Foto: EPA/LETA

Apturēta iecere samazināt rokas bagāžas lielumu lidmašīnās 

Rokas bagāžas izmēri nākotnē varētu kļūt vēl mazāki. Starptautiskā Aviācijas asociācija (IATA) nupat uz laiku apturējusi savu iniciatīvu ieviest prasības, kas spiestu vēl par 40% samazināt lidmašīnas salonā atļautās rokas bagāžas apmērus. Tomēr diskusijas par šo tematu pavisam drīz varētu atsāksies, jo patlaban asociācija strādā pie tā, lai pienācīgi izvērtētu sagatavoto programmu, kā arī lai gūtu lielāku aviokompāniju atsaucību, ceturtdien raksta laikraksts Diena.

Dienas Bizness, 2015. gada 09. jūlijs plkst. 8:22

IATA, kas apvieno 90% pasaules aviolīniju, ir pārliecināta, ka mazāka rokas bagāža atvieglotu tās novietošanu salonā. IATA piedāvājums ir atļauto bagāžas izmēru samazināt līdz 55 x 35 x 20 centimetriem.

Nacionālā aviokompānija airBaltic saviem pasažieriem ļauj salonā ienest 55 x 40 x 20 cm lielu bagāžu, kas tā jau ir samērā maza, tomēr līdz ar jaunajām prasībām tiktu noteikti vēl stingrāki standarti. Vidējais rokas bagāžas lielums, ko caurmērā līdz šim atļāvušas aviokompānijas visā pasaulē, bija 56 x 45 x 25 cm. Piemēram, tādu limitu piedāvā arī Easyjet, British Airways un Iberia. Būtībā izmēru optimizēšanas dēļ pasažieriem nāktos saspiest savu rokas bagāžu apavu kastes lieluma somā.

Kaut gan asociācija norāda, ka plāns radies nolūkā uzlabot pasažieru komfortu, tas izraisījis negatīvu rezonansi. Līdz ar atļauto izmēru samazināšanu ir liels risks, ka rindas pie nododamās bagāžas strauji palielināsies. Jau tagad pasažieri, kam jānodod bagāža, lidostā tiek aicināti ierasties divas stundas iepriekš. Turklāt, nododot bagāžu, par vienību ir jāmaksā iespaidīga summa. Piemēram, airBaltic par koferi līdz 20 kilogramiem, ja bagāža tiek pieteikta lidostas reģistrācijā, ir jāmaksā 40 eiro. Wizzair šo pakalpojumu piedāvā vēl dārgāk, proti, 60 eiro.

Saistībā ar rosinātajām izmaiņām rodas vēl kāds jautājums, proti, cik strikti tiek pārbaudīti bagāžas izmēri pirms iekāpšanas lidmašīnā. Kaut gan aviokompānijas mēdz skaļrunī atskaņot ziņojumus par bargiem naudas sodiem, kas tiks piemēroti, neievērojot nosacījumus, bieži vien salonā tiek ienesta tāda bagāža, kas krietni pārsniedz atļauto.

Starptautiskajā lidostā Rīga strādā divas apkalpošanas kompānijas, kuru uzdevums ir pārbaudīt, vai pasažieru rokas bagāžas nepārsniedz atļauto lielumu. Atkarībā no aviokompānijas pārbaudes veic uzņēmums Havas vai paši lidostas darbinieki. «Lidosta Rīga nodrošina pasažieru apkalpošanu un aviokompāniju prasību izpildi saskaņā ar noslēgtajiem līgumiem un noteiktajām procedūrām,» skaidro lidostas sabiedrisko attiecību speciāliste Santa Auguste. Viņa gan detaļās nepaskaidro, cik skrupulozi šī kontrole tiek veikta. Lidosta apkalpo 16 aviokompāniju.

Nacionālās aviokompānijas airBaltic pasažierus šajā jautājumā uzrauga uzņēmuma Havas darbinieki. AirBaltic vecākais viceprezidents zemes operāciju jautājumos Darjus Viltrakis uzsver, ka uzraudzība notiekot stingri: «Bagāžas nodalījuma vietas izmēri lidmašīnas salonā ir ierobežoti, tāpēc ceļotāju drošības un ērtības dēļ tam sekojam līdzi rūpīgi. Pasažieru bagāža pirms lidojuma tiek pārbaudīta gan reģistrējoties, gan izlidošanas sektorā.» Gadījumi, kad somas tiek pārliktas reģistrētās bagāžas nodalījumā, notiekot samērā reti.

Plašāk lasiet rakstā Rokas bagāža kurpju kastes lielumā ceturtdienas, 9.jūlija laikrakstā Diena (12.,13.lpp)!
 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Nepalaid garām

«Vai tiešām mēs esam bijuši tādi noziedznieki, kurus bij jāiedzen stūrī ar...

VAS «Privatizācijas aģentūra» (PA) izsolē piedāvā iegādāties nekustamo īpašumu Kuģu ielā...

Regulāras un pietiekamas investīcijas zīmolā ir ļoti nozīmīgas, jo tieši tas dod...

Uzņēmums Stats Serviss mainījis nosaukumu uz STATS RENT, turpina izstrādāt rentomāta projektu...

Nelīdzsvarotā būvniecības attīstība ar straujiem kāpumiem un kritumiem un atkarība no ES...

Lielākā Zviedrijas banka, vērtējot pēc aktīvu apjoma, Svenska Handelsbanken AB, paziņojusi, ka...

Šodien Jēkabpilī AS Virši-A atklās pirmo CNG jeb saspiestās dabasgāzes uzpildes staciju...

No šīs sadaļas
2015. gada 07. jūlijs plkst. 14:08

Otrdien Ministru kabinets atbalstīja rīkojumu, kas paredz, ka VAS Latvijas gaisa satiksme...

2015. gada 07. jūlijs plkst. 9:31

No rītdienas, 8.jūlija, stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kārtību, kā...

2015. gada 07. jūlijs plkst. 8:40

Viens no Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē panākumiem ir panāktā vienošanās...

2015. gada 07. jūlijs plkst. 7:54

Dīzeļvilcienu modernizācija ir ES projekts, kura termiņš nosaka, ka šogad, ne vēlāk,...

2015. gada 06. jūlijs plkst. 10:43

Pagājušajā nedēļā Eiropas Komisija (EK) paziņoja par nodomu finansēt Rail Baltica būvniecību...

2015. gada 06. jūlijs plkst. 8:53

Apsūdzētie Pasažieru vilciena valdes locekļi savu vainu neredz; ministrs no komentāriem atturas....

2015. gada 05. jūlijs plkst. 20:37

 Ventspilī, AS Baltic Coal Terminal slēgtajā ogļu noliktavā, 4. jūlijā konstatēts uzkarsušu...

2015. gada 02. jūlijs plkst. 9:59

Ņemot vērā pieaugošo dažādu kuģošanas līdzekļu kustību Latvijas iekšējos...

2015. gada 01. jūlijs plkst. 11:31

Viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc jaunus ceļus jau pēc dažiem gadiem atkal...

2015. gada 01. jūlijs plkst. 11:16

Daļa valstij piederošo nacionālās aviosabiedrības airBaltic akciju varētu tikt pārdotas...