Jaunākais izdevums

Par televīzijas izaicinājumiem digitālajā laikmetā stāsta MTG Prāgas viceprezidents Mareks Singers intervijā laikrakstam Diena.

Es gribētu sākt ar aktuālo - ir runas, ka MTG vēlas pārdot savu Latvijas tirgus daļu kādai krievu kompānijai. Tā ir taisnība?

Tā absolūti nav taisnība, un ir vairāki iemesli, kāpēc šādām runām nav nekāda pamata. Baltijas tirgus ir organiska MTG darbības jomas sastāvdaļa, Latvija mums ir būtiska valsts, un uz Baltiju skatāmies kā uz vienotu tirgu. Turklāt Rīgā mums ir bāzētas vairākas pārraidīšanas iekārtas, kas attiecas uz visu MTG grupu, - caur Rīgu iziet vairāk nekā 70 TV kanālu. Turklāt mēs Baltiju redzam kā tirgu ar lielu izaugsmes potenciālu. Tā ka lēmums aiziet no Latvijas nebūtu sevišķi prātīgs.

Kādas ir MTG investīcijas Latvijā, un kādi ir jūsu nākotnes plāni attiecībā uz šo tirgu?

Rīgā esam investējuši tehniskajās iekārtās, lai translētu mūsu kanālus uz vairākām valstīm. Vēlamies arī daļu no Londonas iekārtām pārcelt uz Rīgu. Viena no vissvarīgākajām investīcijām ir ieguldījums vietējās produkcijas radīšanā - gan seriālos, gan šovos. Naudu ieguldām arī kvalitatīvu ziņu veidošanā, kas nav lēti. Lielas investīcijas esam veikuši LNT attīstībā. Vēl ir jāattīsta mūsu interneta tiešsaistes vietnes, jo mūsu vīzija ir kļūt par digitālu izklaides kompāniju. Lai to sasniegtu, mums jākļūst daudz spēcīgākiem internetā tiešsaistes režīmā.

Kā jūs raksturotu Baltijas tirgu - kas mūsu valstīm ir kopīgs, kas - atšķirīgs? Skatītāju gaume ir atšķirīga?

Parasti ārzemniekiem šķiet, ka Baltija ir viens ģeogrāfisks reģions, kas ir teju vienāds, bet patiesībā, aplūkojot skatītāju gaumi, redzams, ka tās ir trīs atsevišķas valstis. Cilvēkiem ir dažādas vēlmes attiecībā uz to, ko viņi vēlas skatīties. Protams, ir līdzības, kas raksturīgas visām trim valstīm. Taču TV programmu veidošana katrā valstī notiek pēc atšķirīgiem principiem, īpaši attiecībā uz pārraidēm krievu valodā, jo krieviski runājošo iedzīvotāju skaits katrā valstī atšķiras. Ja runājam par līdzīgo, visās Baltijas valstīs ir pieprasījums pēc izklaides, pēc vērienīgiem šoviem, tāpat kā pēc kvalitatīvām ziņām.

Patlaban ir daudz jaunu platformu - internets, viedtālruņi. Kādi ir jūsu galvenie izaicinājumi šajā digitālajā laikā?

Šis ir lielu pārmaiņu laiks, kas īpaši labi redzams Skandināvijā, kur līdz ar internetā raidoša medija parādīšanos situācija ir radikāli mainījusies. Cilvēki, īpaši jaunieši, vairs tik daudz neskatās ierasto televīziju. Liels izaicinājums raidorganizācijām ir uzrunāt jauniešu auditoriju. Mēs vairs nevaram būt tikai vienkārša televīzija. Jau pašlaik mēs piedāvājam tiešsaistes televīziju, piemēram TV Play. Mēs pārņemsim Skandināvijas pieredzi, kuru tā guvusi, konkurējot ar internetā raidošo mediju, un centīsimies to iedzīvināt arī Austrumeiropā.

Visu interviju Lēmums aiziet no Latvijas nebūtu sevišķi prātīgs lasiet ceturtdienas, 8. janvāra, laikrakstā Diena (8.-9. lpp.)!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rungainis: Par MTG biznesu Baltijas valstīs varētu būt interese telekomunikāciju uzņēmumiem

LETA, 02.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmumiem varētu būt interese par Zviedrijas mediju koncerna Modern Times Group (MTG) biznesu Baltijas valstīs, uzskata investīciju baņķieris Ģirts Rungainis

Viņš pieļāva, ka par MTG biznesu Baltijas valstīs varētu būt interese Zviedrijas koncernam Telia, kas Zviedrijas mediju grupu varētu iegādāties caur SIA Lattelecom vai SIA Latvijas Mobilais telefons.

