Tirdzniecība un pakalpojumi

Apvienosies Civitta, Innopolis Consulting un Advisio

Žanete Hāka, 20.08.2013

Jaunākais izdevums

22. augustā Tallinā Lietuvas un Latvijas konsultāciju uzņēmums Civitta un divi vadošie Igaunijas konsultāciju uzņēmumi Innopolis Consulting un Advisio plāno parakstīt apvienošanās līgumu.

Tādējādi tiek izveidots konsultāciju uzņēmums Baltijas valstīs ar vairāk nekā 80 darbiniekiem Tallinas, Tartu, Rīgas, Viļņas, Minskas un Kijevas birojos.

Pēc apvienošanās uzņēmumi turpinās darboties, izmantojot Civitta zīmolu.

Papildus privātā sektora vadības konsultācijām Civitta turpinās sniegt pakalpojumus valsts un pašvaldību sektora klientiem, tostarp apmācības, tehniskās palīdzības un lielu publiskās infrastruktūras projektu vadības jomā.

Kopējā projektu vērtība, pie kuriem strādājuši apvienotie konsultāciju uzņēmumi, pārsniedz vienu miljardu eiro. Uzņēmumi ir strādājuši ar vairāk nekā 1000 klientiem gan privātajā, gan publiskajā sektorā. Civitta komandā strādā konsultanti no astoņām dažādām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vadības konsultāciju kompānija Baltijas reģionā stiprina pozīcijas

Žanete Hāka, 05.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privātajam vadības konsultāciju uzņēmumam Civitta ir pievienojušies vēl četri konsultāciju uzņēmumi Baltijā un NVS valstīs. Kompānija nākotnē plāno nostiprināt savas pozīcijas reģionā, iekarojot jaunus tirgus, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Civitta Latvijā ir pievienojusies pilna servisa tirgus pētījumu kompānija ResearchCube, Igaunijā - organizāciju attīstības, politikas, uzņēmējdarbības attīstības veicināšanas uzņēmums CPD, Lietuvā - vadības konsultāciju kompānija Savvin, bet Kaļiņingradā - vadošo konsultāciju pakalpojumu sniedzējs Dykhanov Consulting Group. Darījuma summu gan neviena no pusēm neatklāj. Jāatzīmē, ka šī nav pirmā reize, kad Civitta paplašinās, piesaistot sev jau strādājošus uzņēmumus - 2013. gadā tā pievienoja sev divas kompānijas Igaunijā un vienu Lietuvā.

Kā stāsta Civitta aizsācējs Adams Sauļus Vaina, visi jaunie uzņēmumi apvienojoties ar Civitta, pielāgosies arī Civitta darbības principiem un lietos arī kompānijas sistēmas. Kompānijas tiks apvienotas zem zīmola Civitta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsultāciju biznesā izdzīvo tas, kurš spēj piedāvāt plašu pakalpojuma klāstu ar pievienoto vērtību, un šāda ir arī Civitta Latvija attīstības stratēģija

SIA Civitta Latvija ir spējusi kāpināt apgrozījumu no 157 tūkst. eiro 2014. gadā līdz 769 tūkst. eiro 2017. gadā, tā ir iekļauta Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu kompāniju jeb Gazeļu sarakstā. «2018. gadā esam iecerējuši apgrozījumu kāpināt par 15-20%, turpināsim pērn iesāktos projektus publiskajā un privātajā sektorā, tostarp piesaistot ERAF fondu līdzekļus. Tāpat strādāsim pie projekta, kurā ir iesaistīti visi trīs Civitta Baltijas biroji, proti, biedrības Rail Baltica Business Network (RBBN) mērķis ir pulcēt kopā uzņēmējus Latvijā un ārvalstīs, lai apzinātu biznesa potenciālu saistībā ar vērienīgo Rail Baltica infrastruktūras projektu,» atklāj konsultāciju uzņēmuma SIA Civitta Latvija projektu vadītāja Anna Rozenfelde.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par investīciju piesaisti jādomā ikvienā uzņēmuma darbības posmā, taču jāzina, kā rīkoties, lai pieteikums finansējumam nebūtu rakstīts veltīgi, stāsta finanšu piesaistes un inovāciju vadības eksperts, kompānijas Civitta projektu vadītājs Reinis Budriķis.

Lai informētu uzņēmumus par investīciju piesaistes iespējām, Dienas Bizness kopā ar Civitta 30.augustā rīko meistarklasi «Investīciju piesaiste – Ceļš uz Jūsu ideju realizēšanu un straujāku uzņēmuma attīstību,» kurā klātesošie uzzinās, ar ko sākt, lai sagatavotos investīciju piesaistei, kā jāgatavojas noteiktu investīciju piesaistei, kā pārliecināt noteiktus investīciju avotus investīciju piesaistei un citus jautājumus.

Investīcijas uzņēmējdarbībai var dalīt divos posmos – biznesa sākumposmā un attīstības brīdī, un katrā no tiem līdzekļu piesaistei ir sava funkcija un mērķi, skaidro R.Budriķis. Sākot biznesu, uzņēmējiem nepieciešama nauda būvniecībai, iekārtu iegādei, infrastruktūras attīstībai. Tāpat jaunie uzņēmēji meklē finansējumu, lai spētu īstenot savu ideju dzīvē, jaunu, inovatīvu produktu radīšanai un pētījumu veikšanai. «Novērojumi gan liecina, ka pārsvarā jaunie uzņēmēji ir ar degsmi un vēlmi uzsākt savu uzņēmējdarbību, taču viņiem nav ne finansējuma, ne kontaktu, ne komandas, tādēļ nepieciešams finansējums, lai sākotnēji viņi spētu noturēties tirgū,» atzīst eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

FOTO: Meistarklase «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija»

Žanete Hāka, 25.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban patērētāju vēlme izmēģināt jaunas un vēl nezināmas preces ir augstākā kopš 2006.gada, izdevniecības Dienas Bizness un Civitta rīkotajā meistarklasē «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija», sacīja konsultāciju un biznesa datu analīzes kompānijas Civitta partneris Gatis Bolinskis.

Viņš uzsver, ka situācija tirgū ir normalizējusies un patērētāju reakcija kļūst paredzamāka – līdzīgāka pieredzētajai tirgus situācijai 2014.gadā, kad bija vērojama mērena izaugsme. Tāpat aizvien biežāk patērētājiem ir vēlme maksāt vairāk par videi draudzīgu preci.

Tiesa gan, visiem potenciālajiem klientiem nederēs viena un tā pati produkta pasniegšanas metode – lai gūtu pēc iespējas labāku pārdošanas rezultātu, uzņēmumam vajadzētu sadalīt tos vairākās grupās, un katrai no tām izstrādāt īpašu piedāvājumu. Ja reklāma būs vienāda visām patērētāju grupām, pārdošanas apjomi var nesasniegt vēlamos. Civitta, balstoties uz dažādu pētījumu rezultātiem, ir apkopojusi informāciju par dažādiem klientu tipiem, ņemot vērā viņu dzīves vērtības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas IT uzņēmumu vājais posms – nevis inovāciju, bet pārdošanas ģēniju trūkums

Līna Lāsa, attālinātas darbinieku nolīgšanas platformas Deel paplašināšanās vadītāja Centrāleiropā un Austrumeiropā, 24.11.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Talantu trūkums ir viens no lielākajiem Latvijas jaunuzņēmumu izaicinājumiem*. Daudz tiek runāts, ka teju ar uguni jāmeklē IT speciālisti, bet tikpat liela problēma ir pārdošanas zvaigznes, kas ļautu uzņēmumam piesaistīt investorus un uzmirdzēt globālajā tirgū. Kā varam to risināt, lai Latvija globālajā tirgū būtu zināma kā vienradžu zeme?

Droši vien katram ir bijis čaklais klasesbiedrs, kuram vienmēr bija kārtīgi izpildīti mājasdarbi, bet, kad vajadzēja klases priekšā prezentēt paveikto, uzslavas saņēma klases sliņķis, kam starpbrīdī vēl nebija ne jausmas, ko teikt skolotājiem, taču harizmātiskās uzstāšanās prasmes viņu nekad nepievīla. Pārceļot šo līdzību biznesa pasaulē, “klasisks” igaunis vai latvietis ir kārtīgais, bet drusku garlaicīgais klasesbiedrs, toties amerikānis ir tas, kurš saņem labāko atzīmi par spožu uzstāšanos pie tāfeles.

Nekādā ziņā negribu teikt, ka amerikāņi ir dumjāki par baltiešiem vai ka cilvēki no mūsu reģiona nemāk sevi izcili pasniegt. Drīzāk tā ir nacionāla īpatnība. Igauņi un latvieši vienkārši mēdz būt pieticīgāki un nav apguvuši prasmi uzstāties, ko amerikāņiem cenšas ieaudzināt jau bērnudārza laikā. To novēroju Igaunijas prezidenta un uzņēmēju vizītes laikā ASV, un par to liecina starpkultūru pētījumi. Pēc sociālā psihologa Gērta Hofstedes (Geert Hofstede) Kultūras kompasa**, latviešiem ir tendence justies neveikli, gan saņemot uzslavas, gan pašiem slavējot sevi. Viņi drīzāk vienmēr piebildīs, ka varēja izdarīt labāk vai ka nav jau sasnieguši neko tādu nozīmīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Globālā masveida darbinieku atlaišana ir Latvijas uzņēmumu iespēja

Līna Lāsa, “Deel” paplašināšanās vadītāja Centrāleiropā un Austrumeiropā, 22.12.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Energoresursu krīze, inflācijas radītais procentu likmju kāpums un tam sekojošās globālās ekonomiskās problēmas ir izraisījušas trešo lielāko NASDAQ lejupslīdi pēdējo divu desmitgažu laikā. Tam sekojusi masveida darbinieku atlaišana dažāda mēroga tehnoloģiju uzņēmumos.

Skaļākie gadījumi kā Twitter, Meta un LinkedIn ir plaši apspriesti publiskajā telpā, taču šādas problēmas skārušas arī virkni citu uzņēmumu. Tas nav pārsteigums – uzņēmumi samazina algu fondu, lai pazeminātu kopējos tēriņus. Šis ir lielisks brīdis Latvijas uzņēmumiem iesaistīties starptautisko tirgu apguvē un pārtvert izcilus darbiniekus, kādu trūkst tuvākajā apkārtnē.

Pēdējā laikā dažādu krīžu pasaulē nav trūcis. Krīzes tik bieži ir dēvētas par iespējām, ka tas jau kļuvis klišejiski. Taču tā joprojām ir taisnība. Saspringtā ekonomiskā situācija pasaulē, kas daudziem pieredzējušiem zīmoliem liek atlaist virkni lielisku darbinieku, paplašina apvāršņus jaunuzņēmumiem, kam pēkšņi ir pavērusies iespēja piesaistīt izcilus darbiniekus un veicināt izaugsmi, kamēr konkurenti “ar stāžu” spiež bremzes. Kā liecina Google un Civitta pētījums, Latvijā 2021. gadā bija 626 jaunuzņēmumi, Baltijas reģionā kopā – 3021. Nodarbinātība jaunuzņēmumos pēdējos gados ir augusi sevišķi strauji, Latvijā sasniedzot 12% gadā, kamēr citās vadošajās nozarēs kā ražošana, tirdzniecība un transports tā nav pārsniegusi 1% vai pat bijusi ar mīnus zīmi. Vienlaikus vairāk nekā trešā daļa Latvijas jaunuzņēmumu norāda uz izcilu pārdošanas speciālistu un tehnisko darbinieku – datu analītiķu, mākslīgā intelekta speciālistu, programmētāju – trūkumu kā vienu no lielākajiem izaicinājumiem līdzās riska kapitāla piesaistes problēmām. Globālais atlaišanas vilnis var izrādīties lieliska iespēja izaugsmei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uz izaugsmi ar privātā kapitāla finansējumu

Kristīne Bērziņa, Latvijas Privātā un Riska kapitāla asociācijas valdes priekšsēdētāja, “Livonia Partners” partnere, 17.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar “Deloitte” 2022. gada pētījumu* Baltijas valstu iespējkapitāla un privātā kapitāla fondos pieejamais finansējums strauji augošiem uzņēmumiem ir gandrīz miljards eiro.

Varam lepoties ar pirmo Latvijas vienradzi jeb miljardu dolāru vērto uzņēmumu “Printful” un esam iemācījušies, ka jaunuzņēmums un jauns uzņēmums nav sinonīmi. Tomēr Latvijā joprojām strauji augošiem uzņēmumiem, iespējams, piemērotākais finansējuma veids – iespējkapitāls un privātais kapitāls (Venture Capital and Private Equity) – ir mazāk zināms un arī retāk izmantots nekā citi finansējuma veidi.

Kas tad tas ir? Vienkāršojot – tas ir ieguldījums uzņēmuma kapitālā apvienojumā ar investora aktīvu atbalstu uzņēmuma vadības komandai, kura mērķis ir palīdzēt uzņēmumam ambiciozi un pat ļoti ambiciozi izaugt. Tas ir viens no ceļiem, kā no jaunuzņēmuma vai vietējā tirgus uzņēmuma kļūt par pasaules klases uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviens investors vai Eiropas Savienības fondi nav gatavi investēt, ja nedomājam uz priekšu, tādēļ ikvienam uzņēmējam jāzina, kāda būs tā mērķi ilgtermiņā, DB un Civitta rīkotajā meistarklasē «Investīciju piesaiste – Ceļš uz Jūsu ideju realizēšanu un straujāku uzņēmuma attīstību» sacīja finanšu piesaistes un inovāciju vadības eksperts, kompānijas Civitta projektu vadītājs Reinis Budriķis.

Investīciju piesaiste ir process, kura mērķis ir piesaistīt finanšu resursus noteiktu aktivitāšu īstenošanai, un, kaut arī investīciju piesaistes mērķi ir līdzīgi visos uzņēmējdarbības posmos, taču katrā posmā atšķiras investīciju mērogs un sasniedzamie rezultāti.

Investīciju piesaistes mērķim jābūt skaidram, tam jābūt izmērāmam noteiktā laika periodā, ir jādefinē ieguvums – kāds būs labums, kāds apgrozījums? Tas var būt, piemēram, samazināti elektroenerģijas izdevumi par 20% piecu gadu periodā vai palielināts apgrozījums.

Ir jāatceras, ka investīciju procesā tiek iesaistītas divas puses, un investīciju piesaistītājam jāpārliecina sniedzējs par lietderību un ieguvumu. Investors, neieguldot konkrētajā uzņēmumā, var iztikt, taču uzņēmējam investīcijas attīstībai būs nepieciešamas, tādēļ ir jāieinteresē investors un jāpieņem investīciju sniedzēju noteikumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka izsludina pieteikšanos uzņēmumu Izaugsmes programmai

Lelde Petrāne, 21.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā daļa atbalsta instrumentu uzņēmējdarbībā ir paredzēti jaunajiem uzņēmējiem, savukārt, maziem un vidējiem uzņēmumiem šādu iespēju ir ļoti maz. Līdz ar to AS «SEB banka», turpinot pagājušajā gadā aizsākto Izaugsmes programmu uzņēmumiem, izsludina pieteikumu pieņemšanu programmas ceturtajam ciklam, kas notiks no oktobra līdz janvārim.

Programmas mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem sagatavoties straujākai biznesa izaugsmei caur inovācijām un digitālajām tehnoloģijām. Programmas laikā 12-14 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska mēroga ekspertu un mentoru vadībā strādās pie inovatīva produkta vai pakalpojuma izveides, lai turpmāk nodrošinātu straujāku sava uzņēmuma izaugsmi, kā arī izstrādās trīs mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

Programmas laikā īpaša uzmanība tiek veltīta biznesa zināšanu un prasmju pilnveidošanai ar uzsvaru uz tādām digitalizācijas laikam raksturīgām prasībām kā digitālo tehnoloģiju pielietojums, inovācijas, izaugsmes domāšana, mārketings un pārdošana, kā arī mūsdienīga finanšu plānošana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Creamfinance Latvijā 2017. gadā sagaida 35% apgrozījuma izaugsmi un tas varētu sasniegt 3,7 miljonus eiro; kopējais Creamfinance izsniegto aizdevumu apjoms Latvijā šogad ir audzis par 14%.

«2017. gads ir bijis aizņemts, produktīvs un veiksmīgs. Paralēli diviem stabiliem produktiem – kredītlīnija un īstermiņa aizdevums – stabilu daļu Creamfinance portfelī ir aizņēmis arī patēriņa kredīts. Šā gada laikā tirgus pieprasījums mainījās no īstermiņa uz ilgtermiņa aizdevumiem, t.i., kredītlīniju un patēriņa kredītu un tie šobrīd veido līdz pat 55% no visiem aizdevumiem. Šī tendence liecina, ka, plānojot savu personīgo budžetu, klienti ir diezgan atbildīgi,» spriež Līga Treiliha, Creamfinance Latvia izpilddirektore.

Creamfinance Latvijā strādā ar diviem zīmoliem – CreditOn un LadyLoan. Pēdējā gada laikā bijusi nozīmīga izaugsme LadyLoan zīmolam. «Saskaņā ar Civitta veikto aptauju mūsu jaunā produkta LadyLoan atpazīstamība sasniegusi 34%. Vienlaikus CreditOn zīmola, kas tirgū ir ilgāk, atpazīstamība ir 40%. Jaunais zīmols ir ieguvis sabiedrības uzmanību saistībā ar unikālu mārketinga kampaņu, kas bija vērsta uz sieviešu pašapziņu un kurā piedalījās Latvijas slavenības,» teic L. Treiliha.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Latvijā pieaug jaunuzņēmumu skaits, tālāku izaugsmi kavē divi izaicinājumi

Db.lv, 21.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas jaunuzņēmumi jeb startapi nodokļos samaksāja 25 miljonus eiro un piesaistīja ārvalstu investīcijas aptuveni 220 miljonu eiro apmērā. Tomēr līdz 2030. gadam šie skaitļi varētu vairākkārt palielināties, un viena vienradža vietā Latvijā varētu būt līdz pat pieciem.

Par to liecina pēc Google pasūtījuma veiktais Civitta pētījums par Baltijas jaunuzņēmumu ekosistēmu.

Pētījums atklāj arī divus galvenos izaicinājumus, kas bremzē jaunuzņēmumu izaugsmes potenciālu — talantu trūkumu un sarežģījumus piesaistīt finansējumu no iespējkapitāla fondiem.

Dati apliecina, ka pēdējo piecu gadu laikā Latvijā strauji pieaug jaunuzņēmumu skaits — 2021. gadā Latvijā bija 626 startapi, kas ir par 23 % vairāk nekā 2016. gadā. Tāpat arī strauji audzis Latvijas jaunuzņēmumos strādājošo cilvēku skaits, no 2016. līdz 2020. gadam palielinoties par 12 % — līdz 6000 darbinieku. Jaunuzņēmumos nodarbināto cilvēku algas ir gandrīz divas reizes lielākas nekā vidēji valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB meklē uzņēmumus 60 tūkstošus eiro vērtai programmai

Lelde Petrāne, 21.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB banka izsludinājusi pieteikšanos Uzņēmumu izaugsmes programmai. Tās mērķis ir sagatavot 12 maza un vidēja izmēra uzņēmumus straujai biznesa izaugsmei caur digitālajām tehnoloģijām un inovācijām.

Šajā programmā SEB banka ieguldīs 60 tūkstošus eiro.

Arnis Škapars, SEB bankas valdes loceklis, skaidro: «Iepriekšējo gadu laikā esam daudz darījuši, lai iedvesmotu Latvijas uzņēmumus izvirzīt ambiciozus biznesa mērķus, ieguldīt inovācijās un mērķēt uz eksporta tirgiem. Ar Izaugsmes programmu ejam soli tālāk: tas ir padziļināts darbs ar 12 uzņēmumiem, lai tie sasniegtu konkrētus, izmērāmus rezultātus. Man nav šaubu, ka daudziem Latvijas uzņēmumiem ir potenciāls kļūt daudz lielākiem un būt veiksmīgiem starptautiskajā tirgū, un mēs palīdzēsim to īstenot».

Latvijā Uzņēmumu izaugsmes programma tiks īstenota sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Izvēlēti uzņēmumi, kuri piedalīsies SEB bankas 60 tūkstošus eiro vērtajā programmā

Lelde Petrāne, 14.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 75 saņemtajiem pieteikumiem ir izvēlēti 12 Latvijas uzņēmumi, kas piedalīsies SEB bankas īstenotās Uzņēmumu izaugsmes programmas pirmajā ciklā. Tās mērķis ir sagatavot uzņēmumus straujai biznesa izaugsmei caur digitālajām tehnoloģijām un inovācijām.

Izaugsmes programmā piedalīsies uzņēmumi no dažādām nozarēm, dažādiem reģioniem, kā arī ar atšķirīgu mērogu biznesu.

Tukuma uzņēmums Pure Chocolate pārstāv pārtikas ražošanas nozari, Centrālā laboratorija sniedz veselības aprūpes pakalpojumus, Blue Bridge Technologies darbojas IT risinājumu jomā, bet New Black ir digitālā satura mārketinga aģentūra.

Limbažu novada uzņēmums Krogzeme nodarbojas ar bioloģisko upeņu audzēšanu, kompānija MINT print ražo personalizētus sporta apģērbus, Big Bad Bagels strādā sabiedriskās ēdināšanas jomā, savukārt Woltec ir Valmierā bāzēta būvkompānija, kas veic arī elektromontāžas, telekomunikāciju un citu komunikāciju izbūvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Investīciju fonds saskaņā ar Baltijas Inovācijas fonda programmu investēs 20 miljonus eiro jaunā privātā kapitāla fondā Livonija, tika paziņots gadskārtējā Baltijas M&A un privātā kapitāla foruma laikā.

«Šis būs jauns fonds, bet principā šī ir evolūcija – no privātā kapitāla fonda LHV Capital, kas darbojas jau septiņus gadus, uz jaunu lielāku sistēmu ar jauniem partneriem,» skaidro Livonijas fonda partneris Mindaugas Utkevičus.

Fonda dibinātāji ir Igaunijas LHV Group, Igaunijas uzņēmējs Rains Lehmuss, Latvijas investīciju sabiedrības Mindport partnere Kristīne Bērziņa, privātā kapitāla investīciju profesionālis Kaido Veske un M. Utkevičus.

Tiklīdz fonda apjoms sasniegs 85 miljonus eiro, tam pievienosies konsultāciju sabiedrības Civitta dibinātājs Adams Saulus Vaina. Fonda mērķis ir piecu gadu laikā investēt 8-12 sabiedrību kontroles akcijās un arī nekontrolējošajās akcijās. Viens ieguldījums būs 3-15 miljoni eiro, min M. Utkevičus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16.maijā Rīgā notiks Sociālās uzņēmējdarbības forums 2018. Šoreiz Forumā tiks runāts par investīciju piesaisti sociālajai uzņēmējdarbībai.

Finanšu un biznesa vadības eksperti sniegs zināšanas par investīciju veidiem un gatavību tām, pieredzē par finansējuma piesaisti dalīsies sociālais uzņēmums «BlindArt» – pirmais ALTUM sociālās uzņēmējdarbības granta saņēmējs Latvijā, kā arī ekoloģiskās modes uzņēmums «Projekts QUID» (Progetto QUID) no Itālijas,kas rada apģērbu kolekcijas, nodarbinot sievietes no sociālā riska grupām. Savukārt pašu investoru redzējumu un vēlmes atklās Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN), SEB banka, Attīstības finanšu institūcija ALTUM un Dānijas Sociālā Kapitāla Fonds (Den Sociale Kapitalfond), kas dažādos sociālās ietekmes uzņēmumos un sociālajās programmās Dānijā un Zviedrijas dienvidu reģionā ieguldījis teju 47 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Biznesa skicēs uzvar sēņu micēlija paneļi, augstskolas izvēles un fizioterapijas aplikācijas

Db.lv, 04.04.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaņu slāpējoši sēņu micēlija paneļi, augstskolas izvēles un fizioterapijas aplikācijas – jauniešu biznesa idejas piesaista vairāk nekā 10 tūkstošus balsu.

Cīņā ar teju tūkstoš jauniešu idejām augstāko novērtējumu Swedbank ideju konkursā “Biznesa skices” saņem skaņu slāpējoši paneļi “Hushroom”, kas ražoti no sēņu micēlija, un divas aplikācijas – “Studefy”, kas palīdzēs izvēlēties piemērotāko augstskolu, un “Re:Shape” – precīzai fizioterapijas vingrinājumu veikšanai mājas apstākļos. Lai iegūtu kāroto uzvaru, konkursa finālā jaunieši piesaistījuši vairāk nekā 10 tūkstošus potenciālo klientu balsu.

“Pagājušajā gadā mana biznesa ideja iekļuva tikai pusfinālā. Tādēļ šogad laicīgi domājām citu biznesa ideju un jau novembrī sākām darboties ar sēņu micēlija akustiskajiem paneļiem. Kaut gan pirmajā mēģinājumā izgatavotie paneļi sapelēja, nenobijāmies un mērķtiecīgi centāmies vēlreiz. Šobrīd strādājam pie ceturtā prototipa veidošanas. Man vislabāk patika video veidošana, taču noteikti nākotnē noderēs arī biznesa plāna rakstīšana, kas palīdzēja ieceri salikt pa plauktiņiem. Arī balsu vākšana bija ļoti vērtīga, un mēs esam atraduši atbalstītājus visā Latvijā, aktīvi iesaistījās visa skola, skolotāji, vecāki, draugi un paziņas, kuri palīdzēja vākt balsis. Mūsu mērķis bija parādīt, ka Jelgavas 4. vidusskolā var tapt vērtīgas biznesa idejas. Aicinām jauniešus domāt par uzņēmējdarbību jau skolas laikā un priecājamies, ka Swedbank konkursā iegūtā nauda palīdzēs mums attīstīt savu biznesu,” akcentē Estere Jungfermane, viena no “Hushroom” idejas autorēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Lielākais ieguvējs no klientiem, kuri maina operatoru saglabājot numuru - Bite Latvija

Sanita Igaune, 11.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bite Latvija pērnā gada ienākumi – 61 milj. eiro; EBITDA peļņa – 12,7 milj. eiro

Pagājušais gads Latvijas telekomunikāciju tirgū ir noslēdzies ar nemainīgu lietotāju skaitu – tāpat kā 2013. gada beigās, arī 2014. gadā Latvijā bija 2,59 milj. aktīvu SIM karšu. Taču, neskatoties uz nemainīgu lietotāju skaitu, mobilo sakaru tirgū kopējie ieņēmumi (neiekļaujot Telekom Baltija datus, kas strādā ar Triatel zīmolu) ir samazinājušies par 5%. Proti, ja 2013. gadā kopējie ieņēmumi bija 338,9 milj. eiro apmērā, tad 2014. gada beigās – 321,9 milj. eiro, tā ir aprēķinājis Civitta analītiķis Mārtiņš Bajārs.

Pērn neliels apgrozījuma pieaugums bija valstī jaunākajam mobilo sakaru operatoram Bite Latvija, bet Tele2 un LMT piedzīvoja apgrozījuma samazinājumu. Pērn par 1% ir samazinājusies arī mobilo sakaru operatoru kopējā EBITDA peļņa (neiekļaujot Telekom Baltija datus), kas 2014. gadā bija 94,9 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas konsultāciju biznesā pēdējā laikā novērojamas uzņēmumu apvienošanās tendences, norāda KPMG Baltics SIA darījumu atbalsta nodaļas direktore Jūlija Māsāne-Ose.

Pirmie bija juristu un advokātu biroji, piemēram, nesenā Borenius un Cobalt apvienošanās, savukārt kā nākamie seko vadības konsultāciju uzņēmumi. Galvenā apvienošanās motivācija ir nepieciešamība piedāvāt saviem klientiem daudz plašāka apjoma pakalpojumus. Nebūs nekāds pārsteigums, ja, sekojot šai tendencei, notiks atsevišķu juridisko biroju apvienošanās ar auditoru lielā četrinieka juridiskajiem birojiem, kas pēdējā laikā ir nozīmīgi auguši un uzņem apgriezienus.

Tomēr jāņem vērā, ka ne vienmēr apvienošanās konsultāciju nozarē norit veiksmīgi. Atšķirīga kompāniju iekšējā kultūra un nespēja vienoties par kopīgiem mērķiem nākotnē ir nopietns risks, kas var apdraudēt sākotnējās ieceres. Kritiski svarīgs apvienošanās veiksmes nosacījums ir vadības līderības prasmes un skaidra struktūrvienību integrācijas stratēģija, uzsver eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEB bankas «Izaugsmes programmu uzņēmumiem» 2.kārtai saņemti vairāk nekā 50 pieteikumi, informē bankas pārstāvji.

No tiem atlasīti 13 uzņēmumi, kuri tuvāko trīs mēnešu laikā izies inovatīvu un biznesa izaugsmei noderīgu apmācību programmu ar mērķi sagatavoties straujākai biznesa izaugsmei. SEB banka šīs programmas īstenošanā šogad ieguldīs 60 tūkstošus eiro.

SEB bankas «Izaugsmes programma uzņēmumiem» tiek īstenota sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta. Tas ir SEB bankas radīts biznesa akselerators, kurā trīs mēnešu laikā uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska līmeņa biznesa ekspertu un mentoru vadībā atklās jaunas biznesa iespējas, izveidos tām atbilstošu biznesa modeli, kā arī izstrādās sešu mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmu individualizācija, pielāgojot tās konkrētai auditorijai, nes augļus un ļauj audzēt uzņēmuma ienākumus, stāsta konsultāciju un biznesa datu analīzes kompānijas Civitta partneris Gatis Bolinskis.

21. janvārī eksperts sadarbībā ar Dienas Bizness konferences vadīs meistarklasi «Kā pasniegt to, ko patiesībā pērk tavs klients jeb mārketinga individualizācija», kuras laikā stāstīs, kā dalīt klientus grupās, lai ar epasta piedāvājumiem panāktu efektīvāko rezultātu, kā arī vadīs praktiskās nodarbības.

«Agrāk gan preču, gan pakalpojumu piedāvājums bija ierobežots – cilvēkiem bija pieejami vien daži televīzijas kanāli un laikraksti, bet preces varēja iegādāties pāris veikalos. Gadu gaitā dažādība un izvēles iespējas ir ievērojami pieaugušas, taču domāšanā ne vienmēr ir izdevies tikt līdzi šīm izmaiņām,» stāsta G. Bolinskis. Viņš novērojis, ka daudzi uzņēmumi mūsdienās aizvien uzskata, ka dažādos laikrakstos vai televīzijas kanālos, kaut arī to auditorija ir atšķirīga, var izvietot vienādas reklāmas vai arī visiem 100 tūkstošiem klientu var sūtīt epastus ar vienādu piedāvājumu. Šajā gadījumā uz epastiem reaģēs maz klientu – labākajā gadījumā 5-10%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Igaunijas uzņēmēji izveido miljonu eiro vērtu izglītības fondu

Lelde Petrāne, 05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēji izveidojuši filantropijas fondu, kura mērķis ir nodrošināt sākuma kapitālu inovatīvām iniciatīvām Igaunijas izglītības jomā. Trīs gados fonds plāno ieguldīt 1 miljonu eiro.

Izglītības fonda iniciatori ir Igaunijas uzņēmēji: Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs un TransferWise līdzdibinātājs Tāvets Hinrikus, taču tajā iesaistījušies arī daudzi citi uzņēmēji. Uzņēmumi, kas līdzdarbojas fondā, ir Civitta, Contriber, Eften, Helmes, Lingvist, Monese, Pipedrive, Superangel, Taxify un TransferWise.

Saskaņā ar plāniem fonds nodrošinās gan vienreizēju, gan ilgtermiņa atbalstu izvēlētajiem projektiem. Tas sagaida ambiciozas iniciatīvas, kas sniegs pozitīvu grūdienu valsts izglītības sistēmai. Lai sasniegtu labāko rezultātu, tas plāno sadarboties ar amatpersonām, izglītības iestādēm un citiem izglītības jomas pārstāvjiem. Galvenais uzsvars tiks likts uz dažādu problēmjautājumu risināšanu. Kā viens no tādiem tiek minēta pedagogu novecošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojas šī Eiropas Savienības fondu perioda beigas, taču Latvija vēl nav gatava finansējuma samazinājumam

Kaut arī eksperti norāda, ka nākotnē nauda pavisam neizsīks, atsevišķas nozares finansējumu vairs nesaņems, turklāt periodu maiņas varētu veicināt ekonomikas izaugsmes bremzēšanos. Lai veiksmīgi tiktu pāri šim periodam, valdībai jau savlaicīgi bija jāgatavo budžeta uzkrājumi, turklāt vēl strauji augošās ekonomikas brīdī, kad ienākumi palielinās, tas ir īpaši aktuāli. Līdz šim tas nav darīts, līdz ar to šis jautājums būs jaunās valdības dienas kārtībā.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

2014.–2020. gadā Eiropas Komisija Latvijai Kohēzijas politikas ietvaros ir atvēlējusi 4,5 miljardus eiro. Runājot par ES fondiem, parasti tiek pieminēts tikai tas, kas pieejams Latvijā, taču kompānijas Civitta Latvija projektu vadītājs Reinis Budriķis iesaka skatīties plašāk, jo ir iespēja pieteikties arī papildu finansējumam programmās, kas ir vienotas visām valstīm. Tajā pašā laikā institūciju pārstāvji uzsver – ir jārēķinās, ka nākamajā Eiropas Savienības plānošanas periodā finansējums saruks, tiesa, būs jomas, kas iegūs. Taču, lai nebūtu nepatīkamu pārsteigumu, ņemot vērā straujo ekonomisko izaugsmi, valstij vajadzētu veidot uzkrājumus, par kuru neveidošanu ne reizi vien valdība saņēmusi pārmetumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kā desmit gadu laikā mainījies mobilo sakaru pakalpojumu tirgus?

Žanete Hāka, 07.03.2016

Kopējais mobilo pakalpojumu tirgus klientu skaits

2005. gadā: aptuveni 2 miljoni
2010.gadā: aptuveni 2,3 miljoni
Izmaiņas, salīdzinot ar 2005.gadu: +15%
2015.gadā: aptuveni 2,6 miljoni
Izmaiņas, salīdzinot ar 2010.gadu: +13%

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru pakalpojumu tirgus apgrozījums 10 gadu laikā ir samazinājies par 8%, informē konsultāciju un biznesa datu analīzes kompānijas Civitta analītikas un vadības konsultāciju uzņēmumu grupas partneris Mārtiņš Bajārs.

Īss atskats uz Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu tirgūu 2005. gadā

2005. gads: iPhone vēl nav pieejams. Nokia nesen izlaida Nokia N70/N90 – jaunu un modernu viedtālruni; tam gan nav skārienjūtīgā ekrāna. LMT ievieš EDGE GPRS tehnoloģiju, kas nodrošina ātrumu 236 kilobiti sekundē. Tikmēr Tele2 pirmie Latvijā piedāvā sakaru pārraidi, izmantojot 3G bāzes stacijas. LMT ir tikko ieviesuši pakalpojumu Mobilais TV, kā arī jaunu pieslēguma veidu: Formula, ar pazeminātiem tarifiem zvaniem LMT tīklā, bez abonēšanas un savienojuma maksas. Latvijas mobilo sakaru pakalpojumu tirgū ienāk Bite, tādēļ divu operatoru vietā ir trīs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

SEB banka izsludina pieteikumu pieņemšanu Izaugsmes programmas trešajam ciklam

Db.lv, 31.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot pērn aizsākto Izaugsmes programmu uzņēmumiem, SEB banka ir izsludinājusi pieteikumu pieņemšanu programmas trešajam ciklam, kas notiks no marta līdz jūnijam.

Programmas mērķis ir palīdzēt uzņēmumiem sagatavoties straujai biznesa izaugsmei caur inovācijām un digitālajām tehnoloģijām. Programmas laikā 15 uzņēmumi gan vietēja, gan starptautiska līmeņa biznesa ekspertu un mentoru vadībā atklās jaunas biznesa iespējas, izveidos tām atbilstošu biznesa modeli, kā arī izstrādās sešu mēnešu rīcības plānu savu izaugsmes mērķu sasniegšanai.

Uzņēmumu izaugsmes programmu SEB banka īsteno sadarbībā ar vadības konsultāciju uzņēmumu Civitta Latvija.

SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars: «Ir daudzi uzņēmumi, kuri ir jau sasnieguši labus biznesa apjomus, vēlas augt tālāk, taču nezina, kā to izdarīt. Izaugsmes programmas uzņēmumiem galvenais uzdevums ir palīdzēt atrast savu ceļu. Pēc pirmajos divos ciklos iegūtās pieredzes esam pilnveidojuši programmas saturu, tādēļ esmu pārliecināts, ka trešā cikla dalībnieki saņems labāko iespējamo atbalstu, lai sagatavotos sava biznesa lēcienam uz nākamo līmeni!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katram no uzņēmuma klientiem ir sava lēca, ar kuru viņš filtrē saņemto informāciju – kaut kam piekrīt, kaut ko noraida, bet citu pat nepamana. Līdz ar to, lai piedāvātu produktu, kas apmierinātu pēc iespējas lielāku klientu skaitu, uzņēmumam jāzina, kā šīs lēcas atpazīt.

Lai veicinātu izpratni uzņēmumu pārstāvju vidū, kā strādāt, lai piedāvātu klientam to, kas viņam nepieciešams, Dienas Bizness ceturtdien, 18.maijā, rīko meistarklasi “Saskaņo uzņēmuma piedāvājumu ar klienta lēcām jeb kā būt nozīmīgam savam klientam”. Tajā Civitta Latvia partneris Gatis Bolinskis iepazīstinās klātesošos ar to, kā izvēlēties uzņēmumam atbilstošāko klientu grupu; kā koriģēt sava piedāvājuma pasniegšanu, lai tas būtu klientam nozīmīgāks nekā konkurējošais; kā arī parādīs, kāds ir kvantitatīvu pētījumu datos pamatots skatījums uz tirgu caur klientu motivācijas prizmu.

Katrs no mums uz pasauli skatāmies savādāk un redzam to, ko neredz cits, stāsta G. Bolinskis, piebilstot, ka tas ir atkarīgs no dažādiem aspektiem. Cilvēkiem ir uzskatu sistēma, kurai tas tic un ja viņam pienāk kāda informācija, kas ir pretrunā ar šo sistēmu, tad smadzenēs ieslēdzas bloks, kas to nelaiž cauri. «Kā piemēru var minēt – Latvijā ir daudz cilvēku, kas uzskata, ka valdība viņiem nedod naudu, lai viņi var pietiekami labi dzīvot, savukārt daļa domā pilnīgi pretēji.»

Komentāri

Pievienot komentāru