunieši arvien vairāk novērtē stabilitāti un izaugsmes iespējas, savukārt korporatīvās ballītes ir kļuvušas mazāk nozīmīgas.

Stabils atalgojums – prioritāte

Drošības un stabilitātes sajūta šobrīd viennozīmīgi ir visaugstāk novērtētā uzņēmuma sniegtā vērtība. Jauniešiem ir svarīgi, lai uzņēmums par atbilstošu darbu piedāvā garantētu un laicīgi samaksātu atalgojumu. To jo īpaši novērtē studenti un jaunieši, kuriem šī ir pirmā darbavieta, tādējādi kļūstot patstāvīgiem, vienlaikus izkļūstot no "vecāku ligzdas".

Intervējot potenciālos darbiniekus, novēroju, ka jaunieši vecumā no 20 līdz 30 gadiem arvien lielāku interesi izrāda par uzņēmumiem, kas spēj nodrošināt stabilitāti atalgojuma un sociālo garantiju ziņā, un vienlaikus dinamisku darba ritmu un iespēju gana strauji kāpt pa karjeras kāpnēm.

Komentāri

Pievienot komentāru