Ar franču šarmu Rīgā 

Veiksmes noslēpums ir iesaistīties visos uzņēmējdarbības procesos no A līdz Z.

Anda Asere, 29.11.2012
1/21

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Tā uzskata kafejnīcas un vintage lietu veikaliņa Bonēra radītājas Aija Lejiņa un Grēta Gorjučko. Bonēru atvēra brīdī, kad Rīgu pārņēma bulciņu aromāts un teju ik uz stūra bija pa kādai kafejnīcai, no kurām daļa visai drīz beidza savu eksistenci. Kā Bonērai izdevies atrast savu vietu? «Mums ir palīdzējusi absolūti minimālā vai pat nekāda pieredze šajā jomā. Mums nav bijis bail eksperimentēt ar lietām, ar kurām citi nebūtu uzdrošinājušies. Mums nebija bail, jo nezinājām, no kā baidīties,» saka Aija Lejiņa, Bonēras līdzīpašniece, kura atzīst, ka ar šodienas zināšanām būtu jāsakrāj liela drosme, lai vēlreiz sāktu ko tādu. Kopumā bizness neesot viegls, jo te saskaras divas nozares (sabiedriskā ēdināšana un tirdzniecība) un vēl trešā – kafejnīcā rīko koncertus un dažādus pasākumus. «Viens no noslēpumiem, kāpēc vēl dzīvojam, attīstāmies un virzām jaunas idejas, ir tas, ka šeit mēs esam radījušas ļoti personisku vietu, kur nav atdalīti īpašnieki un pārējie cilvēki. Mēs no A līdz Z esam iesaistījušās visos iespējamos procesos,» teic A. Lejiņa.

Nereti viņu paziņas un draugi, kas ar biznesu nav saskārušies un kam ir darbalaiks no deviņiem rītā līdz sešiem vakarā, domā, ka Bonēras saimnieces var atļauties nebūt darbā deviņos vai iet prom trijos. «Mums darba laiks ir 24 stundas diennaktī, septiņas dienas nedēļā. Pat, ja fiziski neesam darbā, domas ir šeit, un darbinieki zvana ar jautājumiem, problēmām. Nepārtraukti. Nebeidzami,» norāda A. Lejiņa.

Sākotnēji viņa pati gatavoja kūkas, jo likās, ka neviens cits to tik labi nevarētu. Tāpat jauno uzņēmēju entuziasmā abas strādājušas no rīta līdz vakaram. Tagad līdz ar pieredzi viņas ir sapratušas, ka procesi neapstājas tikai tāpēc, ka tos deleģē citiem, turklāt šādi var izdarīt vairāk. Tomēr gandrīz katru dienu abas ir uz vietas. «Neatceros, kad es šeit nebūtu bijusi. Mēs joprojām strādājam zālē un pildām viesmīļa un bārmeņa lomu,» teic A. Lejiņa. Vienubrīd viņas no šo pienākumu pildīšanas bija pagājušas maliņā, tomēr, lai uzraudzītu situāciju, nepieciešams iesaistīties. Tāpat ir patīkami personiski aiznest kafiju patstāvīgajiem klientiem, kam arī ir prieks sasveicināties, aprunāties ar īpašniecēm.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

 

Tevi varētu interesēt

Lielākā rosība kvartālā ap Veco Ģertrūdes baznīcu Rīgā ir tieši darba dienās;...

Nepalaid garām

Ja valsts eksperts apgalvo, ka šķeldu ceļa uzturēšana izmaksās 10 miljonus nākamo...

Eiropas Savienības prioritātes ir mainījušās. Tuvākajā laikā var sākt mainīties Eiropas ekonomiskie...

Igauņi pirmie pārgāja uz dabasgāzes izmantošanu sabiedriskajā transportā un Tallinā gandrīz...

"Dienas Bizness" sadarbībā ar "Lursoft" ik gadu izdod zīmola izdevumu "TOP 500",...

No šīs sadaļas

Jaunā māmiņa izveido bērnu preču veikalu Pai:Pai, kur atrodams tikai vietējo ražotāju...

Filca rotaļlietu ražošanas SIA Wooly World plāno nākamajā gadā pārkāpt mikrouzņēmuma...

Kosmētikas gatavošana skaistumkopšanas salonā pārtop dabīgās kosmētikas ražotnē....

Strādāt kāda pakļautībā Lindai Bērziņai nebija īsti pa prātam; cepures sasildīta viņa...

SIA CDI jau desmito gadu uztur un papildina studentu darbu bāzi -...

Privātās iniciatīvas konkurē ar Eiropas Savienības fondu un valsts atbalstītiem biznesa inkubatoriem...

Valenky vietu tirgū centīsies iegūt ar svaigu «dvesmu» -siltajiem, bet izskata ziņā...

Pirmajiem Latvijā ražotajiem kafijas automātiem ar Pando zīmolu nākamgad vajadzētu nonākt pie...

Mūsu komanda strādā pie risinājumiem, kur mobilais telefons ir darba rīks. Pasaule...

Kādas mājas pagalms Ogrē pārtapis par vērienīgu būvlaukumu – tur savas preces...