Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākais alus ražotājs Anheuser-Busch InBev trešdien paziņoja, ka panācis oficiālu vienošanos par Lielbritānijā bāzētā alus ražošanas uzņēmuma SABMiller pārņemšanu.

Pēc ilgstošiem centieniem Anheuser-Busch InBev norāda, ka beidzot ir panākta vienošanās par nosacījumiem, lai pārņemtu SABMiller.

Darījuma summa veidos 121 miljardu dolāru (112 miljardus eiro), ietverot parādsaistības.

Anheuser-Busch InBev vēsta, ka maksās 44 sterliņu mārciņas (62,11 eiro) par vienu SABMiller akciju.

Tāpat vienošanās paredz, ka SABMiller par 12 miljardiem dolāru pārdos vairākuma akciju daļu ASV struktūrvienībā MillerCoors Ziemeļamerikas alus ražotājam Molson Coors.

Paredzams, ka Anheuser-Busch InBev un SABMiller apvienošanās darījums tiks pabeigts 2016.gada otrajā pusē.

Šis ir pasaulē trešais lielākais pārņemšanas darījums korporatīvajā vēsturē, kā arī visu laiku lielākais pārņemšanas darījums, ko īstenojis Lielbritānijas uzņēmums, norāda finanšu informācijas kompānija Dealogic.

Kā ziņots, SABMiller pagājušajā mēnesī pieņēma Anheuser-Busch InBev izteikto pārņemšanas piedāvājumu.

Kopumā Anheuser-Busch InBev Lielbritānijā bāzētā uzņēmuma pārņemšanai izteica piecus piedāvājumus.

Beļģijas un Brazīlijas kopuzņēmums InBev 2008.gada novembrī pabeidza ASV alus ražotāja Anheuser-Busch pārņemšanu, tādējādi izveidojot pasaulē lielāko alus ražošanas uzņēmumu.

Savukārt SABMiller iepriekš bija pazīstams ar nosaukumu South African Breweries, bet pēc alus zīmola Miller pārņemšanas 2002.gadā kompānijas nosaukums tika nomainīts uz SABMiller.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

SABMiller pieņem Anheuser-Busch InBev izteikto jaunāko pārņemšanas piedāvājumu

LETA, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā bāzētais alus ražošanas uzņēmums SABMiller otrdien paziņoja, ka tas pieņēmis jaunāko pārņemšanas piedāvājumu, ko izteicis pasaulē lielākais alus ražotājs Anheuser-Busch InBev.

SABMiller norāda, ka jaunākā piedāvājuma vērtība veido aptuveni 71 miljardu sterliņu mārciņu (96 miljardus eiro), un tas ir augstāks par pirmdien Anheuser-Busch InBev piedāvātajiem 70 miljardiem mārciņu.

«SABMiller un Anheuser-Busch InBev valdes paziņo, ka tās principā vienojušās par iespējama rekomendējama piedāvājuma galvenajiem nosacījumiem,» norāda SABMiller.

Jaunākajā piedāvājumā Anheuser-Busch InBev par vienu SABMiller akciju piedāvā 44 mārciņas.

Iepriekšējie četri piedāvājumi veidoja attiecīgi 38 mārciņas, 40 mārciņas, 42,15 mārciņas un 43,5 mārciņas, taču SABMiller šos piedāvājumus nodēvēja pār pārāk zemiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas alkoholisko dzērienu ražotājs Asahi Group Holdings piedāvājis 400 miljardus jenu (3,09 miljardus eiro), lai no Lielbritānijā bāzētā alus ražošanas uzņēmuma SABMiller iegādātos zīmolus Grolsch un Peroni, trešdien vēsta laikraksts Nikkei.

Laikraksts norāda, ka valdes locekļi otrdien noformējuši šo piedāvājumu, kas paredz iegādāties Itālijas zīmolu Peroni un Nīderlandes Grolsch.

Uzņēmums gan šo informāciju atteicies apstiprināt.

Šo zīmolu iegāde nodrošinātu Asahi iespēju paplašināt savu ārvalstu stratēģiju, vēsta Nikkei.

Turklāt, ja tas būs veiksmīgs, šis darījums būs visu laiku lielākais ārvalstu kompānijas pārņemšanas darījums, ko īstenojis kāds Japānas alkoholisko dzērienu ražotājs.

Kā vēstīts, Anheuser-Busch InBev novembra sākumā panāca oficiālu vienošanos par SABMiller pārņemšanu.

Jau decembrī Anheuser-Busch InBev paziņoja, ka meklē pircējus zīmoliem Grolsch un Peroni, kompānijai īstenojot restrukturizāciju pirms konkurenta pārņemšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola grandi izšķiras par biznesa ceļiem; vērā tiek ņemta kā dzērāju gaume, tā nedzērāju pieaugums, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šonedēļ notikuši vairāki alkohola tirgus milžu ilgtermiņa stratēģijas darījumi. Par alus globālo M&A intrigu noslēgumu vērtējams pasaulē lielākā alus darītāja beļģu Anheuser-Busch InBev 106 mljrd. USD apjomīgais darījums, pārņemot britu-dienvidafrikāņu SABMiller.

Turpmāk katrs trešais pasaulē pārdotais alus būs jaunā superražotāja produkts un ienesīs īpašniekiem apmēram pusi no globālās alus industrijas peļņas.

Alkohola patēriņa pasaules dati pēdējā desmitgadē no ražotāju viedokļa nav sevišķi spoži, un tādi tie nesolās būt arī nākotne. Viens iemesls tam ir prognoze, ka 2050. gadā septiņās no desmit lielākajām pasaules valstīm būtiska minoritāte vai pat vairākums būs musulmaņi. Ražotāju stratēģija attiecīgi ir vai nu augoša klātbūtne tirgū, vai arī augstākas pievienotās vērtības produktu radīšana, kā tas, piemēram, alus industrijā notiek ar amatnieku jeb craft alus segmentu.

Komentāri

Pievienot komentāru