Ražošana

Arvien vairāk pārtikas ražotāju piesakās preču zīmei Dabīgs Produkts

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Pēdējā laikā birojs Dabīgs Produkts saņem arvien vairāk pārtikas ražotāju pieteikumu, izsakot vēlmi marķēt produkciju ar preču zīmi Dabīgs Produkts, norāda birojs.

Šāda tendence tiek skaidrota ar to, ka pieaugusi iedzīvotāju interese un rūpes «par sabalansētu un veselīgu uzturu». Tāpat ir pieaugusi arī zīmola Dabīgs Produkts atpazīstamība – saskaņā ar Sabiedrisko procesu un tirgus izpētes centra (SDTIC) datiem patlaban to atpazīst 68% respondentu.

«Uzņēmumu aktivitātes pieaugums ir likumsakarīgs, jo sabiedrība kopumā nepārtraukti attīstās un kļūst daudz izglītotāka, apzinoties pārtikas iespējamo negatīvo un arī pozitīvo ietekmi uz veselību un dzīves kvalitāti,» norāda biroja Dabīgs Produkts projektu vadītāja Ieva Rozenberga.

Produktiem, kas vēlas saņemt preču zīmi Dabīgs Produkts, jāatbilst «dabīguma un kvalitātes kritērijiem», ar kuriem plašāk iespējams iepazīties šeit.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Saldus Pārtikas Kombināts saņem preču zīmi Dabīgs Produkts

Sandra Dieziņa, 17.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot attīstīt dabīgu produktu lietošanu uzturā, uzņēmuma Saldus Pārtikas Kombināts ražotajiem produktiem tiek piešķirta preču zīme Dabīgs Produkts.

Šī preču zīme apliecina produktu atbilstību kritērijiem, tie nesatur kaitīgās pārtikas piedevas vai ģenētiski modificētus produktus, kā arī to ražošana atbilst prasībām – apkārtējā vide un ražošanas process neatstāj negatīvu ietekmi uz produkta kvalitāti un dabiskumu.

«Latvijas iedzīvotājiem ir jābūt pārliecinātiem, ka viņi, ieejot veikalā, atpazīs un varēs izvēlēties produktus, kas ir dabīgi un kas nenodarīs kaitējumu veselībai. Prieks, ka Latvijā ir šādi uzņēmumi, kas domā par pircēju labklājību, pieliek visas pūles, lai saražotu kvalitatīvus, veselīgus produktus no vietējām izejvielām un ļauj par to uzzinot, atbilstoši marķējot produkciju,» atzīmē biroja Dabīgs Produkts projektu vadītāja Ieva Rozenberga.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma Durbes veltes ražotajai produkcijai piešķirta preču zīme «Dabīgs produkt», kas apliecina produktu augsto kvalitāti un dabīgo izcelsmi.

Zīme «Dabīgs produkts» piešķirta uzņēmuma ražotajai produkcijai trešo gadu.

Biroja «Dabīgs Produkts» mērķis ir veicināt dabīgu produktu patēriņu Latvijā, informēt sabiedrību par iespējām un nozīmību izvēlēties savā uztura lietot dabīgus Latvijas produktus, kas nesatur kaitīgas vielas un tā ražošana nenodara ļaunumu organismam un dabai.

Durbes veltes ir pārtikas uzņēmums ar klasiskām vērtībām un tradicionālām produktu pagatavošanas metodēm. SIA Elvi&Jo ar preču zīmi Durbes veltes ražo ievārījumus un kompotus, pikantos sāļos salātus un marinējumus. Tie izgatavoti no Latvijā audzētām izejvielām, kuru ražošanā netiek izmantotas ķimikālijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Nodrošina līdz 50% finansējuma uzņēmumu dalībai Riga Food 2012

Lelde Petrāne, 26.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā, ka uzņēmumi labprāt piedalās dažādās izstādēs, un izvērtējot pastiprināto interesi, Latvijas Uzņēmējdarbības Attīstības centrs (LUAC) izskatījis iespēju piešķirt uzņēmumiem līdz 50% finansējuma izstādes Riga Food 2012 stenda laukuma nomai.

«Izstāde ir vieta, kur uzņēmumiem ir iespēja sevi apliecināt gan starptautiskā mērogā, gan apmeklētāju vidū, tādējādi paplašinot sadarbības partneru un klientu skaitu. Atsaucoties uz cilvēku interesi, nolēmām tiem uzņēmumiem, kas vēl nav pieteikušies, dot iespēju sevi pierādīt starptautiskā izstādē, piešķirot līdz 50% finansējumu izstādes stenda laukuma nomai,» sacīja LUAC pārstāvis Kaspars Vītoliņš.

Uzņēmumiem ir iespēja šo atlaidi saņemt, gan piedaloties izstādē individuāli, gan piedāvājot savu produkciju LUAC preču zīmju Dabīgs Produkts, Latvijas Produkts un Quality Product of Latvia kopstendā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Savā brūzī pelnītā maize izrādās ar garozu; vietējie uzraugi ir bargāki nekā Eiropā

Ar mērķi atbalstīt lauku tūrismu, dodot iespēju uzņēmējiem, kas gatavi attīstīt nelielus brūžus un vīna darītavas, papildināt piedāvājuma klāstu un gūt papildu ienākumus, savulaik veikti atvieglojumi Alkoholisko dzērienu aprites likumā. Gandrīz visi uzņēmumi, kas izveidojās, tiešām uzņem tūristus, vada ekskursijas un vīna tūres. Dažiem vīndariem vīna darīšana ir kļuvusi par pamatbiznesu, tomēr viņi atzīst, ka sākotnēji lēstie apjomi, ka mazam vīndarim vajadzētu saražot tonnu vīna gadā vai 15 tonnas drusku lielākam vīndarim, rāda, ka ne viens, ne otrs modelis autonomi pastāvēt nespēj.

Ražotāji lēš, ka no kopējā pārdotā alkohola apjoma Latvijā tie būs ne vairāk kā procentu simtdaļas, tirgū tiek piedāvāta atzīstama dažādība – vīni, tostarp arī dzirkstošie vīni, sidri, degvīni, ābolu brendijs. Tūrisma pakalpojumu izstādē Balttour kāds apmeklētājs smējis, ka Latvija jau pielīdzināma vīna zemei Francijai. Līdz tai gan, protams, vēl ir tālu, tomēr pamazām atsijājas labākie, veidojas un stabilizējas piedāvājums, un ir redzams, ka mājas vīna ražošana piepilda tiem atvēlēto nišu un ar savu unikālo sortimenta mainību un elastību bagātina Latvijas ražojumu klāstu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvieši par diviem miljoniem pārdod ekoloģiskā grila biznesa ideju

Gunta Kursiša, 30.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvieši izveidojuši eko produkta biznesu, kas pēc uzņēmuma pārstāvju paustā, divu gadu laikā kļuvis konkurētspējīgs pasaules tirgos. Patlaban tiek meklēts tā pircējs, kas to iegādātos pa diviem miljoniem eiro, liecina portālā Db.lv publicētais sludinājums.

«Šis ir bioenerģijas produkts, kam ir vienīgais patents pasaulē, un mēs patlaban pārdodam gatavu biznesa shēmu – divu gadu laikā viss ir izveidots, tā lai šis uzņēmums varētu veiksmīgi darboties,» Db.lv stāstīja uzņēmuma pārstāvis, kurš nevēlējās atklāt, kas ir uzņēmums, kas tiek pārdots, tomēr, kā pēc nelielas izpētes noskaidroja Db.lv, tiek pārdots uzņēmums un patentēta ideja ekoloģiskā grila ražošanai.

Kā noskaidroja Db.lv, tiek pārdota biznesa shēma par aptuveni 20 centimetru diametra ekoloģiska grila pārdošanu. Kā liecina informācija šī produkta mājas lapā, produkts ir pilnīgi dabīgs un arī sadeg, neizdalot sārņus un ķīmiskas vielas, izņemot tās, kas rodas, sadegot kokam. Dabīgais koka grils deg aptuveni 2,5 stundas un ir gatavs lietošanai pēc divdesmit minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šonedēļ Durbē festivāla Zemlika ietvaros notiks dabai draudzīgo preču gadatirgus

Vēsma Lēvalde, 22.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

27. oktobrī Latvijas mazākajā pilsētā Durbē notiks zemnieku, mājražotāju un amatnieku tirgus. Galvenais tirgus princips – savā zemē pašu izaudzēts, savām rokām darināts, iesaiņots un pārdots dabīgs produkts.

«Pasākuma organizatori saka nē! sintētiskajai gultasveļai, cukurvatei un čehu lunaparkam un aicina tirgotājus pārdomāt, vai dabīgs, pašu audzēts un glīti pasniegts tiešām padara produktu par modes un stila aksesuāru, nereti liekot to pārvērtēt līdzīgos tirdziņos galvaspilsētā,» pauž tirdziņa rīkotāji.

Amatnieku un zemnieku preču tirdziņš notiks otrā mūzikas, mākslas un vietējās ražas festivāla Zemlika ietvaros. Paralēli festivāla mūzikas programmai pēc rekonstrukcijas atvērtajā Durbes muzejā notiks kolektīva mājas vīna darīšana vietējās vīndares un citu dabas velšu pārstrādātājas Evijas Kopštāles vadībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Nišas produktam savs plauktiņš arī lielveikalā

Renāte Priede, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vecmāmiņas receptes tapušās SIA EkoMako olu nūdeles tagad tiek piedāvātas ne tikai lauku labumu tirdziņos, bet arī lielveikalos.

Cēsu pusē Amatciemā jau kopš 2009. gada Sīlīšu ģimenes uzņēmumā top olu nūdeles. Jau iepriekš jaunā uzņēmēja Linda Sīlīte DB stāstīja, ka iedvesmu smēlusies ģimenes vērtībās – gan pašiem, gan draugiem ļoti garšoja vecmāmiņas gatavotās nūdeles, bet tagad jau pierādījies, ka tās garšo ne tikai pašiem.

SIA EkoMako ražotās olu nūdeles kļuvušas par stabilu bioloģisko un ekoloģisko produktu veikaliņu un tirdziņu produktu. Tas ir arī pieprasīts Latvijas, tiesa, vairāk gan galvaspilsētas restorānos.

Salīdzinoši neilgajā darbības laikā SIA EkoMako ir iesākusi un turpina sadarbību ar veikaliem un restorāniem, kas nodrošina turpmāko attīstību. Par ievērojamu soli darbības paplašināšanā noteikti uzskatāma sadarbība ar SIA Rāmkalni projektu Klēts Rimi ķēdes lielveikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Bauskas alus uzsācis ražot tējas sēnes dzērienu

Zane Atlāce - Bistere, 13.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Bauskas alus šogad uzsācis inovatīva produkta - tējas sēnes dzēriena Dr. Kombucha rūpniecisku ražošanu Baltijā, papildinot bezalkoholisko dzērienu segmentu, informē uzņēmumā.

SIA Bauskas alus rūpnieciski izgatavotais tējas sēnes dzēriens D. Kombucha ir 100 % raudzēts, bezalkoholisks un dabīgs dzēriens.Jaunā produkta izstrādē ir investēti 300 000 eiro, informē uzņēmuma pārstāve Inga Zālīte

«Līdz šim tējas sēnes dzērienu gatavoja galvenokārt mājas apstākļos un tas ir pazīstams daudzām tautām no seniem laikiem. To uzskata par patiesu dzīvības eliksīru. Tautas medicīnā to iesaka organisma imūnsistēmas, zarnu trakta darbības uzlabošanai un kā detoksikācijas līdzekli. Rūpnieciski SIA Bauskas alus izgatavotais tējas sēnes dzēriens Dr. Kombucha ir 100 % raudzēts, dabīgs dzēriens ar viegli dzirkstošām, veldzējošām un tonizējošām īpašībām. Satur B grupas vitamīnus: B1, B3, B6 un B12 un nesatur konservantus,» stāsta Latvijas Lauksaimniecības universitātes Pārtikas tehnoloģijas fakultātes profesore D. Kārkliņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Latvijas augu spēku iesaiņo pudelītē

Anda Asere, 08.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas augu spēku Laura Kreišmane iesaiņo pudelītē, bet sertifikāts Ecocert apliecina viņas produkcijas dabiskumu.

Sākot mājas apstākļos gatavot kosmētiku, parasti cilvēki izvēlas taisīt lūpu krāsas vai krēmus, t.i., kaut ko tehnoloģiski vienkāršu. Savukārt Laura izvēlējusies iet citu ceļu. Gatavojot ziepes vai krēmus, visbiežāk sapērk visas sastāvdaļas un samaisa kopā, skaidro Laura. Savukārt viņa gatavo produktu pilnīgi no jauna. «Redzu gan pašu sākumu, gan beigas. Gribējās izcelt Latvijas spēku un dabu,» saka Laura Kreišmane, SIA Dabba īpašniece. Viņas uzņēmums ražo dabisku, sertificētu kosmētiku. Pagaidām kosmētikas klāstā ir tikai ziedūdeņi, kas gatavoti no Latvijas augiem un ir ievākti bioloģiski sertificētās saimniecībās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tējas dzērienu «D’Tea» ražotājs «Dabas dots» sācis sadarbību ar veikalu tīkliem «Edeka», «Rewe», «Globus» un «Dennree» un šobrīd uzņēmuma produkcija ir nopērkama 48 Vācijas veikalos.

No septembra tā būs pieejama jau 300 veikalos visā Vācijā, bet 2020. gadā plānots sasniegt 500 līdz 600 veikalus Vācijā. «Esam spēruši ļoti lielu soli un sākuši eksportu uz Vāciju. Lielu uzmanību un resursus veltām eksporta attīstībai un ļoti strādājam, lai iesāktā sadarbība būtu veiksmīga. Pagaidām Vācija ir vienīgā eksporta valsts, taču, kā zināms, tā ir bagātākā ekonomika Eiropā un viena no lielākajām nācijām, tādēļ tur ir ļoti daudz, ko darīt,» norāda Rolands Briņķis, SIA «Dabas dots» īpašnieks.

Uzņēmums nesen kā veicis produkta zīmola maiņu un tagad strādā ar nosaukumu «D’Tea». «Zīmola maiņa prasa ļoti lielu uzmanību, līdzekļus un darbu, lai informētu klientu par veiktajām izmaiņām,» saka R. Briņķis. Viņš norāda, ka zīmola maiņa bija nepieciešama divu nozīmīgu faktoru dēļ. Pirmkārt, liela daļa Latvijas pircēju iepriekšējo iepakojumu asociēja ar piena produktu. Gaišais dizains un nosaukums «Dzeramais» bija iemesls, kādēļ produkts tika pārprasts. Otrkārt, jau sākotnēji stratēģiski svarīgākais bija produkcijas eksports ārpus Latvijas, tādēļ tika nolemts mainīt zīmolu un palikt tikai pie starptautiski «nolasāma» dizaina. Iepakojumu izstrādāja «Diena pirms Jāņu nakts» un «Inovāciju aģentūra» iepakojuma dizaineri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Kivvi, savaldzinājis sievietes, nu ķeras pie vīriešiem

Renāte Priede, speciāli DB, 12.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju kosmētikas zīmols Kivvi spējis savaldzināt ne vienu vien sievieti, šobrīd tas cenšas iegūt arī vīriešu uzmanību.

Pirms dažiem gadiem SIA Kivvi cosmetics sāka ar pieciem zīmola Kivvi produktiem – sejas, acu un roku krēmiem. «Pirmie pieci produkti tika izloloti un izauklēti ilga radīšanas procesa rezultātā,» pirmajās intervijās teica idejas un uzņēmuma līdzīpašniece Agate Kanča. Tagad to klāsts izaudzis līdz trijiem desmitiem, un vēl ir, kur attīstīties, jo sagatavošanā ir nākamās līnijas. Kosmētikas receptūras ir Kivvi uzņēmumā izstrādātas un radītas. Uzņēmuma vadītājai ķīmija ir asinīs – Agates vecāki un vecvecāki bijuši ķīmiķi un biologi. Arī šobrīd uzņēmuma galvenā tehnoloģiju speciāliste ir Agates mamma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabas iedvesmots, ģimenes uzņēmums SNAILLAT radījis - kā tas apgalvo - Latvijā un pasaulē vēl nebijušas sveces- SNAILY CANDLE.

Tās ir sveces vīngliemežu čaulā. SNAILY CANDLE sveces jau esot atradušas klientus gan Itālijā, gan Vācijā, gan arī Zviedrijā.

SNAILY CANDLE sveces ir Latvijā ražots produkts ar 100% dabīgām sastāvdaļām: Latvijas vīngliemeža čaula, kokvilnas dakts un ECOSoya vasks.

«SNAILLAT ir jauns ģimenes uzņēmums, kurā darbojas pamatā 2 cilvēki, kā arī - pie lielākiem pasūtījumiem - tiek piesaistīti pārējie ģimenes locekļi,» biznesa portālam db.lv stāstīja uzņēmuma pārstāvis Normunds Tože. Galvenā SNAILY CANDLE sveču sastāvdaļa ir Latvijā lasītās vīngliemeža čaulas. «Pavasara vidū tiek uzpirkti pārsvarā Latgales reģionā salasītie vīngliemeži, kuri vēlāk tiek pārstrādāti. Sagatavotais vīngliemezis tiek eksportēts uz Franciju un Itāliju, bet atlikušās čaulas tiek sagatavotas oriģinālajam produktam - SNAILY CANDLE svecēm. Varam droši apgalvot, ka tāds risinājums, kuru piedāvā SNAILLAT komanda, ir pagaidām unikāls pasaulē,» skaidroja N. Tože.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāri mēdz sevi palutināt gan ar gardu kafiju, gan kādu našķi pie tās? Piekop dabai draudzīgu dzīvesveidu? Atzinīgi novērtē pārtikas produktus no dabīgām izejvielām? Ja tā – pateicoties Es Mīlu Kafiju, tev ir iespēja dzīvot vēl zaļāku dzīvesveidu, parasto un vienreizlietojamo krūzīšu vietā lietojot unikālu alternatīvu – gardu un kraukšķīgu vafeļu kafijas krūzi! Pirmajā mirklī šķiet, ka tas ir kāds sirsnīgs joks vai rotaļīgs izaicinājums, taču ēdama vafeļu krūzīte, kas pildīta ar kvalitatīvu, aromātiski kūpošu kafiju, tik tiešām kļuvusi par mūsdienu realitāti. Kā? Pastāstīsim!

Palīdzi planētai, ēdot kraukšķīgu vafeļu krūzīti

Tas, ka katru dienu visā pasaulē izdzeram vairāk kā 1,6 miljardus krūzīšu kafijas, norāda, ka kafija lielai daļai no mums ir kā neatņemams ikdienas sabiedrotais, kas palīdz būt možiem, stimulē smadzeņu darbību, apgādā mūsu organismu ar antioksidantiem, kā arī kafijas dzeršanas rituāla laikā iedvesmo būt šeit un tagad jeb baudīt mirkli, kas šī brīža steidzīgajā laikmetā ir visnotaļ liela ekstra. Un kāpēc gan neatļauties sevi mazliet palutināt? Tajā pašā laikā satraucošs ir fakts, ka dažādu karsto dzērienu patēriņam katru dienu līdzņemšanai tiek izlietotas vidēji 2,5 miljardi krūzīšu (arī no plastmasas), no kurām tikai trešdaļa ir vienreiz lietojamas, pārstrādājamas un dabai draudzīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Alternatīvais miestiņš

Anda Asere, 22.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotāji vēlētos, lai ar laiku bezalkoholiskais alus būtu brīvprātīga izvēle, kam cilvēki dod priekšroku garšas dēļ, nevis tāpēc, ka konkrētos apstākļos nedrīkst iemalkot alu

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Bezalkoholiskais alus Latvijā ir nišas produkts, aizņemot mazāk nekā 1% no kopējā pašmāju alus tirgus. Analizējot pēdējo trīs gadu tirgus datus, jāsecina, ka Latvijā bezalkoholiskā alus apjomi nepalielinās un tā popularitāte nepieaug, tomēr jāņem vērā, ka šeit līdz šim nav veiktas aktivitātes, lai mērķtiecīgi informētu sabiedrību par bezalkoholiskā alus segmentu un tā lietošanas kultūru un paradumiem. Iespējams, ka pieprasījums līdz šim nav audzis arī mazās izvēles, garšas īpašību, kā arī stereotipu dēļ, ka bezalkoholiskais alus negaršo pēc alus un nav baudāms,» saka Maija Vikmane, AS Cēsu alus Mārketinga nodaļas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas biosulas un biezeņi paver smagās ASV durvis

Māris Ķirsons
, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inovatīvas bioloģiskas produkcijas ražotājs SIA Edvark vienojies ar ASV kompāniju KeHe par savu ražojumu piegādi, par izstrādājumiem interesi izrāda arī Ķīna

«Esam ceļa sākumā, jo noslēgtā vienošanās ir tikai pirmais solis, lai ASV tirgū varētu realizēt ražotos ogu izstrādājumus, turklāt bez valsts atbalsta par būtiskiem panākumiem šajā tirgū ir grūti cerēt,» situāciju vērtē SIA Edvark valdes loceklis Eduards Kravecs. Kontakti ar ASV gūti ar uzņēmēju kluba Rīgas marka sadarbības partneru palīdzību. Lai tiktu līdz konkrētam līgumam ar izplatītāju, ir bijis jāsagatavo pamatīgs mājas darbs. «Bez izpildīta mājas darba nav vērts doties ne pie ASV, ne pie Ķīnas, ne arī kādas citas valsts izplatītāja – tirgotāja,» par pieredzi stāsta E. Kravecs. Būtiska ir pat nianse, kas rakstīts uz etiķetes – kā novākta produkcija (ar rokām), no kuras ražots izstrādājums, atzīmēja E. Kravecs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kampaņas par bioloģisku pārtiku BioLoģiski! ietvaros sagatavota informatīva infografika par pārtikas marķējumiem, kas parāda, kuri ir ekomarķējumi un kuri nav.

Cilvēki joprojām ļoti bieži dažādus citus ražotāju apgalvojumus – dabīgs produkts, veselīgs produkts, bez E notur par ekomarķējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

L.J.Linen ir ģimenei piederošs tirdzniecības uzņēmums, kurā saimnieko Jānis un Zane Kuļikovski. Lai gan mājīgajā birojā Rīgas centrā, no kura tiek koordinēts darbs visā pasaulē, ikdienā darbojas tikai 16 darbinieku, uzņēmums pēc 25 gadu sekmīgas darbības apgrozījumu pasaules tirgū šogad plāno kāpināt līdz 100 miljoniem eiro.

Zane Kuļikovska uzņēmumam pievienojās pirms pieciem gadiem, pametot veiksmīgu juristes karjeru, lai palīdzētu vīram biznesā. Šis brīdis sakrīt ar pārmaiņu un arī straujas izaugsmes laiku uzņēmumā, izvēršot darbību Āfrikas un Dienvidamerikas kontinentā. “Pirmkārt, bijām uzkrājuši vērtīgu pieredzi, otrkārt, divatā bija lielākas darbaspējas un drosme pieņemt arī riskantākus lēmumus,” atceras Z.Kuļikovska.

Ilgtspēja un pilns produkta cikls

Organiskais mēslojums, lopbarības izejvielas un mājdzīvnieku barība ir tikai daži no produktiem, ko L.J.Linen šobrīd tirgo visā pasaulē. Uzņēmums īpaši lepojas ar iespēju sniegt savu artavu produktu aprites ekonomikā, proti, tajā, lai jebkurš saražotais produkts vai izejviela tiktu izmantoti pilnībā. “Nedrīkst būt tā, ka tiek ražots produkts, bet aiz sētas krājas tikpat liela atkritumu kaudze. Ir jāmeklē veidi, kā jebkuram produktam nodrošināt maksimālu funkcionalitāti. Mēs analizējam katras valsts tirgu – kas tur tiek ražots un kā. Atkarībā no šīs analīzes, saprotam, ko tirgū varam piedāvāt mēs, un ko varam iepirkt. Piemēram, viens no jaunākajiem produktiem ir rīsu ražošanas blakusprodukts - čaumalas, kuras presējam, granulējam, un tālāk tās izmanto kurināšanā.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Mana pieredze: Rīgā dibināts Cēsu uzņēmums rapšu vasku pārvērš svecēs

Anda Asere, 20.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsu uzņēmums SIA Laureta Candles ražo sveces no Latvijā mazāk pazīstama dabīga materiāla – rapšu vaska.

Uzņēmuma īpašnieks Ivars Cekuls stāsta, ka rapšu vasks ir dabīgs vasks, kas iegūts no rapšu eļļas. «Sojas vasku 95% gadījumu iegūst Amerikā, bet rapsis ir Eiropas produkts. Latvijā šādu vasku neražo, tāpēc mēs to importējam. Esmu interesējies, vai vietējie neražo rapšu vasku, bet diemžēl ne. Ja kāds sāks to ražot, mēs būsim pirmie rindā, kas to pirks,» viņš saka.

Ļauj arī citiem

Ivaram ir divi uzņēmumi – AGC Group piedāvā izejvielas sveču liešanai, bet Laureta Candles ražo rapšu vaska sveces. «Paši taisām sveces un ļaujam arī citiem to darīt,» viņš saka. Bizness sākās ar sveču liešanas piederumu tirdzniecību. «Mēs trāpījām uz viļņa, kad visi sāka interesēties par sveču liešanu. Ekonomiskās krīzes dēļ katrs meklēja, kā nopelnīt, un tas, ka cilvēki vēlējās nopelnīt, ļāva mums atsperties,» saka Ivars. Palēnām uzņēmumā sāka gatavot arī sveces. Sākotnēji tās tika izgatavotas SIA AGC Group ietvaros, bet pērn Ivars sadalīja darbības virzienus. «Gribējās, lai katram virzienam būtu savs uzņēmums, tāpēc nodibinājām jaunu uzņēmumu, kas nodarbojas tieši ar sveču liešanu un izbraukuma tirdzniecību,» saka Ivars.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biohumusa ražotājs SIA Eko Zeme nostiprinās tirgū un plāno paplašināties, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Eko Zeme izveidota 2011. gadā, kad plaši uzplauka interese par šo nozari. Aiga Rāte un Jānis Freibergs bija vieni no pirmajiem, kas bez jebkādām priekšzināšanām pievērsās šim rūpalam un faktiski ir vieni no retajiem, kas izdzīvojuši un mērķtiecīgi attīstās. Tagad SIA Eko Zeme saražoto produkciju var iegādāties daudzviet Latvijā, to vidū arī Depo veikalos gan pašu mājās, gan arī Lietuvā.

Kā uzsver SIA Eko Zeme tehniskais direktors Jānis Freibergs, uzņēmuma biznesa piegājiena pamatā ir dabas resursus saudzējoša saimniekošana. Uzņēmums ražo ekoloģiski tīru, cilvēkiem un apkārtējai videi draudzīgu mēslojumu – biohumusu jeb slieku kompostu un augsnes maisījumus uz biohumusa bāzes. Pavisam sortimentā ir 16 produktu. Sākotnēji ražošana notika nomātās telpās Platones pagastā, bet pirms diviem gadiem iegādāta Lāču ferma Mežotnes pagastā. Liellopu kūtsmēslu pārstrāde biohumusā notiek 3000 m² platībā. Ražotnē tiek veikts pilns cikls, sākot ar kūtsmēslu kompostēšanu, biohumusa ražošanu un pēcapstrādi – žāvēšanu un sijāšanu – līdz pat biohumusu saturošu augsnes maisījumu sagatavošanai un gatavās produkcijas fasēšanai un realizācijai. Kā izejvielas maisījumu pagatavošanā tiek izmantotas vietējā kūdra, kūtsmēsli, skalota smilts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

FOTO: Skrīveru mājas saldējums neinvestē reklāmās, bet gan saldējuma garšās

Laura Mazbērziņa, 26.04.2018

Pa kreisi - Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem, pa labi - Rihards, «Skrīveru mājas saldējums» meistars.

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes uzņēmums SIA Rozīne, kurš ir izveidots 2006. gadā, gatavo mājas saldējumu ar nosaukumu «Skrīveru mājas saldējums», izmantojot pašu izaudzētos augļus un ogas. Uzņēmums ražo ne tikai klasiskos – krējuma, jogurta - saldējumus un sorbertus, bet arī mūsdienu modernās virtuves versijas – ogļu, zilā siera, mārrutku un kartupeļu ar tomātu mērci.

Aizvadītajos gados pircējiem gadatirgos un nu jau arī restorānos, kafejnīcās ir piedāvātas vairāk nekā 80 pašu saimnieku izveidotas saldējuma receptes ar visdažādākajiem nosaukumiem - «Pacilājošs biezpiena saldējums ar fantastiskām avenēm», «Burvīgs šokolādes saldējums ar zilo sieru», «Kartupeļu (Laura) saldējums ar karstu tomātu mērci un sīpolu saullēktu» un citi. To dēļ daudzi uzņēmumi pasūta Sotnieku ģimenes saldējumu viesizrādes savos pasākumos. Patstāvīgas ir 20 – 25 saldējumu receptes.

Jaunu saldējumu idejas tiek gūtas, lasot, mācoties un, klausoties tieši no patērētājiem, taču arī sadarbība ar kafejnīcām un restorāniem rada idejas. Gala produktu testēšana notiek, atkal un atkal garšojot un analizējot. «Sezonalitāte ir jūtama. Mēs jau vēlētos, lai saldējums būtu aktuāls cauru gadu, taču tā diemžēl nav,» akcentē Mārtiņš Sotnieks «Skrīveru mājas saldējums» viens no līdzīpašniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Latvijas bērnu modes zīmols šuj kleitas, kuru cenas sasniedz vairākus tūkstošus

Monta Glumane, 26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Gan Krievijā, gan Tuvajos Austrumos cilvēkiem patīk ekskluzīvas lietas, kas ir pieejamas un radītas tikai viņiem. Viņi augstu vērtē kvalitāti un īpašas detaļas, augstvērtīgus materiālus un par to ir gatavi maksāt vairāk,» stāsta bērnu apģērbu zīmola Aristocrat Kids radītāja Dace Zvirbule.

Tērpu radīšanai pamatā tiek izmantoti dabīgie materiāli, piemēram, kokvilna, daudz un dažādu veidu zīds, kašmirs, vilna un citi. Arī tad, ja apģērbā tiek izmantoti dekoratīvie materiāli kā, piemēram, mežģīnes vai fliteri, audums, kas būs tiešā saskarē ar miesu, vienmēr būs 100% dabīgs. Savukārt auduma apdrukas ir īpašas ar to, ka ir unikāli veidotas sadarbībā ar mākslinieci Kristiānu Kalniņu. Apdrukas sākotnēji tiek gleznotas ar roku un tad kombinētas digitālajā vidē. Zīmējumi pēc tam tiek drukāti uz dažādām audumu bāzēm, tādām kā kokvilnas satīns un dažādu veidu zīdiem. Apģērbu audumi tiek iepirkti no Eiropas – Francijas, Itālijas, Portugāles, Spānijas, izņemot zīdu, kas ir no Ķīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms nedaudz vairāk kā trīs gadiem vēju pilsētā Liepājā tika izveidots pilsētas īpašais ēdiens, saukts par Liepājas menciņiem. Oficiālo pilsētas ēdienu iespējams baudīt visās labākajās pilsētas kafejnīcās un restorānos. Ēdienam parādoties, sabiedrībā vērtās plašas diskusijas par to, vai šāds ēdiens māla podiņā vispār ir nepieciešams, vai no tūkstošiem pieejamo ēdienu ir izvēlēta pareizā recepte un galu galā vai piedāvātais produkts nav pārāk dārgs, vēsta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

Liepājas menciņi tika izveidoti ar domu popularizēt Liepāju un piedāvāt pilsētas viesiem kaut ko interesantu, Liepāju raksturojošu.

Izrādās, ka restorānos šo ēdienu izvēlas pārsvarā vietējie iedzīvotāji, kuri vēlas parādīt Liepājas garšu saviem ciemiņiem no citām pilsētām un valstīm. Tāpat restorānu darbinieki novērojuši, ka Liepājas menciņus izvēlas arī tūristu grupas, kas pilsētā ierodas, piemēram, uz teātra izrādi vai citu pasākumu.

Tā kā Liepājas menciņi tik labi aizgājuši tautās, Liepājas reģiona Tūrisma informācijas biroja vadītāja Zane Gaile uzskata, ka ieceres īstenošana bijusi veiksmīga, un citus Liepājas oficiālos ēdienus veidot negrasās. «Nav vērts mētāties. Menciņi ir labi novērtēts ēdiens - tas ir tradicionāls un liepājniecisks ēdiens,» viņa skaidro, piebilstot: «Menciņi ir ļoti dabīgs ēdiens. Kartupelis un sīpols izaug zemē, mencu noķer jūrā un izkaltē vējā.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anetes Kalvānes mērķis ir sākt ražot Wrap it bišu vaska ietinamās drāniņas ēdiena uzglabāšanai dabai vēl draudzīgākā veidā – no organiskās kokvilnas, kā arī veiksmīgi noslēgt vegāniskos eksperimentus

«Gribas ražot bez sirdsapziņas pārmetumiem,» iesāk Wrap it produkta radošā izpildītāja Anete Kalvāne. Viņai bija svarīgi aizrauties ar ideju, kuras drošības spilvens ir pārliecība par vajadzīgu produktu, kas nepiesārņo pasauli, un arī pats ražošanas process ir tīrais baudījums. Tie arī ir iemesli, kāpēc rūpals nav palicis tikai mājas līmenī, bet pārtapis par biznesa ideju. Turklāt dzīves ceļi viņu atgriezuši jau bērnudārza takās, kad ļoti patikuši rokdarbi, vien iziets līkums, iegūstot vēsturnieces diplomu.

Bezatkritumu kredo

Kolorītās Wrap it drāniņas top kopš pērnā gada rudens. A. Kalvāne uzsver, ka tas nav nekāds jaunatklājums, bet gan sens veids, kā uzglabāt ēdienu. «Zinājām, ka cilvēki tādas izgatavo arī mājas apstākļos un tas ir ļoti vienkārši, bet ne visiem tas patīk un padodas,» vērtē A. Kalvāne. Recepti gan neviens uz paplātes nepienesa, tā bija pašai jāuzmin. Tālab pirmie mēģinājumi ar gludekli uz dēļa bija laikietilpīgi. Tehnoloģija tika apgūta ātri. Kā smaida A. Kalvāne, internets parāda priekšā visu. Vien nācās izdomāt, kā darbu padarīt efektīvāku. Nu jau tiek izmantota sildvirsma, un drāniņa top piecu minūšu laikā. Lai nodrošinātu pirmo piedāvājumu draudzenes veikalam, kas atbalsta dzīvesveidu bez standarta iepakojuma, drāniņas tika darinātas teju divas dienas. Tagad tāds apjoms taptu pāris stundās. Pilnībā zem t.s. zero waste dzīvesveida divu mazu bērnu mamma A. Kalvāne parakstīties nevar, bet šis kredo viņai licis aizdomāties par planētas mantojumu nākamajām paaudzēm, kā arī nepirkt tik daudz dažādu lietu, mazāk patērēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Desmito gadu uz lineļļas viļņa

Biznesa Plāns, 19.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kalnciema kvartāls, Ludzas novadpētniecības muzejs, Lubānas amatnieku centrs - tās ir tikai dažas no sabiedriskām ēkām, kas ieguvušas izskatīgas un ilgmūžīgas fasādes, pateicoties Iecavas lineļļas pernicas krāsu ražotājam SIA Linum Color.

Uzņēmums Linum Color, kura produkcija tirgū tiek virzīta ar zīmolu Paint Eco, radies pirms deviņiem gadiem. Tolaik augu eļļu ražotājs SIA Iecavnieks, domājot, kā paplašināt lineļļas pielietojumu, izveidoja lineļļas krāsu ražotni, jaunajā projektā investējot aptuveni divus miljonus eiro. Tā radās videi un cilvēka veselībai draudzīga alternatīva ķīmisko krāsu industrijas piedāvājumam.

«Dzīvo» kopā ar koku

Mūsdienās lielāko daļu ēku krāso ar ķīmiskajām krāsām, kas nav ilgmūžīgas, plēves efekta dēļ šāds krāsojums bojā apdares dēļus, turklāt nav labvēlīgs ne videi, ne cilvēkiem. «Lineļļu prata izmantot mūsu senči, bet pēc kara, kad vajadzēja ātri atjaunot ēkas, tika radītas un popularitāti ieguva ķīmiskās krāsas no naftas pārstrādes pārpalikumiem. Jaunās krāsas sniedza iespēju pie rezultāta tikt ātrāk par tradicionālajām metodēm,» stāsta Linum Color direktore Rita Rancāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Dabīgās kosmētikas ražotājus likumi nesargā

Dienas Bizness, 15.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinātnieki ik gadu nāk klajā ar jauniem atklājumiem par dažādu ķīmisko vielu toksisko iedarbību. Arī kosmētikas lauciņā aizliegto vielu saraksts regulāri tiek papildināts ar simtiem jaunu nosaukumu. Tomēr atšķirībā no pārtikas, kur bioloģiskās lauksaimniecības produktus strikti regulē Eiropas Savienības (ES) regula, kosmētikas produktu nozarē Eiropā un arī citviet pasaulē likumi nedefinē, kas ir vai nav dabīga kosmētika, pirmdien raksta laikraksts Diena.

Tirgū pircējam pieejami daudzi kosmētikas līdzekļi, kas tiek pozicionēti kā dabīgi, izgatavoti no augu valsts sastāvdaļām, taču to sastāvā iekļautas vielas, kuras satur no naftas produktiem izgatavotās minerāleļļas vai sintētiskus konservantus un parfīmus, parabēnus vai propilēna glikolu. Norādes – dabīgs vai ekoloģisks – vēl neliecina, ka šī kosmētika ir pilnībā brīva no ķīmiskām vielām. Vienīgais dabiskas, ekoloģiski tīras kosmētikas kvalitātes garants ir atsauce uz starptautiski atzītu sertifikāciju.

MADARA Cosmetics ir pirmais kosmētikas ražotājs Latvijā, kura visi produkti ir pilnībā dabiski, atzīti par ekoloģiskiem un sertificēti pēc starptautiskā Ecocert standarta. Kā atzīst MADARA Cosmetics vadītāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere, pieprasījums pēc dabiskās kosmētikas pasaulē strauji audzis, un augusi arī sertificēšanas institūciju kompetence. «Līdz ar to arī prasības kosmētikas produktu sertifikācijā kļuvušas daudzkārt skrupulozākas, nekā tas ir citu nozaru pretendentiem uz ekoloģiska produkta statusu,» norāda L. Tisenkopfa-Iltnere. MADARA Cosmetics jau kopš 2006. gada ir mērķis kļūt par vienu no pazīstamākajiem dabīgās kosmētikas zīmoliem Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru