Pakalpojumi

Smile Taxi uzsāk darbu Jūrmalā

Elīna Pankovska, 26.03.2010

Jaunākais izdevums

Taksometru uzņēmums SIA Smile Taxi, atvēris savu pārstāvniecību Jūrmalā un te tiks izvietota papildus bāze SIA Smile Taxi Jūrmala.

Uz doto brīdi, taksometru tirgus Jūrmalā sastāvot no sešām kompānijām. Pie tam vairāk nekā 70% pasūtījumus apkalpojot privātie pārvadātāji, savā paziņojumā norāda Smile Taxi.

«Mūsu veiktais pētījums Jūrmalā, ir atklājis interesantus faktus. Pasūtījumu pamatdaļu apkalpo privātie izvadātāji, kas strādā savā labā, var teikt «pa melnam». Neskatoties uz šķietamām ērtībām un lētumu, šādam piedāvājumam ir trūkumi. Darba laiks ir atkarīgs no izvadātāja garastāvokļa un diennakts apkalpošana nav iespējama. Norēķināšanās veidi ir ierobežoti, netiek pieņemtas banku norēķinu kartes, nav klientu kartes. Brauciena cena nav fiksēta un var mainīties jebkurā brīdi. Kā arī automašīnu vadītāju darbu neviens nekontrolē. Mašīnās nav GPS raidītāju un līdz ar to klientiem nav drošības garantijas,» norāda Smile Taxi pārstāvis Aleksejs Ignatjevs.

Smile Taxi autoparks sastāv no vairāk nekā 70 automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smile Taxi īpašnieki apsver iespēju iesūdzēt tiesā Taksi.LV «par identitātes zādzību un patērētāju maldināšanu». Taksi.LV automobiļi kopē Smile Taxi dzelteno krāsojumu un citus noformējuma elementus, uzskata Smile Taxi pārstāvji.

«Rīgas taksometru pakalpojumu tirgus ir nežēlīgs, un «taksometru vadītāju kari» iegūst jaunas formas. Apšaudīšanās un kautiņus nomainījuši izsmalcinātāki paņēmieni - atpazīstama zīmola imitācija,» pauž kompānijas Smile Taxi pārstāvji.

«Taksometru automobiļu krāsojums būtībā ir mūsu pakalpojumu iesaiņojums. Visā pasaulē preču un to iesaiņojuma kopēšana tiek vērtēta kā kontrabanda un viltojums, un tā ir aizliegta ar likumu. Nemaz jau nerunājot par elementāru biznesa ētiku. Vēl vairāk - līdz šim tirgū pastāvēja nerakstīta vienošanās - katrs pārvadātājs ieņem savu krāsu nišu,» pauž Smile Taxi pārstāvis Aleksejs Ignatjevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīga Taxi šefs: man trūkst nekaunības, lai «piesūktos» valsts dotācijai

Gunta Kursiša, 14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» norāda Rīga Taxi valdes priekšsēdētājs Genādijs Aksjonovs, kas ir sašutis, ka «kompānijas, kas strādā ar zaudējumiem, man vēl pamācīs, kā organizēt savu biznesu».

G. Aksjonovs retoriski jautā, vai esot pieņemami, ka «taksometru kompānijas, kuras medijos sevi tēlo kā pašas godīgākās, kā izrādās no publikācijām medijos, piemēram 2011. gadā ir strādājuši ar gandrīz pusmiljonu latu lieliem zaudējumiem, turklāt zaudējumi, saskaņā ar publiskotajiem datiem, pēdējā gadā ir pieauguši pat par 31,3%».

«Un viņi mani pamācīs, kā organizēt biznesu? Absurds! Jā, man nav tādas nekaunības, lai «piesūktos» pie valsts budžeta caur valstij tobrīd piederošo airBaltic vai arī pasažieru pārvadājumu dotāciju formā, kā to dara Rīgas Taksometru parks,» G. Aksjonovs ir sašutis. «Taču es ļoti ceru, ka ilgtermiņā Latvijā tiks novērtēti uzņēmēji, kuri saimniecisko darbību veic ar pašu spēkiem, nevis pārdala nodokļos nomaksāto naudu, tai skaitā manis nomaksāto,» viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Riepu dūrējiem taksometram, kurā atradās Dombrovskis, var piespriest piecus gadus cietumā

Gunta Kursiša, 15.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējamais sods, kas var tikt piešķirts taksometru vadītājiem, kas aizšķērsoja ceļu Baltic Taxi taksometram, kurā tobrīd atradās ministrs Vjačeslavs Dombrovskis un divi Saeimas deputāti, un pārdūra tā riepu, ir brīvības atņemšana uz pieciem gadiem, īslaicīga aizturēšana (no trim dienām līdz trim mēnešiem) vai piespiedu darbs, naudas sods un policijas kontrole.

Taksometru vadītājiem sods tiks piemērots pēc panta par huligānismu vairāku personu grupā. Šādi gadījumi, kad «izrēķinās» taksometru vadītāji policijas redzeslokā bieži nav nonākuši, Db.lv stāstīja Valsts Policijas Rīgas reģiona pārvaldes pārstāvis Toms Sadovskis.

Interneta plašumos jau izskanēja informācija, ka Izglītības un zinātnes ministrs Vjačeslavs Dombrovskis un divi Saeimas deputāti kļuvuši par lieciniekiem tā dēvētajiem «taksometru kariem» - Baltic Taxi automašīnai, kurā atradušies politiķi, uzbrukuši konkurējošas kompānijas taksometru vadītāji. To Db.lv apstiprināja arī ministra padomniece komunikācijas jautājumos Una Ahuna-Ozola.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noraida pieteikumu par Baltic Taxi maksātnespēju

Elīna Pankovska, Db, 20.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa ir izbeigusi pret taksometru kompāniju SIA Baltic Taxi ierosināto maksātnespējas lietu, Db uzzināja tiesā.

Maksātnespējas pieteikumu tiesā bija pieteikusi Transporta grupa Rīgas Taxi, kurai Baltic Taxi, esot parādā nedaudz vairāk nekā 4 tūkstošus latu, apgalvo Rīga Taxi vadītājs Genādijs Aksjonovs.

Viņš skaidroja, ka Baltic Taxi būtībā ir dibināta jau 2003. gadā un sākotnēji strādāja ar nosaukumu Elegant Taxi. Šai kompānijai pirms dažiem gadiem radās finanšu problēmas, tāpēc Rīga Taxi esot palīdzējusi un, pēdējo savu darbības gadu šī kompānija strādājusi «zem Rīga Taxi karoga».

Tomēr uzņēmums transporta grupai palika parādā minēto naudas summu, ko tobrīd piedzīt nav bijis iespējams, jo uzņēmums bija maksātnespējīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa šodien atzina SIA Zelta Bulta, kas pazīstama kā Smile Taxi, maksātnespēju no 6.oktobra, Db uzzināja tiesā.

Savukārt Smile Taxi vadītājs Aleksejs Ignatjevs Db norādīja, ka par gala lēmumu Zelta bulta maksātnespējas procesā vēl esot pāragri runāt.

Viņš arī norādīja, ka ņemot vērā augstāk minēto un krīzes apstākļus, tagad lielāko daļu no Latvijas uzņēmumiem varot atzīt par maksātnespējīgiem.

Zelta bulta maksātnespējas lietu ierisināja SIA Neste Latvija. Db jau ziņoja, ka maksātnespēja pret Zelta bultu ierosināta, jo uzņēmums nemaksājot rēķinus par degvielu. Zelta bulta esot parādā Neste Latvija jau kopš 2008. gada maija. Smile Taxi vadītāja Alekseja Ignatjeva sniegtā informācija liecināja, ka kompānija palikusi parādā Neste Latvija 3 tūkstošus latu - sākotnēji parāds gan bijis 12 tūkstoši latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uzsāks Smile Taxi īpašnieka SIA Zelta bulta bankrota procedūru

Elīna Pankovska, 05.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu sniedzēja Smile Taxi īpašnieka SIA Zelta bulta kreditoru sapulcē ir pieņemts lēmums par uzņēmuma bankrota procedūras uzsākšanu, liecina informācija Maksātnespējas reģistra mājaslapā.

Jāatgādina, ka Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa pagājušā gada 11.novembrī atzina Zelta Bulta maksātnespēju, sākot no pagājušā gada 6.oktobra.

Toreiz Smile Taxi vadītājs Aleksejs Ignatjevs norādīja, ka šī situācija nekāda gadījuma neietekmē Smile Taxi darbību, jo ar šo preču zīmi strādā arī citas firmas, kuras jau veiksmīgi pārņēmušas Zelta Bultas klientus un saglabā Smile Taxi vietu tirgū.

Zelta bulta maksātnespējas lietu ierisināja degvielas tirgotājs SIA Neste Latvija. Maksātnespēja pret Zelta bultu tika ierosināta, jo uzņēmums nemaksājot rēķinus par degvielu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pabeidz Smile Taxi īpašnieka Zelta bulta bankrota procedūru

Elīna Pankovska, 29.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru pakalpojumu sniedzēja Smile Taxi īpašnieka SIA Zelta bulta kreditoru sapulcē ir pieņemts lēmums par uzņēmuma bankrota procedūras pabeigšanu, liecina informācija Maksātnespējas reģistra mājaslapā.

Bankrota procedūra tika uzsākta šā gada 2.februārī, bet pabeigta 9.septembrī. Jāatgādina, ka Rīgas pilsētas Latgales priekšpilsētas tiesa pagājušā gada 11.novembrī atzina Zelta Bulta maksātnespēju, sākot no pagājušā gada 6.oktobra.

Smile Taxi vadītājs Aleksejs Ignatjevs norādīja, ka šī situācija nekāda gadījuma neietekmē Smile Taxi darbību, jo ar šo preču zīmi strādā arī citas firmas, kuras jau veiksmīgi pārņēmušas Zelta Bultas klientus un saglabā Smile Taxi vietu tirgū.

Zelta bulta maksātnespējas lietu ierisināja degvielas tirgotājs SIA Neste Latvija. Maksātnespēja pret Zelta bultu tika ierosināta, jo uzņēmums nemaksājot rēķinus par degvielu. Zelta bulta esot bijis parādā Neste Latvija jau kopš 2008.gada maija. A.Ignatjeva sniegtā informācija liecināja, ka kompānija palikusi parādā Neste Latvija 3 tūkst. Ls - sākotnēji parāds gan bijis 12 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērtējot izskanējošo informāciju, ka Latvijas autortiesības sargājošas organizācijas gatavojas aktīvi kontrolēt radio skanēšanu taksometros, nozares pārstāvji uzsver, ka tas nozīmē - pienāks laiks, kad taksometros valdīs klusums, un sauc to par reketu.

Taksometru kompānijas Baltic Taxi direktors Ingus Kļaviņš, Db.lv atzina, ka uzņēmums, visticamāk, atteiksies no radio atskaņošanas taksometros. I. Kļaviņš neuzskata, ka, atskaņojot radio taksometros, uzņēmums gūst peļņu un tas drīzāk domāts, lai radītu fonu braucienam. Viņš norādīja, ka jau tā uzņēmumam ir grūtības konkurēt ar nelegāliem pārvadātājiem, bet šāds papildus slogs to padarītu vēl sarežģītāku. «Kam būtu jāmaksā par BBC ziņu radio atskaņošanu taksometrā?» vaicāja I. Kļaviņš.

Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks sarunā ar Db.lv apliecināja, ka tiks izstrādāti iekšējie noteikumi, kuri aizliegs uzņēmuma šoferiem klausīties radio. L. Muižnieks abu organizāciju (AKKA/LAA un LaIPA) darbību salīdzināja ar deviņdesmito gadu sākumā pastāvošo reketu, kad uzņēmējiem par «jumta» pakalpojumiem vajadzējis maksāt noteiktu atlīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc automašīnu nodokļa ieviešanas, braukt ar taksi var izrādīties lētāk

Katrīna Iļjinska, Vēsma Lēvalde, Db, 10.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Braucieni ar taksometriem var izrādīties lētāki nekā dienesta automašīnas izmantošanas izdevumi, tā aprēķinājušas taksometru kompānijas RedCab, Baltic Taxi un Smile Taxi.

Taksometru kompānijas norāda, ka automašīnu nodoklis ir radījis paaugstinātu interesi par taksometru kompāniju piedāvātajiem pakalpojumiem korporatīviem klientiem. Pēc kompānijas Smile Taxi veiktā pētījuma, ir redzams, ka taksometru pakalpojumu gala summa ir ievērojami mazāka nekā dienesta automašīnas iegādāšanās un uzturēšanas izdevumi.

Pēc Smile Taxi aprēķiniem, ikmēneša izdevumi par dienesta automašīnām, ņemot vērā nobraukumu 10 tūkstoši kilometru gadā, būtu apmēram 520 latu mēnesī. Savukārt braucot, piemēram, ar taksi un veicot katru darba dienu 6 braucienus, kopumā nobraucot 10 tūkstošus kilometru gadā, izdevumi būtu 463 lati mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs Neste Latvija ierosinājis maksātnespēju pret taksometru kompāniju Zelta bulta, kas vairāk pazīstams kā Smile Taxi.

Šī jau ir otrā maksātnespējas lieta īsā laika posmā, kas ierosināta pret kādu no taksometru tirgus dalībniekiem – iepriekš maksātnespēja tika ierosināta pret taksometru kompāniju Baltic Taxi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru vadītāji būs gatavi Jaungada naktī izdot pārpalikumu arī eiro, taču vienlaikus visi šoferi tiks nodrošināti ar viltotas naudas detektoriem, lai izvārītos no iespējamiem pārpratumiem ar jauno valūtu, norāda Smile Taxi valdes priekšsēdētājs Aleksejs Ignatjevs.

Viņš arī atklāj, ka eiro maiņa izmaksās pāris tūkstošus latu.

Uzņēmums esot laicīgi informēts par eiro pirmspiegādi un līdz 30. decembrim saņemšot sīknaudu norēķiniem eiro, kas tiks izdalīta visos taksometros.

«Protams ir grūti prognozēt nepieciešamo eiro daudzumu, bet esmu pārliecināts, ka klienti necietīs un uzņēmuma šoferi risinās jebkuru problēmu,» skaidro uzņēmuma vadītājs.

Viņš arī atgādina, ka principā nozare kārtējā gadu mijā saskaras ar sarežģījumiem un liekiem izdevumiem. Izmaiņas notiekot nepārtraukti - vairākus gadus skaitītajiem esot mainītas pievienotās vērtības (PVN) likmes, tagad - eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Iedzīvotāji par taksometra pakalpojumu tērē vidēji 4,60 Ls

Gunta Kursiša, 13.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējā summa, kuru klienti maksā par vienu braucienu ar taksometru ir 4,60 Ls, bet vidējais brauciena laiks ir gandrīz 15 minūtes, bet vidējais nobrauktasi attālums – 9,4 kilometri, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla Gudriem.lv veiktās aptaujas dati.

Populārākais brauciena maršruts ir no Rīgas mikrorajoniem uz lidostu Rīga.

Veiktās aptaujas rezultāti liecina, ka vairums taksometru kompāniju klientu - 86% - izvēlas taksometru uzņēmumu, pirms tam noskaidrojot brauciena izmaksas un salīdzinot tās ar citu taksometru pakalpojumu sniedzēju piedāvājumiem, rezultātā izdarot izvēli par labu tam uzņēmumam, kurš piedāvā izdevīgāko cenu. Savukārt 14% aptaujāto izmanto jau ierastu uzņēmumu pakalpojumus, sniedzot priekšroku kvalitatīvai apkalpošanai.

Savukārt portāla aptaujātie taksometru uzņēmumu pārstāvji pauduši viedokli, ka «cenai nebūt nevajadzētu būt galvenajam faktoram pakalpojuma izvēlē».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Taksometros Rīgā varēs norēķināties ar īsziņu

Vēsma Lēvalde, Db, 30.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 1.oktobri Rīgas taksometru pakalpojumu sniedzēji Smile Taxi, RedCab (Rīgas Taksometru parks) un Baltic Taxi nodrošina savu pakalpojumu apmaksu ar mobilā tālruņa īsziņu.

Tas būs iespējams, pateicoties Mobilly norēķinu sistēmas priekšrocībām, informē pakalpojuma ieviesēji. Sadarbojoties Mobilly un Rīgas Taksometru parkam, izstrādāts pakalpojuma tehniskais risinājums. Maksājot ar Mobilly norēķinu sistēmas palīdzību, taksometru par to automātiski informēs dispečeru centrs - norēķiniem par pakalpojumu Mobilly sistēmas lietotājiem nebūs nepieciešama skaidra nauda vai bankas karte - tikai konts Mobilly un mobilais tālrunis.

1. oktobrī preses konferencē uzņēmumu pārstāvji ar pakalpojumu sola iepazīstināt plašāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai varētu nodrošināt kvalitāti taksometru nozarē, jāievieš ierobežojumi, Dienas Biznesam atzinusi a/s Rīgas taksometru parks komercdirektore Anita Pakalniece.

«Šis ir tirgus, kur ne pašvaldība, ne likumdevējs nemaz nemēģina un šobrīd droši vien nemaz nespēj ieviest kaut kādus ierobežojumus, jo tie lielākoties ir nepopulāri. Tomēr, kamēr nebūs ierobežojumi šim pasākumam, tikmēr kvalitāte neparādīsies,» uzsvēra A. Pakalniece. Viņa uzskata , ka noteikti vajadzētu samazināt mašīnu skaitu.

Pēc A. Pakalnieces sacītā, esot pat iespējams izstrādāt formulu, ar kuras palīdzību noteikt kvotu, jo patlaban situācija esot tāda, ka viena mašīna esot aptuveni uz simts iedzīvotājiem, taču vajadzētu uz vienu būt aptuveni tūkstotim. Samazināt pilsētā mašīnu skaitu varētu arī vecuma ierobežojumu noteikšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, atsevišķām taksometru pakalpojumu kompānijām «savās» stāvvietās būs jādalās ar konkurentiem.

Konkurences padome, pamatojoties uz Augstākās tiesas Senāta blakuslēmumu, sākusi vētīt taksometru pakalpojumu tirgu Rīgā, vai gadījumā nepastāv kādas aizliegtās vienošanās dalībnieku starpā, kuru rezultātā dažiem pakalpojumu sniedzējiem tiek liegta pieeja piedāvāt pakalpojumus, kā arī Senāts vērš uzmanību uz to, ka pastāv indikācijas par vienošanos attiecībā uz tirgus sadali.

Konkurences padomes pārstāve Inita Kabanova DB norādīja, ka saņemts iesniegums arī no Taksi.LV. Padome tagad vērtē, vai ir pamats ierosināt lietu par konkurences tiesību pārkāpumiem. Lēmums varētu būt zināms mēneša beigās. Tomēr DB aptaujātie lielākie taksometru pārvadājumu uzņēmumi gan kategoriski noliedz jebkādu vienošanās iespējamību. Taču netieši var noprast, ka nerakstīti likumi šajā nozarē pastāv. «Neesam saskārušies ar tirgu pārdali, jo esam jau «vecs» tirgus spēlētājs, zinām savu vietu tirgū un «nelienam» pie citiem, lai atņemtu viņu maizes gabalu. Tāpēc pārējie tirgus dalībnieki nelien pie mums,» teic SIA Smile Taxi Jūrmala īpašnieks Aleksejs Ignatjevs. Līdz 2013.gada 15. februārim Rīgā licences ir izsniegtas 219 taksometru pārvadātājiem, no tām piecu licenču darbība ir apturēta. Lielākoties saistībā ar VID sniegto informāciju par šo uzņēmumu pārkāpumiem nodokļu jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Neste Latvija: Smile Taxi bija labi informēti par notiekošo

, 22.10.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs Neste Latvija uzsver, ka ilgstoši mēģinājis risināt parāda atdošanas jautājumu ar taksometru kompāniju Smile Taxi, un tikai pēc tam kad tas nav devis rezultātu pieteica taksometru kompānijas maksātnespēju.

Neste Latvija atgādina, ka 2008.gada martā SIA Zelta bulta parāds uzņēmumam bija apmēram 12 tūkst. latu. Neveiksmīgu pārrunu ar klientu un neregulāru atmaksu veikšanu rezultātā, nepanākot vienošanos par parāda atmaksu, 2008.gada septembrī tika piesaistīts kredītpiedzinējs - uzņēmums SIA Creditreform Latvija. Pēc maksājuma grafika saskaņošanas, SIA Zelta bulta turpināja veikt nelielus maksājumus, bieži neievērojot grafiku. Pēdējais maksājums 100 Ls apmērā no SIA Zelta bultas ir saņemts 2009. gada 4. jūnijā, pēc kā turpmāk ne maksājumi, ne informācija no klienta vairs nav saņemti.

Detalizētas atskaites SIA Zelta Bulta tāpat kā visiem pārējiem klientiem tika nosūtītas reizi mēnesī. Ar SIA Creditreform Latvija starpniecību tika veiktas visas nepieciešamās parāda piedzīšanas darbības, kā rezultātā SIA Neste Latvija, iepriekš brīdinot debitoru (2009. gada 16. jūlijā tika nosūtīta ierakstīta vēstule), 2009. gada 6. oktobrī pieteica tā maksātnespēju. Uz šo brīdi parāds sastāda 3427 latus.

Komentāri

Pievienot komentāru