Jaunākais izdevums

Ja vairākums akcionāru neuzticas projektu Rail Baltica īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail vadītājai Baibai Rubesai, viņai būtu jāatkāpjas no amata, paziņojis Lietuvas satiksmes ministrs Roks Masjulis dienu pirms RB Rail padomes sēdes, kurā tiks lemts par to, vai Rubesa var palikt amatā.

«Neprognozēju, kāds būs lēmums. Es ne īpaši gribu iejaukties uzraudzības padomes darbā, jo [padomē] ir profesionāļi. Sniegšu tikai vispārīgu komentāru - korporatīvās pārvaldības princips paredz, ka vadītājam ir jāuzticas. Šajā gadījumā no trim akcionāriem divi ir izteikuši neuzticību, bet vadītājs turpina strādāt. Es to uzskatu par neatbilstību korporatīvās pārvaldības principiem,» ziņu aģentūrai BNS teica Masjulis.

Tomēr viņš uzsvēra, ka projekts un tā veiksmīga īstenošana ir svarīgāka par vadītāju, un darbam ir jāturpinās.

«Ir patiešām svarīgi netērēt nevienu dienu, nestrādājot un strīdoties. Darbam jāturpinās. Ko gan lai dara, ja vadītāja ir ieķērusies krēslā,» sacīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Ministru prezidents Māris Kučinskis trešdien intervijā LNT raidījumā 900 sekundes sacīja, ka Rubesas izredzes saglabāt amatu ir drošas, jo Latvija patlaban pārmaiņas nepieļaušot. Vienlaikus viņš norādīja, ka ilgstoši strādāt konflikta situācijā neviena iestāde nevar.

RB Rail Latvijas akcionāra Eiropas Dzelceļa līnijas (EDzL) vadītājs Andris Linužs, aģentūrai LETA norādīja, ka Lietuvas satiksmes ministra paustā kritika par Rubesas palikšanu RB Rail amatā par spīti tam, ka divi no trīs uzņēmuma akcionāriem viņai izteikuši neuzticību, ir vairāk filozofiskas dabas jautājums, kuru uzņēmuma padome var izvēlēties ņemt vai neņemt vērā, jo tikai tās pieņemtajiem lēmumiem ir juridisks pamats. « [Tas ir] padomes kompetences jautājums. Tas, ko saka ministrs, ir politisks viedoklis,» sacīja Linužs.

Komentējot Masjula teikto, ka Rubesas palikšana amatā neatbilst korporatīvās pārvaldības principiem, EDzL vadītājs atzīmēja, ka tie katrā valstī savstarpēji atšķiras. Piemēram, Lietuvai un Igaunijai RB Rail valdes locekļi ir arī uzņēmuma padomē, turpretī Latvijā EDzL ir RB Rail kapitāldaļu turētājs, kas uzņēmuma padomē ievēlējis juridiski kompetentas neatkarīgas personas, kas lemj par RB Rail vadības un citiem jautājumiem, norādīja Linužs.

Vienlaikus viņš sacīja, ka Latvijas puse arī ir publiski paudusi savu nostāju šajā jautājumā, tomēr, pēc viņa teiktā, ir jāpieņem, ka dažādiem politiķiem ir dažādi viedokļi. Tāpat, ņemot vērā, ka Rail Baltica ir visu trīs Baltijas valstu projekts, Linužs uzsvēra, ka ir svarīgi atcerēties, ka RB Rail padomes locekļu un akcionāru galvenais uzdevums saistībā ar Rail Baltica ir pieņemt visus lēmumus vienprātīgi, jo vienas valsts antagonistiskā nostāja var «salauzt» projektu.

«Viņiem [padomes locekļiem un akcionāriem] vienkārši jāatrod kompromiss un jāpieņem lēmums, kas akceptējams visām pusēm. Sistēma darbojas, kad visas trīs Baltijas valstis strādā kopā. Tāpēc situācija ir sarežģīta, kad viena balsts bloķē divu valstu nostāju,» uzsvēra EDzL vadītājs.

Savukārt runājot par ceturtdien gaidāmo RB Rail padomes sēdi, kurā plānots lemt par Rubess atbilstību amatam, Linužs skaidroja, ka patlaban nav iespējams prognozēt, kāds varētu būt padomes lēmums minētajā jautājumā, jo parasti lēmumi uzņēmuma valdes un padomes locekļu starpā izkristalizējas garu diskusiju rezultātā. «Neko prognozēt nevar un tam nav nekādas nozīmes. Tie, kas pieņem lēmumu, tie atbild par to likuma priekša un tiem jāvairās no ietekmes no trešajām pusēm,» norādīja EDzL vadītājs.

Latvijas Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Kaspars Ozoliņš norādīja, ka SM ieskatā maksimāli jākoncentrējas un jāturpina uzsāktā projekta realizācija. «SM to jau ir minējusi iepriekš, uzskatām, ka šis ir ārkārtīgi nozīmīgs projekts un tādēļ ir svarīga tā ieviešana maksimāli efektīvā veidā un šajā attīstības stadijā ir svarīgi koncentrēties uz projekta aktivitāšu veikšanu,» uzsvēra Ozoliņš.

Jau ziņots, ka RB Rail padomes sēdē ceturtdien viens no izskatāmajiem jautājumiem ir par Rubesas atbilstību amatam. Lai Rubesai izteiktu neuzticību, par to ir jānobalso vismaz četriem no sešiem padomes locekļiem, taču vismaz vienam loceklim no katras valsts. Ja balsojumā par neuzticības izteikšanu abi Latvijas pārstāvji būs pret vai atturēsies, neuzticība netiks izteikta.

1.februārī notikušajā RB Rail akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Rubesas atstādināšanu, bet RB Rail Latvijas akcionāra Eiropas Dzelceļa līnijas (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās.

Pēc akcionāru sapulces Rubesa paziņoja, ka uzņēmuma vadībā saskārusies ar atsevišķu kompānijas padomes locekļu un patieso labuma guvēju pretdarbību Rail Baltica projekta pamatnostādnēm.

«Atsevišķi RB Rail padomes locekļi pieņem lēmumus, sēžot uz diviem krēsliem. Viņi vienlaikus ir gan Rail Baltica projekta akcionāri, gan ieviesēji un potenciālie piegādātāji. Nepārtraukti nācās saskarties ar iejaukšanos no augšas gan iepirkumu procesos, gan RB Rail valdes locekļu atlases procesā,» viņa sacīja.

15.februārī publicētajā intervijā žurnālam Ir Rubesa skaidroja, ka līdz šim ar «iejaukšanos no augšas» RB Rail darbībā nav pārkāpts likums, tādēļ arī par to nav ziņots tiesībsargājošām iestādēm.

Latvijas Ministru prezidents Māris Kučinskis iepriekš apliecinājis Latvijas atbalstu Rubesai un vienlaikus norādījis, ka jārunā ar Igauniju un Lietuvu, jāmeklē kopīgi risinājumi.

Rubesa par RB Rail valdes priekšsēdētāju tika iecelta 2015.gada oktobrī. Viņas pilnvaru termiņš beidzas 2018.gada oktobrī.

RB Rail ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas izveidots, lai īstenotu Rail Baltica projektu - pirmo šādā mēroga infrastruktūras projektu Baltijā. Kopuzņēmuma akcionāri ir uzņēmumi Lietuvos geležinkeliai, EDzL un Rail Baltic Estonia.

RB Rail ir centrālais Rail Baltica projekta koordinators. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketinga aktivitāšu realizācija. Projekts paredz izbūvēt ātrvilciena dzelzceļa līnijas infrastruktūru no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai.

Rail Baltica izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, kuru nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rubesa: Rail Baltica projekts agrāk vai vēlāk tiks realizēts

LETA, 04.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekts «Rail Baltica» agrāk vai vēlāk noteikti tiks realizēts, ceturtdien intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» sacīja «Rail Baltica» projekta īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» bijusī vadītāja Baiba Rubesa.

«Ir svarīgi saprast, ka «Rail Baltica», manuprāt, ir projekts, kas agrāk vai vēlāk noteikti tiks realizēts, jo tas ir ļoti nepieciešams. (..) Jāsaprot, ka «Rail Baltica» Eiropas Savienības (ES) acīs ir politisks projekts, kas ir jāievieš gan ekonomisku, gan drošības apsvērumu dēļ,» teica Rubesa.

Vienlaikus viņa atzina, ka projekta realizācijā atsevišķi termiņi šobrīd tiek kavēti, tostarp daži tiek kavēti vairāk, citi mazāk, bet, neskatoties uz šiem kavējumiem, projekts ir realizējums periodam līdz 2030.gadam. «Taču tas ir ar nosacījumu, ka akcionāri - atbilstošās trīs ministrijas vai visas trīs attiecīgās valstis - ne tikai runā par atbalstu «Rail Baltica» projektam, bet arī dara ļoti mazus, sīkus darbus,» teica Rubesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Darbu HansaMatrix padomē uzsāk Normunds Igolnieks un Baiba Anda Rubesa

Lelde Petrāne, 26.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "HansaMatrix" kārtējā akcionāru sapulcē 2020. gada 22.maijā ievēlēts jauns padomes sastāvs, kurā papildus esošajiem padomes locekļiem Andrim Bērziņam, Ingrīdai Blūmai un Dagnim Dreimanim no jauna ievēlēti Normunds Igolnieks un Baiba Anda Rubesa.

Lēmums stājas spēkā ar tā pieņemšanas brīdi.

"HansaMatrix" padomes sastāvu atstājis Ivars Ķirsons, kurš padomē pārstāvēja "ZGI Capital" pārvaldītā izaugsmes riska kapitāla fonda "ZGI-4" intereses. I. Ķirsons strādāja "HansaMatrix" padomē kopš 2019.gada 29.oktobra.

Arī N. Igolnieks padomē pārstāvēs "ZGI-4" intereses. N.Igolniekam nepieder "HansaMatrix" akcijas.

N. Igolnieks kopš 2011.gada ir valdes priekšsēdētājs un partneris "ZGI Capital". No 2001. gada līdz 2011. gadam N. Igolnieks ir bijis aktīvu pārvaldīšanas kompānijas "SEB Investment Management" valdes priekšsēdētājs, kā arī ieņēmis vairākus citus ar finanšu sektoru saistītus amatus.

B. A. Rubesa darbosies kā neatkarīgā padomes locekle. B.Rubesai nepieder "HansaMatrix" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Akcionāru nesaskaņas var kavēt dzelzceļa projekta «Rail Baltica» savlaicīgu pabeigšanu un Eiropas Savienības (ES) finansējuma apgūšanu.

Akcionāru nesaskaņas var kavēt dzelzceļa projekta «Rail Baltica» savlaicīgu pabeigšanu un Eiropas Savienības (ES) finansējuma apgūšanu, šorīt intervijā LNT raidījumam «900 sekundes» teica Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail», kas ir dzelzceļa projekta īstenotājs, valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Viņa nekomentēja «RB Rail» Igaunijas un Lietuvas akcionāru balsojumu par viņas atstādināšanu no vadītājas amata, norādot, ka nebija klāt akcionāru sapulcē, tāpēc nevar komentēt akcionāru izvēli.

Regulāri nākas saskarties ar visu trīs Baltijas valstu akcionāru interesēm un velmi iejaukties lēmumu pieņemšanā.

Rubesa gan atzīmēja, ka regulāri nākas saskarties ar visu trīs Baltijas valstu akcionāru interesēm un velmi iejaukties lēmumu pieņemšanā. Tostarp kā vienu no piemēriem viņa minēja akcionāru velmi iegūt informāciju par atsevišķu iepirkumu specifikācijām, kas ir klajš pārkāpums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Baiba Rubesa: Neizslēdzu, ka Rail Baltica projekts var apstāties

Db.lv, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizslēdzu, ka Rail Baltica projekts varētu apstāties uz līdzenas vietas, taču tikpat labi tas var arī neapstāties, tādēļ aicinu valdības, iedzīvotājus, uzņēmējus, kas šo objektu vēlas, sarosīties un nodrošināt, ka tas var notikt, preses konferencē sacīja līdzšinējā RB Rail vadītāja Baiba Rubesa.

«Ir bijuši neskaitāmi termiņi, pārcelšanas, taču vēl aizvien nav vienošanās par to, kā mēs strādāsim, kāds ir katras valsts budžets gan kopuzņēmumam, gan katram projektam. Es to nevaru pārvaldīt, tāpēc aizeju tagad,» sacīja B. Rubesa.

«Retoriski vaicāšu, kāpēc vajag 3-4 iestādes Latvijā, kas nodarbojas ar vienu un to pašu projektu. Par Satiksmes ministriju vēl ir saprotams, taču tai nav pietiekamas kompetences, ir daudz neatbildētu jautājumu pusotra gada garumā un nemitīgi kustamies uz riņķi. Ir arī uzņēmumi Eiropas Dzelzceļa līnijas, Latvijas Dzelzceļš, kas arī agri vai vēlu tiks projektam piesaistīts. Ir neekonomiski izdomāts veids, kā pārstāvēt zināmu interešu priekšroku kopīgai līnijai, un ministrs Uldis Augulis nav nodrošinājis kvalitatīvus un profesionālus darbiniekus, lai pieņemtu kompetentus lēmumus, tādēļ nemitīgi griežamies uz riņķi,» viņa sacīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

RB Rail: Rubesas paustais par Rail Baltica īstenošanas problēmām ir pamatots

LETA, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica» īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» bijušās vadītājas Baibas Rubesas paustais par «Rail Baltica» īstenošanas problēmām ir pamatots, atzīst «RB Rail» jaunieceltais valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs, kopuzņēmuma finanšu direktors Igns Degutis.

Pametot amatu Baltijas valstu kopuzņēmumā «RB Rail», Rubesa norādīja uz virkni ar «Rail Baltica» projekta īstenošanu saistītām problēmām, no kurām viena saistīta ar projekta un «RB Rail» finansēšanas plānu.

Papildināta - Baiba Rubesa: Neizslēdzu, ka Rail Baltica projekts var apstāties

Degutis atzina, ka Rubesas iezīmētie riski pastāv, bet tiek strādāts, lai tos mazinātu. «Jā, riski ir. Jautājums ir tikai par to, kā tos mazināt un kā visu koordinēt starp kopuzņēmumu, trim dalībvalstīm un Eiropas Komisiju (EK). Kā piemēru es varu minēt «RB Rail» finansējumu. Kopuzņēmuma budžetam padomē, kurā ir pa diviem pārstāvjiem no katras Baltijas valsts, bija jābūt apstiprinātam 27.septembrī, un tas joprojām nav izdarīts. Mēs joprojām gaidām,» teica «RB Rail» vadītāja vietas izpildītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Baiba Rubesa atkāpusies no RB Rail izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas amata

Db.lv, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 27.septembrī, Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail AS izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa kopuzņēmuma padomei iesniegusi atlūguma vēstuli, kas stājas spēkā ar tās iesniegšanas brīdi.

Baiba Rubesa ir bijusi Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmuma RB Rail AS, kas izveidots ar mērķi ieviest reģionā nozīmīgāko dzelzceļa infrastruktūras projektu Rail Baltica, izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja kopš 2015. gada oktobra. Uzņēmuma valdes locekļi tiek iecelti uz trīs gadus ilgu periodu, un šī gada 28. oktobris noteikts kā oficiālais B. Rubesas darba attiecību beigu termiņš.

