Transports un loģistika

3. jūlijā Rīgas autobusu kustības grafiks tiek pagarināts

Zane Pudāne [email protected], 28.06.2005

Jaunākais izdevums

Sakarā ar IX Latvijas skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku koncertu Mežaparka Lielajā estrādē 3. jūlijā autobusu kustības grafiks tiek pagarināts. AUTOBUSU atiešanas laiki 1. maršruts no Abrenes ielas uz Pansionātu: 23.30 0.15 1.05 1.55 2. maršruts no Abrenes ielas uz Vecmīlgrāvi: 23.35 0.25 1.10 1.35 3. maršruts no Pļavniekiem uz Bolderāju: 23.00 23.20 23.41 0.01 0.46 1.11 1.36 no Bolderājas uz Pļavniekiem: 23.00 23.20 23.40 0.20 0.47 1.22 no 13. Janvāra ielas uz Bolderāju: 23.37 23.57 0.16 0.36 0.56 1.21 1.46 2.11 no «Stockmann» centra uz Pļavniekiem: 23.23 23.43 0.03 0.23 0.43 1.03 1.30 2.00 11. maršruts no Abrenes ielas uz Jaunciemu: 23.55 00.45 1.50 12., 23. un 26. maršruta autobusi apvienoti no Abrenes ielas uz Baložiem un Katlakalnu: 23.10 0.10 1.00 2.00 21. maršruts no Imantas–5 uz Juglu–3: 23.44 0.18 0.55 1.35 no Juglas–3 uz Imantu–5: 23.40 0.20 1.00 1.35 no «Stockmann» centra uz Juglu–3: 23.35 0.17 0.53 1.28 2.05 no 13. Janvāra ielas uz Imantu–5: 0.21 1.01 1.41 2.16 24. maršuts no Abrenes ielas uz Mangaļsalu: 23.10 24.00 0.50 2.00 37. maršruts no Katedrāles uz Imantu–5: 23.53 0.52 1.55 no Imantas–5 uz Katedrāli: 23.26 0.25 1.25 40. maršruts no Juglas–3 uz Ziepniekkalnu: 23.51 0.16 0.39 1.04 1.30 no Ziepniekkalna uz Juglu–3: 0.09 0.39 1.09 1.39 no Centrālā tirgus uz Ziepniekkalnu: 0.28 0.52 1.15 1.40 2.06 no Merķeļa ielas uz Juglu–3: 23.45 0.05 0.35 1.05 1.35 2.05 41. maršruts no Katedrāles uz Imantu–5: 23.32 0.23 1.22 2.15 no Imantas–5 uz Katedrāli: 23.07 24.00 0.57 1.49 52. maršruts no Abrenes ielas uz Ulbrokas kapiem: 23.30 0.05 0.40 1.15 1.55 53. maršruts no Katedrāles uz Zolitūdi: 0.13 0.48 1.23 2.00 no Zolitūdes uz Katedrāli: 23.40 0.16 0.51 1.28.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas apkures sezonas priekšvakarā, septembrī, enerģētiskā koksne un īpaši malka Eiropā kļūst arvien pieprasītāka. Senākais kurināmais šobrīd ir pats aktuālākais, jo paniku Eiropā rada ne tikai enerģētiskās koksnes iztrūkuma draudi, kas veidojas, atsevišķām valstīm aizliedzot koksnes eksportu, bet to kāpina arī bažas par “Nord Stream” gāzes cauruļvada bojājumiem.

Tikmēr skujkoku zāģbaļķa cena saglabājas gandrīz nemainīga, neskatoties uz pieprasījuma kritumu. Piegāžu pārtraukšanas no Krievijas un Baltkrievijas dēļ zāģbaļķu iztrūkums Eiropā ir lielāks un notur cenu nemainīgu, liecina lielākās meža izsoļu sistēmas Latvijā “E-silva” ekspertu apkopotā informācija.

Šobrīd lielākais enerģētiskās koksnes pieprasījums ir Francijā, Vācijā un citur Rietumeiropā. Vācijā ievērojami audzis pieprasījums pēc skursteņslauķu pakalpojumiem, iedzīvotājiem veidojot rindas. Latvijā izstrādātāji koncentrējas uz enerģētiskās koksnes nodrošināšanu, vairāk novirzot resursus tieši koksnes izstrādei, kas piemērota enerģētiskās koksnes ražošanai, nevis kvalitatīvu zāģbaļķu izstrādei. Augot koksnes pieprasījumam un vērtībai, žāģētavas bažās par garnadžiem, kas koksni varētu mēģināt iegūt nelikumīgā ceļā, pastiprina drošību, izbūvējot vārtus un uzstādot kameras. Latvijas koksnes tirgus apstākļus turpina diktēt tehnikas un darbaspēka pieejamības trūkums, kas ietekmē izstrādes apjomus. Sagaidāms, ka oktobrī un novembrī situācija tirgū vēl krasi mainīsies, jo apkures sezona ir tikko, tikko sākusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

No nākamā gada ieviesīs izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos un pieturvietu nosaukumos

Ritvars Bīders, 21.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2011.gada 1.janvāra tiks veiktas izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos, kustību sarakstos, kā arī pieturvietu nosaukumos.Sabiedriskā transporta kopējais reisu skaits netiks samazināts, un izmaiņas veiktas, lai sinhronizētu transportlīdzekļu atiešanas un pienākšanas laikus pieturvietās, informē Rīgas satiksme.

Īpaša uzmanība jāpievērš trolejbusu pasažieriem, jo izmaiņas tiks veiktas visu trolejbusu maršrutu darba dienu un brīvdienu kustības sarakstos. Izmaiņas būs arī sekojošos autobusu maršrutu darba dienu un brīvdienu kustības sarakstos – 1., 2., 3., 5., 11., 13., 14., 21., 24., 33., 37., 40. un 41. Savukārt 36.autobusu maršrutā tiks veiktas izmaiņas brīvdienu kustības sarakstā vienam atiešanas laikam. Lielākās izmaiņas skars 2. un 24.autobusu maršrutu kustības sarakstus – tie tiks koriģēti atbilstoši pasažieru plūsmai un plānoti tā, lai nebūtu situācijas, kad abi pieminētie maršruti pieturvietā ierodas vienlaikus, jo abi šie maršruti gandrīz pilna maršruta garumā dublē viens otru. Tramvaju maršrutos un kustības sarakstos izmaiņas nav veiktas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirms konkursa par sadarbību vienojas

Lāsma Vaivare kopā ar Oskaru Prikuli un Vēsmu Lēvaldi, 07.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļu pārvadātāju, kam, šogad uzvarot konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus Latvijā, valsts nākamos divpadsmit gadus garantējusi ienākumus, vieno juridiskas saites.

A/s Liepājas autobusu parks, a/s Nordeka, a/s Rīgas Taksometru parks, SIA Rīgas satiksme, SIA Saldus autobusu parks un Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija 2006. gadā nodibinājuši a/s Starppilsētu līnijas, kuras "uzdevums ir sagatavot materiālus un piedalīties konkursā par tiesībām veikt pasažieru pārvadāšanu LR reģionos saskaņā ar izstrādātiem konkursa noteikumiem".

Plūc laurus

Starppilsētu līniju akcionāri un uzņēmuma amatpersonu pārstāvētas firmas plūca laurus valsts SIA Autotrans­portu direkcija šovasar izsludinātajā konkursā par tiesībām divpadsmit gadus veikt (un iegūt iespaidīgas dotācijas) reģionālos starppilsētu pārvadājumus ar autobusiem, pilnībā iegūstot četras no astoņām konkursā piedāvātajām lotēm (reģionālas starppilsētu nozīmes maršrutu tīkla daļas) un līdzdarbojoties piektajā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurss, kurā jāizvēlas firmas, kas nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus Latvijā, esot sastādīts noteiktu kompāniju interesēs.

Šādas aizdomas radušās vairākiem transporta nozarē strādājošiem uzņēmumiem. Jau augusta beigās noslēdzas pieteikumu iesniegšanas termiņš konkursam par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu ar autobusiem, kurš pārdalīs tirgu Latvijā. Tomēr konkursu jau skar skandāli. «Satiksmes ministrija izpilda precīzu pasūtījumu,» norāda SIA AIPS vadītājs Uldis Kolužs. Dažas autobusu firmas pat pieprasa konkursa atcelšanu un jaunu noteikumu iz­strādi, griežoties pie Konkurences padomes, Satiksmes ministrijas (SM) un Ministru prezidenta. Pašreizējie konkursa noteikumi lielā mērā esot vērsti uz to, lai izspiestu vairākas kompānijas no tirgus. SM oficiālu atbildi par pārvadātāju apstrīdēto konkursu gan sola sniegt tikai līdz augusta beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par cenu prognozēšanu brīvajos tirgos. Cenu kustību prognozēšana mūsdienu brīvajos tirgos ir ļoti sarežģīts uzdevums. Globālie brīvie tirgi, kuri ir izvērsušies kolosālā plašumā, tādi kā eiro/dolārs (miljoni operatoru un apgrozījums ap $1 trlj. dienā) šodien ir pārvērtušies par ļoti lielām un ļoti sarežģītām stohastiskām sistēmām.

Šo sistēmu sarežģītību lielā mērā nosaka to duālais raksturs, līdz ar to, ka katrs tirgus operators vienlaicīgi ir gan sistēmas objekts, gan subjekts. Šādi tirgi šodien funkcionē saskaņā ar saviem specifiskiem likumiem un vairs nav tik cieši piesaistīti ekonomiskās bāzes stāvoklim. Tieši tādēļ pēdējos gados mēs vērojam tik ievērojamas cenu kustības, kas nebalstās uz fundamentāliem faktoriem. Tajā skaitā arī dolārs-eiro tirgū, kur dolāra cena no 2001.g. līdz 2008.g. pieauga dubultā (sk. 1. grafiku). Vai, piemēram, naftas tirgus, kurā 2005.g-2008.g. cena bija pieaugusi no 40 USD līdz 140 USD, un tad 5 mēnešu laikā nokrita līdz 35 USD (sk. 2. grafiku). Visi mēģinājumi izskaidrot šīs kustības ar fundamentāliem faktoriem noteikti neiztur kritiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Plāno būtiskas izmaiņas Rīgas satiksmes autobusu kustībā un maršrutos

Atis Rozentāls, Db, 17.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2009. gada 1. janvāra tiks veiktas būtiskas izmaiņas SIA Rīgas satiksme autobusu kustībā un maršrutos, liecina informācija uzņēmuma mājas lapā internetā.

No 1. janvāra tiks izveidoti divi jauni un pagarināti četri esošie maršruti, bet divi piepilsētas autobusi iekļauti pilsētas maršrutu tīklā. Trīs autobusu maršruti tiks slēgti, divos no tiem nodrošinot alternatīvas, 12.maršruta autobusi turpmāk kursēs pa Dienvidu tiltu, savukārt četri autobusu maršruti tiks pārdēvēti. Tāpat Rīgas satiksme, pārtrauks pārvadājumus 11 vietējās nozīmes reģionālajos maršrutos.

Līdz Bukultiem tiks pagarināts 19.autobusa maršruts. 10.autobusa maršruts tiks pagarināts līdz Jaunmārupei, savukārt 13.autobusa maršruts tiks pagarināts līdz Babītes stacijai. 16.autobusa maršruta reisi kursēs līdz Garkalnes Muceniekiem. 12.autobusa maršruts Abrenes iela-kooperatīvs Ziedonis tiks novirzīts pa Dienvidu tiltu, un autobusi turpmāk kursēs pa Krasta ielu. 23.maršruta autobusi neveiks pagriezienu uz Katlakalnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādi steidzami risinājumi nepieciešami, lai nodrošinātu nepieciešamo skaitu autobusu šoferu, lai nenonāktu situācijā, ka nav kam vadīt pasažieru autobusus, Guntara Gūtes saruna ar Liepājas autobusu parka (LAP) valdes locekli Annu Valteri.

Šobrīd joprojām novērojamas lielākas vai mazākas, tomēr problēmas autobusu pasažieru pārvadājumu jomā – kam trūkst šoferu, kam pat attiecīgu autobusu. Tostarp jūlijā diezgan lielas grūtības piedzīvoja arī jūsu uzņēmums. Kas ir galvenie faktori, kas rada šo situāciju?

Ja runājam konkrēti par jaunajām lotēm kā tādām – daļā no tām pārvadātāji darbu uzsāka pagājušajā un šajā gadā, tagad ir paziņoti konkursa rezultāti atlikušajās lotēs, kur pārvadājumi jāuzsāk nākamajos gados. Nenoliedzami, tie, kuri ir gudrāki, gatavojoties uzsākt darbu jaunajās lotēs, mācīsies no visu mūsu kļūdām. Bet runājot par mūsu pieredzi – gatavojoties Ogres/Aizkraukles lotes izpildes uzsākšanai, bija jāpaveic ļoti liels darbs, kas sastāvēja no vairākiem lieliem blokiem, tostarp nokomplektēt attiecīgām prasībām atbilstošus autobusus. Mēs laicīgi iegādājāmies pilnīgi jaunu floti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nordeka: Mūsu autobusu vadītāju darba samaksa ir viena no augstākajām nozarē

Žanete Hāka, 10.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Nordeka vadība kategoriski noraida streika organizētāju apgalvojumus par vadības attieksmi pret darbiniekiem, autobusu vadītāju darba un atpūtas režīma neievērošanu un zemajām algām, paziņojumā Nasdaq Riga norāda kompānijas vadītājs Sergejs Zabavņikovs.

Pēc Valsts SIA Autotransporta direkcija atzinuma AS Nordeka autobusu vadītāju darba samaksa pirms darbinieka nodokļu nomaksas ir viena no augstākajām nozarē. 2013.gadā tā bija vidēji 850 eiro mēnesī.

Respektējot savu darbinieku likumiskās tiesības piedalīties streikā, AS Nordeka vadība vienlaicīgi uzskata par nepieņemamu šī streika organizētāja – arodbiedrības LABA - publiskajā telpā pret uzņēmumu izvērsto nomelnojošo kampaņu.

AS Nordeka ir viens no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā un arī viens no lielākajiem nodokļu maksātājiem nozarē. Uzņēmuma akcionāri pēdējos gados ir ieguldījuši lielus līdzekļus gan uzņēmuma attīstībā, gan darbinieku darba apstākļu uzlabošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptaujā vairāk nekā trešdaļa respondentu atzina, ka ir samazinājuši transporta izmaksas. Piemēram, braucot uz darbu, ņem maksas pasažierus, nebrauc ar sabiedrisko transportu, bet iet ar kājām. Respondentu atbildes lielākoties sakrīt ar to, ko varam novērot ikdienā - uz ceļiem kļuvis mazāk automašīnu, bet «savairojušies» velosipēdisti.

Lai arī iedzīvotāji sākuši krasi ietaupīt, uzņēmēji lūko izmantot krīzes atvērtās durvis. Stipri jūtams iedzīvotāju pirktspējas samazinājums un gan mazumtirgotāji, gan viesnīcu un restorānu nozares pārstāvji paredz, ka situācija gada otrajā pusē vēl varētu pasliktināties.

Arī VID Akcīzes preču pārvaldes dati par akcīzes preču apriti liecina gan par to, ka «savelk» jostas, gan, iespējams, arī par nelegālā tirgus uzplaukumu. Tā, piemēram, neraugoties uz alkohola akcīzes nodokļa likmju paaugstināšanu, nodokļa ieņēmumi salīdzinājumā ar 2008. gada pirmajiem sešiem mēnešiem samazinājušies par 3 milj. Ls, bet realizācijai Latvijā novirzīto alkoholisko dzērienu kop¬apjoms bijis par 28 % mazāks nekā pērn. Nedaudz mazāk - tikai par 2 % kritušies degvielas akcīzes ieņēmumi.Kā vienu no iemesliem VID min nelegālā tirgus pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Liepājas autobusu parks plāno dubultot apgrozījumu

Vēsma Lēvalde, 08.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks līdz 2015.gada beigām plāno sasniegt 15 miljonu latu apgrozījumu un to noslēgt ar 200 tūkst. latu peļņu.

Tādus rezultātus paredz šā gada maijā uzņēmuma padomē apstiprinātais stratēģiskās attīstības plāns 2012. - 2015. gadam.

Db.lv rakstīja, ka šā gada septembra vidū a/s Liepājas autobusu parks veica finanšu investīciju taksometru uzņēmumā SIA Baltic Taxi, kļūstot par tā kapitāldaļu kontrolpaketes īpašnieku. Tuvāko divu gadu laikā SIA Baltic Taxi plānots sasniegt četrus miljonus latu lielu apgrozījumu, 2015. gadu noslēdzot ar 150 tūkst. Ls peļņu.

Savukārt a/s Liepājas autobusu parks jaundibinātā meitasuzņēmuma SIA Rumba Tours plānotais apgrozījums, noslēdzot 2015. gadu, plānots 0,4 miljonu latu apmērā, sasniedzot 25 tūkst. latu peļņu. SIA Rumba Tours specializācija ir autobusu nomas pakalpojumi privātpersonām, uzņēmumiem un tūrisma pakalpojumu sniedzējiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības kapitālsabiedrības a/s Jelgavas autobusu parks (JAP) valdes loceklis Pēteris Salkazanovs iecelts arī par padomes locekli a/s AMO Plant, kuras ražotos autobusus JAP iepērk, liecina Komercreģistra paziņojums.

Pēc Komercreģistra datiem, septembra beigās reģistrēta jaunieceltā AMO Plant padome, kuras sastāvā līdztekus P. Salkazanovam pārējie ir Krievijas Federācijas pilsoņi - padomes priekšsēdētājs Aleksejs Komissarovs, padomes priekšsēdētāja vietnieks Vladimirs Pogrebenko, kā arī padomes locekļi Andrejs Berezins, Irina Horeva un Dmitrijs Jerošoks.

Savukārt no padomes atbrīvots līdzšinējais padomes priekšsēdētājs Jevģēnijs Panteļejevs un padomes locekļi - Sergejs Akulovs, Valerijs Anuprienko, Konstantīns Laptevs, Vladimirs Ļebedevs no Krievijas Federācijas un bijušais Jelgavas cukurfabrikas vadītājs un ZZS biedrs Harijs Veģeris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada decembrī noslēgto pirkuma līguma skaits, salīdzinājumā ar novembri, ir palielinājies par 34 %. Savukārt dzīvokļu reģistrācijas skaits decembrī, salīdzinājumā ar novembri, bija palielinājies gandrīz par divām reizēm, — informē Arco Real Estate.

Aktivitātes iemesls – cilvēku vēlme nokārtot nepabeigtos darbus tieši gada beigās un fakts, ka janvārī tiek palielināta vairākas nodokļa likmes, tostarp arī PVN likme pakalpojumu nozarē, — spriež kompānijas speciālisti.

Gada nogalē steidz reģistrēt īpašumusApkopojot šā gada janvāra tirgus datus, Arco Real Estate konstatē, ka 2009. gada janvārī sērijveida dzīvokļu cenu samazinājuma tempi turpināja pieaugt. Salīdzinot ar pagājušā gada decembri, janvārī tās samazinājās par 8.2 % līdz 858 eiro/m².

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ātrvilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās

Žanete Hāka, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica ātrgaitas vilcieni no Tallinas uz Varšavu un no Tallinas uz Viļņu kursēs līdz četrām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem no brīža, kad līnija tiks atklāta un līdz sešām reizēm dienā katrā virzienā katrā no maršrutiem pēc 10 darbības gadiem, informē uzņēmuma pārstāvji.

Turklāt, līdz pat 10 vilcieniem dienā kursēs posmā Viļņa–Kauņa–Varšava. Tā rezultātā Rail Baltica nodrošinās ātru dzelzceļa savienojumu starp Baltijas valstu galvaspilsētām katras divas stundas.

Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina–Rīga–Kauņa–Varšava–Berlīne un Viļņa–Kauņa–Varšava–Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā.

Katras 30 minūtes pasažieriem būs iespēja nokļūt no Rīgas Centrālās Stacijas uz Starptautisko lidostu «Rīga». Šis brauciens aizņems vien 10 minūtes.

Ātrgaitas vilcienu kustības intervāls ir balstīts paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumā, kas tika veikts Rail Baltica Vilcienu kustības plāna 2026.-2056. gadam izstrādes ietvaros. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums ETC Gauff Mobility GmbH, sadarbībā ar COWI A/S (Dānija) un Institut fur Bahntechnik GmbH (Vācija). Plāns atspoguļo modernu, integrētu pieeju, kas paredz, ka tirgus pieprasījums ir galvenais kritērijs, pēc kura tiek plānots vilcienu kustības grafiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jelgavas autobusu parkam zaudējumus rada huligāni

, 21.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Jelgavas autobusu parks (JAP) aicina jelgavniekus un pilsētas viesus saudzīgāk izturēties pret sabiedrisko transportu, Db.lv informēja JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska.

V.Ļubļinska norādīja, ka pavasarī JAP uzsāka autobusu maršrutu kustības sarakstu nomaiņa pieturvietās. Kopš šā gada maija visā Jelgavā uzstādītas vairāk kā 140 plāksnītes. "Tomēr ar nožēlu nākas konstatēt, ka jau vairāk kā 30 kustības saraksti ir sabojāti", uzsver JAP komercdirektore. "JAP pārvadājumu daļa regulāri apseko situāciju un nepieciešamības gadījumā nomaina bojātos autobusu kustības sarakstus, tomēr tie ir papildus izdevumi, kuri galarezultātā ir jākompensē pasažieriem", viņa piebilda.

Visbiežāk autobusu saraksti tiek bojāti pie Jelgavas Pils, kā arī pie Bērzu kapiem, Aizupes uz Ozolnieku skolām. V.Ļubļinska atzina, ka visvairāk postījumi ir tieši pilsētā, bet pieturās ārpus Jelgavas postījumu skaits ir ievērojami mazāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts svētku brīvdienās gaidāmas izmaiņas aptuveni 400 reģionālo autobusu maršrutu

Žanete Hāka, 12.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika periodā no 2019. gada 17. līdz 19. novembrim gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 400 reģionālo autobusu maršrutu visā Latvijā, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā, ka svētkos pasažieru braukšanas paradumi mainās, daļā maršrutu tiks atklāti jauni reisi, bet citos to skaits tiks samazināts. Autotransporta direkcija aicina iedzīvotāju pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt aktuālo autobusu kustības sarakstu.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no visiem reģionālajiem autobusu maršrutiem, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina 23 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Jelgavas autobusu parks», «Dobeles autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas Autobusu parks (LAP), ieguldot 1,5 mil. eiro, pirmo reizi pēdējo 25 gadu laikā iegādājies astoņus pilnīgi jaunus autobusus.

picturegallery.5992d8fa-e218-41bd-bab9-2da886501a24

Autobusi ir ražoti VOLVO uzņēmumā, un a/s LAP piegādāti uz ļoti izdevīgiem nosacījumiem. Visi jaunie autobusi janvārī sāks kursēt Liepājas pilsētas maršrutos. Vienlaikus mainīsies LAP logo, bet autobusu vizuālais noformējums būs veidots tā, lai kalpotu arī par Liepājas simbolu, Db pastāstīja a/s Liepājas Autobusu parks valdes priekšsēdētājs Gundars Kristapsons. "Šogad beidzot izdevās pārliecināt akcionārus, ka jauni autobusi ir rentablāks ieguldījums par lietotiem autobusiem, lai gan sākotnējās investīcijas, protams, ir lielākas," Db pastāstīja G. Kristapsons. Jaunie autobusi ir aprīkoti ar invalīdiem piemērotu zemo grīdu autobusa priekšgalā, pieturu nosaukumu audioatskaņošanas iespēju un elektroniskajiem tablo. Autobusu iegādei ņemts kredīts uz septiņiem gadiem, taču ieguldījumi atmaksāšoties ievērojami ātrāk, lēš G. Kristapsons. Pavisam Liepājas pilsētā kursē ap 50 LAP autobusi, parka rīcībā ir arī starppilsētu un tālsatiksmes autobusi. Tāpēc jaunu autobusu iegāde turpināsies arī nākamajos gados. 2009. gadā LAP plāno izsludināt konkursu par vismaz četru jaunu tālsatiksmes autobusu iegādi. Jauno autobusu vizuaālais noformējums veidots speciāli LAP - īsie (12 m) autobusi būs zaļā krāsā, ar liepu lapu zīmējumu, bet 18 m autobusi sarkanā, kas abas ir Liepājas karoga krāsas. Autobusus rotā logo un nosaukumi: pilsētas buss, starppilsētu buss un minibuss. Jauno autobusu ekonomiskā efektivitāte esot jūtama jau tagad - LAP par 10 % samazinājis strādājošo skaitu remonta zonā. Šo soli veicinājuši arī 2007 - 2008. gadā veiktie ieguldījumi servisa tehniskajā aprīkojumā. Ar 1. janvāri LAP ievieš arī jaunas autobusu biļetes un mēnešbiļetes, kuras arī rotās LAP logo un kuras būs zaļā un sarkanā krāsā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabuss AS meitas uzņēmums Latvijā SIA Tukuma Auto ir iegādājies 100 procentus akciju Latvijas autotransporta uzņēmumā SIA Ludzas ATU, kas nodrošina autobusu pārvadājumus Ludzā un tās apkārtnē, teikts paziņojumā medijiem.

Darījuma rezultātā Hansabuss tirgus daļa Latvijā konkurencei atvērto sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera pārvadājumu nozarē pārsniegs 10 %.

Hansabuss AS valdes loceklis Nēme Tammis (Neeme Tammis) norādīja, ka ar šo darījumu uzņēmums būtiski nostiprina savu pozīciju Baltijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgū. «Ludzas ATU darījums ir ceturtais pārņemšanas darījums, ko Hansabuss īstenojis Baltijā pēdējo 18 mēnešu laikā, un trešais Latvijā. Tas ir nākamais solis, gatavojoties Latvijas sabiedrisko autobusu pārvadājumu tirgus atvēršanai 2020. gadā. Mēs plānojam turpināt paplašināt savu klātbūtni sabiedrisko autobusu pārvadājumu un čartera autobusu pārvadījumu tirgos Baltijā atbilstoši situācijai tirgū,» informēja N.Tammis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jo tuvāk nāk brīdis, kad noslēgsies konkurss par pasažieru pārvadājumiem Latvijā, jo skarbāki ir pārmetumi Autotransporta direkcijai un tās vadītājam Kristiānam Godiņam.

Situācija ir gluži kā pie pokera galda, kad kārtis vēl nav redzamas, bet apkārt sēdošie izrunājas un slēpj dūžus piedurknēs, un visi spēlētāji vienlaikus nekad nesēž pie galda. Proti, Satiksmes ministrija, kas dod finansējumu, pārvadātāji, kuri piedalīsies konkursā, un šoferu arodbiedrības sarunājas pa stūriem, divatā, bet pie galda visi blefo.

Šoferi grib 10 eiro

5. jūlijā pie Autotransporta direkcijas (ATD) notika Latvijas Sabiedrisko pakalpojumu un transporta darbinieku arodbiedrības (LAKRS) rīkots pikets, kura galvenā prasība skanēja vienkārši: «10 eiro par nobraukto stundu autobusu šoferiem!» Bija aicinājums: «Godiņ, nāc ārā!» Bija citi saukļi, tomēr cauri visam vijās neapmierinātība par to, ka valsts vēl 2030. gadā autobusu šoferiem paredzējusi 6,05 eiro par nobraukto stundu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eurolines Baltic uzsāk sadarbību ar airBaltic

, 19.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eurolines Baltic un airBaltic paraksta tirdzniecības sadarbības līgumu. Ir plānota sadarbība arī mārketinga un lidostas autobusu pakalpojumu jomā Rīgā. Šī ir pirmā šāda veida sadarbība starp autobusu kompāniju un aviokompāniju Baltijā.

Lai gan airBaltic un Eurolines Baltic var tikt uzskatīti par konkurentiem, abas puses uzskata, ka sadarbības rezultātā tās var vairāk iegūt nekā zaudēt. Tirdzniecības līgumā tiks iekļauts trīs Baltijas valstu – Igaunijas, Latvijas un Lietuvas tirdzniecības tīkls. Saskaņā ar līgumu Eurolines Baltic un airBaltic sāks pārdot viena otrai pakalpojumus savos atbilstošajos birojos.

Sadarbības darījums nozīmē, ka tagad airBaltic var piedāvāt ride & fly pakalpojumu klientiem, kuri sāk savu ceļojumu pa Baltijas reģionu. Piemēram, pasažieris var braukt ar autobusu no Tallinas, Tartu, Viļņas vai Klaipēdas līdz Rīgas lidostai, lai turpinātu ceļojumu, izmantojot airBaltic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tiesa aizliedza slēgt līgumus ar vairākām autobusu kompānijām, pasažieru pārvadājumu veikšanai skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā, tomēr caur apakšlīgumiem šis lēmums esot apiets.

To savā publiskajā paziņojumā pavēstījuši vairāki reģionālie pārvadātāji. SIA Blagovest Tur, a/s Nordeka, a/s Rīgas taksometru parks, SIA Norma-A ir firmas, ar kurām Administratīvā rajona tiesa aizliedza slēgt pārvadājumu līgumus maršrutu tīkla daļā Centrs1 skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā. Savukārt Autotransporta direkcija uzskata, ka viss noticis likuma ietvaros.

Autotransporta direkcija ar uzviju caur Liepājas un Jelgavas autobusu parku līgumiem esot nodrošinājuši, ka Satiksmes ministrijas uzlikto pienākumu vajadzīgā apjomā pildot «vajadzīgie cilvēki». Pārvadātāji norāda, ka šobrīd ar a/s Liepājas autobusu parku noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu pilda – 54.9 % SIA Blagovest Tur, 21.5 % a/s Nordeka,5.6 % SIA Norma-A, 18 % a/s Liepājas autobusu parks. Ar SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu 100 % pilda a/s Rīgas taksometru parks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas proklamēšanas svētkiem laika posmā no 17. līdz 21. novembrim gaidāmas izmaiņas kopumā vairāk nekā 500 reģionālo autobusu maršrutu, informē Autotransporta direkcija.

Daļā maršrutu tiks atklāti papildu reisi vai, tieši otrādi, samazināts to skaits. Ņemot vērā vērienīgās izmaiņas reģionālajā maršrutu tīklā, aicinām iedzīvotājus pirms brauciena atkārtoti pārbaudīt autobusa kustības sarakstu Autotransporta direkcijas mājaslapā vai jautājumu gadījumā sazināties ar pasažieru pārvadātāju.

Izmaiņas gaidāmas aptuveni pusē no kopumā 1100 reģionālo autobusu maršrutu, kuros pasažieru pārvadājumus nodrošina 24 pārvadātāji: AS «Nordeka», SIA «Norma-A», AS «CATA», SIA «VTU Valmiera», AS «Liepājas autobusu parks», SIA «Sabiedriskais autobuss», AS «Talsu autotransports», SIA «Tukuma auto», PSIA «Ventspils reiss», AS «Rīgas Taksometru parks», SIA «Ogres autobuss», «Ekspress Ādaži», «Galss Buss», «Dobeles autobusu parks», «Jelgavas autobusu parks», «Migar», «Aiva auto», «Daugavpils autobusu parks», «Balvu autotransports», AS «Rēzeknes autobusu parks», SIA «Jēkabpils autobusu parks», «Gulbenes autobuss», «Madonas ceļubūves SIA» un «Ceļavējš».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Paralēli vilcienam kursējošos autobusu maršrutus rosina nodot vilciena operatoram

LETA, 06.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visus autobusa maršrutus, kas kursē paralēli vilcienam, būtu loģiski nodot vilciena operatoram, uzskata sabiedriskā autobusa pārvadātāja SIA «B-Bus» valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars.

Šogad SIA «Autotransporta direkcija» (ATD) plāno izsludināt konkursu visā Latvijā par pasažieru pārvadājumiem reģionālajā maršrutu tīklā. Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) medijos izteicies, ka valsts iespējams vairs nedotēs reģionālos autobusu maršrutus, kuros paralēli kursē pasažieru vilciens.

«Satiksmes ministra redzējums, kas vērsts uz sabiedriskā transporta attīstības nākotni reģionālajos maršrutos, ir pareizais virziens, uz kuru būtu jāiet, jo esošais maršrutu tīkls ir novecojis,» saka Komars.

Viņš norāda, ka, plānojot reformas, nevajadzētu pārāk aizrauties ar reģionālo maršrutu komercializēšanu, lai tās nenovestu pie vēl lielākiem valsts budžeta tēriņiem. «Ņemot vērā, ka vilciens apkalpos peļņu nesošus maršrutus - starppilsētu maršrutus, ļaut kādam braukt paralēli, nozīmētu - zaudēt naudu,» skaidro «B-Bus» valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājā ievieš autobusu vasaras grafiku

Vēsma Lēvalde, 20.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.jūnija līdz 31.augustam Liepājā autobusu reisu skaitu ar TP līderi Andri Šķēli saistītā a/s Liepājas Autobusu parks nolēmusi samazināt par 11%. Vasaras grafiku transporta kustībā Liepājā ievieš pirmo reizi.

Autobusu reisu samazinājums būs darbdienās 3., 4. un 6.maršrutā, bet sestdienu un svētdienu kustības grafiki netiks mainīti, informē Liepājas domes Transporta infrastruktūras komisija, kas apstiprinājusi vasaras grafiku. 2009.gadā Liepājas autobusu parks gan ziemas, gan vasaras sezonā veicis pasažieru plūsmu apsekojumu. Salīdzinot ziemas un vasaras sezonas apsekojumu rezultātus, secināts, ka vasarā pārvadāto pasažieru skaits samazinājies par 29%, kā rezultātā pārvadātāja ieņēmumi samazinājušies par 25%. Līdz ar to uzņēmumam palielinājušies zaudējumi, kas pēc spēkā esošās likumdošanas jākompensē pašvaldībai. Šāds pārvadāto pasažieru apjoma kritums esot saistīts ar skolēnu un studentu vasaras brīvdienām un iedzīvotāju atvaļinājumiem, uzskata uzņēmuma vadība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AMO Plant risina sarunas par iespējamo MAN autobusu montāžu Latvijā, pirmdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Šobrīd esam iegādājušies piecas VDL autobusu šasijas, uz kuru bāzes notiek nākamo autobusu montāža, no kuriem vairums paredzēti Jelgavas pašvaldībai,» stāsta a/s AMO Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs. Viņš norāda, ka šogad aktīvi tiek meklēti potenciālie dažādu kategoriju VDL autobusu pircēji. «Potenciālo pircēju apzināšana Latvijā un citviet Baltijā ir viena lieta, tomēr jārēķinās, ka potenciālos pircējus - pašvaldības - ietekmējusi ekonomiskā krīze,» zina teikt I. Graurs. Tieši tādēļ, lai paplašinātu savu potenciālo noieta tirgu, kā arī palielinātu potenciālo pircēju loku, notiek sarunas ar MAN par autobusu montāžu Jelgavā.

Komentāri

Pievienot komentāru