Alkoholisko dzērienu ražotāji no visas pasaules gatavi cīnīties pret Taizemes plānu pieprasīt grafiskas brīdinājuma zīmes uz pašmāju un importēto alkoholisko dzērienu pudelēm, vēsta The Wall Street Journal.
Plānotās etiķetes, kas nosegtu 30% no pudeles, ietverot neparasti atklātus brīdinājumus par risku, kas saistīts ar alkohola lietošanu. Piemēram, vienā attēlā redzams vīrietis bez krekla, kas sagrābis sievieti aiz matiem un pacēlis savu dūri pret viņu, kā arī teksts: «Alkohola patēriņš var kaitēt tev, bērniem un ģimenei.»
Citā savukārt redzams kailu kāju pāris, kas šūpojas gaisā, cik saprotams, pēc pašnāvības, kā arī vārdi: «Alkohola patēriņš var izmainīt apziņu un novest pie nāves.» Citās attēlotas slimas aknas un asiņaina motocikla avārija.
Etiķetes ir «ekstrēmākās, kādas esmu redzējis,» sacījis Brets Bivans (Brett Bivans), Vašingtonā bāzētas bezpeļņas grupas, ko finansē alkohola kompānijas, International Center for Alcohol Policies viceprezidents.
Ja šis plāns tiks pieņemts, tādām kompānijām kā, piemēram, Diageo PLC un Pernod Ricard SA būs jāizvieto šādas etiķetes uz visiem alkoholiskajiem dzērieniem, kurus tās pārdod Taizemē, tostarp uz degvīna Vodka, viskija Johnnie Walker un alus Guinness.
Kā vēsta medijs, alkoholisko dzērienu ražotāji uztraucas, ka Taizeme varētu radīt bīstamu precedentu, kuram citas valstis varētu sekot. Ar 65 miljoniem cilvēku Dienvidaustrumāzijas valsts nekad nebūs viens no pasaulē lielākajiem alkohola importētājiem. Taču 2005.gadā tā bija viena no pirmajām valstīm, kas ieviesa grafiskas brīdinājuma zīmes uz cigarešu paciņām.