Atlūguma vēstulē, kuru Rubesa šodien iesniedza RB Rail AS padomei, tiek detalizēti skaidroti galvenie atkāpšanās iemesli, kas balstīti krasi atšķirīgā un nesavienojamā redzējumā par turpmāko Rail Baltica projekta vadības un ieviešanas modeli.

«Tā ir bijusi unikāla pieredze un patiess gods būt atbildīgai par jaunas institūcijas, kopuzņēmuma RB RAIL AS, izveidi, ar mērķi īstenot Rail Baltica Globālo projektu kā Eiropas Savienībai un Ziemeļaustrumeiropai, it īpaši Igaunijai, Latvijai, un Lietuvai stratēģiski nozīmīgu pārrobežu infrastruktūras projektu. Šībrīža projekta pārvaldības modelis, kurā esmu spiesta darboties, ir pretstats labas korporatīvās pārvaldības principiem. Interešu konflikts, kas iekapsulēts jau projekta pamatos, ir galvenais iesaistīto pušu darbības un/vai bezdarbības iemesls. Šis interešu konflikts nav savienojams ar manu pārliecību par taisnīgu un atbildīgu projekta ieviešanas procesu,» paziņoja Baiba Rubesa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc avotu teiktā, «visu pušu vadītāju» un uzņēmuma vadītājas viedokļi atšķīrušies.

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail akcionāri izteikuši neuzticību uzņēmuma izpilddirektorei un valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai, Lietuvas ziņu aģentūra BNS uzzināja no neoficiāliem avotiem.

Pēc avotu teiktā, «visu pušu vadītāju» un uzņēmuma vadītājas viedokļi atšķīrušies.

Pati Rubesa BNS sacījusi, ka nezina, kāds lēmums pieņemts akcionāru sapulcē, un tas būtu jākomentē uzņēmumiem Lietuvos geležinkeliai vai Rail Baltica statyba. «Man nav komentāru, un es nezinu, kas noticis akcionāru sapulcē. Es tur nebiju,» viņa sacījusi. Tālāk par Rubesas likteni lems uzņēmuma uzraudzības padome.

Rubesa norādījusi, ka pašlaik notiek padomes sēde, bet nav to komentējusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Neuzticību Rubesai izteikuši Lietuvas un Igaunijas akcionāri, bet Latvijas puse balsojumā atturējās

LETA, 01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien notikušajā Baltijas valstu kopuzņēmuma AS «RB Rail» akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsojuši par uzņēmuma izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas atstādināšanu, savukārt Latvijas puses akcionāru pārstāvis, «Eiropas dzelzceļa līnijas» (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās, aģentūrai LETA pastāstīja EDzL pārstāve Rita Voronkova.

Viņa norādīja, ka uzņēmuma padomei šajā jautājumā būs jāpieņem gala lēmums, vadoties pēc akcionāru sapulces lemtā.

Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) aģentūrai LETA norādīja lēmums attiecībā uz valdes priekšsēdētājas amatu vēl jāpieņem uzņēmuma padomei. Šodien notikušajā padomes sēdē, kas jau ir noslēgusies, šis jautājums netika skatīts. Visdrīzāk, par to tiks spriests nākamajā padomes sēdē, kuras sasaukšanas laiks ir padomes vadības ziņā, skaidroja Augulis.

Taujāts par akcionāru no pārējām Baltijas valstīm lēmumu, ministrs norādīja, ka Igaunijas un Lietuvas puses savus lēmumus skaidro ar neapmierinātību ar Rubesas darbu un citādāku redzējumu par uzņēmuma darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Rubesa saglabā Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail vadītājas amatu

LETA, 22.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa līnijas «Rail Baltica» ieviesēja uzņēmuma «RB Rail» valde un tās priekšsēdētāja Baiba Rubesa turpinās darbu, šodien nolēmusi «RB Rail» padome.

Kā pēc padomes sēdes informēja tās vadītāja Rīa Sillave, padome nolēmusi, ka valde turpinās strādāt esošajā sastāvā, vienlaikus uzdodot uzlabot valdes darbu. To, kā tas tiks īstenots, uzraudzīs padome, apspriežot šo jautājumu turpmākajās sēdēs.

Padome gan esot ņēmusi vērā iepriekš notikušo akcionāru balsojumu par Rubesas atstādināšanu, tomēr šodien atsevišķa lemšana par Rubesas atstādināšanu nav notikusi.

Kā uzsvēra Sillave, ir būtiski ņemt vēra, ka «Rail Baltica» projekts ir nozīmīgs trim Baltijas valstīm. Tāpēc ir svarīgi, lai projekta ieviešana turpinās, un valde ir tā, kurai darbs ir jāturpina, uzlabojot savu sniegumu projekta pārvaldībā un komunikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RB Rail valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa bažījas, ka akcionāru nesaskaņas varētu kavēt dzelzceļa projekta Rail Baltica savlaicīgu pabeigšanu un līdz ar to Eiropas Savienības finansējuma apgūšanu. Viņai regulāri nākoties saskarties ar visu trīs Baltijas valstu akcionāru vēlmi iejaukties lēmumu pieņemšanā.

