Transports un loģistika

airBaltic iegādājas 212 miljonus dolāru vērtas Bombardier Q400 NextGen lidmašīnas

Līva Melbārzde, 03.12.2010

Jaunākais izdevums

Nākamajās nedēļās aviokompānija airBaltic saņems atlikušos piecus no kopā astoņiem iegādātajiem Bombardier Q400 NextGen lidaparātiem.

Kopā astoņas Bombardier Q400 NextGen lidmašīnas iegādājās uzņēmums Nordic Aviation Capital AS (NAC), no kura aviokompānija airBaltic lidmašīnas saņems līzingā. Kopējā lidmašīnu vērtība pēc cenrāža ir 212 miljoni ASV dolāru. Trīs no astoņām NAC iegādātajām lidmašīnām līdz šim bija airBaltic īpašumā. To cenrāža vērtība ir 79,5 miljoni ASV dolāru. Līdz ar šo darījumu tās pāries NAC īpašumā, un airBaltic tās izmantos līzingā. «Bombardier Q400 NextGen lidmašīnu finansējuma nodrošināšana bija apjomīgs darījums. Jaunās ekonomiskās un modernās lidmašīnas ļaus airBaltic samazināt lidojumu izmaksas. Tas ir īpaši svarīgi tagad, kad degvielas cena turpina augt, bet klienti mūsu tirgos pieprasa arvien lētāku biļešu cenu,» tā airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolds Fliks.

NAC ir pasaulē lielākā turbopropelleru lidmašīnu līzinga kompānija, kuras lidaparātus izmanto tādas aviokompānijas kā Lufthansa, American Airlines, US Airways, SAS, Flybe, TACA, kā arī lieli reģionālie aviopārvadātāji. Nordic Aviation Capital flotē vairāk nekā 130 lidmašīnas - ATR 42, ATR 72, Bombardier Dash 8, Boeing 737, MD 83, CRJ 200, Fokker 50 un Saab 2000.

Jāpiebilst, ka viena no lidsabiedrības airBaltic Bombardier Q400 NextGen lidmašīnām 29. novembra rītā veica iepriekš neplānotu nosēšanos Rīgas lidostā, jo radušies traucējumi salona spiediena režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ceļojumu aģentūras: Jaunajās Bombardier lidmašīnās varēs ērti pārvadāt lielu skaitu pasažieru

Nozare.lv, 13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas lidmašīnu ražotāja Bombardier jaunās sērijas lidmašīnās varēs ērti pārvadāt lielu skaitu pasažieru lielos attālumos, uzskata ceļojumu aģentūras.

Ceļojumu aģentūras Astra Tūre direktors Aleksandrs Boļšakovs uzskata, ka Bombardier jaunās sērijas CSeries lidmašīnu iegāde būs ieguvums gan ceļojumu aģentūrām, gan klientiem, gan Latvijas nacionālajai lidsabiedrībai AS Air Baltic Corporation (airBaltic).

«Tās ir modernas lidmašīnas, kas patērē maz degvielas un var pārvarēt lielus attālumus [5463 km], kā arī pārvadāt pietiekami lielu skaitu pasažieru [lidmašīnās ir 100 - 149 sēdvietas]. Šie rādītāji ir svarīgi, plānojot ceļojumus gan tiešajos reisos, gančārterreisos,» pastāstīja Boļšakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bombardier Q400 neveiksmju dēļ SAS jau atteicās no šo lidmašīnu izmantošanas

Dienas Bizness, 06.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laika negadījumi, kuros iesaistītas Latvijas nacionālajai aviokompānijai airBaltic piederošās Bombardier Q400 lidmašīnas, atgādina par šā tipa lidmašīnu neveiksmēm arī agrāk, turklāt Skandināvijas lidsabiedrība SAS no šīm lidmašīnām jau atteikusies pilnībā.

2007. gadā SAS uz laiku nosēdināja visas tās īpašumā esošās Bombardier Q400 lidmašīnas pēc tam, kad ar šīm lidmašīnām aviokompānija bija spiesta veikt divas avārijas nosēšanās – Lietuvā un Vācijā. Šajos incidentos bojā gājušo nebija.

Atsākot lidojumus, jau tā paša gada oktobrī ķibeles ar Q400 šasijām lika veikt vēl vienu avārijas nosēšanos Kopenhāgenas lidostā. Neilgi pēc šī incidenta SAS pilnībā atteicās savos lidojumos izmantot Bombardier Q400 lidmašīnas, aizstājot šīs lidmašīnas ar citiem kompānijas Bombardier ražotiem gaisa kuģiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic ir saņēmusi pēdējās pasūtītās Bombardier Q400 NextGen lidmašīnas, tādējādi šovasar par 50% palielinot savu turbopropelleru floti, informē uzņēmuma pārstāvji.

No maija sākuma jaunās lidmašīnas jau sāka pakāpeniski izmantot airBaltic lidojumos.

«Mēs esam gandarīti, ka virzāmies uz to, lai visa mūsu flote sastāvētu tikai no Bombardier lidmašīnām. Tādējādi mēs tuvosimies savam mērķim izveidot vienveidīgāku floti, kurā ir divi lidmašīnu veidi, uzlabosim efektivitāti, ietaupīsim degvielu un izmaksas, kā arī samazināsim ietekmi uz vidi,» saka airBaltic izpilddirektors Martins Gauss. Pēc šī soļa airBaltic vairs neizmantos Fokker 50 lidmašīnas, kas galvenokārt kalpoja kā rezerves lidaparāti.

Četras jaunās lidmašīnas ir izmantotas airBaltic maršrutu tīklā, ko veido 60 galamērķi Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS, un tās pievienojās astoņām Q400 NextGen lidmašīnām, kuras pēdējos trīs gadus ir izmantotas lidojumiem no Rīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienā no pasaules lielākajiem un vecākajiem aviošoviem Parīzē izvietota Latvijas aviokompānijas airBaltic jaunā Bombardier Q400NextGen lidmašīna.

Šā gada vasarā airBaltic par 50% palielina savu Bombardier Q400 NextGen floti. No maija sākuma jaunās lidmašīnas pēc to izgatavošanas Toronto rūpnīcā Kanādā airBaltic pakāpeniski sāk izmantot lidojumos. Parīzē izstādītā lidmašīna ir pēc kārtas trešā no četrām jaunajām lidmašīnām, kas šajā vasarā papildinās airBaltic floti.

Četras jaunās lidmašīnas pievienosies astoņiem Q400 NextGen lidaparātiem, kuri pēdējos trīs gadus ir izmantoti lidojumiem no Rīgas.

Jaunās lidmašīnas airBaltic ņems līzingā no Nordic Aviation Capital A/S (NAC) Bilundā, Dānijā, kas jau ir parakstījis pirkuma līgumu ar Bombardier Aerospace par četru Q400 NextGen lidmašīnu iegādi. Saskaņā ar Q400 NextGen lidmašīnu kataloga cenu, flotes papildinājuma vērtība ir aptuveni 134,77 miljoni ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic aizvada sarunas ar Kanādas kompāniju Bombardier par četru Bombardier Q400 Next Gen lidmašīnu iegādi, Db.lv apstiprināja airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags

Viņš pastāstīja, ka lidmašīnas plānots iegādāties lidsabiedrības ReShape biznesa plāna, kurš paredz flotes modernizāciju, izmaksu optimizāciju, darbības efektivitātes paaugstināšanu, ieņēmumu palielināšanu un uzlabojumus lidojumu tīklā, ietvaros.

Lidsabiedrības plāns paredz nākotnē pamatā izmantot divu veida lidaparātus – Q400 Next Gen turbopropelleru lidmašīnas reģionālajiem lidojumiem un Bombardier CS300 jaunās paaudzes reaktīvās lidmašīnas.

Patlaban airBaltic rīcībā ir astoņas Bombardier Q400 Next Gen lidmašīnas. Kā skaidroja J. Vanags, Q400 Next Gen iespējams izmantot maršrutos uz Tallinu, Helsinkiem, Viļņu, Kijevu, Kopenhāgenu u. tml.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic paziņo, ka 20. jūlijā tā sākusi lidmašīnu Bombardier Q400 NextGen atgriešanas procesu to iznomātājam Nordic Aviation Capital.

"Pirmais lidmašīnas atgriešanas lidojums iezīmē mūsu iepriekšējā attīstības posma oficiālu noslēgumu. Mūsu Q400 flote palīdzēja mums nonākt tur, kur esam šodien – veicot lidojumus ar jaunāko un modernāko floti Eiropā. Airbus A220-300 ir mūsu nākotnes izaugsmes mugurkauls," norāda airBaltic izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss).

airBaltic lēmumu pāriet uz floti, kurā būtu tikai Airbus A220 lidmašīnas, pieņēma Covid-19 pandēmijas laikā 2020. gada pavasarī. Sagaidāms, ka visas 12 Q400 NextGen lidmašīnas iznomātājam tiks atgrieztas līdz gada beigām.

Pirmā Bombardier Q400 NextGen lidmašīna airBaltic flotei pievienojās 2010. gadā. Šo gadu laikā 12 dažādas Bombardier Q400 NextGen lidmašīnas kopumā pārvadājušas vairāk nekā 11 miljonus pasažieru un veikušas vairāk nekā 222 tūkstošus lidojumu visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic nākamgad septembrī saņems pirmās Bombardier C Series lidmašīnas, šodien lidmašīnas prezentācijas pasākumā informēja Bombardier pārstāvis Robs Devārs.

Kopumā Bombardier no nākamā gada septembra gada laikā piegādās 13 lidmašīnas, bet tālākā nākotnē airBaltic plānojis savā flotē iekļaut 29 Bombardier lidmašīnas.

Tas gan būs atkarīgs no investīciju piesaistes airBaltic un pašu kapitāla sakārtošanas. Maksimāli izdevīgi šīs lidmašīnas esot iegādāties savā īpašumā un iekļaut lidsabiedrības bilancē. Tas ļaus piedāvāt pasažieriem lētas cenas.

Ja darījums ar Bombardier ir noslēgts, tad iepirkums par piecu reģionālo lidmašīnu iegādi vēl ir atvērts, skaidroja lidsabiedrības pārstāvji. airBaltic vadītājs Martins Gauss norādīja, ka, lai arī Krievijas lidmašīnas Sukhoi ir ekonomiski izdevīgas, joprojām lēmums par šo piecu lidmašīnu iegādi nav pieņemts un joprojām tiek izvērtēti arī citi piedāvājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Pirmā jaunā CS300 sērijas lidmašīna airBaltic tiks piegādāta oktobra beigās

LETA, 27.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas ražotājs Bombardier pirmo CS300 sērijas lidmašīnu airBaltic piegādās kā plānots oktobra beigās, šodien preses konferencē apstiprināja Bombardier viceprezidents Robs Devārs.

Pirmajos reisos 145 vietu ietilpīgā jaunā lidmašīna tiks norīkota novembrī un to būs iespējams izmantot kā tālākos, tā tuvākos maršrutos.

Kopumā šogad airBaltic plānots piegādāt četras jaunas lidmašīnas, bet līdz 2018.gada beigām - kopumā 20. Patlaban Bombardier esot uzsācis sešu CS300 lidmašīnu ražošanu. airBaltic gan norāda, ka visas 20 lidmašīnas tiks ieviestas reisu nodrošināšanā 2019.gadā.

airBaltic piloti jau patlaban Kanādā apgūst jauno lidmašīnu vadīšanas iemaņas.

Iepriekš bija plānots, ka pirmās lidmašīnas tiks saņemtas 2015.gada beigās, vēlāk šo termiņu pārceļot uz 2016.gada otro pusi saistībā ar lidmašīnu izstrādes termiņu kavēšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdībā nav vienprātības par nacionālās lidsabiedrības airBaltic vadības lēmumu jaunās lidmašīnas par aptuveni 1,57 miljardiem ASV dolāru (898 miljoniem latu) iepirkt no Kanādas ražotāja Bombardier, turklāt neoficiāla informācija liecina, ka pirms desmit dienām parakstītais nodomu protokols var nenovest pie iepirkuma līguma noslēgšanas, vēsta portāls PIetiek.com.

Premjers Valdis Dombrovskis (Vienotība) par šo airBaltic vadības lēmumu uzzinājis tikai nākamajā rītā pēc nodomu protokola parakstīšanas, bet bezpartejiskais satiksmes ministrs Aivis Ronis par Bombardier pēdējā brīža piedāvājumu ticis informēts tikai četras dienas iepriekš. Līdz pēdējam brīdim kā vienīgie reālie pretendenti figurēja amerikāņu Boeing un franču Airbus, kuru intereses sarunās ar Latvijas amatpersonām vairāku mēnešu garumā lobēja arī šo valstu valdības. Pietiek.com ziņo, ka pēc Airbus zaudējuma airBaltic iepirkumā franču puse nobremzējusi Dombrovska plānotās vizītes saskaņošanu šajā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

airBaltic vasarā uz pusi palielinās Q400 NextGen lidmašīnu skaitu

Žanete Hāka, 11.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada vasarā Latvijas aviokompānija airBaltic par 50% palielinās savu Bombardier Q400 NextGen floti, informēja uzņēmuma pārstāvji.

No maija sākuma līdz jūlijam jaunās lidmašīnas pēc to izgatavošanas Toronto rūpnīcā Kanādā sāks pakāpeniski izmantot airBaltic lidojumos.

«Mēs virzāmies uz to, lai visa mūsu flote sastāvētu tikai no Bombardier lidmašīnām,» skaidro airBaltic izpilddirektors Martins Gauss, uzsverot, ka kompānija tuvojas mērķim izveidot vienveidīgāku floti, kurā ir divi lidmašīnu veidi, tādējādi ietaupot degvielu un izmaksas, kā arī samazinot ietekmi uz vidi.»

Četras jaunās lidmašīnas tiks izmantotas airBaltic maršrutu tīklā, ko veido 60 galamērķi Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS, un tās pievienosies astoņām Q400 NextGen lidmašīnām, kuras pēdējos trīs gadus ir izmantotas lidojumiem no Rīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot Bombardier Q400 ielidošanas kvalitāti lidostā Rīga, tiks samazinātas airBaltic degvielas izmaksas un CO2 izmešu daudzums.

Par to paziņoja airBaltic izpilddirektors Martins Gauss, uzsverot, ka airBaltic ir pirmā aviokompānija, kas tā saucamos zaļos lidojumus ieviesusi turbopropelleru lidmašīnām, kādas ir Bombardier Q400. Citur Eiropā līdzīgas programmas, uzlabojot ielidošanas procedūras lidostās un lidojumu trajektorijas veiktas reaktīvo dzinēju lidmašīnām. «Mēs priecājamies, ka airBaltic atkal ir līderis kādas inovācijas ieviešanā, tā mums arī ir galvenā motivācija šim projektam, jo nākotnē pēc mums vadīsies citi.

Tas ir ieguvums, ko nevar izmērīt naudā. Taču jebkurā gadījumā, jo īsāka lidojuma trajektorija, jo mums uzreiz rodas tiešie ietaupījumi. Mūsu pašreizējās flotes gadījumā tas ir pusmiljons dolāru gadā, bet tad, kad šīs iespējas tiks piemērotas visai airBaltic flotei, tad ietaupījums varētu būt aptuveni 2 miljoni dolāru mūsu gada izdevumos par degvielu. Pie noteikuma, ka degvielas cenas ir pašreizējā līmenī,» DB sacīja M. Gauss. Viņš skaidroja, ka šī gada budžetā degvielas izmaksas veido ap 70 milj. Ls, kas ir aptuveni 30% no visiem airBaltic izdevumiem. «Kopš 2007. gada degvielas cenas ir turpinājušas pastāvīgi pieaugt, tāpēc daudzas aviosabiedrības ir nonākušas finansiālās grūtībās. Pašlaik mums savu degvielas cenu ir izdevies veiksmīgi nohedžēt,» piebilda M. Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic šogad varētu veikt vēl aptuveni 20 lidmašīnu pasūtījumu, šodien žurnālistus informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Viņš norādīja, ka tas paredzēts atbilstoši uzņēmuma biznesa plānam Horizon 2021, ņemot vērā, ka jānomaina 12 turbopropelleru Bombardier Q400 lidmašīnas, kā arī jāpapildina flote.

Pēc Gausa teiktā, airBaltic jau tagad redz, ka varētu lidot vairāk un pārvadāt vairāk pasažieru, tāpēc flote jāpapildina, turklāt to plānots darīt ar lielākām lidmašīnām nekā pašreizējie Q400 gaisa kuģi. Aviokompānija raugās uz reaktīvajām lidmašīnām, kurās ietilpst 100-150 pasažieru, tādējādi atsakoties no turbopropelleru lidaparātiem.

Lai jaunās lidmašīnas aviokompānija iegūtu pēc 2020.gada, kad Q400 lidmašīnas airBaltic floti pametīs, pasūtījums varētu tikt izdarīts šogad. Jaunās lidmašīnas varētu tikt iegādātas līzingā, ņemot vērā, ka pēc airBaltic pamatkapitāla palielināšanas lidsabiedrība kļuvusi pievilcīgāka līzinga kompānijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic finansiālo veiksmi stiprināšot desmit jaunu Bombardier CS300 lidmašīnu iegāde 2015. gadā, tomēr eksperti ir skeptiski par jauno Bombardier modeli.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss pasaules vadošajā ceļojumu un tirdzniecības šovā ITB Berlin norādījis, ka pēc zemā punkta pārvarēšanas Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic pamazām atgriežoties pie peļņas, kas 2014. gadā sasniegs 8 miljonus dolāru. Kā DB jau rakstīja, 2011. gadu airBaltic noslēdza ar 83 milj. Ls zaudējumiem, bet 2012. gadā kompānijas zaudējumi varētu būt ap 30 milj. Ls. M. Gauss ir arī optimistisks, ka pēc pērnā gada pasažieru skaita krituma vairāk nekā 7% apmērā, pasažieru skaits atkal pakāpeniski pieaugšot un 2016. gadā pat pirmo reizi pārsniegs 4 miljonus. Pērn airBaltic bija nedaudz vairāk kā 3 miljoni pasažieru un 2013. gada janvāris atkal uzrādīja vairāk nekā 8% pasažieru kritumu pret 2012. gada janvāri. Tomēr tas netraucēšot airBaltic veikt šogad plānoto flotes papildināšanu ar četriem jauniem Bombardier Q 400 lidaparātiem, bet 2015. gadā saņemt pirmo no desmit pasūtītajiem Bombardier CS300 lidmašīnām, ar kurām pakāpeniski plānots aizstāt Boeing 737, šovā norādījis M. Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic papildinās savu Bombardier Q400 floti ar desmit CS300 lidmašīnām, tādā veidā realizējot plānu pakāpeniski pilnībā pāriet uz Bombardier floti. Pirmās CSeries lidmašīnas airBaltic saņems 2015. gada pēdējā ceturksnī.

Pie pašreizējām CS300 lidmašīnas cenām, darījuma vērtība pēc kataloga ir aptuveni 764 miljoni ASV dolāru (437 miljoni latu), turklāt, ja tiks izmantotas iegādes tiesības uz 10 papildu lidmašīnām, tā var pieaugt līdz 1,57 miljardiem ASV dolāru (898 miljoni latu).

airBaltic apstiprina, ka šodien ir noslēgts līgums par desmit jaunu Bombardier CS300 iegādi. Latvijas nacionālajai aviokompānijai ir nodrošinātas arī pirkuma tiesības uz vēl desmit Bombardier CS300 lidmašīnām. Farnboro aviošova laikā 2012. gada 10. jūlijā par desmit jauno Bombardier CS300 lidmašīnu iegādi tika parakstīts nodomu protokols, kas tagad jau ir pārtapis par pirkuma līgumu. Nodomu protokols ietvēra tiesības uz vēl desmit CS300 lidmašīnu iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gauss: ārkārtas incidents ar vienu no airBaltic lidmašīnām ietekmējis 1341 kompānijas pasažieri

LETA, 17.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā rīta ārkārtas incidents ar vienu no nacionālās aviokompānijas airBaltic lidmašīnām ietekmējis 1341 kompānijas pasažieri, šovakar preses konferencē teica airBaltic vadītājs Martins Gauss.

Viņš stāstīja, ka kopumā tika atcelti 16 airBaltic reisi, deviņi tika novirzīti uz citām lidostām, bet tās lidmašīnas, kas vēl nebija pacēlušās, tā arī to neizdarīja.

Gauss arī uzsvēra, ka airBaltic prioritāte bija palīdzēt pasažieriem nokļūt galamērķos, tādejādi no Tallinas un Kauņas lidostām uz kurām novirzīti reisi, tika sākta sauszemes transporta organizēšana, lai pasažieri nokļūtu Rīgā.

Viņš šasijas bojājumus, kas lika lidmašīnai Bombardier Q400 NextGen veikt ārkārtas nosēšanos, nesaistīja ar ražošanas brāķi. airBaltic ir savs Bombardier pārstāvis Latvijā un jau drīzumā Rīgā ieradīsies vēl vairāki eksperti, lai noteiktu bojājumu iemeslu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Prudentia: SM neizlēmības dēļ airBaltic var zaudēt vairākus miljonus eiro un jauno lidmašīnu iegādes kontraktu

LETA, 18.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Satiksmes ministrijas (SM) neizlēmības dēļ nacionālajai lidsabiedrībai airBaltic netiks piesaistīts investors, tad uzņēmums zaudēs vairākus miljonus eiro vērtos avansa maksājumus par Bombardier lidmašīnām, kā arī izdevīgi noslēgto līgumu ar šo ražotāju, sacīja finanšu konsultanta Prudentia valdes priekšsēdis Kārlis Krastiņš.

Viņš skaidro, ka nepieciešamie ieguldījumi - 130 miljonu eiro apmērā - vienā dienā ne valstij, ne investoram nav jāmaksā. Tomēr esot jāsaprot, ka, lai finansētu darījumu ar lidmašīnu ražotāju Bombardier un realizētu uzņēmuma biznesa plānu, airBaltic ir svarīgi sasniegt pozitīvu pašu kapitālu.

Saskaņā ar 2014.gada biznesa pārskatu kompānijai ir 170 miljonu eiro negatīvs pašu kapitāls. Šogad gan esot notikuši būtiski un pozitīvi procesi. Valsts pēc tiesas aizlieguma noņemšanas kompānijā ir kapitalizējusi 83 miljonus eiro. airBaltic esot arī tuvu tam, lai noslēgtu izlīgumu ar Rīgas lidostu. Tas došot pozitīvus rezultātus, turklāt kompānija, visticamāk, beigs gadu ar peļņu. Pašu kapitāls tad uzlabosies, bet aizvien būšot negatīvs. Tādejādi, veicot ieguldījumus jaunā emisijā 130 miljonu eiro apmērā, airBaltic būšot ar pienācīgi lielu pašu kapitālu, un tad sarunās ar bankām un lidmašīnu ražotāju Bombardier varētu nofinansēt kontraktu ar daudz izdevīgākiem nosacījumiem, skaidro Krastiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauno airBaltic Bombardier lidmašīnu finansēšanas iespējas vēl neskaidras, šodien raksta Dienas bizness.

Nav īstas pārliecības, ka Bombardier CSeries izvēle tiešām būtu lētāka nekā Airbus vai Boeing piedāvājumi, ko airBaltic iepriekš salīdzināja vairākus gadus, bet airBaltic izpilddirektors Martins Gauss savu izvēli pamato ar labiem CSeries ekonomijas rādītājiem un lidmašīnu piegādes grafiku.

«Tā ir eksotiska, riskanta un ļoti dārga izvēle. Bombardier CSeries vēl nekur nelido un sākumā tehniskas kļūmes būs vienmēr, tāpēc jaunu modeli ņemt ir riskanti. Tā kā tā nav standarta lidmašīna, tās finansēšana būs grūta un dārga, jo tirgū ir šaubas par šo lidmašīnas tipu,» atzīst bijušas airBaltic prezidents un līdzīpašnieks Bertolts Fliks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic joprojām lejup «gāžas» gan pasažieru skaits, gan vietu piepildījums

Līva Melbārzde, Gunta Kursiša, 20.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic šā gada augustā pārvadājusi par 4,5% mazāk pasažieru nekā pērnā gada attiecīgajā mēnesī. Savukārt gada pirmajos astoņos mēnešos pārvadāto pasažieru skaits gada griezumā ir sarucis par 4,17%, aprēķināja Db.lv.

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic 2013. gada augustā ir pārvadājusi 296 tūkstošus pasažieru, bet gada pirmajos astoņos mēnešos kopumā airBaltic ir pārvadājusi 1,9 miljonus pasažieru. Savukārt 2012. gada augustā aviokompānija ir pārvadāja 310 tūkst. pasažieru, bet pērnā gada pirmajos astoņos mēnešos kopumā airBaltic ir pārvadājusi vairāk nekā 2,04 miljonus pasažieru.

Vietu piepildījums airBaltic lidmašīnās augustā bija 74%, bet gada pirmajos astoņos mēnešos – 71%. Tādējādi pēdējo divu gadu laikā redzams krass vietu piepildījuma kritums airBaltic lidmašīnās - 2012. gada augustā vietu piepildījums bija 77%, bet 2012. gada pirmajos astoņos mēnešos – 74%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) lēmums iegādāties Bombardier 20 c-series lidmašīnas saistīts ar vairākiem nopietniem riskiem, turklāt tas parāda, ka airBaltic paliek reģionāla aviokompānija bez tālākas izaugsmes vēlmēm, sacīja aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

Portālam Nozare.lv viņš norādīja, šis lēmums vērtējams kā drosmīgs, jo izvēlētas lidmašīnas, kas nav ražošanā un nav izmantotas lidojumos. Lēmums šādā aspektā varot būt saistīts ar vairākiem riskiem - šādas lidmašīnas nav izmēģinātas, nav arī zināms, vai tām būs nepieciešamie ekonomiskie efekti, piemēram, degvielas patēriņa samazinājums, un vai šie ekonomiskie efekti atbildīs tam, kā tas tiek reklamēts.

Pirmie lidojumi gaidāmi tikai šī gada beigās.

Otrs risks saistīts ar piegādes laikiem, jo starptautiskajā presē jau parādījusies informācija, ka lidmašīnu sagatavošanas grafikā ir nobīdes, sacīja T. Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic saņēmusi devīto Bombardier CS300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-CSI. Plānots, ka līdz šā gada beigām airBaltic flotē kopumā būs 14 CS300 lidmašīnas, informē aviokompānijā.

Kopumā airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā 1 miljonu pasažieru. Šobrīd katrs ceturtais airBaltic pasažieris lido ar CS300 lidaparātu. Līdz šim Bombardier CS300 lidmašīnas veikušas vairāk nekā 11 319 lidojumu, nolidojot vairāk nekā 29 977 stundu.

airBaltic 2018. gada 28. maijā paziņoja, ka iegādāsies vēl 30 Bombardier CS300 lidmašīnas un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildina jau esošo 20 CS300 lidmašīnu pasūtījumu, kā arī veido daļu no jaunā airBaltic biznesa plāna Destination 2025. Jaunais biznesa plāns sekmīgi turpina pašreizējo Horizon 2021 plānu, ar kuru tika likts pamats tālākai airBaltic attīstībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savu neapmierinātību ar martā izsludinātā vilcienu iepirkumu konkursa 1. kārtas rezultātiem izrādījis tā dalībnieks Stadler Bussnang AG, šā gada 11. oktobrī iesniedzot sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB). Zināms, ka Stadler uzskata, ka izsludinātajā konkursā Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) nosacītā pirmskvalifikācija esot pretrunā ar iepirkuma noteikumiem un līdz ar to šī kompānija konkursā ir diskvalificējama.

Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izanalizējot izveidojušos situāciju saistībā martā izsludināto vilcienu iepirkumu konkursu, tā dalībnieks Stadler Bussnang AG nolēmis vērsties Latvijas varas iestādēs un apstrīdēt konkursa 1. kārtas rezultātus, jo Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) nosacītā pirmskvalifikācija esot pretrunā ar iepirkuma noteikumiem un līdz ar to šī kompānija konkursā ir diskvalificējama.

Db.lv jau vēstīja, ka 144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).

RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.

Komentāri

Pievienot komentāru