Tāpat interesi varētu izrādīt jaunais Bite Group īpašnieks - ASV privātā kapitāla investīciju fonds Providence Equity Partners.

Rungainis arī atzina, ka interesi varētu izrādīt investori no Krievijas, kam jau ir bizness Latvijā. Tomēr investīciju baņķieris uzskata, ka diez vai Krievijas investori atklāti izrādīs interesi par MTG, jo tādējādi būs sagaidāma vietējo iedzīvotāju pretestība.

Pastāv arī iespēja, ka par MTG Baltijas biznesu interesi varētu izrādīt kāds investors, kas patlaban nav pārstāvēts Baltijas valstī, tādējādi rodot iespēju ienākt Baltijas valstu tirgū. «Ja gadījumā MTG pārdos savu Baltijas biznesu, iespējamo investoru skaits var būt paliels, ņemot vērā, ka šādu darījumu tirgū negadās bieži,» piebilda Rungainis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Providence MTG Baltijas biznesu pārsauc par All Media Baltics

LETA, 18.10.2017

Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), All Media Baltics vadītāja Latvijā Baiba Zuzēna un All Media Baltics valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics», trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Pievienota 7.-9.rindkopa un 15.-19.rindkopa

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Darījums paredz, ka «Providence» iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.

Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu «All Media Baltics» turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, «Viasat», «Star FM» un «Smart AD».

Turpmākā «All Media Baltics» izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. «Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,» uzsvēra Danons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Bite savu mobilās televīzijas pakalpojumu plāno sākt piedāvāt nākamgad

LETA, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Bite» aktīvi strādā pie mobilās televīzijas (TV) pakalpojuma izveides un plāno to sākt piedāvāt nākamgad, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma vadītājs Kaspars Buls.

«Pašlaik mums sava TV risinājuma nav, taču redzam, ka šādi risinājumi lietošanai mobilajās ierīcēs kļūst aizvien populārāki, tāpēc aktīvi strādājam pie »Bites« mobilās TV izveides. Startēsim ar savu produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā satura kvalitāte un tehnoloģiskie risinājumi atbildīs mūsu klientu vēlmēm un vajadzībām. Plānojam, ka tas notiks 2018.gadā,» atklāja Buls.

Kā ziņots, šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana «Bites» īpašniekam - starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lietuvas portāls: Darījums par MTG biznesa Baltijas valstīs pārdošanu Providence Equity Partners jau gandrīz pabeigts

LETA, 15.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zviedrijas mediju koncerna Modern Times Group (MTG) biznesu Baltijas valstīs gatavojas iegādāties Bite Group īpašnieks - ASV privātā kapitāla investīciju fonds Providence Equity Partners, un darījums jau gandrīz pabeigts, raksta Lietuvas biznesa ziņu portāls Vz.lt..

Tas norāda, ka pirkuma konkurss nav bijis atklāts. MTG savus konkrētos piedāvājumus iesniegusi vairākiem izvēlētiem pircējiem.

Pēc "Vz.lt" rīcībā esošās informācijas, darījums jau gandrīz pilnībā pabeigts.

Gan MTG, gan tam piederošās Lietuvas telekanālu grupas TV3 pārstāvji ziņu aģentūrai BNS uzsvēruši, ka baumas nekomentēs.

Mēs nekad nekomentējam baumas un pieņēmumus, sacījis MTG sabiedrisko attiecību vadītājs Tobiass Jilēniuss. TV3 nepārkāpj savus principus. Mēs baumas nekomentējam, BNS atbildējusi Lietuvas TV3 pārstāve Juste Radzevičūte-Laugaliene.

Janvāra beigās Zviedrijas biznesa laikraksts Dagens Industri, atsaucoties uz Swedbank analītiķi Stīvenu Vordu, vēstīja, ka darījuma vērtība varētu sasniegt 150 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neoficiāla informācija liecina, ka Zviedrijas mediju koncerns Modern Times Group (MTG) meklē jaunu īpašnieku savam biznesam Baltijas valstīs un tā cena varētu būt ap 100 miljoniem eiro.

Ziņu aģentūras BNS rīcībā nonākusī neoficiāla informācija liecina, ka MTG kā vienotu paketi vēlas pārdot savus mediju kanālus, kas darbojas visās trīs Baltijas valstīs, un banka SEB ir pilnvarota meklēt pircēju. Kanālu cena ir nepilni 100 miljoni eiro, un potenciālie pircēji visticamāk tiek meklēti ārpus Baltijas valstīm.

