Jaunākais izdevums

Mazo veikalu īpašnieki ir izmisumā – elektrības tarifu kāpuma dēļ nāksies paaugstināt cenas, lai gan iedzīvotāju pirktspēja jau tāpat mazinās.

Latvijas tirgotāju kooperācijas Aibe pārdošanas nodaļas vadītājs Mareks Kudulis informē, ka īpaši smagi tas jūtams lauku reģionos, kur, iespējams, daudzus mazos veikaliņus nāksies slēgt.

Jaunie elektrības tarifi stājās spēkā no šā gada 1. aprīļa un divarpus gadu laikā elektrības cena kāpusi jau par vairāk nekā 50 procentiem. AS Latvenergo skaidrojis, ka tarifu paaugstināšanu diktē importētās elektroenerģijas cenu pieaugums, dabasgāzes sadārdzināšanās, kā arī infrastruktūras sistēmas pakalpojumu izmaksas. Savukārt Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs Juris Pūce paudis, ka jaunais tarifu plāns esot «sociāli atbildīgs» un balstās uz «sociālā taisnīguma principiem – tie, kas vairāk patērē elektroenerģiju, arī attiecīgi vairāk izjutīs tarifa izmaiņas.»

Latvijas tirgotāju kooperācijas Aibe pārdošanas nodaļas vadītājs Mareks Kudulis šo situāciju dēvē par absurdu: «Tā ir klaja neiedziļināšanās reālajā situācijā, vienpusējs skatījums! Pārtikas veikaliem ir sava specifika, visu tā mikroklimatu un darbību faktiski nodrošina elektrība: saldētavas, vitrīnas, apgaismojumu, kondicionierus utt. Absurdi ir apgalvot, ka mazs lauku veikaliņš pelna daudz tāpēc, ka daudz patērē elektrību! Jau tā šie mazie veikaliņi, kas, starp citu, nereti ir arī savdabīgs vietējās sabiedriskās dzīves centrs, balansē uz izdzīvošanas robežas. Jebkurš, pat mazākais trieciens, šo līdzsvaru var izjaukt.»

Jāpiebilst, ka Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe šobrīd apvieno 470 tirdzniecības vietas. Veikalus, kuri atrodas gan pilsētās, gan laukos visā Latvijā, pārvalda vietējie uzņēmēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aibe izveido Baltijas aliansi

Sandra Dieziņa, 14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe un lielākā Lietuvas tirdzniecības uzņēmumu alianse Aibe apvienojusies vienīgajā Baltijas valstu tirgotāju savienībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā nedēļā par kopīga uzņēmuma izveidi, kas nodarbosies ar centralizētu iepirkumu veikšanu, vienojušies vietējie mazumtirgotāji ELVI un AIBE. Jaunizveidotais uzņēmums SIA Latvijas iepirkumu apvienība ļaus nodrošināt vienotu iepirkumu sistēmu, tikmēr abu mazumtirgotāju veikalu tīkli turpinās darboties zem to līdzšinējiem zīmoliem.

Jaunais uzņēmums ļaus sekmīgāk organizēt produktu iepirkumu, kas, savukārt, nodrošinās zemākas iepirkuma cenas un augstāku produktu kvalitāti veikalos. Lielākie ieguvēji no šīs ELVI un AIBE tuvināšanās būs abu veikalu tīklu pircēji, kā arī mazie un vidējie nacionālie uzņēmumi, kas apvienojušies zem minētajiem zīmoliem, teikts izplatītajā paziņojumā.

«Par nacionālo mazumtirgotāju apvienošanos, lai sekmīgāk konkurētu ar lielajām tirdzniecības ķēdēm, tiek diskutēts jau sen. Arī mēs esam meklējuši sadarbības iespējas ar citiem Latvijas vietējiem veikalu tīkliem, tomēr līdz šim dažādu iemeslu dēļ tas nav izdevies. Esam gandarīti par sadarbības uzsākšanu ar AIBE tirgotāju aliansi, kas ļauj mums kopā kļūt par lielāko pašmāju iepirkuma grupu Baltijā pēc veikalu skaita, kas apvienojušies zem mūsu zīmoliem,» stāsta SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine, piebilstot, ka SIA Latvijas iepirkumu apvienība ir atvērta sadarbībai arī ar citiem vietējiem mazumtirgotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurēt ar lielajiem veikalu tīkliem ir iespējams, apvienojot daudzu mazu, neatkarīgu veikalu spēkus, rāda Lietuvas tirdzniecības uzņēmumu apvienības Aljansas Aibė, UAB pieredze , vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kompānija Lietuvā ir izveidota 1999. gadā. «Toreiz situācija tirgū bija tāda, ka strauji attīstījās lielie mazumtirdzniecības tīkli, pieauga viņu tirgus daļa, bet tradicionālo mazo veikaliņu tirgus daļa nedaudz samazinājās. Turklāt preču piegādātāji lielajiem spēlētājiem spēja piedāvāt labākus noteikumus nekā mazajiem, tāpēc radās ideja attīstīt kooperāciju, lai visiem būtu līdzīgi noteikumi, būtu vienoti iepirkumi, iespaidīgāks apgrozījums un spēks. Vēlāk parādījās arī sava loģistika, jo mūsu veikali nav lieli, tie atrodas mazās pilsētās, un tos dažiem piegādātājiem ir grūti sasniegt,» stāsta Artūrs Zabielsks (Artūras Zabielskas), Aljansas Aibė, UAB Baltijas iepirkumu departamenta direktors. Latvijā Aibe kooperāciju sāka attīstīt 2002. gadā. Šobrīd aliansē ir 1090 veikali Lietuvā un Latvijā, tostarp Lietuvā ir vairāk nekā 600, bet Latvijā – vairāk nekā 400. Gandrīz katram alianses dalībniekam – veikalam ir savs īpašnieks (kopumā ir 354 mazumtirdzniecības uzņēmumi). Kopumā šajā mazumtirgotāju apvienībā strādā aptuveni 5000 cilvēku, no tiem 3500 Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

AIBE pērn kāpina apgrozījumu

Dienas Bizness, 30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības uzņēmumu alianse AIBE, vairāk kā 1 090 veikalu īpašniece Latvijā un Lietuvā, 2014. gadā abās valstīs kopā sasniegusi apgrozījumu gandrīz 409 miljonu eiro apmērā – tas ir par 18% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Latvijā pārdošanas ieņēmumi veidoja 131 miljonus eiro – tas ir par 22% vairāk, salīdzinot ar 2013. gadu. Tāpat, aliansei Latvijā 2014. gadā pievienojušies 17 veikali, informē kompānijā.

«Mazumtirdzniecības uzņēmumiem nepieciešams apvienoties tāpēc, lai Latvijas un citu valstu piegādātāji piedāvātu labākus un izdevīgākus sadarbības nosacījumus. Strādājot kopā, kļūstot vienotiem, esam sasnieguši tiešām labus rezultātus», - izsakās SIA «Latvijas tirgotāju kooperācija AIBE» valdes loceklis Uldis Priekulis.

AIBE alianse nedomā samazināt uzņemto tempu - tās mērķis palielināt veikalu skaitu aptuveni par 5%, iegādāties jaunus un atjaunot 30 jau aliansē esošus veikalus, paplašināt un palielināt sortimentu, stabilizēt preču pozīcijas reģionos. «Mēs konkurējam attiecībā uz kvalitāti, nevis daudzumu, līdz ar to šogad plānojam paplašināt sortimentu: ne tikai dažādot preču izvēli, bet arī vairāk orientēties uz reģionālajiem ražotājiem. 2015. gadā mēs turpināsim investēt preču uzskaites programmu attīstībā AIBE partneru veikalos, kases sistēmu iegādēs mūsu partneriem, attīstīt atlaižu programmu AIBE JUMS, kurā uz šodienu jau ir vairāk kā 200 tūkstoši klientu Latvijā un Lietuvā.», - apstiprina Uldis Priekulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aibe atkal mainīts vadītājs

Žanete Hāka, 17.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe atkal mainīts vadītājs, liecina paziņojums Lursoft.

Savas pilnvaras nolicis martā ievēlētais valdes priekšsēdētājs Didzis Zālītis un viņa vietā iecelts līdzšinējais valdes loceklis Renats Vaitkevičus. Valdes locekles amatu uzņēmuma valdē turpina pildīt Margarita Kosmačova.

Lursoft esošā informācija liecina, ka jaunieceltais valdes priekšsēdētājs savulaik bijis SIA Euroaptieka un SIA VP Group Latvija līdzīpašnieks, savukārt D. Zālīša vārds patlaban nav atrodams neviena Latvijā reģistrēta uzņēmuma amatpersonu vai dalībnieku sarakstā.

Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe reģistrēta 2002.gadā, uzņēmuma lielākais kapitāldaļu turētājs ir Lietuvas UAB Aljanses Aibe, kuram pieder 91,94% daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijas Neatkarīgo tirgotāju kooperācija būvēs loģistikas centru Kauņā; plāno pirkt vietējo tirdzniecības tīklu

LETA, 14.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības uzņēmumu alianse Latvijas Neatkarīgo tirgotāju kooperācija šogad Latvijā realizējusi investīciju projektus 0,5 miljonu eiro apmērā, savukārt nākamgad sāks jauna loģistikas centra būvniecību Kauņā, kā arī plāno iegādāties kādu no vietējiem tirdzniecības tīkliem, žurnālistus informēja Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henrihs Danusēvičs.

Līdzšinējās investīcijas ieguldītas veikalu aprīkojumā, rekonstrukcijā, kā arī jaunu partneru piesaistē un centrālās noliktavas Ķekavā attīstībā.

Kā norādīja Latvijas Neatkarīgo tirgotāju kooperācijas valdes loceklis Uldis Priekulis, nākamgad tiek plānots sākt jauna - 15 000 kvadrātmetru liela - Baltijas loģistikas centra būvniecību, kas atradīsies Kauņā. Viņš gan atturējās minēt ieguldījumu apjomus, bet atzina, ka centrs būs ļoti moderns ar daudzveidīgiem temperatūras režīmiem, kas ļaus ievērojami palielināt preču sortimentu.

Tāpat alianses vadītāji norādīja, ka patlaban notiek sarunas par kāda vietējā tirdzniecības tīkla iegādi, kura nosaukums pagaidām gan netiek minēts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aibe turpmāk vadīs Didzis Zālītis

Žanete Hāka, 26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mainījusies SIA Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe valdes sastāvs, liecina Lursoft dati.

Līdzšinējā valdes priekšsēdētāja Eimuta Radžvila vietā augstajā amatā iecelts Didzis Zālītis, savukārt Inesas Songailes un Ramutes Vaičiūnienes vietā valdes locekļu amatu turpmāk ieņems Margarita Kosmačova un Renats Vaitkevičus.

Uzņēmuma jaunieceltais valdes priekšsēdētājs savulaik ieņēmis augstus amatus AS Gutta, AS Laima, AS Rīgas piena kombināts un SIA Valio International valdēs, liecina Lursoft pieejamā informācija.

SIA Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe dibināta 2002.gadā, un tās dalībnieku sarakstā atrodamas 19 fiziskas un juridiskas personas, taču lielākais kapitāldaļu turētājs ir Lietuvas uzņēmums UAB Aibes Mažmena, kuram pieder 91,84%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgotāju kooperācija Aibe aicina valdību un pārējās bankas rast risinājumu, kā saglabāt esošo Latvijas Krājbankas filiāļu, minibanku un bankomātu tīklu.

Finanšu traģēdija saistībā ar Latvijas Krājbanku smagi skārusi daudzus cilvēkus. Īpaši grūts un neērtību pilns laiks šobrīd ir mazajiem uzņēmējiem, kur Latvijas Krājbankas minibankas, filiāles un bankomāti bija vienīgie, norāda Aibe, kas apvieno 485 tirdzniecības vietas. Dundaga, Alsunga, Rucava, Viļāni, Koknese, Dagda, Priekule, Jaunpiebalga, Kalnciems – tās ir tikai dažas no Latvijas apdzīvotajām vietām, kurās vienīgā banka ir Latvijas Krājbanka. Trīs pašvaldības – Dundagas, Jaunpiebalgas un Dagdas dome – pat spiestas ņemt ārkārtas kredītus Valsts kasē.

«Uzņēmēji steigšus atver kontus citās bankās, taču līdzekļiem Latvijas Krājbankas kontos klāt netiek; nevar samaksāt par pakalpojumiem, precēm. Tā kā nestrādā Krājbankas termināli, veikalos pircēji ar kartēm norēķināties nevar. Dienās, kad bankomātos nevarēja izņemt naudu, cilvēki, kam konti ir citās bankās, brauca uz lielākām pilsētām, protams, arī iepērkoties tur. Grūti aptvert, kāds trieciens ir maza lauku veikaliņa īpašniekam, kaut tikai dienu paliekot bez pircējiem, ar iesaldētiem līdzekļiem bankā... Cilvēki lūdz preces «uz krīta», lūdz iespēju kaut kā caur mūsu kooperācijas veikaliem veikt maksājumus. Diemžēl šobrīd to nodrošināt nevaram, jo tad ir jāreģistrējas kā maksājumu pakalpojumu sniedzējam, bet tas nenotiek tik ātri,» situāciju ieskicē Latvijas tirgotāju kooperācijas Komercnodaļas vadītāja Tatjana Kuļikova. Visvairāk uztraucot nākotne – kas notiks pēc Latvijas Krājbankas likvidācijas. Tā kā šai bankai bija visplašākais nodaļu un bankomātu tīkls, pēc likvidēšanas lielā daļā Latvijas iedzīvotāji var palikt bešā, tāpēc kkooperācija vietējo mazo uzņēmēju vārdā lūdz pēc iespējas ātrāk risināt šo situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Domina Shopping atvēries pārtikas veikals Aibe

Elīna Pankovska, 18.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Domina Shopping atvērts pārtikas mazumtirgotāja Aibe veikals, novēroja Dienas Bizness. Uz jautājumu, vai šis veikals tirdzniecības centrā atradīsies arī pēc rekonstrukcijas, kad tiks atvērts pārtikas veikals Rimi, Domina Shopping direktore Dina Bunce skaidro: «Augusta sākumā atvērts pārtikas veikals Aibe, lai nodrošinātu iespēju iegādāties pārtikas pamata preces laikā, kamēr notiek rekonstrukcija.»

Viņa arī uzsver, ka šis ir pagaidu risinājums līdz rekonstrukcijas beigām. Pēc tam renovētajā daļā tiks atvērti aptuveni 25 jauni veikali un pakalpojuma sniedzēji, tai skaitā arī hipermārkets Rimi.

DB jau rakstīja, ka jūlijā Rimi Latvia noslēdza nomas līgumu par telpu īri tirdzniecības centrā Domina Shopping. Iepriekš tirdzniecības centrā atradās veikals Prisma, kas tika slēgts maija beigās. Tāpat jāatgādina, ka jūlijā tirdzniecības centru Domina Shopping par 74,5 milj. eiro iegādājās Igaunijas fonds EfTEN Kinnisvarafond II AS (EfTEN).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikalu tīkla «Aibe» attīstītājas SIA «Latvijas Neatkarīgo tirgotāju kooperācija» apgrozījums pagājušajā gadā bija 20,493 miljoni eiro, kas ir par 5,7% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 56,5% un bija 530 343 eiro. 2019.gadā kompānija plāno turpināt darbu pie veikalu tīkla «Aibe» attīstības, veicinot tā atpazīstamību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Vairāki mazie veikali reģionos pirmajās eiro ieviešanas dienās strādās ierobežotā režīmā

Dienas Bizness, 26.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošības finansiālu apsvērumu dēļ vairākas mazās tirdzniecības vietas Latvijas reģionos nākamā gada sākumā, kad valsts sāks lietot jauno valūtu, strādās ierobežotā režīmē vai pat būs slēgti.

Tā informē Latvijas Tirgotāju kooperācija AIBE, kas aptaujājusi vairākus mazos tirgotājus Latvijas lauku reģionos.

Galvenās problēmas, ko saistībā ar pāreju uz eiro min mazo veikalu īpašnieki – nepietiek lieku līdzekļu, ko «iesaldēt»; pārejai uz eiro jāiegulda krietni daudz personīgā laika un līdzekļu, kurus, piemēram, mazajiem lauku veikaliem nemaz nav reāli atpelnīt; nav iespējams garantēt personāla un naudas līdzekļu drošību u.c.

Piemēram, Kārli Akumu, vairāku z/s Akmeņkalni veikalu īpašnieku Ventspils apkaimē, visvairāk uztrauc drošības jautājums saistībā ar naudas pārvadāšanu un uzglabāšanu, īpaši attālākajos lauku veikalos, tādēļ viņš atklāti paziņo – pirmajā jaunā gada nedēļā viņa veikals būs slēgts vai arī tiks apkalpoti tikai pircēji ar kartēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā paliek arvien mazāk cilvēku darbspējīgā vecumā. Pirmajā pusgadā vien no Latvijas emigrējuši vairāk nekā astoņi tūkstoši cilvēku. Drīz darbiniekus atrast kļūs neiespējami, uzsver Latvijas tirgotāju kooperācijas AIBE biedri.

Viņi aicina valdību steidzami veidot valstisku programmu, lai aizkavētu darbspējīgo iedzīvotāju aizplūšanu uz ārzemēm

«Jau vairākus gadus Latvijas uzņēmēji stāsta par satraucošu situāciju: darba devējiem kļūst aizvien grūtāk atrast darbiniekus. Cilvēki aizbrauc, no tiem, kas paliek, liela daļa strādāt vienkārši nevēlas. Uzņēmēji rosās, rada darba vietas, bet nav jau kam to radīt,» uzsver AIBE pārdošanas nodaļas vadītājs Mareks Kudulis.

Paziņojumā arī norādīts, ka darba meklētāju skaits ir milzīgs. Pēc Centrālās statistikas pārvaldes datiem šā gada pirmajā ceturksnī tas bija vairāk nekā 188 tūkst., bet uzņēmēji nevarot atrast darbiniekus.Darba devēji ir neizpratnē, kādēļ cilvēki negrib strādāt, bet izvēlas nedarīt neko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki uzņēmumi Latvijā ir paziņojuši par atteikšanos sadarboties ar partneriem Krievijā, kuras armija pēc Vladimira Putina pavēles iebrukusi Ukrainā.

Solidarizējoties ar Ukrainu un ukraiņiem, kuru vidū ir arī Rimi Baltic darbinieki un klienti, kā arī krasi iestājoties pret militāro agresiju, ko Krievija izvērsusi Ukrainā, Rimi Baltic lēmis pārtraukt Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

Rimi Baltic lēmums nozīmē, ka no šī brīža gandrīz 300 Rimi veikalos Lietuvā, Latvijā un Igaunijā no sortimenta tiek izņemtas Krievijā ražotas preces, kā arī pārtrauks to importu no starptautiskajiem izplatītājiem.

Amsils: Dobeles dzirnavnieka sadarbība ar Krieviju vairs nav iespējama 

Ņemot vērā Krievijas iebrukumu Ukrainā, uzņēmuma sadarbība ar Krieviju vairs nav iespējama,...

Par šo lēmumu Rimi Baltic šobrīd informē piegādātājus un ir uzsākta Krievijas produktu izņemšana no veikalu plauktiem.

“Rimi veikalos Krievijā ražotu preču daudzums nepārsniedz 1% no kopējā sortimenta. Taču lēmums pārtraukt Krievijas ražojumu tirdzniecību ir simbolisks solis ar skaidru vēstījumu – mēs esam pret militāru agresiju un solidarizējamies ar ukraiņiem mūsu klientu un darbinieku vidū,” uzsver Rimi Latvija valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.

Arī lielveialu tīkls "Maxima Latvija" ir apturējis Krievijā un Baltkrievijā ražoto produktu iepirkumu un pieņēmusi lēmumu izņemt šīs preces no veikalu sortimenta.

Arī Sanitex pārtrauc preču importu no Krievijas un Baltkrievijas 

Reaģējot uz Krievijas darbībām Ukrainā, distribūcijas un loģistikas uzņēmums "Sanitex" pārtrauc...

Par šo lēmumu tuvākajā laikā tiks informēti arī uzņēmuma sadarbības partneri, kas veic konkrēto preču piegādi.

Krievijā ražotas preces procentuāli veido pavisam nelielu daļu no kopējā "Maxima Latvija" produktu klāsta, tādēļ veiktās izmaiņas neietekmēs "Maxima" veikalu sortimentu, skaidroja uzņēmumā.

Food Union pārtrauc saldējuma eksportu uz Krieviju 

Pārtikas koncerns "Food Union", reaģējot uz notikumiem Ukrainā, pārtraucis saldējuma eksportu uz...

"Mūsu līdzšinējā pieredze Covid-19 pandēmijas kontekstā ļāvusi pārliecināties, ka nepieciešamības gadījumā Latvijas ražotāji spēj nodrošināt pilnvērtīgus preču krājumus un aizvietot arī importēto preču sortimentu," pauda uzņēmumā, piebilstot, ka veikalu sortimentā jau tagad dominē vietējo Latvijas ražotāju produkcija.

Nosodot Krievijas sākto karu pret Ukrainu, arī "Elvi" un "top!" veikalu tīkli, tāpat kā "Rimi" un "Maxima", pārtrauc Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

SIA "Elvi Latvija" pārstāve Vineta Grigane-Drande norādīja, ka, sekojot līdzi šī brīža notikumiem Ukrainā, veikala vadība ir nolēmusi pārtraukt Krievijā ražotu preču tirdzniecību.

Kompānijā arī pavēstīja, ka mazumtirdzniecības veikalu "Elvi" tīkls pārtrauc Krievijā ražotu produktu iepirkšanu. Taču, lai nevairotu pārtikas atkritumu daudzumu, veikalos tiks iztirgoti tur jau esošie produkti, bet netiks veikti jaunu preču iepirkumi.

“Šis ir drūms un neiedomājami smags brīdis Eiropai, kurā katrai privātpersonai un uzņēmumam ir nepieciešams skaidri un nelokāmi paust savu nostāju par to, ka demokrātiskā pasaulē nav vietas asinsizliešanai un karam. Atbalstot ekonomiskās sankcijas pret Krievijas valdošo eliti, pārtraucam šajā valstī ražotu produktu iepirkšanu,” situāciju komentē SIA ELVI Latvija komercdirektore Laila Vārtukapteine. Viņa arī turpina: “Tā, ka saņemam jautājumus no klientiem un sadarbības partneriem, varu apstiprināt, ka mēs apzināmies - atvērtas ekonomikas apstākļos Krievijas uzņēmēji ir investējuši savu kapitālu arī daudzos Latvijā esošos pārtikas ražošanas uzņēmumos, kas darbojas mūsu zemē, maksā nodokļus Latvijai un rada darbavietas Latvijas iedzīvotājiem. Šobrīd netiek apsvērta šādu uzņēmumu produkcijas bloķēšana - ir ļoti svarīgi saglabāt mūsu iedzīvotāju ekonomisko stabilitāti, un ELVI turpinās tirgot visas Latvijā ražotās preces.”

Arī veikalus "top!" pārstāvošā uzņēmuma SIA "Iepirkumu grupa" mārketinga direktore Ilze Priedīte aģentūrai LETA sacīja, ka "top!" veikalos netiks pārdota Krievijā ražotā produkcija, un ņemot vērā Baltkrievijas iesaisti Krievijas sāktajā karā pret Ukrainu, arī Baltkrievijā ražotā produkcija veikalos netiks pārdota.

Vienlaikus, lai atbalstītu Ukrainu, uzņēmums apsver Ukrainā ražotās produkcijas stiprināšanu veikalos, piebilda Priedīte.

Savukārt uzņēmumu apvienības SIA "Latvian Retail Management", kas pārstāv mazumtirdzniecības veikalu tīklus "Citro" un "Eldo", valdes priekšsēdētājs Imants Kelmers aģentūrai LETA minēja, ka ir sāktas pārrunas par Krievijas un Baltkrievijas ražotās produkcijas iepirkumu apturēšanu.

Viņš norāda, ka vairāki partneri ir pieņēmuši lēmumu par atteikšanos no Krievijas un Baltkrievijas ražojumu iepirkuma, savukārt pārējie ir procesā uz Krievijā un Baltkrievijā ražotu preču iepirkuma pārtraukšanu.

"Citro" un "Eldo" tīkla sortimentā Krievijas un Baltkrievijas ražojumu īpatsvars ir neliels, un to izņemšana no sortimenta būtisku ietekmi neradīs, piebilda Kelmers.

Arī veikalu tīkls "Mego" ir sācis Krievijā ražoto preču piegāžu pārtraukšanu, paužot neapmierinātību pret Krievijas militāro agresiju Ukrainā, informēja veikalu tīkla "Mego" valdes loceklis Igors Šihmans.

Tāpat veikalu tīkla "Aibe" komercdirektore Antra Plēse-Laizāne aģentūrai LETA sacīja, ka veikalu tīklā "Aibe" netiks pārdota Krievijā un Baltkrievijā ražotā produkcija.

Nosodot Krievijas un Baltkrievijas kopīgi sākto karu pret Ukrainu, kokapstrādes uzņēmuma "Latvijas finiera" vadība nolēmusi pārstrukturēt piegādes ķēdes un pārkārtot saimniecisko darbību, lai turpmāk nesadarbotos ar abu agresorvalstu pārstāvjiem.

"Šajā Ukrainas tautai ārkārtīgi grūtajā brīdī esam vienoti ar viņiem, stāvot par brīvību, neatkarību, demokrātiju un mieru," uzsver "Latvijas finiera" padomes priekšsēdētājs Uldis Biķis.

"Latvijas finieris" ir Eiropas Savienības vērtībās un Rietumu pasaules uzskatos balstīts uzņēmums, kā arī pauž ticību Rietumu sabiedrības vienotībai un spējai šīs vērtības kopīgi aizstāvēt.

Arī vides apsaimniekošanas un atkritumu pārstrādes uzņēmumu grupa "Eco Baltia" pieņēmusi lēmumu pārtraukt jebkāda veida sadarbību ar uzņēmumiem no Krievijas.

Nosodot militāro agresiju, kas vērsta pret Ukrainu un tās iedzīvotājiem, no 25. februāra zāļu vairumtirgotājs “Magnum Medical” un aptieku tīkls “Apotheka” pārtrauc Krievijā un Baltkrievijā ražoto medikamentu, uztura bagātināju un kosmētikas tirdzniecību.

Lietuvas tiešsaistes tirdzniecības uzņēmums "Pigu.lt", kam Latvijā pieder interneta veikals "220.lv", piektdien paziņoja, ka pārtrauc Krievijā un Baltkrievijā ražotu preču tirdzniecību savās platformās, protestējot pret Krievijas iebrukumu Ukrainā.

"Pigu.lt" aplēses liecina, ka Krievijā un Baltkrievijā ražotas preces veido gandrīz vienu procentu no tā apgrozījuma.

Lēmums attiecas uz visiem grupas tiešsaistes veikaliem, tostarp "220.lv" Latvijā, "Kaup24.ee" un "Hansapost.ee" Igaunijā, kā arī "HobbyHall.fi" Somijā.

Tāpat "Pigu.lt" sola, ka mudinās pircējus iegādāties Ukrainā ražotas preces, kuru izcelsme tikšot skaidri norādīta.

“MV GROUP” pārvaldītais uzņēmums SIA “MV Latvia” pārtrauc Krievijas un Baltkrievijas produktu importu Latvijā. Šobrīd uzņēmums atsakās no visiem jaunajiem pasūtījumiem un meklē iespējas, kā atcelt daļu no jau esošajiem importa pasūtījumiem, kas nākuši no abu minēto valstu ražotājiem.

"Mēs strikti nosodām Krievijas militāro agresiju. Esam pārliecināti, ka pilsoniskā līdzdalība ir svarīgāka par biznesa interesēm, tāpēc esam nolēmuši uz nenoteiktu laiku iesaldēt sadarbību ar Krievijas un Baltkrievijas zīmoliem. Arī mūsu partneri atbalsta šo lēmumu un pauž savu nostāju pret notiekošajām militārajām darbībām," norāda “MV GROUP” ģenerāldirektors Marijus Cilcius.

Latvijas jaunuzņēmumu vides organizācijas ir parakstījušas vēstuli, aicinot, tai skaitā, ikvienu uzņēmēju Baltijā un Eiropā izvērtēt gan sadarbību ar Krievijas partneriem, gan savu darbību Krievijas tirgū un valdībai pēc iespējas ātrāk saskaņot Ukrainas bēgļu uzņemšanas plānu, nodrošinot bēgļiem iespēju Latvijā strādāt un būt nodarbinātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānotais nodoklis par saimniecības ēkām, kas tautā ticis nodēvēts par šķūnīšu nodokli, var kļūt par vienu no pēdējiem pilieniem jau smagajā lauku iedzīvotāju, īpaši uzņēmēju dzīvē, uzskata lauku uzņēmēji.

Latvijas tirgotāju kooperācijas AIBE partneri, vietējie uzņēmēji, daudziem no kuriem arī pašiem pieder ne tikai veikali, bet arī ražotnes un zemnieku saimniecības, norāda, ka šis nodoklis ir sasteigts, bet tā iekasēšana un kontrole – nepārdomata un sarežģīti realizējama.

«Tiekam spiesti kā skrūvspīlēs, izeju neredzam, kļūst arvien grūtāk, strādājam vēl tikai tāpēc, lai vispār dzīvei būtu jēga, lai kaut ko darītu, bet – cik ilgi tas vēl turpināsies?» retoriski jautā reģionu uzņēmēji, jauno nodokli dēvējot par absurdu. Nodoklis būšot papildu slogs arī patērētājiem, kuru pirktspēja turpina arvien mazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Laukos jādara viss, lai mazos veikalus saglabātu, kas veicinātu lauku apdzīvotību»

Tā mazo lauku veikalu slēgšanas problēmu komentē Latvijas Tirgotāju savienības (LaTS) vadītājs Raimonds Okmanis. Saskaņā ar Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) sniegtajām ziņām, laukos vēl ir aptuveni 500 mazo veikalu, kas neietilpst nevienā no veikalu kooperācijām un to finansiālā situācija ir sarežģīta.

Proti, aizvien vairāk cilvēku no laukiem dodas prom labākas dzīves meklējumos, un tādējādi lauki iztukšojas, līdz ar to sarūk arī pircēju skaits. «Laukos ir skarbi. Jāņem vērā, ka veikals ir dzīvotspējīgs pie noteikta apgrozījuma un, ja tas netiek sasniegts, tas veras ciet,» skaidro R. Okmanis. Tā vietā parādās prakse, ka laukos preces piedāvā autoveikali, taču jāņem vērā, ka tajos preces ir dārgākas un otrs jautājums - kas notiek ar nodokļu nomaksu? Otrs iemesls lauku veikalu slēgšanai, pēc R. Okmaņa paustā, ir tas, ka veikalu «īpašnieki ir labākajos gados un nedzīvo saules mūžu, tāpēc nav kas pārņem veikalus, jo bērni ir aizbraukuši prom».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums AS Smiltenes piens pagājušajā gadā strādājis ar 15,85 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 4% samazinājums salīdzinājumā ar 16,56 miljonu eiro rādītāju 2014.gadā, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma peļņa bija 669 873 eiro salīdzinājumā ar 720 514 eiro pirms gada.

Kā norādīts vadības ziņojumā, pērn iepirkto izejvielu - piena, vājpiena, krējuma - iepirkuma apjoms palielinājās par 48% salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, bet biezpiena desertu realizācijas apjoms pieaudzis par 65%. Pamatdarbības akcents joprojām ir siera ražošana, vienlaikus par 48% pieaudzis biezpiena un par 65% - desertu ražošanas apjoms.

Pērn uzsvars likts uz vairāku investīciju projektu realizāciju, nomainot siera, tostarp Mocarella, ražošanas iekārtas, konteinerus siera uzglabāšanai, kā arī aprīkojot modernu mikrobioloģisko laboratoriju. Kopumā iekārtās un jaunu produktu attīstībā ieguldīti 2,9 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Ziemassvētku laikā pirktāko preču vidū – Bībele, piparkūkas, dekoratīvās lampiņas

Gunta Kursiša, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādos veikalos pirms Ziemassvētkiem pirktāko preču vidū Latvijā ir logos iekarināmas dekoratīvās lampiņas, spilveni, mandarīni un piparkūkas, kā arī Bībele un dažādas enciklopēdijas, noskaidrots Latvijas Tirgotāju asociācijas biedru aptaujā.

Veikalā Jysk pirktāko preču sarakstā atrodas ne vien logos iekarināmas dekoratīvās lampiņas, bet arī segas, spilveni un dažāda veida sveces. Grāmatu nams Valters un Rapa kā pirms Ziemassvētkiem visvairāk pirktās preces nosaucis Bībeles jauno izdevumu un dažāda veida enciklopēdijas lieliem un maziem. Narvesen pirktākās preces ir «Take away» kafija un ātrie uzkodu komplekti ar kafiju, kā arī apsveikumu kartiņas, piparkūkas, kalendāri, gada grāmatas, šampanietis, Laimas saldumi, suvenīri ar Jaunā gada simboliku. Veikalos LaTS visvairāk pirktas piparkūkas, karstvīns, gaļas un zivju produkcija, Mego veikalos – mandarīni, suvenīri, trauki, paciņās fasēti saldumi, Elvi – saldēta zivju produkcija, sniega lāpstas, ragaviņas, suvenīri, ietinamais papīrs, piparkūkas un piparkūku mīkla, Aibe - pelēkie zirņi, konservētie zaļie zirnīši, konservēta kukurūza, gaļas produkti, vārītās un kūpinātās desas, saldumi, cepumi, šokolādes konfektes un dažāda stipruma alkoholiskie dzērieni, dzirkstošie vīni, karstvīns un bezalkoholiskie

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Laima kļūst agresīvāka Lietuvā

Sandra Dieziņa, 11.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vadošais saldumu ražotājs Laima paplašina darbību Lietuvā.

Šomēnes Laima šokolāde būs pieejama visos lielākajos Lietuvas tirdzniecības tīklos: Maxima, Iki, Rimi, Norfa, Aibe, KOOPs, Prisma, AVS un citos. Sākotnēji iedzīvotājiem tiks piedāvātas 7 veidu šokolādes tāfelītes, taču tuvākajā nākotnē sortiments tiks paplašināts. Laimas valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis klāsta, ka Laimas produkcijai ir augsta atpazīstamība Lietuvas patērētāju vidē. Taču jāņem vērā arī tirgus apstākļi: Lietuvas saldumu tirgus ir piesātināts, konkurence ir asa, dominē starptautisko koncernu ražojumi. Paaugstinot produktu pieejamību, Laima cer panākt četras reizes lielāku pārdošanas apjomu nekā 2012.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Ieguldot 60 000 eiro, radīti četri jauni zīmola Valmiera jogurti

Zane Atlāce - Bistere, 25.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums Food Union ir paplašinājis zīmola Valmiera produktu klāstu ar četriem jaunumiem - Grieķu jogurtiem un Fit&Protein jogurtiem. Investīciju apjoms, kas ieguldīts jauno produktu palaišanā tirgū, ir ap 60 tūkstošiem eiro, informē uzņēmumā.

Lieso piena produktu segmentā radīts Valmiera Grieķu jogurts ar 0% un 2% tauku saturu, savukārt, tiem, kuri izvēlas ar olbaltumvielām bagātinātus piena produktus, radīts universāls Valmiera Fit&Protein jogurts ar 37g olbaltumvielu un 0% un 2% tauku sastāvā.

Jaunie jogurti jau ir pieejami tirdzniecības tīklu Maxima, Mego, Stoockmann, Elvi, Beta, Aibe veikalos, kā arī citos mazākos veikaliņos un, sākot ar maiju, būs pieejami arī tādos lielveikalos kā Rimi, Prisma un Sky.

Food Union grupas kopējais apgrozījums 2015. gadā sasniedza 256 miljonus eiro, no tiem 60% jeb 158 miljonus eiro apgrozījumu radīja tieši Baltijas uzņēmumi. Grupā kopumā tiek nodarbināti vairāk nekā 2500 darbinieku, no kuriem vairāk nekā 1200 darbinieku strādā uzņēmumos Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tirgotāji: Jauni cigarešu pārdošanas ierobežojumi veicinās nelegālās tirdzniecības pieaugumu

Žanete Hāka, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Priekšlikums tirdzniecības vietās ierobežot tabakas izstrādājumu izvietošanu ir vērsts uz mazumtirdzniecības pārdali par labu dominējošajiem tirgotājiem, kā arī veicinās nelegālās tirdzniecības pieaugumu, uzskata nelielo tirgotāju un degvielas pārdevēju pārstāvji.

Izskatīšanai Saeimā iesniegts priekšlikums mazumtirdzniecības vietās aizliegt atklāti izvietot tabakas izstrādājumus un to preču zīmes. Šis ierobežojums attiektos arī uz augu smēķēšanas produktiem un elektroniskās smēķēšanas ierīcēm. Pircēji par produktu pieejamību un cenām tirdzniecības vietā tiktu informēti ar cenu lapas starpniecību. Ierobežojumi neattiektos uz vietām, kuru pamatnodarbošanās ir minēto izstrādājumu tirdzniecība un kurām nav atsevišķas ieejas, kā arī tirgotā prece nav redzama ārpus tirdzniecības vietas.

Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs norāda, ka šādas tirdzniecības vietas bez atsevišķas ieejas jeb tā saucamās «saliņas» dominējošie tirgotāji jau tālredzīgi izveidojuši tirdzniecības centros, bet tikai retais Latvijas tirgotājs būs spējīgs izveidot savos veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāatgādina ābeces patiesība – jo lielāka konkurence, jo pircējiem izdevīgāk. Konkurence ne tikai veicina izmaksu samazināšanu un palielina efektivitāti, tā faktiski ietaupa patērētāju naudu, ko var izmantot citu preču pirkšanai.

Pēdējā gada laikā mazumtirdzniecības tirgū valda sava veida satraukums par gaidāmo Lidl ienākšanu Latvijas tirgū. Lai gan desmit gadus atpakaļ šī starptautiskā mazumtirdzniecības ķēde jau grasījās ienākt Latvijā, tolaik tas nevainagojās ar pozitīvu iznākumu. Pašlaik notiekošās darbības liecina, ka šis veikalu tīkls noskaņots sasniegt savu mērķi, pārskatāmā nākotnē atverot vairākus veikalus vienlaicīgi ne tikai Rīgā, bet arī reģionu pilsētās.

Skaidri redzam, ka konkurences cīņa par pircēju kļūst aizvien asāka.

Kā tas ietekmēs esošo situāciju? Pircēji jau berzē rokas un gaidīt gaida jauno spēlētāju. Iemesls – Lietuvas pieredze rāda, ka pārtikas preču cenas ir pievilcīgas, kas ļauj izdevīgi iepirkties. Tomēr daži tirgus spēlētāji vērš uzmanību uz to, ka zemo cenu uzsvars Lidl būs aktīvāks tieši sākumā, jo tāda ir viņu stratēģija, ienākot jaunos tirgos. Kā būs tālāk, laiks rādīs. Tomēr jau šobrīd ir skaidrs, ka konkurence pilnīgi noteikti pieaugs un esošajiem tirgus dalībniekiem būs jāsapurinās. Konkurences padome pašreizējo tirgus situāciju raksturo kā koncentrētu, tomēr tirgū pastāv konkurence par patērētāju izvēli. Tā jau ir vēsturiski izveidojusies situācija, ka vairāk nekā puse jeb aptuveni 60% tirgus daļu pieder diviem lieliem tirgus dalībniekiem – Maxima Latvija un Rimi Latvia, tikmēr citām kooperācijām un iepirkumu grupām pieder aptveni 20% tirgus, kas savu darbību aizvien paplašina. Te jāmin veikali ar tādiem zīmoliem kā top!, Elvi, LaTS, Aibe, Mego, Vesko un Beta, kas stiprina savu konkurētspēju un rada konkurences spiedienu uz lielajiem mazumtirgotājiem. Te gan jāpiebilst, ka lielie mazumtirgotāji savstarpējā konkurences cīņā vairāk piedalās tieši lielajās pilsētās, kamēr kooperācijas un iepirkumu grupas, kurām ir augstas barjeras ienākšanai tirgū šajās pilsētās, savu darbību izvēlas koncentrēt vairāk lauku reģionos. Konkurences padome novērojusi, ka šādā darbības modelī ir radusies situācija, ka lielie tirgotāji pamatā konkurē savā starpā, bet mazie – ar visiem tirgotājiem. Šobrīd skaidri redzam, ka konkurences cīņa par pircēju kļūst aizvien asāka. Interneta veikalu izveide, lojalitātes programmu paplašināšana, specializētu stendu izveide, pašapkalpošanās kasu ieviešana – tie ir tikai daži no pasākumiem, ko īsteno mazumtirgotāji. Īpaši jāatzīmē lojalitātes programmas – ja pirms aptuveni pieciem gadiem lojalitātes programmas bija tikai pusei no pašreiz tirgū esošajiem mazumtirgotājiem, tad pašlaik tās ir gandrīz visiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā mazumtirdzniecības nozarē jau labu laiku gaisā virmo idejas par konsolidāciju, pa reizei notiek arī sarunas, tomēr pašmāju kapitāla uzņēmumi nevar atrast kopsaucēju sadarbībai, norāda Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs.

Viņš norāda, ka vēsturiski ir izveidojies tā, ka Latvijā ir vairākas kooperācijas ar dažādām pārvaldes metodēm, ar dažādiem īpašniekiem un viņu savstarpējām attiecībām. «Kamēr Igaunijā ir viens spēcīgs nacionālais tīkls Eesti Tarbijateühistute Keskühistu, kas ir tirgus līderis, Latvijā ir uzskaitāmi vairāki dažāda lieluma tīkli.»

H. Danusēvičs atzīmē, ka tie cīnās katrs par savu klientu, savas ķēdes paplašināšanu, bet, spējot apvienoties, būtu līdzvērtīgi Latvijas tirgū dominējošajiem tīkliem Rimi un Maxima. Turklāt Latvijas tirgotāju kooperācijas kopsummā pat varētu pārspēt abas lielākās veikalu ķēdes Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgum radīta aplikācija «Sale - iepērcies izdevīgi» kā ikdienas palīgs, kas apkopo vienuviet visus lielāko tirdzniecības tīklu akcijas preču piedāvājumus Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tā kalpos par palīgu cilvēkiem, kuri ikdienas gaitās vēlās ekonomēt savus līdzekļus un laiku.

Aplikācija ir veidota, lai ikviens mūsdienu straujajā dzīves ritmā varētu ērti pārredzēt akcijas preču bukletus jebkurā vietā un laikā.

Mobilajā aplikācijā akcijas preču navigācija ļauj aplūkot aktuālos piedāvājumus gan pēc interesējošā veikala, gan produktu grupām. Apkopotie bukleti regulāri tiek atjaunināti un lietotājiem ir iespēja regulāri saņem automātiskus paziņojumus par jaunākajiem akcijas preču piedāvājumiem.

Projekta vadītājs Mihails Zavjalovs portālam db.lv stāsta, ka šobrīd tiek apkopoti veikali, kuri būs pieejami aplikācijas lietotājiem. « Šobrīd tie būs pārtikas veikali, taču nākotnē koncentrēsimies arī uz citām nozarēm.» Aplikācija Latvijā apkopos informāciju no tādiem veikaliem kā: «Aibe», «Elvi», «Lats», «Maxima», «Mego», «Rimi», «Supernetto», «Top» un «Vesko».

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Dūklavs aicina iedzīvotājus uzturā lietot galvenokārt Latvijā ražoto pārtiku

BNS, 27.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemkopības ministrs Jānis Dūklavs trešdien pagājušā gada pircēju visvairāk iecienīto produktu ‒ Gada prece 2010 ‒ apbalvošanā aicināja Latvijas iedzīvotājus uzturā lietot galvenokārt Latvijā ražoto pārtiku.

Ministrs arī atzina, ka gribētos, lai pēc iespējas vairāk Latvijā ražoto produktu būtu veikalu plauktos. «Gribētos, lai lielie veikalu tīkli vairāk rastu iespējas jaunajiem kooperatīviem piedalīties tirdzniecības ķēdēs,» sacīja Dūklavs, taču norādīja, ka sarunas starp tirgotājiem un kooperatīviem notiek un daudzos gadījumos tās ir veiksmīgas.

Dūklavs novēlēja, lai balvas saņēmušie produkti turpina saņemt atzinību, kā arī lai Latvijas iedzīvotāji uzturā lietotu galvenokārt Latvijā ražoto pārtiku.

Savukārt Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs pateicās tirgotājiem par apņemšanos izplatīt jaunus uzņēmumu produktus savos tīklos, jo pērn tirgū ir notikušas lielas svārstības. Viņš informēja, ka pērn 40% no tirgus līderiem bijuši jauni produkti, tomēr starp apbalvotajiem ierindojušies arī jau vairākus gadus pēc kārtas apbalvoti produkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju uzņēmums Wolt līdz šā gada beigām Latvijā, Lietuvā un Igaunijā plāno atklāt virtuālo veikalu tīklu Wolt Market un šobrīd jau ir uzsācis jaunu darbinieku meklēšanu vairākiem amatiem visā Baltijas reģionā.

Šis ir jauna veida tirdzniecības tīkls, kurā veikali darbojas tikai un vienīgi kā noliktavu veikali jeb tā dēvētie “tumšie veikali” (dark stores). Šajos veikalos tiks pieņemti tikai tie pasūtījumi, kas veikti tiešsaistē caur Wolt aplikāciju. Klātienes iepirkšanās šajos veikalos nenotiks.

Wolt pārtikas piegāžu apjoms audzis vairāk nekā astoņas reizes 

Tehnoloģiju uzņēmuma Wolt ātro pārtikas piegāžu apjoms gada laikā pieaudzis vairāk nekā...

Wolt Market noliktavu veikali klientu izvēlei piedāvās 1500-2000 preces, kuras tiks piegādātas 15-25 minūšu laikā pēc pasūtījuma veikšanas aplikācijā.

Wolt Market noliktavu veikali darbosies kā neatkarīgi, Wolt platformā strādājoši, sadarbības partneri, līdzīgi, kā visi citi tirdzniecības sadarbības partneri, bet ar kopēju Wolt Market zīmolu. "Mums ir prieks, ka varam atvērt Wolt Market veikalus Baltijā. Mūsu mērķis ir piedāvāt klientiem vēl nebijušu pieredzi šajā jomā, un atsauksmes, ko esam saņēmuši par mūsu veikaliem citās valstīs, ir devušas pārliecību, ka mēs esam uz pareizā ceļa,” saka par jaunajiem tirgiem atbildīgā Wolt viceprezidente Marianne Vikula.

"Mēs meklējam jaunus veidus, kā apkalpot mūsu klientus. Mūsu biznesa stūrakmens ir sadarbības stiprināšana un paplašināšana ar mūsu sadarbības partneriem, tādiem kā Rimi, Mego, Aibe, LaTS un vēl daudziem citiem, kas mums pievienosies nākotnē," papildina Wolt Baltics darbības vadītājs Simons Runcheimers.

Pirmais Wolt Market veikals tika atvērts Helsinkos 2020. gada pavasarī. Kopš tā laika Wolt Market tīkls ir paplašinājies, atverot veikalus Grieķijā un citviet Somijā, kā arī paziņojot par drīzu ienākšanu Čehijā, Polijā un Dānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru