Pakalpojumi

Skolēnu autobusus piedāvā piegādāt astoņi pretendenti

Aisma Orupe, 19.03.2010

Jaunākais izdevums

19.martā beidzās termiņš piedāvājumu iesniegšanai Valsts reģionālās attīstības aģentūras izsludinātajam iepirkumam Skolēnu autobusu piegāde pašvaldībām.

Aģentūra saņēma 8 pretendentu piedāvājumus autobusu piegādei, un iepirkumu komisija tos plāno izvērtēt divu nedēļu laikā.

Līguma slēgšana, atbilstoši Ministru prezidenta V. Dombrovska 19.marta rezolūcijai, nenotiks līdz turpmākajam Ministru prezidenta rīkojumam.

Kā jau iepriekš ziņots, aģentūra 2009.gada decembrī izsludināja atklātu konkursu autobusu iegādei Latvijas-Šveices sadarbības programmas ietvaros, lai šā gada 1.septembrī 59 pašvaldības spētu nodrošinātu bērnu nokļūšanu uz mācību iestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autotransporta direkcija vērtēs skolēnu autobusu maršrutus

Žanete Hāka, 25.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija sadarbībā ar plānošanas reģioniem ir vērsusies pie pašvaldībām ar lūgumu apzināt skolēnu maršrutus, lai vērtētu, cik lielā mērā šie maršruti pārklājas ar reģionālo pasažieru pārvadātāju maršrutiem, informē direkcijas pārstāvji.

Kopumā piecos plānošanas reģionos pašvaldības organizē skolēnu pārvadājumus 964 maršrutos. Lai nogādātu skolēnus mācību iestādē un pēc tam – atpakaļ mājās, mācību gadā skolēnu autobusi nobrauc aptuveni 8,5 miljonus kilometru. No 119 Latvijas pašvaldībās skolēnu pārvadājumus organizē 101.

Pašvaldību organizēto skolēnu maršrutu un reisu plānošana nav savstarpēji saskaņota ar plānošanas reģioniem un Autotransporta direkciju, radot liekas izmaksas ne tikai pašvaldībām, bet arī valstij. Tādēļ ir uzsākta skolēnu maršrutu izvērtēšana, lai iegūtu detalizētu informāciju par to, kur tie pārklājas ar regulāro pasažieru pārvadātāju maršrutiem un reisu izpildes laikiem un kur tos būtu lietderīgi aizstāt ar sabiedriskā transporta reisiem. Tiklīdz tiks izvērtēti skolēnu maršruti, Autotransporta direkcija plāno individuāli uzrunāt katru pašvaldību, lai rastu kopēju risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skolas autobusu iepirkums, iespējams, rīkots iepriekš zināmam pretendentam

, 31.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ medijos interesi izraisīja 9.6 miljonus vērtais skolēnu autobusu iepirkums. Valsts Reģionālās attīstības aģentūras izsludinātā konkursa nolikums nosaka, ka jauno autobusu krāsojumam noteikti ir jābūt oranžam.

Šī nav vienīgā neizskaidrojamā prasība. Auto piegādātāji un eksperti atzīst, ka nolikumā ir virkne ierobežojošu prasību. Pastāv aizdomas, ka konkurss rakstīts konkrētam pretendentam, vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.

Ekonomiskās krīzes uzspiesta pērn Latvijā notika skolu reforma- daudzas slēdza un apvienoja. Tāpēc Šveices valdības atbalsts skolu autobusu iegādei bija gluži īstajā laikā. Ar tās palīdzību pie 110 autobusiem tiks 59 Latvijas pašvaldības.

Taču prasības autobusu saņēmējiem ir stingras - tos drīkst izmantot tikai skolēnu vešanai uz skolu un mājup. Nekādas ekskursijas vai izbraucieni brīvlaikā ar skolu autobusiem nav atļauti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skolēnu autobusi varētu pildīt arī sabiedriskā transporta funkcijas

Dienas Bizness, 20.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldību autobusi, kas parasti tiek izmantoti skolēnu pārvadājumos, drīzumā varētu sākt pildīt arī sabiedriskā transporta funkcijas. Latvijas Pašvaldību savienība vakar tikās ar satiksmes ministru Anriju Matīsu (Vienotība), lai pārrunātu aktualitātes transporta jomā, un tieši skolēnu autobusu izmantošana ne tikai skolēnu vajadzībām bija viens no atslēgas tematiem tikšanās laikā, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Kaut gan preses konferencē A. Matīss un Latvijas Pašvaldību savienības vadītājs Andris Jaunsleinis vairākas reizes pauda gandarījumu par veiksmīgo abu pušu sadarbību, realitātē gaidāms ne viens vien konflikts. Smaidīgās sejas, visticamāk, veltītas Finanšu ministrijai, lai parādītu pašvaldību un ministrijas spēju sadarboties un vienoties, vēl pirms tiek sadalīts nākamā gada budžeta pīrāgs.

«No mūsu puses šo prasību ir iespējams īstenot, tikai pārskatot maršrutu tīklu un atceļot tos autobusus, kas ir valsts pasūtīti,» Dienai saka A. Matīss. «Mums nav citu alternatīvu, kā organizēt skolēnu transportu, jo sabiedriskais transports daudzās vietās nefunkcionē,» teic A. Jaunsleinis, norādot, ka tas savā ziņā arī ir saistīts ar slikto ceļu stāvokli. Arī šis esot jautājums, kas prasa tūlītēju risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Domenikss iesniedzis sūdzību saistībā ar skolēnu autobusi iegādi Rojas novadā, liecina ieraksts Iepirkumu uzraudzības mājaslapā.

Izsludinātajā konkursā par skolēnu autobusa ar 19+1 sēdvietām piegādi Rojas novada Domes vajadzībām uzvarēja SIA Motors Latvia. Kopējā līgumcena šajā konkursā ir 33,61 tūkst. Ls.

Jāatgādina, ka Domenikss skolēnu pārvadāšanai 27 pašvaldības nodrošinās ar 37 autobusiem ar 19 sēdvietām un vēl 35 pašvaldības ar 42 autobusiem ar 40 sēdvietām.

To paredz parakstīto līgumu apmaiņa starp Valsts reģionālās attīstības aģentūru (VRAA) un SIA Domenikss par Latvijas – Šveices sadarbības programmas līdzfinansētā projekta īstenošanu.

Atbilstoši iepirkuma rezultātiem SIA Domenikss pirmajā iepirkuma daļā 27 pašvaldības nodrošinās ar 37 Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI autobusiem, kuros ir 19 pasažieru sēdvietas un viena autobusa cena ir Ls 34 223,08 Ls (t.sk.PVN). Savukārt trešajā iepirkuma daļā 35 pašvaldībām SIA Domenikss piegādās 42 Mercedes-Benz Intouro autobusus, kuros ir 40 sēdvietas un viena autobusa cena ir Ls 136 779,73 (t.sk.PVN) Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

D.Staķe: skolēnu autobusu piegādi varētu kavēt kāda sūdzība

Ingrīda Drazdovska, 09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienīgais kavēklis skolēnu autobusu piegādi pašvaldībām varētu būt kāda sūdzība par iepirkuma komisijas lēmumu, sacīja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministre Dagnija Staķe.

Ja sūdzības nebūs, līgumi tiks noslēgti tuvākajā laikā un autobusi sākšot ceļu uz novadiem jau septembrī.

Db.lv jau vēstīja, ka skolēnu autobusus iegādāsies no SIA Domenikss un no SIA Latursus un UAB Salociai ir Partneriai, BMC Sanayi ve Ticaret A.S apvienības. Saskaņā ar pieejamo informāciju tie tomēr būs oranžā krāsā.

Kopumā tiks iepirkti 110 autibusi par 9,7 milj. latu no kuriem 7,44 milj. latu piešķir Šveices valdība, 1,31 milj. latu Latvijas valsts in trūkstošos 0,96 milj. latus segs pašvaldības.

Autobusu ekspluatācijas laikā pašvaldībām būs jāatskaitās par autobusu noslodzi. Ja tiks konstatēts, ka autobusi netiek izmantoti skolēnu pārvadājumiem nepietiekama bērnu skaita dēļ, tiks izskatītas iespējas konkrēto autobusu nodot citas pašvaldības rīcībā, kurai tas izrādītos nepieciešamāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pašvaldības saņems skolēnu autobusus

Jānis Lasmanis, 12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs Vidzemes reģiona novadu pašvaldības – Alūksnes, Amatas un Gulbenes 12.novembrī saņem Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI autobusus. Autobusi skolēnu pārvadāšanai ir iegādāti Latvijas–Šveices sadarbības programmas līdzfinansēta projekta ietvaros.

Pašvaldības saņems Mercedes-Benz Sprinter 516 CDI autobusus, kuros ir 19 pasažieru sēdvietas. Autobusi ražoti Mercedes-Benz rūpnīcā Vācijā, savukārt autobusu aprīkošana veikta Jelgavā uzņēmumā SIA Universāls LTD, kur veikta arī novadu pašvaldību izvēlēto papildu aprīkojumu uzstādīšana.

Jau ziņots, ka skolēnu autobusus saņēmušas Madonas, Grobiņas, Talsu, Jaunjelgavas, Aknīstes, Neretas, Rēzeknes, Balvu, Dagdas, Daugavpils, Ilūkstes, Krāslavas, Kārsavas, Rugāju un Vārkavas novadu pašvaldības. Savukārt jau nākamnedēļ skolēnu pārvadāšanai paredzētos autobusus saņems 15 novadu pašvaldības Kurzemes un Zemgales reģionā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Dobeles autobusu parka maršrutus skars būtiskas izmaiņas

Dienas Bizness, 29.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2015.gada 1.oktobra plānotas būtiskas izmaiņas vairākos Dobeles autobusu parka apkalpotajos maršrutos – tiks mainīti reisu izpildes laiki, dienas un kustības saraksti, savukārt maršruti un reisi, kuros brauc vien daži pasažieri mēnesī, tiks optimizēti, informē VSIA Autotransporta direkcija (ATD) Komunikācijas speciāliste Zane Plone.

Izmaiņas maršrutu tīklā ir saskaņotas ar Zemgales plānošanas reģionu un pašvaldībām, un tās veiktas, lai atvieglotu iedzīvotājiem iespēju nokļūt līdz darbavietai, dažādām valsts, pašvaldību un ārstniecības iestādēm. Tāpat veikti grozījumi maršrutos un reisos, pielāgojot tos skolēnu vajadzībām.

ATD skaidro - lai iedzīvotājiem no Dobeles guļamrajona Meža prospektā būtu iespēja nokļūt līdz rūpniecības rajonam Uzvaras ielas rajonā, mazdārziņiem Galeniekos un Dobeles kapiem, kā arī no autoostas līdz Pētera Upīša dārzam, Kristīgajai vidusskolai un bērnudārzam Jāņtārpiņš, tiks reorganizēts maršruts Dobele–Mazā Meža iela. Savukārt maršrutā Dobele–Biksti–Jaunpils tiks izveidoti papildu reisi, lai Annenieku, Bikstu un Jaunpils skolēni varētu apmeklēt Dobeles mūzikas, mākslas un sporta skolu un šo teritoriju iedzīvotājiem būtu papildu iespēja tikt līdz dažādām valsts, pašvaldības vai ārstniecības iestādēm Dobelē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zalāns: baidoties no oranžiem autobusiem, nepirksim apelsīnus un neskatīsimies saulrietu

, 03.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekādā gadījumā nemainīsim krāsu, un, ja godīgi, man šī diskusija šķiet smieklīga un pat absurda, saka reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrs Edgars Zalāns (TP), jautāts, vai sabiedrības nevienprātīgās attieksmes dēļ pret bērnu autobusu pasūtīšanu Tautas partijai tuvajā oranžajā krāsā tiks apsvērta iespēja mainīt krāsu.

Ministrs portālam diena.lv norādīja, ka tehniskā specifikācija konkursā autobusu iegādei mainīta trīs reizes. Vaicāts, vai ir pareizi izvēlēties oranžu krāsu autobusiem priekšvēlēšanu laikā, E.Zalāns noteica: priekšvēlēšanu laiks ir salīdzinoši īss, bet autobusi kalpos vismaz desmit gadus.

Ministrs brīdināja, ka premjerministrs Valdis Dombrovskis (JL), ar savu rezolūciju uzdodot sniegt papildinformāciju par šī iepirkuma sagatavošanu, norisi, pretendentiem noteiktajām prasībām un tehniskajiem parametriem, uzņemas atbildību par to, ka ar šā gada 1.septembri šie autobusi skolām, iespējams, vēl nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izmirst lauku autobusi

Paula Prauliņa, 20.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzas apdzīvotas vietas laukos nu līdzinās rezervāta teritorijām — gandrīz vispār bez sabiedriskā transporta pakalpojumiem.

No 1. maija notikusi otrā lauku autobusu reisu retināšana, bet pirmais vilnis pāri gāja jau no 2009. gada 1. septembra, kad tika samazināta valsts dotācija vietējas nozīmes maršrutu autobusiem un pa lauku ceļiem aizvien biežāk sāka ripot pašvaldību nodrošinātie skolēnu autobusi.

To, kā slēgto reisu «upuriem» pārvietoties pēc 30. maija, kad līdz ar mācību gada beigām pārstās kursēt arī skolu autobusi, lūkojis noskaidrot laikraksts Neatkarīgā. Lielai daļai lauku iedzīvotāju tikšana uz tālo novada centru, par Rīgu pat nerunājot, jau tagad ir «kā jaunlatvietim Pēterpili lūkoties», jo privātais auto nav pa kabatai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šodien skolēnu autobusus saņems vēl astoņas pašvaldības

Ritvars Bīders, 15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 15.decembrī, novadu pašvaldības (Aglonas, Daugavpils, Dagdas, Riebiņu, Rēzeknes, Neretas, Krāslavas un Līvānu novada pašvaldība) saņems piecus BMC Probus 215 SCB, vienu Mercedes-Benz Intouro un divus Mercedes-Benz Sprinter autobusus.

Autobusi ir iegādāti Latvijas – Šveices sadarbības programmas līdzfinansētā individuālā projekta «Pašvaldības aktivitāšu īstenošana, lai nodrošinātu skolēnu pārvadāšanu un ar to saistītos atbalsta pasākumus» ietvaros un projektu īsteno Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA).

Pasākumā piedalīsies Šveices sadarbības programmas biroja Baltijā vadītāja Kristīna Grīdere (Christina Grieder), VRAA direktors Māris Krastiņš, Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijas pārstāvji, SIA Domenikss pārstāvji, SIA Latursus pārstāvji, Līvānu novada domes un pārējo novadu pašvaldību pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Hansabuss iegādājies 100% Latvijas uzņēmuma SIA AIPS, kas bez autobusu pārvadājumiem nodrošina arī autobusu apkopes un remonta pakalpojumus un ar grupā ietilpstošo uzņēmumu starpniecību pārvalda Bauskas autoostu, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma, rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērtajos sabiedriskā autobusu transporta un čartera transporta segmentos pārsniegs 10%.

Pircēju konsultēja investīciju banka Michel Capital un advokātu birojs Fort Latvia. Saskaņā ar pušu vienošanos darījuma summa ir konfidenciāla.

Hansabuss valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norāda, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski stiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū: «Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020.gadā. AIPS ir trešais uzņēmums Baltijas valstīs un otrais Latvijā, ko Hansabuss pārņēmis pēdējo 12 mēnešu laikā. Mēs plānojam turpināt paplašināties sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū un čartera autobusu pārvadājumu tirgū Latvijā atbilstoši esošajai tirgus situācijai».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bauskas novada pašvaldības iestāžu darbinieki, skolēni, amatierkopu dalībnieki, sportisti tālākos braucienos varēs doties ar jaunu autobusu, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Ar 55 sēdvietām aprīkotais MAN markas autobuss esot 2008. gada izlaiduma, ar mazu noskrējienu, labi uzturēts. Šis transporta līdzeklis galvenokārt paredzēts skolēnu braucieniem tālākās ekskursijās. To varēs izmantot arī sportisti, pašdarbnieki.

Transporta nodaļas vadītājs Andris Juškevics skaidrojis, pašvaldībai līdz šim tādas ietilpības autobusa nebija. Jau tuvākajā laikā pašvaldība iegādāsies vēl divus, mazākas ietilpības autobusus.

Speciālists Bauskas Dzīvei uzsvēris, ka pašvaldība atjauno transporta parku. Šie braucamie nomainīs vecos un nolietotos autobusus. Taču kopumā autoparks netiek palielināts. 2013. gadā nomainīja autobusu Jaunsaules skolas maršrutā, vēl tiks nomainīti autobusi Codes un Uzvaras skolu maršrutos. Arī tikko nopirkto MAN markas braucamo izmantos bijušā ģimnāzijas autobusa vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1.augusta Ekspress Ādaži maršrutos sāk kursēt 10 jauni minibusi, kas kursēs no Ādažiem uz Rīgu, kā arī maršrutos novadā, informē SIA Ekspress Ādaži Sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Lazdiņa.

Līdz ar jaunu minibusu ieviešanu ir veiktas izmaiņas arī kustību sarakstos, kas stājas spēkā no 1.augusta.

Jaunie minibusi ir aprīkoti ar drošības jostām, kondicionieriem un ērtiem sēdekļiem. Maršrutos kursēs 10 Volkswagen Crafter minibusi, kuri ir aprīkoti ar 19 sēdvietām un 2 stāvvietām.

Ņemot vērā, ka rīta un vakara stundās, pasažieru plūsma ir ievērojami lielāka, reisos brauks lielie autobusi, savukārt pa dienas vidu, kad pasažieru plūsma ir mazāka, maršrutos brauks minibusi.

SIA Ekspress Ādaži vietējas nozīmes reģionālos pasažieru pārvadājumus nodrošina 7 maršrutos ar 30 autobusiem Bez regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, uzņēmums nodrošina arī skolēnu regulāros pārvadājumus un piedāvā transporta nomu tūrisma vai kolektīviem izbraucieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KP par karteļa vienošanos Volkswagen tirgotājiem piemēro 7,6 miljonu eiro lielu sodu; uzņēmumi lēmumu pārsūdzēs

Žanete Hāka, 20.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu par aizliegtu vienošanos sodīt Volkswagen markas automašīnu oficiālos dīlerus un importētāju, informē KP.

Uzņēmumi vismaz piecu gadu garumā sistemātiski saskaņoja savu dalību iepirkumos, tā likvidējot savstarpējo konkurenci, deformējot piedāvājumu un liedzot klientiem iespēju Volkswagen automašīnas iegādāties ar izdevīgākiem nosacījumiem.

Sešiem uzņēmumiem – SIA SD Autocentrs, SIA Ripo Autocentrs, SIA Moller Auto Krasta, SIA Moller Auto Ventspils, SIA Moller Auto Latvia un SE Moller Auto Import par dalību pārkāpumā KP piemēroja naudas sodu kopumā 7,635 miljonu eiro apmērā. Savukārt viens uzņēmums iecietības programmas ietvaros pilnībā atbrīvots no soda, jo tā sniegtā informācija ļāva KP atklāt pārkāpumu.

KP konstatēja, ka uzņēmumi savstarpēji vienojušies nekonkurēt iepirkumos. Piemēram, uzņēmumi ļāvuši uzvarēt iepriekš izvēlētam pretendentam, kamēr pārējie iesnieguši saskaņotus un klientam neizdevīgākus piedāvājumus vai arī vispār atteikušies no dalības iepirkumā. Dīleri regulāri viens otru informējuši par saviem plāniem attiecībā uz kādu iepirkumu, lūdzot pārējos nekonkurēt – nepiedalīties vispār vai nepiedāvāt zemākas cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru mēnešu laikā izpildīti divi reisi, pārvadāti trīs pasažieri un ieņēmumi no pārdotajām biļetēm ir 2,10 eiro – šāds rezultāts ir pilotprojektam par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma.

Latvijā pilotprojekts par sabiedrisko transportu pēc pieprasījuma tika uzsākts 16. maijā 20 km garajā maršrutā Līvāni–Mežancāni–Līvāni. Pakalpojuma izmantošanas pārbaudīšanu plānots pabeigt 15. septembrī. Dienu pirms pilotprojekta noslēguma Līvānu novada vadība laikrakstam norāda, ka šādu iznākumu prognozējusi jau maijā.

«Mēs necerējām, ka atsaucība būs lielāka, ne velti reiss iepriekš notika tikai reizi nedēļā. Kopumā šaubāmies, vai pakalpojums – transports pēc pasūtījuma - iedzīvosies,» secina Līvānu novada domes priekšsēdētāja vietniece Ginta Kraukle. Skepses iemesli ir iedzīvotāju kontingents, kas dzīvo nomaļos apvidos, – tie pārsvarā ir seniori, kuriem nav autotransporta, un viņu raksturs attur no šāda pakalpojuma izmantošanas. «Iedzīvotājs padomā, ka nebūs ērti sev vienam saukt transportu, un to nedara. Otrs iemesls – nav iespējams paredzēt, kā vecais cilvēks jutīsies pēc dienas. Transports pēc pasūtījuma ir jāizsauc 24 stundas iepriekš, un cilvēks baidās saukt, domājot, ka būs jāmaksā sods kā par nepamatotu neatliekamās palīdzības izsaukšanu,» skaidro G. Kraukle. Otra iedzīvotāju grupa, kas dzīvo maršruta Līvāni–Mežancāni teritorijā, ir viensētu saimnieki, kuriem ir savs transports, un sabiedriskā transporta piedāvājums viņus neinteresē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jelgavas uzņēmums aprīko Mercedes autobusus

Vēsma Lēvalde, 17.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16. novembrī piecpadsmit Latvijas novada pašvaldības saņēma Šveices dāvinātos Mercedes Benz skolēnu autobusus, pavisam - divdesmit vienu. Autobusi ražoti Mercedes-Benz rūpnīcā Vācijā, savukārt autobusu aprīkošana veikta Jelgavā uzņēmumā SIA Universāls LTD.

Kopumā Latvijas – Šveices sadarbības programmas projekta ietvaros 59 novadu pašvaldības saņems 110 dažādas ietilpības autobusus, kuru iegādes līdzfinansēšanai Šveices Konfederācija piešķīrusi 7,44 miljoni latu. Līdz ar to Šveices Konfederācijas finansējums ir 90%, bet atlikušos 10% finansē pašvaldības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Dienas tēma: Tuvākā bankas filiāle - 50 km

Zane Meļķe, speciāli DB, 21.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku pārstrukturizācija prasa apgūt internetu un tirgotājiem aktivizēt naudas izņemšanu, otrdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šodien turpinās Saeimas Budžeta komisijas, pašvaldības un banku pārstāvju pārrunas par finanšu pakalpojumu pieejamību laukos. Valdība grib izveidot minimālo finanšu pakalpojumu grozu un spiež komercbankas saglabāt pakalpojumu, tostarp filiāļu klāstu. Bankas, veicot pakalpojumu pārstrukturizāciju, samazina filiāles, palielina bankomātu skaitu un, lai ar klientiem tiktos klātienē, dodas izbraukuma sesijās.

Banku speciālisti apgalvo, ka praktiski visi finanšu darījumi, atskaitot skaidras naudas izņemšanu un iemaksu un bankas konta pirmreizēju atvēršanu, ir veicami internetā vai ar telefona palīdzību. Klienti tiek aicināti un mācīti apgūt e-iespējas, tostarp izmantot e-parakstu un aktivizēt eID, ar ko iespējams attālināti saņemt arī bankas kredītu. Savukārt lauku iedzīvotāji, kuri ar autobusu uz attīstības centriem var nokļūt reizi divās dienās, norāda uz vājo interneta signālu, kurš mēdz arī pazust pavisam. Šo cilvēku mazās skolas un slimnīcas jau ir reformētas, un viņi ar bažām noskatās, kā no laukiem aiziet arī bankas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours vērsies ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas pašlaik organizē braucienu uz Horvātiju un plāno tūristus izmitināt, pēc horvātu domām, necilvēcīgos apstākļos, raksta laikraksts Neatkarīgā.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» vēstulē esot rakstījis Aba Tours pārstāvis Nedjeļko Sučičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Raizes, ka Latvijas tūristus Horvātijā izmitinās necilvēcīgos apstākļos, nav piepildījušās

Lelde Petrāne, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Horvātijas ienākošā tūrisma operators Aba Tours iepriekš vērsās ar pretenziju pret Latvijas tūrisma operatoru SIA Auto Prieks, kas organizēja braucienu uz Horvātiju. Tika paustas bažas, ka tūristus izmitinās necilvēcīgos apstākļos. Taču, kā liecina atsauksmes internetā, atgriežoties pēc šī ceļojuma, klienti ir apmierināti.

«Izmantojot Horvātijas kūrortu popularitāti, Auto Prieks apzināti maldina cilvēkus, piedāvājot viņiem atpūtu tūristu bāzē Jambo pilsētiņā Klekā par dempinga cenu. Reklamējot Adrijas jūras piekrasti un pilsētiņu Kleku, Auto Prieks apzināti noklusē faktu, ka apartamentos Jambo nav ne apsildes, ne kondicioniera, kurš veiktu apsildes funkciju. Visu betona mājiņu sienas ir pārklātas ar pelējumu, savukārt mājiņas ir pilnas ar skudrām un zirnekļiem. Dažās mājiņās ir ļoti veca santehnika, kuru nav iespējams izmantot. Horvātijas žurnālisti raksta, ka apartamentu Jambo saimnieks ir saistīts ar Horvātijas kriminālstruktūrām un ir arestēts par finanšu krāpšanu un lielu parādu. Mēs bijām nepatīkami pārsteigti uzzinot , ka Auto Prieks vedīs pirmos tūristus to Latvijas (3 autobusi, 140 cilvēki) uz Kleku jau no 23. līdz 30. martam. Nav noslēpums, ka šajā sezonā laiks Adrijas jūras piekrastē nav stabils – ir ar stipru lietu un aukstām naktīm. Bez kondicionieriem, kas aukstajā sezonā strādā kā sildītāji, apartamentos nav iespējams dzīvot,» Aba Tours citēja laikraksts Neatkarīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Privātuzņēmējs Brunavā labo valsts ceļu

Dienas Bizness, 05.09.2013

Ceļš no Jātniekiem līdz Tunkūniem tagad ir nesalīdzināmi gludāks, nekā tas bija vasaras sākumā.

Foto: Vilnis Auzāns, Bauskas Dzīve

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brunavas pagasta Tunkūnos no Jātniekiem tagad var nokļūt pa salabotu grantsceļu. Sešus kilometrus garo ceļa posmu šovasar remontēja par uzņēmuma Gaižēni līdzekļiem, vēsta reģionālais medijs Bauskas Dzīve.

Medijs kopā ar valsts akciju sabiedrības Latvijas Valsts ceļi Bauskas nodaļas vadītāju Dzintaru Dzeni un būvinženieri Juri Derevjanko izbraucis minēto ceļa posmu. Grants segums līdzens, vien dažas nelielas bedrītes.

Pēc divu dienu lietavām vietās, kur ceļa malās atjaunoti grāvji, tajos sastājies ūdens. Brauktuve tādējādi ātrāk izžūst un kalpo ilgāk. Braukšana pa šādu ceļu nav salīdzināma ar to, kāda tā bija jūlija sākumā, kad smagsvara tehnika brauktuvē bija radījusi daudzas «smilšu vannas». Ar vieglo auto izbraukt bija teju neiespējami, problemātiski pārvietoties pa ceļu bija satiksmes autobusiem.

SIA Gaižēni projektu vadītājs Juris Bērziņš, iepazīstinot ar salaboto ceļu, stāstījis, ka darbiem izlietoti 40 000 latu uzņēmuma līdzekļu. Pirms tam vēl par 8500 latiem atsevišķos ceļa posmos izrakti grāvji, kas veicina brauktuves ātrāku nožūšanu. Sešus kilometrus garajā ceļa posmā aptuveni 20 procentiem brauktuves veikts kapitālais remonts. Darbus veicis uzņēmums Viona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Slēgs satiksmi pār Ķeguma HES

Žanete Hāka, 19.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No trešdienas, 20. aprīļa sakarā ar AS Latvenergo veiktajiem tilta remontdarbiem tiks slēgta satiksme pār Ķeguma HES, informē Latvijas Valsts ceļi.

No 20. aprīļa līdz 20. oktobrim satiksme pār tiltu būs atļauta katru dienu no 5:00 līdz 10:00 un no 17:30 līdz 21:00, bet pārējā laikā tilts būs slēgts.

Daugavas šķērsošanai aicinām izvēlēties Rīgas vai Pļaviņu HES tiltus (Rīgas apvedceļš Salaspils – Babīte (A5) un reģionālais valsts ceļš Bauska – Aizkraukle (P87)).

Satiksmes un skolēnu autobusi kursēs pēc apstiprinātā saraksta. Arī gājēju kustība pār tiltu netiks ierobežota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā valdības pieņemtos grozījumus, kas nosaka aizliegumu tirgot alkoholu nedēļas nogalēs, specializētais alkoholisko dzērienu lielveikals "Spirits&Wine" plāno palielināt darbinieku skaitu.

"Darbiniekus, kas bija ieplānoti nedēļas nogalēs, novirzīsim uz darba dienām, lai ātrāk apkalpotu pircējus un palīdzētu sapakot iepirkumu maisus. Papildus tam plānojam, ka ierobežojumu dēļ palielināsies interneta veikala pasūtījumu skaits. Arī šai struktūrvienībai palielināsim darbinieku skaitu, lai spētu laikā apkalpot visu pircēju vajadzības," komentē "Spirits&Wine" līdzīpašnieks Andris Lūkins.

Nedēļas nogalēs aizliedz alkohola tirdzniecību 

Ārkārtējās situācijas laikā nedēļas nogalēs veikalos būs aizliegta alkohola tirdzniecība,...

Viņš norāda, ka nedēļas nogaļu iztrūkums (8 dienas decembrī) teorētiski varētu samazināt mēneša apgrozījumu par 20%-25%, bet uzņēmums pieļauj varbūtību, ka darba dienās apgrozījums varētu kāpt 20-25%.

Ierobežojumi varētu veicināt alkohola patēriņu 

Valdības pieņemtie grozījumi par aizliegumu tirgot alkoholu nedēļas nogalēs varētu veicināt alkohola...

"Darbinieku skaits ierobežojumu dēļ tikai palielināsies, jo pieņemsim papildus darbiniekus, kas palīdzēs iepakot maisiņus, lai paātrinātu pircēju kustību un mazināto to uzturēšanās laiku veikalā. Kā arī palielināsim komplektētāju un kurjeru skaitu interneta veikalam, jo plānojam būtisku interneta veikalu pasūtījumu pieaugumu," komentē A.Lūkins.

Uzņēmums pozitīvi vērtē un respektē valdības lēmumu un norāda, ka ir ieinteresēti Covid-19 izplatības ierobežošanā un apturēšanā.

Savukārt zīmols "AlkOutlet" jauno ierobežojumu dēļ pārplāno darba grafikus, taču uzņēmums norāda, ka šādi īslaicīgi ierobežojumi nekādā veidā neietekmēs atalgojumu vai darba vietu skaitu veikalos. Darbinieku atalgojums tiek rēķināts, ņemot vērā stundas likmi un nostrādāto stundu skaitu.

"Ņemot vērā esošo epidemioloģisko situāciju un Covid-19 infekcijas izplatības līmeni, valdības centieni ierobežot personu plūsmu veikalos ir saprotami. Vienlaikus gan jāteic, ka līdzšinējie pārdošanas dati un vērojumi "AlkOutlet" veikalos apliecina - dzērienu tirdzniecības vietās cilvēku masveida pulcēšanās līdz šim nav tikusi novērota. Pat vissaspringtākajos tirdzniecības brīžos esam varējuši bez problēmām nodrošināt gan vienai personai nepieciešamo telpas platību, gan ievērot citas drošās iepirkšanās prasības. Tāpat dzērienu veikali nav vietas, kur cilvēki nāk kopā ar ģimenēm un pavada daudz laika, bezmērķīgi klīstot, kā tas ir cita tipa tirdzniecības vietās. Taču, ņemot vērā, ka alkoholisko dzērienu tirdzniecības ierobežojumi parasti ir saistāmi ar zināmu devu populisma un šis ir produkts, kura tirdzniecības aizliegumi daļai sabiedrības vienmēr izraisa sajūsmu, šādu lēmumu varējām sagaidīt. Ceram, ka tirdzniecības ierobežojumi neveicinās nelegālu alkohola izplatību un esam gatavi atbildīgi strādāt atļauto normu ietvaros, lai arī šīs krīzes apstākļos nodrošinātu legālu dzērienu apriti un akcīzes nodokļa ieņēmumus valsts kasē," komentē zīmola "AlkOutlet" pārstāvis Gints Lazdiņš.

Ņemot vērā, ka lielāko daļu no "AlkOutlet" veikalu sortimenta veido tieši alkoholiskie dzērieni, uzņēmums paredz, ka "AlkOutlet" veikali brīvdienās un svētku dienās būs slēgti. Lai izkliedētu cilvēku plūsmu, daļa veikalu darbadienās tiks atvērti ātrāk, tādējādi ļaujot pircējiem brīvāk izvēlēties sev ērtāko veikala apmeklējuma laiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš 7. aprīļa klātienes klientu apkalpošanu atsākuši arī auto saloni, kuros auto tirgotāji stingri ievēro visas valdības noteiktās epidemioloģiskās drošības prasības, tai skaitā veikt apmeklētāju plūsmas kontroli, izmantojot iepirkumu grozus, informē Latvijas Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.

"Lai arī klienti ar tirdzniecības groziņiem auto salonā izskatās visai komiski, auto tirgotāji un arī apmeklētāji ir gandarīti, ka vienu no lielākajiem dzīves pirkumiem atkal iespējams veikt klātienē epidemioloģiski drošos apstākļos, rūpīgi iepazīstoties tirgotāju piedāvājumiem. Šis ir ļoti būtisks pavērsiens visai auto tirdzniecības nozarei, jo tieši pavasaris ir gadalaiks, kad ir lielākais pieprasījums pēc automašīnām," norāda A.Kulbergs.

Samaksa par neko 

Ierobežojumi un to iespējamā atcelšana šobrīd ir lielākā ekonomikas aktualitāte. To atcelšana,...

Viņš atgādina, ka pērn pavasarī, iestājoties pandēmijai, tirgus piedzīvoja 50% kritumu, turklāt auto ražotņu apturēšana negatīvi ietekmēja auto piegādes visa gada garumā. Viņaprāt, lēmums atļaut atsākt tirdzniecību bijis kritiski svarīgs, lai nozare varētu uzsākt atkopšanos, atjaunot darba vietas un atgūt pirmspandēmijas tirdzniecības apjomus, nodrošinot arī vismaz 200 miljonu nodokļu nomaksu valsts budžetā.

Auto pārdošanas apmēri Latvijā varētu samazināties par 35-40% 

Automašīnu pārdošanas apmēri šogad Latvijā varētu kopumā samazināsies par 35-40%, prognozē...

"Lai arī pēdējais pusgads attālinātā darbā bija sarežģīts gan tirgotājiem, gan klientiem, kopumā auto tirgotāji, gluži kā 2007. gada krīzē, nodemonstrēja neticamu spēju ātri pielāgoties jaunajiem apstākļiem un izdzīvot. Šis valdības lēmums ir gluži kā svaiga gaisa malks, pēc ilglaicīgas smakšanas. Neviens vairs nevēlas atgriezties ierobežojumos, tādēļ auto tirgotāji epidemioloģiskajām prasību ievērošanai pieiet ar vislielāko atbildību,” norāda A.Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krievijai plānots tirdzniecībā noteikt līdzīgu importa aizliegumu kā Baltkrievijai

LETA, 07.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijai plānots tirdzniecībā noteikt līdzīgu importa aizliegumu, kāds jau ir piemērots Baltkrievijai, intervijā sacīja Eiropas Komisijas (EK) priekšsēdētājas izpildvietnieks Valdis Dombrovskis.

Tāpat viņš norādīja, ka tā saucamās G-7 valstis Krievijai un Baltkrievijai varētu atņemt vislielākās labvēlības režīmu tirdzniecībā.

"Tirdzniecībā pašlaik ir ieviesta eksporta kontrole gan attiecībā uz Krieviju, gan Baltkrieviju. Attiecībā uz Baltkrieviju ir noteikta arī virkne importa aizliegumu vairāku kategoriju produktiem. Tiek plānots šāda paša veida aizliegumus attiecināt arī uz Krieviju," sacīja Dombrovskis, vēl neprecizējot, uz kādām precēm importa aizliegums varētu attiekties Krievijas gadījumā.

Sankcijas pret Baltkrieviju tomēr nesasniedz cerēto mērķi 

Laikraksts Diena rakstu sērijā turpina pētīt mūsu kaimiņvalstī Baltkrievijā notiekošos procesus....

Savukārt kopā ar G-7, kurā bez vairākām lielākajām Eiropas Savienības (ES) ekonomikām ietilpst arī ASV, Lielbritānija, Kanāda un Japāna, tiek strādāts pie paziņojuma par vislielākās labvēlības režīma atņemšanu Krievijai un Baltkrievijai tirdzniecībā. Turklāt tam varētu pievienoties arī citas valstis.

"Tas ļauj importam no Krievijas un Baltkrievijas uzlikt papildu muitas tarifus. Kanāda par to jau ir paziņojusi un pašlaik notiek darbs G-7 un plašākā līmenī, lai ar šādu soli virzītos uz priekšu. Tas var būt jau tuvāko dienu jautājums," sacīja Dombrovskis.

Viņš uzsvēra, ka tāpat tiek vērtētas tālākas sankcijas finanšu un enerģijas jomās.

Jautāts par gatavību pievērsties sankcijām enerģētikā, ņemot vērā ievērojamo Eiropas atkarību no Krievijas energoresursiem, Dombrovskis uzsvēra, ka "diskusijas par šo jautājumu notiek, un pašlaik neviena opcija nav noņemta no dienas kārtības".

EK priekšsēdētājas izpildvietnieks atklāja, ka EK arī ir veikusi izvērtējumu par jautājumu, kas notiek situācijā, ja apstājas Krievijas gāzes piegādes.

"Izvērtējumā gan mēs izgājām no pretējā -, kas notiek, ja Krievija gāzes piegādes aptur, kā savu atbildes sankciju pret sankcijām, ko esam noteikuši mēs. Secinājums ir, ka ne bez problēmām, bet šo situāciju varētu risināt. Tagad jau mēs virzāmies uz pavasara pusi un tas nozīmē, ka nopietni ir jāgatavojas nākamajai ziemai, veicot tādus pasākumus kā, piemēram, kopīgu dabasgāzes iepirkumu, domājot par stratēģisko dabasgāzes rezervju izveidi, par risinājumiem, kas mazinātu ES atkarību no Krievijas piegādēm, jo šajā ziņā ir savstarpējā atkarība un daudzas valstis, piemēram, arī Latvija, ir simtprocentīgi atkarīgas no Krievijas gāzes piegādēm," sacīja Dombrovskis.

Jautāts, vai pašlaik ir indikācijas, ka Krievijas pretreakcija būs tieši energoresursu piegāžu apturēšana vai ierobežošana ES, Dombrovskis to noliedza, bet uzsvēra, ka "protams, tad, kad mēs noteicām pirmās sankcijas, tika vērtēti arī iespējamie Krievijas pretsoļi, tostarp šāds scenārijs".

Otrdien, 8.martā, EK arī publiskos priekšlikumus par situāciju enerģētikas jomā un kādi ir iespējamie rīcības varianti.

Jau vēstīts, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā 24.februārī ES ir noteikusi virkni sankciju.

Tostarp ir aizliegtas jebkādas transakcijas ar Krievijas centrālo banku vai jebkuru institūciju, kas darbojas tās uzdevumā.

No 12.marta no SWIFT sistēmas tiks atslēgtas Krievijas bankas "Bank Otkritie", "Novikombank", "Promsvyazbank", "Bank Rossiya", "Sovcombank", "Vnesheconombank" (VEB.RF), "VTB Bank", kā arī visi šo banku meitasuzņēmumi.

Krievijas uzņēmumiem un personām aizliegts pārdot vai piegādāt preces un tehnoloģijas, kuras ir saistītas gāzes un naftas industriju, aviācijas un kosmosa industriju, transportu un telekomunikācijām, militāro un aizsardzības sektoru, preces ar divējādu pielietojumu, ko var izmantot militārām vajadzībām. Aizliegts sniegt pakalpojumus, kuri ir saistīti ar tehnoloģisku atbalstu, brokeru un finanšu darbību un citus.

Savukārt no Baltkrievijas aizliegts ievest kālija sāli (potašu), koka izstrādājumus, cementu, dzelzi, tēraudu, gumiju. Aizliegta tirdzniecība ar divējāda pielietojuma precēm, ko var izmantot militārām vajadzībām.

Sankcijas noteiktas arī individuāli virknei Krievijas un Baltkrievijas amatpersonu un varai pietuvinātu uzņēmēju.

Komentāri

Pievienot komentāru