Transports un loģistika

«airBaltic» lido uz Amsterdamu un iegādājas Boeing 737 - 500

Aivars Mackevics [email protected], 24.11.2003

Jaunākais izdevums

Šī gada 20. novembrī Latvijas aviosabiedrība airBaltic uzsāk tiešos lidojumus uz Amsterdamu, tādējādi atverot piecpadsmito tiešo maršrutu. airBaltic velta visas pūles tam, lai būtu spēcīgs reģionālais aviopārvadātājs, un piedāvātu pievilcīgus ceļošanas nosacījumus gan Latvijas, gan ārvalstu tūristiem. airBaltic prezidents Bertolts Fliks: "Mēs ļoti priecājamies par airBaltic attīstību pēdējo gadu laikā. Šī gada oktobrī airBaltic pārvadāja par 33% vairāk pasažieru nekā pērn, taču ja mēs salīdzinām ar 2001. gadu – pieaugums sasniedz 65%. Šie panākumi dod mums iespēju atklāt tiešos lidojumus uz Amsterdamu, kas ir viens no ļoti svarīgiem biznesa un tūrisma centriem, kā arī paplašināt aviosabiedrības floti ar Boeing 737." un turpina, “Boeing ienākšana airBaltic flotē dod mums plašākas lidojumu iespējas, lielāku vietu skaitu un zemākas izmaksas uz vienu sēdvietu. Pats galvenais, tas ļaus airBaltic būt konkurētspējīgai arī tad, kad biļešu cenas turpinās krist. Šo attīstības virzienu mēs jau paredzējām un tāpēc kopš pagājušā gada sākuma plānojām airBaltic flotes uzlabošanu un paplašināšanu.” Nīderlandes Karalistes Ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Latvijā Nikolas Bīts (Nicolaas Beets) svinīgajā reisa atklāšanā uzsvēra: "Tiešie lidojumi ir nozīmīgs solis tālākai Latvijas – Holandes attiecību attīstībai. Esmu pārliecināts, ka tas tuvinās mūsu valstis un cilvēkus, kā arī veicinās darījumu kontaktus.” Savukārt lidostas “Rīga” prezidents Dzintars Pomers atzina: "Ir liels prieks, ka Latvijas nacionālā aviosabiedrība strauji attīstās un piedāvā arvien jaunus un nozīmīgus maršrutus ceļotājiem no un uz Rīgu. No savas puses varu apsolīt, ka lidostā “Rīga” pasažierus vienmēr sagaidīs ar augstu apkalpošanas līmeni." Sākotnēji airBaltic veiks tiešos lidojumus uz Amsterdamu 4 reizes nedēļā – pirmdien, trešdien, ceturtdien un svētdien. Reisa Rīga – Amsterdama – Rīga biļešu cenu struktūra būs vienvirziena tāpat kā airBaltic lidojumiem uz Berlīni, Hamburgu, Helsinkiem, Minsku, Tallinu, Viļņu un Vīni. Biļešu cenas lidojumiem uz Amsterdamu būs no 49 LVL (ar lidostu nodevām) vienā virzienā. airBaltic lidojumus uz Amsterdamu veiks ar 70 - vietīgo AVRO RJ 70 reaktīvo lidmašīnu un lidojuma ilgums būs ap 2 stundām un 20 minūtēm. Kā jau ziņots, airBaltic 2003. gada desmit mēnešos ir pārvadājusi 276 537 pasažieru, kas ir par 26% pasažieru vairāk nekā 2002. gada attiecīgajā periodā. Laika posmā janvāris – oktobris, airBaltic ir veikusi 8372 lidojumus, kas ir 11% vairāk salīdzinājumā ar to pašu periodu 2002. gadā. Apgrozījums sasniedza LVL 27,5 miljoni, kas ir par 18,6% vairāk nekā 2002. gada desmit mēnešos. Savukārt saimnieciskās darbības peļņa pieauga par 51% un sasniedza LVL 6.7miljoni. Īsi par airBaltic: AIR BALTIC CORPORATION (airBaltic) ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā, kur Latvijas valstij pieder 52.6% akciju, bet Scandinavian Airlines – 47.2% akciju. airBaltic 2002. gada apgrozījums bija 28.6 miljoni LVL, bet pārvadāto pasažieru skaits – 262 212. Patlaban airBaltic ir tiešie lidojumi uz Amsterdamu, Berlīni, Briseli, Hamburgu, Helsinkiem, Kijevu, Kopenhāgenu, Prāgu, Maskavu, Minsku, Stokholmu, Tallinu, Varšavu, Viļņu un Vīni. Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Boeing izdevumi 737 MAX lidojumu aizlieguma dēļ pieaugs vēl par sešiem miljardiem eiro

LETA, 19.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» paziņojis, ka problēmas ar modeļa «737 MAX» lidmašīnām radīs vēl 6,6 miljardu ASV dolāru (5,9 miljardu eiro) papildu izmaksas, vēl vairāk samazinot uzņēmuma peļņu.

«Boeing» norādīja, ka otrā ceturkšņa finanšu rādītājus ietekmēs vienreizējās izmaksas, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedz 4,9 miljardus ASV dolāru. Izmaksas veido kompensācijas lidsabiedrībām par reisu atcelšanu un lidmašīnu piegādes kavējumiem saistībā ar regulatoru aizliegumu izmantot «737 MAX» pēc divām aviokatastrofām.

Tāpat vēl 1,7 miljardu ASV dolāru izmaksas saistītas ar «737 MAX» ražošanas samazinājumu, piebilda kompānija.

Lidmašīnu «Boeing 737 MAX» lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skandināvu SAS nolēmis pārdot Latvijas airBaltic

Oskars Prikulis, Db, 15.08.2008

Stratēģija šobrīd aviokompānijai nemainās. Tas arī neietekmēs aviokompānijas izaugsmi,» uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks, komentējot otra lielākā akcionāra SAS paziņojumu par vēlmi pārdot aviokompānijas akcijas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizdodoties iegūt kontroli pār Latvijas nacionālo aviokompāniju airBaltic, aviokompānija SAS nolēmusi pārdot savas airBaltic akcijas.

Mēģināja vairākkārt

Skandināvu aviokompānija vairākkārt bija izteikusi vēlmi iegūt savā kontrolē valstij piederošos 52.6% airBaltic akciju, tomēr līdz šim visi airBaltic privatizācijas piedāvājumi tikuši noraidīti, kā arī strikti pret aviokompānijas privatizāciju izteikusies Satiksmes ministrija. Pēdējo reizi tas notika šogad jūnijā, kad valdība nolēma kārtējo reizi nenodot privatizācijai airBaltic akcijas. Tāpat SAS nekādi neizdodas realizēt savu pēdējo trumpi - savulaik izdotās obligācijas, kuras SAS saņēma, aizdodot naudu airBaltic. Realizējot šīs obligācijas, SAS teorētiski varētu tikt pie vēl papildus 12% akciju trīs miljonu latu vērtībā, tomēr, visticamāk, SAS tas tā arī neizdosies, jo pret to kategoriski ir Latvijas puse. «Tas ir strīdīgs jautājums, un katrai pusei ir atšķirīgs skatījums un pamatojums - vai to juridiski drīkst vai nedrīkst darīt,» Db norāda kāda šiem procesiem tuvu stāvoša persona, kas nevēlējās publicēt savu vārdu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Aizvien vairāk valstis liek pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA--AFP, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpina palielināties to valstu skaits, kuras devušas rīkojumus pārtraukt komerciālos lidojumus ar aviolaineriem «Boeing 737 MAX 8», ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Austrālijas, Singapūras un Lielbritānijas civilās aviācijas pārvaldes otrdien paziņoja, ka noteikusi pilnīgu aizliegumu valsts gaisa telpā izmantot visu modifikāciju «Boeing 737 MAX» lidmašīnas, bet Omāna aizliegusi tām pacelties no valsts lidostām un nolaisties tajās.

Vācija un Malaizija savā gaisa telpā aizliegušas lidmašīnu «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Vācijā bāzētais starptautiskais tūrisma koncerns TUI pārtraucis tā aviokompāniju flotē esošo laineru «Boeing 737 MAX 8» lidojumus.

Arī Dienvidkoreja otrdien paziņoja, ka devusi rīkojumu aviokompānijai «Eastar Jet», kuras flotē ir vienīgās divas «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnas Dienvidkorejā, pārtraukt to izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Turkish Airlines un Boeing vienojas par kompensāciju saistībā ar Boeing 737 MAX izmantošanas apturēšanu

LETA, 02.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turcijas nacionālā aviokompānija "Turkish Airlines" un ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" vienojušies par kompensāciju, lai segtu zaudējumus, ko lidsabiedrībai radījusi aviolaineru "Boeing 737 MAX" izmantošanas apturēšana.

Par šo vienošanos paziņojusi "Turkish Airlines", taču sīkāku informāciju tā nesniedz. Tikmēr laikraksts "Hurriyet" vēsta, ka vienošanās ietver kompensāciju 225 miljonu ASV dolāru (200,2 miljonu eiro) apmērā, kas pilnībā sedz 2019.gadā ciestos zaudējumus. Tāpat laikraksts norāda, ka "Turkish Airlines" saņems papildu kompensācijas par turpmākiem zaudējumiem, kas tiks ciesti, kamēr netiks atjaunota šo lidmašīnu izmantošana.

"Turkish Airlines" bijusi spiesta apturēt lidojumus ar 12 "Boeing 737 MAX" lidmašīnām, kā arī pērn bija paredzēts saņemt vēl 12 šī paša tipa lidaparātus. Iepriekš Turcijas mediji vēstīja, ka "Turkish Airlines" plānojusi iesūdzēt "Boeing" tiesā, jo lidojumu pārtraukšanas ar "Boeing 737 MAX" dēļ aviokompānijai bija jāpaaugstina biļešu cenas un jāsamazina iekšzemes reisu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmums «Boeing» pirmdien paziņoja, ka lidojumi ar lidmašīnām «Boeing 737 MAX» varētu atsākties janvārī.

Boeing» arī norādīja, ka nākammēnes cer saņemt ASV Federālās aviācijas administrācijas (FAA) atļauju, kas dos iespēju vēl līdz gada beigām atsākt «Boeing 737 MAX» piegādes aviokompānijām.

«Paralēli mēs strādājam, lai saņemtu galīgo apstiprinājumu atjaunotajām apmācību prasībām, kas nepieciešams, lai «MAX» atgrieztos komerciālajos reisos, un mēs paredzam, ka tas notiks janvārī,» sacīts «Boeing» paziņojumā.

«Boeing 737 MAX» izmantošana marta vidū tika pārtraukta visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gāja bojā 346 cilvēki. Gan Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas «Boeing 737 MAX 8» katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» «Boeing 737 MAX 8» avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās. Katastrofas ir iedragājušas «Boeing» reputāciju un daudzi bojāgājušo tuvinieki vērsušies tiesā pret uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

flyLAL un airBaltic uz kara takas

Oskars Prikulis, 67084403, 01.10.2008

«Mēs nepametīsim Lietuvas tirgu, tomēr reisu skaits noteikti samazināsies,» reaģējot uz Lietuvas tiesas lēmumu uzlikt arestu airBaltic īpašumiem, uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks — tuvākajā laikā tikšot slēgta daļa no nerentablajiem Viļņas maršrutiem.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Viļņas apgabaltiesas uzlikto arestu airBaltic īpašumiem, aviokompānija grasās samazināt reisu skaitu Lietuvā, palielinot reisu skaitu Rīgā.

«Mēs nepametīsim Lietuvas tirgu, tomēr reisu skaits noteikti samazināsies,» reaģējot uz Lietuvas tiesas lēmumu uzlikt arestu airBaltic īpašumiem, uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks — tuvākajā laikā tikšot slēgta daļa no nerentablajiem Viļņas maršrutiem.Pilnībā no Lietuvas tirgus gan airBaltic neaizies un savu bāzi Viļņā neslēgs. «Mēs nepametīsim Lietuvas tirgu, tomēr reisu skaits noteikti samazināsies,» uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks - tuvākajā laikā tikšot slēgta daļa no nerentablajiem Viļņas maršrutiem. Vienlaikus līdz gada beigām tikšot atklāti pieci jauni reisi no Rīgas uz citiem galamērķiem. Tāpat parādījušās spekulācijas, ka airBaltic turpmāk varētu Lietuvā operēt caur Kauņas lidostu. Šobrīd Lietuvas tirgus ienes ievērojamu daļu no airBaltic ienākumiem - no Viļņas Latvijas aviokompānija apkalpo 20 maršrutus, kamēr no Rīgas 47 maršrutus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšējie ziņojumi radījuši arvien vairāk jautājumu par "Boeing 737 Max" drošību, ziņo BBC. Vienā no komunikācijas epizodēm kāds darbinieks sacījis, ka lidmašīnu "izstrādājuši klauni".

Savukārt, lidmašīnas ražotājs šo komunikāciju raksturojis kā pilnīgi nepieņemamu.

"737 Max" izmantošana tika apturēta 2019. gada martā pēc divām avārijām Indonēzijā un Etiopijā, kurās kopumā gāja bojā gandrīz 350 cilvēki.

"Boeing" atklājis simtiem ziņojumu kā daļu no apņemšanās nodrošināt savas darbības caurspīdīgumu. "Šie ziņojumi neatspoguļo uzņēmumu tādu, kāds mēs esam un kādam mums jābūt, un tie ir pilnīgi nepieņemami," vienlaikus norāda "Boeing".

Dokumenti liecina, ka "Boeing" noraidījis pilotu apmācību simulatoros, kas būtu radījis lielākas izmaksas. "Es gribu uzsvērt, cik svarīgi ir stingri turēties pie tā, ka nepastāvēs nekāda veida simulatoru apmācība pārejā no "NG" uz "Max"," tā laika "Boeing 737" galvenais tehniskais pilots Marks Forkners norādījis 2017. gada martā rakstītā e-pastā. ""Boeing" neļaus tam notikt. Mēs vērsīsimies aci pret aci ar jebkuru regulatoru, kurš mēģinās izvirzīt šo prasību," viņš piebilst. Šīs nedēļas otrdienā "Boeing" mainīja savu pozīciju, visiem pilotiem iesakot apmācību "737 Max" simulatorā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Lido uz nosēšanās skrejceļa

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas «Core Management» vadošais partneris, 16.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā rakstā biju pievērsies Emīla Gustava Šokolādes biznesa stāsta analīzei. Diemžēl šis laiks ir bagāts ar līdzīgiem gadījumiem, kad neveiksmi cieš mīlēti un populāri zīmoli. Latvijas sabiedriskās ēdināšanas nozares pamatlicējs – SIA Lido ir pieprasījusi tiesisko aizsardzību. Maksātnespēju pieteica arī citi grupas uzņēmumi, kā arī pats uzņēmuma īpašnieks. Mums atliek cerēt, ka īpašniekiem izdosies saglabāt vismaz daļu no šī vērienīgā biznesa, kā arī mēģināt mācīties no svešām kļūdām.

Pirmais skaidrojums par Lido nedienu cēloni, kā vienmēr, ir acīmredzams: veiksmīgu ēdināšanas un pārtikas ražošanas biznesa virzienus aizvilka uz grunti milzīgs kredītu slogs, kuru uzņēmās vismaz divi jaunie projekti - Lido Dizaina rūpnīca (kas pēc pēdējās modes, tieši pirms maksātnespējas, ieguva jaunu vārdu - SIA Dizaina Projekti) un Lido tūrisma un atpūtas komplekss (kas arī zaudēja pirmo vārdu nosaukumā, kaut mājas lapā joprojām dēvēts par «Ķirsona muižu»). Tik tiešām, lielu daļu no Lido Dizaina rūpnīcas 9 miljonu latu aizņēmumiem būs jāatmaksā nodokļu maksātājiem (pateicoties LGA garantijai). Lido tūrisma un atpūtas komplekss iztika praktiski bez aizņēmumiem, bet «mātes» ieguldītie 4 miljoni latu negatīvi ietekmēja pamatbiznesa finanšu veselību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rungainis: tiek ietekmēts Prudentia darbs, lai pasteidzinātu airBaltic pārdošanu

Nozare.lv, 14.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«No Prudentia viedokļa iepriekšējie kompānijas līdzīpašnieki un vadība vēl joprojām dažādos veidos mēģina ietekmēt kompānijas darbu. Tostarp tiek mēģināts ietekmēt arī Prudentia kā konsultantu darbu, lai pasteidzinātu "airBaltic" pārdošanu, jo uzņēmuma pārdošanas noteikumi īstermiņā ir mazāk izdevīgi nekā ilgākā laika periodā,» norāda investīciju baņķieru sabiedrības Prudentia partneris Ģirts Rungainis, skaidrojot, ka «no Latvijas viedokļa airBaltic investora meklēšana ir cieši saistīta arī ar lidostu un tās attīstību.

Viņš skaidro, ka «tas ir saistīts ar konkrētām interesēm mēģināt atgūt kādus līdzekļus no tā neveiksmīgā biznesa modeļa, kas bija izveidots iepriekšējā periodā».

Tomēr gan Rungainis, gan Prudentia partneris Kārlis Skrastiņš norāda, ka patlaban nav nepieciešams mēģināt ar steigu pārdot aviosabiedrību airBaltic, jo, sekojot izstrādātajam biznesa plānam, airBaltic vērtība līdz 2014.gadam ievērojami pieaugs un investoru interese būs lielāka,

Patlaban Eiropā un pasaulē ir vairāk tādu aviokompāniju, kuras grib pārdoties, nevis tādas, kuras vēlētos kādu nopirkt. Patlaban aviācijas nozarē ir tā saucamais pircēju tirgus, kurā noteikumus diktē pircēji, skaidroja Rungainis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gadā audzis apgrozījums lielākajā daļā «LIDO» restorānu, un mātes uzņēmums AS «LIDO» bijis lielākais Valsts ieņēmumu dienesta administrēto nodokļu maksātājs ēdināšanas sektorā Rīgā, kopumā valsts budžetā iemaksājot teju 11 miljonus eiro, kas ir par 12,3% vairāk nekā iepriekš, informēja «LIDO» pārstāve Inese Blaune.

Kopumā pērn «LIDO» grupa strādājusi ar 54 miljonus eiro lielu apgrozījumu, kas ir par 5,6% vairāk nekā 2017. gadā, un ar 1,9 miljonu eiro peļņu, par 77% uzlabojot iepriekšējā gada rezultātus.

«LIDO» grupas mātes uzņēmums ir AS «LIDO», kam ir vairāki meitas uzņēmumi (SIA «LIDO DOMINA», SIA «LIDO nekustamie īpašumi», OU «LIDO Eesti», OU «LIDO Mustamae», OU «ODIL Eesti» un GmbH «Kirsons»).

AS «LIDO» pērn strādāja ar 41,883 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 8,5% vairāk nekā gadu iepriekš, bet peļņa saruka 7,3 reizes un bija 241 365 eiro, liecina Firmas.lv informācija, ziņo aģentūra LETA. Vadības ziņojumā AS «LIDO» kraso peļņas samazinājumu skaidro ar apjomīgu uzkrājumu izveidošanu nedrošajiem aizdevumiem un šaubīgajiem pircēju un pasūtītāju parādiem par kopējo summu 2,9 miljoni eiro. AS «LIDO» 2017.gadā strādāja ar 38,584 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 5,8% vairāk nekā 2016.gadā, bet peļņa pieauga 7,7 reizes un bija 1,767 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA, 11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic vasaras sezonā papildina gaisa floti un veic izmaiņas tās izmantošanā

Ainars Sedlenieks [email protected], 23.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

-Vasaras lidojumu sezonā, kas ilgst no 28. marta līdz 30. oktobrim, Latvijas aviosabiedrība airBaltic papildināja savu gaisa floti ar vēl vienu Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu un veiks būtiskas izmaiņas flotes izmantošanā. Trešā Boeing 737-500 lidmašīna pievienojās airBaltic flotei un 12. aprīlī veica savu pirmo reisu maršrutā Rīga-Londona. Aviosabiedrība ir parakstījusi nodomu protokolu par ceturtās Boeing 737-500 lidmašīnas iegādi. Vasaras sākumā airBaltic flotē kopumā būs trīspadsmit lidmašīnas, no kurām četras - Boeing 737- 500, trīs - AVRO RJ70 reaktīvās lidmašīnas un sešas – Fokker 50 tipa lidmašīnas. Tādējādi aviosabiedrības flotē ir pietiekams daudzums lidmašīnu, lai nodrošinātu regulāros lidojumus gan no Rīgas, gan no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas. Kopumā airBaltic veic lidojumus 28 maršrutos, deviņpadsmit maršrutos no Rīgas un deviņos – no Viļņas. airBaltic prezidents Bertolts Fliks komentē: "Pasaulē nav daudz tādu aviosabiedrību, kas nepilna pusotra gada laikā ir dubultojusi savu kapacitāti, būtiski palielinot gaisa floti kā to izdarījām mēs. airBaltic avioparksir veidots tā, lai sabalansētu pasažieru vajadzības lidot komfortabli un optimizētu izmaksas, kas saistītas ar flotes izmantošanu un uzturēšanu." Jaunums ir tas, ka sākot no 1. jūnija airBaltic lidojumus uz Stokholmu, Prāgu un Vīni veiks ar 120 –vietīgo Boeing 737-500. Kā jau ziņots iepriekš, vasaras sezonā lidojumi uz Berlīni, Hamburgu, Oslo, Maskavu un Kijevu veiks ar 70-vietīgo AVRO RJ70 reaktīvo lidmašīnu, līdz šim šajos maršrutos tika izmantota Fokker 50 tipa lidmašīna. Lidojumus no Viļņas uz Berlīni, Dublinu, Hamburgu, Kopenhāgenu un Ķelni airBaltic veiks ar Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu, bet lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem, Oslo, Varšavu un Vīni- ar Fokker 50 tipa lidmašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviosabiedrības airBaltic pārstāvji šodien SIA Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) maksātnespējas lietas izskatīšanā pārmeta pašām BAS un to maksātnespējas pieprasītājam SIA Veriko vēlēšanos, lai BAS tiktu atzītas par maksātnespējīgām.

airBaltic pārstāvju skatījumā, Veriko nemaz nevēlas saņemt ap 3000 latu parāda samaksu un arī BAS vēlas, lai tiktu atzītas par maksātnespējīgām.

airBaltic pārstāvji tiesā lūdza BAS maksātnespējas pieteikumu noraidīt, kā arī atzīt to par nepatiesu un izbeigt BAS maksātnespējas lietu.

Veriko advokāts Raivo Sjadme gan pārmeta airBaltic iespējamu nelikumīgu naudas līdzekļu izšķērdēšanu, lūdzot sākt par to kriminālprocesu. Viņš sacīja, ka tad, ja airBaltic vēlas samaksāt BAS parādu Veriko pašu BAS vietā, tam nepieciešama finanšu ministra un Satiksmes ministrijas atļauja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes darbu Salaspilī sāk Lido Dizaina rūpnīca, kur ražos bistro aprīkojumu un tā saucamās zaļās mājas.

Intervijā Db Lido īpašnieks Gunārs Ķirsons atklāj, ka divi vērienīgi pasūtījumi bistro aprīkojumam jau saņemti - Baku (Azerbaidžānā) un Astanā (Kazahstānā), katrs no tiem aptuveni līdz 30 miljonus eiro vērts. G. Ķirsons uzsver, ka izmaksas var mainīties un precīzi izdevumi būs zināmi, kad tiks saražotas pirmās mājas.

Šobrīd situāciju Lido īpašnieks salīdzina ar bērnu, "kurš ir piedzimis, tagad viņš bļauj, viņam jādod labi daudz ēst. Viņam jādod viss, ko mēs gribam viņā ielikt, lai mūsu prece aiziet pasaulē, Eiropā, lai tā ir pieprasīta."

Uzstādīs maijā

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Finanšu eksperts: Ķirsona ieceres vienmēr gājušas soli priekšā viņa finanšu iespējām

NOZARE.LV, 13.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskās ēdināšanas tīkla Lido īpašnieka Gunāra Ķirsona ieceres vienmēr gājušas soli priekšā viņa finanšu iespējām, pēc iepazīšanās ar SIA Lido gada pārskatiem secinājis korporatīvo finanšu kompānijas Laika stars vadošais finanšu eksperts Jānis Pinnis.

«Nesagaidot peļņu vienā projektā, tiek sākti nākošie, tādējādi neradot finanšu bāzi, kas ļautu pārciest zaudējumus potenciālas neveiksmes gadījumā,» teica Pinnis.

SIA Lido, kuru saskaņā ar Ķirsona maksātnespējas plānu paredzēts izsolīt par 7,9 miljoniem latu, vērtību varot skatīt divējādi - no aktīvu viedokļa un pelnītspējas.

Aktīvi parādot ne tikai to, kas uzņēmumam pieder, bet arī - cik uzņēmums ir parādā. Tā 2009.gada beigās SIA Lido aktīvi bijuši 17,2 miljoni latu, bet kreditori - 11,7 miljoni latu.

Pinnis secinājis, ka no aktīvu viedokļa visu Lido daļu vērtība ir 5,5 miljoni latu. Tomēr iespējamā preču zīmes vērtība, kas, viņaprāt, caur savu atpazīstamību un labo reputāciju nodrošina lielu daļu ieņēmumu, varētu sasniegt pat vairākus miljonus latu. Turklāt Lido vērtīgākais esot pamatlīdzekļi (ēkas, būves un aprīkojums), kā arī nemateriālie aktīvi (preču zīmes, receptes un iestrādes). Tādējādi no aktīvu viedokļa izsolei noteiktie 7,9 miljoni latu esot visnotaļ pamatoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» papildina gaisa floti

Aivars Mackevics [email protected], 22.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras lidojumu sezonā, kas ilgst no 28. marta līdz 30. oktobrim, Latvijas aviosabiedrība airBaltic papildināja savu gaisa floti ar vēl vienu Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu un veiks būtiskas izmaiņas flotes izmantošanā. Trešā Boeing 737-500 lidmašīna pievienojās airBaltic flotei un 12. aprīlī veica savu pirmo reisu maršrutā Rīga-Londona. Aviosabiedrība ir parakstījusi nodomu protokolu par ceturtās Boeing 737-500 lidmašīnas iegādi. Vasaras sākumā airBaltic flotē kopumā būs trīspadsmit lidmašīnas, no kurām četras - Boeing 737- 500, trīs - AVRO RJ70 reaktīvās lidmašīnas un sešas – Fokker 50 tipa lidmašīnas. Tādējādi aviosabiedrības flotē ir pietiekams daudzums lidmašīnu, lai nodrošinātu regulāros lidojumus gan no Rīgas, gan no Lietuvas galvaspilsētas Viļņas. Kopumā airBaltic veic lidojumus 28 maršrutos, deviņpadsmit maršrutos no Rīgas un deviņos – no Viļņas. Jaunums ir tas, ka sākot no 1. jūnija airBaltic lidojumus uz Stokholmu, Prāgu un Vīni veiks ar 120 –vietīgo Boeing 737-500. Kā jau ziņots iepriekš, vasaras sezonā lidojumi uz Berlīni, Hamburgu, Oslo, Maskavu un Kijevu veiks ar 70-vietīgo AVRO RJ70 reaktīvo lidmašīnu, līdz šim šajos maršrutos tika izmantota Fokker 50 tipa lidmašīna. Lidojumus no Viļņas uz Berlīni, Dublinu, Hamburgu, Kopenhāgenu un Ķelni airBaltic veiks ar Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu, bet lidojumus no Viļņas uz Helsinkiem, Oslo, Varšavu un Vīni- ar Fokker 50 tipa lidmašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt izmantot «Boeing 737» lidmašīnas, pastāstīja lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas nodaļā.

Kompānijā minēja, ka «airBaltic» turpina flotes modernizācijas procesu, lai pārietu uz «Airbus A220-300» floti līdz 2023.gadam. «Līdz šā gada beigām «airBaltic» samazinās «Boeing 737» lidmašīnu skaitu flotē, un pašlaik plānots, ka visas «Boeing 737» lidmašīnas «airBaltic» flotē pārtrauks izmanot līdz 2020.gada beigām,» pauda kompānijā.

Atbilstoši «airBaltic» flotes modernizācijas plānam, septembra otrajā pusē lidsabiedrība saņēma divdesmito «Airbus A220-300» lidmašīnu, bet līdz gada beigām «airBaltic» saņems vēl divas «Airbus A220-300» lidmašīnas.

«airBaltic» Korporatīvās komunikācijas nodaļā arī norādīja, ka lidsabiedrība veikusi iepriekš paredzētas «Airbus A220-300» dzinēju maiņas. «Airbus A220-300» lidmašīnu ieviešanas plāns paredzēja papildu uzmanību un uzlabojumus sākotnējā lidmašīnu izmantošanas periodā. Lidsabiedrībā uzsvēra, ka tā cieši sadarbojas ar dzinēju ražotāju «Pratt&Whitney», kā arī ar lidmašīnu ražotāju «Airbus».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic aviotirgus globālās krīzes un finansiālo rezultātu dēļ gada laikā zaudējis lielu daļu savas vērtības. Db jau vēstījis, ka airBaltic šogad ieguldījis lielus līdzekļus izaugsmē un jaunu maršrutu atklāšanā, kas vēl nav pilnībā atspoguļojies rezultātos. Netiek gan atklāts, cik lieli bijuši airBaltic ieguldījumi un investīcijas jaunu maršrutu atvēršanā. Pirmajā pusgadā tika atklāti 13 jauni lidojumu maršruti (10 no Rīgas, 3 no Viļņas).

Pēc aptuvenām ekspertu aplēsēm airBaltic vērtība šobrīd ir vien no 10 līdz 25 miljoniem latu, pretstatā 50 līdz 70 miljoniem latu vēl gadu iepriekš. Investīciju bankas Prudentia aprēķini liecina, ka airBaltic vērtība šobrīd lēšama vien 10 miljonu latu apmērā, kamēr gadu iepriekš aviokompānijas vērtība tika novērtēta 70 miljonu latu apjomā. Finanšu konsultāciju uzņēmuma Laika stars eksperts Jānis Pinnis norāda, ka saskaņā ar viņa pārstāvētās kompānijas aprēķiniem airBaltic vērtība varētu būt kritusies uz pusi - no 50 miljoniem latu uz 23 līdz 25 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic zīmola vēsture: no Saab 340 līdz Airbus

Laura Mazbērziņa, 10.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrībai airBaltic šis ir 23. jubilejas gads - uzņēmums tika dibināts 1995. gada 28. augustā, bet 1995. gada 1. oktobrī airBaltic ar Saab 340 lidmašīnu veica pirmo komerciālo lidojumu no Rīgas uz Stokholmu.

AirBaltic darbības pirmsākumos komandā bija 21 darbinieks - daļa uzņēmumā strādā vēl šodien. Pašlaik lidsabiedrības komanda ir izaugusi līdz 1 500 darbiniekiem no 30 pasaules valstīm.

Gluži kā pirms 23 gadiem, arī šodien airBaltic galvenais birojs atrodas starptautiskās lidostas Rīga teritorijā, kas ir arī lidsabiedrības galvenā bāze. 1995. gada oktobrī airBaltic uzsāka lidojumus no Rīgas uz četriem galamērķiem, bet šodien lidsabiedrības maršruta tīklu veido vairāk nekā 70 galamērķi.

Jau 1997. gadā airBaltic sāka paplašināt darbības spektru, uzsākot airBaltic Cargo kravas pārvadājumus. Papildus tam 2010. gadā lidsabiedrība lidostā Rīga atklāja aviācijas apmācību centru airBaltic Training. Pērn airBaltic spēra nākamo soli un atklāja airBaltic Pilotu akadēmiju, kurā iespējams apgūt pilota profesiju un kļūt par airBaltic pilotiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēdināšanas uzņēmums "Lido" ir dārgakmens Latvijas ēdināšanas industrijā, pauda Igaunijas izklaides pakalpojumu un ēdināšanas grupas "Apollo Group" padomes priekšsēdētājs Ivars Vendelins.

Jau ziņots, ka "Apollo Group" šovasar paziņoja par 51% "Lido" akciju iegādi.

Vendelins skaidroja, ka "Apollo Group" joprojām gaida apstiprinājumu no atbildīgajām iestādēm par "Lido" vairākuma akciju iegādes atļaušanu.

"Kad "Apollo" kļūs par "Lido" līdzīpašnieku, mēs skatīsim "Lido" nākotnes attīstības stratēģiju. Bet vēlreiz - mēs gribam augt, un domāju, ka arī mūsu nākotnes līdzīpašniekam - [Gunāra] Ķirsona kungam - ir tās pašas ambīcijas," sacīja Vendelins.

Viņš atzina, ka nevar komentēt, kā "Lido" veicies šajā gadā, bet Covid-19 nenoliedzami esot atstājis negatīvu iespaidu arī uz "Lido", gluži tāpat, kā uz ēdināšanas biznesu valstī kopumā.

"Tas ir mūsu darbs kopā ar Ķirsona kungu pārliecināties, lai "Lido" vārds spīdētu Latvijā vēl arī nākamos 20 gadus, un esmu ļoti lepns, ka varu būt daļa no "Lido" kompānijas nākotnē," sacīja Vendelins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Divu restorānu Kirsons un ražotnes izveidē Berlīnē Lido investēs trīs miljonus eiro

LETA, 17.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu restorānu Kirsons un ražotnes izveidē Vācijas galvaspilsētā Berlīnē ēdināšanas kompānija AS Lido investē trīs miljonus eiro, žurnālistiem stāsta Lido īpašnieks un padomes priekšsēdētājs Gunārs Ķirsons.

Projektu galvenokārt finansē DNB banka, atzīmē Ķirsons.

Viņš arī norāda, ka Lido attīstībai Rietumeiropā ir tālejoši mērķi. Vācija kā starta vieta izvēlēta, jo Latvijas un Vācijas vēsturiskā saikne veidojusi līdzīgu ēdienu kultūru. Savukārt Berlīne ir dinamiska lielpilsēta, kur pastāv liels pieprasījums pēc daudzveidīga ēdienu piedāvājuma.

Viens no restorāniem Kirsons atrodas netālu no tūristu apskates objekta un transportmezgla Alexanderplatz - iepirkšanās centra Alex pirmajā stāvā. Otrs restorāns atrodas Šarlotes ielā, netālu no Berlīnes apskates objekta Check Point Charlie. Šis restorāns atrodas biroju ēkas pirmajā stāvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic atvērs tiešos reisus no Tallinas un Viļņas

Lelde Petrāne, 28.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija airBaltic ziemas sezonā uzsāks divus jaunus tiešos maršrutus, savienojot Igaunijas galvaspilsētu Tallinu ar Parīzi un Lietuvas galvaspilsētu Viļņu ar Amsterdamu.

airBaltic komercdirektors Kristofs Vjate (Christophe Viatte) informē: «Saskaņā ar mūsu restrukturizācijas plānu, mēs stiprinām savienojumus starp Baltijas galvaspilsētām un Eiropas tranzīta centriem.»

Sākot no 2014.gada 28.oktobra, airBaltic veiks lidojumus no Tallinas uz Parīzi četras reizes nedēļā, izmantojot Boeing 737 lidmašīnu. Vienvirziena biļešu cena ir no EUR 69, ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Sākot no 2014.gada 30.oktobra airBaltic veiks lidojumus no Viļņas uz Amsterdamu četras reizes nedēļā, izmantojot Boeing 737 lidmašīnu. Vienvirziena biļešu cena ir no EUR 69, ieskaitot lidostu nodevas un transakcijas maksu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«airBaltic» nostiprina reģionālā pārvadātāja pozīcijas

Aivars Mackevics [email protected], 16.01.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"2003. gads ir bijis viens no veiksmīgākajiem kopš airBaltic pastāvēšanas. Jau 2002. gadā uzsāktās radikālās pārmaiņas aviosabiedrības darbībā pagājušajā gadā nesa augļus. 2003. gadā airBaltic pārvadāja 336 tūkstošus pasažieru, kas ir par 28% vairāk nekā 2002. gadā. Pagājušajā gadā ieviestā vienvirziena biļešu cenu struktūra ir pilnībā attaisnojusies un arī četri jaunatklātie maršruti ir bijuši veiksmīgi. Droši var teikt, ka airBaltic ir kļuvusi par spēcīgu reģionālo aviosabiedrību ar daudzsološu attīstības potenciālu," komentē Latvijas aviosabiedrības airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Aviosabiedrības darbības pozitīvās attīstības tendences apstiprina tas, ka 2003. gadā airBaltic ir pārvadājusi par 74 tūkstošiem vairāk pasažieru nekā 2002. gadā. Vidējais lidmašīnu piepildījums visos maršrutos ir pieaudzis par 9%, šobrīd sasniedzot 61%. Savukārt 95.5% reisu izlidoja plānotajā laikā. Tas ir pat labāks rādītājs nekā Eiropas reģionālo pārvadātāju vidējais radītājs, kas ir 85%. "Mūsu darbības rezultāti liecina, ka airBaltic ir veiksmīgi apvienojusi tā saucamo lēto un tradicionālo aviosabiedrību labākas īpašības. Tās ir - vienvirziena cenu struktūra un biļetes par zemām cenām, kā arī tradicionālo aviosabiedrību pakalpojumu līmeni, lidojumus uz lielākajām lidostām un plašu savienojumu tīklu," saka B. Fliks. 2003. gads aviosabiedrībai airBaltic ir bijis izcils visos aspektos. Pirmkārt, airBaltic radikāli mainīja aviobiļešu cenu struktūru un ieviesa vienvirziena biļešu cenas uz astoņiem maršrutiem. airBaltic sāka piedāvāt biļetes par būtiski zemākām cenām kā līdz šim - no 19 LVL vai 29 LVL (bez lidostu nodevām). Otrkārt, aviosabiedrība paplašināja savu floti ar Boeing 737 – 500 tipa lidmašīnu, kas palielināja airBaltic pārvadājumu kapacitāti. Treškārt, 2003. gada laikā airBaltic veiksmīgi atklāja četrus jaunus maršrutus – uz Hamburgu, Minsku, Briseli un Amsterdamu. "2004. gadā esam plānojuši atklāt vairākus jaunus maršrutus, kā arī ievērojami palielināt lidojumu skaitu jau esošajos maršrutos. Tāpat turpināsim paplašināt airBaltic gaisa floti ar vēl četrām Boeing 737 lidmašīnām, divas no tām pienāks pavasarī un divas rudenī, kā arī Fokker 50 tipa lidmašīnām. 2004. gada beigās airBaltic flotē būs 14 lidmašīnas - 5 Boeing 737, 3 Avro RJ 70 un 6 Fokker 50," prognozē B. Fliks un uzsver, "taču svarīgākais ir tas, ka konsekventi turpināsim samazināt biļešu cenas, turpinot ieviest vienvirziena biļešu cenu struktūru visos maršrutos, izņemot Maskavu un Kijevu. Vienvirziena biļetes sākot no 29 LVL būs arī lidojumiem uz Stokholmu no 1. marta, Prāgu un Varšavu no 28. marta, Kopenhāgenu un Briseli no 1. maija, kā arī airBaltic jaunajos maršrutos – uz Oslo, Dublinu un Londonu." Avots: airBaltic

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10. jūlijā airBaltic Farnboro pilsētā (Liebritānijā) informēs par savu lēmumu lidmašīnu flotes atjaunošanā, šodien raksta Dienas Bizness.

airBaltic izpilddirektors Martins Gauss kompānijas vadības pieņemto lēmumu par airBaltic flotes atjaunošanu gatavojas paziņot Farnboro starptautiskā aviācijas šova laikā, klātesot lidaparātu ražotājam. Tas, kurš no abiem ražotājiem Boeing vai Airbus ir izvēlēts, līdz pašam pēdējam brīdim ir konfidenciāla informācija. Iepriekš M. Gauss norādījis, ka airBaltic jāizšķiras starp Airbus 319 un Boeing 737-700 markas lidmašīnām.

Abi savā starpā konkurējošie lidmašīnu ražotāji savus piedāvājumus airBaltic snieguši vairākkārt. Tāpat arī sarunas augstāko valsts amatpersonu līmenī notikušas ar abiem lidmašīnu ražotājiem. No pēdējā laikā notikušajiem publiski manāmākiem pasākumiem šī iepirkuma sakarā bija šī jautājuma pārrunāšana ar ASV valsts sekretāri Hilariju Klintoni viņas nesenās vizītes laikā Rīgā un tam sekojošais Boeing pārstāvju apmeklējums. Savukārt šā gada aprīlī satiksmes ministrs Aivis Ronis tikās Parīzē ar Airbus pārstāvjiem. Pēc kuluāros izskanējušas neoficiālas informācijas, lielāks spiediens bijis par labu Boeing izvēlei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Eiropas Aviācijas drošības aģentūras (EASA) lēmumu no vakardienas, 12. marta, ir apturēta visu gaisa kuģu Boeing 737 MAX darbība Eiropā, informē Valsts aģentūra «Civilās aviācijas aģentūra» (CAA).

No 12. marta plkst. 21.00 (pēc Latvijas laika) ir stājusies spēkā Lidotspējas direktīva, ar kuru ir apturēta visu Eiropas Savienībā (ES) reģistrētu Boeing 737-8 MAX un 737-9 MAX lidmašīnu darbība. Vienlaikus stājusies spēkā Drošības direktīva, apturot visus komerclidojumus ar Boeing 737-8 MAX un 737-9 MAX lidmašīnām uz un no ES, ko veic trešo valstu operatori, kuriem ir atļauts darboties ES.

Saskaņā ar pieņemto lēmumu aviosabiedrības pēc 12. marta plkst. 21.00 var veikt tikai vienu nekomerciālu lidojumu (ne vairāk kā trīs nolaišanās/pacelšanās ciklus), lai lidmašīnu atgrieztu vietā, kur varēs veikt tās labošanas darbus. Uz lēmuma pieņemšanas brīdi par lidmašīnu Boeing 737 MAX darbības ierobežošanu starptautiskajā lidostā «Rīga» neatradās neviena šāda tipa lidmašīna.

Komentāri

Pievienot komentāru