Jaunākais izdevums

Lidmašīnas avārijā šā gada maijā Indijas dienvidos, kā rezultātā bojā gāja 158 cilvēki, vainojams miegains pilots, atsaucoties uz oficiālajā izmeklēšanā iegūto informāciju, ziņo BBC.

Saskaņā ar mediju rīcībā esošo informāciju Air India lidmašīna Mangalori sasniegusi nepareizā augstumā un leņķī.

Serbijas pilots Zlatko Glusica bijis dezorientēts, jo gulējis lielāko daļu no trīs stundas ilgā lidojuma. Izmeklēšanā atklājies, ka pilota kabīnē lidojuma laikā bijusi dzirdama krākšana. Ierakstos arī bijis dzirdams, ka otrs pilots atkārtoti brīdinājis serbu atlikt nosēšanos un mēģināt vēlreiz. Sekundes pirms lidmašīnas avārijas otrs pilots izsaucies: «Pa kreisi no mums nav skrejceļa.»

Boeing 737 avarēja un neilgi pēc tam visa bija liesmās. Tikai astoņiem cilvēkiem izdevās izdzīvot.

Lielākā daļa no pasažieriem, kas lidoja no Dubaijas uz Mangalori, bija Indijas strādnieki.

Aviokompānija gan pagaidām nekādus komentārus šajā sakarā nav sniegusi.

Kā tika vēstīts tūlīt pēc lidmašīnas avārijas, pilots neesot ziņojis par problēmām pirms lidmašīna sāka nosēšanos. Tobrīd bijis mērens vējš, nav lijis un redzamība bijusi 6 kilometri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air India darbinieki atsauc streiku; daļa protestējošo darbinieku atlaista

Lelde Petrāne, 27.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Air India darbinieki atsaukuši streiku, kurš ietekmēja desmitiem tūkstošu pasažieru, jo Indijas tiesa likusi viņiem atgriezties darbā, vēsta BBC.

Kā vēstīts, viens no streika iemesliem bija aviokompānijas vadības aizliegums pēc nesen notikušās lidmašīnas avārijas, kurā bojā gāja 158 cilvēki, darbiniekiem runāt ar medijiem. Streika dēļ bija jāatceļ vairāk nekā 100 lidojumi.

Saskaņā ar aviokompānijas pārstāvja sniegto informāciju vairāki streikojošie darbinieki atlaisti no darba.

Trešdien Deli tiesa lēma, ka streikojošajiem darbiniekiem jāatgriežas darbā, un valdība streiku nodēvēja par bezatbildīgu rīcību.

Vienas no streikojošajām arodbiedrībām līderis Viveks Rao medijiem sacījis, ka ir panākta neliela Air India vadības izpratne par problēmām, tāpēc streiks pārtraukts. «Nav tā, ka mūsu mugurkauls būtu salauzts,» viņš piebildis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākusī Indijas nacionālā aviokompānija «Air India» paziņojusi, ka cenšas iegūt steidzamu aizdevumu vairāku miljardu rūpiju apmērā, lai spētu finansēt savas ikdienas darbības.

Savā mājaslapā publiskotajā paziņojumā lidsabiedrība norāda, ka cenšas iegūt īstermiņa aizdevumu desmit miljardu rūpiju (125,8 miljonu eiro) apmērā, lai «spētu apmierināt steidzamas darba kapitāla prasības.»

Vairāki mediji vēsta, ka «Air India» pēdējos trīs mēnešos nav spējusi laikus izmaksāt algas saviem darbiniekiem.

Šāds paziņojums izskanējis vien dažas dienas pēc tam, kad Indijas valdība pavēstīja, ka nav saņēmusi nevienu piedāvājumu par vairākuma akciju daļas iegādi aviosabiedrībā. Martā valdība paziņoja, ka plāno pārdot līdz pat 76% «Air India» akciju, taču līdz 31.maija gala termiņam neviens interesents tā arī nav uzradies.

Aviokompānijas un citus investorus atturējuši atsevišķi akciju pārdošanas nosacījumi, liekot Indijas valdībai atgriezties pie plānošanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas nacionālās lidsabiedrības Air India pasažieriem visos ekonomiskās klases iekšzemes reisos tiks pasniegtas tikai veģetāras maltītes, paziņojusi aviokompānija.

Air India skaidroja, ka šis lēmums palīdzēs samazināt izmaksas un uzlabot ēdināšanas servisu.

«Šīs soļa mērķis ir samazināt izmaksas, kā arī lidmašīnas salona svaru un ļaut mūsu apkalpei nodrošināt labāku apkalpošanu lidmašīnās,» norādīja aviokompānijas pārstāvis.

2016.gadā Air India pārgāja uz pilnībā veģetārām maltītēm ekonomiskās klases reisos īsajos maršrutos, kuros lidojums ilgst līdz 90 minūtēm.

Daudzi hinduisti, kas veido Indijas iedzīvotāju vairākumu, ir veģetārieši, taču musulmaņi un citas minoritātes ēd gaļu, tādēļ aviokompānijas lēmumu daudzi dēvē par diskriminējošu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pēc nesenās lidmašīnas avārijas jau otro dienu streiko Air India darbinieki

Lelde Petrāne, 26.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau otro dienu protestē Indijas valstij piederošās aviokompānijas Air India darbinieki, kā rezultātā aviokompānija bijusi spiesta atcelt desmitiem lidojumu, ziņo BBC.

Streiks seko pirms dažām dienām notikušajai Air India lidmašīnas avārijai, kas prasīja 158 cilvēku dzīvības. Kā vēstīts, Boeing 737 bija ceļā no Dubaijas un avarēja nosēšanās laikā Mangaluru.

Tagad aptuveni 20 tūkstoši darbinieku ir pārtraukuši darbu, lai protestētu pret vadības pēc avārijas izdoto rīkojumu nerunāt ar žurnālistiem. Darbinieki protestējot arī pret algu izmaksas kavēšanos, kā arī pret lidmašīnu apkalpes locekļu trūkumu.

Kā vēsta BBC, jaunākais streiks ir pierādījums problēmām, ar kādām saskaras zaudējumu nomāktā aviokompānija, kā arī nesaskaņām starp tās vadību un darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijā, nosēšanās laikā avarējot pasažieru lidmašīnai, bojā gājuši vismaz 158 cilvēki, ziņo CNN.

Izdzīvojušie astoņi no kopumā 166 cilvēkiem, kas atradās Air India lidmašīnā, nogādāti slimnīcās.

Boeing 737 bija ceļā no Dubaijas un avarēja nosēšanās laikā Mangaluru.

Saskaņā ar izdzīvojušo cilvēku sniegto informāciju viņi izkļuvuši no lidmašīnas tūlīt pēc tam, kad tā avarēja, pēc dažām sekundēm lidmašīna jau bijusi liesmās.

Pilots neesot ziņojis par problēmām pirms lidmašīna sāka nosēšanos.

Tobrīd bijis mērens vējš, nav lijis un redzamība bijusi 6 kilometri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divdesmit divus gadus vecais Luka Iakoni-Stevarts (Luca Iaconi-Stewart) no Sanfrancisko radījis pats sev lidmašīnu, kurai trūkst vien apkalpojošā personāla un turbulences.

Tā ir no kartona izgatavota detalizēta Air India Boeing 777 kopija mērogā 1:60.

Lidmašīnas pašreizējo atrašanās vietu puisis atsakās izpaust, jo baidoties no tās nozagšanas. Šādas bažas ir saprotamas, jo, pēc viņa aplēsēm, projektam veltītas 10 000 stundas pēdējo piecu ar pusi gadu laikā.

Tā, piemēram, katram ekonomiskās klases sēdeklim bijusi nepieciešama 20 minūtes ilga griešana, locīšana un līmēšana. Tie, kuri ir lidojuši ekonomiskajā klasē, zina, cik daudz tur ir sēdekļu. Salīdzinājumam - biznesa klase «aprijusi» vēl vairāk laika. Dzinēju plānošana un pabeigšana ilgusi gandrīz pusi gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Indijā pirmo reisu veic jauna lidsabiedrība

BNS/AFP, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indijas jaunākā lidsabiedrība Vistara piektdien veica savu pirmo reisu, cerot iekarot turīgākus klientus tirgū, kurā dominē lidsabiedrības, kas strādā ar zaudējumiem.

Vistara, kas sanskritā nozīmē «neierobežots plašums», pirmajā reisā devās no Deli uz finanšu centru Mumbaiju, piedāvājot dažādus papildu pakalpojumus, tostarp speciālas maltīšu izvēles.

Kompānija vēlas piedāvāt klientiem plašu izvēļu sortimentu, lai katrs saņemtu savām vēlmēm atbilstošo. Vistara biļešu cenas būs augstākas par Indijas aviācijas tirgū dominējošo zemo cenu lidsabiedrību piedāvāto.

Indijas aviācijas tirgus, kā tiek prognozēts, desmit gadu laikā kļūs par trešo lielāko pasaulē, tomēr pašlaik tas cieš zaudējumus, ko rada lielās darbības izmaksas un cenu kari. Indijas zemo cenu lidsabiedrība SpiceJet, kas ir valstī otrā lielākā aviokompānija pēc pārvadāto pasažieru skaita, ir nonākusi finanšu grūtībās un atcēlusi visus reisus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē eksistē pasažieru regulārie avioreisi, kas garuma un ilguma ziņā ir patiešām iespaidīgi. Tiem, kas dodas šādos ceļojumos, ir jābūt īpaši izturīgiem, raksta n24.de.

Astoņas stundas ilgs lidojums - jau tas daudziem šķiet īstas mocības. Taču ir pat divreiz ilgāki avioreisi.

Regulārā avioreisa bez apstāšanās rekords ar garumu 14 178 km pieder lidsabiedrībai Emirates, kas nodrošina lidojumu no Oklendas Jaunzēlandē uz Dubaiju Apvienotajos Arābu Emirātos. Pēc starptautiskās lidojumu aģentūras (IATA) datiem, šis lidojums pēc plāna ilgst 17 stundas un 20 minūtes – ilgāks un tālāks nav neviens cits regulārais avioreiss pasaulē (dati uz 2016.gada septembri).

Tam ar lidojuma ilgumu 17 stundas un 5 minūtes, kā arī 13 293 km seko lidsabiedrības Saudia reiss no Losandželosas uz Rijādu, t.i. no Arābu pussalas uz ASV rietumkrastu.

Komentāri

Pievienot komentāru