ASV tehnoloģiju kompānija Apple saviem jaunpieņemtajiem darbiniekiem liek strādāt pie produktu izgatavošanas, kas nekad nenonāks tirdzniecībā.
Piedalīšanās «īstu» ierīču izstrādāšanā tiek atļauta tikai tad, kad vadītāji ir pārliecinājušies par darbinieka uzticamību. Par šādu kompānijas praksi pavēstījis kāds bijušais Apple darbinieks, vēsta Business Insider.
Darbinieka stāstītais aprakstīts žurnāla Fortune vecākā redaktora Ādama Lašinska (Adam Lashinsky) grāmatā Inside Apple. Darbinieks uzsācis savu karjeru kompānijā Apple ar to, ka izstrādājis «izdomātas» ierīces, turklāt pirmos deviņus mēnešus viņam regulāri nācies doties uz pārrunām. Pašlaik šis cilvēks kompānijā ieņemot vadošā inženiera amatu.
Kompānija arī uzmanīgi seko līdzi tam, lai plašākai sabiedrībai netiktu izpausta nekāda informācija par topošajiem produktiem. Apple reiz esot nomainījusi visa stāva durvis, lai topošos produktus noslēptu no darbiniekiem, kuriem par tiem nevajadzētu zināt. Kompānijas telpās regulāri tiek pārbūvētas sienas un matēti logi.
Apple darbinieki arī norādījuši, ka kompānijas drošības dienests noklausās to sarunas un atlaiž jebkuru, kurš nepārdomāti izteicies par tehnoloģiju giganta jaunākajiem produktiem.
Savukārt kompānijas bijušais vadītājs Stīvs Džobss esot katrā sanāksmē atgādinājis, ka cilvēks, kurš pieļaus informācijas noplūdi, tiks nekavējoties atlaists no darba un pret to tiks vērsta tiesvedība.
Tomēr neskatoties uz paaugstinātajiem drošības pasākumiem, nereti bijuši gadījumi, kad informācija par Apple produktiem nokļuvusi masu saziņas līdzekļu rīcībā. Tā, piemēram, 2010. gadā Apple darbinieks bārā pazaudēja viedtālruņa iPhone 4 prototipu, kurš vēlāk nonāca tehnoloģiju bloga Gizmodo rīcībā.
Db.lv jau vēstīja, ka Aizvadītā gada pēdējā ceturksnī Apple peļņa bijusi 13,1 miljarda ASV dolāru apmērā, kas, salīdzinot ar 2010. gadu, ir pieaugums 118% apmērā.
Kompānijas ieņēmumi minētajā ceturksnī veidojuši 46,33 miljardus ASV dolāru, kas bijis pieaugums 73% apmērā. Gada pēdējā ceturksnī Apple izdevies pārdot 37,04 miljonus iPhone viedtālruņu (par 128% vairāk nekā attiecīgajā periodā pirms gada) un 15,43 miljonus iPad planšetdatoru (111% pieaugums). Šo ierīču pārdošana arī ļāvusi Apple nodrošināt rekordaugstos peļņas rādītājus.