Jaunākais izdevums

Afganistānas galvaspilsētā Kabulā pirms diviem gadiem tika atvērts pirmais un vienīgais limuzīnu pakalpojumu birojs, ziņo BBC. Vietējie iedzīvotāji par šādu automašīnu parādīšanos uz ielām esot ļoti pārsteigti - biznesmenim, kurš piedāvā šos pakalpojumus, nereti esot jāuzklausa replikas, ka limuzīni izskatoties pēc lidmašīnas bez spārniem, bet citi jautājot, kādēļ viņš nepārveido šo mašīnu par divām mašīnām.

Kad baltie Lincoln limuzīni pārvietojoties pa Kabulas ielām, cilvēki uz tām noraugoties kā uz brīnumu.

"Daži saka, ka tas izskatās kā ola ar diviem dzeltenumiem. Citi saka, ka tas izskatās kā lidmašīna bez spārniem. Savukārt citi man jautā, kāpēc es nesadalu to divās mašīnās, lai nopelnītu vairāk naudas," stāsta vīrietis, kurš pirmais un vienīgais uzsācis limuzīnu biznesu Kabulā.

BBC norāda, ka limuzīnu biznesa uzsākšana Afganistānā ir uzskatāma par diezgan riskantu, ņemot vērā šajā valstī pastāvošo vardarbību, nabadzību un bezdarbu.

Taču jauno biznesmeni tas nebaidot - viņš nodibinājis kompāniju Shams Limousine, Losandželosā iegādājies trīs lietotus Lincoln limuzīnus un uz biznesa nākotni raugās pozitīvi.

Vietējie iedzīvotāji parasti īrējot luksus automašīnas kāzām vai biroju pasākumiem. Cena, kādu viņi ir gatavi maksāt, ir 140 ASV dolāri par 10 stundām. Tā esot zemkā cena par limuzīnu visā pasaulē. Lētākais limuzīns, kādu iespējams izīrēt ASV maksā 150 ASV dolārus stundā.

Limuzīnu biznesa īpašnieks norāda, ka afgāņiem patīk lielas kāzas - ģimenes parasti aizņemoties naudu, lai sarīkotu krietnas kāzas, bet pēc tam 10 gadus šo naudu atdod. Tādēļ limuzīnu pakalpojumu piedāvāšana šajā valstī esot loģiska. Viņš uzskata, ka, kamēr vien afgāņi precēsies, viņa bizness plauks.

Viņa kompānijas sauklis esot: "Ja tu vēlies neaizmirstamu kāzu pasākumu, tikai piezvani Shams Limousine." ("If you want to have a memorable wedding party, just call Shams Limousine.")

Limuzīnu bizness Kabulā tika uzsākts pirms diviem gadiem. Īpaši būtiski bijis to piemērot Afganistānai, ņemot vērā šīs valsts īpatnības. Piemēram, divi no nopirktajiem limuzīniem bijuši melni, tādēļ tos bijis jāpārkrāso baltā krāsā, jo lielākajai daļai afgāņu melna krāsa asociējas ar kaut ko sliktu. Limuzīnu bārā drīkstot atrasties tikai bezalkoholiski dzērieni. Lai gan limuzīnā paredzētas vietas astoņiem cilvēkiem, Kabulā esot pierasts, ka vienā limuzīnā saspiežas pat 14 cilvēki.

Drīzumā trim esošajiem limuzīniem esot plānots pievienot arī džipa limuzīnu.

"Cilvēki mīl manus lētos limuzīnus," ar prieku sacījis biznesmenis.

Vairāk lasiet šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lursoft pētījis, cik lieli ieguldījumi Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos reģistrēti no Afganistānas, un skatījis, cik personas no Afganistānas šobrīd iekļautas dažādos sankciju sarakstos.

ASV un citu valstu spēkiem atstājot Afganistānu, šomēnes islāmistu grupējums “Taliban” uzsācis uzbrukumu, savā kontrolē pārņemot Afganistānu, tostarp, arī tās galvaspilsētu Kabulu.

Lursoft statistikas dati liecina, ka šobrīd Afganistānas personu ieguldījumu apjoms Latvijas uzņēmumu pamatkapitālos veido vien nepilnus 8 tūkst. eiro. Pēdējos gados iepriekš ieguldītās summas biežāk no pamatkapitāliem izņemtas nekā veikti jauni ieguldījumi.

Tā, piemēram, šogad vien jau likvidēti trīs uzņēmumi, kuros iepriekš bija reģistrēti ieguldījumi no Afganistānas – SIA “Zia Import and export”, SIA “New Generation Market” un SIA “Mumtaz Construction Latvia”.Ja 2016.gadā dibinātais SIA “Mumtaz Construction Latvia” līdz šim nebija iesniedzis nevienu gada pārskatu, kā arī kopš dibināšanas brīža nebija pilnībā apmaksājis savu pamatkapitālu, SIA “New Generation Market” nodarbojies ar datorprogrammēšanu, pērn apgrozot 168,37 tūkst. eiro, savukārt SIA “Zia Import and export” darbība bijusi saistīta ar vairumtirdzniecību. Uzņēmuma vienīgais iesniegtais pārskats bijis par 2016.gadu, kad tas apgrozījis 14,6 tūkst. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turpinās sarunas par aviosatiksmes līguma noslēgšanu starp Latviju un Afganistānu

Dienas Bizness, 20.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieka Dina Meriranda vadītā delegācija no 15. līdz 19. novembrim bija vizītē Afganistānā, kuras laikā puses vienojās turpināt sadarbību transporta jomā, informē SM Komunikācijas nodaļas vadītājs Aivis Freidenfelds.

Tikšanās laikā Afganistānas Transporta un civilās aviācijas ministrs Dr. Daoud Ali Najafi apliecināja Afganistānas puses lielo ieinteresētību turpināt sarunas aviosatiksmes līguma starp Latviju un Afganistānu noslēgšanai. Valsts sekretāra vietnieks D.Merirands apstiprināja jau iepriekš Latvijas puses izteikto piedāvājumu sniegt atbalstu Afganistānas aviācijas speciālistu kvalifikācijas paaugstināšanai, kurš tika uzņemts ar lielu ieinteresētību un pateicību.

Afganistānas Augstākās izglītības ministru Obaidullah Obaid un Kabulas Politehniskās universitātes (KPU) rektoru prof. Ezatullah Amed pauda gandarījumu par Satiksmes ministrijas atbalstu sadarbības uzsākšanai ar Latvijas mācību iestādēm. KPU līgumi ar Rīgas Tehnisko universitāti un Daugavpils Profesionālo vidusskolu paredz plašu abu pušu sadarbību pieredzes apmaiņā un KPU dzelzceļa jomas speciālistu apmācības programmu izstrādē. Šā gada pavasarī KPU mācības uzsākuši pirmie dzelzceļa nozares studenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šogad īpašu uzmanību pievērsīs pārvadājumiem no Afganistānas

Lelde Petrāne, 02.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn transporta nozarē būtiski attīstījušās attiecības ar Afganistānu – uzsākti aviokravu pārvadājumi uz un no Afganistānas caur Rīgas lidostu, kā arī dzelzceļa kravu pārvadājumi no Afganistānas un sadarbība transporta speciālistu apmācībā, norāda Satiksmes ministrija.

2012.gada decembra nogalē caur Latviju no Afganistānas tika nosūtīti pirmie konteineri ar ārvalstu bruņoto spēku aprīkojumu – konteineri ar gaisa transportu tika nogādāti Uļjanovskas lidostā Krievijā, bet tālāk pa dzelzceļu līdz Rīgas ostai to tālākai nosūtīšanai uz Rietumeiropu.

Kopš 2009.gada, kad tika uzsākti regulāri kravu pārvadājumi uz Afganistānu, līdz ar pirmā konteineru vilciena nosūtīšanu caur Latviju uz Afganistānu nogādāti vismaz 60 000 TEU. Turklāt pārvadājumi tiek veikti ne tikai pa sauszemi, bet arī pa gaisu – 2012.gada aprīlī tika uzsākti kravu pārvadājumi no Rīgas lidostas uz Afganistānu, bet maijā Rīgas lidostā tika sagaidīts arī pirmais avioreiss no Afganistānas ar ārvalstu bruņoto spēku kravām. Tāpat turpinās arī preču iepirkumi Latvijā to sūtīšanai uz Afganistānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Indija būvēs «pasaulē bīstamāko» dzelzceļa līniju

Jānis Rancāns, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indija plāno būvēt «pasaulē bīstamāko» dzelzceļa līniju, kas savienos ar derīgajiem izrakteņiem bagāto Afganistānas vidusdaļu ar Irānas ostām Arābijas jūrā, tādējādi cenšoties samazināt Kabulas atkarību no Pakistānas, raksta The Telegraph.

Par Indijas plāniem kļuvis zināms Stambulā notikušajā konferencē, kurā spriests par reģiona attīstību pēc plānotās ASV karaspēka izvešanas no Afganistānas 2014. gadā.

Laikraksts uzsver, ka Afganistānas vidusdaļā esošo derīgo izrakteņu vērtība varētu būt pat trīs triljonu ASV dolāru apmērā, tāpat Indija šādā veidā varētu mazināt Pakistānas ietekmi, kas vēsturiski ir bijusi Deli sāncense.

Indija varētu būvēt dzelzceļa līniju, kas savienotu Irānu ar Afganistānas Bamijanas provinci, kurā pirms pāris gadiem tika atklātas nozīmīgas derīgo izrakteņu iegulas. Bamijana atrodas aptuveni 80 kilometru attālumā no Afganistānas galvaspilsētas Kabulas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc dažiem gadiem, kad ASV bruņotie spēki pametīs Afganistānu, Latvija var kļūt par vietu, caur kuru amerikāņi transportēs kravas no Afganistānas.

Tā uzskata Deivids Holahans, kurš pēdējos gadus bijis militārais atašejs ASV vēstniecībā Latvijā un palīdzējis koordinēt ASV armijai paredzēto kravu transportu uz Afganistānu.

«Es domāju, ka Latvija – uzticams NATO sabiedrotais – turpinās spēlēt nozīmīgu lomu, jo, visticamāk, būs vieta, uz kuru tiks vestas Aftganistānā izmantotais ekipējums pirms tā sagatavošanas transportēšanai uz ASV,» sarunā ar telekanālu CBS sacīja D. Holahans. Viņš norādīja, ka bruņojuma un citu preču izvešanas procesi no Irākas bijuši milzīgi.

D. Holahans ir arī Irākas un Somālijas konfliktu veterāns, bet tagad viņš nodarbojas ar uzņēmējdarbību un ir Rīgas Kubas cigāru veikala La Casa Del Habano vadošais partneris. D. Holahans arī lepojas ar lomu, kādu viņš spēlējis amerikāņu karaspēka apgādāšanā. Tāpat viņš atzīst, ka labi iederas Latvijā - «es esmu no Ziemeļfiladelfijas un cilvēki šeit ir ļoti līdzīgi filadelfiešiem,» sacīja D. Holahans.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostā otrdien sagaidīts pirmais avioreiss ar Amerikas Savienoto Valstu kravām no Afganistānas.

Pirmais avioreiss ar kravām no Afganistānas caur Rīgas lidostu veikts, lai pārbaudītu lidostas infrastruktūras un sniegto pakalpojumu atbilstību, kā arī sadarbības spēju ar Rīgas ostu. Kravas tālāk paredzēts nogādāt uz Rīgas ostu, no kurienes tās turpinās ceļu uz Amerikas Savienotajām Valstīm.

Avioreisu ar kravām no Afganistānas Rīgas lidostā sagaidīja Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Klāvs Olšteins, kurš atzīst, ka «šādi pārvadājumi ir uzskatāmi par augstu novērtējumu līdzšinējai Latvijas darbībai Ziemeļu distribūcijas tīklā – transporta koridorā uz Afganistānu, kā arī apliecina potenciālu caur Latviju transportēt nozīmīgu daļu ārvalstu bruņoto spēku kravu līdz ar to izvešanu no Afganistānas».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Afganistānas galvaspilsēta Kabula ir pārgājusi uz piecu dienu darba nedēļu. Šis ir radikāls solis, lai aizsargātu iedzīvotājus no pilsētas toksiskā smoga, ziņo telegraph.co.uk.

Hamids Karzajs (Hamid Karzai), Afganistānas prezidents, paziņojis, ka par oficiālo nedēļas nogali ir noteikta gan piektdiena, gan tagad arī ceturtdiena. Ceturtdiena pilsētas pieciem miljoniem iedzīvotāju pasludināta par brīvdienu uz atlikušo ziemas daļu.

Saskaņā ar aplēsēm Kabulas pastāvīgā gaiši dzeltenā piesārņojuma migla katru gadu paātrina 3000 cilvēku nāvi.

Bēgļiem un migrantiem ieplūstot pilsētā, gaisu tajā piesārņo arvien lielāks skaits automašīnu, ģeneratoru, krāšņu un nelielu fabriku.Pilsētā regulāri tiekot dedzinātas automašīnu riepas.

Indīgo «plīvuru» notur apkārt esošie kalni, un nesens pētījums pierādījis, ka Kabula ir viena no 10 piesārņotākajām pilsētām pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gada augustā Latvijas Ārlietu ministrijas politiskais padomnieks Pēteris Veits uz desmit mēnešiem devās civilajā misijā uz Afganistānu, lai kara izmocītajai tautai sniegtu attīstības palīdzību. «Darbs ir ienteresants. Vienmēr ir patīkami redzēt rezultātus un citu prieku. Tas pārņem, » saka Pēteris Veits.

picturegallery.ff931879-e496-4cb7-b900-d3fd6d3e5877

Lielākā daļa latviešu karavīru izvietota vienā bāzē kopā ar norvēģu spēkiem Farjabas provincē pašos Afganistānas ziemeļrietumos pie robežas ar Turkmenistānu. Paralēli militārajai misijai valstī norisinās arī civilā, kuras priekšgalā ir ANO, un Latvija tajā iesaistījās pirms gada augustā. Civilās misijas uzdevums ir piešķirt attīstības palīdzību tur, kur dien attiecīgās valsts karavīri – vispirms jāatrod, kam palīdzība visvairāk vajadzīga, tad jākoordinē projekta īstenošana. Tikai esot uz vietas un tiekoties ar vietējiem, ir iespējams izveidot projekta kritērijus, atzīst Pēteris Veits. Un tam vajadzīgs laiks. «Valstī 30 gadus ir bijis karš, province ir nomaļa, izglītības līmenis ir zems, un viena vajadzība ir lielākā par otru,» stāsta Pēteris Veits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zatlers devies vizītē uz Afganistānu

, 09.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidents Valdis Zatlers šodien, 9.septembrī, devies darba vizītē uz Afganistānu, liecina prezidenta mājaslapā ievietotā informācija. Valdis Zatlers ir pirmais Baltijas valstu prezidents, kas vizītē apmeklē Afganistānu un tiekas ar tās politiskajiem līderiem.

Vizītes laikā paredzētas tikšanās ar Afganistānas Valsts prezidentu Hamidu Karzaju, ārlietu ministru Dr. Rangin Dadfar Spanta, kā arī aizsardzības ministru Abdul Rahim Wardak.

Pašlaik misija Afganistānā ir lielākā un nozīmīgākā Latvijas starptautiskā palīdzība, kas iekļauj ne tikai lielāko NBS kontingenta dalību (vairāk nekā 90 militārpersonas), bet arī civilo iesaisti ar policistiem un politisko/attīstības padomnieku. Tādējādi šobrīd Latvijas valsts iesaistīšanās misijā ir ne tikai militāra, bet orientēta arī uz afgāņu labklājības celšanu, informēja V. Zatlera preses dienests.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apstiprinātas Pamatnostādnes Latvijas iesaistei Afganistānas atjaunošanā

, 13.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 13. novembrī, Ministru kabinetā (MK) apstiprinātas Aizsardzības ministrijas (AM) sadarbībā ar Ārlietu un Iekšlietu ministrijām izstrādātās Pamatnostādnes visaptverošai Latvijas iesaistei Afganistānas atjaunošanā 2007. – 2013. gadam, informēja Aizsardzības ministrija.

Pamatnostādnes nosaka Latvijas turpmāko politiku Afganistānā.

Pamatnostādņu izstrādes iniciatīva izriet no NATO Rīgas samita lēmumiem, kur valstu un valdību vadītāji uzsvēra nepieciešamību veicināt ne tikai militārā, bet arī civilā sektora iesaisti un valstu visaptverošo atbalstu Afganistānas valsts atjaunošanā.

Afganistānas valsts atjaunošanas un stabilizēšanas pasākumos turpmāk tiek paredzēta ne tikai militāro vienību piedalīšanās, bet arī civilo ekspertu dalība no politiskās, sociāli ekonomiskās, likuma ieviešanas un citām valsts pārvaldes un privātajiem sektoriem.

Šobrīd no Latvijas Afganistānā dien 97 militārpersonas un kopš šā gada vasaras 3 civilie eksperti – padomnieks no ĀM un divi IeM policijas padomnieki. Visaptverošā pieeja Afganistānas valsts atjaunošanai ir vērsta uz to, lai palielinātu civilo ekspertīzi un lai palielinātu Latvijas ieguldījumu attīstības projektos. Šogad attīstības sadarbības politikas programmai piešķirti nauda ir 25 000 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starptautiskās misijas turpinās, bet ar mazāku dalībnieku skaitu

, 14.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija arī nākamgad piedalīsies civilās misijās Kosovā, Afganistānā un Gruzijā, taču ar mazāku dalībnieku skaitu.

Šādu lēmumu Ministru Kabinets pieņēmis pēc tam, kad uzklausījis iekšlietu ministres Lindes Mūrnieces sniegto ziņojumu par iekšlietu sistēmas darbinieku dalību starptautiskajās misijās un operācijās.

Eiropas Savienības (ES) Novērotāju misijā Gruzijā arī turpmāk paliks divi pārstāvji, bet policijas misijā Afganistānā un likuma varas nodrošināšanas misijā Kosovā nosūtāmo civilo ekspertu skaits nākamajam periodam samazināts līdz vienam ekspertam katrā valstī. Šobrīd Afganistānā uzturas 2 iekšlietu sistēmas darbinieki, bet Kosovā – 10 eksperti.

Kā skaidro Iekšlietu ministrijā, līdzdalība šajās ES civilajās ekspertu misijās ir nozīmīga Latvijas starptautisko saistību sastāvdaļa, taču viena pārstāvja uzturēšanās misijā valstij vidēji izmaksā 40 tūkstošus, tāpēc samazināta finansējuma apstākļos visas trīs misijas nav iespējams turpināt līdzšinējā apjomā. Ņemot vērā, ka Kosovas misija ir līdz šim lielākā Eiropas Drošības un aizsardzības politikas misija ar kopskaitā aptuveni 1800 starptautisko civilo ekspertu dalību, arī Latvijas līdz šim nosūtīto amatpersonu skaits ir bijis visnotaļ liels un nākamajam periodam var tikt samazināts, neradot būtisku kaitējumu. Izvērtējot definētās ārpolitikas prioritātes un pašreizējo ekonomisko situāciju, būtiski šobrīd ir nodrošināt Iekšlietu ministrijas speciālistu dalību Gruzijā, jo šis konfliktu skartais reģions ir tuvu kaimiņos Eiropas Savienībai, līdz ar to tas atstāj iespaidu uz visa reģiona stabilitāti un ilgtspējīgu attīstību. Turklāt šī civilā misija Gruzijā ir vienīgais starptautiskais novērotājs, kas darbojas tiešā Abhāzijas un Dienvidosetijas tuvumā, ļaujot starptautiskajai sabiedrībai spriest par notikumiem un procesiem šajā teritorijā. Tāpat arī Afganistānas drošības situācija ir ļoti sarežģīta un, kā vēstulē Valsts kancelejai norāda Ārlietu ministrija, Latvijas iesaiste šīs valsts stabilizēšanā – gan militārā, gan civilā jomā – ir viens no prioritārajiem drošības politikas jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan tūrisma nozare Afganistānā pašlaik vēl ir «bērna, kas tikai sāk staigāt, vecumā», smagi strādājošie Afganistānas iedzīvotāji dara visu iespējamo nozares atdzīvināšanai, raksta xinhuanet.com.

Taču Afganistānā pašlaik trūkst modernas tūrisma infrastruktūras, piemēram, slēpošanas trases, pacēlāji, nacionālie parki, turklāt viesnīcas vēlarvien ir samērā nožēlojamas.

«Valdība pašlaik strādā pie tūrisma nozares atdzīvināšanas plāna,» stāstījis Afganistānas Tūrisma departamenta direktors Syeds Zamanudins Baha (Syed Zamanudin Baha).

Šim mērķim valdība nesen pasludinājusi ezeru Band-e-Amir par nacionālo parku. Plānots arī atjaunot milzīgās saspridzinātās Budas statujas, lai piesaistītu tūristu uzmanību.

Pagājušajā gadā Afganistānas valdība izsniegusi vīzas aptuveni 10 tūkstošiem ārvalstu tūristu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sprādzienā Kabulas diplomātiskajā kvartālā nogalināti 90 cilvēki un 400 ievainoti

LETA--AFP/AP/DPA/BBC, 01.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kabulas diplomātisko kvartālu trešdienas rītā satricināja spēcīgs sprādziens, kurā nogalināti vismaz 90 cilvēki un aptuveni 400 ievainoti, paziņojusi Afganistānas valdība.

Varasiestādes brīdinājušas, ka mirušo skaits var vēl pieaugt, jo slimnīcās tiek ievesti arvien jauni ievainotie.

Afganistānas amatpersonu sniegtā informācija liecina, ka eksploziju sarīkojis terorists pašnāvnieks, kas vadījis ar sprāgstvielām piekrautu smago automašīnu.

Eksploziju izraisīja 1500 kilogrami sprāgstvielu, kas bija paslēptas notekūdeņu savākšanas mašīnā, sacīja amatpersonas.

Ap laukumu, kur ap plkst.8.30 (ap plkst. 7.00 pēc Latvijas laika), notika sprādziens, izvietotas daudzas valdības iestādes un ārvalstu vēstniecības, tostarp arī NATO birojs.

Sprādzienam vistuvāk atradusies Vācijas vēstniecība, taču afgāņu policijas pārstāvis aģentūrai Reuters atzinis, ka «grūti pateikt, kas īsti bijis uzbrukuma mērķis».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Premjers Ivars Godmanis (LPP/LC) pieļāvis iespēju, ka valdība varētu skatīt jautājumu par atteikšanos no dienesta automašīnām.

Tā I. Godmanis norādīja LTV raidījumā 100. pants, atbildot uz jautājumu, vai taupības laikos ministriem, līdzīgi kā Šveicē, nevajadzētu izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus, nevis valsts atmaksātas automašīnas. Viņš arī uzsvēra, ka šogad jauni dienesta auto nav pirkti, ziņo Apollo. Vienlaikus premjers teica, ka būtu jāizvērtē, cik ļoti katram valstsvīram nepieciešams nodokļu maksātāju sponsorēts braucamais līdzeklis. «Redzēsim, kā beigsies 1. ceturksnis,» sacīja Godmanis, norādot, ka pēc tam varbūt arī viņam pašam nāksies vairāk staigāt ar kājām.

Vidēji 450 Ls

Jau pērn Db aptaujāja ministrus par viņu braukšanas paradumiem, jo Db rīkotās akcijas Meklējam miljonus laikā tika saņemts kāda lasītāja ieteikums ministru darba automašīnas nomainīt pret zemākas klases automašīnām, kurām būtu arī mazāks degvielas patēriņš. Rezultātā varēja secināt, ka ministri ikdienā bieži pārvietojas ar darba automašīnu, turklāt vidēji viens ministrs mēnesī iztērē ap 450 Ls degvielai. Nav pieejama informācija par Ivara Godmaņa un Mareka Segliņa autotransportu, jo gan Ministru prezidents, gan iekšlietu ministrs ir valsts augstākās amatpersonas, kuru apsardzi veic Drošības policija. Šīm amatpersonām nav piesaistītas noteiktas automašīnas, ar kurām tiek nodrošināta šo amatpersonu pārvietošanās, bet abu amatpersonu apsardzes un drošības pasākumu organizācija un tehniskie līdzekļi ir konfidenciāla rakstura informācija, paskaidroja Drošības policijas priekšnieka palīdze Kristīne Apse-Krūmiņa. SIA Auto Rīga (Audi) direktors Raimonds Pāvulītis Db skaidroja, ka atsevišķām ministrijām 2007. gadā piegādātie Audi A6 ir aprīkoti ar vecajiem un vienlaikus arī rijīgākajiem V6 benzīnmotoriem. «Šos dzinējus vairs neražo, bet pirms gada komplektācijā ar šiem spēka agregātiem Audi A6 bija vislētākie. Rūpnīcas noteiktajos standartos šāds A6 vidēji uz 100 km tērē 9,6 l, taču, ņemot vērā visus blakusfaktorus - ekspluatācijas atšķirība ziemā un vasarā, pilsētā vai ārpus pilsētas, kā arī autovadītāja braukšanas stils ir galvenie nosacījumi, ka vienā gadījumā vidējais degvielas patēriņš ir 13 l, bet citā - vairāk nekā 19 l. Vēl viens, iespējams, viens no būtiskākajiem faktoriem, kas palielina degvielas patēriņu, ir tas, ka ziemas periodā, gaidot ministrus, auto šoferi, lai nenosaltu, bieži atstājot ieslēgtu automašīnas dzinēju.» Paraugoties uz ministriju auto degvielas patēriņa atšķirībām, Drošas braukšanas skolas (DBS) direktors Artūrs Priednieks nenoliedz, ka pilsētas sastrēgumi, ekspluatācija ziemā, kā arī autovadītāja braukšanas stils var būtiski ietekmēt vidējo degvielas patēriņu. «Taču atsevišķos gadījumos uzrādītie degvielas patēriņi, kuri ievērojami atšķiras no rūpnīcas noteiktajiem standartiem, šķiet pārlieku neloģiski. Var jau būt, ka te ir meklējami citi iemesli, bet iespējams, šo auto stūresvīriem vienkārši trūkst zināšanu par pareizas un ekonomiskas braukšanas pamatprincipiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas lielāko zemes platību īpašnieki – TOP 50

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 27.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā jau tas bija gaidāms, līdz ar nekustamo īpašumu jauno kadastrālās vērtības bāžu apstiprināšanu Rīgas lielākās un īpaši vērtīgākās zemes īpašnieku sarakstā notikusi neliela revolūcija.

To rāda jau tradicionālā ikgadējā informācija par Latvijas, Rīgas, Jūrmalas un Rīgas rajona lielāko un vērtīgāko zemes platību īpašniekiem, ko Baltic Screen apkopojis, balstoties uz Valsts zemes dienesta atlasītajiem datiem.

Galvaspilsētas lielāko zemes platību īpašnieku – kā fizisko, tā juridisko personu – vidū izmaiņas ir nelielas un galvenokārt atkārto iepriekšējo gadu tendences: lielie mantotāji savus īpašumus pamazām izpārdod, taču caurmērā tas notiek ārkārtīgi lēnā tempā, savukārt juridiskās personas – lielāko zemju īpašnieces aizvadītā gada laikā atturējušās kā no jauniem pirkumiem, tā arī ievērojamas zemes pārdošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda Skotijas kompānija sākusi reklamēt Afganistānu kā tūrisma galamērķi, vēsta BBC.

Skotijas pilsētā Dandī bāzētā kompānija Mountain Unity izveidota, lai informētu kalnos kāpējus par iespēju apmeklēt Afganistānas ziemeļaustrumus. Kompānijas pārstāvis Deivids Džeimss (David James), kurš ir bijušais karavīrs, stāstījis, ka vieta, kas pazīstama kā Wakhan Koridors, tiek uzskatīta par drošāko valsts daļu.

37 gadus vecais D. Džeimss, kurš Afganistānā pabijis kopā ar britu armiju, skaidrojis, ka viņš kompāniju Mountain Unity veidojis kā sociālu uzņēmumu un visa tās peļņa tiks ieguldīta Wakhan Koridorā.

Pēc viņa sacītā šī vieta valstī vienmēr bijusi mierīga - pat padomju iebrukuma un nesenā konflikta ar Taliban laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un Baltijas valstu pārstāvji Rīgas brīvostā Rīgas Universālā Termināla teritorijā noturēja svinīgo pieņemšanu par godu 100 000. konteineram, kas nosūtīts caur Baltijas valstīm Ziemeļu apgādes tīklā (ZAP).

Runātāji norādīja, ka notiks šī tranzīta koridora komercializācija, un nāktonē tiks pārvadātas ne tikai nemilitārās un militārās kravas NATO karaspēka vajadzībām Afganistānā, bet arī šī jaunā Zīda ceļa loģistikas ķēdē iesaistīto valstu komerckravas. Tādējādi ekonomiskais ieguvums būtu gan Eiropas, gan Āzijas, gan Tuvo austrumu valstīm. Tā Latvijas Ārlietu ministrs Edgars Rinkevičs izteica cerību, ka salīdzinoši tuvā nākotnē tiks sagaidīts ne tikai 200 000., bet arī miljonais konteiners.

ASV vēstnieks Latvijā Marks Pekala sacīja, ka kopš 2009.gada uz Afganistānu nogādāti divi miljoni tonnu kravu. Savukārt, sareizinot ar nobraukto attālumu, iznāktu ap diviem miljardiem konteinerkilometru. Kaut arī avīze Wahington Post ZAP 2011.gadā nodēvējis par loģistikas brīnumu, tas drīzāk ir iesaistīto pušu radošuma un grūta darba nopelns. Viņaprāt, ZAP kādu dienu būs ļoti dzīvs komerckoridors līdz pat Ķīnai. Ieguvēja būs ne tikai ASV un Rietumeropas valstis, bet arī loģistikas ķēdē iesastītās valstis pieaugošas ekonomiskās stabilitātes un jauno darba vietu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Karu izmocītajā Afganistānā soli pa solītim norit valsts rekonstrukcijas darbi, kuros piedalās arī Starptautiskā Valūtas fonda konsultants Jānis Platais.

Afganistānā Jānis Platais strādā kopš 2004. gada sākuma. Piedāvājums doties uz Afganistānu izklausījies bīstami, taču risks šķitis kontrolējams. Lēmumu par tā pieņemšanu ietekmējušas labās atsauksmes no kādas kolēģes, kura Afganistānu pēc tās apmeklējuma 2002. gadā raksturojusi kā skarbu, tomēr pozitīvi virzītu valsti. Šaubas ir vienmēr, bet tās var pārvarēt, redzot situāciju savām acīm, saka Jānis Platais. «Pirms darba uzsākšanas devos turp īsā vizītē, un arī mans iespaids bija ļoti labs - redzēju, ka ir iespēja daudzas lietas uzlabot un pilnveidot un ir gaidāma laba sadarbība.» Pēc ierašanās Afganistānā pirmos gadus vēl dažkārt varējis diezgan brīvi staigāt pa ielām, pēdējā laikā tas gan nav ieteicams - drošības situācija ir pasliktinājusies. Ir pastiprinājušās teroristu un noziedznieku aktivitātes, kaut arī biežāk - ārpus Kabulas. Pagājušajā nedēļā Jānis Platais bija ieradies īsā atvaļinājumā Latvijā, lai apciemotu savu ģimeni un nosvinētu Jāņus dzim­tenē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija ar Afganistānu paraksta sadarbības memorandu

Lelde Petrāne, 04.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 4.jūnijā, Satiksmes ministram Anrijam Matīsam notika tikšanās ar Afganistānas Transporta un civilās aviācijas ministru Dr. Daoudu Ali Najafi (Dr. Daoud Ali Najafi), kuras laikā starp abu valstu transporta ministrijām tika parakstīts sadarbības memorands, liecina medijiem sniegtā informācija.

Sadarbības memorands paredz abu valstu ciešāku sadarbību dažādās transporta jomās, t.sk. civilajā aviācijā. Latvija varētu dalīties pieredzē un apmācīt Afganistānas aviācijas speciālistus, kā arī abas puses veicinās gaisa satiksmes līguma parakstīšanu.

Sadarbības memorands paredz arī Afganistānas speciālistu apmācīšanu dzelzceļa nozares jomā, kā arī plašāku sadarbību autopārvadājumu jomā.

A.Matīss apliecinājis, ka atzinīgi novērtē Dr. D.A.Najafi vizīti Latvijā un pateicies par atsaukšanos uz Latvijas izteikto uzaicinājumu piedalīties augsta līmeņa transporta un loģistikas konferencē Savienojot Āziju un Eiropu, kas no 3. līdz 4. jūnijam norisinājās Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Noraktā Rīgas kultūras galvaspilsētas iespēja

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 17.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To laikam spēj tikai Latvijā. Tā vietā, lai izmantotu piešķirto ES finansējumu Rīgas kā kultūras galvaspilsētas reklamēšanai, atbildīgās institūcijas tik ilgi ņemas viena ar otru, kamēr nākas secināt – «ai, nesanāca».

Saucot lietas īstajos vārdos, jāsaka, ka situācija ar Rīgas kā Eiropas kultūras galvaspilsētas 2014 reklamēšanu izvērtusies pavisam stulba. Kultūras galvaspilsētas tituls ir jebkuras Eiropas pilsētas lielā iespēja pulcēt būtiski vairāk tūristu nekā citus gadus un līdz ar to vairot arī ieņēmumus. Jebkurš zinātājs pateiks, ka Rīgai kultūras ziņā nav iemesla kaunēties. Tikai to zinātāju nav īpaši daudz, līdz ar to kultūras galvaspilsētas statusa izmantošana būtu vairāk nekā svarīga. Taču Latvijā viss atkal notiek savādāk.

Kultūras galvaspilsēta mēs skaitāmies jau četrus mēnešus, bet reklāmas vai kaut cik pārskatāmas informācijas par to, ko pilsētas viesi reāli šogad var šeit izbaudīt, praktiski nav. Piemēram, nesen Berlīnē bija viena no lielākajām tūrismam veltītajām izstādēm ITB. Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) nepaslinkoja informēt medijus, ka Latvijas stends bijis plaši apmeklēts. Tikai daži stenda apmeklētāji gan DB vīlušies sacīja, ka neesot bijis praktiski nekādas informācijas par Rīgu kā kultūras galvaspilsētu un lozungs «Izbaudi Latviju nesteidzoties!» piedodiet, bet neizraisa vēlmi braukt uz Latviju. Parastais latviešu attaisnojums «nav naudiņas, lai reklamētos» arī šoreiz cauri neiet, jo ārējo tirgu apgūšanai Eiropas kultūras galvaspilsētas laikā piešķirti pat ES fondu līdzekļi, kurus tagad pastāv risks zaudēt, jo bez reklamēšanās naudu tomēr neviens nedos. Iespējams, tieši tāpēc TAVA tomēr tuvākajā laikā sola rīkot uzlabotu iepirkumu konkursu par reklāmas aktivitāšu veikšanu 1,5 miljonu eiro apmērā. Ja viss ies pēc plāna, reklāmas kampaņa sāksies vēl šoruden, mierina TAVA. Protams, mēs jau vienmēr esam zinājuši, ka drēgnajos novembra vakaros Rīga ir viens no tūristiem pievilcīgākajiem gala mērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Situācija ar bedrēm Rīgas ielās patlaban ir «štruntīga, pat ļoti štruntīga,» taču tas lielā mērā izskaidrojams ar ierobežotajiem finanšu līdzekļiem un to, ka galvaspilsētas dome vairākus gadus apzināti izvēlējās prioritāri tērēt naudu skolu, bērnudārzu un atpūtas objektu savešanai kārtībā, sociālajā tīklā «Facebook» paudis Rīgas mērs Nils Ušakovs (S).

Galvaspilsētas domes priekšsēdētājs vairākkārt uzsver, ka viņam nav tiesību taisnoties par bedrainajām ielām, tomēr viņš norāda, ka pašreizējā situācija ir izskaidrojama ar kopējo pašvaldībai pieejamo līdzekļu apjomu un ar to, ka pa Rīgas ielām pārvietojas mašīnas no visas valsts, ne tikai no galvaspilsētas. «Līdz pat 40% [automašīnu galvaspilsētas ielās] nav no Rīgas. Un te ir būtisks moments autovadītājiem, kas maksā «ceļa nodokli». No 36 miljoniem [eiro], ko samaksā rīdzinieki, Rīgas budžets saņem aptuveni 10 miljonus. No «ceļa nodokļa», ko maksā visas pārējās valsts iedzīvotāji, Rīgas budžets nesaņem neko. Šo pieminu, ja mēs runājam par finanšu taisnīgumu,» norāda Ušakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tallina grib vēlreiz pretendēt uz Eiropas Zaļās galvaspilsētas titulu

LETA, 01.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Tallinai neizdevās izcīnīt 2018.gada Eiropas Zaļās galvaspilsētas titulu, tā gatavojas sacensties par šo godu vēlreiz gadu vēlāk, vēsta Igaunijas galvaspilsētas preses dienests Raepress.

Jautājumu par Igaunijas galvaspilsētas pieteikšanu šim konkursam trešdien apspriedīs Tallinas pilsētas valde.

Tallinas ekoloģiskajā stratēģijā, kas izstrādāta līdz 2030.gadam, bija izvirzīts mērķis iegūt šo titulu 2018.gadā, taču igauņiem nācās piekāpties Neimegenas pilsētai Nīderlandē. Visas trīs konkursa finālistes bija salīdzinoši nelielas un klusas pilsētiņas, kurās pozitīvas pārmaiņas vides jomā var panākt vieglāk. Turklāt tās visas līdz finālam bija nonākušas ne pirmo reizi.

Tallinas stiprās puses ir saudzīga attieksme pret zemes izmantošanu, dabas daudzveidība, lielas zaļās zonas, kas tiek koptas un paplašinātas pat pašā centrā, kā arī laba pilsētas teritorijā sastopamo augu un dzīvnieku datubāze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 15.oktobrī, aprit 100 dienas kopš Valdis Zatlers Saeimā deva Valsts prezidenta zvērestu.

Līdz ar pirmo amatā stāšanās dienu, Valsts prezidents ir pildījis visus ar Satversmi uzliktos pienākumus, akcentē Prezidenta Preses dienests:

-reprezentējis valsti, pārstāvot Latviju starptautiskajās organizācijās, darba vizītēs apmeklējot tuvākās kaimiņvalstis, tiekoties ar ārvalstu amatpersonām, akreditējot ārvalstu vēstniekus, izsniedzot akreditācijas vēstules Latvijas vēstniekiem ārvalstīs;

-pildot Latvijas valsts bruņotā spēka augstākā vadoņa pienākumus, apmeklējis Latvijas armijas kareivjus viņu dienesta vietās Latvijā un Latvijas lielākajā starptautiskajā misijā Afganistānā;

Komentāri

Pievienot komentāru
Infografika

INFOGRAFIKA: Rīgā dzīve dārgāka nekā citās Baltijas valstu galvaspilsētās

Žanete Hāka, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četru cilvēku ģimene, kas dzīvo sev piederošā 70 kvadrātmetru dzīvoklī padomju laikā celtā daudzdzīvokļu namā, par pārtiku, mājokli un transportu Rīgā tērē 41%, Viļņā 40%, bet Tallinā tikai 24% no mājsaimniecības rīcībā esošajiem ienākumiem, liecina Swedbank Finanšu institūta veiktā Baltijas galvaspilsētu mājsaimniecību izdevumu pētījuma dati.

Tas, nozīmē - ar tipisku patēriņa modeli šāda ģimene pārtikai, mājoklim un sabiedriskajam transportam Rīgā iztērē ap 585 eiro mēnesī, Viļņā ap 525 eiro, bet Tallinā ap 493 eiro mēnesī.

Lai arī naudas izteiksmē izdevumu apjoms Baltijas valstu galvaspilsētās ir līdzīgs, tad līdzekļu apjoms, kas atliek citiem ikmēneša izdevumiem, būtiski atšķiras. Pēc trīs lielāko izdevumu segšanas – pārtika, mājoklis un transports - pārējiem tēriņiem ģimenei Tallinā paliek gandrīz divas reizes vairāk līdzekļu nekā kaimiņvalstu galvaspilsētās - 1560 eiro. Savukārt šādai pašai ģimenei Rīgā atliek 840 eiro, bet Viļņā - 774 eiro. Atšķirību pamatā galvenokārt ir dažādais ienākumu līmenis Baltijas valstu galvaspilsētās – bet vidējie ģimenes rīcībā esošie ienākumi Rīgā šogad ir 1425 eiro un Viļņā - 1299 eiro, tikmēr Tallinā tie sasniedz 2053 eiro. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu šie ienākumi palielinājušies par 63 eiro Viļņā, par 83 eiro - Rīgā un par 100 eiro - Tallinā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav nekā nosodāma, ka pašvaldības konkurē savā starpā, ja vien tas nediskriminē citu pašvaldību iedzīvotājus, LNT raidījumā 900 sekundes pauda Vides un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs. Savukārt, komentējot galvaspilsētas vadības centienus ieviest biļešu diferencēšanu sabiedriskajā transportā, viņš norādīja, ka tas tomēr ir «juridisks brāķis».

Db.lv jau rakstīja, ka pašvaldības nevarēs noteikt lētākas sabiedriskā transporta biļetes, kā vienīgo kritēriju minot tikai iedzīvotāju dzīvesvietu. To paredz Saeimā ceturtdien, 7. novembrī, otrajā lasījumā pieņemtie grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā. Grozījumi vēl ir jāpieņem Saeimas trešajā lasījumā.

Tikmēr Rīgas mērs Nils Ušakovs īsi pēc Saeimas lēmuma pauda, ka tomēr atradīs citu veidu, kā ieviest biļešu cenu diferencēšanu.

Arī iepriekš galvaspilsētas vadītājs norādīja, ka Rīgas dome atradīšot juridiskus ceļus, kā ieviest dažādu maksu sabiedriskajā transportā. «Ņemot vērā esošo tiesisko rāmi, ministrija [Vides un reģionālās attīstības ministrija, VARAM – red.] nevar aizliegt Rīgas domei saviem pasažieriem sniegt atlaides sabiedriskajā transportā,» galvaspilsētas vadītājs pauda vēl oktobra beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru