Ģenerālprokuratūrā vērsies uzņēmums Šlokenbeka ar lūgumu ierosināt kriminālprocesu par firmas A.C.B. darbu Rīgas apvedceļa Salaspils-Babīte posma remontā. Šlokenbeka apsūdz A.C.B. krāpšanos ceļa būvē, raksta žurnāls Ir.
Lai nevarētu vienkārši «atrakstīties», Šlokenbeka spērusi ārkārtas soli, bez Latvijas valsts ceļu ziņas izurbjot paraugus, kuri nosūtīti analīzēm uz ārvalstīm. Analīžu rezultāti apstiprina, ka asfalta izlīdzinošajā kārtā nav atrodams materiāls, kuram tur vajadzētu būt un kas bijis lielākais tāmes izmaksu postenis.
Iesniegumā, kuru prokuratūra nodevusi izskatīšanai Ekonomikas policijā, teikts, ka konkursa uzvarētājs piedāvā cenu, kas ir zem pašizmaksas. Pasūtītājam pēc darbu pabeigšanas apliecina, ka viss ir izdarīts saskaņā ar līgumu, bet īstenībā materiālus vienpusēji aizstāj ar lētākiem un kvalitātes ziņā neatbilstošiem. Šlokenbeka uzskata, ka tas kvalificējams kā krāpšana, jo inženieriem bija zināms, ka polimērmodificētā bitumena neizmantošana ievērojami pasliktina ceļa kvalitāti, kas rada un radīs zaudējumus valstij.
Tiešais zaudējums konkrētajā ceļa posmā ir 51 tūkstotis latu, bet nākotnes zaudējumi esot daudz lielāki.
«Kamēr vienam nepieprasīs vienu ceļu noārdīt un uzbūvēt, kā pienākas, nekas nemainīsies,» uzsver Šlokenbeka direktors Māris Paiders.
Latvijas valsts ceļi, kuru amatpersonu darbu ceļu būvniecības kontrolē arī lūgts pārbaudīt, žurnālam Ir sacīja, ka katrā konkursā tiek nolīgts būvuzraugs. To, vai veikta laboratoriska kontrole, pārbaudītas pavadzīmes par materiālu iegādi utt., noteiks iekšējais audits, kas sākts pēc sūdzības saņemšanas.
Ceļa pieņemšanas aktā neatbilstības neparādās, bijis vien 1 502 latu sods par nepilnīgu līdzenumu un saķeres koeficientu.