Igaunijas mediju analītiķis Tomass Leito BNS sacīja, ka arī ir dzirdējis, ka grupas kanāli Baltijas valstīs tiek pārdoti kā vienota pakete. «Domājams, ka ir saprātīgi pārdot TV3 Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, kā arī Viasat kanālu, jo tādas paketes cena ir ļoti augsta,» viņš teica.

Leito norādīja, ka pagaidām nav informācijas par konkrētu pārdošanas cenu un nav veikti aprēķini par iespējamo tāda darījuma vērtību, tomēr viņš pieļāva, ka cena varētu sasniegt pat 200 miljonus eiro. «Tā kā tas ir ļoti liels darījums, iespējams, ka to varētu nopirkt kāda liela Skandināvijas kompānija,» sacīja Leito. Igaunijas mediju kompānija Starman «ir tikusi minēta, bet es domāju, ka ir maz ticams, ka Starman varētu saņemt tādu summu pat tad, ja to vēlētos,» atzina mediju tirgus analītiķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par satelītoperatora Viasat jauno vadītāju Baltijas valstīs kļuvis Somijas pārstāvis Johaness Lepeness, kurš, ieņemot jauno amatu, sola galveno akcentu vērst uz satura attīstību, kā arī, sekojot līdzi mūsdienu tehnoloģijām, piedāvāt klientiem video iespējas sev vēlamā laikā.

Kā sarunā ar portālu Nozare.lv pastāstīja J. Lepeness, viņa vadībā Viasat vispirms fokusēsies uz saturu. Tā kā satelītoperators ir spēcīgs sportā, filmu kategorijā un arī dokumentālajā saturā, kas ir pieejams «premium» piedāvājumā, šīs lietas ir paredzēts attīstīt vēl plašāk.

Kā vienu no piemēriem viņš min faktu, ka nākotnē ir plānots izveidot Baltijas sporta piedāvājumu, jo, kā norāda J. Lepeness, sports Latvijā ir spēcīgs, īpaši hokejs.

Sekojot līdzi mūsdienu tehnoloģiju laikmetam, kad arvien vairāk cilvēku izvēlas skatīties paša izvēlēto video sev vēlamajā laikā, arī Viasat plāno piedāvāt šādu iespēju. Pavisam drīz ir paredzētas arī informācijas kampaņas par šādām iespējām, klāsta J. Lepeness. «Joprojām aug video skatīšanās apjomi visdažādākajās ierīcēs - TV, planšetēs un citur. Video joprojām ir ļoti svarīgs patērētājam, un tādēļ arī Viasat ir jābūt daļai no šīs evolūcijas. Manā skatījumā prioritāte ir iemācīties operēt ar šo tirgu ar savām iespējām.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

MTG par 115 miljoniem eiro pārdod Baltijas biznesu

Lelde Petrāne, 17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar šorīt izplatītu oficiālu paziņojumu Zviedrijas mediju koncerns MTG pārdod savus uzņēmumus Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, pircējs - Providence Equity Partners. Darījuma vērtība ir 115 miljoni eiro.

MTG ir parakstījis vienošanos, kas paredz bezmaksas TV, maksas TV, digitālā un radio Baltijas reģiona biznesa pārdošanu

Providence Equity Partners, kam jau pieder Bite - Lietuvas un Latvijas mobilo sakaru operators.

MTG iegūtos finanšu līdzekļu izmantos uzņēmuma tālākai pārveidei.

MTG prezidents un vadītājs Jorgens Madsens Lindemans atzīmē, ka MTG Baltijas reģionā darbojies divus gadu desmitus, izveidojot veiksmīgu biznesu. Viņam gandarījumu rada fakts, ka ir izdevies atrast pircēju ar līdzīgu skatījumu par biznesa attīstību Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Dienas tēma: Miljonu infrastruktūras dilemma

Sanita Igaune, 18.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskusijās par vēsturisko telekomunikāciju uzņēmumu iespējamo konsolidāciju nevar aizmirst infrastruktūras nodalīšanu

Tā DB intervijā un plašāk par operatora plāniem stāsta Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Latvijā ir augsta konkurence un ir vieni no zemākajiem tarifiem Eiropā. Ik pa laikam ir diskusijas par iespējamo Lattelecom un LMT apvienošanos. Kā tas varētu ietekmēt nozari?

