10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai 

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā. 

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 2014. gada 31. oktobris plkst. 13:28

Sergejs Volvenkins

Foto: no DB arhīva

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze.
Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

4. Google Analytics kontā ir jāizveido mērķi. Mērķu izveidošana nodrošina iespēju veikt reklāmas efektivitātes analīzi vērtīgo darbību griezumā (piemēram, pasūtījuma). Pateicoties tam, ir iespējams sasniegt labākus pārdošanas rādītājus, optimizējot reklāmas kampaņas.

5. Jāizstrādā pārdomāts reklāmas ziņojums. Jāatceras, ka šis elements ir jūsu ieņēmumu pozīcija. Tas nozīmē – jo vairāk uzmanības jūs veltīsiet reklāmas ziņojuma izstrādei, jo vairāk potenciālo klientu piesaistīsiet savai mājas lapai.

6. Jāseko līdzi jūsu Quality Score rādītājam. Šis ir viens no fundamentālajiem Google reklāmas rādītājiem. Ja reklāmdevējam ir zems Quality Score (teiksim 4 no 10), būs ārkārtīgi grūti sasniegt labus reklāmas efektivitātes rādītājus.

7. Jāpievieno negatīvie atslēgvārdi. Ja jūs nevēlaties, lai jūsu reklāma rādītos pēc dažiem konkrētiem atslēgvārdiem, tad tie jāpievieno pie negatīvajiem atslēgvārdiem (piemēram, atslēgvārdi «lēts», «bezmaksas» utt.). Ja šī darbība nav veikta, jūs saņemsiet nevajadzīgus klikšķus un neefektīvi izmantosiet reklāmas budžetu (tādējādi zaudējot naudu).

8. Jāseko līdzi reklāmas ziņojuma pozīcijai. Atkarībā no izvēlētās stratēģijas reklāma var atrasties dažādās pozīcijās. Ja jūsu mērķis ir savai mājas lapai piesaistīt pēc iespējas lielāku potenciālo klientu skaitu, atcerieties, ka reklāmas ziņojumam ir jāatrodas pirmajās trīs pozīcijās (no pirmās pozīcijas visbiežāk tiek saņemts visvairāk klikšķu).

9. Jāseko līdzi Bounce Rate rādītājam. Šis rādītājs atbild par trafika kvalitāti. Augsts Bounce Rate norāda uz to, ka trafika kvalitāte nav atbilstoša, līdz ar to ir jāveic atslēgvārdu, reklāmas ziņojumu un nolaišanas lapas analīze.

10. Jāveic Google reklāmas pilnveidošanas darbi ar nolūku paaugstināt Conversion Rate rādītāju. Šis rādītājs atbild par jūsu reklāmas efektivitāti. Jo augstāks ir šis rādītājs, jo efektīvāka ir jūsu reklāma un jo lielāku skaitu klientu jūs gūstat.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

Šajā piektdienā biznesa portāls Db.lv saviem lasītājiem piedāvā iespēju ielūkoties Lietuvas...

Anda Šmitmane ēdināšanas biznesā Tukumā darbojas jau 20 gadus. Viņa atzīst, ka...

Mazumtirdzniecības tīkls Rimi pirmdien prezentēja pirmo veikalu Latvijā ar pašapkalpošanās skeneriem....

Pēdējā laikā būtiski pieaudzis elektrisko skrejriteņu vandālisma gadījumu skaits, stāsta koplietošanas...

Vai bērnam ir jābūt algas grāmatiņā, lai saņemtu IIN atvieglojumus jeb -...

«Pastāvēs, kas pārmainīsies - šis ir par mums un tieši tamdēļ mēs...

No šīs sadaļas
2014. gada 27. oktobris plkst. 15:11

Lai arī grūti prognozēt, kā attīstīsies Latvijas ekonomiskais stāvoklis, turpinoties Krievijas...

2014. gada 21. oktobris plkst. 9:41

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā...

2014. gada 08. oktobris plkst. 10:14

Jaunākā DNB Latvijas barometra pētījuma rezultāti liecina, ka iedzīvotāju noskaņojums ir piedzīvojis...

2014. gada 06. oktobris plkst. 13:01

Cilvēkiem svarīgs komforts, un viņi vēlas, lai telpās būtu silti un jauki...

2014. gada 02. oktobris plkst. 12:39

Jaunākā DNB Latvijas barometra pētījuma dati ļauj aplūkot sabiedrības dienaskārtību un tās...

2014. gada 29. septembris plkst. 15:18

Aizvien biežāk, lasot ziņas, mēs uzduramies tēmām, kas saistītas ar velosipēdiem vai...

2014. gada 22. septembris plkst. 10:25

Nemiers un bezmiegs ir daži no labi zināmiem simptomiem, kurus uzņēmumu vadītājiem...

2014. gada 19. septembris plkst. 11:59

Vienmēr ir vērtīgi papētīt to, cik lielā mērā iepriekš izteiktās prognozes ir...

2014. gada 08. septembris plkst. 12:42

Par to, ka Krievijas embargo Latvijas pārtikas pārstrādes rūpniecībai ir kā mēris...

2014. gada 08. septembris plkst. 9:38

Nesen publiskotā DNB Latvijas barometra pētījuma dati liecina, ka Latvijas sabiedrība 2014.gadā...