Latvijā lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams apgrozījums pērn bija 55,6 miljoni Ls.
Tas ir par 24 % mazāk nekā gadu iepriekš, teikts uzņēmuma auditētajā pārskatā NASDAQ OMX Riga biržai. Kompānijas tīrā peļņa bija 3,586 miljoni latu, ko uzņēmuma akcionāri nolēmuši atstāt nesadalītu. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, Latvijas balzama peļņa pērn sarukusi par 39%.
Uzņēmuma vadības ziņojumā teikts, ka apgrozījums vietējā tirgū ir sarucis par 35,5%, bet eksporta tirgū - par 15,9%. Kompānijas rezultātus 2009.gadā ietekmēja iedzīvotāju pirktspējas samazināšanās, akcīzes nodokļa un nelegālās alkohola tirdzniecības apmēru pieaugums Latvijā, kā arī ekonomiskās aktivitātes samazināšanās galvenajos preču noieta tirgos. Saskaņā ar sniegto informāciju galvenie uzņēmuma eksporta virzieni pērn bija Baltijas valstis, Polija, Skandināvija un Krievija.
Paralēli tam apgūti arī jauni tirgi un sākts eksports uz Maroku un Slovākiju. Tāpat pērn uzņēmums lielu uzmanību veltījis ražošanas izmaksu kontrolei un efektivitātes paaugstināšanai, kā arī turpinājis investēt ražošanas tehnoloģiju uzlabošanā, piemēram, iegādājoties aprīkojumu jaunām aizvākošanas iespējām. Valsts budžetā nodokļos alkoholisko dzērienu ražotājs kopumā pērn samaksājis 43 miljonus latu.
Šogad Latvijas balzama mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, neskatoties uz ekonomisko krīzi, kā arī apgūt jaunus eksporta tirgus, pilnveidojot produktu portfeli. Uzņēmuma prioritātes ir tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācijas un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, kā arī konkurētspējas paaugstināšana, norāda kompānijas vadība.