Valdība trešdien, 2. maijā, apstiprināja Finanšu ministrijas sagatavotus Ministru kabineta (MK) noteikumus par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību.
MK noteikumi reglamentē nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību, lietotājus, darījumus apliecinošo dokumentu veidus un rekvizītus, kā arī lietotāju un apkalpojošo dienestu pienākumus. Noteikumi arīdzan regulē kārtību, kādā elektroniskās ierīces un iekārtas, to lietotāji un apkalpojošie dienesti reģistrējami Valsts ieņēmumu dienesta vienotajā datu bāzē. Tāpat noteikumi paredz uzraudzības un kontroles kārtību.
Saskaņā ar noteikumiem, lai nodrošinātu nodokļu un citu maksājumu reģistrāciju, par darījumiem saņemto samaksu skaidrā naudā, ar maksājumu kartēm vai citiem maksājuma apliecinājumiem (dāvanu kartes, čeki, taloni u.c.) nodokļu maksātāji reģistrē, izmantojot nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskās ierīces un iekārtas - kases aparātus, kases sistēmas, specializētās ierīces un iekārtas.
Pērn tika pieņemti grozījumi likumā par nodokļiem un nodevām, kas stājās spēkā šā gada 1. janvārī. Saskaņā ar izmaiņām likumā vairs nav jānosaka tirgotāju un ekspertu pienākumus, kā arī reģistrācijas kārtību Valsts ieņēmumu dienesta vienotajā datu bāzē, līdz ar to atbilstoši grozījumiem Finanšu ministrija izstrādāja jaunus MK noteikumus. Salīdzinot ar līdzšinējiem noteikumiem citas būtiskas izmaiņas nav veiktas.
Stājoties spēkā noteikumiem, par spēku zaudējušiem tiks atzīti līdzšinējie šo jomu regulējošie noteikumi - 2006.gada 17.oktobra MK noteikumi Nr.850 "Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektronisko ierīču un iekārtu lietošanas kārtību un lietotāju, tirgotāju, apkalpojošo dienestu un ekspertu pienākumiem".
Informācijas sagatavotājs:
Daiga Reihmane, 7083867, 26553175,