ASV interneta tirdzniecības gigants Amazon izrāda interesi par Lietuvas tirgu un iespējamajām cenām, izdevuma Verslo žinios rīkotā konferencē Tirdzniecības forums 2015 pastāstījis Lietuvas sadzīves tehnikas tirdzniecības uzņēmuma Topo grupe valdes priekšsēdētājs Aurēlijs Rusteika.
«Pirms trim mēnešiem pieredzējām Amazon «uzbrukumu» tīmekļa vietnē, saņēmām aptuveni 300 000 pieprasījumu no Amazon, kas pēta cenas,» viņa teikto citē izdevums Vz.lt.
«Viņi pārbauda mūsu tirgu, interesējas par cenām, un, būvējot noliktavas Polijā, tagad cer sasniegt arī Lietuvas klientus,» stāstījis Rusteika, atzīstot, ka tik nopietna konkurenta ienākšanu uzņēmums uzskata par vienu no lielākajiem izaicinājumiem.
Vienlaikus viņš norādījis, ka Amazon atšķirībā no mazajiem jaunajiem Lietuvas piegādātājiem «nebūs tā kompānija, kura gatavojas nosist cenas».
«Viņiem ir cita stratēģija - piedāvāt plašu preču klāstu, ļaujot klientam izvēlēties visu vienuviet,» spriedis Topo grupe vadītājs. «Klienti varēs visu nopirkt vienā vietā, turklāt ar ļoti ātru un lētu piegādi. Tas ir viņu lielākais trumpis visā pasaulē.»
Par izaicinājumu savam uzņēmumam viņš atzinis arī to, ka visi mazumtirdzniecības tīkli investē internetā. Turklāt arī lietuvieši atrod citas valstis, pat Ķīnas tirgotājus, kuri atšķirībā no Lietuvas uzņēmējiem vēriena vārdā var piedāvāt konkurētspējīgas piegādes izmaksas.
«Ķīnas lielie tirgus spēlētāji mobilā telefona maciņu pārdod par četriem dolāriem un piegādā uz Lietuvu bez maksas. Tas ir liels izaicinājums, jo viņiem ir milzīga preču plūsma,» secinājis Rusteika.
Pēc viņa teiktā, arī Topo grupe lielu vērību velta elektroniskajai tirdzniecībai. Jau iepriekš Rusteika šajā izdevumā lēsis, ka pēdējo divu gadu laikā tradicionālajā mazumtirdzniecībā pieaugums gandrīz nav vērojams, bet kopējo pārdošanas apjomu palīdz palielināt tieši e-tirdzniecības kanāls.
Pērn kompānijas ieņēmumi sasniedza 71,1 miljonu eiro - par aptuveni 3% vairāk nekā 2013.gadā - un e-tirdzniecības īpatsvars kopējos ieņēmumos sasniedza jau aptuveni 8%.