Aldara solis var raisīt izmaiņas alus zīmolu patēriņa struktūrā, un Latvijā var parādīties nelielas lokālas ražotnes.
Pēc a/s Aldaris paziņojuma par ražošanas daļēju pārcelšanu ārpus Latvijas ilgtermiņā sekas būs jūtamas un valsts ekonomika cietīs zaudējumus, jo saruks ražošanā nodarbināto skaits un valsts budžets nodokļos saņems mazākas iemaksas, tomēr alus tirgū kritums netiek prognozēts. Latvijā alus nozarē varētu mainīties zīmolu patēriņa un ietekmes struktūra, turklāt varētu parādīties jaunas – nelielas alus darītavas, kas varētu saražot ap 100 tūkstošus litru alus gadā, liecina Dienas biznesa pētījums.
Lai arī pirktspēja būtiski nav uzlabojusies, mazajiem aldariem ir realizācijas apjoma kāpums, un, iespējams, mazo ražotāju pulciņu drīzumā varētu papildināt vēl vairāki jaunpienācēji. Pēc pārdotā apjoma šogad pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir gandrīz 8%, un ceram ar šādu kāpumu pabeigt šo gadu kopumā, DB stāsta SIA Bauskas alus valdes loceklis Vladimirs Barskovs.