Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic 2009. gadā strādājusi ar 14 miljonu latu peļņu pirms nodokļu nomaksas. To šodien paziņoja airBaltic prezidents Bertolds Fliks. Savukārt kompānijas apgrozījums 2009. gadā bija 206 miljoni latu.
Db.lv jau ziņoja, ka airBaltic 2008. gadā strādāja ar 27.803 miljonu latu zaudējumiem. toriez zaudējumi tika skaidroti ar rekordaugstajām degvielas cenām 2008. gadā, līdztekus samazinoties aviopasažieru plūsmai.
Veiksmīgo gadu viņš skaidro ar airBaltic biznesa pārorientēšanu uz tranzīta pasažieru pārvadājumiem. Peļņa ir ievērojami uzlabojusies arī pateicoties jaunu pakalpojumu ieviešanai un pārdošanai - viesnīcas, apdrošināšana, automašīnu nomas u.c.
Aviokompānijas airBaltic prezidents Bertolds Fliks uzsver, ka 2009. bijis «izaicinājumu gads» aviācijas nozarē un pēc IATA aplēsēm aviācijas nozare kopumā 2009. gadā zaudējusi 11 miljardus ASV dolāru, bet šogad zaudēšot vēl 5.6 miljardus ASV dolāru, kas šos divus gadus padara par sliktākajiem aviācijas vēsturē.
airBaltic šobrīd esot lielākais eksportētājs Latvijā, saka B. Fliks.
Viņš prognozē, ka situācija tirgū turpinās pasliktināties. Esot sagaidāms IKP samazinājums, kas neapstāsies līdz 2011. gada vasarai, kas nozīmē, ka vietējais pasažieru tirgus turpinās kristies.
Pirktspēja iedzīvotājiem samazinās sakarā ar lielākiem nodokļiem, zemākiem ienākumiem, kā arī palielināsies bezdarbs. airBaltic tāpēc atvērs vismaz deviņus jaunus maršrutus, lai turpinātu stiprināt tranzīta pasažieru pārvadājumu segmentu.
Mūsu jaunie maršruti koncentrēsies uz nišu tirgiem, Skandināvijas un NVS, kur airBaltic saskaras ar zemu konkurences līmeni, norāda B. Fliks.