Nemiers un bezmiegs ir daži no labi zināmiem simptomiem, kurus uzņēmumu vadītājiem parasti izraisa nevērīga attieksme pret preču zīmēm.
To lieliski saprot tie, kas paši uz savas ādas reiz piedzīvojuši tādas patiesi nepatīkamas situācijas kā, piemēram, pēkšņu sava uzņēmuma ražošanas iekārtu apķīlāšanu vai absolūtu bezspēcību cīņā ar produktu imitācijām.
Lai gan pilnībā nodrošināties pret šāda veida un citām ar preču zīmju izmantošanu un aizsardzību saistītām problēmām nav iespējams, to rašanās iemeslus lielā mērā var novērst. Lūk, ir daži praktiski padomi:
1. Esi pirmais
Lai lieki netērētu laiku un līdzekļus, pirms jauna produkta ieviešanas, vienmēr ir rūpīgi jāpārbauda, vai attiecīgā preču zīme nekur nav reģistrēta un vai ko līdzīgu jau nelieto konkurents.
2. Ja iespējams, izvēlies zīmi, kas neraksturo produktu
Šis noteikums vienmēr bijis viens no galvenajiem strīdu punktiem starp mārketinga cilvēkiem un juristiem. Juridiski, jo mazāk preču zīme pasaka par produktu, jo labāk. Šādai zīmei ir vairāk izredžu kļūt vērtīgai ilgtermiņā.
3. Vienmēr reģistrē savas tiesības
Nereģistrētas preču zīmes ir grūti aizsargāt un tas var kļūt par nopietnu šķērsli investoru piesaistē. Ja zīmi Latvijas Republikas Patentu valdē reģistrē pats, izmaksas ir iespējams samazināt līdz 178 eiro.
4. Aktīvi izmanto to, ko esi reģistrējis
Preču zīmi var zaudēt, ja tā ilgstoši netiek lietota. Tāpēc ir nepārtraukti jārūpējas par to, lai ar to marķēti produkti nonāktu tirgū. Laba doma ir izmantot zīmi dokumentācijā. Tāpat būtiski, lai reģistrētais apzīmējums neatšķirtos no reāli lietotā.
5. Sargā zīmes no pārkāpējiem
Pasīvā reakcija uz pārkāpumiem var būt par iemeslu preču zīmes vērtības samazinājumam. Turklāt, operatīvi nevēršoties pret konkurenta nelikumīgu rīcību, šāda iespēja var tikt zaudēta uz visiem laikiem.