LASI:

Rubesa: Apzinos, ka esmu bijusi neērta, jo neesmu pakļāvusies dažādām interesēm

Redakcijas komentārs: Cīņa par Rail Baltica naudu

Krievu rulete Rail Baltica projektā

Neuzticību Rubesai izteikuši Lietuvas un Igaunijas akcionāri, bet Latvijas puse balsojumā atturējās

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica kopuzņēmuma padome pagaidu izpilddirektora amatā iecēlusi RB Rail AS finanšu direktoru un valdes locekli Ignu Deguti.

Šis lēmums pieņemts pēc RB Rail AS izpilddirektores un padomes priekšēdētājas Baibas Rubesas atlūguma iesniegšanas.

«Šobrīd ir iespēja panākt projekta ieviešanas paātrinājumu. Rail Baltica kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un gatavojas uzsākt būvprojekta izstrādi dzelzceļa līnijas posmos visās trīs Baltijas valstīs, kā arī Rail Baltica ilgtermiņa biznesa, operacionālā un infrastruktūras pārvaldības plānu sagatavošanu, kuri noteiks projekta attīstību un panākumus nākotnē,» komentē Igns Degutis. «Rail Baltica kopuzņēmums turpina pilnvērtīgu darbību un tiek strādāts pie Rail Baltica Globālā projekta finansējuma piesaistes ilgtermiņā, kā arī ilgtspējīga finansējuma nodrošināšanas kopuzņēmuma budžetā no 2019. līdz 2020. gadam.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai ir politiskais atbalsts gan no Ministru prezidenta Māra Kučinska (ZZS), gan satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS), šodien Saeimas Eiropas lietu komisijas sēdē apliecināja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Edgars Tavars (ZZS).

To viņš sacīja pēc komisijas priekšsēdētājas Lolitas Čigānes (Par!/V) uzdotā jautājuma, vai Rubesai ir pilnīgs politiskais atbalsts.

Tavars skaidroja, ka šis jautājums ir pārrunāts gan ar Auguli, gan SM valsts sekretāru Kasparu Ozoliņu. Tāpat šis jautājums ir skatīts Baltijas valstu premjeru līmenī, un Kučinskis esot aicinājis savus kolēģus izturēties piesardzīgi un neveikt krasas kustības, balstoties uz nepārbaudītu informāciju.

SM parlamentārais sekretārs norādīja, ka, ja starp Baltijas valstu pārstāvjiem būs savstarpēji ķīviņi par «Rail Baltica» ātrgaitas dzelzceļa projekta īstenošanu, tas būs risks, kas var apdraudēt «Rail Baltica» ātrgaitas dzelzceļa projekta ieviešanu saistībā ar pieeju Eiropas Savienības līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kučinskis: Rubesas aiziešana no RB Rail īsi pirms pilnvaru termiņa beigām ir interesants solis

LETA, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baibas Rubesas izšķiršanās par atkāpšanos no Eiropas platuma sliežu dzelzceļa līnijas projekta «Rail Baltica» īstenotāja, Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» vadītājas amata ir interesants solis, atzīst Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS).

«Rubesas atkāpšanās ir interesants solis, ņemot vērā, ka aptuveni pēc mēneša tāpat beigtos viņas pilnvaru termiņš šajā amatā. Nav noslēpums, ka abu pārējo «RD Rail» akcionārvalstu - Lietuvas un Igaunijas - attieksme pret Rubesas pārvēlēšanu šajā amatā ir noraidoša, un tādējādi cerības, ka viņa varētu turpināt darbu nebija. To man sarunās ir apliecinājuši Lietuvas un Igaunijas premjeri,» sacīja Kučinskis.

Viņš atzina, lai šāda mēroga projektu īstenotu, ir nepieciešama visus triju Baltijas valstu, tostarp arī premjeru iesaiste. Vienlaikus Ministru prezidents atzīmēja, ka nepiekrīt, ka līdz šim projektam nav bijis vajadzīgais atbalsts.

«Šis jautājums regulāri ticis apspriests, tiekoties visu triju valstu premjerministriem. Jāatgādina arī, ka tieši manas valdības laikā ir parakstīts līgums par šā projekta kopīgu realizāciju,» norādīja Kučinskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzskatot, ka Rail Baltica šībrīža pārvaldes modelis neatbilst labas kooperatīvās pārvaldības modelim, RB Rail izpilddirektore un valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa atkāpusies no amata. Rubesa pauž, ka ministrs Augulis nav nodrošinājis profesionālu darbinieku piesaisti, lai pieņemtu kompetentus lēmumus un neizslēdz iespēju, ka Rail Baltica projekts var apstāties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Tak sen jau visi trīs akcionāri ir vienojušies, ka jebkurš cits būs labāks kā B. Rubesa,» norāda kāds Db.lv avots.

Par to, ko īsti nozīmē Lietuvas un Igaunijas akcionāru Baltijas valstu kopuzņēmumā AS RB Rail izteiktā neuzticība tā izpilddirektorei un valdes priekšsēdētājai Baibai Rubesai Db.lv aptaujāto, tostarp ar projektu saitīto domas dalās. Tāpat arī atšķiras uzrunāto, kuri nevēlējās tikt saukti vārdā, viedokļi, kāds liktenis sagaida kopuzņēmuma vadītāju.

LASI ARĪ: Tviterī nosoda Latvijas pārstāvja atturēšanos balsojumā par Rubesu

Ceturtdien notikušajā RB Rail akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsojuši par B. Rubesas atstādināšanu, savukārt Latvijas puses akcionāru pārstāvis, Eiropas dzelzceļa līnijas vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējies, vēstīja LETA. «Pamatojums šajā gadījumā bija ļoti plašs. Vēsturisks darbību un dokumentu kopums, ko nevar ietvert vienā vārdā. Tas ir saistīts ar projekta ieviešanas aspektiem. Zīmīgākie ir termiņi,» viņu citēja Lsm.lv. Gala lēmums šajā jautājumā būs jāpieņem, vadoties pēc akcionāru sapulces lemtā. Latvijas puse vēlas saglabāt līdzšinējo RB Rail vadītāju amatā. Satiksmes ministrs Uldis Augulis DB skaidroja, ka uzņēmuma padome B. Rubesas karjeras likteni izlems tuvāko pāris nedēļu laikā. RB Rail akcionāri ir uzņēmumi Lietuvos geležinkeliai (Lietuvas dzelzceļš), Eiropas dzelzceļa līnijas un Rail Baltic Estonia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan 1.februārī notikušajā RB Rail akcionāru sapulcē Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsoja par Baibas Rubesas atstādināšanu, bet Latvijas akcionāra Eiropas Dzelceļa līnijas vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās, B. Rubesa tomēr paliek savā amatā. Atsevišķa lemšana par B. Rubesas atstādināšanu nav notikusi, un RB Rail padome ir lēmusi, ka dzelzceļa līnijas Rail Baltica ieviesēja uzņēmuma RB Rail valde un tās priekšsēdētāja B. Rubesa turpinās darbu. Lai Rubesai izteiktu neuzticību, par to būtu jānobalso vismaz četriem no sešiem padomes locekļiem un vismaz vienam loceklim no katras valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Centrālās stacijas projektēšanas un būvniecības līgums tiks noslēgts šogad, bet būvniecība uzsākta 2020. gadā.

Pērn jaunajā, Eiropas platuma sliežu infrastruktūras projektā Rail Baltica (RB) bijuši četri atskaites punkti, Viļņā, informējot medijus par projekta virzību, norādīja kopuzņēmuma AS RB Rail valdes priekšsēdētāja un izpilddirektore Baiba Rubesa.

Galvenais projekta fokuss šajā gadā būs būvprojektēšana un ar to saistītie uzdevumi, atzīmēja RB Rail vadītāja. Visās trīs Baltijas valstīs tiks pabeigta vispusīga konsolidētā tehniskā būvprojekta sagatavošana, apvienojot sākotnējos tehniskos risinājumus, lai attīstītu vienlaidu dzelzceļa koridoru. Tāpat 2018. gadā pilnībā tiks pabeigti būvprojektēšanas iepirkumi Igaunijā, kā arī daļēji Latvijā un Lietuvā. Dažiem dzelzceļa posmiem būvprojektēšana sāksies jau vasarā, bet pilns būvprojekts tiks pabeigts 2020. gadā. Šogad tiks turpināti galvenie projekta pētījumi, tostarp operacionālais plāns, ilgtermiņa RB globālā projekta biznesa plāns, piegādātāju tirgus pētījumi un komercializācijas pētījumi. Tāpat 2018. gada pirmajā kvartālā paredzēts pabeigt Lietuvā jau uzceltā Eiropas standarta platuma dzelzceļa posma Polijas/Lietuvas robeža–Kauņa–RRT Palemona uzlabošanas iespēju izpēti. Šovasar arī iecerēts pabeigt un trīs Baltijas valstu ministrijām prezentēt infrastruktūras pārvaldītāja pētījumu, lai valstis varētu pieņemt attiecīgu lēmumu līdz šī gada beigām. Pēc B. Rubesas teiktā, viena no šī gada prioritātēm ir darbs pie projekta ilgtspējīga finansējuma. Tiks nostiprināta sadarbība ar Somiju un Poliju, uzrunāti nākotnes biznesa klienti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvenergo» Nominācijas komiteja noslēgusi uzņēmuma valdes locekļa amata pretendentu izvērtējumu, un uzņēmuma padomei lēmuma pieņemšanai par apstiprināšanu amatā nolemts virzīt trīs pretendentus, informēja «Latvenergo» pārstāvji.

Konkurss noritēja četrās kārtās, kurās atlasīti liela mēroga stratēģiskus projektus vadījuši speciālisti, ar vairāk nekā trīs gadu pieredzi liela uzņēmuma vadībā.

Nominācijas komisijas priekšsēdētājs Mārtiņš Bičevskis stāstīja, ka pretendentiem tika prasīta ne mazāk kā trīs gadu pieredze darbā ar liela apmēra projektiem uzņēmumos ražošanā, enerģētikā un/vai būvniecībā. Nominācijas komisijai bija jāiesniedz pārliecinoši apliecinājumi pieredzei un prasmei dažādos aspektos - stratēģijas izstrādē, ieinteresēto pušu iesaistē, stratēģijas komunikācijā un ieviešanā, nozares un tās globālo tendenču pārzināšanā.

Jaunā valdes locekļa atbildībā būs «Latvenergo» ražošanas segments, tostarp lēmumu pieņemšana atbilstoši uzņēmuma stratēģijai ražošanas virziena struktūrvienībās - hidroelektrostaciju tehniskā vadība, termoelektrocentrāļu tehniskā vadība, inspekcija, vides un darba aizsardzība, ražošanas projekti, izpēte un attīstība, kā arī attīstības projektu vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Vidzemes koncertzālē Cēsis, notiek nākotnes izaicinājumu konference Cilvēkfaktors, kas tapusi sadarbībā ar TELE2. Konferences tiešraides sākums plkst. 10:30. Visi interesenti aicināti vērot konferenci tiešraidē visas dienas garumā.

Konferences programma:

10:30 – 12:30 Sesija EKOSISTĒMA

Tatjana Volkova – Nākotnes nodarbināmība: qua vadis?

Katrīna Ošleja – Mans darbinieks – potenciālais bezdarbnieks

Inga Ozola – Darīt mazāk – sasniegt vairāk, LEAN personālvadībā

Eva Sietiņsone – Mūsdienīga darba vide ražošanas uzņēmumā

Zuarguss – Vairāk cilvēciskuma, labāka komanda

12:30 – 13:30 Pārtraukums

13:30 Sesija KOMANDA

Roberts Ķīlis – Jaunākie nemonetārie motivatori Latvijas organizācijās

Gitāna Dāvidsone – Jaunākā paaudze izaicina

Kārlis Danēvičs - D2D – darbinieku jēgpilna iesaiste

Rami Avidan – Customer intimacu will make you a winner

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta vēlēšanās startējošo partiju solījumos dominē sociālās, tiesiskuma un migrācijas tēmas.

Kārtējās Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanas Latvijā notiks sestdien, 25. maijā. Latvija šajās vēlēšanās ir viens vēlēšanu apgabals, un EP no Latvijas būs jāievēl astoņi deputāti. Vēlēšanās piedalās 246 deputāti no 16 partijām. Vidējais kandidātu vecums ir 48,3 gadi, jaunākajam kandidātam - 21 gads, bet vecākajam – 79.

DB, iepazīstinot ar partiju programmām, apskata Saeimā ievēlētās partijas un partijas Progresīvie un Latvijas Reģionu apvienība, kam pēc socioloģisko aptauju datiem ir augstākie reitingi no Saeimā neievēlētajām partijām.

Visas partijas EP vēlēšanās pieteikušas pa 16 deputātiem no katra saraksta. Partiju programmas ir gana dažādas. Ir partijas, kas lielu akcentu liek uz sociāliem jautājumiem, solot panākt, ka Eiropas Savienības (ES) līmenī tiek noteikti sociālā nodrošinājuma minimālie standarti, ir partijas, kas uzsver tieši tiesiskuma stiprināšanu, runā par sadarbību naudas atmazgāšanas novēršanā un ES ārējo robežu stiprināšanu. Vairākas partijas min, ka iestāsies par ES budžeta palielināšanu un taisnīgākiem maksājumiem lauksaimniekiem, kā arī aizstāvēs kohēzijas līdzekļu nesamazināšanu. Partiju piedāvājumos ir arī gana lielas atšķirības, piemēram, no ģimenes kā tradicionālas vērtības aizstāvības līdz LGTB tiesību stiprināšanai, no saukļa «par daudz Eiropas» līdz uzsvaram uz nacionālām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rail Baltica stacijas būvprojekta izstrāde Rīgas lidostā izmaksās 4,5 miljonus eiro

Dienas Bizness, 20.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parakstīts pirmais Rail Baltica projektēšanas un autoruzraudzības līgums par Rail Baltica stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojektēšanu starptautiskajā lidostā «Rīga». Līguma kopējā summa ir 4,5 miljoni eiro un konkursa uzvarētājs ir trīs valstu uzņēmumu apvienība «PROSIV» («Sintagma» (Itālija), «Prodex» (Slovākija) un «Vektors T» (Latvija)), informē Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Kopējais projektējamās līnijas garums ir 4.4 km. Rail Baltica dzelzceļa stacija lidostā «Rīga» tiks izvietota uz estakādes (kas stiepsies visā lidostas teritorijā 2 km garumā), vienā līmenī ar perspektīvā termināla reģistrācijas zāli. Paredzēts 400 m perons, kas nodrošina starptautisko vilcienu un piepilsētas vilciena (t.s. shuttle) apkalpošanu. Šī projekta ietvaros tiks izbūvēts arī jauns dzelzceļa pārvads pāri K.Ulmaņa gatvei, uzbērums posmā no Imantas līdz lidostai (2.3 km garumā). Infrastruktūras izveide dos iespēju izveidot arī kravu atzara pieslēgumu lidostas teritorijai.

Līgumu parakstīja Eiropas sliežu platuma projekta ieviesējs Latvijā SIA «Eiropas Dzelzceļa līnijas» un atklātā starptautiskā konkursa uzvarētājs. «PROSIV» 17 mēnešu laikā no projektēšanas un autoruzraudzības līguma noslēgšanas būs jāizstrādā būvprojekts, kā arī jāveic autoruzraudzība būvdarbu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 19.jūnijā atlaista AS «Latvenergo» padome, apstiprināja ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV).

«Latvenergo» ir valsts kapitālsabiedrība, kuras akciju turētāja ir Ekonomikas ministrija (EM). Akcionāra intereses pārstāv EM valsts sekretārs Ēriks Eglītis.

Atlaistajā padomē kopš 2016.gada darbojās bijušais «DNB bankas» vadītājs Latvijā Andris Ozoliņš, nacionālās aviokompānijas «airBaltic» valdes loceklis, Slovākijas pilsonis Martins Sedlackis, EM bijušais valsts sekretāra vietnieks un lidostas «Rīga» bijušais valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, Latvijas Komercbanku asociācijas bijušais prezidents un AS «Valsts nekustamie īpašumi» padomes loceklis Mārtiņš Bičevskis, kā arī bijusī «RB Rail» valdes priekšsēdētāja Baiba Rubesa.

Atlaistās padomes vietā iecelta pagaidu padome, kuras sastāvā ir ekonomikas ministra padomnieks Pāvels Rebenoks, ministra biroja vadītāja Inese Kublicka, Vēja enerģijas asociācijas valdes loceklis Kristaps Stepanovs, AS «Rigensis Bank» valdes loceklis Renārs Degro un Artūrs Šnoriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Twitter izteiktajos viedokļos netrūkst neapmierinātības ar šādu lēmumu un atturēšanos balsojumā.

Baltijas valstu kopuzņēmuma AS RB Rail akcionāru sapulcē ceturtdien, 1.februārī Igaunijas un Lietuvas akcionāri nobalsojuši par uzņēmuma izpilddirektores un valdes priekšsēdētājas Baibas Rubesas atstādināšanu, savukārt Latvijas puses akcionāru pārstāvis, Eiropas dzelzceļa līnijas (EDzL) vadītājs Andris Linužs balsojumā atturējās.

Sociālās saziņas vietnē Twitter izteiktajos viedokļos netrūkst neapmierinātības ar šādu lēmumu un atturēšanos balsojumā. DB apkopoja spilgtākos komentārus par šo tēmu.

Tā, piemēram, kādreizējais politiķis un banķieris Arnolds Laksa raksta: «Kārtējo reizi nošķebināja tik kretīniska un latviešiem raksturīga rīcība – principiālā un svarīgā Rail Baltica akcionāru balsojumā par B.Rubesas atcelšanu Latvijas pārstāvis gļēvi atturējās! Tieši balsojuma veids like domāt, ka šis «latvietis» izpildīja kādu ietekmīgu personu norādījumus, Pēs atturēšanās balsojumā šļupsti par Rubesas neprofesionalitāti izklausījās traģikomiski».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvenergo» atceltā padome nepietiekami strauji risināja jautājumu par «Sadales tīkla» tarifu samazināšanu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio pauda ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV).

Viņš skaidroja, ka lēmums atlaist «Latvenergo» padomi pieņemts, ņemot vērā trešdien, 19.jūnijā, saņemto dienesta ziņojumu, kas ietver padomes darba izvērtējumu. «Pieņēmu izšķirīgu lēmumu, izejot no dienesta ziņojuma, kuru saņēmu vakar,» sacīja ministrs, piebilstot, ka ceturtdien sniegs arī skaidrojumu Ministru prezidentam par attiecīgo lēmumu.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka attiecīgā dienesta ziņojuma saturu nevar atklāt, jo tas ietver sensitīvus koncerna datus.

«Nav nekāda krīze,» piebilda Nemiro.

Tajā pašā laikā, pēc Nemiro teiktā, ka atlaistā «Latvenergo» padome nepietiekami strauji risināja jautājumu par «Sadales tīkla» tarifu samazināšanu, kā arī vairāki uzņēmuma rādītāji varētu būt uzlabojami. «Sabiedrībai sadales tarifi ir ļoti būtiski. Sadales tarifu jautājumi varētu būt aktīvāk risināti. Līdz ar to jaunā padome varētu ar to nodarboties aktīvi,» viņš teica.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvenergo» padomes priekšsēdētāja amatā iecelts Pāvels Rebenoks, teikts kompānijas sniegtajā informācijā biržai «Nasdaq Riga».

Vienlaikus padomes priekšsēdētāja vietnieka amatā iecelts Renārs Degro.

Savukārt «Latvenergo» pagaidu padomes revīzijas komitejā strādās Degro un Kristaps Stepanovs.

Kompānijas pārstāvji arī atzīmē, ka pamatojoties uz Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likumu jaunā padome ievēlēta uz pagaidu termiņu līdz Ekonomikas ministrija konkursa kārtībā izvēlēsies jaunus padomes locekļus.

«Atbilstoši akcionāra uzdevumam jaunajai padomei jāpaātrina sāktā efektivizācijas programma, lai sasniegtu konkurētspējīgu elektroenerģijas tarifu nodrošināšanu Latvijas ekonomikā, un nodrošinātu atjaunotu skatu uz koncerna attīstību,» sacīts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru