Transports un loģistika

2004. gadā palielinās kompensācija par lidojuma bagāžas nozaudēšanu

Aivars Mackevics [email protected], 15.01.2004

Jaunākais izdevums

Viena no lietām, kas ceļotājus visvairāk kaitina, ir pazudusi bagāža. Pats svarīgākais šādos gadījumos ir nekavējoties par to ziņot, vislabāk jau uzreiz lidostā (Lost & Found). Lidsabiedrību pienākums ir atlīdzināt zaudējumus, bet pieprasījums ir jāiesniedz korektā formā. Lufthansa, piemēram, piedāvā iespēju internetā tieši sazināties ar bagāžas dienestu: http://gepaeck.lufthansa.com. Vācijā pasažieru tiesības attiecībā uz bagāžu regulē Gaisa satiksmes likums (iekšzemes lidojumi) un Varšavas vienošanās (starptautiskie lidojumi). Iekšzemes lidojumu gadījumā par pasažieru bagāžu atbild lidsabiedrība un atlīdzina zaudējumus pazudušas vai bojātas bagāžas gadījumā līdz 1700 eiro apmērā. Starptautiskajos lidojumos bagāžas kompensācijas kārtību nosaka jau novecojusī Varšavas vienošanās, kas ierobežo lidsabiedrības atbildības apmēru līdz 547 eiro par rokas bagāžu un 27,35 eiro / kg par uzglabāšanā nodoto bagāžu. 2004. gada vidū stāsies spēkā Monreālas vienošanās, kas paaugstinās atbildības apmēru uz 1233 eiro. Vecie noteikumi dod iespēju tūristam, kas dodas uz ārzemēm, bagāžas zaudēšanas gadījumā papildus pieprasīt no ceļojuma organizētāja brauciena cenas samazinājumu. Tiesu praksē ir bijuši gadījumi, kad ceļojuma cena ir tikusi samazināta par 30%. Tagad lidsabiedrības nes atbildību arī par videokamerām, mobilajiem telefoniem un diktafoniem, kas lidojuma laikā bagāžas glabātuvē tiek sabojāti. Lai gan katrā atsevišķā gadījumā tiek pārbaudīta arī pasažiera vaina, lidsabiedrības vairs nevar tik viegli aizbildināties ar ceļotāju nevērību un vieglprātību. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neadekvāts pasažieris ālējas lidmašīnā no Rīgas uz Itāliju

Zane Atlāce - Bistere, 22.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas pilsonis savas neadekvātās rīcības dēļ pagājušajā nedēļā pēc lidojuma nodots Itālijas likumsargiem, bet vēl divi neadekvāti pasažieri pēc lidojuma nodoti Latvijas likumsargiem, informē Civilās aviācijas aģentūras pārstāvis Aivis Vincevs.

Neskatoties uz aicinājumu pārdomāt savu rīcību lidojuma laikā, pagājušajā nedēļā lidojuma laikā no Rīgas uz Itāliju kāds Latvijas pasažieris savas neadekvātās rīcības dēļ tika nodots Itālijas likumsargiem. Pasažieris atradās būtiskā alkohola reibumā, uzvedās neadekvāti un neapzinājās savas rīcības sekas.

Visa lidojuma laikā Latvijas pilsonis pastāvīgi lietoja alkoholu un, izmantojot necenzētus vārdus, pieprasīja lidmašīnas apkalpei, lai viņš tiktu apkalpots primāri. Pāris minūtes pirms lidmašīnas nosēšanās, kad lidmašīnā bija aktivizēts brīdinājums «piesprādzēties», pasažieris devās uz labierīcībām. Ievērojot aviācijā noteikto aizliegumu lidmašīnas pacelšanās un nosēšanās brīdī izmantot labierīcības, lidmašīnas apkalpe aicināja pasažieri atgriezties savā sēdvietā. Tajā brīdī pasažieris kļuva īpaši agresīvs, kliedza un fiziski aizskāra lidmašīnas apkalpi. Lidmašīnas apkalpe centās būtiskā alkohola reibumā esošajam pasažierim palīdzēt nokļūt uz sēdvietu, taču viņš kļuva arvien agresīvāks. Pasažieris pretojās, izmantojot fizisku spēku. Lidmašīnas apkalpe pieņēma lēmumu ziņot lidmašīnas pilotam par bīstamu incidentu, tomēr lidmašīnas apkalpe ar citu pasažieru palīdzību neadekvātā pasažiera rīcībspēju ierobežoja līdz lidmašīnas nosēšanās brīdim. Pēc lidmašīnas nosēšanās pasažieris turpināja uzvesties neadekvāti, tādēļ viņš tika nodots Itālijas likumsargiem tālākās izmeklēšanas veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu aizvien pieaugošo ceļotāju skaitu, lidostas «Rīga» Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību, kas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sāksies 7.oktobrī, bagāžas saņemšanas zālē tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā varēs vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta īsteno kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai. Šovasar tika pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Valsts prezidents apšauba Kariņa lidojumu ar privātajām lidmašīnām samērīgumu

LETA, 27.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta Edgara Rinkēviča ieskatā bijušā premjera, pašreizējā ārlietu ministra Krišjāņa Kariņa (JV) lidojumi ar privātajām lidmašīnām varētu nebūt samērīgi un ekonomiski izdevīgi.

Rinkēvičs intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" piekrita, ka Covid-19 laikā un dažādu neplānotu vizīšu dēļ politiķiem būtu jābūt iespējai izmantot speciālos reisus. Taču viņš ir bažīgs par to, vai tas nav kļuvis par tādu praksi, kur vairs netiek vērtēts samērīgums un lētākās iespējas.

"Šeit jāsaka, ka informācija, ar ko iepazīstamies, rāda, ka, visticamāk, tā nav bijis un varēja lidot arī ar komercreisiem," sacīja Valsts prezidents.

Viņš arī uzskata, ka Kariņa komunikācija par šo situāciju nav bijusi ļoti veiksmīga, uzsverot, ka sabiedrībai minētais ir jāskaidro. Arī Valsts kancelejas skaidrojumi neesot pietiekami. Rinkēviča ieskatā Valsts kontroles iesaiste procesa izvērtēšanā varētu būt veiksmīga, saprotot, vai procesā ievērots samērīgums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk un kvalitatīvāk apkalpotu pasažierus, lidostas «Rīga» ārpus Šengenas bagāžas saņemšanas zālē tiks modernizētas un pagarinātas bagāžas saņemšanas lentas, informē lidostā.

Pēc modernizācijas palielināsies bagāžas lentu kapacitāte, ļaujot vienlaicīgi uz lentas novietot lielāku skaitu bagāžas vienību. Plānots, ka tas ļaus ātrāk apkalpot ielidojošos reisus un samazināt bagāžas gaidīšanas laiku.

Pārbūves laikā, kas sākusies šonedēļ, bagāžas saņemšanas zālē periodiski tiks norobežotas aktīvo darbu zonas, tāpēc lidosta aicina pasažierus sekot norādēm, lai atrastu sava reisa bagāžas saņemšanas vietu un izeju uz atlidošanas zāli. Papildus norādēm būvdarbu laikā pasažieriem palīdzību sniegs arī lidostas darbinieki, pie kuriem nepieciešamības gadījumā var vērsties pēc palīdzības.

Bagāžas saņemšanas lentu pagarināšana ir viens no pagaidu uzlabojumiem, ko lidosta plāno veikt kapacitātes palielināšanai līdz jaunā lidostas pasažieru termināļa paplašinājuma izbūvei. Uzlabojumu mērķis ir, neveicot finansiāli lielus kapitālieguldījumus, maksimāli efektīvi izmantot esošās lidostas telpas kvalitatīvai pasažieru apkalpošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidostā par 4,43 miljoniem eiro rekonstruēs bagāžas apkalpošanas infrastruktūru

Db.lv, 13.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta “Rīga” tuvākā gada laikā rekonstruēs un paplašinās bagāžas apkalpošanas infrastruktūru.

Tas ļaus kāpināt bagāžas šķirošanas kapacitāti, modernizēs savietojumu ar jaunākās paaudzes bagāžas apstrādes drošības sistēmu prasībām un stiprinās bagāžas apkalpošanas infrastruktūras darbības nepārtrauktību.

“Jaunas bagāžas apkalpošanas sistēmas ieviešana ir pirmais solis, gatavojoties lidostas jaunā termināļa būvniecībai, ko paredzēts pabeigt līdz 2027. gadam un kas ļaus mums nākotnē apkalpot līdz 12 miljoniem pasažieru gadā. Izbūvējot jauno termināli, šī bagāžas apkalpošanas sistēma kļūs par daļu no jaunās automātiskās bagāžas apkalpošanas sistēmas,” stāsta lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Jauno bagāžas apkalpošanas infrastruktūru lidostai “Rīga” piegādās, uzstādīs un lidostas sistēmās integrēs uzņēmums “Siemens Logistics S.r.l., kas uzvarēja lidostas izsludinātajā iepirkumā un ar ko šonedēļ Rīgā noslēgts līgums 4,43 miljonu eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 6. novembra, visās Eiropas Savienības lidostās stāsies spēkā jauna bagāžas pārvadāšanas regula, kas noteiks vienādus noteikumus šķidrumu, želeju un pastu pārvadāšanai rokas bagāžā visās Eiropas Savienības lidostās, db.lv informēja British Airways komercdirektors Somijā un Baltijas valstīs Toms Andersons.

Lai unificētu valstu atšķirīgos noteikumus attiecībā uz šķidrumu, želeju un pastu pārvadāšanu, turpmāk ierobežojumi tiks attiecināti uz visām Eiropas lidostām vienādi. Savā rokas bagāžā pasažieri turpmāk drīkstēs ievietot:

· Vienu caurspīdīgu, atveramu plastikāta maisiņu, kurā iepakoti visi līdzi paņemtie šķidrumi, želejas un pastas, kas kopsummā nepārsniegs 1 l tilpumu. Maisiņš nedrīkst pārsniegt 20 x 20 cm izmērus.

· Katrs šķidruma, želejas vai pastas iepakojums nedrīkst pārsniegt 100 ml (3,5fl.oz) tilpumu.

· Plastikāta maisiņš jānodod pārbaude atsevišķi, izņemts no rokas bagāžas

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta iegādāsies sprāgstvielu atklāšanas sistēmu rokas bagāžas pārbaudei

Db.lv, 30.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot drošas un videi draudzīgas lidostas infrastruktūras attīstības projektus, lidosta “Rīga”, izmantojot ES Kohēzijas fonda finansējuma ietaupījumu, iegādāsies jaunu sprāgstvielu atklāšanas sistēmu pasažieru rokas bagāžas pārbaudei.

To paredz ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru parakstītie līguma grozījumi par Kohēzijas fonda līdzekļu izlietojumu.

“Lidosta “Rīga” jau ir noslēgusi līgumu un īsteno jaunas sprāgstvielu atklāšanas sistēmas uzstādīšanu un integrāciju lidostas bagāžas apkalpošanas infrastruktūrā, lai atbilstoši jaunākajām prasībām pārbaudītu pasažieru reģistrēto bagāžu. Līdz ar līguma grozījumiem ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru par trešā standarta prasībām atbilstošas sistēmas iegādi un uzstādīšanu arī rokas bagāžas kontrolei mēs būtiski modernizējam visu bagāžas kontroli lidostā,” norāda lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Līdz ar jaunās rentgena pārbaudes sistēmas uzstādīšanu, kam jānoslēdzas līdz 2023. gada beigām, tiks vienkāršots un paātrināts rokas bagāžas kontroles process, jo pasažieriem vairs nebūs nepieciešams pirms drošības pārbaudes no rokas bagāžas izņemt šķidrumus un elektrotehniku. Jaunā sistēma arī uzlabos iespējas atklāt aizliegtos priekšmetus, tā uzlabojot gan drošības pārbaužu kvalitāti, gan epidemioloģisko drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SAS Ground Services kopā ar Kopenhāgenas lidostu (CPH), FKI Logistex and CPH Design ir izveidojuši pasaulē pirmo automatizēto bagāžas sistēmu. Tā uzstādīta Kopenhāgenas lidostā un nodrošina automatizētu pasažieru bagāžas nogādi no reģistrācijas vietas līdz lidmašīnas kravas nodalījumam, informē SAS.

Līdz 2008.gada 1.janvārim plānots izveidot 12 šādas bagāžas līnijas. Tās būs savienotas ar bagāžas skenēšanas funkciju lidostas centrālajā infrastruktūrā. Sistēma būs pieejama visām kompānijām, kas nodrošina lidostā šādas operācijas.

Pasažieru bagāža tiek automatizēti ievietota īpašos ratos, kuri to nogādā un ievieto lidmašīnas kravas nodalījumā. Turklāt, ratiņi ir būvēti tā, lai somas nesamirktu sliktos laika apstākļos.

Jaunā sistēma arī rada papildus drošību lidostām un lidmašīnu pasažieriem. Bagāžas tiek izvietotas lidmašīnas kravas nodalījumā pēc to svītrkodiem. Līdz ar to ir zināma un ātri nosakāma katra pasažiera bagāžas atrašanās vieta lidmašīnā. Tas nozīmē, ja kāds reģistrējies lidmašīnas pasažieris uz reisu neierodas, ir iespējas ātri identificēt šo bagāžu, neaizkavējot izlidošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaule atrodas nemitīgā kustībā – tā seko līdzi tehnoloģiskajiem risinājumiem, modes tendencēm, sociālajām niansēm, kā arī sabiedrības vēlmēm, un tam visam pa vidu galvenais ir neko nenokavēt. Aizvien biežāk dzirdam aizspriedumus pret kādu viesnīcu ķēdi, aviokompāniju vai restorānu tikai tāpēc, ka kāds ir izlasījis blogu, redzējis informāciju sociālajos portālos vai dzirdējis no paziņām. Tika pavadītas vairākas dienas, meklējot tipiskākos aizspriedumus un pētot svarīgākos punktus biznesa ceļotāju ikdienā.

Gaisā virmo daudz mītu par Maskavu, sastrēgumiem, dārdzību, sliktu servisu, un, tā kā Maskava ir viens no populārākajiem darījumu braucienu galamērķiem, tika izvēlēts maršruts Rīga–Maskava. Aviokompānija Aeroflot ar gaisa satiksmi savieno Rīgu un Maskavu jau 75 gadus. Aeroflot dienā veic 4 tiešos reisus, kopā ar partneriem sasniedz pat 8 reisus dienā, kas veido savienojumus ar Aeroflot reisiem visā pasaulē. Aviokompānijai ir lidojumi uz 131 galamērķi 50 pasaules valstīs.

Lai kliedētu mītus, Baltic Travel Group (SIA Baltijas Ceļojumu grupa) valdes priekšsēdētājs un ļoti aktīvs biznesa ceļotājs Vladislavs Korjagins un Latvijas lielākā tūrisma portāla Travelnews direktors Aivars Mackevičs devās izpētes lidojumā ar aviokompāniju Aeroflot uz Maskavu, piedaloties Krievijas biznesa tūrisma industrijas apbalvošanas ceremonijā Buying Business Travel Awards Russia & CIS 2016 un izbaudot Four seasons Hotel Moscow luksusa viesnīcas servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 320% pērn pieaudzis sūdzību skaits no pasažieriem par saņemtajiem aviopakalpojumiem, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Atcelts reiss, nozaudēta vai bojāta bagāža, kavēts lidojums – šie ir gadījumi, kuros pasažieri visbiežāk vēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā ar sūdzībām. Arī šā gada statistika varētu būt līdzīga.

Aviokompānijām sūdzības nozīmē kompensāciju izmaksu un nenotikušo reisu statistikas papildinājumu, kas uzņēmumu ierindo precīzo vai gluži pretēji – kavētāju sarakstā. Pasažierim aiz statistikas slēpjas nenoticis lidojums, kas izjaucis visus plānus un papildinājis izdevumus. Arī pēc attiecību nokārtošanas ar aviokompāniju pasažieriem mēdz palikt daudz jautājumu, uz kuriem nav atbildes. Ar šādu pieredzes stāstu pie laikraksta Dienas Bizness vērsās kāds pasažieris, kura lidojums tika atcelts šā gada maijā. Viņam tika nodrošināta izmitināšana viesnīcā un noorganizēts cits lidojums, tomēr pasažieris nesaprot, kā lidmašīnas tehnisks defekts var tikt definēts kā force majeure jeb nepārvaramas varas apstākļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Atbalsts mājokļu kredītņēmējiem sagaidāms no 200 līdz pat 1200 eiro apmērā

Db.lv, 22.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu kredītņēmēji šogad saņems valsts atbalstu, lai mazinātu straujā Euribor likmju kāpuma potenciāli negatīvo ietekmi uz mājsaimniecību ienākumiem un spēju segt kredītsaistības.

Aprēķini rāda, ka izmaksājamais atbalsta apmērs var variēt no aptuveni 200 līdz 270 eiro aizdevumiem 50 tūkstošu eiro apmērā, aizdevumiem 150 tūkstošu eiro apmērā atbalsts sagaidāms no 630 līdz 740 eiro, bet kredītiem 250 tūkstošu eiro vērtībā izmaksājamā atbalsta summa par pirmo ceturksni būs no 1000 līdz 1240 eiro. Svarīgi, ka kredītņēmējiem atbalsta saņemšanai pašiem nekas nav jādara – atbalsta apjoms tiks aprēķināts un izmaksāts automātiski. Pirmās kompensācijas kredītņēmēji saņems līdz 30. aprīlim, tās izmaksās Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Atbalsts aizņēmējiem tiks maksāts tikai par veiktajiem procentu maksājumiem (nevis par kredīta pamatsummu). Atbalsts apmērs ir 30% no veiktajiem procentu maksājumiem, bet ne vairāk kā 2 procentpunkti no periodam noteiktās kopējās aizņēmuma likmes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas zemo cenu lidsabiedrība iekasēs maksu par rokas bagāžu

Gunta Kursiša, 05.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu aviokompānija Wizz Air mainījusi savu bagāžas politiku un turpmāk iekasēs maksu par rokas bagāžu, kļsūtot par pirmo Eiropas aviokompāniju, kas sper šādu soli.

Pasažieriem, kuru rokas bagāžas izmērs pārsniedz 42 cm x 32 cm x 25 cm, par to turpmāk būs jāmaksā desmit eiro. Mazākas somas varēs pārvadāt bez maksas gadījumā, ja tās būs iespējams novietot salonā zem sēdekļa. Maksimālais bagāžas svars ir desmit kilogrami, un bagāžas izmērs nedrīkst pārsniegt 56 cm x 45 cm x 25 cm, un tai jāietilpst speciāli bagāžai paredzētajā nodalījumā virs sēdvietas, paziņojusi lidsabiedrība.

Jaunā zemo cenu aviokompānijas rokas bagāžas politika stāsies spēkā 24. oktobrī un būs piemērota visos maršrutos, izņemot lidojumus uz un no Ukrainas lidostām, ko veic Wizz Air Ukraine. Maksa par rokas bagāžu tiks piemērota maršrutā Kijeva-Budapešta un Kijeva-Lūtona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lidosta Rīga iegādājusies četrus elektriskos bagāžas vilcējus

Dienas Bizness, 11.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga iegādājusies četrus jaunus elektriskos bagāžas vilcējus. Tie turpmāk aizvietos bagāžas vilcējus ar dīzeļmotoru, informē lidostas pārstāve Sarmīte Rinmane.

Elektriskie bagāžas vilcēji ikdienā pārvieto lidostas Rīga pasažieru bagāžu no termināļa uz gaisa kuģi un otrādi. Šogad plānots iegādāties vēl trīs jaunus elektriskos vilcējus, nomainot jau nokalpojušās tehnikas vienības.

Viens bagāžas vilcējs dienā pārvadā vidēji vairāk kā 500 bagāžas vienības; kopā lidostas autoparkā ir 12 bagāžas vilcēji ar elektromotoru.

Plānots, ka elektrisko bagāžas vilcēju iegāde palīdzēs lidostai Rīga samazināt CO2 emisijas, kas ir būtisks priekšnoteikums, lai lidosta virzītos uz nākamo līmeni vides programmā Lidostas oglekļa akreditācija.

Pērn decembrī starptautiskā lidosta Rīga saņēma vides programmas Lidostas oglekļa akreditācija sertifikātu par 1.līmeņa prasību izpildi siltumnīcas efekta gāzu emisiju samazināšanai. Līdz ar sertifikāta iegūšanu lidosta Rīga pievienojusies tām pasaules lidostām, kuras veic aktīvas darbības minēto emisiju samazināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diskutējot par noteikumiem, kas regulētu transporta un īres kompensāciju piešķiršanu deputātiem, Saeimas Saimnieciskās komisijas deputāti šodien aizgāja līdz asumiem un netrūka arī klaigāšanas, dēvējot kolēģus par «debīliķiem».

Deputātiem, piemēram, bija domstarpības par to, vai transporta kompensācijas aprēķināšanai nepieciešamais attālums no dzīvesvietas mērāms līdz Rīgas robežai vai Saeimas durvīm.

Visaktīvāk savu neapmierinātību pret dažādiem noteikumu punktiem pauda Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) deputāts Aivars Dronka, pamatīgi sakaitinot komisijas vadītāju Ilzi Viņķeli (V). Vārdu apmaiņa kļuva aizvien asāka, un saruna novirzījās no tēmas, piemēram, Dronka ieteica pievērst uzmanību "Vienotības" deputātiem, kuri ņemot bezalgas atvaļinājumus plenārsēžu laikā.

Vairāki deputāti, klausoties aizvien emocionālākajos izteikumos, norādīja, ka «mēs sākam kļūt smieklīgi», savukārt Māris Kučinskis (PLL) izteicās, ka viņa kolēģi sākot uzvesties kā «debīliķi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp sava žanra automobiļiem Honda Civic universāls spēj atklāt to, ko citi nav varējuši vai nav gribējuši.

Japāņu ražotāju noteikti var pieskaitīt pie inovatīvākajām pasaules autokompānijām, un jaunizceptais Civic Tourer ir labs piemērs, kā pēc definīcijas vienkāršu ģimenes auto izveidot par emocionālu un daudzpusīgi izmantojamu spēkratu. Visvairāk aplausu ir pelnījuši Honda gudrie prāti, kas iekārtojuši mājīgo un plašo salonu. Ārpus konkurences ir bagāžas nodalījuma transformācijas iespējas. Starp citu, jaunā Civic Tourer iznāciens notiek vienlaikus ar Civic saimes modernizācijas programmu. Attiecīgi arī Civic hečbekam un sedanam braukšanas komforta cementēšanai ir uzstādīti modernizēti amortizatori, atsperes un stabilizatori.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) muitas amatpersonas šīs nedēļas sākumā, veicot muitas kontroles pasākumus Lietuvas pierobežā, divos maršruta un vienā tūristu autobusā, kas caur Lietuvu atgriezās no Baltkrievijas Latvijā, konstatēja vairāk nekā pusmiljonu (616 360 gab.) dažādu marku kontrabandas cigarešu ar Krievijas Federācijas un Baltkrievijas Republikas akcīzes nodokļa markām.

2012.gada 24.septembrī, veicot muitas kontroles pasākumus uz autoceļa A7 pie Lietuvas Republikas robežas, VID muitas amatpersonas apturēja kādu maršruta Grodņa-Viļņa-Rīga autobusu, ko vadīja Baltkrievijas Republikas pilsonis.

Pieaicinot tabakas meklēšanas darba suni, tika veikta transportlīdzekļa salona un bagāžas telpu pārbaude. Tā kā darba suns pārbaudes laikā norādīja uz iespējamo cigarešu klātbūtni aiz bagāžas nodalījuma sienas, VID muitas amatpersonas lūdza automašīnas vadītājam uzrādīt iespējamās cigaretes, ko viņš arī labprātīgi izdarīja, demontējot vienu nodalījuma sienu un atklājot tajā slēpni ar cigaretēm. Autobuss tika nogādāts Rīgas brīvostas muitas kontroles punktā padziļinātās pārbaudes veikšanai, un tās laikā no atklātā slēpņa tika izņemtas kopumā 75 800 dažādu marku cigaretes ar Baltkrievijas Republikas akcīzes nodokļa markām, t.sk., 20 000 cigaretes Magnat, 5800 cigaretes Winston Blue, 20 000 cigaretes Premjer, 20 000 cigaretes Fest un 10 000 cigaretes VIP10.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

VTU Valmiera no 1.jūlija pārtrauks bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera

Dienas Bizness, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA VTU Valmiera informē, ka drošības apsvērumu dēļ no 1.jūlija uzņēmuma autobusos vairs netiks pārvadāta bagāža bez pasažiera, informē uzņēmuma pārstāve Zane Bulmeistare.

«Primārais ir pasažieru pārvadāšana un viņu drošība. Savukārt paciņu pārvadāšanai un sūtījumiem iespējams izmantot citu uzņēmumu šim mērķim radītos pakalpojumus, piemēram, Valmieras autoostā ir pieejams Autopasts, kas veic paciņu pārvadāšanu,» skaidro SIA VTU Valmiera Pārvadājumu daļas vadītāja Anda Liepiņa.

Izmaiņas attiecas uz bagāžas pārvadāšanu bez pasažiera. Noteikumi par cita veida bagāžas pārvadājumiem paliek spēkā līdzšinējie, tostarp - pasažieris ir atbildīgs, lai viņa bagāža ir pārvadāšanai un saglabāšanai drošā iepakojumā. Par salonā esošo bagāžu ir atbildīgs pasažieris. Savukārt, tā kā par bagāžas nodalījumā novietoto preci ir atbildīgs pārvadātājs, pasažierim šī bagāža ir jāiesaiņo tā, lai tā nebojātu citas bagāžas nodalījumā esošās vienības, kā arī būtu iesaiņota drošai pārvadāšanai, ņemot vērā, ka iespējama strauja bremzēšana vai pārvietošanās pa slikta seguma ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība Ryanair trešdien paziņojusi par izmaiņām bagāžas politikā, kas stāsies spēkā no 1.novembra, informē lidsabiedrībā.

Turpmāk maksa par bagāžu būs mazāka, somas svars drīkstēs būt lielāks, bet pieļaujamie izmēri tiks samazināti. Proti, nododamās bagāžas svars drīkstēs būt līdz 20 kg līdzšinējo 15 kg vietā. Savukārt lidmašīnas salonā drīkstēs ienest tikai vienu rokas bagāžas vienību, piemēram, nelielu koferi vai mugursomu.

Šāds lēmums pieņemts, jo pārāk daudzi pasažieri vēlējušies izmantot Ryanair jaunieviesto iespēju salonā ienest divas bagāžas vienības. Tas aviosabiedrībai radījis lielas problēmas - lidmašīnā nav pieticis vietas visām bezmaksas bagāžas vienībām, kas aizkavējis iekāpšanas un izlidošanas procesus.

Turpmāk divas bagāžas vienības salonā varēs ienest vienīgi prioritātās iekāpšanas pasažieri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta "Rīga" investējusi 230 000 eiro četrās pašapkalpošanās bagāžas nodošanas līnijās, informē lidostā.

Iespēju izmantot jauno lidostas pakalpojumu saviem pasažieriem sākusi piedāvāt Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic", taču nākotnē šo pakalpojumu klientiem varētu piedāvāt arī citas lidostā "Rīga" strādājošās aviokompānijas.

Lidostas "Rīga" pārstāvji paredz, ka jaunās līnijas padarīs bagāžas nodošanas procesu lidostā būtiski ērtāku un ātrāku. Vienas somas apkalpošanas laiks pašapkalpošanās bagāžas nodošanas vietā ilgst aptuveni minūti, tādējādi stundas laikā uz vienas līnijas iespējams apkalpot apmēram 60 bagāžas vienību.

"Mūsdienīgu automatizētu risinājumu ieviešana pasažieru apkalpošanā ir viena no lidostas "Rīga" prioritātēm. Šādi risinājumi ne tikai uzlabo klientu pieredzi, bet arī padara efektīvākus lidostas procesus kopumā," minēja lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidosta Rīga no 2006. gada maija līdz gada beigām ir apkalpojusi 1 809 343 pasažierus. Šajā laika periodā ir notikuši 18 539 bagāžas nozaudēšanas gadījumi, Db.lv informēja Lidostas Rīga Sabiedrisko attiecību un reklāmas nodaļas vadītājs Andorijs Dārziņš.

Kā pastāstīja A. Dārziņš, lielākā daļa no bagāžas nozaudēšanas gadījumiem rodas, kad pasažieri izvēlas lidot ar reisu, kura laikā paredzēta pārsēšanās. Piemēram, ja pasažieris lido no Amsterdamas uz Rīgu caur Kopenhāgenu, tad var rasties situācija, kad pasažieris paspēj pārsēsties citā lidmašīnā, taču bagāžu pārkraut laikā neizdodas.

Šī gada pirmajos trīs mēnešos lidosta Rīga apkalpojusi 591 605 pasažierus, savukārt bagāžas nozaudēšana gadījusies 5 454 pasažieriem. Sanāk, ka šogad bagāža noklīdusi katram 108. pasažierim.

A. Dārziņš informēja, ka bagāžas nozaudēšanas gadījumā ar pasažiera mantas meklēšanu 5 dienas nodarbojas lidosta, ja bagāža netiek atrasta, tālāk tās meklēšanu turpina attiecīgā aviosabiedrība. Ja bagāža meklēšanas rezultātā netiek atrasta, pasažierim tiek izmaksāta kompensāciju, ko veic pasažiera pārvadātājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Continental Airlines» samazina bezmaksas bagāžas apmērus

Aivars Mackevics [email protected], 26.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemeļamerikas lidsabiedrība Continental Airlines,sekojot lidsabiedrību Nortwest un KLM izstrādātajam bagāžas pārvadāšanas modelim, kas ļaus ietaupīt degvielas izmaksas, sākot no šī gada 1.septembra maina bezmaksas bagāžas daudzuma apmērus. Tagad Ekonomiskās klases ceļotājiem tiks atļauts ņemt līdzi divas bagāžas vienības, kur katras svars būs 22 kilogrami, par katru nākamo kilogramu jau tiks ņemta samaksa. “Bezmaksas” bagāžas daudzums “One Pass” daudzlidotāju bonusa programmas pasažieriem būs viena bagāžas vienība 32 kilogramu apmērā. Biznesa klases pasažieriem arī turpmāk būs atļauts pārvadāt trīs bagāžas vienības katru 32 kilogramu apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic samazina cenu vairāku somu pārvadāšanai

Līva Melbārzde, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic samazinājusi cenas reģistrētās bagāžas pārvadāšanai, ja tiek lidots ar vairāk nekā vienu somu, pavēstījusi lidsabiedrība.

airBaltic sola, ka turpmāk ekonomiskās klases pasažieri, reģistrējot vairāk nekā vienu somu airBaltic lidojumos, varēs palielināt kopējo pieļaujamās bagāžas svaru, vienlaikus samazinot maksu par vienu bagāžas kilogramu.

Iepriekš kopējais pieļaujamās bagāžas svars bija 20 kilogrami un tas nepieauga, palielinoties bagāžas vienību skaitam. Turpmāk vienas reģistrētās bagāžas vienības pieļaujamais svars būs 20 kilogrami, divu vienību – 25 kilogrami, trīs vienību – 30 kiogrami utt.

Pērnā gada vasarā airBaltic sāka pārdot somu airBalticBag, kuru iegādājoties, pasažieris vienu kalendāro gadu to var pārvadāt airBaltic reisos kā reģistrēto bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru