86% lidostas apmeklētāju aviobiļetes iegādājas interneta vidē, liecina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) veiktā aptauja.
Lielākā daļa aptaujāto jeb 78 % aviobiļetes izvēlas iegādāties, izmantojot tieši lidsabiedrību tīmekļa vietnes. 48% aptaujāto norādīja, ka nemēdz rūpīgi iepazīties vai iepazīstas daļēji ar līguma nosacījumiem un lidsabiedrību sniegto informāciju.
Atbildot uz jautājumu par to, cik saprotami patērētajiem mēdz būt līguma noteikumi un informācija par cenu un pakalpojuma sastāvā ietilpstošajām komponentēm, 21 % norādīja, ka šī informācija nav bijusi saprotama. Kā pozitīvu PTAC vērtē tendenci, ka 43% aptaujāto norādījuši, ka zina vai ir dzirdējuši par ES speciālo regulējumu, kas paredz aviopasažieru tiesības.
Par tēmas aktualitāti liecina gan patērētāju iesniegto iesniegumu, gan pieprasīto konsultāciju skaits tūrisma un aviopakalpojumu jomā, norāda patērētāju aizsargi. Jau vairākus gadus sūdzību skaits par problēmām, izmantojot aviopakalpojumus ir viena no tēmām par kuru pakalpojumu segmentā tiek saņemts visvairāk sūdzību. Gada pirmajā pusē patērētāji vērsušies jau 400 reizes ar jautājumiem un problēmām saistībā ar aviopakalpojumiem. No pakalpojumu segmenta patērētāju sūdzības par aviopakalpojumiem veido 35%.
Aizvien biežāk tiek saņemtas patērētāju pretenzijas par aviobiļešu tirdzniecības starpnieku pakalpojumiem internetā, kā arī būtiski pieaudzis pretenziju skaits par tūrisma pakalpojumu iegādi kolektīvās iepirkšanās portālos. Izmantojot lidsabiedrību tīmekļa vietnes, patērētājiem nereti rodas problēmas dēļ tā, ka tie nav rūpīgi iepazinušies ar pārvadātāja nosacījumiem, pakalpojuma sastāvu un nav ņēmuši vērā pārvadātāja sniegtās norādes.