Transports un loģistika

Abū Dabī plānots izveidot Ferrari tematisko parku

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2005

Jaunākais izdevums

Apvienoto Arābu Emirātu galvaspilsētā Abū Dabī līdz 2008.gadam plānots izveidot Ferrari tematisko parku. Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt sacīkšu maršrutus, atrakciju parku, Ferrari simulācijas un rīkot dažādus ar Ferrari saistītos pasākumus. Domājams, ka sacīkšu maršruti tiks izmantoti sacīkšu braucieniem, dažādu testu veikšanas un braukšanas mācību nolūkos. Viesnīcas, veikali un dzīvojamie rajoni tiks pārveidoti pieskaņojoties Ferrari zīmola stilam un dizainam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RM Auctions rīkotajā izsolē 1962. gada Ferrari tika pārdots par 6 875 000 EUR (4 831 777 LVL), ziņo rmauctions.

Šī ir visu laiku vislielākā cena, kas tiek samaksāta par kādu no Ferrari modeļiem.

1962 Ferrari 330 TRI/LM Testa Rosa Spyder izsoles cena, par kuru iegādājās šo mašīnu, ir 6 250 000 EUR, bet pircējam, kas vēlējās palikt anonīms, nācās piemaksāt 10% komisijas maksu.

Tomēr šī cena nav visu laiku vislielākā, par kuru ir pārdota automašīna. Rekords pieder 1931 Bugatti Type 41 Royal Sports Coupe. Šī mašīna izsoļu namā Christie's 1987. gadā tika pārdota par 8 082 820 EUR (5 680 638 LVL).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēja enerģijas potenciāls Latvijā pašlaik netiek izmantots, taču perspektīvā vējš kļūs par būtisku spēlētāju enerģētikas sektorā un varēs aizstāt elektroenerģijas importu, tādējādi paaugstinot valsts energodrošību.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta SIA Latvijas vēja parki valdes priekšsēdētājs Jānis Urtāns. Viņš norāda, ka iecerēto vēja parku izveide Latvijā prasa ne tikai daudz pūļu un zināšanu, lai varētu iegūt attiecīgās atļaujas, bet arī izskaidrošanas darbu.

Kāda ir pašreizējā situācija ar vēja parku izveidi valsts mežos?

Saskaņā ar 2023. gada 28. novembra Latvijas valdības lēmumu SIA Latvijas vēja parki ir piešķirtas astoņas teritorijas ar kopējo platību 39 941 ha, lai tajās uzstādītu elektroenerģijas ģenerācijas jaudas 800 MW apmērā (aptuveni 120 vēja staciju torņi ar vienas turbīnas jaudu līdz 8MW). Ir noteiktas astoņas vēja parku lokācijas vietas — divas Kurzemē (Ventspils 1 un Ventspils 2) , divas — Vidzemē (Limbaži un Valmiera- Valka), divas Vidzemē - Zemgalē (Ogre- Aizkraukle- Bauska un Bauska - Ķekava - Ogre) un divas Latgalē (Balvi- Ludza un Augšdaugava).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ferrari savās mājās Maranello prezentējis savu jauno formulu - Ferrari F2007, ziņo planet-f1.com.

F2007 ir jau 53. Ferrari ražotā mašīna, kas speciāli paredzēta Formula viens (Formula One World Championship) sacīkstēm. Ferrari ir atgriezušies pie gada nosaukuma savām formulām. Ferrari F2007 ir stipri izmainīts un uzlabots, salīdzinājumā ar 2006. gada modeli Ferrari 248F1.

Formulas dizains ir ievērojami izmainīts, lai panāktu labāku aerodinamiku. Tāpat dizains bija radikāli jāmaina, jo mašīnai ir pilnīgi jauna balstiekārta. Pārvērtības ir skārušas arī sānu pontonus, tas ir darīts tāpēc, ka Ferrari ir izveidojis jaunu dzesēšanas sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ferrari nevēlas piedalīties 2010. gada FIA Pirmās Formulas Pasaules čempionātā, līdz nebūs apmierinātas Ferrari prasības, liecina paziņojums Ferrari mājaslapā.

Saskaņā ar dalībnieku sarakstā publicēto informāciju Ferrari dalībnieku sarakstāatzīmēts kā noteikumiem neatbilstošs dalībnieks.

Savukārt Ferrari norāda, ka 29. maijā pieteicis savu dalību 2010. gada FIA Pirmās Formulas Pasaules čempionātam, izvirzot zināmus nosacījumus FIA. Līdz šim Starptautiskā Automobiļu Federācija (FIA) nav šos nosacījumus izpildījusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pirmais Ferrari FF modelis Japānā pārdots izsolē, lai palīdzētu zemestrīcē cietušajiem

Jānis Rancāns, 05.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas vēstniecība Tokijā pirmdien organizējusi labdarības izsoli, kurā ticis pārdots Ferrari FF pirmais modelis Japānā. Ienākumi no izsoles tiks veltīti Išinomaki pilsētas, kura pamatīgi cieta 11. martā notikušajā zemestrīcē, atjaunošanai, vēsta Autoevolution.

Ar izsoli tika atzīmēti arī 35 gadi kopš Ferrari ir uzsācis savu darbību Japānā. Izsolē piedalījās aptuveni divsimt Ferrari klientu un automašīnu kolekcionāru.

FF modeli savā rīcībā ieguva arhitekts Mašaru Seno no Tokijas. Kopumā Ferrari organizētajā izsolē tika iegūti 500 tūkstoši eiro, kurus kompānija izmantos, lai būvētu Išinomaki pilsētā skolu.

FF ir abrivetūra no Ferrari Four (Ferrari četri); automašīna ir pirmais Ferrari sporta modelis ar jauna veida četru riteņu piedziņu. Ferrari FF pirmo reizi plašākai sabiedrībai tika prezentēts Ženēvas autoizstādē 1. martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ferrari: Meksika ir nākamā Ķīna

Jānis Rancāns, 06.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājiem Meksika ir nākamā Ķīna – vieta, kurā paredzams automašīnu tirdzniecības pieaugums, uzskata Itālijas autobūves kompānijas Ferrari Ziemeļamerikas struktūrvienības izpilddirektors Marko Matiaci (Marco Mattiacci).

«Mēs redzam liecības, ka liela daļa ražošanas pārceļas uz Meksiku. Valstī ir augsts izglītības kvalitātes līmenis, jauna valdība un netālu atrodas ASV,» sacījis M. Matiaci.

Meksikā esot augsts pieprasījums pēc ekskluzīvām automašīnām. «Kad mēs laidām klajā jauno La Ferrari, to vēlējās iegādāties 15 Meksikas miljardieri. Savukārt 2003. gadā, kad tirdzniecībā nonāca Enzo, no Meksikas bagātniekiem nebija pasūtījumu. Tas liecina par daudz ko,» sacīja M. Matiaci.

Paredzamā Meksikas autotirgus izaugsme ir saistāma ar valsts iedzīvotāju bagātības līmeņa pieaugumu, ārvalstu investīcijām un ražošanas palielināšanos. Tajā pašā laikā lielais pieprasījums sagādā Ferrari arī izaicinājums. Aizvadītajā gadā autoražotājs pārdevis 7,3 tūkstotošus automašīnu, kas kompānijas vadītājam licis pavēstīt, ka uzņēmums grib turpināt būt tikai ekskluzīvs transportlīdzekļu ražotājs, un tāpēc šogad ražošanas apjomi tiks samazināti līdz septiņiem tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsorcijs, kuru vada Dubaijā bāzētais Arabtec Holding par 654 miljoniem ASV dolāru būvēs mākslas galeriju Luvra Abū Dabī, atsaucoties uz attīstītāju sniegto informāciju, ziņo AFP.

Būvniecību plānots sākt nekavējoties un mērķis ir atvērt muzeju 2015. gadā, trīs gadus vēlāk nekā sākotnēji plānots.

Līgums pēc konkursa noslēgts ar Arabtec vadītu kopuzņēmumu ar Spānijas kompāniju Constructora San Jose SA un Oger Abu Dhabi LLC.

Abū Dabī samaksājusi apmēram 1,3 miljardus ASV dolāru, lai izmantotu nosaukumu Luvra uz 30 gadiem.

Šis darījums izraisījis debates Francijas mākslas pasaulē. Kritizētāji uzskata, ka Luvra «pārdod savu dvēseli».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas finanšu un ekonomikas nedienas skārušas pat bagātākos itāļus, par ko liecina tas, ka šajā valstī sarukuši luksusa Ferrari un Maserati automašīnu pārdošanas apjomi, ziņo BBC.

Pagājušajā gadā Ferrari pārdošanas apjomi vietējā tirgū samazinājušies par vairāk nekā 56%, bet Maserati pārdošanas apjomi sarukuši par 72%.

Pagājušajā gadā Ferrari iegādājušies vien 248 itāļi, bet Maserati - 115.

Itālija patlaban atrodas recesijā, un valdība turpina īstenot taupības pasākumus, lai mazinātu deficītu. Faktā, ka samazinās Ferrari un Maserati pārdošanas apjomi, auto eksperti vaino nodokļu politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fiat S.p.A. spiederošais sporta auto ražotājs Ferrari paredz, ka tuvāko piecu gadu laikā Ķīna kļūšot par vienu no svarīgākajiem noieta tirgiem.

Ferrari plānojot gadā Ķīnas tirgū pārdot aptuveni 600 Ferrari eksemplārus, pieļaujot iespēju, ka pasaulē viens no strauji augošajiem tirgiem drīzumā spētu izkonkurēt tradicionāli spēcīgos Ferrari tirgus, piemēram, Vāciju, ASV vai Itāliju. Pēc Ferrari amatpersonu stāstītā jau šobrīd Ķīna pieder pie top 10 stratēģiski svarīgākajiem partneriem. Kopš Ferrari ienākšanas Ķinas tirgū, kas notika pirms pieciem gadiem, līdz šai dienai Ķīnā ir jau pārdoti vairāk nekā 650 Ferrari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

VID digitalizējas

, 05.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Valsts ieņēmumu dienestā (VID) tika pabeigta Tematisko pārbaužu atbalsta informācijas sistēmas izstrāde, kuras koncepcija un galvenās tehniskās prasības tika izstrādātas Eiropas Savienības Phare 2003.gada nacionālās programmas projekta "Valsts ieņēmumu dienesta nodokļu kontroles pilnveidošana" mērķsadarbības līguma ietvaros sadarbībā ar Nīderlandes nodokļu un muitas administrācijas ekspertiem, Db.lv informēja VID Komunikācijas daļa.

Projekta mērķis bija izveidot efektīvu kontroles sistēmu cīņai pret izvairīšanos no nodokļu nomaksas un paaugstināt nodokļu kontroles darba efektivitāti, izmantojot informācijas tehnoloģiju atbalstu.

Lai Tematisko pārbaužu atbalsta informācijas sistēmu varētu pielietot nodokļu kontroles darbā uz vietas pie nodokļu maksātāja, bija nepieciešami gan portatīvie datori, gan printeri. Izmantojot Phare programmas piešķirto finansējumu, jau 2006.gada nogalē tika iegādāti 40 portatīvie datori par kopējo summu 43,8 tūkstoši eiro (t.sk.., 31,3 tūkst. eiro ES Phare finansējums un 12,5 tūkst. eiro Latvijas valsts budžeta līdzdalības finansējums), bet par valsts budžeta līdzfinansējumu ? portatīvie printeri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieprasījuma trūkuma dēļ itāļu sporta autoražotājs Ferrari ir spiests samazināt darbinieku skaitu. Kopumā no 3000 strādājošiem ir plānots atlaist 120 administrācijas darbiniekus, kā arī 150 rūpnīcas darbiniekus, vēsta Automotive news.

Lielāko pliķi Ferrari ikdienas darba grafikā radījis radniecīgais Maserati, kuram no Maranello uz Modenu tiek piegādāti Ferrari dzinēji. Ja 2008. gadā Maserati modeļu vajadzībām tika izgatavoti gandrīz 9000 dzinēji, tad 2009. gadā tie bija tikai 4500. Pats galvenais, ka arī 2010. gadā plānotais dzinēju apjoms no Maserati puses būšot vēl mazāks.

Arī pašam Ferrari lietas nesokas kā gribētos. Peļņa pirmajā ceturksnī ir samazinājusies par 28 %. Arī pieprasījums pēc jaunā Ferrari modeļa 458 Italia esot daudzkārt mazāks nekā iepriekš plānots. Atgādināsim, ka limitētā sērijā ražotā Ferrari 458 Italia cena ir aptuveni 197 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas autobūves kompānija Ferrari nākusi klajā ar LaFerrari hibrīdautomašīnu, kurai jākļūst par Enzo aizstājēju. Jaunais superauto tapis sadarbībā ar Apple un ir aprīkots ar iPad planšetdatoriem un Siri balss asistentu.

LaFerrari būs pieejama tikai ierobežotā apjomā – 499 vienības, kuru cena noteikta miljons eiro apmērā. Ferrari apgalvo, ka automašīna ir ātrākā pasaulē un 100 kilometru stundā lielu ātrumu spēj sasniegt mazāk nekā trijās sekundēs.

LaFerrari ir Itālijas autobūves kompānijas pirmā hibrīdautomašīna un tajā iekļautas Scuderia Ferrari Formula One sacīkšu automašīnas tehnoloģijas. Automašīna aprīkota ar 6,2 litru V-12 800 zirgspēku benzīna dzinēju un 163 zirgspēku elektromotoru. LaFerrari rāmis izgatavots no oglekļa kompozītmateriāliem, kas ļāvis samazināt automašīnas svaru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ferrari, Fiat pelnošākā vienība, turīgām ģimenēm un citiem sporta automašīnu entuziastiem piedāvās četrvietīgu FF, pirmo Ferrari ar četru riteņu piedziņu, ziņo Bloomberg.

Automašīnas cena būs 260 tūkstoši eiro, medijs uzzinājis no kāda informācijas avota, kas nav vēlējies atklāt savu vārdu pirms automašīnas prezentācijas Ženēvas autoizstādē šodien. 660 zirgspēku FF, kas apzīmē Ferrari Four, paātrinās līdz 100 km stundā 3,7 sekundēs.

«Četru riteņu piedziņa ir revolūcija Ferrari īpašniekiem,» sacījis 38 gadus vecais Fabio Barone, kuram pieder divi Ferrari. Viņš stāstījis, ka beidzot ar Ferrari varēs vest ģimeni slēpot.

Saskaņā ar autoražotāja interneta vietnē sniegto informāciju FF ērti varēšot pārvietoties četri cilvēki, kas līdzi ņem bagāžu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Strauji kritušies luksusa mašīnu pārdošanas apjomi janvāra mēnesī, salīdzinot ar pagājušā gada janvāra mēnesi, ziņo The Wall Street Journal.

Visu pazīstamāko luksusa, sporta mašīnu pārdošanas apjomi ir samazinājušies. Jaguar automašīnu pārdošanas apjomi nokritušies par 52%, BMW - par 27%, Land Rover - par 17%, bet Porsche - par 13%.

Vislielāko pārsteigumu sagādāja Ferrari, ko cilvēki parasti gaida pat divus gadus. Tās pārdošanas apjomi ir nokritušies par 22%, janvārī pārdodot 105 mašīnas, kas ir par 25 mašīnām mazāk nekā pērn.

Ferrari pārstāvis mierinājis žurnālistus, norādot, ka pārdošanas apjomi ir kritušies tāpēc, ka 2007. gada nogalē esot bijis ievērojami lielāks pieprasījums pēc Ferrari automašīnām. Tādējādi kompānija nolēmusi dažas janvāra mašīnas pārdot decembrī, kas arī ir veidojis janvāra mēneša pārdošanas apjomu samazināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada Frankfurtes autoizstādē itāļu sporta auto meistars Ferrari uz skatuves izripināšot jauno Ferrari 458 Italia, kurš nomainīšot nopelniem bagāto F 430 modeli.

Slavenā sporta automobiļu ražotāja jaunās divvietīgās kupejas garums sasniegšot 4.53 metrus, platums 1.94, savukārt augstums nieka 1.21 metrus. Atlētiskajam sportistam aizmugurē tiks iebūvēts jauns V8 motors.

Atgādināsim, ka iepriekš F 430 vajadzībām tika izmantots 4.3 litru motors, savukārt jaunajam 458 Italia motora tilpums sasniegs 4.5 litrus. Motora jauda no 490 ZS ir palielinājusies līdz 570 ZS (!). Zirgspēku savaldīšanai ir piekomandēta robotizētā dubultā sajūga pārnesumkārba ar Formula 1 sekvenciālo pārslēgšanās algoritmu.

Klasiskās piedziņas sporta auto līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskriesies 3.3 sekundēs, savukārt maksimālais ātrums aizstiepsies līdz 325 km/h. Neraugoties uz iespaidīgajiem tehniskajiem parametriem jaunais motors būs galvastiesu ekonomiskāks, nekā F 430 izmantotais V8. Taupības efekts pēc Ferrari stastītā, lielākoties ir panākts pieslīpējot un pārprogrammējot vairākus dzinēja tiešās iesmidzināšanas parametrus. Rezultātā, Ferrari F430 F tehniskajā pasē pretim vidējam degvielas patēriņam ir ierakstīti 18.3 litri uz 100 km, turpretim jaunajam Ferrari 458 Italia, tikai nieka 13.7 litri uz 100 km. Pagaidām jaunā Ferrari 458 Italia modeļa cena netiek izpausta, taču neoficiāli avoti min, ka tā varētu sasniegt 170 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ferrari atvērs 100 miljonus eiro vērtu atrakciju parku Spānijā

Lelde Petrāne, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas luksusa sporta auto ražotājs Ferrari paziņojis, ka Spānijā 2016. gadā atvērs 100 miljonus eiro vērtu atrakciju parku, vēsta thelocal.es.

Parks tiks veidots 75 tūkstošu kvadrātmetru platībā netālu no Barselonas. Ferrari Zemē atradīsies Eiropā augstākais un ātrākais vertikālais šūpuļkrēsls (angliski saukts par «vertical accelerator»), braukšanas simulators, restorāni un piecu zvaigžņu viesnīca ar 250 numuriņiem.

Ferrari, kas ir daļa no Fiat Group Automobiles, jau pieder atrakciju parks Abū Dabī ar nosaukumu Ferrari Pasaule. Tas tika atklāts 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Abū Dabī izglīto ceļojuma aģentus

Aivars Mackevics [email protected], 26.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abū Dabī Tūrisma Autoritātes (ADTA) prezentē jauno virtuālo apmācības programmu, kas domāta Lielbritānijas ceļojumu aģentiem. Programmas mērķis ir apvienot Lielbritānijas tūroperatorus un panākt, ka Abū Dabī šajā valstī tiek reklamēta kā tūristu iecienītākais galamērķis. Pateicoties jaunākajām tehnoloģijām komunikāciju sfērā, tiks veikta īpaša apmācība, kuras laikā ceļojumu aģenti un tūroperatori iegūs iemaņas un zināšanas, kas nepieciešamas Abū Dabī reklamēšanai. Vēlāk plānots šo programmu ieviest arī citās Eiropas valstīs. ADTA programma ir īpaši svarīga, jo tas nebūs tikai virtuāls tilts starp Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) un Lielbritānijas ceļojumu aģentiem un tūroperatoriem, bet arī sagaidāms, ka šī programma radīs jaunu pieprasījumu pēc ceļojumiem uz Abū Dabī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic, sadarbojoties ar Etihad Airways, pirmo reizi no lidostas Rīga veiks tiešos lidojumu uz Abū Dabī

Gunta Kursiša, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālā aviokompānija Etihad Airways un Latvijas airBaltic turpmāk sadarbosies, tiešos lidojumos pārvadājot pasažierus maršrutā Rīga – Abū Dabī, informē Latvijas nacionālās aviokompānijas pārstāvji.

airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas. Pirmais lidojums notiks šā gada 16. decembrī, savukārt biļetes jau ir nopērkamas.

Šie būs pirmie tiešie reisi, kas no lidostas Rīga tiks veikti uz Abū Dabī, Db.lv uzzināja lidostā.

Abas aviokompānijas parakstījušas līgumu par sadarbības (code-share) lidojumiem. Etihad Airways lidojumu kods EY tiks izmantots jaunajos lidojumos uz Rīgu, un, pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm, arī lidojumos uz 19 airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Bilundu, Kopenhāgenu, Tallinu, Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Hamburgu, Alesundu, Bergenu, Oslo, Stavangeru, Viļņu, Varšavu, Stokholmu, Kijevu, Vīni, Prāgu, Barselonu un Stambulu. Savukārt airBaltic lidojumu kods BT tiks izmantots Etihad Airways lidojumos no Abū Dabī uz Kairu, Džakartu, Singapūru, Bangkoku, Ammānu un Muskatu pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāk tiešos lidojumus no Rīgas un Abū Dabī

Zane Atlāce - Bistere, 30.10.2017

airBaltic vecākais viceprezidents lidojumu vadības jautājumos Pauls Cālītis, starptautiskās lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Ilona Līce un Apvienoto Arābu Emirātu vēstniece Latvijā V.E. Hanana Al Alīli

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic sadarbībā ar Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālo lidsabiedrību Etihad Airways svētdien, 2017. gada 29. oktobrī uzsāka tiešos lidojumus starp Rīgu un Abū Dabī.

Jaunais maršruts piedāvā ērtus savienojumus pasažieriem, kas ceļo no Baltijas uz AAE galvaspilsētu un uz tālākiem galamērķiem Austrālijā, Āzijā, Āfrikā un Tuvajos Austrumos, kā arī sniedz jaunas ceļošanas iespējas no Abū Dabī uz Eiropu.

Līdz šim pasažieri Rīga – Abū Dabī maršrutā veikuši vairāk nekā 9000 biļešu rezervācijas. 30% veikto rezervāciju šobrīd saņemti no tranzīta pasažieriem, galvenokārt no Skandināvijas un Baltijas valstīm. airBaltic novērojusi papildu lidojumu pieprasījumu uz Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta posmu, kas Abū Dabī norisināsies novembra pēdējā nedēļas nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Maldīvu salām!

Sintija Kristapsone, 04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maldīvu salas ir viena no vietām, kur noteikti kādreiz gribēju doties. Novembrī ieraudzīju treneres Lauras Timoško galeriju sociālajā tīklā Facebook - viņa ar grupu bija devusies uz Maldīvu salām. Redzot bildes, ļoti gribējās būt daļai no šāda piedzīvojuma. Zināju, ka viņa šādu pasākumu rīkos vēlreiz un, tiklīdz Laura izsludināja nākamo braucienu, sazinājos ar viņu, lai noskaidrotu, kā pieteikties.

Lai dotos šādā braucienā, pirmais solis, kas jāveic, ir aviobiļešu iegāde un, kad tas ir izdarīts, tu tiec pievienots dalībnieku sarakstam.

Biļetes vari iegādāties pats vai ir iespēja iegādāties biļetes ar Lauras palīdzību.

Pirms biļešu iegādes bija satraukums, jo Lauru nepazinu personīgi. Vienmēr esmu ceļojusi ar kādu kopā, bet šī bija pirmā reize, kad devos ceļojumā viena pati ar pilnīgi nezināmiem cilvēkiem.

Es izvēlējos biļešu iegādi caur Lauras piedāvāto kontaktpersonu, lai būtu iespēja doties kopīgi.

Biļetes iegādājos laicīgi decembra sākumā, kad bija laba cena - 712 EUR. Tiem, kas biļetes iegādājās vēlāk, tās bija kļuvušas dārgākas, bet kādam sanāca iegādāties arī par izdevīgāku cenu. Viena padoma, kurā brīdī veikt biļešu iegādi, man nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Latvenergo" un AS "Latvijas valsts meži" kopuzņēmuma SIA "Latvijas vēja parki" plānotās investīcijas vēja parku izveidē būs vienas no lielākajām Latvijas vēsturē un sasniegs vienu miljardu eiro, pirmdien kopuzņēmuma dibināšanas pasākumā sacīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Premjers uzsvēra, ka jau pirms 24.februāra, kad sākās Krievijas iebrukums Ukrainā, jau tika domāts, kā nodrošināt valsts energoneatkarību, lai elektrība būtu ar samērīgu cenu un nodrošinātu uzņēmumu konkurētspēju.

Kariņš uzsvēra, ka šim mērķim ir jāizmanto vietējie atjaunojamie energoresursi un viens no tiem ir vēja enerģija. Pēc šī projekta īstenošanas Latvija no elektroenerģijas importētāja varētu kļūt par elektrības eksportētāju. Patlaban 40% no nepieciešamās elektroenerģijas Latvija saražo pati, bet 60% importē. Ja līdz šim galvenais importa avots bija Krievija, tad tagad šis avots ir jāaizmirst, uzsvēra premjers.

"Šis ir vidējā termiņa risinājums, kas ļaus energoapgādes ziņā kļūt pilnīgi neatkarīgiem un būs mazāk jāizmanto fosilie resursi," teica Kariņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic uzsāks lidojumus no Rīgas uz Abū Dabī

Lelde Petrāne, 24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic sadarbībā ar Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālo lidsabiedrību Etihad Airways 2017.gada 29.oktobrī uzsāks tiešos lidojumus no Rīgas uz Abū Dabī.

airBaltic no Rīgas uz Abū Dabī veiks lidojumus četras reizes nedēļā ar Bombardier CS300 lidmašīnu. Etihad Airways būs lidsabiedrības sadarbības partneris šajā maršrutā.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda, ka Abū Dabī ir stratēģisks aviācijas centrs Tuvajos Austrumos, un tādi slaveni tūrisma objekti kā Formula 1 un Ferrari World piesaistīs daudzus ceļotājus no Baltijas valstīm un Skandināvijas.

Lidojums ilgs sešas stundas un 15 minūtes. Vienvirziena biļetes cena ir, sākot no 129 eiro, ieskaitot lidostas nodevas un transakcijas maksu.

airBaltic nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz 60 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada aprīļa beigās Latvijā plānota jaunā izklaides parka Avārijas brigāde atklāšana. Par ideju, tās īstenošanu un finansējuma piesaisti intervijā biznesa portālam db.lv stāsta pārstāvis Mārtiņš Brezauckis.

Jaunais izklaides parks būs paredzēts ģimenēm ar bērniem līdz 14 gadu vecumam. Parka teritorija aptver vairāk nekā 24 ha un tas atradīsies Lielvārdes novadā, autoceļa Tīnūži - Koknese malā, pretī nobrauktuvei uz Lēdmani. Parks piedāvās Avārijas brigādes pilsētiņu, dinozauru taku, ūdens spēļu laukumu, leļļu taku. Tāpat parkā būs virvju trase, mazā autoskola bērniem, karuseļi un piepūšamās atrakcijas.

- Kad radās ideja par šāda atrakciju parka projektu? Cik ilgs ir bijis process no idejas līdz tās īstenošanai?

Ideja par to, ka Latvijā vajag savu tematisko atpūtas parku radās jau 2014.gadā, kopā ar bērniem apmeklējot dažādus atpūtas un izklaides objektus ģimenēm. Bet skaidrāka vīzija par to, ko tieši un kādā veidā attīstīt, izkristalizējās tikai 2015. gada vidū. Tad arī pieņēmu lēmumu pilnā mērā veltīt savu darbu šim projektam. Viens no uzstādījumiem sev bija radīt tādu parku, kurā būtu patīkami pavadīt brīvo laiku un atgriezties tur atkārtoti. Parka pirmo posmu atklāsim 2017. gada pavasarī.

Komentāri

Pievienot komentāru