Nozarē tuvākajā laika posmā ir sagaidāmas diezgan lielas diskusijas, varbūt pat kaislības par šiem jautājumiem. Domāju, šis varētu nebūt vienīgais uzņēmumu īpašnieku maiņas gadījums. Tele2 šajā tirgū ir uz palikšanu, bet ir dzirdēts, ka vismaz trīs operatori, arī mobilais, meklē pārpircējus, iespējams, ka ir vēl vairāki. Fiksētais operators deklarē, ka tam ir nepieciešams pievienot vēsturisko mobilo sakaru operatoru, ka tā būšot labāk. Jautājums – kam labāk? Noteikti labāk būs akcionāriem, iespējams, Lattelecom vadībai, kas virza šo jautājumu, taču vai tas būs labāk sabiedrībai un tirgum? Tas ir pats aktuālākais jautājums. Arī velkot paralēles ar citām Eiropas valstīm, kur notiek konsolidācija, apgalvojumos ir jābūt ļoti piesardzīgam. Latvijā ne tuvu nav tādu tirgus strukturālu darījumu un regulējuma kā tas, piemēram, ir Apvienotajā Karalistē, kur lielākajam fiksētajam operatoram pilnīgi atsevišķā uzņēmumā ir nodalīts infrastruktūras bizness, kas atbild par piekļuves tīkliem. Tas nodrošina veselīgu konkurenci nozarē un pieeju šai infrastruktūrai. Ja Latvijā netiks sperti līdzīgi soļi, tad veidosies, tēlaini sakot, supermonopols – liela infrastruktūras daļa un jau šobrīd varam jautāt, kas notiek ar konkurenci fiksēto balss sakaru tirgū?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

MTG iegādājies digitālo risinājumu uzņēmumu SmartAD

Dienas Bizness, 24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MTG TV Latvia šodien, 24.martā noslēdzis līgumu un iegādājies 100% Igaunijas digitālo risinājumu uzņēmuma SmartAD akciju, informē uzņēmuma pārstāve Ginta Bormane.

SmartAD nodrošina segmentētus reklāmas risinājumus internetā visās trīs Baltijas valstīs, strādājot ar vadošajiem reklāmdevējiem un mediju aģentūrām. SmartAD šobrīd nodarbina 12 cilvēkus un pērn uzņēmuma apgrozījums bija gandrīz miljons eiro.

«SmartAD iegāde ir daļa no TV3 un MTG stratēģiskajiem plāniem. Jau pāris gadus nopietni strādājam arī digitālajā vidē un šis ir likumsakarīgs solis uzņēmuma attīstībā. SmartAD ir inovāciju līderis reklāmas tirgū un līdzšinējā uzņēmuma komanda ir izdarījusi ļoti labu darbu,» norāda MTG TV vadītāja Latvijā Baiba Zūzena.

«Mums ir kopīgas vērtības ar MTG grupas uzņēmumiem, tādēļ esam pārliecināti, ka kopā varēsim patīkami pārsteigt klientus ar inovatīviem risinājumiem digitālajā vidē ,» piebilst SmartAD valdes priekšsēdētājs un dibibātājs Rando Rannus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisors Uldis Cipsts šobrīd aktīvi strādā pie sava gara darba - seriāla Šķiršanās formula, kam jākļūst par jaunās TV3 rudens sezonas sensāciju un būs skatāms no 27. septembra.

Seriāls ir par mīlestību, ģimeni un to, kāpēc nešķirties, par lielākajām dzīves izvēlēm un par to, cik ilgi jāpierod vienam pie otra, par piedošanu saviem tuvākajiem. Seriāla galveno varoni tēlo Intars Rešetins.

Par seriāla tematiku U. Cipsts sācis domāt, redzot, cik bieži cilvēki šķiras, pat tādi, kuri ir šķietami paraugi citām ģimenēm. Viņš esot daudz domājis par to, kāpēc cilvēki šķiras un nevēlas mainīties kopā, tāpat veicis pietiekami apjomīgu pētniecisko darbu par šo tēmu.

Režisors nelielā intervijā biznesa portālam db.lv stāsta par seriāla tapšanas finansiālo pusi:

Cik izmaksā seriāla uzņemšana? Kas prasa vislielākās izmaksas?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien balvu «Gada investīcija» privāto investoru sektorā saņēmusi 39 investoru apvienība par ieguldījumu 2,265 miljonu eiro apmērā pensiju pārvaldes sabiedrībā «Indexo», bet juridisko un institucionālo investoru vidū par gada investīciju atzīts starptautiskās privātā kapitāla investīciju kompānijas «Providence Equity Partners» darījums - Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) raidorganizāciju biznesa Baltijas valstīs iegāde.

Šodien iniciatīvas «Gada investors» ietvaros svinīgā ceremonijā apbalvoti investori par 2017.gada sekmīgākajiem un nozīmīgākajiem ieguldījumiem Latvijā, aģentūru LETA informēja pasākuma organizatori.

«Gada investors» ir biedrību «Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācija» (LVCA) un «Latvijas Biznesa eņģeļu tīkls» (LatBAN) kopīgi īstenota iniciatīva ar mērķi reizi gadā uzteikt investorus un darījumu konsultantus, kuri snieguši nozīmīgu ieguldījumu Latvijas investīciju vides un uzņēmējdarbības attīstībā. Balvai pieteikties aicināti paši investori un finanšu vai juridiskie konsultanti, kā arī pretendentus izvirzīt var ikviens Latvijas iedzīvotājs. Balvu ieguvēji tiek noteikti LVCA un LatBAN biedru balsojumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Stream Networks skatās arī uz citiem uzņēmumiem

Sanita Igaune, 12.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stream Networks, apvienojoties ar Latnet, neizslēdz citu uzņēmumu iegādi, plāno papildināt pakalpojumu klāstu, kas labāk palīdzēs konkurēt ar Lattelecom

To intervijā DB norāda Stream Networks (Stream) valdes priekšsēdētājs Edgars Ricevs un Latnet Serviss (Latnet) vadītājs Vladislavs Gurmans. Idejas par konsolidāciju radās Stream akcionāru starpā – pirms diviem trim gadiem. Mēs redzējām to, ka tirgū ir līdzīgas – mazas un vidējas kompānijas telekomunikāciju jomā, kas paver sinerģijas iespējas. Kopumā tika izvēlēti vairāki uzņēmumi, kurus gribējām uzrunāt, un Latnet bija viens no tiem. Gadu, pusotru bija pārrunas, kas rezultējās darījumā šā gada augustā, stāsta E. Ricevs. Arī pasaules prakse liecina, ka uzņēmumi, kas strādā vienā jomā, apvienojas, piebilda V. Gurmans. Ja tirgus apjoms neaug, tad uzņēmumiem ir būtiski apvienoties. Latvijā mentalitātes dēļ, protams, ir grūtāk, piebilda E. Ricevs. Viņš neslēpj, ka arī šobrīd Stream skatās uz citiem uzņēmumiem, veic sarunas, tomēr neviens nodoma protokols šajā jomā nav parakstīts. «Par iegādi koķetējam arī ar vienu uzņēmumu Lietuvā, tāpēc sagaidām, ka nozarē konsolidācija turpināsies,» atklāja E. Ricevs. Tirgus korporatīvo klientu segmentā ilgi gaidīja, kad tiks uzsākta konsolidācija. To uzsākām. Pēc darījuma Latnet saņēma zvanus ar apsveikumiem un paralēli izskanēja jautājumi, vai tiek meklēti jauni uzņēmumi, atzīmēja V. Gurmans. Telekomunikācijās nākotne nav pieslēgumos vai vados, bet saturā, tāpēc nākotnē konsolidācijas kontekstā skatīsimies uz uzņēmumiem, kas papildinātu mūsu sniegtos OneIT pakalpojumus, norādīja E. Ricevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

KP saņēmusi ziņojumu par Bite Lietuva un MTG Group Latvia apvienošanu

Zane Atlāce-Bistere, 29.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) saņēma apvienošanās ziņojumu par darījumu, ar kuru UAB Bite Lietuva iegūst kontroli pār visām MTG Broadcasting AB grupas sabiedrībām Latvijā (MTG Group Latvia), informē KP.

MTG Group Latvia ietilpst SIA TV3 Latvia, AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija, AS VIASAT Latvijas filiāle, SIA Star FM un SIA Smart AD.

Lēmums par apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošiem noteikumiem Konkurences padomei jāpieņem viena mēneša laikā no ziņojuma saņemšanas dienas. Savukārt, ja lietā nepieciešama padziļināta papildu izpēte, lēmuma pieņemšanas termiņš var tikt pagarināts līdz četriem mēnešiem no ziņojuma saņemšanas dienas.

Uzņēmumi, kas varētu sniegt būtisku un pamatotu viedokli par plānotās apvienošanās ietekmi uz tirgu un konkurenci tajā, aicināti sazināties ar Konkurences padomi.

Lai aizsargātu apvienošanās dalībnieku komercinformāciju par to darbības plāniem, Konkurences padomes mājas lapā tiek publicēti tikai apvienošanās darījumā iesaistīto uzņēmumu nosaukumi. Plašāku informāciju par apvienošanās darījuma būtību var izvēlēties sniegt paši apvienošanās dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju holdinga Baltic Media Alliance (BMA) valdes priekšsēdētājs un līdzīpašnieks Oļegs Solodovs intervijā laikrakstam Diena.

Ieskatoties BMA publiskotajos datos, redzams, ka jūsu tirgus daļa jeb auditorija pēdējos ceturkšņos samazinās. Piemēram, krievvalodīgie skatītāji 2014. gada 3. ceturksnī BMA kanāliem bija 55%, šī gada 1. ceturksnī - 50%, samazinājušies arī kopējās auditorijas rādītāji.

Šādas nelielas procentu svārstības ir iespējamas. Sezonalitāte un ar to saistītie TV skatīšanās paradumi. Es no šiem skaitļiem neizdarītu secinājumus par kādu tendenci. Tie tikai parāda, cik laika nogrieznī mūsu kanālus skatījusies tā vai cita auditorijas daļa. Jāskatās, salīdzinot vienu gadu ar otru.

Sabiedrisko mediju iziešana no reklāmas tirgus. Jūsu vērtējums?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas neatkarīgā televīzija» (LNT) ieķīlājusi vairākas sev piederošās preču zīmes, nodrošinot prasījumu 500 miljonu eiro apmērā, liecina informācija «Firmas.lv».

Kopumā LNT ieķīlājusi 20 preču zīmes - «5», «TV5», «Kriminal+», «Kriminal+», «Večer@22', »Večer Novostjei«, »Večer Novostjei. Novostj«, »Patriotu nedēļa«, »Bez Cenzuri«, »Labvakar, Latvija!«, »2 Izklaides kanāls«, »Mājokļa jautājums«, »Dziedošās ģimenes«, »Latvijas Princese«, »Latvijas Zelta talanti«, »Eņģeļi pār Latviju«, »Labestības diena«, »Zvaigžņu lietus«, »LNT Ziņas« un »LNT Telekompānija«.

Šā gada 14.gada novembrī reģistrētais komercķīlas akts liecina, ka LNT ieķīlājis arī preču zīmi »Degpunktā«, kurai uz Komercķīlas līguma noslēgšanas datumu - šā gada 20.oktobri - beidzies reģistrācijas termiņš Latvijas Patentu valdē. Tāpat ieķīlāta arī preču zīme »Naš kanal«, kurai uz Komercķīlas līguma noslēgšanas datumu atteikta reģistrācija Patentu valdē, bet par to ir iesniegta apelācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finansiālu apsvērumu dēļ ir pieņemts «sāpīgs lēmums» – 31. martā tiks pārtraukta kanāla TV5 darbība.

TV5 līdz šim bija viens no nedaudzajiem televīzijas kanāliem Latvijā, kas veidoja informatīvo saturu krievu valodā. «Taču krievu valodā raidošo kanālu tirgus ir ļoti piesātināts un Latvijā ražota satura izmaksas ir augstas, tāpēc, konkurējot ar retranslēto televīzijas saturu un nesaņemot nekādu atbalstu nacionālā satura veidošanai krievu valodā, TV5 jau ilgāku laiku strādā ar ievērojamiem zaudējumiem,» skaidrots paziņojumā.

«Slēgt kanālu ir sāpīgs lēmums, ir jāpārtrauc ilggadīga sadarbība ar augsti profesionāliem kolēģiem, tāpat jāzaudē kanāla veidošanā un uzturēšanā ieguldītais. Tomēr, lai mazinātu AS LNT zaudējumus, šis lēmums bija jāpieņem,» norāda Baiba Zūzena, MTG TV Latvia vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ministru kabinets atļauj BITE Lietuva kļūt par TV3, LNT un Star FM īpašnieku

Lelde Petrāne, 25.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 25.jūlija sēdē Ministru kabinets lēma piešķirt UAB BITE Lietuva atļauju izšķirošas ietekmes iegūšanai komercsabiedrībās – SIA TV 3 Latvia, AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija un SIA Star FM. Savukārt pilnīgai darījuma noslēgšanai vēl nepieciešams pozitīvs Konkurences padomes atzinums, informē Ekonomikas ministrija.

Minētie uzņēmumi ieņem ievērojamu Latvijas plašsaziņas līdzekļu tirgus daļu un ir nozīmīgi no nacionālās drošības interešu viedokļa. Atbilstoši Nacionālās drošības likuma prasībām izšķirošas ietekmes jeb 100% kapitāldaļu iegūšanai šajos uzņēmumos nepieciešama Ministru kabineta atļauja.

Lai pieņemtu lēmumu Ministru kabinets izvērtēja valsts drošības iestāžu sniegtos atzinumus par minēto darījumu, UAB BITE Lietuva sniegto informāciju par tās īpašniekiem, kā arī citu pieejamo informāciju, kas ir būtiska vērtējot minēto darījumu no nacionālās drošības interešu viedokļa.

Atbilstoši vispārpieejamai informācijai, UAB Bite Lietuva iegūst kontroli pār visām MTG Broadcasting AB sabiedrībām Latvijā (ietilpst SIA TV 3 Latvia, AS Latvijas Neatkarīgā Televīzija un SIA Star FM).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

LTRK: Jo ilgāk valsts domās, ko iesākt ar LMT un Lattelecom, jo, iespējams, vairāk naudas tā zaudēs

LETA, 29.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo ilgāk Latvijas valsts domās, ko, kā un kad darīt ar savu līdzdalību daudzos uzņēmumos, jo, iespējams, vairāk naudas tā zaudēs, komentējot aktualitātes telekomunikāciju tirgū un valsts rīcību ar tai daļēji piederošo Latvijas Mobilo telefonu (LMT) un Lattelecom, uzsver Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) prezidents Aigars Rostovskis.

Kā atgādina Rostovskis, Komerclikuma 2.pants noteic, ka komercdarbība ir atklāta saimnieciskā darbība, kuru savā vārdā peļņas gūšanas nolūkā veic komersants. «Tāpēc gribu jautāt - ko valsts ir darījusi, lai kā akcionārs vairotu un attīstītu šīs kapitālsabiedrības? Ko valsts ir darījusi, lai šie uzņēmumi nevis nodrošinātu valsts budžeta ieņēmumus dividenžu veidā, bet palielinātu nodarbinātību nozarē, palielinātu ilgtermiņā tiešo un netiešo nodokļu nomaksu?» jautā Rostovskis. «Tas ir valsts pienākums - rūpēties par savu aktīvu vairošanu, nevis tikai tiesības saņemt dividendes.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 25.septembrī, 19.valdības un Ārvalstu investoru padomes Latvijā (ĀIPL) sēdē tās dalībnieki kā šā gada prioritātes izvirzīja Latvijas ekonomikas ilgtspējīgu attīstību, darbaspēka pieejamību, izglītības sistēmas attīstību, investīciju drošību un tiesu sistēmas efektivitāti, kā arī maksātnespējas procesa uzlabošanu, informē Valsts kancelejā.

Padome arī atzinīgi novērtēja līdzšinējo pušu sadarbību Latvijas investīciju vides uzlabošanā un pauda gatavību turpināt dialogu arī nākamajā gadā.

Vērtējot 2015.gada panākto progresu, uzņēmēji izteica atzinību par Latvijas ekonomikas izaugsmi par spīti satricinājumiem ārējos tirgos un pieaugošiem ģeopolitiskās vides sarežģījumiem, kā arī uzteica valdības darbu pie pirmās Latvijas ES Padomes prezidentūras organizēšanas un panākto progresu iestāšanas sarunās OECD.

Investori atzina, ka pastāvīgai Latvijas ekonomikas attīstībai un konkurētspējas paaugstināšanai ir ļoti svarīgi turpināt un pabeigt pēdējo gadu laikā izsludinātās reformas. Tostarp, jāturpina visaptverošas reformas izglītības sistēmā, tiesu sistēmā, paātrinot tiesu procedūras un ieviešot noteiktus juridiskus uzlabojumus maksātnespējas jomā. Attiecībā uz veselības aprūpes jomu, investori norādīja uz pārdomātu plānošanu un efektīvu valsts līdzekļu izmantošanu. Tāpat investori akcentēja, ka enerģētikas politika ir viens no uzņēmēju aktuālajiem dienas kārtības jautājumiem, tāpēc apsveicams ir Latvijas progress enerģētikas politikā un enerģijas tirgus liberalizācijas jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu simtiem tūkstošu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti- MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls izveidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību vēl ir tikai ceļā uz panākumiem, nobriedušāki vadītāji līderības talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

KO PIEDĀVĀ EXECUTIVE MBA RTU RĪGAS BIZNESA SKOLĀ?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas studenti apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī atsvaidzina zināšanas galvenajās vadītāju kompetences jomās — finanses, mārketings, stratēģija, razošanas un pakalpojumu vadība, ekonomika, cilvērkresursu vadība, uzņēmējdarbība, IT vadība. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk — gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas mediju grupas All Media Baltics izveidošana šogad satricināja reklāmas vidi, bet nozarei vēl nav līdz galam skaidri tās ieguvumi no darījuma

Aptaujātie reklāmas eksperti uzsver, ka ir gaidāmas jauno īpašnieku investīcijas platformu attīstībā un tehnoloģijās, vēl vairāk nostiprinot mediju koncerna nozīmi reklāmas tirgū.

«Nenoliedzami, šī gada skaļākais notikums ir UAB Bite Lietuva un MTG Broadcasting AB apvienošanās, kuras rezultātā ir radusies jauna mediju grupa All Media Baltics (AMB). Darījuma sekas šobrīd jau vērtējamas kā negatīvas, jo dažādu apstākļu dēļ ir aizkavēta šī uzņēmuma paredzēto reklāmas pakalpojumu sniegšanas un atlaižu piešķiršanas kārtība – cenrāža izstrāde, kas liedz reklāmdevējiem pabeigt nākamā gada stratēģiskos plānus un izdarīt izvēles,» skaidro Latvijas Reklāmas asociācijas valdes priekšsēdētāja Baiba Liepiņa. Šogad tāpat kā iepriekšējos gadus nozarē turpinājās ievērojamu reklāmas līdzekļu aizplūšana caur globālajiem interneta mediju milžiem Facebook un Google, kas rada negatīvu ietekmi uz lokālo mediju uzņēmējdarbību, viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā turpināsies cīņa ar pirātisko saturu digitālajā un TV vidē, kas atņem auditorijas uzmanību un attiecīgi reklāmas naudu

«2018. gadā tirgus dabiskais pieaugums saglabāsies dažu procentu robežās – pārsvarā pateicoties digitālo tēriņu pieaugumam, taču, ņemot vērā vairākus būtiskus notikumus – Saeimas vēlēšanas, IKEA un dažu citu potenciālu reklāmdevēju ienākšanu, kopējais pieaugums varētu sasniegt pat 5%,» prognozē IDEA Havas Media stratēģiskais direktors Kaspars Ulsts.

«Lielākais notikums, kas pāršalca reklāmas nozari 2107. gada nogalē, bija konkurences padomes lēmums par All Media Baltics (AMB jeb bijušo MTG un LNT) TV kanālu cenu politikas regulēšanu. Lai gan vēl nav pilnīgas skaidrības par visām niansēm, daudziem reklāmdevējiem nākamgad būs jārēķinās ar cenu izmaiņām, kas savukārt varētu novest pie mediju salikuma pārstrukturēšanas par labu citiem TV kanāliem vai pat citiem mediju veidiem,» teic K. Ulsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu a/s TV Play Baltics Latvijas filiāles padomē sācis Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko. Padomē darbu turpina Igaunijas pilsone Kristela Arna, bet padomi pametis Lietuvas pilsonis Ēvalds Tuls. Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā, tostarp TV3, LNT, Viasat, Star FM un Smart AD, darbosies kā viena organizācija All Media Baltics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MBA grāds biznesa pasaulē ir biļete uz karjeras izaugsmi un panākumiem. Katru gadu profesionāļu pieņem lēmumu studēt biznesa vadību, un ne jau velti – MBA absolventu algas ir ievērojami lielākas kā citu maģistra grādu īpašniekiem, karjeras iespējas ir daudz plašākas, un arī biznesa kontaktu tīkls veidojas jau studiju laikā.

Kamēr jaunie profesionāļi ar MBA programmas palīdzību ir tikai ceļā uz panākumiem, pieredzējuši vadītāji savas turpmākās izaugsmes un līdera talanta attīstīšanai izvēlas Executive MBA. Tieši šādu Executive MBA programmu iespējams apgūt RTU Rīgas Biznesa skolā (RBS).

Ko piedāvā Executive MBA RTU Rīgas biznesa skolā?

1. Pieredzējušiem vadītājiem pielāgots programmas saturs

Executive MBA programmas dalībnieki apgūst jaunākās teorijas un praksi vadības zinātnē, kā arī visas programmas garumā attīsta savu līdera talanu izmantojot RBS Executive MBA programmas priekšrocību – Līderības pilnveides praktikumu (Leadership Development Practicum). Programmas ietvaros studenti atsvaidzina zināšanas galvenajās vadības kompetences jomās – finansēs, mārketingā, cilvēkresursu vadībā, ražošanas un pakalpojumu vadībā, statistikā, ekonomikā, IT vadībā un stratēģijā. Studiju procesā dalībnieki apgūst arī inovāciju vadību, uzņēmējdarbību, komerctiesības, ētiku un korporatīvo sociālo atbildību. Neviens no priekšmetiem nav iedomājams bez diskusijām, situāciju analīzes un dalīšanās pieredzē. Vēl vairāk – gan apgūstamā viela, gan aktivitātes klasē ir pielāgotas izaicinājumiem, ar kuriem ikdienā saskaras tieši vidējā un augstākā līmeņa vadītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru