Pasaulē

Arī Air Berlin nākas ķerties pie atlaišanām un reorganizācijām

Jānis Rancāns, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Vācijas otra lielākā aviokompānija Air Berlin atlaidīs aptuveni 10% no saviem 9,3 tūkstošiem darbinieku, lai tādējādi nodrošinātu savu konkurētspēju piesātinātajā tirgū un cīnītos ar augsto degvielas un sliktā ekonomikas stāvokļa Eiropā izraisītajām sekām.

Atlaižot darbiniekus Air Berlin līdz gada beigām cer ietaupīt 400 miljonus eiro. Tāpat lidsabiedrība iecerējusi samazināt savā īpašumā esošo lidmašīnu skaitu no 158 līdz 142 gaisa kuģiem. Laikraksts The Wall Street Journal pieļauj, ka Air Berlin varētu atteikties arī no atsevišķiem maršrutiem, lai samazinātu zaudējumu apjomus. Lidsabiedrība ar zaudējumiem strādājusi jau kopš 2007. gada.

2011. gadu Air Berlin noslēdza ar 271,8 miljonus eiro lieliem zaudējumiem, kas bija vairāk nekā dubultkārtīgs zaudējumu pieaugums salīdzinot ar gadu iepriekš. Tikmēr aizvadīto gadu Air Berlin izdevies noslēgt ar 119,8 miljonus eiro lieliem zaudējumiem, liecina Bloomberg aptaujāto analītiķu prognozes.

Finanšu grūtībās nonākusi arī cita pazīstama Eiropas aviokompānija SAS. Aizvadītā gada beigās SAS pieņēma lēmumu par apjomīgu taupības pasākumu veikšanu, lai tādējādi izglābtos no bankrota. Aviokompānija iecerējusi atteikties no Norvēģijas meitasuzņēmuma, par vairākiem tūkstošiem samazināt darbavietu skaitu, kā arī «griezt» algas. Lidsabiedrība cer pārdot arī aktīvus aptuveni 445 miljonu ASV dolāru vērtībā. Tomēr ar visu to vairāki aviācijas analītiķi prognozējuši, ka SAS var neizturēt 2013. gadu.

Vēstīts, ka Air Berlin pērn pārvadājusi 27,95 miljonus pasažieru, tādējādi kļūstot par sesto lielāko Eiropas aviokompāniju pēc pārvadāto pasažieru skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu investors Hanss Rūdolfs Vērls ir gatavs par 500 miljoniem eiro iegādāties grūtībās nonākušo Vācijas otro lielāko aviokompāniju Air Berlin.

«Mēs smagi strādājām, lai varētu izteikt šādu piedāvājumu, saņemot palīdzību ne tikai no ekspertiem, bet arī (..) no Air Berlin darbiniekiem, pasažieriem un biznesa partneriem,» sociālajā tīklā Facebook paziņoja Vērls, kurš 2003.gadā par simbolisku summu - vienu eiro- iegādājās no aviokompānijas British Airways uzņēmumu Deutsche BA, ko pēc tam pārdeva Air Berlin.

Vērlam piederošais uzņēmums Intro svētdien piedāvāja nekavējoties samaksāt par Air Berlin 50 miljonus eiro un pēc tam vēl 450 miljonu eiro, atkarībā no tā, kā aviokompānijai klāsies.

Vērls sacīja, ka Intro vēlas iegādāties Air Berlin kā vienotu veselumu, nevis iepirkt daļas, un aicināja arī citus potenciālos pircējus, tostarp Lufthansa, Condor un TUI pievienoties viņa centieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākusī Vācijas otrā lielākā aviokompānija Air Berlin otrdien paziņoja, ka iesniedz tiesā maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošinās finansiālu atbalstu.

Air Berlin norāda, ka pēc Etihad Airways finanšu palīdzības pārtraukšanas aviokompānija secinājusi, ka tai vairs nav iespējama pozitīva virzība uz priekšu.

Tikmēr Vācijas Ekonomikas un Transporta ministrijas nekavējoties izplatījušas paziņojumu, lai mazinātu ceļotāju bažas, pavēstot, ka valdība nodrošinās 150 miljonu eiro aizdevumu, lai aviokompānija pagaidām spētu nodrošināt lidojumus.

Savukārt Vācijas nacionālā lidsabiedrībai Lufthansa atsevišķā paziņojumā norādīja, ka ved sarunas ar Air Berlin par iespējām pārņemt daļu no Air Berlin grupas.

Air Berlin iepriekšējos divos gados kopumā cietusi zaudējumus 1,2 miljardu eiro apmērā, un aviokompānijas dzīvotspēja balstījās uz Etihad Airways nodrošinātajiem finanšu līdzekļiem. Etihad Airways pieder 29% Air Berlin akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lufthansa par interesi iegādāties airBaltic: Nevaram to komentēt

Egons Mudulis, 01.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Konsolidācija palīdz iegūt lielāku tirgus daļu vairākās valstīs, ļaujot mums nostiprināties tiešo pārvadājumu jomā.

Pārņem daļu no Air Berlin, vēlas pirkt Alitalia daļas, attīsta dažādas klases lidsabiedrības, diversificē floti un investē digitalizācijā

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda Lufthansa grupas viceprezidents Dr. Štefans Kroicpaintners, kas ir atbildīgs par grupas pakalpojumu pārdošanu Eiropā, Vidējos Austrumos un Āfrikā, un grupas runasvīrs šajos reģionos Boriss Ogurskis.

Rīgā jums ir samērā maza tirgus daļa – 3,3% pērn. Kāda ir Lufthansa vieta pasaulē?

Esam lielākā aviācijas grupa pasaulē ar trīsdaļīgu stratēģiju. Pirmais pīlārs ir augstākās klases lidsabiedrības, otrs – aviolīnijas, kas veic tiešos savienojumus, un trešais – pakalpojumu kompānijas kā Lufthansa Technik, LSG, kas ir ēdināšanas kompānija, Lufthansa Cargo, kas veic kravu pārvadājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākās aviokompānijas Lufthansa vadītājs Karstens Špors izteicies, ka cer no grūtībās nonākušās Vācijas otras lielākās lidsabiedrības Air Berlin iegādāties līdz 78 lidmašīnām.

Galvenā prioritāte ir stabilizēt statusu attiecībā uz 38 lidmašīnām, kuras Lufthansa jau šobrīd nomā no Air Berlin, žurnālistiem trešdienas vakarā norādīja Špors.

Papildus tam «mēs vēlamies iegūt vēl 20 līdz 40 lidmašīnas zemo cenu struktūrvienībai Eurowings, panākot to ar dabisku pieaugumu vai ar iegādēm no Air Berlin,» skaidroja Špors.

Viņš uzskata, ka tas būtu maksimālais lidaparātu skaits, ko konkurences regulatori būtu gatvi pieņemt.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

EK apstiprina Vācijas valdības 150 miljonu eiro aizdevuma piešķiršanu Air Berlin

LETA, 05.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pirmdien apstiprinājusi Vācijas valdības ieceri piešķirt grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviokompānijai Air Berlin 150 miljonu eiro aizdevumu, lai ļautu tai apkalpot pasažierus, kamēr lidsabiedrībai tiek meklēts pircējs.

Šis aizdevums ļaus mierīgi likvidēt maksātnespējīgo Air Berlin, neietekmējot konkurenci vienotajā tirgū, skaidro EK.

Komisija norāda, ka Vācijas valdība 15.augustā to informējusi par ieceri piešķirt aviokompānijai 150 miljonu eiro aizdevumu, ņemot vērā Air Berlin maksātnespēju.

EK vēsta, ka šī aizdevuma mērķis ir turpmākajos mēnešos nodrošināt iespēju Air Berlin apkalpot pasažierus, kamēr vienlaikus tiek veiktas pārrunas par lidsabiedrības aktīvu pārdošanu.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošinās finansiālu atbalstu.Tikmēr Vācijas Ekonomikas un Transporta ministrijas nekavējoties izplatīja paziņojumu, lai mazinātu ceļotāju bažas, pavēstot, ka valdība nodrošinās 150 miljonu eiro aizdevumu, lai aviokompānija pagaidām spētu nodrošināt lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air Berlin pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu turpinās ar Lufthansa un EasyJet

LETA, 26.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušā Vācijas otra lielākā lidsabiedrība Air Berlin pirmdien apstiprināja, ka veic pārrunas ar Vācijas lielāko aviokompāniju Lufthansa un Lielbritānijas EasyJet, lai pārdotu daļas no sava biznesa.

Pārrunas ar Lufthansa un EasyJet tagad turpināsies līdz 12.oktobrim, pēc padomes sanāksmes norādīja Air Berlin.

Tehniskā informācija attiecībā uz lidsabiedrības likvidēšanu tiks izstrādāta tuvāko nedēļu laikā un jebkura gala vienošanās būs jāapstiprina Eiropas regulatoriem.

EasyJet ir izrādījusi interesi tikai saistībā ar pasažieru aviokompānijas daļu iegādi, bet Lufthansa izteiktais piedāvājums aptver struktūrvienību LGW un Austrijas lidsabiedrību Niki, kā arī daļas no Air Berlin.

Jau ziņots, ka Air Berlin augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs trešdien pavēstīja, ka viņa vadītā lidsabiedrība neizteiks iegādes piedāvājumu grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai aviosabiedrībai Air Berlin.

Vienlaikus O’Līrijs izteicis kritiku Vācijas valdībai, kas, pēc viņa uzskatiem, dara visu iespējamo, lai labumu šajā situācijā gūtu nacionālā lidsabiedrība Lufthansa.

Vairākas aviokompānijas šobrīd veic pārrunas par iespējamu Air Berlin aktīvu iegādi pēc tam, kad lidsabiedrība šā mēneša sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu.

Preses konferencē Berlīnē O’Līrijs norādīja, ka Ryanair šajā procesā piedalīsies vien tad, ja tas būs godīgs un atklāts.

Viņš uzskata, ka Vācijas valdība un vēl divas Vācijas aviokompānijas sadarbojas, lai ļautu Lufthansa pārņemt Air Berlin, tādējādi pārkāpjot konkurences noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Air Berlin veic pārrunas par lidmašīnu pārvietošanu uz jaunu aviokompāniju

LETA, 05.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar zaudējumiem strādājošā Vācijas aviokompānija Air Berlin trešdien paziņoja, ka pārrunās iespējas pārvietot daļu no tās lidmašīnu flotes uz jaunu grupu, ko izveidos Vācijas tūrisma gigants TUI un Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība Etihad Airways.

Air Berlin apspriedīs iespējas nodot 35 lidmašīnas, tostarp 14, kuras jau tiek nomātas no TUI struktūrvienības TUIfly, jaunai aviokompānijai, kuru izveidos TUI un Etihad Airways, norāda lidsabiedrība.

Šī plāna realizācija gan ir atkarīga no veiksmīgām pārrunām un regulatoru apstiprinājuma.

Atsevišķā paziņojumā Etihad Airways pavēstīja, ka jaunā aviosabiedrība apkalpos visaptverošu maršrutu tīklu no Vācijas, Austrijas un Šveices.

Air Berlin akcionārs Etihad Airways pēdējos gados palīdzējis ar regulārām investīcijām uzturēt Vācijas aviokompānijas darbību.

Air Berlin pirms mēneša paziņoja par restrukturizācijas plānu, kas paredz samazināt tās lidmašīnu skaitu un likvidēt 1200 darbavietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Latvijā bāzētā aviokompānija Primera Air bankrotēja, jo auga par ātru

Egons Mudulis/Zane Atlāce - Bistere, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nozares eksperti kā iemeslu Latvijā bāzētās zemo cenu aviokompānijas Primera Air bankrotam min ilgtspējas trūkumu izvēlētajā attīstības modelī.

«Par daudz izaugsmes, ko nespēja pacelt. Īstermiņā zaudējums Latvijas ekonomikai, bet pieredze rāda, ka vieta tukša nepaliek,» par kārtējo upuri gaisa pārvadājumu jomā, kur valda asa konkurence, norāda aviācijas eksperts Tālis Linkaits. Viņš arī atzīmējis, ka pērn Latvijā bazētajā kompānijā bija 113 darbinieki, 95 milj. eiro apgrozījums, bet 1,5 milj. eiro samaksāti nodokļos.

Par lēmumu uzsākt bankrota procedūru Primera Air paziņoja jau pirmdien.1.oktobrī pilotiem un stjuartiem adresētajā kompānijas lidojumu vadītāja izsūtītajā epastā. Tajā kā viens no iemesliem šādam iznākumam minētas augstās izmaksas. Proti, jauno Airbus lidmašīnu piegāžu aizkavēšanās likusi lidaparātus nomāt, izmaksām kļūstot pārāk augstām. Savukār Airbus piegāžu kavēšanās saistīta ar problēmām dzinēju ražošanā, vēstīja Bloomberg. Primera vairāku mēnešu ilgie centieni sameklēt ilgtermiņa finansējumu nevainagojās panākumiem, līdz ar ko tai nav bijusi cita izvēle, kā vien uzsākt bankrota procedūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni 1400 grūtībās nonākušās Vācijas otras lielākās lidsabiedrības «Air Berlin» darbinieki drīzumā varētu zaudēt darbu, daļu no viņiem atlaižot jau šī mēneša beigās, liecina arodbiedrības rīcībās nonākuši dokumenti.

Lielu daļu darbvietu paredzēts likvidēt starp lidsabiedrības lidostās strādājošajiem un administrācijas darbiniekiem, kuru darba līguma termiņš beidzas šā mēneša beigās vai 2018.gada februārī.

Tāpat informācija liecina, ka «Air Berlin» drīzumā varētu pārtraukt pakalpojumu sniegšanu, lidojumus turpinot vien tās struktūrvienībai «Niki».

Jau ziņots, ka «Air Berlin» augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība «Etihad Airways» - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Tikmēr «Air Berlin» pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu šobrīd turpina ar Vācijas lielāko aviokompāniju «Lufthansa» un Lielbritānijas «EasyJet».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grūtībās nonākušajai Vācijas otrajai lielākajai lidsabiedrībai «Air Berlin» jāpārtrauc visu lidojumu veikšana līdz oktobra beigām, pirmdien paziņoja aviokompānija.

«Cik mēs zinām, tad lidojumu veikšana vairs nebūs iespējama, vēlākais, pēc 28.oktobra, ņemot vērā maksātnespējas noteikumus,» darbiniekiem nosūtītā vēstulē norāda lidsabiedrības vadītājs Tomass Vinkelmans.

«Air Berlin» augusta sākumā tiesā iesniedza maksātnespējas pieteikumu, jo tās lielākais akcionārs - Abū Dabī bāzētā lidsabiedrība «Etihad Airways» - vairs nenodrošina finansiālu atbalstu.

Aviokompānija spējusi turpināt darbību, pateicoties ārkārtas aizdevumam no Vācijas valdības.

Savukārt «Air Berlin» struktūrvienības «Niki» un LGW pašas nav bankrotējušas un spēs turpināt lidojumus arī pēc oktobra beigām.

Tikmēr «Air Berlin» pārrunas par aviokompānijas daļu pārdošanu šobrīd turpina ar Vācijas lielāko aviokompāniju «Lufthansa» un Lielbritānijas «EasyJet».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Air Berlin likvidators tiesā iesūdz Etihad Airways, pieprasot divu miljardu eiro kompensāciju

LETA, 14.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējīgās Vācijas aviokompānijas Air Berlin likvidators tiesā iesūdzējis tās lielāko akcionāru - Abū Dabī bāzēto lidsabiedrību Etihad Airways, pieprasot kompensāciju līdz divu miljardu eiro apmērā, piektdien paziņoja Berlīnes reģionālā tiesa. Administrators Lukass Flethers lūdzis tiesnešus piešķirt Air Berlin 500 miljonus eiro un izdod rīkojumu, kas pieprasa papildu kompensācijas. Flethers norāda, ka Etihad Airways atteicās no 2017.gada aprīlī panāktās vienošanās turpmākos 18 mēnešus atbalstīt Air Berlin. Tādējādi Etihad Airways pērn augustā pārtrauca atbalsta sniegšanu Vācijas lidsabiedrībai, novedot to pie bankrota. Etihad Airways kopš 2011.gada piederējuši 29,2% Air Berlin akciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārotāju uz vācu kompānijas aktīviem netrūkst; airBaltic jāmeklē jauns sadarbības partneris, trešdien ziņo laikraksts Dienas Bizness.

Eiropas Komisija devusi zaļo gaismu Vācijas plānam piešķirt maksātnespējīgajai lidsabiedrībai Air Berlin (AB) īstermiņa aizdevumu 150 milj. eiro apmērā. Vācieši šādu lēmumu pieņēma pēc tam, kad Apvienoto Arābu Emirātu aviokompānija Etihad kā lielākais AB akcionārs izlēma pārtraukt finansiālās palīdzības piešķiršanu zaudējumus nesošajai Vācijas otrajai lielākajai lidsabiedrībai. Aizdevums ļaus AB turpināt pakalpojumu sniegšanu, kamēr notiek sarunas par tās aktīvu pārdošanu. Paredzēts, ka beigās AB savu darbību pārtrauks.

Uz jautājumu, ko AB notiekošais nozīmē airBaltic, uzņēmuma korporatīvās komunikācijas vadītāja Alise Briede norādīja, ka Latvijas lidsabiedrības sadarbības partnera līgums (codeshare agreement) ar AB pašlaik ir spēkā esošs līdz tālākai informācijai. Pēc viņas teiktā, airBaltic ir 21 šāds līgums, kas ļauj tai nodrošināt pasažieriem ērtākus savienojumus un izdevīgākus piedāvājumus ar citu lidsabiedrību nodrošinātajiem lidojumiem. airBaltic Vācijas virziena attīstībā ir daudz investējis, un AB kā partneris bija būtisks elements Latvijas nacionālās lidsabiedrības stratēģijā, norāda AirBaltic padomes loceklis Kaspars Briškens, piebilstot, ka «attiecībā uz Vāciju kolēģi meklē alternatīvas».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperti: Abu Dabī tiešā lidojuma uzsākšana ir pirmais solis jauna airBaltic akcionāra piesaistē

Līva Melbārzde, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāru tiešo reisu uzsākšana uz Apvienotajiem Arābu Emirātiem, visticamāk, ir izskaidrojama ar potenciālu Etihad Airways ienākšanu airBaltic kā investoram, lēš eksperti; airBaltic pagaidām to noliedz.

DB jau rakstīja, ka no 16. decembra airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas.

«Es pieļauju, ka tas ir pirmais solis Etihad kā investora piesaistē. Etihad pašlaik jau pieder 29,2 procenti Air Berlin un Air Berlin Etihad ienākšana 2011. gada nogalē nozīmēja finansiālu glābiņu. Kopš tā brīža Air Berlin no Etihad jau ir saņēmis vairāk nekā 200 milj. eiro aizdevumu,» norāda aviācijas eksperts Olivers Šlēgls. «Etihad vēlas visās aviosabiedrībās, ar kurām sadarbojas, gūt ietekmi, turklāt Abu Dabī bāzētajai aviokompānijai Etihad Airways naudas netrūkst,» piebilst O. Šlēgls, sakot, ka Etihad, atbilstoši ES likumdošanai, tomēr varētu būt tikai airBaltic mazākumakcionārs, pretējā gadījumā airBaltic zaudētu savus maršrutus Krievijā un Turcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijā pirmdien tiesā tiekas kreditoru komisija, lai lemtu par bankrotējušās Austrijas lidsabiedrības «Niki» nākotni.

Komisija lems, vai bankrotējušās Vācijas aviokompānijas «Air Berlin» struktūrvienību pārdot Lielbritānijas nacionālās aviosabiedrības «British Airways» īpašniecei – holdingkompānijai «International Airlines Group» (IAG) - kā plānots, vai meklēt citu pretendentu.

Starp interesentiem uz «Niki» iegādi ir pats Austrijas bijušais autosacīkšu braucējs Nikijs Lauda, kurš lidsabiedrību dibināja 2003.gadā un pameta to 2011.gadā.

Lauda norāda, ka viņš ir apvienojies ar tūroperatoru «Thomas Cook», lai izteiktu kopīgu piedāvājumu.

Kā ziņots, IAG decembrī pavēstīja par ieceri iegādāties «Niki».

Saskaņā ar iecerēto darījumu IAG samaksās 20 miljonus eiro par «Niki» aktīviem un nodrošinās šai lidsabiedrībai likviditāti līdz 16,5 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju baņķieru sabiedrība Prudentia patlaban turpina runāt ar visiem potenciālajiem investoriem, kuri iepriekš ir izrādījuši interesi par aviosabiedrības airBaltic iegādi, sacīja Prudentia partneris Kārlis Krastiņš.

«Līdz šim esam bijuši atvērti proaktīviem investoru piedāvājumiem, kas ir izteikti agrāk. Brīdī, kad valdība atguva kontroli pār uzņēmumu, nopietni tirgus spēlētāji saprata, ka airBaltic atkal ir drošās rokās un var runāt par tālāku nākotni. Iespējams, ka bija arī tādi investori, kas cerēja ar valdību kaut ko ātri sarunāt. Visi interesenti tika uzklausīti, turpinām uzklausīt un neviens nopietns investors nav ticis atraidīts, bet līdz šim izteiktie piedāvājumi nav bijuši tik gatavi un līdz galam izstrādāti,» intervijā Nozare.lv sacīja K. Krastiņš.

Viņš skaidroja, ka iepriekš ir bijušas sarunas ar Turkish Airlines un šīs sarunas joprojām turpinās. Tāpat martā bija vizīte Persijas līča valstīs, bija tikšanās ar trīs aviosabiedrībām - Qatar Airways, Ettihad un Emirates Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patiešām lētas gaisa satiksmes dienas ir skaitītas, brīdina Vācijas gaisa ceļojumu nozares asociācija, norādot, ka aviokompānijām jāpalielina sava peļņa, lai tās paliktu maksātspējīgas, raksta thelocal.de.

«Lidošana kļūs dārgāka,» sacījis Klauss-Peters Siglohs, asociācijas prezidents. «Ļoti lēto biļešu laiks tuvojas noslēgumam,» viņš teicis laikrakstam Hamburger Abendblatt.

«Vidējai pelņai jāpieaug, ja nākotnē vēlamies maksātspējīgas aviokompānijas,» viņš norādījis.

Vācijas aviokompānijas Lufthansa un Air Berlin patlaban saskaras ar grūtībām un cenšas samazināt savas izmaksas. Lufthansa šā gada pirmajā pusē strādājusi ar 168 miljonu eiro zaudējumiem, bet Air Berlin gada otrajā ceturksnī cietusi 66 miljonu eiro zaudējumus.

Lufthansa biļešu cenas jau sāk augt, liecinot vēstule investoriem. Arī aviokompānijas pārstāvis apliecinājis, ka «lidošana kļūst dārgāka».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Vācijas regulators kritizē Lufthansa par nepamatotiem biļešu cenu kāpumiem

LETA--AFP, 28.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas Federālais karteļu apkarošanas birojs «Bundeskartellamt» ceturtdien kritizēja nacionālās aviokompānijas «Lufthansa» apgalvojumus, ka nesenie cenu kāpumi lidojumiem iekšzemes maršrutos saistīti ar automatizētu biļešu reģistrēšanas programmatūru, norādot, ka uzņēmumiem nevajadzētu «slēpties aiz algoritmiem».

«Bundeskartellamt» izmeklē sūdzības, ka «Lufthansa» biļešu cenas atsevišķos maršrutos piedzīvojušas strauju kāpumu pēc tam, kad maksātnespējīgais konkurents «Air Berlin» oktobra nogalē pārtrauca veikt reisus.

«Lufthansa» noliegusi, ka tā veikusi izmaiņas cenu noteikšanas metodēs, skaidrojot, ka tās pilnībā automatizētā sistēma vienkārši reaģējusi uz pieprasījuma kāpumu pēc «Air Berlin» sabrukuma un tādējādi uzrādījusi augstākas vidējās cenas.

Taču intervijā laikrakstam «Sueddeutsche Zeitung» «Bundeskartellamt» prezidents Andreass Munds sacīja, ka šis apgalvojums neiztur kritiku.

Aviācijas nozares eksperti apgalvo, ka «Lufthansa» biļešu cenas atsevišķos maršrutos pieaugušas par 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» otrdien paziņoja, ka panākusi vienošanos iegādāties 75% akciju jaunajā lidsabiedrībā «Laudamotion», kas pieder Austrijas bijušajam autosacīkšu braucējam un uzņēmējam Nikijam Laudam.

«Ryanair» norāda, ka sākumā iegādāsies 24,9% akciju, bet akciju daļu palielinās, cik ātri vien iespējams, pēc Eiropas Komisijas apstiprinājuma saņemšanas.

«Laudamotion» aizstās bankrotējušās Vācijas aviokompānijas «Air Berlin» bijušo Austrijas struktūrvienību «Niki».

«Ryanair» par 75% «Laudamotion» akciju maksās mazāk nekā 50 miljonus eiro, kā arī papildu 50 miljonus eiro, lai finansētu aviosabiedrības darbības uzsākšanu un pamatdarbības izdevumus pirmajā darbības gadā.

Tāpat «Ryanair» Austrijas lidsabiedrībai iznomās sešus savus lidaparātus un darbiniekus, palielinot «Laudamotion» floti līdz 21 lidmašīnai.

Pirmās formulas (F-1) autosacīkšu leģenda Lauda 2003.gadā izveidoto «Niki» pārdeva «Air Berlin» 2011.gadā, taču janvārī to atpirka un pārdēvēja par «Laudamotion».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Zemo cenu aviokompānijām rekordizaugsme

Jānis Rancāns, 08.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair aizvadītajā gadā pārvadājusi rekordlielu skaitu pasažieru. Kopumā kompānijas pakalpojumus izmantojuši 79,6 miljoni pasažieru, kas ir pieaugums 4% apmērā, salīdzinot ar gadu iepriekš.

Pasažieru skaita ziņā Ryanair aizvadītajā gadā bija otra lielākā Eiropas aviokompānija, piekāpjoties vienīgi Vācijas Lufthansa, kas pērn pārvadājusi 95,95 miljonus pasažieru, liecina statistikas dati.

Trešo vietu ieņem Francijas aviokompānija Air France, kura pērn pārvadājusi 71,46 miljonus pasažieru. Pasažieru skaitu ievērojami (par 6,7 miljoniem) audzēt izdevies Lielbritānijas zemo cenu aviokompānijai easyJet, kura kopumā 2012. gadā pārvadājusi 54,41 miljonu pasažieru. EasyJet pērn bijusi arī straujāka izaugsme nekā tās konkurentam Ryanair.

Piektajā vietā pēc pārvadāto pasažieru (5,56 miljoni) kopskaita iekļuvusi IAG (British Airways un Iberia), bet sestajā – Turkish Airlines (35,94 miljoni). Septītajā vietā iekļuvusi Vācijas Air Berlin (27,95 miljoni), astotajā – SAS (26,37 miljoni), devītajā Norwegian Air (16,39 miljoni), bet desmitajā - Swiss International Air Lines (15,61 miljons).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auditorkompānija KPMG Baltics veiks nacionālās lidsabiedrības airBaltic 2011.-2015.gada darbības padziļināto izpēti, atbilstoši valdības dotajam uzdevumam.

Kā uzsver Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš: «Atbilstoši Ministru kabineta 19.novembra sēdē lemtajam, Satiksmes ministrijai tika uzdots piesaistīt neatkarīgu ekspertu, lai veiktu nacionālās aviokompānijas airBaltic 2011.-2015.gada darbības padziļināto izpēti. Tās rezultātā jāvērtē airBaltic padomes un valdes darbība, nodrošinot aviokompānijas finanšu darbību, juridisko lietu vešanu kā arī komercdarbību. Tāpat arī jāsniedz atzinumu par uzņēmuma biznesa plānā Horizon 2021 definēto mērķu un sasniedzamo rezultātu atbilstību faktiskajai situācijai. Atsaucoties SM uzaicinājumam, savus piedāvājumus iesniedza četras lielākās Latvijā darbojošās starptautiski atzītās auditorkompānijas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija (SM) patlaban izskata jau konkrētus piedāvājumus Latvijas nacionālās aviokompānijas «airBaltic» investora piesaistē un nav izslēgta arī uzņēmuma pilnīga privatizācija, pastāstīja ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

Viņš uzsvēra, ka investora piesaiste patlaban ir galvenais izaicinājums. «Mēs ļoti produktīvi šogad esam strādājuši, esam piesaistījuši starptautisku kompāniju «Lazard Freres», kas ir veikusi liela apmēra darbu, lai apzinātu, kuri potenciāli varēt būt stratēģiskie partneri «airBaltic», lai kompānija varētu attīsties. Šeit ir viena būtiska nianse - valstij esot lielākajam akcionāram, ir jārūpējas par kompānijas attīstību. Lai kompānija attīstītos, tieši akcionāri ir tie, kuri investē. Tomēr mums ir jāņem vērā Eiropas Savienības regulējums, kas paredz, ka valsts investīcijas ir valsts atbalsts. Attiecīgi valsts atbalsts nav saderīgs ar kompānijas attīstību, tāpēc mums jāmeklē stratēģiskais partneris, lai kompānija varētu attīstīties atbilstoši tirgus principiem. Faktiski valstij ir apgrūtinoši būt par efektīvu akcionāru, jo likumi nepieļauj tādas investīciju iespējas, kādas ir privātam akcionāram,» skaidroja Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lēto lidojumu ēru plāno arī Krievijā

Jānis Rancāns, 22.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair varētu uzsākt lidojumus arī uz Krieviju, atzinis lidsabiedrības vadītājs Maikls Olīrijs, kurš esot aizvadījis «izpētes» sarunas ar kaimiņvalsts lidostu pārstāvjiem.

«Mēs esam aizvadījuši sarunas ar vairākām lidostām, tās patlaban bija vērstas uz situācijas apzināšanu,» kompānijas pausto citē Irish Independent. Aizvadītajā nedēļā Krievijas varasiestādes pavēstīja, ka apsver zemo cenu aviokompāniju ļaut veikt pasažieru pārvadāšanu valsts iekšzemes maršrutos. Tāpat Krievija apsver iespēju veidot arī savas iekšzemes zemo cenu aviokompānijas.

Patlaban uz Krieviju lido tādas zemo cenu kompānijas kā Air Berlin, Spānijas Vueling, Turcijas Pegasus Airlines u. c.

Db.lv jau vēstīja, ka Eiropas otra lielākā zemo cenu aviokompānija EasyJet plāno ieiet Krievijas tirgū. Lidsabiedrība jau lūgusi atļauju lidojumu uzsākšanai starp Londonu un Maskavu, kā arī aizvada sarunas ar Sanktpēterburgas lidostu Pulkovo par lidojumu uzsākšanu uz Lielbritāniju un Zviedriju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa labs draugs ar savu aviosabiedrību uzsāks lidojumus līdzīgos maršrutos, kuros jau lido Latvijas nacionālā aviokompānija , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kamēr Latvijas nacionālajai aviokompānijai AirBaltic jo­projām tiek meklēts investors, Ziemeļeiropas aviācijas sektorā notiek pārmaiņas, kas var atstāt būtisku iespaidu arī uz Latvijas nacionālo aviokompāniju AirBaltic. DB 01.10.2012. jau rakstīja, ka savulaik kā investors par AirBaltic interesējās arī kāds AirBaltic izpilddirektora Martina Gausa labs draugs – vācu multimiljonārs Hanss Rūdolfs Vērls (Hans Rudolf Wöhrl). H.R. Vērls ir bagātas vācu tekstilindustrijas dzimtas atvase. Vērla grupai Vācijā pieder modes un sporta preču veikalu ķēde, kā arī viesnīcu bizness, bet Vērla ģimenes īpašumi 2013. gadā tika novērtēti 400 miljonu eiro vertība. H.R. Vērls pēc Manager – Magazin datiem atrodas arī 500 bagātāko vāciešu sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru