Tehnoloģijas

Aicina iepazīt Latvijas dabas daudzveidību ar mobilo aplikāciju Dabas Tops

Monta Glumane, 25.04.2018

Jaunākais izdevums

Latvijas vides aizsardzības fonda finansētā projekta «BIOtops» ietvaros izveidota jauna mobilā aplikācija «Dabas Tops» un tās mērķis ir Latvijas dabas vietu popularizēšana un sabiedrības izglītošana par dabas daudzveidību un atšķirīgajiem biotopiem, liecina medijiem sniegtā informācija.

Mobilās aplikācijas «Dabas Tops» primārā mērķauditorija ir skolēni un jaunieši līdz 27 gadu vecumam.

Aplikācijas lietotāji var iegūt informāciju par 100 dažādām Latvijas dabas vērtībām – nacionālajiem parkiem un dabas parkiem, ūdenskritumiem, purviem, alām, tīreļiem un citiem dabas objektiem. Atrodoties kādas nozīmīgas dabas vietas tuvumā, aplikācijas lietotāji saņem par to tūlītēju paziņojumu savā telefonā, un, vadoties pēc norādēm aplikācijas kartē, var tos apmeklēt.

Aizrautīgākai ceļošanai aplikācija piedāvā lietotājiem savstarpēji sacensties un iegūt titulus par apmeklēto vietu skaitu un veidu, kā arī ļauj dalīties ar draugiem savos Latvijas dabas atklājumos.

Apmeklējot un reģistrējoties pēc iespējas dažādākās vietās, lietotājs var iegūt Zinātkārā titulu, savukārt par piecu ūdenstilpņu apmeklējumu var iegūt Ūdensvīra titulu, u.tml.

Reģistrēties šīs bezmaksas aplikācijas saņemšanai var izmantojot savu «Facebook» profilu, un līdz ar to iespējams sekot arī savu virtuālo draugu sasniegumiem Latvijas dabas objektu izzināšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgum radīta aplikācija «Sale - iepērcies izdevīgi» kā ikdienas palīgs, kas apkopo vienuviet visus lielāko tirdzniecības tīklu akcijas preču piedāvājumus Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tā kalpos par palīgu cilvēkiem, kuri ikdienas gaitās vēlās ekonomēt savus līdzekļus un laiku.

Aplikācija ir veidota, lai ikviens mūsdienu straujajā dzīves ritmā varētu ērti pārredzēt akcijas preču bukletus jebkurā vietā un laikā.

Mobilajā aplikācijā akcijas preču navigācija ļauj aplūkot aktuālos piedāvājumus gan pēc interesējošā veikala, gan produktu grupām. Apkopotie bukleti regulāri tiek atjaunināti un lietotājiem ir iespēja regulāri saņem automātiskus paziņojumus par jaunākajiem akcijas preču piedāvājumiem.

Projekta vadītājs Mihails Zavjalovs portālam db.lv stāsta, ka šobrīd tiek apkopoti veikali, kuri būs pieejami aplikācijas lietotājiem. « Šobrīd tie būs pārtikas veikali, taču nākotnē koncentrēsimies arī uz citām nozarēm.» Aplikācija Latvijā apkopos informāciju no tādiem veikaliem kā: «Aibe», «Elvi», «Lats», «Maxima», «Mego», «Rimi», «Supernetto», «Top» un «Vesko».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas taksometru tiešsaistes pakalpojumu operators YandexTaxi uzsācis savu darbību Helsinkos ar citu nosaukumu Yango.

Mobilā aplikācija Yango ir pieejama Somijas iedzīvotājiem Google Play vai App Store aplikāciju vietnēs, šī aplikācija ir somu, latviešu, krievu, angļu un citās valodās. Tūristiem no Latvijas, kuriem jau ir Yandex.Taxi aplikācija, braucienu rezervācijas Helsinkos var veikt caur jau esošo aplikāciju – nav nepieciešams ielādēt jaunu aplikāciju.

