Neraugoties uz iepriekšējiem solījumiem, pēc OCTA atlīdzības vēl nevar doties pie sava apdrošinātāja.
Ceļu satiksmes negadījumā cietušajam pēc atlīdzības joprojām jāvēršas pie vainīgās puses apdrošinātāja, jo, lai arī likums, kas paredz tiešo zaudējumu regulēšanas (TZR) sistēmas ieviešanu, pieņemts jau pērn, sistēma joprojām nedarbojas. Augusta beigās paredzēta iesaistīto pušu tikšanās, kuras laikā varētu apstiprināt galējo sistēmas variantu, tomēr nav pārliecības, vai tam piekritīs visi apdrošinātāji. Savukārt vairāku apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji nav apmierināti ar kavēšanos un plāno ieviest obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) pakalpojumu ar šādu principu paši.
TZR sistēma nozīmē, ka satiksmes negadījumā cietušais var doties pie sava apdrošinātāja, kurš pieņem lēmumu par atlīdzības izmaksu un pēc tam piedzen izmaksas no vainīgās puses apdrošināšanas kompānijas. Kaut arī grozījumi par sistēmas ieviešanu OCTA likumā stājās spēkā pērnā gada otrajā pusē, tie joprojām nav ieviesti. Kā skaidro Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics, patlaban tiek precizēti jautājumi, kas saistīti ar līgumsaistībām, savstarpējo norēķinu kārtību un citām lietām. Vienlaikus šobrīd visi spēki un darba process tiek virzīts pie nepieciešamajām izmaiņām un ieguldījumiem IT sistēmās, kā arī veicamajiem tehniskajiem uzlabojumiem, kas nepieciešami, lai sistēma pilnībā varētu funkcionēt un pilnībā uzsāktu savu darbību.
«Lai kā arī dažbrīd gribētos procesu paātrināt, to nevar sasteigt, tā kā sistēmai jābūt pilnīgai un jākalpo par labu autovadītājiem. Nebūtu labi ieviest sistēmu nepārdomāti un tikai pēc tās ieviešanas praksē testēt tās darbību,» uzsver J. Stengrevics, piebilstot - jāņem vērā fakts, ka LTAB kopsummā apvieno 11 apdrošināšanas sabiedrības, kuras ietilpst OCTA sistēmā. Tādēļ arī ar visiem biedriem jāvienojas par TZR sistēmas ieviešanas procesu un nosacījumiem, jo, neraugoties uz faktu, ka TZR sistēma darbosies nevis obligātā kārtībā, bet pēc brīvprātības principa, mērķis ir panākt, lai TZR sistēma apvienotu maksimāli lielu skaitu biedru.
Šobrīd vajadzētu atdalīt un saprast starpību starp atsevišķu produktu vai pakalpojumu piedāvājumu, ko individuāli realizē katrs tirgus dalībnieks, un jaunas sistēmas ieviešanu kopumā, skaidro J. Stengrevics.