Viedierīces

66% viedtālruņu lietotāju iemieg ierīcei atrodoties blakus

Gunta Kursiša, 04.08.2011

Jaunākais izdevums

Liela daļa amerikāņu atteiktos no vairākām lietām savā dzīvē, lai to vietā laiku veltītu telefonsarunām un citām nodarbēm, kas atrodamas mobilajos tālruņos, atsaucoties uz TeleNav veikto aptauju vēsta portāls mashable.com.

Aptuveni 20% mobilo tālruņu īpašnieku ASV ir norādījuši, ka viņi labprātāk pazaudētu savu maku, nekā telefonu, savukārt puse amerikāņu labprātāk atteiktos no kafijas, nevis sava mobilā tālruņa, bet 66% viedtālruņu lietotāju iemieg, ierīcei atrodoties blakus, atklājies ASV veiktā pētījumā.

Pētījuma rezultāti liecina, ka puse amerikāņu atteiktos no sporta aktivitātēm par labu mobilajam tālrunim, trešdaļa amerikāņu atteiktos no seksa, savukārt aptuveni 20% aptaujas dalībnieku atteiktos no kurpēm, zobupastas vai datora, par prioritāti izvēloties tālruni. 70% aptaujāto telefona dēļ atteiktos no alkohola, 63% - no šokolādes, savukārt 55% - no kafijas.

Divas reizes vairāk viedtālruņu īpašnieku nekā citu mobilo tāruņu lietotāju labprātāk atteiktos no karstas dušas nekā no sava telefona lietošanas vienas nedēļas garumā. Turklāt 66% viedtālruņu īpašnieku iemieg, telefonam atrodoties blakus, un 31% ierīču izmantotāju ielūkojas savos viedtālruņos atrodoties kinoteātrī. Trešdaļa amerikāņu savu viedtālruni «pārbauda», atrodoties pie vakariņu galda. Vairāk nekā trešdaļa Apple tālruņu lietotāju ASV uzskata, ka ierīce atspoguļo viņu stilu.

Aptuveni puse no mobilo tālruņu īpašniekiem izmanto ierīces, lai atjauninātu informāciju savos sociālajos tīklos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju uzņēmuma Tele2 valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs intervijā laikrakstam Diena.

Kad parādās populārāko viedtālruņu jaunākie modeļi, tā bieži ir ažiotāža pasaules mērogā. Droši vien arī to esat piedzīvojuši savos veikalos?

Jā, mums ir veikali visā Latvijā, un mēs uzmanīgi sekojam telekomunikāciju jaunumiem. Pirms dažiem gadiem paredzējām, ka 2015. gadā viedtālruņu pārdošana varētu sasniegt 75% no visu pārdoto tālruņu kopējā apjoma. Tas vēl nav sasniegts, bet izskatās visai reāli, jo viedtālruņu popularitātes kāpuma tempi nedaudz palielinās, no katriem desmit tālruņiem, ko pārdodam, 6-7 ir tieši viedtālruņi. Viedtālruņu izplatību labi raksturo pēdēji pieci gadi - šā gada sākumā Tele2 tīklā viedtālruņu lietotāju skaits pārsniedza 300 000 jeb bija aptuveni 30% no klientu skaita. 2009. gadā viedtālruņu lietotāju bija tikai 10 000 jeb 1% no visa klientu skaita. Latvija viedtālruņu jomā labā līmenī ir arī pasaulē, mēs varētu būt Top 15 sarakstā attiecībā uz viedtālruņu izplatību, bet, protams, absolūtos skaitļos, runājot par viedtālruņu lietotāju daudzumu, Latvijai ir grūti sacensties, teiksim, ar Ķīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju ražotājs Samsung ir apsteidzis Apple un šī gada trešajā ceturksnī ir kļuvis par pasaules lielāko viedtālruņu pārdevēju, vēsta BBC, balstoties uz Strategy Analytics apkopotajiem datiem.

Līdz šim jau izskanējuši neoficiāli dati par Samsung veiksmīgajiem viedtālruņu pārdošanas rezultātiem – jau pagājušajā nedēļā Wall Street Journal rakstīja par Samsung viedtālruņu pārdošanas apjomiem 20 miljonu apmērā, tomēr Strategy Analytics veiktais pētījums liecina – Samsung šī gada trešajā ceturksnī pārdevis teju 28 miljonus viedtālruņu.

Minētajā triju mēnešu laika posmā Samsung pārdevis 27,8 miljonus viedtālruņu, savukārt sīvākajiem sāncenšiem Apple izdevies pārdot 17,1 miljonu viedtālruņu, bet Nokia – 16,8 miljonus viedtālruņu, liecina Strategy Analytics veiktais pētījums. Attiecīgi katrs viedtālruņu ražotājs aizņēma 23,8%, 14,6% un 14,4% tirgus daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Bez responsīvā dizaina 2015. gadā – tas pats, kas 2000. gadā bez mājaslapas vispār

Ansis Līpenītis, Efumo, 21.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau tuvā nākotnē cilvēki lietos internetu vairāk no telefoniem un planšetēm nekā no datoriem. Tādēļ visiem uzņēmumiem būs jānodrošina adaptīvā vai responsīvā versija savai mājaslapai vai internetveikalam. Šajā rakstā apskatīsim, kas būtisks jāņem vērā, uzrunājot mobilā interneta auditoriju, ar ko atšķiras adaptīvā un responsīvā mājaslapas versija un kura piemērotāka katrā gadījumā. Raksts paredzēts biznesa, nevis IT auditorijai – uzņēmumu vadītājiem, mārketinga, pārdošanas un komunikācijas vadītājiem.

Lai arī lēnāk, prognozes ir piepildījušās

Pirms dažiem gadiem mēs bijām vieni no pirmajiem Latvijā, kas prognozēja adaptīvās vai responsīvās mājaslapas drīzu neizbēgamu nepieciešamību. Jāatzīst, ka mobilā interneta attīstība Latvijā notika lēnāk, nekā mēs prognozējām, tomēr šogad – 2014. gadā – sasniegts būtisks pagrieziena punkts.

Interneta lietotāji Latvijā 2014. gada vasarā

(Datu avots: Gemius; vizualizācija: Efumo)

2014. gadā mobilā interneta (viedtelefoni un planšetes) lietotāju skaits sasniedzis gandrīz pusi Latvijas interneta lietotāju auditorijas (1. grafiks), un var prognozēt, ka 2015.–2016. gadā mobilā interneta lietotāju īpatsvars pārsniegs datoru interneta lietotāju īpatsvaru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Viedtālruņu viltojumi radījuši 45,3 miljardus eiro zaudējumus

Zane Atlāce - Bistere, 01.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visā pasaulē viltotu viedtālruņu pārdošanas apjoms ir 184 miljoni vienību, kuru vērtība ir 45,3 miljardi eiro jeb 12,9 % no kopējā pārdošanas apjoma, liecina Eiropas Savienības Intelektuālā īpašuma biroja (EUIPO) un Starptautiskās Telekomunikāciju savienības (ITU) pētījums par viltojumiem viedtālruņu tirgū un to ietekmi uz pasaules valstu ekonomiku.

Latvija viltojumu dēļ ir zaudējusi ap 10,6 % no pārdošanas apjoma viedtālruņu industrijā. Ziņojumā tiek plaši analizēts pārdoto viedtālruņu klāsts katrā no 90 valstīm, balstoties uz pārdošanas punktu sniegtajiem datiem. Apkopojot iegūtos datus, tika secināts, ka 2015. gadā pasaulē bija pārdots ap 1,3 miljardiem viedtālruņu, kuru vidējā cena sastāda 275 eiro.

2015. gadā viedtālruni ir iegādājies katrs trešais Eiropas Savienības (ES) iedzīvotājs. Tikai ES teritorijā ir pārdoti vairāk nekā 150 miljoni ierīču. Ir vērojams izteikts pirātisma efekts 28 ES dalībvalstīs. ES tirgū viltotu viedtālruņu dēļ ir zaudēti aptuveni 4,2 miljardi euro, kas atbilst 8,3 % no nozares pārdošanas apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LG Electronics (LG) paziņojis, ka sasniedzis jaunu atskaites punktu – visā pasaulē pārdoti pieci miljoni mobilo sakaru standarta LTE (Long Term Evolution) viedtālruņu. Jūnijā tika sasniegts četru miljonu pārdoto LTE viedtālruņu slieksnis, bet jūlijā tika pārdots vēl viens miljons viedtālruņu, kas ir aptuveni viens LTE viedtālrunis katrās divarpus sekundēs.

Pagājušā gada maijā ar lielākā mobilā tīkla operatora Verizon Wireless starpniecību LG laida klajā pirmo LTE viedtālruni Amerikas Savienotajās Valstīs RevolutionTM by LG un pēc tam paplašināja savu LTE viedtālruņu mērķa tirgu, piedāvājot tos globāli.

Pašlaik valstīs, kur pieejams LTE standarts, tai skaitā Korejā, ASV, Japānā un atsevišķos tirgos Eiropā un Āzijā, tiek piedāvāti vairāk nekā desmit LG LTE viedtālruņu modeļu.

Lai gan pats populārākais LG piedāvātais LTE viedtālruņa modelis ir LG Optimus LTE, un tā pārdošanas apjomi ir sasnieguši divus miljonus, kopš marta ir pārdoti arī vairāk nekā 500 000 LG Optimus Vu viedtālruņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināta - Iepazīstina ar jaunāko BlackBerry; Latvijā gaidāms aprīļa sākumā

Jānis Rancāns, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Research In Motion (RIM) laidusi klajā ilgi gaidīto papildinājumu BlackBerry viedtālruņu sērijā, jaunu operētājsistēmu, kā arī mainījusi savu zīmolu. Tiesa gan kļuvis zināms, ka jaunie viedtālruņi tirdzniecībā ASV parādīsies tikai martā, kas sarūgtinājis investorus un izraisījis kompānijas akciju kritumu par 12 procentiem.

[Papildināta ar 2. rindkopu]

Latvijā BlackBerry 10 viedtālruņi gaidāmi šā gada aprīļa sākumā, bet to cena paredzēta 400 latu apmērā, Db.lv informēja mobilo sakaru operators Bite Latvija, kas ir BlackBerry viedtālruņu izplatītājs.

Kompānija cer, ka BlackBerry 10 iezīmēs pagrieziena punktu un ļaus atgūt zaudētās pozīcijas viedtālruņu tirgū. Jaunos viedtālruņus bija paredzēts prezentēt jau pirms gada, tomēr termiņš, saistībā ar operētājsistēmas uzlabošanu, tika divas reizes pagarināts. Tirdzniecībā parādīsies divi BlackBerry 10 modeļi – viens ar fizisku tastatūru (BlackBerry Q10) un otrs ar pilnībā skārienjūtīgu ekrānu (BlackBerry Z10).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tehnoloģiju kompānija Nokia «izkritusi» no pasaules piecu lielāko viedtālruņu ražotāju saraksta, liecina tirgus analītiķu kompānijas International Data Corporation (IDC) apkopotie aizvadītā ceturkšņa tirgus dati.

Somijas kompāniju apsteiguši tirgus līderi Apple un Samsung, Ķīnas kompānijas ZTE un HTC, kā arī Kanādas Research in Motion (RIM). Kopumā viedtālruņu ražotāji šā gada aizvadītajā ceturksnī piegādājuši 179,7 miljonus ierīču, kas, salīdzinot ar 2011. gadu, ir pieaugums 45,3% apmērā.

Dienvidkorejas kompānijai Samsung gada trešajā ceturksnī izdevies piegādāt 56,3 miljonus viedtālruņu, tādējādi nodrošinot tirgus daļu 31,3% apmērā. Apple piegādājis 26,9 miljonus viedtālruņu, kas ļāvis nodrošināt tirgus daļu 15% apmērā. Savukārt RIM piegādājis 7,7 miljonus viedtālruņu, kas ļāvis iegūt tirgus daļu 4,3% apmērā. Ķīnas kompānijas ZTE un HTC piegādājušas attiecīgi 7,5 un 7,3 miljonus viedtālruņu (iegūstot attiecīgi 4,2% un 4% no tirgus).

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Ķīna apsteidz ASV un kļūst par lielāko viedtālruņu tirgu

Gunta Kursiša, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc šā gada trešā ceturkšņa datiem Ķīna ir kļuvusi par pasaules lielāko viedtālruņu tirgu, apsteidzot līdzšinējo līderi ASV, vēsta BBC.

Tā ir pirmā reize, kad Ķīnas viedierīču tirgus apsteidzis ASV tirgu. Viedtālruņu piegādes Ķīnai minētajā laika posmā pieauga līdz 24 miljoniem, uzstādot rekordu. Turpretī ASV tirgum trešajā ceturksnī piegādāti 23 miljoni viedtālruņu, liecina pētījumu firmas Strategy Analytics apkopotie dati. Strategy Analytics norāda, ka viedtālruņu piegādes Ķīnai balstīja galvenokārt «zemo cenu Android modeļi, ko ražojušas vietējās Ķīnas kompānijas». «Ķīnas tirgus izaugsmi veicinājusi galvenokārt pieaugošā viedtālruņu pieejamība mazumtirdzniecībā,» norādīja Toms Kangs (Tom Kang) no Strategy Analytics.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņa izskats ir būtisks izvēles kritērijs, taču ne mazāk svarīgi ir izvērtēt arī ierīces veiktspēju un citus tehnoloģiskos faktorus jeb kas “lācītim vēderā”. Mūsdienās tālruņu lietotāji arvien vairāk uzmanību pievērš tieši materiālu kvalitātei un tālruņa funkciju atbilstībai ikdienas vajadzībām, tāpēc tehnoloģiju uzņēmuma Huawei eksperts dalās ar jaunāko viedtālruņu tehnoloģiskajām iespējām, kas noderēs katram lietotājam.

Pirmais iespaids – vizuālās sajūtas

Izvēloties jaunu ierīci vai jebkuru citu priekšmetu, pirmais izšķirošais kritērijs ir tieši vizuālais izskats un viss pārējais, ko varam novērtēt ar redzi un tausti. Ja pēc šī pirmā soļa sajūtas ir vairāk negatīvas, visticamāk dažādi iekšējie faktori nespēs pārliecināt potenciālo pircēju par pretējo. Tāpēc, meklējot jaunu viedtālruni, ir jāsāk ar pilnvērtīgu izskata analīzi – krāsas, materiāli, ergonomika, svars un arī dizains.

“Pirmais, kas parasti iekrīt acīs jebkuram no mums, ir atšķirīgs dizains. Piemēram, jaunais Huawei Mate 50 Pro ir pieejams īpašā oranžās vegānās ādas versijā, kas, pateicoties vieglajam stikla šķiedras materiālam, nodrošina mīkstu un ērtu satvērienu, vienlaikus saglabājot izcilu triecienizturību un elastību. Tādā veidā lietotājs var neuztraukties par ierīces korpusa nolietošanos pēc salīdzinoši neilga lietošanas laika,” stāsta Mikus Tillers, Huawei produktu apmācību vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Salīdzinot ar pērno gadu, šogad pirms svētkiem lielāka interese par sīkrīkiem

Gunta Kursiša, Sanita Igaune, 22.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar pērno gadu, šogad pirms Ziemassvētkiem pieaugusi patērētāju interese par sīkrīkiem jeb tā sauktajiem «gadžetiem» - planšetdatoriem un viedtālruņiem, Db.lv noskaidroja, aptaujājot Elkor, Capital, LMT un oficiālā Apple izplatītāja Baltijā AVAD Baltic pārstāvjus.

Salīdzinot iPhone tirdzniecību šā gada decembrī ar pērnā gada decembri, šogad pārdoto viedtālruņu skaits ir dubultojies, Db.lv stāstīja LMT Biznesa vadības dienesta vadītājs Vigants Radziņš.

Salīdzinot Apple datoru pārdošanas apjomu, Latvijā pēdējā ceturksnī līdz 16. decembrim tika pārdoti 1323, bet 2010. gadā šajā laikā – 681 datori, kas liecina, ka Latvija ir piedzīvojusi visstraujāko tirdzniecības apjomu kāpumu 94% apmērā – salīdzinot ar kāpumu citās Baltijas valstīs. Salīdzinājumā ar abām pārējām valstīm Latvijā ir vismazākais Apple pārdoto datoru un iPad skaits, Db.lv atklāja Apple oficiāla izplatītāja Baltijā AVAD Baltic direktors Toms Palšis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Samsung" Baltijas valstīs 2019. gadā kopumā pārdevis vairāk nekā 800 tūkstošus mobilo ierīču, tostarp viedtālruņus, planšetdatorus, viedpulksteņus un citas.

""Samsung Electronics Baltics" mobilo ierīču segmentam 2019. gads bijis veiksmīgs – tas zīmīgs ar ieņēmumu pieaugumu jau trešo gadu pēc kārtas," teic Jurijs Bušmaks, "Samsung" IT un mobilo tehnoloģiju nodaļas vadītājs Baltijā.

"Samsung" galvenajām viedtālruņu jeb flagmaņu sērijām, kurās ietilpst jaunākie "Galaxy S" un "Note" viedtālruņi, pārdošanas apjoms Baltijas valstīs 2019. gadā pieaudzis par 20%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Tas esot līdz šim augstākais rezultāts gan "Galaxy S", gan "Note" sērijā.

Vērtējot Baltijas valstu mērogā, Latvijā pārdota aptuveni trešdaļa visu "Galaxy S10" sērijas viedtālruņu (31%), savukārt vispopulārākie tie bijuši Lietuvā (47%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrajā ceturksnī par lielāko viedtālruņu kompāniju pasaulē kļuvusi Ķīnas kompānija "Huawei", liecina jaunākie pētījumu kompānijas "Canalys" dati.

Otrajā ceturksnī uzņēmums pārdevis 55,8 miljonus viedtālruņu, kas gan ir par 5% mazāk nekā pirms gada, taču pārspēj gan "Samsung", gan "Apple" pārdoto viedtālruņu skaitu, tādējādi ieņemot pirmo vietu. Tajā pašā laikā eksperti pauž bažas, vai šis pārdošanas temps ir ilgtermiņā uzturams, ņemot vērā, ka lauvas tiesa jeb 70% no kopējiem pārdošanas apjomiem bijuši Ķīnā, savukārt importa apjomi gada laikā sarukuši par 27%.

Eiropā "Huawei" tirgus daļa sarukusi no 22% pirms gada līdz 16% otrajā ceturksnī, liecina "Counterpoint Research" dati.

"Samsung" palicis otrajā vietā, pārdodot 53,7 miljonus viedtālruņu, kas ir par 30% mazāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Samsung pārdevis 100 miljonus Galaxy S viedtālruņu

Jānis Rancāns, 14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju milzim Samsung izdevies pārdot vairāk nekā 100 miljonus Galaxy S sērijas viedtālruņu kopš šīs ierīces parādījās tirdzniecībā.

Kopš pirmā viedtālruņa – Galaxy S – nonākšanas dienas gaismā 2010. gada jūnijā, Samsung pārdevis 24 miljonus šīs ierīces. Savukārt nākamo sērijas viedtālruni – Galaxy S II Samsung izdevies pārdot 40 miljonos eksemplāru, bet jaunāko ierīci – Galaxy S III – Dienvidkorejas kompāniju izdevies pārdot 20 miljonos eksemplāru, vēsta AP.

Aizvadītā gada pēdējā ceturksnī Samsung nopelnījusi 8,3 miljardus ASV dolāru, liecina kompānijas prognozes. Ievērojamo peļņu dienvidkorejiešiem izdevies sasniegt pateicoties augstajiem viedtālruņu pārdošanas apjomiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

BlackBerry: Apple ir atpalikusi par pieciem gadiem

Jānis Rancāns, 19.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Apple nav spējusi veiksmīgi tikt līdzi jaunākajām inovācijām viedtālruņu nozarē, pavēstījis BlackBerry izpilddirektors Torstens Heins (Thorsten Heins).

Runājot jauno BlackBerry viedtālruņu prezentācijas pasākumā Austrālijā, T. Heins atzina, ka Apple ar iPhone tālruņiem veikusi revolūciju nozarē, tomēr patlaban kompānija nespēj piemēroties jaunām idejā, raksta laikraksts The Telegraph.

«Apple paveica fantastisku darbu ar to, ka tirgū ieviesa skārienjūtīgas ierīces. Viņi paveica fantastisku darbu, izveidojot lietotāja interfeisu, un ir kļuvuši par dizaina ikonu. Mums tas ir jāatzīst un jārespektē,» klāstīja BlackBerry izpilddirektors. Tomēr viņš arī norādīja, ka vēsture sevi atkārto un inovāciju temps viedtālruņu nozarē ir tik liels, ka kompānija, kura tam nepievērš uzmanību, ātri vien tiek aizstāta. «iPhone lietotāja interfeiss patlaban ir vismaz piecus gadus vecs,» sacīja T. Heins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju kompānija Samsung Electronics gada otro ceturksni noslēgusi ar rekordaugstu peļņu, kuras kāpumu veicinājusi sekmīga viedtālruņu tirdzniecība.

Laika posmā no šā gada aprīļa līdz jūnijam kompānija Samsung strādājusi ar 7,8 triljonu vonu (septiņu miljardu ASV dolāru) lielu tīro peļņu, kas salīdzinājumā ar attiecīgu periodu pirms gada bijis pieaugums 50% apmērā. Tomēr rekordaugstā Samsung peļņa sarūgtinājusi analītiķus, kas Samsung peļņu bija prognozējuši astoņu triljonu vonu apmērā, tādējādi nedaudz samazinājusies kompānijas akciju vērtība.

Peļņas kāpumu Samsung skaidro ar veiksmīgu viedtālruņu tirdzniecību, vienlaikus brīdinot, ka izaugsmes tempi šajā sektorā varētu kļūt lēnāki, vēsta BBC. «Sākoties IT jomas tradicionāli spēcīgai sezonai, mēs paredzam, ka ienākumi turpinās palielināties. Tomēr mēs nevaram nepievērst uzmanību ekonomiskās atveseļošanās lēnajiem tempiem Eiropā un pieaugošiem konkurences izaicinājumiem viedtālruņu un citu produktu jomās,» atzinis Samsung investoru attiecību vadītājs Robers Ji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Viedtālruņu tirgū Nokia zaudē savas pozīcijas ne tikai Apple, bet arī Samsung

Ritvars Bīders, 05.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada otrajā ceturksnī par pasaulē lielākajiem viedtālruņu ražotājiem kļuvušas kompānijas Apple un Samsung, pirmā ceturkšņa līderi – Somijas mobilo telefonu ražotāju Nokia – atstājot trešajā vietā, atsaucoties uz izpētes kompānijas ID datiem, vēsta Associated Press.

Lielāko lēcienu piedzīvoja Dienvidkorejas Samsung – no ceturtās vietas pirmajā ceturksnī pakāpjoties uz otro vietu šā gada otrajā ceturksnī. Samsung otrajā ceturksnī pārdeva 17,3 miljonus viedtālruņu, kas ir par 6,5 miljoniem ierīču vairāk nekā šogad pirmajā ceturksnī. Samsung pārdošanas apjomu lēcienu galvenokārt nodrošinājusi viedtālruņu Galaxy popularitāte. Galaxy darbojas ar Google operētājsistēmu Android.

Tajā pat laikā Apple pacēlies uz pirmo vietu, ko vēl šogad pirmajā ceturksnī aizņēma Nokia. Apple otrajā ceturksnī pārdeva 20,3 miljonus iPhone viedtālruņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Android kontrolē divas trešdaļas tirgus Eiropas Savienībā

Jānis Rancāns, 04.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Google izstrādāto operētājsistēmu Android aprīkotajiem viedtālruņiem augustā piederēja 67% no Eiropas Savienības (ES) viedtālruņu tirgus.

Kopš aizvadītā gada augusta Android viedtālruņu īpatsvars ES tirgū audzis par 20,2%. Lielāko kāpumu Android operētājsistēma baudījusi Lielbritānijā, Vācijā, Francijā, Itālijā un Spānijā, liecina analītiķu kompānijas Kantar Worldpanel Comtech apkopotie dati.

Tuvākais Android sekotājs – Apple iOS šā gada augustā kontrolēja 14,6% ES viedtālruņu tirgus, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, ir samazinājums piecu procentpunktu apmērā.

Samazinājies gandrīz visu populārāko viedtālruņu operētājsistēmu īpatsvars. Gada griezumā kāpumu izdevies noturēt tikai Android un Windwos Phone. Microsoft izveidotās operētājsistēmas īpatsvars gada laikā palielinājies par 1,5 procentpunktiem un augustā sasniedzis 5,2% no viedtālruņu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Android pieder jau puse pasaules viedtālruņu tirgus

Jānis Rancāns, 16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada trešajā ceturksnī interneta giganta Google ražotajai mobilo ierīču operētājsistēmai Android piederējuši 52% pasaules viedtālruņu tirgus, liecina pētījumu centra Gartner jaunākie dati.

Savukārt Apple iPhone kontrolējusi 15% viedtālruņu tirgus (pirms gada 16,6%). Piecdesmit procentu barjeru Android pārvarēt izdevies pirmo reizi. Salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pirms gada – Android izdevies dubultot savu daļu viedtālruņu tirgū, vēsta tehnoloģiju žurnāls eWeek.

Operētājsistēma Symbian, kuru lieto Nokia viedtālruņi, kontrolē 17% tirgus, kas ir ievērojams samazinājums ar aizvadītā gada trešo ceturksni, kad tai piederēja 36%.

Kanādas kompānijas Research In Motion (RIM) operētājsistēmām šā gada trešajā ceturksnī piederējuši 11% viedtālruņu tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijas iedzīvotājus no viedtālruņu iegādes attur augstā cena un neērti risinājumi

Ritvars Bīders, 23.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Latvija, salīdzinot ar pārējām Baltijas valstīm, viedtālruņu izmantošanas ziņā atpaliek. Proti, mūsu valstī viedtālruņu lietotāju īpatsvars ir 15%, kamēr Lietuvā un Igaunijā tie ir attiecīgi 28% un 21%, liecina Samsung Electronics Baltics veiktā aptauja.

Tajā secināts, ka parasto tālruņu lietotāji kā galvenos faktorus, kas viņus attur no viedtālruņu lietošanas, norādīja īso akumulatora darbības laiku, masīvo korpusu un augsto cenu. Tajā pat laikā viņi gan atzīst, ka viņus neapmierina arī parasto tālruņu ekrānu kvalitāte un ierobežotais papildiespēju klāsts, kas neļauj pilnvērtīgi izmantot visas mūsdienu tehnoloģiskās iespējas.

Izvēloties jaunu tālruni, kā nozīmīgākos ekrāna kvalitātes faktorus respondenti norāda tā izturību pret skrāpējumiem un redzamību spožā saules gaismā – 59% no viedtālruņu lietotājiem šajā ziņā ir saskārušies ar ekrāna satura redzamības problēmām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas tehnoloģiju milzis Samsung sācis darbu pie rokas pulkstenim līdzīgas ierīces, kas pildītu viedtālruņa funkcijas, izstrādes, tādējādi signalizējot par vēlmi konkurēt ar Apple arī šajā jomā.

Kompānija pie šādas ierīces izgatavošanas strādājot jau kādu laiku, sarunā ar Bloomberg, atzinis Samsung mobilo ierīču struktūrvienības vadītājs Lī Jonghī (Lee Young Hee). Viņš uzsvēris, ka kompānija izgatavo ierīces nākotnei, un pulkstenis, kuru būtu iespējams savienot ar viedtālruni, esot viena no šādām ierīcēm.

Samsung mobilo ierīču struktūrvienības vadītājs nesniedza plašākus komentārus par to, kādas topošajai ierīcei varētu būt iespējas, cik daudz tā maksātu un, kad varētu nonākt tirdzniecībā.

Db.lv jau vēstīja, ka Apple eksperimentē ar rokas pulkstenim līdzīgu ierīci, kas pildītu arī viedtālruņa funkcijas. Kompānija par šādas ierīces ražošanas iespējām konsultējusies ar savu elektroiekārtu izgatavošanas partneri kompāniju Foxconn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā pērn realizēti aptuveni 500 tūkstoši mobilo tālruņu, otrdien ziņo laikraksts Dienas bizness.

Tas ir 9% pieaugums, salīdzinot ar 2009. gadu, kad tirgus apjoms tika lēsts 460 tūkst. mobilo telefonu apmērā, liecina tirgus pētījumu kompānijas GfK dati.

Pērn Tele2 pārdoto mobilo tālruņu skaits, salīdzinot ar 2009. gadu, pieauga aptuveni par 5%, DB informē Tele2 Priekšapmaksas un pēcapmaksas produktu tirdzniecības vadītājs Madars Liepiņš. Pērn pēdējos desmit mēnešos tālruņu pārdošanas apjomi sāka pakāpeniski pieaugt, salīdzinot ar 2009. gada attiecīgo periodu. «Neliels pieaugums vērojams arī šogad,» atzīmē M. Liepiņš. Savukārt Bite Latvija pērn pārdevusi par 49% vairāk tālruņu nekā 2009.gadā. Subsidētie tālruņi Latvijas tirgū ieņem lielāko daļu no kopējo tālruņu pārdošanas apjomiem. Pēc LMT dīlera DT Mobile datiem, mazcenas telefonu īpatsvars kopējā telefonu «grozā» ir ap 70%. Tele2 klienti mobilo tālruni vidēji lieto divus gadus, kas lielākoties skaidrojams ar to, ka subsidēto jeb mazcenas tālruņu līgumu termiņš ir divi gadi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņi, kuros izmantota Google izstrādātā Android operētājsistēma, ir pēdējā laikā visvairāk pirktie, atsaucoties uz tirgus izpētes kompānijas Nielsen aptaujas datiem, vēsta BBC.

Nielsen, apkopojot pētījuma rezultātus, ir secinājusi - pēdējo trīs mēnešu laikā 56% amerikāņu, iegādājoties viedtālruni, izvēlas tās ierīces, kas darbojas ar Android operētājsistēmu.

Savukārt sīvo sāncenšu Apple iPhone, kuri darbojas, izmantojot kompānijas iOS operētājsistēmu, pēdējos mēnešos iegādājušies 28% no visiem viedtālruņu pircējiem. Nielsen paredz, ka šie cipari varētu mainīties līdz ar Apple jaunākā viedtālruņa iPhone5 parādīšanos tirgū. Jau vēstīts, ka iPhone5 sagaidāms šī gada oktorbrī.

Viedtālruņu tirgus arvien pieaug, un aizvien vairāk jaunu pircēju izvēlas iegādāties viedtālruņus «parasto» mobilo telefonu vietā, Nielsen blogā raksta analītiķis Dons Kelodžs (Don Kellogg). Cilvēki, kas iegādājušies jaunus mobilos telefonus, 58% gadījumu izvēlējās viedtālruņus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Twitter atzīts par pasaulē ātrāk augošo sociālo tīklu

Gunta Kursiša, 29.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google un Facebook būtu vajadzējis iegādāties mikroblogošanas vietni Twitter, bet nu šīs kompānijas var kost pirkstos, jo Twitter kļuvis par straujāk augošo sociālo platformu, raksta forbes.com.

Turklāt Twitter nav apsteidzis citus sociālos tīklus par mata tiesu, bet gan atrodas pārliecinošā vadībā, liecina GlobalWebIndex (GWI) ziņojums. Pašlaik 21% pasaules interneta lietotāju vismaz reizi mēnesī izmanto Twitter.

Novērots, ka laikā no 2012. gada otrā ceturkšņa līdz 2012. gada ceturtajam ceturksnim aktīvu Twitter lietotāju skaits audzis par 40% jeb līdz 288 miljoniem aktīvu lietotāju, kas izmantojuši Twitter pēdējā mēneša laikā. Tādējādi kopš 2009. gada jūlija Twitter lietotāju skaits audzis par 714%.

Visstraujāk Twitter lietotāju skaits audzis Honkongā (par teju 100%), ASV (94%), Krievijā (62%), Ķīnā, Itālijā un Dienvidkorejā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā Pekinā kompānija Meizu nāca klajā ar savu jauno viedtālruni MX4.

Meizu ir viens no lielākajiem viedtālruņu ražotājiem Ķīnā. Kompānija TCCM, lielākais mobilo ierīču izplatītājs Centrālajā un Austrumeiropā, būs oficiālais Meizu viedtālruņu piegādātājs Baltijā. Jaunais MX4 modelis, kurš būs pielāgots Eiropas tirgum, Baltijā gaidāms pārdošanā līdz šā gada beigām, pastāstīja pārstāvis Latvijā Jānis Vanags.

Meizu MX4 ir 5,36 collu ekrāns, ierīce sver 147 gramus. MX4 ir 20,7 megapikseļu Sony kamera. Operētājsistēma Flyme 4.0 ir veidota uz Android 4.4.4 bāzes.

«Tādi zīmoli kā Meizu un Xiaomi rada nopietnu konkurenci vadošajiem viedtālruņu ražotājiem. Jaunie tirgus dalībnieki, kurus vēl nesen uzskatīja par iesācējiem, tagad strauji aug, īpaši Ķīnas tirgū,» sacīja TCCM īpašnieks Kamils Vaceks.

Komentāri

Pievienot komentāru