Citas ziņas

Antāne: koalīcijas sadarbība nedrīkst palikt tikai uz papīra

Dienas Bizness, 21.01.2013

Jaunākais izdevums

Esošajā koalīcijā ir daudz kas izdarīts, tomēr atsevišķas lietas – izglītības reforma, reformas attiecībā uz kapitālsabiedrībām, iestrēgst un tās nav iespējams izdarīt bez koalīcijas atbalsta, sacīja Reformu partijas (RP) Rīgas mēra amata kandidāte Inga Antāne.

Sarunā ar Latvijas Radio viņa uzsvēra, ka valdības koalīcijas līgumā ietverts arī jautājums par atbalstu eiro ieviešanai Latvijā. «Šajā gadījumā Reformu partija ir pilnīgi par un koalīcijas partnerus atbalsta. To nevarētu teikt attiecībā uz mūsu ministru uzsāktajām reformām,» sacīja I. Antāne.

I. Antāne norādīja, ka pagaidām ir pāragri spriest, kāda un cik stabila varētu būt nākamā Rīgas domes koalīcija – četru mēnešu laikā, pamatīgi strādājot, valdības koalīcijas partijas var veidot stipru koalīciju galvaspilsētas domē. RP Rīgas mēra amata kandidāte arī uzsvēra, ka koalīcijas sadarbība nedrīkst palikt tikai uz papīra.

«Savā ziņā starp politiskām organizācijām pastāv konkurence. Tomēr tagad sabiedrībai būtu svarīgi demonstrēt, ka pašvaldību līmenī varam veidot spēcīgu koalīciju, kas savos darbos un lēmumos balstīta uz caurspīdīgu pārvaldības modeli,» sacīja I. Antāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Aicina premjeru iepazīstināt tranzīta nozari ar tarifu piedāvājumu Ķīnai

Zane Atlāce - Bistere, 01.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Baltijas asociācija – transports un loģistika (BATL) atzinīgi vērtē ministru prezidenta Māra Kučinska Rīta Panorāmā pausto, ka Latvijai ir konkrēts ilgtermiņa piedāvājums tranzīta kravu plūsmai caur Latviju, kā arī to, ka Ķīnas pusei iesniegti tarifi un skaitļi. Tomēr vienlaikus asociācijas vadītāja Inga Antāne pauž neizpratni, ka ar premjera minēto piedāvājumu, tai skaitā tarifiem, nav iepazīstināta tranzīta nozare, kura neskaitāmas reizes aicinājusi kopīgi izstrādāt vienoto piedāvājumu Ķīnai un citām sadarbības valstīm.

Reaģējot uz Māra Kučinska teikto, BATL ministru prezidentam nosūtījusi vēstuli, kurā valdības vadītājs aicināts nekavējoties iepazīstināt asociāciju ar šo piedāvājumu un Ķīnas pusei iesniegtajiem tarifiem.

Ņemot vērā, ka šobrīd Ķīnas uzņēmēji aktīvi izrāda interesi par sadarbību ar Ventspils ostā strādājošajiem uzņēmējiem, premjera minētais ilgtermiņa piedāvājums, tāpat arī Ķīnas pusei nodotais tarifu piedāvājums, tranzīta nozarei ir īpaši aktuāls.

Tā kā nozare jau ilgstošā laika periodā piedzīvo ļoti ievērojamu kravu kritumu, turklāt šī tendence arvien pieaug, vienota, konkurētspējīga un šodienas tirgus pieprasījumam atbilstoša tranzīta koridora piedāvājuma izstrāde, tajā skaitā arī konstruktīvs dialogs ar nozarē strādājošiem uzņēmējiem, Latvijai ir vitāla nepieciešamība, uzsver BATL prezidente I. Antāne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) ir izvērtējusi un atzinusi par prettiesiskām vairākas normas Rīgas Domes 19.novembrī izdotajos noteikumos un 17.decembrī izdotajos saistošajos noteikumos «Par braukšanas maksas atvieglojumiem Rīgas pilsētas sabiedriskā transporta maršrutu tīklā», un lūgusi pašvaldību precizēt prettiesiskās normas.

Rīgas Domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas šā gada 7.oktobrī pieņēma lēmumu, ka SIA Rīgas satiksme jaunais paaugstinātais tarifs 1,20 eiro apmērā par braucienu var stāties spēkā tikai tad, kad stājušies spēkā saistošie noteikumi par braukšanas maksas atvieglojumiem. Ņemot vērā, ka vairākas saistošajos noteikumos iekļautās normas ir prettiesiskas, diskriminējot Latvijas iedzīvotājus pēc to dzīvesvietas, šādi saistošie noteikumi nav stājušies spēkā un, atbilstoši Rīgas Domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijas iepriekš pieņemtajam lēmumam, jaunajam paaugstinātajam tarifam arī nebūtu jāstājas spēkā, norāda VARAM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ernst&Young: Elektrifikācijas projekts ir dzīvotspējīgs arī pie kravu apgrozījuma 30 miljoni tonnu

LETA, 16.10.2017

Eiropas Parlamenta deputāts Roberts Zīle (no kreisās), auditorkompānijas "Ernst&Young" partneris Andris Lauciņš, AS "Latvijas dzelzceļš" viceprezidents Aivars Strakšas, diskusijas vadītājs Haralds Burkovskis, biedrības "Baltijas asociācija - transports un loģistika" (BATL) prezidente Inga Antāne, ekonomists Eiropas Komisijā Gatis Eglītis, transporta nozares eksperts Tālis Linkaits un bankas "Luminor" ekonomists Pēteris Strautiņš

Foto: Evija Trifanova/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir ekonomiski dzīvotspējīgs arī tad, ja kravu apgrozījums Latvijas dzelzceļa sistēmā ir 30 miljoni tonnu gadā, diskusijā Dramatiskā situācija tranzītā. Vai varam atļauties dzelzceļa elektrifikāciju? sacīja auditorkompānijas Ernst&Young partneris Andris Lauciņš.

Ernst&Young pēc AS Latvijas dzelzceļš pasūtījuma izstrādāja attiecīgā projekta izmaksu un ieguvumu analīzi. Latvijā dzelzceļa kravu pārvadājumu apmērs šogad deviņos mēnešos bija 33,314 miljoni tonnu, kas ir par 2,8% mazāk nekā gadu iepriekš. Pērn pa Latvijas dzelzceļa infrastruktūru pārvadāja 47,8 miljonus tonnu kravu.

Atbildot uz biedrības Baltijas asociācija - transports un loģistika (BATL) bažām par elektrifikācijas projekta ietekmi uz kravu pārvadātājiem pa dzelzceļu rūkoša kravu apgrozījuma apstākļos, Lauciņš norādīja, ka analīzē pētīts arī projekta ekonomiskā izdevīguma jutīgums pie konkrētiem kravu apgrozījuma apmēriem. Zemākas vērtētais punkts bija 30 miljonu tonnu gadā, un projekts arī pie šāda apmēra esot ekonomiski dzīvotspējīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Akcīzes nodoklis dīzeļdegvielai ir nevis jāpalielina, bet jāsamazina

Dienas Bizness, 26.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Baltijas asociācija – Transports un Loģistika (BATL) vērsusies pie visām LR Saeimā pārstāvētajām frakcijām un neatkarīgajiem deputātiem ar aicinājumu nepieļaut akcīzes nodokļa celšanu dīzeļdegvielai. Vienlaikus asociācija aicina izskatīt BATL priekšlikumu samazināt akcīzes nodokli 50% apmērā dīzeļdegvielai pārvadājumos pa dzelzceļu.

«Priekšlikuma par akcīzes nodokļa celšanu pārskatīšana būtu svarīgs vēstījums nozarei un sabiedrībai kopumā, ka mūsu tautas priekšstāvji domā par Latvijas tautsaimniecības attīstību ilgtermiņā, nevis tikai par budžeta «caurumu lāpīšanas» iespējām,» uzsver BATL prezidente Inga Antāne. «Katra tonna tranzīta kravas mūsu tautsaimniecībā ienes līdz 15 eiro, gadā tie ir vairāk kā miljards eiro. Līdz ar to ir ļoti svarīga šīs nozares tālākas izaugsmes veicināšana,» saka BATL prezidente.

Saeimā izskatāmā nodokļu reforma paredz akcīzes nodokļa likmju paaugstināšanu dīzeļdegvielai 10,9% apmērā, taču ņemot vērā, ka dīzeļdegvielas cena veido līdz pat 30% no dzelzceļa pārvadājumu izmaksām, šāda lēmuma pieņemšana var novest pie Latvijas tranzīta nozares pilnīgas sagraušanas. Diemžēl pieņemot lēmumu par akcīzes nodokļa likmju paaugstināšanu dīzeļdegvielai valdība nav izvērtējusi visus iespējamos riskus, ko tas var nest transporta un loģistikas nozarei un valsts ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Koalīciju Liepājas domē veidos Liepājas partija ar Saskaņas centru

Vēsma Lēvalde, 10.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairāk nekā nedēļu garām pārrunām Liepājas partija nolēmusi veidot koalīciju pašvaldībā kopā ar politisko partiju apvienību Saskaņas centrs.

Šodien, 10.jūnijā, notikusi kārtējā Liepājas partijas tikšanās ar Saskaņas centra pārstāvjiem, kuras laikā panākta vienošanās par turpmāku sadarbību Liepājas domes darbā.

Pārrunas par sadarbības veidošanu Liepājas domē šogad bija ļoti smagas un ilgas, jo iekļuvušas ir tikai trīs lielās partijas un katrai ir savi redzējumi, mērķi un ambīcijas, situāciju raksturo Lipājas domes līdzšinējais priekšsēdētājs Uldis Sesks. Ar Saskaņas centru panākta vienošanās par prioritātēm un turpmākajiem rīcības soļiem. Reformu partijai sarunās piedāvāts domes priekšsēdētāja vietnieka amats un vairāku komiteju vadība, kā arī citas iespējas līdzdarboties pilsētas pārvaldē, taču ar šo politisko spēku visas sarunas ir nonākušas strupceļā, atzīst U.Sesks. Viņaprāt, sarunas ar otru visvairāk balsu ieguvušo partiju nonākušas strupceļā RP personisko ambīciju, politiskā brieduma trūkuma un nelokāmas stūrgalvības dēļ. Pēc U.Seska teiktā, ar Reformu partiju nav iespējamas konstruktīvas sarunas. Viņš arī norāda, ka Liepājas partija kā kompromisa modeli piedāvājusi veidot koalīciju ar visām trim domē iekļuvušajām partijām, nodrošinot to pārstāvjiem pārstāvību domes vadībā un komitejās, taču arī no šāda modeļa Reformu partija atteikusies kā nepieņemama.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūdžs nosūtījis vēstuli Aivaram Lembergam, kurā tiek prasīts trīs dienu laikā sniegt paskaidrojumu par konkrētu lēmumu pieņemšanas apstākļiem Ventspils pašvaldībā, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvji. Izvērtējot skaidrojumus, E. Sprūdžs var atstādināt pašvaldības vadītāju no amata, savukārt A. Lembergs medijiem norāda – minēto vēstuli viņš nav saņēmis.

Papildināta ar 2. un 5. ridnkopu.

Ministrijas pārstāvji skaidro, ka A. Lembergs, esot Ventspils mēra un Ventspils brīvostas valdes priekšsēdētāja amatā, balsojis «par» vismaz 350 lēmumu pieņemšanu savās mantiskās interesēs, un par šiem lēmumiem pieprasīts A. Lemberga skaidrojums, paziņojusi ministrija.

«Neviens no pazņojumā minētajiem apgalvojumiem neatbilst patiesībai, ko jau vairākkārt esmu uzsvēris, tai skaitā to, ka ar manā īpašumā esošajiem aktīviem iespējams iepazīties manā valsts amatpersonas deklarācijā,» tā, komentējot E. Sprūdža apgalvojumus, norāda A. Lembergs, piebilstot, ka viņš uzskata, ka tā ir ministra «speciāli rīkota akcija», izmantojot apsūdzībā ietvertu informāciju, kas ir publiski pieejama kopš 2008. gada augusta jeb jau vairāk nekā četrus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāta Krišjāņa Kariņa (JV) topošās valdības partneri šorīt parakstīja koalīcijas sadarbības līgumu, valdības deklarāciju un fiskālās disciplīnas līgumu.

Dokumentus parakstīja partiju un frakciju vadītāji, klātesot arī topošās valdības ministriem, kuri parakstīja valdības deklarāciju.

Parakstīšana notika Saeimas nama Sarkanajā zālē. Saeima šodien plkst.12 lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru vadītu Kariņš.

Savukārt pusstundu pēc Saeimas ārkārtas sēdes beigām Viesu zālē plānota Kariņa preses konference. Pēc valdības apstiprināšanas tā plānojusi arī pulcēties uz pirmo svinīgo sēdi valdības mājā.

Topošo valdību varētu atbalstīt 61 deputāts - tātad stabils labēji centrisks vairākums, iepriekš lēsa Kariņš.

Valdību veidos piecu politisko spēku pārstāvji - «Jaunā Vienotība» (JV), Jaunā konservatīvā partija (JKP), «KPV LV», «Attīstībai/Par» (AP) un «Visu Latvijai!»-«Tēvzemei un brīvībai»/LNNK (VL-TB/LNNK). Valdību vadīs politiķis no JV, lai arī šī partija vēlēšanās ieguva vismazāko mandātu skaitu Saeimā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Bizness analizē potenciālos premjera amata kandidātus.

Atlase: Partiju reitingi augustā, saskaņā ar SKDS pētījumu par partiju popularitāti, pieskaitot neizlēmušo balsis, kas sadalītas proporcionāli izlēmušo balsīm.

Saskaņas premjera kandidāts Dombrovskis

Salīdzinot ar esošo premjeru, ilggadējo politiķi Māri Kučinski, Saskaņas premjera amata kandidātam Vjačeslavam Dombrovskim nav īpaši liela valdības darba pieredze, lai gan viņš ir bijis gan izglītības un zinātnes, gan arī ekonomikas ministrs. Nav tik ilga pieredze politikā, kaut arī Vjačeslavs Dombrovskis ir bijis Zatlera Reformu partijas priekšsēdētājs.

Toties pašreizējam premjeram Mārim Kučinskim nav tāda līmeņa izglītības un arī tik labu valodu zināšanu, kādas ir ekonomikas zinātņu doktoram Vjačeslavam Dombrovskim. Viņš labi runā latviski, krievu valoda viņam ir dzimtā, bet angļu valodā Vjačeslavs Dombrovskis ir ne tikai mācījies, bet arī bijis pasniedzēja palīgs Klarka Universitātē (ASV), kā arī ir dzīvojis Amerikas Savienotajās Valstīs. Trīs valodu un trīs kultūru zināšanas ir vērtīga bagāža iespējamajam nākamajam Latvijas premjeram, kas ļauj potenciāli aktīvi darboties ne tikai vietējā, bet arī reģionālajā un pasaules politikas līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Kā tad ar nevainojamo reputāciju?

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 16.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgas valsts iestādes direktora amatā iecelts cilvēks, kam velkas līdzi kriminālprocesa «aste»

Tajos tālajos laikos, kad mēs vēl tikai gaidījām šīs Saeimas vēlēšanas, valdība pēc Ekonomikas ministrijas un Pārresoru koordinācijas centra sūra darba daudzu mēnešu garumā atbalstīja izcilu dokumentu, kam bija jākalpo valsts pārvaldes darba uzlabošanai. Tajā tika paredzēts, ka valsts amatos turpmāk varēs celt tikai tādus cilvēkus, kam ir nevainojama reputācija. DB toreiz pasmīkņāja, ka labā reputācija ir tāds visai stiepjams jēdziens, jo vienīgais konkrētais parametrs tās noteikšanā bija minēts, lai nebūtu sodāmības, kriminālprocesa ietvaros atņemtas tiesības veikt konkrētas darbības vai, mazākais, nebūtu pierādījumu, kas liecinātu, ka ar konkrētās personas reputāciju kaut kas nav kārtībā. Pastāvēja gan bažas, ka «reputācijas arguments» var tikt lietots pēc vajadzības gan tad, kad kāds nevēlams pretendents jāizgāž, gan tad, kad kāds vēlams jāpieņem, tomēr šķita, ka vismaz ar kriminālo un administratīvo sodāmību viss ir gana skaidrs – tā vai nu ir, vai nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no Ķīnas kompānijām, kuru pie sevis vēlētos redzēt ne tikai Latvija, ir tiešsaistes tirdzniecības kompānija Alibaba Group. Pagaidām ir atklāts jautājums, vai šī uzņēmuma pārstāvjus redzēsim Rīgā pēc pusotra mēneša gaidāmajā transporta ministru sanāksmes un biznesa foruma laikā, kas notiks Centrālās un Austrumeiropas valstu un Ķīnas 16+1 sadarbības formātā.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs vizītes laikā Ķīnā Alibabu uzaicinājis izveidot loģistikas un pakošanas centru Lietuvā, iepriekš vēstīja LETA. Gadījumā, ja ierastos Alibaba, tad būtu jādomā par loģistikas piedāvājumu, tostarp loģistikas centra izveidi Skandināvijas valstu klientu apkalpošanai, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne. Savukārt Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups atzīmē, ka VAS Latvijas Pasts (LP) aktīvi strādā šajā virzienā, risinot tehniskos jauājumus ar Ķīnas loģistikas kompāniju ZTO Express, kas apkalpo Alibabu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ozoliņš: tranzīta un loģistikas nozarē strādājošiem savstarpēji ir daudz aktīvāk jākomunicē

Dienas Bizness, 20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas padomes sēdē, trešdien, 20.septembrī, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs, padomes priekšsēdētājs Kaspars Ozoliņš uzsvēra: «Savstarpēja komunikācija un informācijas ciešāka apmaiņa starp nozarē strādājošajiem ir nepieciešamie priekšnosacījumi Latvijas tranzīta stiprināšanā.»

Loģistikas padomē izskatīts jautājums par situāciju tranzīta un loģistikas nozarē, prognozēm un priekšlikumiem konkurētspējas stiprināšanai, informē Satiksmes ministrija. Padomes locekļi (Latvijas pasts, starptautiskā lidosta Rīga, Ventspils Brīvosta, Tranzītbiznesa asociācija, Liepājas Speciālā ekonomiskā zona, Latvijas Auto, biedrība Baltijas Asociācija – transports un loģistika, Rīgas Brīvosta, LDz Loģistika) sniedza svarīgāko informāciju par aktuālo situāciju uzņēmumos, darbu un plānoto jaunu kravu piesaistē, kā arī problēmu jautājumiem, ārējo ietekmi, prognozēm.

Ozoliņš norādīja, ka darbu Latvijas vēstniecībās Krievijā un Kazahstānā ir uzsākuši Satiksmes ministrijas atašeji, un aicināja nozarē strādājošos aktīvai savstarpējai komunikācijai ar tiem, lai nodrošinātu efektīvu un mērķtiecīgu sadarbību ar Krievijas un Kazahstānas uzņēmējiem iespējamu jaunu kravu piesaistei. Tāpat tika uzsvērts ministrijas padomnieka Ķīnā aktīvais darbs gada garumā, kas sekmējis gan politiska līmeņa, gan uzņēmēju savstarpēju tikšanos, lai veidotu sadarbības iespējas visdažādākajos segmentos. Arī Latvijas dzelzceļš Baltkrievijā darbojas pārstāvniecība, kuras potenciālu nozares uzņēmēji tiek aicināti aktīvi izmantot, jo Baltkrievija ir būtisks tranzīta nozares sadarbības partneris, un pastāv visi priekšnosacījumi to vēl vairāk attīstīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības pārstāvji nosargā Rīgas brīvostas pārvaldnieka krēslu; valsts pārstāvji gaida Pasaules Bankas pētījumu, lai rosinātu izmaiņas likumdošanā.

Četru ministriju pārstāvju un četru Rīgas pašvaldības pārstāvju balsīm sadaloties uz pusēm, ilggadējais Rīgas brīvostas pārvaldnieka amatu ieņēmušais Leonīds Logionovs arī šoreiz saglabās savu krēslu. DB jau rakstīja, ka, 18. martā ministriju pārstāvji rosināja sasaukt ārkārtas Rīgas Brīvostas valdes sēdi, lai lemtu par darba tiesisko attiecību izbeigšana ar Leonīdu Loginovu saistībā ar Valsts kontroles (VK) konstatētajiem pārkāpumiem.

VK konstatēja, ka kopumā RBP ar normatīvo aktu pārkāpumu neatbilstošas un nesaimnieciskas rīcības rezultātā veikusi darījumus, radījusi zaudējumus vai nepamatoti rīkojusies ar vairāk nekā 41 milj. Ls. Pats L. Loginovs gan noliedz, ka būtu izdarījis kādus pārkāpumums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VVD aizdomas par pretlikumīgām vidi piesārņojošām darbībām Rīgas brīvostas teritorijā

Elīna Pankovska, 10.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts vides dienestam (VVD) esot pamatotas aizdomas par iespējamām atsevišķu uzņēmumu veiktām pretlikumīgām vidi piesārņojošām darbībām Rīgas brīvostas (RBO) vai tai pieguļošajās teritorijās.

Iespējams, ostas teritorijā tiek veiktas darbības, kas nav saistītas ar naftas produktu pārvadāšanu un pārkraušanu un ir pretrunā ar uzņēmumiem izdotajām piesārņojošas darbības atļaujām, informē Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija.

Visdrīzāk tieši šīs darbības esot cēlonis smaku un benzola līmeņa kāpumam, par ko daudzkārt sūdzējušies apkārtējie iedzīvotāji. VVD šobrīd jau uzsācis izmeklēšanu, lai izvērtētu informāciju.

Vienlaikus pastāvot aizdomas, ka Rīgas domes uzstādītajai monitoringa sistēmai, kuras dati ir pieejami sabiedrībai, ir darbības pārtraukumi un laika nobīdes, lai apgrūtinātu iespēju savlaicīgi konstatēt vides piesārņojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība izmantos savas tiesības un pieņems saistošos noteikumus vēlreiz tādā pašā redakcijā, kādā tie ir tagad, norāda Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs, saņemot Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) negatīvu atzinumu par biļešu reformu Rīgas sabiedriskajā transportā. VARAM pagaidām šos mēra izteikumus nekomentē.

«Varu nomierināt visus - rīdziniekiem solītās atlaides būs,» uzsvēra N. Ušakovs.

«Šis VARAM atzinums ir tīrā veidā politika,» teica N. Ušakovs. «Kārtējo atzinumu atkal sagatavoja bijusī Rīgas mēra amata kandidāte no Reformu partijas Inga Antāne, kura pirms vēlēšanām piedāvāja bezmaksas transportu kā Tallinā, kas pēc būtības bija diferencētās pieejas ieviešana,» uzsver mērs.

Mērs arī piebilda, ka vēlas sagaidīt VARAM atzinumu par Siguldas gadījumu, kur tikko atkal nobalsoja par bezmaksas pilsētas transportu Siguldas iedzīvotājiem. «Sagaidīsim atzinumu par Siguldu, sagaidīsim arī pilnvērtīgu ministru. Šis pienākumu izpildītājs, kas jaunajā valdībā noteikti nebūs ne VARAM vadītājs, ne ekonomikas ministrs, vienkārši nedrīkst pieņemt atbildīgus lēmumus. Mēs, protams, ja būs nepieciešams, atbilstoši procedūrai vērsīsimies Satversmes tiesā pret ministrijas rīcību, bet mēs tiesā sniegsim prasību arī pret Pavļutu. Viņš kā persona, kas ir parakstījusi šo papīru, personiski var radīt pašvaldībai zaudējumus, pieņemot šo politisko lēmumu. Un zaudējumus, ja tie būs, mēs no viņa piedzīsim. Man ir grūti saprast Pavļuta loģiku, kurš tik pat izmisīgi kā Sprūdžs cenšas piespiest rīdziniekus maksāt par braucienu 1,20 eiro, nevis 0,60 eiro,» saka N.Ušakovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izšķiršanās par spēli augstākajā līgā

Sandris Točs, speciāli DB, 24.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizlēmība var izrādīties liktenīga 519 miljonus eiro vērtajam dzelzceļa elektrifikācijas projektam, Latvijai neatgriezeniski zaudējot arī 347 miljonus eiro lielo ES līdzfinansējumu.

To atzīst vairāki DB aptaujātie eksperti.

Valsts akciju sabiedrības Latvijas Dzelzceļš (LDz) viceprezidents Aivars Strakšas uzskata, ka tieši dzelzceļa elektrifikācijas projekts ir «vitāli svarīgs apmēram miljardu eiro gadā ienesošās tranzīta nozares nākotnei», sakot, ka «projekta sāls ir konkurence par Baltkrievijas kravām starp Latviju un Lietuvu. Tas ir jautājums - vai baltkrievu kravas ies uz Klaipēdu vai uz Rīgu?» Arī kravu īpašnieki pasaulē arvien biežāk pieprasa zaļākus transporta koridorus. Tā viena no pasaulē lielākajiem loģistikas uzņēmumiem DHL Global Forwarding vadītājs Ķīnā Stīvs Jangs (Steve Huang) uzsver, ka «mēs strādāsim tikai ar partneriem un apakšuzņēmējiem, kas atbilst mūsu zaļo koridoru GoGreen prasībām. Tā mēs esam virzījušies uz 2020. gada mērķi, un tas ir veids, kā mēs līdz 2050. gadam sasniegsim nulles emisiju loģistiku». Būtiski, ka LDz šogad ir parakstījis sadarbības līgumu ar DHL Global Forwarding un elektrifikācijas īstenošanai vai tās novilcināšanai var būt nozīmīga loma tālākajā sadarbībā ar šo globālā loģistikas tirgus līderi. Tomēr bažas par elektrifikācijas projektu ir paudusi Baltijas asociācija - transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ušakovs, neskatoties uz VARAM slēdzienu, rīdziniekiem atlaides sola jebkurā gadījumā

Dienas Bizness, 08.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome no nākamā gada jebkurā gadījumā atradīs tiesisku veidu, kā īstenot iecerēto biļešu reformu, pēc Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) atzinuma par Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, kuros paredzēts piešķirt atlaides rīdziniekiem pilsētas sabiedriskajā transportā, šodien atkārtoti uzsvēra Rīgas mērs Nils Ušakovs.

Jau ziņojām, ka VARAM galvaspilsētas pašvaldībai prasa atcelt normu par biļešu cenu diferencēšanu. «Nav valstiski pareizi vienas pašvaldības transporta uzņēmuma budžeta problēmas risināt uz citu pašvaldību un visas valsts iedzīvotāju rēķina,» norāda vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Edmunds Sprūžds.

N. Ušakovs šo atzinumu vērtē kā plotiska rakstura. «Šodien pēdējā brīdī no ministrijas saņemtais atzinums viennozīmīgi ir vērtējams kā politisks dokuments, ko pēc būtības ir parakstījis tikai pats Sprūdžs un gatavoja to tikai viņa padomniece Inga Antāne,» tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kravu aizstājēja vēl nav

Egons Mudulis, 29.07.2015

Vienu no senākajām Ventspils ostas piestātnēm - Ziemas ostu - pēc rekonstrukcijas paredzēts atklāt šā gada 30. jūlijā Ventspils pilsētas svētku laikā.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tranzītbiznesā iesaistītie piedāvā dažādus risinājumus; atsevišķi komersanti vēlas mazināt dzelzceļa pārvadājumu izmaksas, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Jau trešo gadu pēc kārtas Ventspils brīvostā vērojams kravu apgrozījuma kritums, vērtējot rādītājus pirmo sešu mēnešu griezumā. Šogad kritums bijis par 14,8% jeb 2,32 milj. t. Līdz ar to ir samazinājies Latvijas ostās pārkrautās produkcijas apjoms par 5% jeb 1,97 milj. t. Citās lielajās ostās savukārt ir vērojams minimāls kāpums – Rīgā par 2,3% jeb 462 tūkst. t, bet Liepājā par 0,8% jeb 22 tūkst. t. Gan par kravu krituma iemesliem, gan problēmas risinājumiem iesaistīto pušu domas dalās.

Lai dara vairāk

«Brīvosta faktiski ir izdarījusi visu, kas ir tās spēkos, lai radītu uzņēmējdarbībai pievilcīgu vidi,» norāda tās pārvaldnieks Imants Sarmulis. Ostas maksas nav mainītas gadiem, veiktas investīcijas infrastruktūras uzlabošanā. Nozīmīgs virziens ir industriālo teritoriju attīstība un dažādu veidu ražotāju (sākot ar zivjapstrādi un beidzot ar augstajām tehnoloģijām) piesaiste, lai visas olas nebūt saliktas vienā groziņā, viņš saka. Kravu kritums nav saistāms ar brīvostas pārvaldes bezdarbību, piebilst pārvaldnieka vietnieks Igors Udodovs, jo ieguldīts ir gan pievedceļos, gan piestātnēs. Jaunajā plānošanas periodā paredzēta molu rekonstrukcija un atsevišķu krasta nostiprinājumu izveide. Savukārt vērienīgais naftas pārstrādes rūpnīcas projekts šobrīd ir «papīru stadijā», skaidro I. Sarmulis. Jau vēstīts, ka SIA Baltic New Technologies iecerējusi uzbūvēt naftas pārstrādes vai ķīmijas ražotni, ieguldot 420 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairāk nekā simts gadiem komunistu vadonis Ļeņins plānoja revolūciju no Šveices. Izskatās, ka šodien Latvijas ārkārtas vēlēšanas turpat gatavo šveiciešu advokāts Rūdolfs Meroni. Šis kungs jau labu laiku nav redzēts Latvijā, jo, iespējams, baidās, ka Rīgas lidostā varētu tūlīt pat tikt arestēts.

Problēmas Latvijā nav atrisināmas vienkāršā veidā. Meroni sagrābtos Ventspils uzņēmumus draud atņemt, jo faktiski viņš ir tikai valsts ieceltais arestētās mantas glabātājs tajos. Latvijā beigu fāzē ir izmeklēšana, bet Šveicē Meroni ir zaudējis tiesu par mantas izšķērdēšanu vienā no viņam uzticētajiem uzņēmumiem. Kā var izglābt situāciju?

Valsts prezidenta Raimonda Vējoņa līdz pirmdienai paņemtā pauze atklāj acīmredzamu faktu – pašlaik valdību nav iespējams izveidot. Saeimā pastāv divi pretēji bloki, un nevienam no tiem nepietiek balsu valdības izveidošanai. KPV LV un JKP blokā ir 32 deputāti, bet NA, Attīstībai/Par!, JV un ZZS kopā ir 45 balsis. Tas ir strupceļš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

BATL: Jāmazina transporta un loģistikas nozares atkarība no Krievijas un jāskatās uz Āziju

Žanete Hāka, 17.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biedrība Baltijas Asociācija - transports un loģistika (BATL) aicina atbildīgās valsts institūcijas un amatpersonas veikt nepieciešamos priekšdarbus, lai mazinātu transporta un loģistikas nozares atkarību no Krievijas un veicinātu nozares sadarbības iespējas Āzijas virzienā, informē BATL.

BATL vairākkārt ir vērsusi atbildīgo institūciju un amatpersonu uzmanību uz Latvijas transporta un loģistikas nozares izaugsmes iespējām Ķīnas virzienā. Turklāt Latvijai šobrīd ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu un kļūt par līderi transporta un loģistikas jautājumos starp Baltijas valstīm jaunās Ķīnas iniciatīvas 16+1 ietvaros.

Inga Antāne, BATL prezidente norāda, ka BATL vairākkārt ir norādījusi uz ekonomiskiem un drošības riskiem saistībā ar tik lielu kravu īpatsvaru Krievijas virzienā. Šobrīd Latvijas tranzīta nozare 75% apmērā ir atkarīga no Krievijas - tā ir ļoti spēcīga ekonomiskā atkarība, kā arī būtisks valsts drošības jautājums. «Turklāt informācija par iespējamu kravu plūsmas ierobežošanu no Krievijas, ir skaidrs un nepārprotams signāls tam, ka Latvijas tranzīta nozarē ir akūta nepieciešamība diversificēt kravu plūsmu un orientēties uz citiem tirgiem, jaunām iespējām, piemēram strauji augošo Āzijas tirgu. Latvijai šobrīd ir reāla iespēja uzņemties vadošo lomu starpvalstu sadarbības iniciatīvas 16+1 ietvaros. Uzskatu, ka Latvija nedrīkst palaist garām 16+1 sniegtās priekšrocības un mums ir jāizmanto visas iespējas uzņemties vadošo lomu šīs iniciatīvas īstenošanā,» viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No izrādīšanās līdz lielākajai iespējai, tā 16+1 valstu samitu redz transporta nozares pazinēji, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nedēļas nogalē gaidāmo Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas politiķu un komersantu forumu Dienas Biznesa aptaujātie uzņēmumu un to apvienību pārstāvji un citi nozares zinātāji vērtē ļoti dažādi. «Šis pasākums ir vislabākā iespēja, kāda Latvijai līdz šim bijusi,» norāda bijušais satiksmes ministra Anrijs Matīss. Ja Latvijas puse spēs to izmantot, prezentējot konkurētspējīgu piedāvājumu, var tikt nodibināti labi biznesa kontakti, jo ķīniešu kompānijas ņem vērā valdības pārstāvju dalību dažādos pasākumos. Savukārt, ja šī iespēja netiks izmantota, tā būs izgāšanās. Viņaprāt, protams, nav labi, ka uz samitu neieradīsies Ķīnas transporta ministrs, taču diezin vai tas ir kāds konkrēts signāls Latvijas pusei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pieņemot Sprūdža ierobežojumus, Rīgas domnieki zaudētu 615 000 latu

Lelde Petrāne, 21.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošie ierobežojumi pilsētu un novadu domju deputātiem ieņemt amatus pašvaldību iestādēs un uzņēmumos var būtiski ietekmēt deputātu kandidātu sarakstus nākamajām vēlēšanām, vēsta laikraksts Diena.

Laikraksta aprēķini liecina, ka aptuveni puse pašreizējo Rīgas domes deputātu ir finansiāli ieinteresēti, lai Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas plānotie ierobežojumi netiktu pieņemti. Tomēr uz ienesīgāko papildu ienākumu avotu - Rīgas brīvostu - vismaz pašreizējā redakcijā ierobežojumi neattiektos, lai gan Vienotība vēlas tādus noteikt. Likumprojekts šobrīd neparedz arī ierobežojumus uzņēmumu padomju locekļiem, lai gan arī tajās vairāki Rīgas domnieki saņem visai pieklājīgu atalgojumu.

Rīgas domes koalīcija daudz kritizēta par lēmējvaras un izpildvaras saaugšanu, un amatpersonu ienākumu deklarācijas apliecina, ka daudzi deputāti tieši valdēs un padomēs saņem ievērojami vairāk nekā par deputāta darba veikšanu, norāda Diena. Deputāti Rīgas domē saņem vidēji zem 500 latu mēnesī - ap Ls 5500 gadā, daži mazāk, daži vairāk, īpaši, ja vada domes komitejas. Taču Rīgas satiksmē un vairākos citos uzņēmumos, kuru valdēs un padomēs strādā domnieki, viņu atalgojums ir vairākas reizes lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no iemesliem, kādēļ Latvijas tranzīta nozarē – gan dzelzceļā, gan ostās kopumā – tiek piedzīvots ievērojams kravu kritums, ir nepievilcīgie dzelzceļa tarifi, norāda nozares spēlētāji un viņu pārstāvji.

Tādēļ risinājums ievērojamam kravu apgrozījuma samazinājumam Latvijas ostās un jo īpaši Ventspilī būtu tūlītēja dzelzceļa tarifu politikas maiņa, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne, kas pārstāv vairākus Ventspils brīvostā strādājošus uzņēmumus. Stivodori šobrīd jau samazinājuši savu pakalpojumu cenu teju līdz pašizmaksai, taču dzelzceļa tarifus, kur būtisku lomu spēlē maksa par publiskās dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu, ostu komersanti ietekmēt faktiski nespēj.

Dzelzceļa tarifus kā problēmu mūsu valsts tranzīta koridora konkurētspējai uzlūko ne tikai Ventspilī. Baltijas valstis ir stratēģiski svarīgi transporta‒loģistikas mezgli Ziemeļeiropā, un to rīcībā esošie jūras ostu termināli ir konkurētspējīgi un tajos var apkalpot visdažādākās kravas, tostarp minerālmēslus, norāda minerālmēslu pārkraušanas kompānijas SIA Riga Fertilizer terminal valdes priekšsēdētājs Arturs Skadats. Pēdējos gados ekspluatācijā nodoti jauni termināļi, un Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Krievijas starpā pieaug konkurence par kravu plūsmu. Šodien kravu nosūtītāji var izvēlēties, caur kurām ostām nosūtīt savu produkciju, bet savu izvēli viņi arvien biežāk izdara ne par labu Latvijai. It īpaši tas attiecas uz Krievijas ostām, kuras ir ieguvušas papildu priekšrocības rubļa devalvācijas dēļ, kā arī pateicoties zemākiem dzelzceļa tarifiem mazāku attālumu dēļ. Diemžēl Latvija salīdzinoši augstāku dzelzceļa tarifu dēļ neapšaubāmi jau tagad zaudē kravas, kuru apkalpošana ienestu miljoniem eiro, un šī negatīvā tendence turpinās. Lai palielinātu Latvijas tranzīta nozares starptautisko konkurētspēju, nepieciešams pēc iespējas ātrāk izstrādāt jaunu dzelzceļa tarifu politiku, kas padarītu tranzītu caur Latviju pievilcīgāku kravas nosūtītāju acīs, uzsver A. Skadats.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16:29

16:07

Pašvaldības vēlēšanās Rīgā uzvarējusi un vairākumu domē ar 39 no 60 vietām ieguvusi apvienība Saskaņas centrs/Gods kalpot Rīgai.

13:50

Komentāri

Pievienot komentāru