Foto

Apķēpājot ledu, atklāj kampaņu pret vandalisku graffiti

LETA, 12.12.2011

Jaunākais izdevums

Lai cīnītos pret namu fasāžu un citu objektu apzīmēšanu ar vandalisku graffiti un uzlabotu Rīgas pilsētvidi, dots starts apjomīgai kampaņai Beidz zīmēties! Nāc zīmēt!.

Vakar Arēnā Rīga Rīgas Dinamo un par līgas rupjāko komandu uzskatītās Čehovas Vitjaz spēles starplaikā trīs šallēs ietinušies un saulesbrillēs maskojušies graffiti mākslinieki apzīmēja ledu gar hokeja laukuma malām, lai tādējādi pievērstu uzmanību problēmai, kas pēc pašu sacītā - ir legālas zīmēšanas iespēju trūkums Rīgā.

Ledus gan no graffiti skicēm tika ātri notīrīts, taču vides reklāmas kompānijas JCDecaux direktore Jeļena Brokāne preses konferencē sacīja, ka notīrīt šādi apzīmētas pieturvietas un sienas ir daudz grūtāk nekā notīrīt ledu.

Domājot par šo kampaņu, arī viņas pārstāvētās kompānijas grāmatvedes 11 gadus vecais dēls atzinis, ka Rīgā nav vietas, kur varētu izpausties zīmējot, tāpēc kompānija secinājusi, ka nepieciešams izvēlēties fasādes, uz kurām zīmēšanu atļaut. Gatavojoties kampaņai, bijusi liela atsaucība no uzņēmumu un iestāžu puses, atzīmēja Brokāne.

«Man gribētos, lai mēs necīnītos pret, bet dotu iespēju izpausties arī šim mākslas veidam,» sacīja Brokāne. Pēc viņas teiktā, kampaņa tiek īstenota, lai līdz Rīgas kļūšanai par kultūras galvaspilsētu 2014.gadā tā izskatītos vēl skaistāka nekā tā ir šodien.

SIA Pilsētas līnijas direktore Ilma Kauliņa žurnālistiem fasāžu un sienu, kā arī citu objektu apzīmēšanu novērtēja kā lielu problēmu, kuru pārrunājot nonākts līdz nepieciešamībai rīkot kampaņu, kurai starts dots šodien. Kauliņa arī pauda prieku par trim graffiti māksliniekiem, kuri piekrituši piedalīties šīsdienas akcijā.

Pēc Kauliņas teiktā, Lietuvā līdzīgas kampaņas laikā bojājumu īpatsvars samazinājies par 40%.

Arī Rīgas satiksmes preses pārstāvis Viktors Zaķis žurnālistiem kā problēmu novērtēja transporta līdzekļu apzīmēšanu, sakot, ka īpaši bieži tiek apķēpāti tramvaju otrie vagoni. Viņš gan sacīja, ka nezina, vai šos ķēpājumus var nosaukt par mākslu, taču atgādināja, ka uzņēmumā ir cilvēki, kas ķēpas mazgā.

«Roku darbs, ko pamana» Zaķa skatījumā ir gan graffiti autoru zīmējumi, gan arī to cilvēku darbs, kas ķēpājumus notīra. «Kas var būt foršāks, kā dzīvot tīrā vidē,» rezumēja Zaķis.

Kampaņas rīkotāji aicina visus, kas vēlas savu graffiti ideju realizēt, veidot kopīgu dizainu, kas varētu pretendēt, lai tiktu iekļauts obligāti apskatāmo objektu sarakstā ES Rīgai - 2014.

Informāciju par dalību projektā ielu mākslinieki, tageri un graffiti atbalstītāji var iesūtīt pa epastu vides reklāmas asociācijai [email protected].

Kā norāda kampaņas autori, pilsētvide tiek regulāri postīta ar parakstiem un graffiti zīmējumiem, radot lielus zaudējumus pilsētai kopumā.

Kopējos līdzekļus, kas pērn un šā gada pirmajā pusē tērēti postījumu novēršanai, atbildīgās iestādes lēš ap 500 000 latu, no tiem Rīgas satiksmes tēriņi bijuši 261 000 latu, Rīgas domes Satiksmes departaments vandaļu nodarīto bojājumu atjaunošanai tērējis 24 300 latus, Rīgas nami - 2400 latus, pašvaldības Izglītības, kultūras un sporta departaments - 3890 latus, Pilsētas līniju tēriņi bijuši 22 000 latu, bet JC Decaux - 33 000 latu.

Kampaņas rīkotāji norāda, ka par ietaupīto naudu būtu iespējams katru skolēnu skolā nodrošināt ar savu datoru.

Kampaņu ar Rīgas domes atbalstu organizē vides reklāmas kompānijas Pilsētas līnijas un JCDecaux. Tās mērķis ir mainīt sabiedrības attieksmi pret ļaunprātīgu objektu apzīmēšanu un mazināt vandalismu Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk vietu ieņem uz svētku galda.

«Lai gan uzņēmuma darbības spektrs ir plašs, pārtikas industrija ir viena no svarīgākajām biznesa daļām,» teic SIA Gaschema valdes loceklis Jānis Zandbergs. Uzņēmums izveidots 2007.gadā un nodarbojas ar tehnisko, metināšanas, pārtikas un speciālo gāzu, kā arī citu ķīmijas produktu izplatīšanu Baltijas valstīs.

J. Zandbergs teic, ka šis ir viens no nedaudziem uzņēmumiem, kas Latvijā nodarbojas ar gāzveida produktu realizāciju un piedāvā Baltijā ražotu gāzi. Tas savukārt rada priekšrocības, kad runa ir par cenu konkurenci.

Tas nav nekas indīgs

Latvijā SIA Gaschema nodarbina aptuveni piecpadsmit darbinieku lielu komandu. «Šis ir ļoti specifisks bizness,» atzīst J. Zandbergs, «Latvijas tirgū nav augsta līmeņa speciālistu šādos jautājumos, paši izglītojam savus darbiniekus.» Lai nostiprinātu darbību Kurzemē, uzņēmuma tirdzniecības centriem Rīgā un Daugavpilī pievienots arī trešais Liepājā. Paralēli uzņēmums sadarbojas arī ar 25 partneriem visā Latvijā, kas izplata Gaschema produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa inkubatorā rada salvetes sienu ķēpājumu tīrīšanai

Vēsma Lēvalde, 26.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes Biznesa inkubatora SIA Green Reality laidusi klajā jaunu produktu - grafiti tīrīšanas salvetes Anti - Graffiti wipes.

Piedāvājumā ir trīs veidu Anti-Graffiti salvetes: Hard, Medium un Soft. Tās ir mitrās salvetes, ar kurām viegli var atbrīvoties no krāsu baloniņu ķēpājumiem, marķiera un tintes traipiem no jebkāda veida gludām (ne porainām) virsmām, piemēram, metāla, plastmasas, stikla, krāsotām un jūtīgām virsmām (ceļa zīmes, transportlīdzekļu virsbūve, elektrosadales kastes u. c. ), nesabojājot oriģinālo pamatvirsmu, apgalvo produkta izgudrotāji.

Dienas Bizness rakstīja, ka SIA Green Reality radījusi grafiti tīrīšanas līdzekli un gada laikā uzņēmums attīstījies trīs virzienos. Viens no tiem ir zīmols Aquaprint - viegli pamanāma, virsmai un videi draudzīga vēstījuma veidošanas metode. Otrs ir pakalpojums, ko uzņēmumā dēvē par Anti-graffiti jeb virsmu attīrīšanu no grafiti zīmējumiem. Trešais ir Protect jeb virsmas pārklāšana ar hidrofobiem aizsargpārklājumiem. Salvetes ir jauns produkts, ar ko uzņēmums cer iekarot ne tikai vietējo tirgu, bet arī atrast noietu ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Daugavas ledus Rīgā piezemējusies neliela lidmašīna, tāpat pa ledu pie Ķengaraga ceturtdienas pēcpusdienā staigājuši aptuveni simts cilvēki, pārsteidzot Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) darbiniekus.

Pārgalvjus no pārvietošanās pa ledu nav atturējušas arī ziņas par teju vienlaikus notikušiem ielūšanas gadījumiem.

Ceturtdien ap plkst. 13 ledū ielūzusi kāda sieviete. Kad notikuma vietā ieradās VUGD darbinieki, sieviete jau pašas spēkiem bija tikusi atpakaļ uz ledus un uz glābēju aicinājumu ļaut sevi apskatīt mediķiem nereaģēja. Pēc neilga brīža VUGD darbinieku acu priekšā līdz jostasvietai ledū ielūza vēl viens cilvēks, ko glābēji izvilka no ūdens.

«Turpmākie notikumi parādīja, ka cilvēku pārdrošībai nav robežu,» stāsta VUGD pārstāve Viktorija Šembele. Proti, neilgi pēc vīrieša izglābšanas uz Daugavas ledus pēkšņi nosēdās divvietīga lidmašīna. Pēc pilota pārrunām ar glābējiem, kas centās izskaidrot šādas rīcības bīstamību, lidmašīna pacēlās gaisā un aizlidoja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tuneļu un gājēju tiltiem renovācijai Rīgā šogad iztērēti 162 tūkst. Ls

Gunta Kursiša, 13.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Rīgā veiktā Dzelzceļa stacijas, Stockmann, Gogoļa ielas un Grēcinieku ielas tuneļa renovācija un ietvju seguma atjaunošana gājēju tiltam pār Kārļa Ulmaņa gatvi un tiltam pār pilsētas kanālu izmaksājusi kopumā 162 tūkstošus latu.

Vērienīgākie renovācijas darbi veikti Stacijas tunelī, kur nomainītas grīdas flīzes, kas ilgstošas lietošanas rezultātā bija nolietojušās un kļuvušas slidenas. Tāpat tuneļa akmens kāpnēs tika iestrādāti speciāli pretslīdes elementi, kas kalpo arī par brīdinošu signālu cilvēkiem ar redzes traucējumiem. Tunelī tika nokrāsoti arī griesti, Kopumā Stacijas tuneļa renovācija Rīgas domei izmaksāja 80 tūkstošus latu.

Grīdas seguma maiņa tika veikta arī Grēcinieku ielas gājēju tunelī, kas kopumā izmaksāja 10 tūkstošus Ls.

Stacijas, Stockmann, Gogoļa ielas un Grēcinieku ielas tuneļos tika veikta graffiti noņemšana un virsmu pārklāšana ar anti-graffiti materiāliem. Minētie darbi tuneļos izmaksāja 36 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Google mārketingu mēs, digitālās mārketinga aģentūras MMN pārstāvji saucam Google Ads reklāmu platformas sniegtās iespējas un mājaslapas SEO optimizāciju uz Google dabiskiem meklēšanas rezultātiem. Abas šīs iespējas uzņēmējiem sniedz lielu potenciālu sasniegt to mērķauditoriju, kas jau ir ieinteresēta produktā vai pakalpojumā. Šodien apskatīsim šo mārketinga kanālu attīstības tendences, par ko vairāk diskutē speciālisti 2022.gadā.

Pirmās puses datu nozīme

No vairākiem aspektiem skatoties, pirmās puses datu, tas ir uzņēmuma/mājaslapas pašu datu nozīme pieaug arvien straujāk. Šobrīd ir privātuma laikmets, daudziem tas ir svarīgs aspekts - gan dažādas organizācijas, valstis, savienības, gan arī sabiedrība satraucas par to, kur nonāk interneta lietotāju dati un kā tie tiek izmantoti.

Trešās puses dati kļūst arvien nepieejamāki un lielās reklāmas platformas diezgan strauji pāriet uz tikai pirmās puses datu izmantošanu. Tas nozīmē, ka jaunam spēlētājam konkrētā digitālās reklāmas tirgū būs daudz grūtāk un dārgāk iekarot vēlamo auditoriju nekā uzņēmumam, kurš tajā jau kādu laiku apgrozās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Nebanku kreditētāji: PTAC kampaņa kropļo konkurenci finanšu pakalpojumu tirgū

Elīza Grīnberga, speciāli DB, 08.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Uzraugošā iestāde nedrīkst jaukties konkurencē starp finanšu pakalpojumu sniedzējiem, turklāt - izmantojot nodokļu maksātāju naudu.

Ātrie kreditētāji Valsts kontroli aicinās izvērtēt PTAC sabiedrības izglītošanas kampaņas atbilstību mērķiem, kā arī budžeta līdzekļu izmantošanu

Lielākā daļa no nebanku aizdevēju izsniegtajiem kredītiem ir distances kredīti, taču, pēc Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) domām, tas ne vienmēr ir piemērotākais veids preču iegādei, un cilvēki, tos aizņemoties, neapzinās potenciālās grūtības tos atdot, tādēļ kopā ar Latvijas Universitāti veikts pētījums par ātro kredītu izmantošanu Latvijā un uzsākta kampaņa iedzīvotāju izglītošanai. Ātro kredītu devēji apšauba tā kvalitāti, uzsverot, ka pētījums ir virspusējs un kampaņa veidota, lai kauninātu patērētāju, kas nav labākais izglītošanas veids. Tādēļ uzņēmumi aicinās Valsts kontroli pārbaudīt nodokļu maksātāju naudas izlietošanu, uzsverot, ka jau pašlaik rūpīgi izvērtē aizņēmēju spēju atdot aizdevumu, kā arī uzlabojas izsniegto kredītu kvalitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vērienīgo startautisko kultūras tūrisma reklāmas kampaņu, kas izgāzās vēl nesākusies, plānots sākt rudenī, kad Rīgas kā kultūras galvaspilsētas gads tuvosies jau noslēgumam.

«Ja viss notiks pēc plāna, kultūras tūrisma kampaņa sāksies no septembra. Kampaņa tiek plānota divās daļās – pirmā daļa aicinās rudenī apmeklēt kultūras galvaspilsētu. Šo statusu neviens neatņem, līdz ar to Tallina mārketinga izpratnē joprojām ir 2011. gada kultūras galvaspilsēta. Otrs kampaņas vilnis plānots 2015. gada sākumā, kas sakristu ar Latvijas prezidentūru Eiropas Savienības Padomē,» stāsta Tūrisma attīstības valsts aģentūras (TAVA) direktors Armands Slokenbergs. Rīga 2014 ir labs iemesls, kāpēc apmeklēt mūsu galvaspilsētu un Latviju, jo tiek piedāvāta interesanta programma, notiek pasākumi, tomēr «ar to jau kultūras dzīve nebeidzas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Francijas miesnieki pieprasa aizsardzību pret vegāniem

LETA, 27.06.2018

Demonstranti lūdz slēgt visas lopkautuves un apturēt dzīvnieku gaļas patēriņu

Foto: AFP/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas miesnieki pieprasījuši valdībai aizsardzību pret karojošajiem vegāniem, apsūdzot tos centienos iznīcināt franču tradicionālo gaļas patēriņa kultūru.

Gaļas veikali tiek pakļauti uzbrukumiem, tos apmētājot ar akmeņiem vai apķēpājot to sienas ar grafiti un uzlīmēm, norādījusi Francijas Miesnieku federācija.

Dažu pēdējo mēnešu laikā 15 gaļas veikali aplaistīti ar mākslīgajām asinīm.

Miesnieku federācijas vadītājs Žans Fransuā Gihārs uzsvēris, ka šādi uzbrukumi ir terorisma paveids, un piebildis, ka uzbrucēju mērķis ir iznīcināt veselu franču kultūras nozari.

Vegāni vēlas «uzspiest milzīgajam vairākumam ļaužu savu dzīvesveidu vai pat ideoloģiju,» piebildis Gihārs.

Veģetārieši un vegāni veido tikai niecīgu daļu no franču sabiedrības, un saskaņā ar 2016.gadā veiktas aptaujas datiem sevi par veģetāriešiem atzinuši vien trīs procentu francūžu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Horvātijas futbola fani sarīkojuši nekārtības Rīgā; astoņi aizturēti

LETA, 27.07.2012

Spēles moments futbola spēlē starp Latvijas futbola klubu "Skonto" un Horvātijas futbola komandas Splitas "Hajduk" "Skonto" stadionā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms Rīgā notiekošās Latvijas futbola kluba Skonto un Horvātijas futbola komandas Splitas Hajduk spēles vairāki viesu komandas līdzjutēji sarīkojuši nekārtības gan Rīgas centrā, gan pie Skonto stadiona. Sadursmēs ar faniem kāds Rīgas Pašvaldības policijas darbinieks guvis miesas bojājumus un par notikušo sākts kriminālprocess.

Kā pastāstīja Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes preses pārstāvis Toms Sadovskis, ceturtdienas vakarā līdz spēles beigām aizturēti astoņi futbola fani.

Pirms spēles Alberta ielā izcēlies konflikts starp Hajduk līdzjutējiem un likumsargiem, kura laikā pašvaldības policists guvis miesas bojājumus. Par notikušo sākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 231.panta otrās daļas, proti, par huligānismu, miesas bojājumu nodarīšanu un pretošanos varas pārstāvim. Par šādu nodarījumu var sodīt ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz septiņiem gadiem, paredz likums.

Nekārtības notikušas arī pirms spēles sākuma, kad sācies konflikts starp līdzjutējiem un stadiona apsardzi. Horvātijas kluba fani mēģinājuši vardarbīgi iekļūt skatītāju sektorā, kurš tiem nebija paredzēts, tādēļ bijusi nepieciešama policijas pārstāvju iejaukšanās, kuri līdzjutējus novadīja uz pareizo sektoru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lētākais, taču nepopulārākais risinājums

www.daugavasbalss.lv, 29.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plūdi Ogres upē laiku pa laikam ogrēniešiem liek pārdomāt pašu drošību, pašvaldības spēju rūpēties par šo drošību un lieku reizi pārbauda arī operatīvo dienestu gatavību ārkārtas situācijām. Kā uz visiem laikiem pasargāt Ogres lejteces iedzīvotājus no nepatīkamām situācijām, kad pie mājas palodzes klauvē ledi? To, sarunā ar pieredzējušu hidroenerģētiķi un upju «rakstura» pazinēju Hariju Jaunzemu no Ķeguma novada, skaidroja portāls www.daugavasbalss. Izrādās, risinājums šai problēmai noformulēts jau Rīgas HES nodošanas aktā. Tas ir salīdzinoši lēts, taču nepopulārs.

— Interneta vietnēs lasāmi satrauktu iedzīvotāji viedokļi par to, ka Ogres upē aizsprostam pie hidroelektrostacijas saliktas atpakaļ slūžas un pacelts ūdenslīmenis. Vai šāda rīcība, zinot, ka pavasarī atkal gaidāmi plūdi, ir pamatota?

— Ja upē ir aizsprosts, tad labāk, lai ledus izveidojas pie augstāka ūdenslīmeņa. Biezāks ūdens slānis neizsals cauri un, ja būs nepieciešams, plūdu laikā upē varēs nodrošināt pietiekamu ūdens caurplūdi. Ledus nav nosēdies uz upes gultnes un, operatīvi rīkojoties, cilvēkus var pasargāt.

Protams, ir dzirdēti arī viedokļi, ka dambi vajadzētu nojaukt pavisam. Mēs, cerot uz labāku iznākumu, jau daudz ko esam Latvijā nojaukuši un cerētā ieguvuma vietā ir tikai papildu problēmas. Līdzīgi būtu arī ar spēkstacijas dambi. Tā tomēr ir iespēja kaut nedaudz, tomēr ietekmēt upes plūdumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ziemas periodā nav citas alternatīvas, kā kaisīt sāli vai nu arī atsevišķus ceļus atstāt ledū, kā tas, piemēram, ir Somijā, atzīst uzņēmuma Latvijas autoceļu uzturētājs (LAU) valdes priekšsēdis Vladimirs Kononovs.

Viņš skaidro, ka piemēram, Japānā, izmanto arī magnija sāli, kas ir dabai labvēlīgs, gandrīz kā mēslojums. Vienlaikus šis sāls ir piecas līdz sešas reizes dārgāks, nekā Latvijā lietotais. Ķīmisko savienojumu esot daudz, bet LAU izmanto lētāko. «Tas ir valsts lēmums, jo citas alternatīvas nav, ja nu vienīgi nekaisīt vispār. Somijā, piemēram, ļoti daudzi ceļi netiek kaisīti un stāv ledū,» skaidro Kononovs. Cilvēki braucot ar radžu riepām, brauc uzmanīgi, un neviens nesūdzoties, jo tādi ir spēles noteikumi.

Latvijā arī vairāki ceļi, īpaši D klasē un daži C klases ceļi, kas tiek atstāti ledū, ledus tiek rievots un sāls netiek izmantots. Ceļš esot slidens, un par to ir jābrauc nedaudz citādākām prasmēm un citādākā veidā - lēnāk un uzmanīgāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Ar Latvijas uzņēmuma izstrādātu tehnoloģiju atrod Grenlandes ledājā iesalušu lidmašīnu

Zane Atlāce - Bistere, 23.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grenlandē jūlijā noslēgusies ekspedīcija, kurā ar Latvijas uzņēmuma «SPH Engineering» izstrādāto tehnoloģiju – vienā sistēmā integrētu zemes zondēšanas radaru jeb GPR (ground penetrating radar) un bezpilota lidaparātu jeb dronu – izdevies atrast pēc ārkārtas nosēšanās «nekurienes vidū» pamestu Otrā pasaules kara laika lidmašīnu, kura tagad iesalusi ledājā aptuveni 100 metru dziļumā, pastāstīja SPH Engineering pārstāve Sabīne Markus.

1942. gada 15. jūlijā no ASV armijas bāzes Grenlandē izlidoja astoņas kara lidmašīnas – seši iznīcinātāji «P-38 » un divi bumbvedēji «B-17». Sliktu laikapstākļu dēļ eskadrons bija spiests veikt ārkārtas nosēšanos uz ledāja tālu no apdzīvotām vietām. Pēc deviņām dienām visi apkalpes locekļi tika izglābti, taču viņu pilotētās lidmašīnas, kas nosēšanās laikā nebija īpaši cietušas, nācās atstāt turpat uz ledāja.

Laika gaitā pamestās lidmašīnas iesala arvien dziļāk ledū un vairs nebija atrodamas. Deviņdesmitajos gados ekspedīcijas laikā izdevās uziet pirmo pazudušā eskadrona lidmašīnu – vienu no «P-38» iznīcinātājiem. Vēsturiskais gaisa kuģis tika izcelts un transportēts uz ASV, kur tas atguva savu sākotnējo spozmi un lidotspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils venti nostājas uz viena pjedestāla ar Procter&Gamble

Vēsma Lēvalde, 02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils ventu kampaņa jeb projekts Valsts valstī dala 2.-3. vietu ar zīmola Procter & Gamble’s olimpisko sabiedrisko attiecību kampaņu.

Šāds kampaņas novērtējums dots sabiedrisko attiecību ikgadējā ziņojuma Holmes Report pētījumā par 2013. gada Globālā radošuma indeksu (2013 Global Creative Index).

Ventspils ventu kampaņa ir pirmā kampaņa no Latvijas, kas jebkad iekļuvusi Holmes Report pasaulē radošāko PR kampaņu topā, apgalvo Ventspils pašvaldības mārketinga nodaļa.

1. vietu saskaņā ar šo indeksu ieguvis uzņēmuma Kern & Sohn’s Rūķa eksperiments.

Indeksa piešķiršanā tika analizēti vairāk nekā 25 sabiedrisko attiecību kampaņu pieteikumi, vērtējot kampaņu sasniegumus 12 mēnešu periodā. Analīzē tika iekļauti sabiedrisko attiecību kampaņu konkursi PRWeek Awards, European Excellence Awards, Cannes PR Lions un SABRE Awards. Kampaņas tika analizētas saskaņā ar Holmes Report metodiku, vērtējot to ievērojamību, ģeogrāfisko vietu, kā arī novērtējumu sabiedrisko attiecību kopienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmums Roibox, kas nodarbojas ar risinājumu izstrādi reklāmas kampaņu efektivitātes uzlabošanai, piesaistījis divu miljonu eiro investīcijas no riska kapitāla fonda BlackSheep Ventures.

Uzņēmums investīcijas izmantos platformas pilnveidošanai un funkcionalitātes paplašināšanai, kā arī jaunu darbinieku un klientu piesaistei.

Vairākus gadus vadot un attīstot finanšu tehnoloģiju biznesu, Roibox komanda novērtēja, cik liela nozīme veiksmīgā reklāmas kampaņā ir potenciālā klienta atrašanās vietai. Lai uzlabotu kampaņu rezultātus, bijušie kolēģi radīja platformu, kura CRM datus, iepriekšējo kampaņu datus un publiski pieejamos sociālekonomiskos datus par iedzīvotājiem apvieno ar ģeotelpiskajiem datiem.

Pēc visas pieejamās informācijas analīzes platforma izveido unikālu vairāku slāņu karti (Grid™) reklāmas kampaņu pārvaldības platformām (Meta, Google Ads u.c.) un precīzi atlasa mērķauditoriju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā

Sergejs Volvenkins, iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs, 04.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai uzņēmumu aizvadītais gads ir bijis veiksmīgs – uz to norāda mūsu veiktais pētījums par uzņēmumu plāniem attiecībā uz plānoto reklāmas budžetu 2019. gadam, kurā piedalījās vairāk nekā 400 uzņēmumu vadītāju un mārketinga ekspertu. Vairāk nekā puse aptaujāto 2019. gadā plāno palielināt finansējumu komunikācijai sociālajos tīklos, līdz ar to mēs apskatīsim Facebook TOP 7 izmaiņas 2018. gadā, kas būtu jāzina visiem, kuri aktīvi izmanto Facebook sava uzņēmuma vai produkta virzīšanai tirgū.

Facebook platforma ir nākusi klajā ar daudzām pārmaiņām un pēc StatCounter GlobalStats datiem gada laikā ir palielinājusi savu tirgus daļu starp sociālajiem tīkliem Latvijā par 51%.

1. Facebook ziņu plūsmas (Facebook News Feed) algoritma izmaiņas

11. janvārī Marks Zakerbergs (Mark Zuckerberg) paziņoja par izmaiņām Facebook algoritmā, kas lika sarosīties sociālo tīklu mārketinga ekspertiem. Šo izmaiņu mērķis ir lietotāja pieredzes uzlabošana. Proti, algoritms fokusēsies uz to, lai rādītu vairāk publikāciju no draugiem un grupām, kurām lietotājs seko, nevis uzņēmumiem, zīmoliem un medijiem. Facebook biznesa lapu un reklāmu lietotājiem tas nozīmē papildu grūtības savu mērķauditoriju sasniegšanai gan organiski, gan ar maksas reklāmu palīdzību. Konkurence par auditorijām ir ievērojami pieaugusi, kas tiešā veidā ietekmējis reklāmas cenu pieaugumu. Tajā pašā laikā mārketinga ekspertiem šīs izmaiņas lika atteikties no vispārinātiem ziņojumiem un veidot kvalitatīvāku un pielāgotāku saturu izvēlētajām mērķauditorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Latvijas zīmols Rock and Mouse debitē Londonas bērnu modes nedēļā

Lelde Petrāne, 17.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas bērnu modes nedēļā «Mini mode» debitējis Latvijā radītais bērnu apģērbu zīmols «Rock and Mouse».

Modes nedēļā piedalījās tādi starptautiski atpazīstami zīmoli kā dāņu «Molo», franču «Billieblush», «Oscar et Valentine», «Carrément Beau», kā arī Lielbritānijas zīmoli «Zoobug London», «Little People London», «ISCREAM» un citi.

«Rock and Mouse» modes nedēļas ietvaros prezentēja divas kolekcijas – industrijas profesionāļiem tika izrādīta 2020. gada vasaras kolekcija «Mazais atpūtnieks» («Little Voyager»), savukārt plašākai publikai, presei, blogeriem un citiem interesentiem tika prezentēta aktuālā (see now-buy now) rudens-ziemas kolekcija «Mazais dumpinieks» («Little Rebel»).

«Rock and Mouse» kolekcijās uzsvars likts uz ērtumu un košām apdrukām. Apģērbu modeļi radīti ar domu, lai tie kļūtu par pašu mazāko valkātāju mīļāko apģērbu. «Nākošās vasaras kolekcija «Mazais atpūtnieks» ir par piedzīvojumiem, ļaušanos mirklim un skaistu atmiņu radīšanu – to ir iedvesmojusi Latvijas vasara pie dabas – jūra, smiltis un pļavas,» stāsta zīmola izveidotāja Ieva Trumpekoja. Savukārt rudens-ziemas kolekcija «Mazais dumpinieks» ir urbānās vides, graffiti un bērnu zīmējumu iedvesmota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme laidusi klājā jauna dizaina dzelteno e talonu, uz kura redzams vecais dzeltenais Ikaruss un jaunais zemās grīdas autobuss. Jaunā dizaina e talonu kopējā tirāža ir četri miljoni.

E talona dizains tiek mainīts divas reizes gadā. Vienu reizi uz tā tiek izvietota fotogrāfija ar Rīgas attēlu, bet otru reizi – bērnu zīmējums, DB norādīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis. Šī e talona dizains veidots uz Ilmāra Znotiņa fotogrāfijas pamata, kas tika samaketēts atbilstoši e talona grafiskajam standartam.

«Tika piesaistīts fotogrāfs, kura bildes tapa Rīgas satiksmei 10 izstādes veidošanai. Viena no bildēm tika izmantota arī jaunajam e talona noformējumam. Lai sagatavotu e talona drukas failu, tika izmantoti maketētāja pakalpojumi. Drukas faila sagatavošanu veica SIA Graffiti point un tas izmaksāja 65 Ls,» pastāstīja V. Zaķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par 21 tūkstoti plāno attīrīt Rīgas gājēju tuneļu sienas no «grafiti»

Elīna Pankovska, 02.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki Rīgas gājēju tuneļu sienas tuvākā laikā visticamāk tiks attīrītas no «graffiti» zīmējumiem un pārklātas ar «antigrafiti» pārklājumu. Rīgas domes Satiksmes un transportu lietu komiteja nolēma atbalstīt Satiksmes departamenta iesniegumu par gandrīz 40 tūkst. Ls piešķiršanu no programmas «Mērķdotācija pašvaldības autoceļiem un ielām» šim nolūkam.

No šīs summas 7,18 tūkst. Ls paredzēti gājēju tuneļa 13.janvāra ielā un tuneļa 11.novembra krastmalā remontdarbiem. Plānots šo tuneļu kāpņu laukumiņu remonts, ūdens pieņēmēju restīšu nomaiņa, griestu krāsošana un citi darbi, liecina pieejamā informācija.

Savukārt sienu attīrīšanai no «grafiti» gājēju tunelī Stacijas laukumā un Gogoļa ielā nepieciešams 21,84 tūkst. Ls, bet trīs tuneļu sienu noklāšanai ar «antigrafiti» pārklājumu – 10,97 tūkst. Ls. Kopumā plānots sakopt 2,51 tūkst. kvadrātmetru lielu platību. Tālāk šis jautājums izlemšanai nosūtīts uz Rīgas domes Finanšu departamentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Foodout: Sabiedrībā joprojām ir stereotips, ka ēdienu piegāde ir sinonīms picām un suši

Žanete Hāka, 05.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā iedzīvotāji arvien vairāk aizdomājas par ēšanas ieradumiem un uzturā lietotās pārtikas daudzveidību, tāpēc strauji aug pieprasījums pēc tradicionālajiem eiropiešu ēdieniem un dažādu Āzijas valstu virtuvēm, intervijā stāsta Foodout.lv valdes priekšsēdētājs Lauris Kokins.

Kā tika izveidots uzņēmums Foodout?

Foodout sāka kā start-up uzņēmums, aptverot trīs Baltijas valstis. Apvienojoties ar Ukrainas lielāko ēdienu piegādes kompāniju EDA.UA, šobrīd Foodout Group ietvaros uzņēmums darbojas sešās valstīs - Ukrainā, Baltkrievijā, Lietuvā, Latvijā, Igaunijā un Irānā, kurās kopējais iedzīvotāju skaits pārsniedz 140 miljonus.

Kādas tendences iezīmējas pieprasījumā, kādus ēdienus ar piegādi visvairāk klienti sūta?

Latvijā ēdienu un gatavo maltīšu piegādei nav tik sena vēsture kā citur pasaulē, piemēram, Amerikas Savienotajās Valstīs vai Centrāleiropā. Tomēr, nu jau otro desmitgadi arī Latvijā var veikt ēdienu piegādes pasūtījumus. Vēsturiski ēdienu piegāde pie mums aizsākās ar picu piegādi un pēc tam strauju popularitāti guvušo suši ēdienu piegādi. Tāpēc vairumā sabiedrības joprojām pastāv stereotips, ka ēdienu piegāde ir sinonīms picām un suši. Lai gan abas šīs kategorijas vēl joprojām aizņem vairāk nekā 65% no kopējā ēdienu pasūtījuma, arvien lielāks pieprasījums veidojas arī pēc tradicionālās virtuves un citu valstu un kultūru kulinārijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Stendzenieks: ekonomista profesiju vajadzētu ierindot līdzās hiromantijai

Dienas Bizness, 09.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ekonomika nu reiz ir tā lieta, kur izteikt prognozes ir ļoti populāri, bet diemžēl bezjēdzīgi. Ekonomista profesiju vajadzētu ierindot līdzās hiromantijai, astroloģijai un homeopātijai,» uzskata reklāmists Ēriks Stendzenieks.

«Vari atvērt Financial Times un divās lappusēs izlasīt divu respektablāko pasaules ekonomistu un finanšu analītiķu diametrāli pretējas prognozes, no kurām beigās nepiepildās neviena.

Protams, Eiropa ir lielu problēmu priekšā, bet mēs savā dzīves un ekonomikas optimizēšanas režīmā esam tai piemērs. Tagad mēs esam tur, kur Francijai nāksies būt pēc 10 gadiem, un viņiem tik viegli neies, kā mums gāja,» Stendzenieks paudis intervijā žurnālam Sestdiena.

Db.lv jau vēstīja, ka eiro ieviešanas informatīvo kampaņu par 284 843 latiem īstenos pilnsabiedrība Komunikāciju aģentūra/Mooz. Jautāts, vai eiroskeptiķiem reklāmas kampaņu netaisītu, Stendzenieks, kurš pārstāv Mooz!, Sestdienai stāstījis: «Ļaudīm, kas ļoti stīvi iestājas pret kaut ko, enerģijas pietiek tikai tikmēr, kamēr ir, pret ko iestāties. Es gandrīz taisīju kampaņu eiroskeptiķiem, kad Latvija stājās ES. Mums bija vairāki «mītiņi», tikšanās. Tās gan bija grūti dēvēt par «mītiņiem» - bija tikai telpa, pilna cilvēku, kas neklausās viens otrā un runā cits caur citu, nespēj vienoties ne par ko un beigās ir spiesti izdot katrs pa mazam bukletiņam, kurā, kritizējot Eiropas Savienību, netiek piemirsts kritizēt arī pārējos eiroskeptiķus. Pēc dažiem «mītiņiem» sapratu, ka, ja noliek rindā simt pesimistus un simt optimistus, mani kaut kā velk pie optimistiem. Es tomēr esmu diezgan konstruktīvs džeks, man patīk kaut ko taisīt, nevis demolēt.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāri valdes locekļu galvām ir pacelts personīgās atbildības Damokla zobens; tiesu precedenti šīm amatpersonām nav labvēlīgi

Lai arī bieži vien sabiedrībā pret uzņēmumu valdes locekļiem valda greizs priekšstats kā par cilvēkiem, kuri saņem lielu algu, tiek piemirsts, ka šie ļaudis būtībā riskē ar savu personīgo mantu. Tā kā bizness ir riskanta nodarbe, tad nebūt nepārsteidz vēlme apdrošināt valdes locekļu civiltiesisko atbildību un arī laulību līgumu slēgšana. Abi pieminētie instrumenti var minimizēt risku valdes loceklim atrasties «zem tilta ar tukšam kabatām un vilka pasi».

DB jau rakstīja, ka 2015. gads valdes locekļu atbildību ar personīgo maku pret kreditoriem – gan privātajiem, gan valsti – nodokļu jautājumā ir paaugstinājis vēl nebijušos augstumos. Tomēr valdes locekļu personīgās atbildības pieaugums ir veicinājis atbildīgu cilvēku atteikšanos pildīt šos pienākumus, kā arī to, ka, pirms uzņemties valdes locekļa amatu, nereti tiek noslēgti laulības līgumi un slēgti civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgumi. Lai valdes locekļi nekļūtu par «importa» preci, savulaik, 2014. gada nogalē, tika piedāvāti grozījumi, kuri paredzēja, ka vismaz Latvijā reģistrēto uzņēmumu valdes loceklim obligāti būs jābūt no ES, Šveices, Norvēģijas, Islandes vai Lihtenšteinas, taču tie netika akceptēti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sabiedrība

«Auklēšanās» ar ielūzušajiem bļitkotājiem izmaksā 106 latus stundā

Dienas Bizness, 04.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemledus makšķernieks, kurš izdzīvojis pēc ielūšanas ledū, nav varonis, bet gan nodokļu naudas ļaunprātīgs šķērdētājs, raksta laikraksts Neatkarīgā.

«Auklēšanās» ar ielūzušajiem Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestam (VUGD) izmaksājot 106 latus stundā. Ja bļitkotājs pagājis jau zem ledus un jāpiesaista ūdenslīdēji, tad vēl dārgāk.

Glābēju statistika pagaidām esot pieticīga, jo ziema tikko kā sākusies. Trīs bļitkotāji izglābti, divi izķeksēti no ūdens par vēlu, raksta laikraksts.

VUGD priekšnieka vietnieks Normunds Plēgermanis spriedis, ka, iespējams, pārdrošniekus varētu atvēsināt ar kādiem administratīviem sodiem: «Tad gan būtu jādomā, kā apzinātu ļaunprātību atšķirt no negadījuma. Mums pavasarī bija gadījums, kad glābām ielūzušu cilvēku, bet turpat 300 metrus tālāk cits mierīgi sēdēja un bļitkoja. Un mēs nedrīkstam viņam aizliegt atrasties uz ledus!»

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Naktī un no rīta ceļi var būt slideni

Žanete Hāka, 23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar meteorologu prognozēm naktī no otrdienas uz trešdienu būs mainīgi laika apstākļi, kas veicinās atkalas veidošanos uz ceļiem. Tāpēc braukšanas apstākļi var būt īpaši sarežģīti, uzsver VAS Latvijas Valsts ceļi.

Saskaņā ar prognozēm naktī daudzviet Latvijā gaidāms īslaicīgs lietus un slapjš sniegs, valsts lielākajā daļā gaisa temperatūra būs ap nulli, bet Kurzemē un Ziemeļvidzemē tā var noslīdēt zem nulles.

Mainīgos laika apstākļos, kad gaisa temperatūra ir virs nulles, zemes un ceļa virsmas temperatūra joprojām var būt zemāka, tāpēc mitrums var pārvērsties ledū.

Autobraucējiem svarīgi atcerēties, ka ceļi apledo strauji un nevienmērīgi, īpaši tas attiecas uz praktiski neredzamo melno ledu jeb atkalu, kas rodas, sasalstot ūdens kondensātam. Visbiežāk tā var veidoties uz tiltiem, ceļu pārvadiem, mežos, kā arī ūdenstilpņu tuvumā, atgādina LVC.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī kādam neapdomīgam autovadītājam ar automašīnas noslīcināšanu beigusies vēlme paslidināties pa Būšnieku ezera ledu. Pašam šoferim paveicās, viņš paspēja no auto izrāpties, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Kad policija noskaidros vainīgo, viņam būs ne tikai jāmaksā naudas sods par neatļauto uzbraukšanu uz ezera, bet, visticamāk, būs jākompensē arī videi nodarītais kaitējums, norāda laikraksts.

Karstgalvis ar savu automašīnu uz ezera ledus uzbraucis pagājušajā nedēļā. No krasta nobraucot kādus 300 metrus, auto priekšgals piepeši pazudis zem ledus. Zinātāji stāstījuši, ka aso izjūtu cienītājam izdevies pārrāpties uz aizmugurējo sēdekli, izsist loga stiklu un izkļūt no grimstošā spēkrata. Jau pēc brīža transporta līdzeklis pazudis zem ledus. Pašlaik par šo atgadījumu liecinot vien līdz galam neaizsalis āliņģis, sēdekļa fragments, kas mētājas uz ledus, kā arī gumija no loga un izsistā stikla lauskas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

No norakstīta Pļaviņu HES transformatora noplūdusi eļļa rada draudus videi

Žanete Hāka, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pļaviņu HES teritorijā notikusi aptuveni 2 kubikmetru eļļas noplūde no norakstīta lieljaudas transformatora, kas ir izraisījusi piesārņojumu un radījusi apdraudējumu videi, informē Valsts Vides dienests.

Vakar, 2016. gada 22. janvāra pēcpusdienā, Pļaviņu HES apsardze konstatēja eļļas noplūdi HES ūdenskrātuvē un paziņoja par to HES atbildīgajiem dienestiem.

Pļaviņu HES teritorijā, blakus ūdenskrātuvei, ilgstoši bija novietoti rezervē esoši, šobrīd norakstīti divi lielas jaudas transformatori.

Noplūde notika no viena transformatora izplešanās trauka, kura temperatūras devēja ligzdā bija izveidojusies plaisa (plaisas iemesls tiek skaidrots). Pēc vietas apsekošanas konstatēts, ka sākotnēji tajā bija 2 kubikmetri eļļas, kas ir noplūdusi un nonākusi lietus ūdens teknē, bet no turienes izplūdusi ūdenskrātuvē uz ledus. Rezultātā bija izveidojies apmēram 20 kvadrātmetrus piesārņots laukums.

Komentāri

Pievienot komentāru