Brauciena izmaksas ar Yango aplikāciju Helsinkos sākas no 3 eiro, tas ietver vienu kilometru un trīs minūtes ceļā. Pēc tam – pilsētā ne vairāk kā 1,20 eiro par kilometru un 0,15 eiro par minūti ceļā (sastrēgumu stundās – 0,45 eiro). Pasūtot braucienu, aplikācija aprēķina precīzu cenu, ņemot vērā tā brīža satiksmes situāciju, un cena nemainīsies, pat ja vadītājs iekļūs sastrēgumā vai nolems to apbraukt. Norēķināties par braucienu ar Yango starpniecību var ar aplikācijā pievienotu bankas karti vai arī skaidrā naudā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgā darbu sāk elektrisko skrejriteņu noma Atom

Laura Mazbērziņa, 05.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada aprīļa Rīgā darbu testa režīmā uzsākusi elektrisko skrejriteņu noma Atom. Uzņēmums drīzumā sola arī iespēju nopelnīt, iegādājoties skrejriteņus un piedāvājot tos citiem platformas lietotājiem.

Atom ir Latvijas uzņēmums, kas 2018. gadā uzvarēja jauno uzņēmēju konkursā Atspēriens. Šobrīd tas velo novietnēs Rīgā ir izvietojis dažus desmitus elektrisko skrejriteņu. To atrašanās vietas tiešsaistē var redzēt aplikācijā, kas lejupielādējama interneta vietnē vai App Store. Pašlaik aplikācija ir pieejama tikai tālruņiem ar iOS programmatūru, taču drīzumā aplikācija būs pieejama arī to tālruņu lietotājiem, kam ir Android programmatūra.

«Atom plāno attīstīt vairākus pakalpojumus transporta un mobilitātes tirgū. Atom platforma nākotnē piedāvās ne tikai nomas pakalpojums, bet skrejriteņus būs iespējams arī iegādāties. Tā ir iespēja gūt ienākumus no katra brauciena. Ažiotāža par skrejriteņiem visā pasaulē ir liela, un mēs gribam ļaut visiem interesentiem iesaistīties un pelnīt. Platformas Atom lietotājs varēs redzēt sev piederošā skrejriteņa atrašanās vietu un arī to, kādā tehniskajā stāvoklī ir viņa braucamrīks,» ieceres izklāsta viens no Atom dibinātājiem un uzņēmuma vadītājs Arturs Burņins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Baltijas valstīs Hesburger aplikācijas lejupielāžu aktivitāte ir atšķirīga

Laura Mazbērziņa, 17.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas restorānu ķēde «Hesburger» Latvijā pagājušā gadā ieviesa mobilo aplikāciju produktu pasūtīšanai tiešsaistē. Pusgada laikā lejupielāžu skaits ir sasniedzis 173 846, kas ir lielākais Baltijas valstu vidū.

Dati liecina, ka pirmo trīs mēnešu laikā, no 2017. gada 20. septembra līdz 20. decembrim, aplikācija Latvijā tika lejupielādēta 98 000 reižu, bet nākamajos trīs mēnešos veiktas vairāk kā 75 000 lejupielādes.

«Vērtējot aplikācijas lejupielāžu rezultātus Baltijas līmenī secinām, ka Latvijā dzīvojošie ir aktīvi mobilo aplikāciju priekšrocību piekritēji, iekļaujot tās savā ikdienas dzīvē,» komentē Ieva Salmela, «Hesburger» attīstības direktore.

Lai gan Igaunijā «Hesburger» aplikācija ir pieejama ilgāku laiku, kopējais lejupielāžu skaits valstī ir mazāks nekā Latvijā. Kopš aplikācijas ieviešanas 2017. gada jūnijā Igaunijā aplikācija lejupielādēta vairāk kā 84 000 reižu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alternatīvo investīciju platforma "Mintos" izstrādā jaunu mobilo aplikāciju savstarpējo aizdevumu investīciju pakalpojumiem, kā arī datu drošības uzlabošanai.

Ņemot vērā klientu pieprasījumu un straujo nozares attīstību, "Mintos" izstrādāja jaunu mobilo aplikāciju, ikvienam investoram "Mintos" platformā piedāvājot vienkāršotu pieeju savām investīcijām aizdevumos. Aplikācija veidota vairākās kārtās, sākumā tika izstrādāta tās beta versija, ko notestēja vairāk nekā 3500 investoru un sniedza savu vērtējumu un priekšlikumus.

Beta versijas testēšanas secinājumi ļāva noteikt mobilās aplikācijas izstrādes prioritātes. Tika pieņemts lēmums pakāpeniski pilnveidot aplikāciju, atjauninot tās versijas un ikreiz piedāvājot jaunas tehniskās iespējas. Aplikācijas pirmajā versijā pieejamas pamatfunkcijas - vienkārša, ātra un droša piekļuve investoru kontiem, kā arī ērts investīciju monitorings.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Apple noraida koronvīrusa izsekošanas aplikāciju

Anda Asere, 16.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs Niks Haļavins izstrādājis jaunu mobilo lietotni "Coronavirus Tracker", kas apkopo uzticamu informāciju par koronvīrusu, bet "Apple" noraidījis tās ievietošanu "App Store".

"Es investēju 20 tūkstošus dolāru un izstrādāju mobilo aplikāciju, kas apkopo uzticamu informāciju par saslimšanas, nāves un izveseļošanās gadījumiem no koronvīrusa. Tā rāda arī interaktīvu karti, kur var pietuvināt jebkuru reģionu un redzēt vīrusa izplatību. Papildu tam aplikācija rāda visas jaunākās ziņas saistībā ar koronvīrusu un prevencijas pasākumus. Diemžēl es saņēmu ziņu no "Apple" ar noraidījumu publicēt šo aplikāciju, jo aplikācijas izstrādātājs "Nikita Halavins" nav atzīta institūcija. Principā "Apple" parāda, ka viņi var noraidīt jebkuru aplikāciju pasaulē pat tad, ja tā pilda sabiedrības vajadzības. Tas ierobežo pieeju informācijai un indivīdu iespējām izteikties," uzskata N. Haļavins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Padarīt auto par 15 gadiem jaunāku

Anda Asere, 21.03.2019

Aleksandrs Žukovs (no kreisās) un dibinātājs Vjačeslavs Gorbačovs

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa klienti diezgan labi pazīst dažādus telemātikas risinājumus, bet SIA SizzApp vēlas šīs jomas priekšrocības piedāvāt arī privātpersonām

Iekārta un mobilā aplikācija iegūst datus no auto par to, kur tas atrodas, ar kādu ātrumu kustas, cik daudz degvielas atlicis bākā, palīdz atvērt garāžas vārtus utt. «Visu, ko spēj jaunās 2019. gada automašīnas, varam ielikt arī vecākās mašīnās. Varam padarīt auto par 10 līdz 15 gadiem jaunāku. Ja mašīnai datorā ir tādas iespējas, mēs to visu varam padarīt pieejamu telefonā,» saka Vjačeslavs Gorbačovs, SIA SizzApp dibinātājs. Viņš vairāk nekā desmit gadus ir strādājis telemātikas jomā un novērojis, ka biznesa klientiem veidotie telemātikas risinājumi privātpersonām nav pieejami. «Pie mums cilvēki brauc ar diezgan labām automašīnām, bet kāpēc gan nevarētu savienot auto ar mobilo telefonu? Tas ir iespējams, pašlaik ir dažādas iespējas ierīces savienot ar mašīnu un telefonu. Principā vajadzēja vien izgudrot piemērotu programmnodrošinājumu, lai jebkuram cilvēkam būtu ērti un vienkārši to lietot,» teic V. Gorbačovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 7.septembra Latvijas Nacionālā opera un balets (LNOB) piedāvā operas tulkojuma titrus lasīt mobilajā aplikācijā «OPERA titri», preses konferencē pavēstīja LNOB vadītājs Zigmars Liepiņš.

Liepiņš pastāstīja, ka aplikācija izstrādāta, domājot par LNOB apmeklētāju. Vairāku gadu garumā meklēja risinājumu, kā klausītajiem operas saturu un tekstu padarīt pieejamu.

Pirms vairākiem gadiem, pārbūvējot lielās zāles krēslus, secināja, ka krēslos nevar iebūvēt tā saucamo titru sistēmu, kur katrs apmeklētājs atsevišķi var sekot līdzi operas saturam.

«Sekot līdzi operas saturam ir būtiski. Aptuveni 95 procenti no mūsu repertuāra ir operas. Operas ir itāļu, franču, vācu, reizēm arī krievu valodā. Operas saturu cilvēki zina virspusēji - zina, kas iestudējumā notiek. Tomēr teksta niansēm, kas nereti ir interesantas, var sekot līdzi, skatoties uz augšējā dēļa,» sacīja Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Yandex.Taxi kopš jūnija Rīgā sācis piedāvāt jaunus pakalpojumus, ļaujot aplikācijā piesaistīt vairākus viena uzņēmuma darbiniekus, kā arī ģimenes locekļus.

Yandex.Taxi biznesa klientu direktors Jevgēnijs Siņeļņikovs uzskata, ka jaunais pakalpojums ir īpaši piemērots individuālajiem, mazajiem un vidējiem uzņēmumiem.

Biznesa klienta kontu ir iespējams aktivizēt aplikācijā, piesaistot tam vienu bankas karti, un tam iespējams pievienot līdz pat 20 uzņēmuma darbiniekiem. Pēc tam attiecīgi katram darbiniekam Yandex.Taxi aplikācijā būs pieejams jauns norēķinu veids (uzņēmuma korporatīvā karte). Kartes dati būs redzami tikai pašam kartes datu ievadītājam.

Savukārt ģimenes kontam ir iespējams pievienot līdz trim cilvēkiem. Grupā pievienotajiem radiniekiem atliks tikai ieiet aplikācijā un kā pakalpojuma apmaksas veidu izvēlēties «Ģimenes konts». Ja gadījumā nepieciešams kādu no grupas izslēgt, to vienkārši var izdarīt attiecīgajā aplikācijas sadaļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgas namu pārvaldnieka klienti var attālināti izņemt rindas kārtas numuru

Rūta Lapiņa, 24.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Rīgas namu pārvaldnieksa» (RNP) klientiem piecos Klientu apkalpošanas centros ir iespēja attālināti izņemt kārtas numuru, kā arī uzzināt klientu apkalpošanas speciālistu pieejamību ar bezmaksas mobilās aplikācijas Qticket palīdzību, informē RNP Komunikācijas nodaļas vadītājs Krists Leiškalns.

Mobilā aplikācija nodrošina informāciju par prognozēto gaidīšanas laiku un rindas garumu klientu apkalpošanas centros, kā arī piedāvā iespēju atteikties no izņemtā rindas kārtas numura un izņemt to atkārtoti. Qticket mobilā aplikācija uz mobilo ierīci nosūta informatīvu atgādinājumu, kad klientam pienāk rinda.

«Klientu apkalpošanas kvalitātes un ātruma parametru uzlabošana ir mana prioritāte. Uzņēmuma klientiem komunikācijai ar uzņēmumu jānorit maksimāli ātri un ērti, iespēju robežās nekavējoši atrisinot klientam aktuālo jautājumu. Protams, pieaug to klientu skaits, kuri izmanto e-parvaldnieks.lv piedāvātās iespējas elektroniskai komunikācijai ar RNP, tomēr joprojām daudzi klienti dod priekšroku tiešai saziņai ar RNP darbiniekiem. Qticket ir viens no instrumentiem kā klienti var efektīvāk plānot savu laiku», norāda RNP valdes priekšsēdētājs Aivars Gontarevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vairākās autostāvvietās Rīgā ieviesta automātiskas apmaksas sistēma

Zane Atlāce - Bistere, 04.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autostāvvietu apsaimniekotājs «EuroPark Latvia» sadarbībā ar uzņēmumu «Mobilly» ieviesis jaunu stāvvietu apmaksas pakalpojumu «Mobilly Automatic», kas stāvvietas apmaksu ļauj veikt automatizēti.

Apmaksas sistēma jau šobrīd pieejama stāvvietās Rīgā, tai skaitā arī četrās «EuroPark» pazemes autostāvvietās kas aprīkotas ar barjersistēmu.

«Mobilly Automatic» ir stāvvietas apmaksas sistēma, kas laika uzskaiti par stāvvietas izmantošanu un apmaksu veic automātiski – iebraucot autostāvvietā, videokameras fiksē klienta automašīnas valsts reģistrācijas numuru, atver barjeru un sāk laika atskaiti. Pēc tam, klientam no stāvvietas izbraucot, kamera atkal nolasa automašīnas numuru, tiek aprēķināts stāvvietā pavadītais laiks un stāvvietas izmantošanas maksa, kas tiek ieturēta no klienta «Mobilly» konta. Lai izmantotu «Mobilly Automatic», jāpiereģistrējas pie vēlamās autostāvvietas Mobilly aplikācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

AntiLand izveidotājs strādā pie jaunas aplikācijas

Anda Asere, 12.02.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Niks Haļavins strādā pie jaunas mobilās lietotnes – tērzēšanas aplikācijas jauniešiem vecumā no 14 gadiem

"AntiLand" daudzi izmanto iepazīšanās nolūkos, un "Google" un "App Store" tā ir definēta kā pieaugušajiem domāta aplikācija. Tāpēc viņš strādā pie jauna projekta, kas būs pieejams arī jauniešiem vecumā no 14 gadiem, jo tieši pusaudžiem, šajā vecumā meklējot sevi, mēdz būt daudz sociālu problēmu.

Piemēram, daļai ir citi uzskati vai atšķirīga seksuālā orientācija, un viņi tiek apcelti skolā. "Mēs vēlamies jauniešiem izveidot ļoti drošu vietu, kur viņi var būt patiesi. Tas nav viegli, bet mēs jau esam investējuši jaunākajās tehnoloģijās, lai saturs tiktu automātiski analizēts. Mums jau ir līdzīgi risinājumi, bet jaunās tehnoloģijas spēs atpazīt, ka saturs ir nepiemērots. Tas spēs mācīties pats no sevis, piemēram, ja kāda bilde vai ziņojums tiek iztulkots negatīvi, viss šāda veida saturs tiks automātiski bloķēts," stāsta N. Haļavins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls «Andele Mandele» tikko izlaidis arī aplikāciju, biznesa portālam db.lv pastāstīja Līva Jaunozola, «Andele Mandele» valdes locekle.

2008. gada augustā norisinājās pirmais «Andele Mandele» tirgošanās pasākums, tāpēc aplikācija ir kā dāvana portāla lietotājiem «Andele Mandele» 10. pastāvēšanas gadā

«Svarīgs aspekts ir aplikācijas notifikācijas [ziņojumi-latviskojot], jo, ja portāla lietotāji interneta vietnē piemirst ielūkoties, tādā veidā palaižot garām pircēju - aplikācija uzreiz atgādina par norisēm portālā,» komentē L. Jaunozola.

Šī ir bezmaksas aplikācija, to var izmantot jebkurš, kuram ir profils - facebook.com vai draugiem.lv, jo autorizēšanās aplikācijā un arī portālā ir tikai ar sociālo tīklu profiliem. Šāda autorizēšanās ir tāpēc, lai izvairītos no anonīmiem portāla lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedvesmojoties no šobrīd aktuālajām vides problēmām, tiek izstrādāta mobilā lietotne "Giveazy", kas aicinās iedzīvotājus atdot lietas, kuras vairs netiek izmantotas, bet var būt noderīgas citiem, informē "Giveazy" projektu vadītājs Ritvars Podziņš.

Jaunizveidotā lietotne nupat ieguvusi Kurzemes Inovāciju Granti Studentiem (KinGS) atbalstu, saņemot gan finansiālu, gan Liepājas Universitātes (LiepU) studentu palīdzību.

Aplikācijas "Giveazy" mērķis būs veicināt cilvēkus neizmest tiem nevajadzīgās lietas, bet nodrošināt šo lietu ilgtspējību. Aplikācija tiek izstrādāta tā, lai ikvienam - gan cilvēkiem, kuri vēlas atdot, gan cilvēkiem, kuriem ir nepieciešamība pēc kādas konkrētas lietas ir iespēja to iegūt ātri un ērti.

Aplikācijā ikviens jebkurā vietā pasaulē varēs ievietot sludinājumu bez maksas un bez maksas redzēt piedāvājumā esošās lietas. Aplikācijas lietotāji varēs redzēt konkrētās piedāvājumā esošās lietas attālumu, tādējādi atvieglojot tās saņemšanu. Tāpat aplikācijā pieejama automātiska ievietotu lietu atpazīšana un citas mūsdienīgas funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidota dronu pilotēšanas aplikācija «Drone Pilot», kas ataino dronu pacelšanās un nolaišanās iespējas, gaisa telpas ierobežojumus un citus dronu pilotēšanas rīkus, informē «Drone Pilot» īpašnieks un autors Kristers Jurševskis.

«Dronu popularitātei un pieejamībai augot, līdz aug arī negadījumu skaits, un nereti dronu piloti pārkāpj spēkā esošos noteikumus to pat neapzinoties,» atzīmē K. Jurševskis.

Viņš skaidro, ka Latvijā un citur pasaulē novērojama ļoti strauja bezpilota lidaparātu jeb dronu izmantošana gan personīgām, gan profesionālām vajadzībām. Tā kā līdz šim bija gandrīz neiespējami uzzināt, kur ar dronu atļauts pacelties, tagad ar aplikācijas palīdzību iespējams uzzināt, vai drona pilotēšana izvēlētajā vietā ir atļauta, kā arī citus gaisa telpā spēkā esošos ierobežojumus.

K. Jurševskis norāda, ka jaunais tehnoloģiskais risinājums ir veidots tā, lai tas būtu saprotams ikvienam šīs aplikācijas lietotājam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

23 miljonus reižu lejupielādēta aplikācija ar saknēm Latvijā

Anda Asere, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilā lietotne "AntiLand" četrarpus gadu laikā kopš 2015. gada vidus lejupielādēta vairāk nekā 23 miljonus reižu un šobrīd tai ir aptuveni 20 miljoni unikālo lietotāju.

"Ir cilvēki, kam ir vairāk nekā viens profils, tāpēc domāju, ka unikālie lietotāji ir apmēram 20 miljoni. Sarunas tiek uzskatītas par aktīvām, ja ir bijusi vismaz viena ziņa mēneša laikā, un šobrīd mums ir 50 miljoni aktīvu sarunu un apmēram simt tūkstoši aktīvu grupu čatu. Lielākā daļa no tiem ir slēgtas sarunu grupas, kur cilvēki sarunājas ar draugiem, ko satikuši aplikācijā, un izveidojuši atsevišķu čatu," stāsta Niks Haļavins, mobilās lietotnes "AntiLand" izstrādātājs. Sākotnēji tās nosaukums bija "AntiChat", bet viņš ir pārliecināts, ka tā ir kas vairāk par tērzēšanas aplikāciju, tāpēc jau vairākus gadus tā zināma ar nosaukumu "AntiLand".

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Rada aplikāciju darbinieku labumu pārvaldībai

Zane Atlāce - Bistere, 24.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu darbinieku lojalitāti un darbaspēka izdevumu samazinājumu uzņēmumiem, uzņēmums MobillyTX radījis aplikāciju, kas pārvalda dažādu labumu piešķiršanas sistēmu darbiniekiem, ļaujot uzņēmumiem gada laikā ietaupīt pat vairāk nekā 36 000 eiro uz 100 darbiniekiem.

Aplikācija paredz, piemēram, pusdienu, transporta, medicīnas un sporta pakalpojumu, kā arī dažādu pasākumu un citu ikdienas pakalpojumu apmaksu, izmantojot Mobilly mobilo maksājumu aplikāciju.

Jaunais mobilā pakalpojuma risinājums tapis pēc tehnoloģiju un izklaides uzņēmuma "Tet" iniciatīvas un nepieciešamības saviem darbiniekiem nodrošināt inovatīvus un ērtus norēķinus par darbinieku labumiem.

Kā liecina uzņēmuma "Fontes" aptauja 2019. gadā, kurā piedalījās vairāk nekā 9000 IT nozares darbinieku, lielākie izaicinājumi darba tirgū šobrīd ir labāko darbinieku piesaiste un noturēšana.

Darba alga ir tikai viens no galvenajiem faktoriem, kas motivē cilvēkus pievienoties un būt lojāliem kādam no uzņēmumiem. Arvien biežāk darba devēji piedāvā darbiniekiem dažādus papildu labumus un motivācijas programmas, radot elastīgu un individuāli pielāgotu darba vidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sportlex ir uzsācis sadarbību ar apdrošināšanas sabiedrībām. Tagad gandrīz visas apdrošināšanas sabiedrības pieņem pieteikumus un atlīdzina saviem klientiem - Sportlex abonementu īpašniekiem. Pašlaik Sportlex pieteikumus pieņem BALTA, If, ERGO, Baltijas Apdrošināšanas Nams, Seesam, BTA un Gjensidige.

Sportlex ir jaunās paaudzes sporta klubu tīkls, kas apvieno vairāk nekā 70 sporta organizācijas visā Latvijā. Sportlex abonementu īpašniekiem ir pieejami pilnīgi visi klubi un nodarbības, kuras redzamas aplikācijā, tostarp ne tikai trenažieru zāles un grupu jogas vai aerobikas nodarbības, bet arī baseins, klintī kāpšanas tornis, akvabaika nodarbības un daudz kas cits.

Aplikācijā ir izstrādāta ērta klubu un nodarbību filtrēšana, ar kuras palīdzību jūs varat ātri un ērti atrast interesējošo treniņu ērtākajā laikā.

Īpaši izdevīgs piedāvājums gaida korporatīvos klientus: uzlabotie nosacījumi tiek piedāvāti grupām no 5 personām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Investējot 100 000 eiro, Bite izstrādājusi mobilo aplikāciju klientu servisa pilnveidei

Zane Atlāce - Bistere, 11.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaugot mobilo ierīču izmantošanai cilvēku ikdienā, kā arī modernizējot un digitalizējot klientu servisa pakalpojumus, mobilo sakaru operators Bite, investējot 100 000 eiro, ir izstrādājis mobilo aplikāciju «ManaBite», informē uzņēmumā.

Kā liecina klientu servisa pilnveides kompānijas «CTMA» aptaujas dati, tikai 5% respondentu, saskaroties ar problēmām, vēlas zvanīt uzņēmumu klientu servisam, lai lūgtu palīdzību. Tāpēc 95% mēģina risināt problēmu saviem spēkiem. Bet analītikas kompānijas «Statista» dati liecina, ka pērn visā pasaulē lejupielādēti aptuveni 205 miljardi mobilo aplikāciju, un visvairāk lejupielādēto aplikāciju grupa bijusi «mobilie rīki». Šajā grupā ietilpst dažādas mobilās aplikācijas, kas aizvieto tos pakalpojumus, kas klasiski pieejami telefoniski vai klātienē, piemēram, taksometra izsaukšana, ēdiena pasūtīšana, viesnīcas rezervācija u.tml.

«Digitālajā laikmetā tehnoloģijas ir klientu apkalpošanas attīstības virzītājspēks. Vienlaikus ikdienā rūpējoties par klientiem, tiecamies nodrošināt pēc iespējas ērtāku un vienkāršāku pakalpojumu pieejamību, tāpēc mobilā aplikācija bija likumsakarīgs solis Bites «gudro risinājumu» groza papildinājumam. Aplikācija sniegs iespēju ekonomēt laiku pakalpojuma saņemšanā, kā arī padarīs klientu apkalpošanas pieredzi vēl pieejamāku un vienkāršāku,» stāsta Bites mārketinga vadītāja Diāna Šmite.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ātrās ēdināšanas ķēde «Hesburger» pirms vairākiem gadiem atklāja mobilo aplikāciju ērtākai ēdienu pasūtīšanai un apmaksai tiešsaistē. Ik gadu aplikācijas pilnveidošanā tiek ieguldītas ievērojamas investīcijas, kopumā šobrīd sasniedzot 4 miljonus eiro, taču darbs pie aplikācijas pilnveides joprojām turpinās.

Aplikācija ir pieejama Baltijas valstīs un Somijā, tostarp arī Latvijā, kur aplikācija pirmo reizi parādījās pirms diviem gadiem.

Kā norāda «Hesburger» attīstības direktore Ieva Salmela, intensīvais darbs pie aplikācijas uzlabošanas, kā arī uzlabojumiem katras valsts individuālajai versijai ir likumsakarīgs, jo lietotāju skaits katrā valstī aug. Tā, piemēram, Latvijā gada laikā tās lietotāju skaits ir audzis gandrīz divas reizes.

Kopš «Hesburger» aplikācijas aktivizēšanas Latvijā 2017.gada septembrī, tās lejupielāžu skaits ir sasniedzis vairāk nekā 208 tūkstošus. Lietuvā aplikācijai ir apmēram 126 tūkstoši lietotāju, bet Igaunijā - apmēram 118 tūkstoši lietotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

15,9% autovadītāju nevadā līdzi saskaņoto paziņojumu, jo ir māņticīgi, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika.

Savukārt vēl 20% autovadītāju nezina, kur dabūt saskaņotā paziņojuma veidlapas. Tikai nedaudz vairāk nekā 45% autovadītāju ir pārliecināti, ka to automašīnās vienmēr līdzi ir saskaņotais paziņojums.

Lai atvieglotu autovadītāju ikdienu, LTAB izstrādājis un ieviesis mobilā saskaņotā paziņojuma funkciju aplikācijā LTAB OCTA. Jaunā aplikācijas funkcija ļaus CSNg cietušajiem ātri un ērti fiksēt negadījuma apstākļus, norādīt informāciju par iesaistītajām pusēm, apstiprināt datus un elektroniski nosūtīt tos apdrošinātājiem. Ņemot vērā, ka LTAB OCTA aplikācija piesaistīta LTAB uzturētajai OCTA datubāzei, datu ievade cietušajiem prasīs mazāk laika, jo tie saskaņotā paziņojuma protokolā ielasīsies automātiski. Turklāt aizpildītu saskaņoto paziņojumu abas puses varēs autorizēt ar elektronisko parakstu, un tas būs saistošs ikvienam apdrošinātājam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Mana pieredze: Palīdz sportistiem komunicēt ar faniem un tikt pie naudas

Anda Asere, 20.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

FanApps izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem.

Šobrīd SIA Sportrocket.net izstrādātā mobilā lietotne FanApps ir gan Aļonai Ostapenko, gan pludmales volejbola duetam Aleksandram Samoilovam un Jānim Šmēdiņam, kuri to izmanto ceļā uz olimpiādi. Pavisam drīz būs arī Ghetto Games aplikācija. Izstrādes procesā ir mobilās lietotnes arī citiem sportistiem. Anrijs Brencāns, FanApps dibinātājs, pats ir bijis profesionāls sportists, zina šīs «maizītes» garšu un ar kuru roku ir pelnījis naudu. Anrijs ir vadījis Latvijas Handbola federāciju, kas deva iespēju būt arī Latvijas Olimpiskajā komitejā, Eiropas Handbola federācijā un dažādos starptautiskos notikumos. Tur viņš pamanīja problēmu – sportisti nekomunicē ar saviem faniem. «Pašmērķis nav dot ziņu, bet gan veidot kanālu, ar kuru pelnīt naudu. Šodien sports ir bizness, un tiek lauzti šķēpi, kā tikt pie naudas. Šī aplikācija ir nopietns kanāls līgām, klubiem un atlētiem, kā sevi pareizi pozicionēt fanu un sponsoru priekšā un tikt pie naudas,» klāsta Anrijs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sports

U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā FanApps

Anda Asere, 06.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

U-19 Eiropas telpu futbola čempionāta finālturnīra aplikāciju izstrādā "FanApps", informēja uzņēmuma pārstāvji.

«FanApps» izstrādā mobilās lietotnes sportistiem, klubiem, līgām, turnīriem un federācijām, lai tie varētu proaktīvi komunicēt ar faniem. Uzņēmuma jaunākais veikums ir Eiropas futbola pārvaldības organizācijas UEFA apstiprinātā mobilā lietotne Eiropas čempionāta finālturnīram telpu futbolā.

«FanApps» vadītājs Anrijs Brencāns ir gandarīts, ka Latvijas Futbola federācija ir novērtējusi tehnoloģiju nozīmi fanu iesaistei sacensībās. Līdz šim veiktā analīze ļāvusi secināt, ka vairāk nekā puse skatījumu federācijas mājas lapā ir veikti no mobilajiem tālruņiem. Līdz ar to loģisks ir lēmums, ka mobilā lietotne ir vide, ar kuras palīdzību komunicēt.

«Ļoti precīzi ir noteikta mērķa auditorija, uz ko vērst mārketinga aktivitātes. Ir izplānota programma, kādā veidā veicināt jaunās aplikācijas atpazīstamību un vēlmi to izmantot. Aplikācijas lietotāji saņems karstos jaunumus, video stāstus par notikumiem aiz laukuma un varēs viktorīnās iegūt federācijas dāvātās balvas,» viņš stāsta. Eiropas futbola pārvaldības organizācija UEFA akceptēja «FanApps» piedāvāto risinājumu, apstiprinot izvēlēto kursu inovatīva risinājuma izmantošanai komunikācijā ar faniem. Viņš piebilst, ka jaunā pieredze uzņēmumam dod iespēju piedāvāt visiem sporta veidiem mobilo aplikāciju kā mūsdienīgu risinājumu atsevišķu turnīru un notikumu atspoguļošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Salienā ar apsaimniekotāju varēs sazināties, izmantojot mobilo aplikāciju

Laura Mazbērziņa, 29.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamā īpašuma projekts Saliena izstrādājis speciālu mobilo aplikāciju iedzīvotājiem ar mērķi nodrošināt ātru saziņu ar apsaimniekošanas kompāniju un uzlabot apkārtējās vides kvalitāti.

Aplikācijas galvenais uzdevums ir nodrošināt informācijas apmaiņu iedzīvotājiem ar apsaimniekošanas uzņēmumu. Galvenā aplikācijas funkcija ļauj iedzīvotājiem ziņot apsaimniekotājam par problēmām, kuru novēršanu apsaimniekošanas komanda var uzsākt nekavējoties. Turpmāk par ikdienišķiem jautājumiem - no atstātiem gružiem uz ielas līdz logu tīrībai kāpņu telpās - varēs paziņot ar fotogrāfiju, kas nosūtīta ar vienu pogu. Turklāt aplikācija ļauj izsekot paveikto darbu progresam un pārliecināties par apsaimniekošanas komandas operativitāti. Šobrīd aplikācija tiek testēta un jau drīzumā aplikācija sāks darboties un būs pieejama Salienas iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru