Citas ziņas

AS Liviko atzīmē 110. jubileju

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Piektdien, 25. septembrī, Igaunijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko atzīmē savas darbības 110. jubileju.

AS Liviko produktu portfelī ir 29 alkoholisko dzērienu zīmoli, tajā skaitā jau starptautisku atzinību guvušais atpazīstamais zīmols VanaTallin. Liviko simtu desmit gadu darbības vēsturē tikušas saražotas vairāk nekā 90 miljonu šī dzēriena pudeļu.

Katru gadu Liviko tiek saražoti 13 miljoni litru alkoholisko dzērienu. Papildus ražošanai AS Liviko attīsta izplatītāju tīklu visās Baltijas valstīs, caur kuru tiek izplatīts arī augstas kvalitātes importētais alkohols no visas pasaules.

Pagājušajā gadā AS Liviko iegādājās uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, kā rezultātā Liviko kļuva par vienu no trim lielākajiem alkohola ražotājiem Baltijā. Liviko uzņēmumi nodarbina 224 darbiniekus Igaunijā, 130 Latvijā un 78 darbiniekus Lietuvā.

AS Liviko tika dibināta tālajā 1898. gada 25. septembrī ar Krievijas cara Nikolaja II lēmumu. Kompānijas pamatakmens tika iemūrēts oficiālas ceremonijas laikā toreizējās cara armijas degvīna noliktavas vietā Tallinā, kur šobrīd atrodas vēsturiskā un mūsdienīgā Liviko ražotne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

L.I.O.N&Ko maina zīmolu un kļūst par LION LIVIKO

Sandra Dieziņa, Db, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešais lielākais Latvijas alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs, kas pazīstams Latvijā ar nosaukumu L.I.O.N&Ko, paziņo par pāreju uz jaunu zīmolu LION LIVIKO.

Zīmola maiņa ir pirmais solis jaunajā kompānijas LION LIVIKO attīstības stratēģijā Latvijā un Baltijā, kuras mērķis ir tuvāko gadu laikā kļūt par vadošo kvalitatīva importētā alkohola izplatītāju Latvijā un uzlabot šobrīd tirgū esošā piedāvājuma kvalitāti un daudzveidību.

Lēmums par kompānijas zīmola maiņu ir cieši saistīts ar tās īpašnieku maiņu 2007.gada rudenī, kad 100 procentus SIA L.I.O.N&Ko akciju nopirka viens no vadošiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijas valstīs - igauņu uzņēmums АS Liviko, kas pieder investīciju grupai NG Investeeringud.

LION LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans (Urmas Silman), komentējot jaunā zīmola ieviešanu un kompānijas tālejošos mērķus , pauž sekojošo:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Igauņu uguns «dziras» brūveri

Ingrīda Drazdovska, 17.08.2011

Baltijā nevarot runāt par izkoptu vīna vai alus dzeršanas kultūru. Tāpēc Liviko ar saviem ražojumiem labi iederoties arī kaimiņvalstu tirgū, piemēram, Vana Tallinn ir labi pirkts liķieris gan Latvijā, gan Lietuvā, gan Somijā. Šis dzēriens šajās valstīs ir jau ilgus gadus.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgus joprojām attīstās, bet mainās uzsvari – virzība ir uz vieglākiem dzērieniem, vīnu, ko Baltijas reģionā saražot lielos apjomos nav iespējams.

Tā pievēršanos jauniem segmentiem pamato Ragnars Kitss (Ragnar Kits), Liviko AS pārdošanas vadītājs, SIA Liviko un UAB Liviko valdes loceklis.

Liviko AS ir viena no vecākajām stipro alkoholisko dzērienu ražotnēm Baltijā, bet pēdējā desmitgadē uzņēmums ir pievērsies arī vieglo dzērienu izgatavošanai, kā arī sācis importēt un Baltijā izplatīt vīnu un citus dzērienus. Izveidojot meitas uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, Liviko ir izaudzis līdz Baltijas mēroga ražotāju un importētāju.

Krīze Liviko darbību vairāk ir ietekmējusi Latvijā un Lietuvā, mazāk – pašmāju tirgū. 2009. un 2010. gadā Liviko apgrozījums Baltijā bija samazinājies, taču, sākot ar šo gadu, Liviko pārdošanas apjomi ir sākuši palielināties visā reģionā, tostarp Igaunijā pirmajā pusgadā pieaugums bijis ap 20%, Latvijas tirgū – 14%. Igaunijā esot saskatāma izaugsmi, Latvijā kopumā gan vēl ne, taču Liviko meitas kompānija strādājot labi – tai ir izdevies palielināt tirgus daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liviko grupas kompāniju neauditētais konsolidētais apgrozījums 2008.gada deviņos mēnešos sasniedzis 87.6 miljonus eiro, kas ir par 61% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika periodā, informē uzņēmums.

Apgrozījuma apjomu kāpumu Liviko grupa galvenokārt pamato ar kompānijas veiksmīgo paplašināšanos 2007. gada oktobrī, kas notika apvienojot alkohola izplatītāju un vairumtirgotāju kompānijas Latvijā un Lietuvā.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, AS Liviko grupas kompānijas Latvijā SIA LION LIVIKO (iepriekš L.I.O.N. & Ko) apgrozījums šī gada 9 mēnešos audzis par 18%. Lietuvas meitas uzņēmuma – Liviko UAB (bijušais Lion Gerimai) - par 41%, bet Igaunijas uzņēmuma AS Liviko apgrozījums par 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompāniju Brown-Forman, kas ir viena no lielākajiem stipro alkoholisko dzērienu un vīnu ražotājiem ASV, Latvijā un Igaunijā pārstāvēs Liviko.

Liviko importēto preču zīmolu portfeli papildinās arī Jack Daniel's Tennessee viskijs un Finlandia degvīns.

"Ceram, ka mūsu ciešā sadarbībā jau zināmie zīmoli Latvijā un Igaunijā kļūs vēl populārāki. Mēs esam pārliecināti, ka esam atraduši ambiciozu uzņēmumu, kas attīstīs zīmolus, kuri piedzīvo strauju izaugsmi visos galvenajos stipro alkoholisko dzērienu tirgos pasaulē," norāda kompānijas Brown-Forman attīstības direktors Eiropā un austrumu reģionā Kšištovs Matenko.

"Partnerība ar kompāniju Brown-Forman uzņēmumam Liviko ir svarīgs un ilgi gaidīts solis, kas papildinās mūsu starptautisko premium produktu klāstu," norāda Liviko grupas izpilddirektors Janeks Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LIVIKO grupas uzņēmumiem būs vienots nosaukums

, 05.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Baltijas vadošajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem, eksportētājiem un izplatītājiem AS Liviko pāriet uz vienotu nosaukumu visās Baltijas valstīs un maina Latvijā reģistrētās kompānijas SIA LION LIVIKO nosaukumu uz SIA LIVIKO.

„Šis lēmums ir pamatots ar LIVIKO grupas biznesa konsolidāciju Baltijā, vienotu attīstības redzējumu un zīmola atpazīstamības veicināšanu patērētāju un piegādātāju vidū“, skaidro trešā lielākā Latvijas alkoholisko dzērienu importētāja un vairumtirgotāja SIA LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans. Viņš arī norāda, ka vienota nosaukuma izmantošana visām LIVIKO grupas kompānijam Baltijā veicinās sadarbību ar starptautiskajiem partneriem un stiprinās Liviko atpazīstamību.

АS Liviko kļuva par Latvijas alkohola izplatītāja un importētāja SIA L.I.O.N&Ko īpašnieku kļuva 2007. gada rudenī. Tas tika pamatos ar stratēģisku lēmumu apvienot stipru ražotāju Igaunijā, stipru izplatītāju un stipru importētāju Latvijā un Lietuvā, lai sekmētu LIVIKO grupas pastāvību un sekmīgu attīstību Baltijas līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Alkohola ražotājs Liviko joprojām virsotnē

, 21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gadā Baltijas vadošā alkohola ražotāja un tirgotāja AS Liviko grupas apgrozījums ir audzis par 32% un sasniedzis 1 848 miljonus igauņu kronu (82.9 miljonus latu), informē AS Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi).

AS Liviko saražotās alkoholisko dzērienu produkcijas pārdošanas apjomi 2008.gadā sasniedza 12.7 miljonus litru, 24% jeb 3 miljoni litru no tiem tika eksportēti, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā. 2008.gadā AS Liviko savu produkciju pamatā eksportējusi uz Latviju, Lietuvu, Krieviju, Ukrainu, Somiju, ASV kā arī uz citām valstīm. Populārākā liķiera Vana Tallinn pārdošanas rezultāti kāpuši par 13%, bet otra populārākā produkta - degvīna Viru Valge - eksporta rādītāji pieauguši par 5%.

Liviko galvenā uzņēmuma Igaunijā apgrozījums pērn ir pieaudzis par 10% un sasniedzis 1 364 miljonus igauņu kronu (61 miljonu latu), Latvijas meitas uzņēmuma SIA Liviko apgrozījums 2008.gadā pieauga par 8% un veidoja 337.9 miljonus igauņu kronu (15.1 miljonus latu), Liviko grupas Lietuvas uzņēmuma Liviko UAB apgrozījums 2008.gadā palielinājās par 41% sasniedzot 198 miljonus igauņu kronu (8.89 miljonus latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liviko apgrozījis teju par trešdaļu vairāk

, 26.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas alkohola ražotāja un tirgotāja AS Liviko grupas auditētais apgrozījums 2008.gadā kopā ar nodokļiem bija 117.6 miljoni eiro jeb 1.84 miljardi igauņu kronu, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā.

Grupas kopējā peļņa, noslēdzot 2008.gadu, bija 4.59 miljoni eiro. Peļņas pieaugums attiecībā pret 2007.gadu bija 42%.

AS Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi: «Neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi Baltijā, kuras pazīmes bija vērojamas jau pagājušajā gadā, un vidēji 15% kritumu Baltijas alkohola nozarē, AS Liviko grupas kompānijas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā pagājušā gadā veiksmīgi attīstījās un nostiprināja savas pozīcijas visās trijās Baltijas valstīs gan kā ražotāji, gan kvalitatīvu alkoholisko dzērienu importētāji un tirgotāji.»

Visas Liviko grupas kompānijas 2008.gadā kāpināja pārdošanas apjomus un apgrozījumu, kas tika sasniegts palielinot pašu ražotās produkcijas eksportu un importēto dzērienu tirdzniecību. AS Liviko pašu saražotās alkoholisko dzērienu produkcijas pārdošanas apjomi 2008.gadā sasniedza 12.7 miljonus litru, 24% jeb 3 miljoni litru no tiem tika eksportēti, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Exigen Services saglabā vadošā Baltijas valstu IT uzņēmuma pozīciju

Sanita Igaune, 07.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmums Exigen Services 2010.gada pirmajā pusē ir saglabājis vadošā Baltijas valstu IT uzņēmuma pozīciju, liecina Lietuvas investīciju bankas Prime Investment jaunākais pētījums.

Salīdzinājumā ar 2009.gada datiem, Exigen Services IT pakalpojumu ieņēmumu kritums veido 13%.

«Šis kritums ir saistīts ar globālo ekonomikas krīzi, kas Baltijas valstis skāra īpaši smagi, tādējādi ietekmējot IT pasūtījumu apjomu, īpaši valsts sektorā. Grūtāko posmu piedzīvojām 2010.gada sākumā, un jau tagad redzam situācijas uzlabošanos, turklāt šā brīža apgrozījums arī skaidri norāda uz izaugsmi. Esam pārliecināti, ka, turpinot strādāt tikpat intensīvi, šī tendence tikai pastiprināsies,» skaidro Exigen Services Latvia viceprezidents finanšu un administratīvajos jautājumos Uldis Smilts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Par karteli soda Liviko un Forgola Group

Lelde Spriņģe, 01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Harju apgabala tiesā par degvīna karteļa veidošanu piespriests sods Baltijas alkohola ražotājam un importētājam Liviko, uzņēmumam Forgola Group un trīs privātpersonām.

Tiesa likumpārkāpējiem noteica apjomīgus naudas sodus, ziņo The Baltic Course, atsaucoties uz LETA. Kompānijas Liviko vadītājam Janekam Kalvi piespriests 719 500 igauņu kronu (32 305 latu) sods, uzņēmuma Forgola Group valdes loceklim Aleksandram Skoblovam - 57 500 kronu (2580 latu) sods, bet uzņēmējam Igoram Zavizionam - 21 750 kronu (977 latu) sods.

Alkohola ražotājam un importētājam Liviko piemērots naudas sods 1,5 miljonu koronu (aptuveni 67 tūkstoši latu) apmērā, bet Forgola Group 750000 kronu (33,7 tūkstoši latu) apmērā. Neviens no lietā apsūdzētajiem gan savu vainu nav atzinis.

Liviko grupā iekļaujas arī Latvijas uzņēmums Liviko, kas ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu importētājiem un vairumtirgotājiem Latvijā. DB jau vēstīja, ka a/s Liviko savu tirgus daļu Latvijā lēš 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cido grupa un Liviko slēdz mierizlīgumu preču zīmes strīdā

Gunta Kursiša, 21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido grupa un alkoholisko dzērienu ražotāja SIA Liviko šodien panāca mierizlīgumu strīdā par preču zīmes izmantošanu reklāmās.

«Strīda pamatā bija lietošanas tiesības divām līdzīgām preču zīmēm - «Īstu vīru alus», uz kuru īpašumtiesības ir Cido Grupa, un «Vīru», kas pieder SIA Liviko. Kaut arī, mūsuprāt, netika pārkāptas preču zīmes «Vīru» tiesības, mums bija svarīgi komunikācijā ar patērētāju turpināt izmantot veiksmīgi ieviesto saukli,» Db.lv skaidroja SIA Liviko pārstāve, zvērināta advokāte Inese Lielpinka.

Abas puses vienojušās par mierizlīgumu, tādējādi tiesvedība pašlaik ir izbeigta. Turpmāk Cido grupa būs tiesīga izmantot gan saukli «Vīru», gan «Īstu vīru alus» savās reklāmās, savukārt Liviko tika atmaksāta kompensācija, kuras apmērs netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lion Liviko: valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem

, 11.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentējot valdības iniciatīvu celt stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokli no nākamā gada janvāra un arī Alkohola patēriņa mazināšanas un ierobežošanas programmas 2009. - 2013. gadam projektu, alkohola izplatītājs un importētājs SIA Lion Liviko pauž viedokli, ka valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholisko dzērienu veidiem, jo nav atšķirības, vai tas ir stiprais vai vieglais alkoholiskais dzēriens.

Tas attiecināms gan uz alkohola pieejamības mazināšanu, gan uz alkohola reklāmas ierobežojumiem, gan nodokļu un cenu palielināšanas politiku.

„Mēs atbalstām stingrāku alkohola ierobežojumu ieviešanu, īpaši attiecībā uz jauniešiem, tomēr uzskatām, ka pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jāattiecas vienādi - diferenciācija un ierobežojumi attiecībā uz kādu vienu alkoholisko dzērienu grupu nav pamatoti”, pauž kompānijas Lion Liviko izpilddirektors Urmas Silmans.

„Vairāki pētījumi ir pierādījuši to, ka alkoholisms bieži vien sākas ar vieglo alkoholu lietošanu, piemēram, alu un dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem. Līdz ar to, mūsuprāt, ierobežojumi jauniešiem ir vajadzīgi un attiecināmi uz jebkuru alkohola veidu”, pamato U. Silmans. Lion Liviko uzskata, ka nepieciešama vienāda pieeja attiecībā uz alkohola reklāmas ierobežošanu un tās limitēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī kopējais noguldījumu apjoms bankās pieaug, tomēr par tiem izmaksātās peļņas apjoms samazinājies par 40%.

Tādējādi uzņēmumiem un privātpersonām par viņu noguldīto naudu, ko bankas parasti izmanto jaunu kredītu izsniegšanā, gada laikā gar degunu aizgājuši vismaz 60 miljoni latu, bet bankām tas ļāvis būtiski samazināt izdevumus, uzlabot peļņas rādītājus un pat palielināt darbiniekiem algas, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotā informācija par banku darbības rādītājiem šā gada 30. jūnijā.

Vācija atdziest

Vājie Vācijas ekonomikas dati Latvijai nenozīmē strauju eksporta kritumu, tomēr uzņēmumiem laiks piedomāt par noieta tirgu diversifikāciju.

Vācijas ekonomikas pieaugums šā gada otrajā ceturksnī tikpat kā apstājies, IKP pret šā gada pirmo ceturksni pieaudzis tikai par 0,1%, liecina jaunākie Vācijas Federālās statistikas pārvaldes dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko plāno novirzīt 10-15 miljonus eiro nodokļu naudas ārpus Igaunijas saistībā ar valstī plānoto akcīzes nodokļa likmes paaugstināšanu alkoholam, vēsta raidorganizācija ERR.

Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi norāda, ka šādas darbības paredzētas, lai nosargātu uzņēmuma konkurētspēju.

«Mēs to nedarām, lai negatīvi ietekmētu Igaunijas valsti, bet gan lai glābtu mūsu uzņēmumu,» uzsver Kalvi.

Viņš uzskata, ka Igaunijas valsts līderi neaptver, ka Igaunija nav sala. «Mums ir kaimiņi Somijā, Latvijā, un pārrobežu tirdzniecība ar kaimiņiem darbojas. Ir žēl noskatīties, kā uz to tiek uzspļauts un Igaunijas konkurētspēja tiek zaudēta šādā veidā. Kā biznesa vadītājam man ir jāpielāgo savs bizness. Mums šis ir izdzīvošanas jautājums, nevis valsts ietekmēšana,» sacīja Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liviko kļuvis par Bacardi – Martini grupas pārstāvi Latvijā

, 06.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 1.janvāri alkoholisko dzērienu izplatītājs SIA Liviko kļuvis par oficiālo Bacardi-Martini grupas pārstāvi un produkcijas izplatītāju Latvijā.

Bacardi-Martini grupa ir viena no vadošajiem alkoholisko dzērienu grupām pasaulē, un tās piedāvātā produkcija ieņem vadošās pozīcijas dažādu augsti kvalitatīvu dzērienu kategorijās.

Bacardi-Martini grupas dzērienu portfelis ietver sevī tādus produktus kā Bacardi rums un kokteiļi, vermuts un dzirkstošais vīns Martini, degvīns Grey Goose, konjaks Otard, džins Bombay Sapphire, tekila Camino Real, viskijs Dewar’s un citi.

SIA Liviko direktors Urmas Silmans komentē: «Bijām izvirzījuši sev par uzdevumu piesaistīt starptautiski atpazīstamus zīmolus LIVIKO piedāvāto dzērienu portfelim, jo, neskatoties arī uz kritušos pirktspēju, Bacardi - Martini grupas dzērieni ir labi atpazīstami Latvijas patērētāju vidū un joprojām pieprasīti.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijas vecākais alkohola ražotājs svinēs 110 gadu jubileju

, 24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko ceturtdien 25. septembrī svinēs savu 110. gadadienu. Liviko ir viena no retajām Igaunijas lielajām kompānijām, kura pilnībā pieder privātpersonām, ziņo BBN.

Pašlaik Liviko pieder 19 alkoholisko dzērienu zīmoli, ieskaitot Old Tallin, kas kopumā saražots jau vairāk nekā 90 miljonos pudeļu, Igaunijas nacionālo degvīnu Viru Valge, kas savu nosaukumu ieguvis pirmajā Igaunijas neatkarības laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Liviko investē 100 tūkstošus Ls degvīnā

Sandra Dieziņa, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Liviko šogad jauna nacionālā degvīna Namejs izstrādē un attīstībā ieguldīs vairāk nekā 100 tūkstošus latu.

Par spīti vērojamajam pirkstpējas kritumam, Liviko uzskata, ka šis laiks ir piemērots jauna produkta ieviešanai, jo degvīns vēl joprojām ir patērētākais stiprā alkohola veids, turklāt ražotāji saskatījuši brīvu nišu premium kategorijas nacionālajam degvīnam Latvijas alkohola tirgū.

Produkta sastāvā tiek izmantots Latvijas spirts un par pamata noieta tirgu tiek uzskatīta Latvija, bet liela uzmanība tiks pievērsta tirdzniecībai arī tā saucamajās tūristu vietās. Liviko grupa ir viens no trim lielākajiem alkohola nozares uzņēmumiem Baltijas valstīs. Kompānija nodarbina ap 100 darbiniekiem Latvijā, 201 darbinieku Igaunijā, un 76 Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola patēriņš Igaunijā gadu no gada pamazām samazinās, tāpēc Liviko AS attīstības iespējas saredz eksporta tirgos – gan ar savu enkurzīmolu Vana Tallinn, gan šobrīd populāro džinu

Turklāt tieši pēdējā laikā Igaunijas alkoholisko dzērienu tirgū notiek viļņošanās un šūpošanās paaugstinātās akcīzes dēļ, no kā ieguvēji ir te, pāri robežai, stāsta Igaunijas alkohola ražotāja Liviko AS valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi).

Akcīzes turbulence

«Šobrīd situācija ir diezgan turbulenta. Izmaiņas tirgū, normatīvos, visa veida ierobežojumi un regulējums spēcīgi ietekmē biznesu, un mums tam jāpielāgojas,» saka J. Kalvi. Viņš uzskata, ka Latvijas alkohola tirdzniecības juridiskais regulējums ir stabilāks. Igaunijas valdība akcīzes nodokli palielinājusi jau septiņus gadus pēc kārtas. Tas veido lielu daļu no alkohola cenas plauktā, un tad, kad valdība to palielina par 10 vai 15%, tas rada haosu – jo īpaši ražotājiem. «Laikā, kad nevari būt pārliecināts, vai atlaist vai pieņemt cilvēkus, ir sarežģīti vadīt biznesu. Man kā kompānijas vadītājam ir sāpīgi pieņemt lēmumus saistībā ar darbiniekiem, jo īpaši, ja ir jāatlaiž 20 vai 30 cilvēki. Taču tajā pašā laikā man ir atbildība pārējo darbinieku priekšā. Man jāuzver, ka neesam pret akcīzes nodokļa pieaugumu, saprotam, ka vienā brīdī patēriņš ir gājis pārāk tālu un sabiedrībā ir radījis daudz problēmu. Nedzīvojam sapnī, ka katrs igaunis ik gadu lietos vairāk alkohola, tas nav iespējams. Patēriņš katru gadu samazinās, paradumi mainās, cilvēki kļūst gudrāki. Taču tas nenozīmē, ka obligāti ir vajadzīgas ļoti straujas izmaiņas. Tās var radīt pretēju efektu. Kad vēlas mainīt paradumus un kultūru, ir jārēķinās, ka tas vienmēr prasa laiku. Piemēram, pirms 20 gadiem bija ļoti daudz problēmu ar autovadītājiem, kuri neizmantoja drošības jostas. Tagad to izmantošana ir pavisam normāla. Šis piemērs parāda, ka daudzas lietas prasa laiku. Ilgtermiņā alkohola patēriņš samazinās. Valdībai vajadzētu pieņemt saprātīgākus lēmumus, lai noteikumus padarītu stingrākus soli pa solim. Mūsu rekomendācija ir palielināt akcīzes nodokli par 5% gadā. Tas, iespējams, radīs sarežģījumus ražotājiem, taču ne tuvu tādus, kādi tie ir tagad,» saka J. Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijas alkohola ražotājus apsūdz kartelī

Vēsma Lēvalde, Db, 15.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Valsts prokuratūra izvirzījusi apsūdzību valsts lielākajam alkohola ražotājam Liviko un citiem alkohola ražotājiem par karteļa vienošanos.

Liviko vadītājs Janeks Kalvi noraida apsūdzību, ziņo postimees.ru. «Mēs noteikti iesim uz tiesu, un, esmu pārliecināts, tiesa mūs attaisnos,» sacījis Kalvi, norādot, ka nekāda karteļa nav.

Apsūdzības izvirzītas Liviko, Forgola Grupp (agrākā Offex) un trim ar firmām saistītām provātpersonām – J. Kalvi un vēl diviem vīriešiem. Nodokļu un muitas departaments arī izmeklējot lietu par iespējamu akcīzes uzlīmju viltošanu Offex Grupp.

Par karteli likums Igaunijā paredz soda naudu līdz 250 miljoniem kronu juridiskām personām. Fiziskām personām var arī piemērot līdz trim gadiem ilgu cietumsodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valstij jāattiecas vienādi pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem

Urmas Silman, Lion Liviko izpilddirektors, 17.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentējot valdības iniciatīvu celt stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokli no nākamā gada janvāra un arī Alkohola patēriņa mazināšanas un ierobežošanas programmas 2009. līdz 2013.gadam projektu, jāteic, ka valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholisko dzērienu veidiem. Nav atšķirības, vai tas ir stiprais vai vieglais alkoholiskais dzēriens.

Tas attiecināms gan uz alkohola pieejamības mazināšanu, gan uz alkohola reklāmas ierobežojumiem, gan nodokļu un cenu palielināšanas politiku.

Atbalstu stingrāku alkohola ierobežojumu ieviešanu, īpaši attiecībā uz jauniešiem, tomēr uzskatu, ka pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jāattiecas vienādi — diferenciācija un ierobežojumi attiecībā uz kādu vienu alkoholisko dzērienu grupu nav pamatoti. Vairāki pētījumi ir pierādījuši to, ka alkoholisms bieži vien sākas ar vieglo alkoholu lietošanu, piemēram, alu un dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem. Līdz ar to, manuprāt, ierobežojumi jauniešiem ir vajadzīgi un attiecināmi uz jebkuru alkohola veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijas lielākais alkohola ražotājs saīsinās darba nedēļu

, 22.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko oktobrī plāno saīsināt darba nedēļu par vienu dienu. Šāds lēmums pieņemts nesen paaugstinātā akcīzes nodokļa ietekmē, jo ievērojami samazinājies pieprasījums pēc alkoholiskajiem dzērieniem, ziņo BBN.

Liviko norāda, ka darba nedēļas saīsināšana ietekmēs aptuveni 100 darbinieku ienākumus.

Kompānijas vadītājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi) gan cer, ka darba nedēļas saīsināšana būs tikai uz īsu laiku un Liviko drīz atkal varēs strādāt ar iepriekšējo kapacitāti.

Šogad Igaunijā akcīzes nodoklis alkoholam ir palielināts par 30%, turklāt 2009. gada jūlijā to plānots palielināt vēl par 15%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LIVIKO izplatīs Constellation grupas vīnus Baltijā

Vēsma Lēvalde, Db, 25.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu izplatītājs Baltijā – LIVIKO grupa kļuvusi par oficiālo Constellation grupas pārstāvi un piecu prioritātes vīnu zīmolu izplatītāju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Constellation grupa ir vadošā pasaules vīna grupa ar vairāk nekā 5.2 miljardu ASV dolāru gada apgrozījumu un vairāk nekā 250 dzērienu zīmoliem. Gadā grupas uzņēmumi saražo vairāk nekā 1 miljardu litru vīna. Sākot ar šo gadu, LIVIKO grupas kompānijas Baltijā ieguvušas tiesības izplatīt Constellation grupas vīnu zīmolus Hardy’s, Paul Masson, Robert Mondavi, Echo Falls un Nobilo. Hardy’s is vairāk nekā 150 gadus sens austrāliešu vīnu zīmols, kas dibināts kā ģimenes uzņēmums un turpina šo pēctecību vairākās paaudzēs. Robert Mondavi ir vadošā Kalifornijas vīna darītava, kas savu dzērienu vēsturi aizsākusi 1966.gadā. Paul Masson vīnu zīmolam ir vairāk nekā 100 gadu vēsture, un tas pazīstams kā Kalnu vīndarītava, ko 1905.gadā Sanfrancisko apkaimē dibināja jauns un ambiciozs francūzis Pols Masons. Echo Falls ir atpazīstams Kalifornijas vīnu zīmols. Nobilo – viens no Jaunzēlandes vīnu pionieriem, kura zīmolu vēsture aizsākusies 40.gados. AS Liviko nodarbina 201 darbinieku Igaunijā, 97 Latvijā and 76 Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzu uzņēmumi Igaunijā sākuši apsvērt iespēju saīsināt darba nedēļu un sūtīt darbiniekus piespiedu atvaļinājumos, informējis Tarmo Krīss (Tarmo Kriis), Igaunijas Darbadevēju konferedācijas vadītājs, viņo BBN.

Db.lv jau ziņoja, ka Igaunijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko oktobrī plāno saīsināt darba nedēļu par vienu dienu. Šāds lēmums pieņemts nesen paaugstinātā akcīzes nodokļa ietekmē, jo ievērojami samazinājies pieprasījums pēc alkoholiskajiem dzērieniem.

Sasakaņā ar Tarmo Krīsa teikto, pēdējā reize, kad Liviko darbinieki tikuši sūtīti piespiedu atvaļinājumā, bijis 2000. gadā.

Savukārt Norma vakar paziņoja, ka sūta 237 darbiniekus piespiedu atvaļinājumā no 20. oktobra līdz 19. janvārim.

"Katram ir savi iemesli šādai rīcībai, bet galvenokārt tas ilustrē, ka ekonomika ir nesabalansēta un ir nedrošība," teicis Tarmo Krīss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pirmsvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi atbilst Satversmei

, 23.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmes tiesa ir atzinusi, ka pirmsvēlēšanu aģitācijas ierobežojumi atbilst Satversmei, Db informēja tiesas priekšsēdētāja palīdze Līna Kovaļevska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielo valsts jubileju sagaidām krīzes apstākļosPēc dažām dienām būs pagājuši apaļi 90 gadi, kopš tika dibināta neatkarīgā Latvijas Republika. Šādās gadskārtās allaž ir pieņemts, teiksim tā, nofiksēt, kādu attīstības līmeni ir izdevies sasniegt kādā situācijā esam.

Šķiet, lai kādi politiķi būtu pie varas, viņiem visiem nāksies mācīt teju ābeces patiesību - ja gribat, lai valsts budžetā ieplūst nauda, tai vispirms ir jānonāk tieši pie uzņēmējiem. Jā, šobrīd ir krīze, bet neaizmirsīsim, ka ekonomika tāpat kā daudz kas dzīvē ir ciklisks, un ir skaidrs, ka arī šī krīze nebūs mužīga. Jautājums ir par to, kas to spēs, bet kas - nespēs izturēt. Skaidrs, ka izturēs stiprākie un tālredzīgākie. Taču jebkurā gadījumā, paskatoties uz mūsu visai raibo vēsturi, droši var teikt - ja reiz esam pārdzīvojuši vāciešu, zviedru un krievu laikus, kaut kā nebūt pārcietīsim arī ekonomisko krīzi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 16,3 tūkstošiem uzņēmumu, kas tika reģistrēti 1991. gadā, šobrīd aizvien aktīvi ir 4,4 tūkstoši, liecina Lursoft apkopotie dati par uzņēmumiem, kuriem šogad aprit 30 gadi.

Vairākums no tiem ir individuālie uzņēmumi (41,86%), zemnieku saimniecības (24,32%) un sabiedrības ar ierobežotu atbildību (29,60%).

Šo 30 gadu laikā kopš reģistrēšanas uzņēmumi pārdzīvojuši vairākas krīzes, tostarp gan Krievijas finanšu krīzi 1998.gadā, gan globālo ekonomisko finanšu krīzi 2007. – 2010.gadā, uzņēmumus pamatīgi norūdot un pieprasot no to īpašniekiem un vadītājiem spēju reaģēt un pārorientēt darbu. Arī šobrīd jau gadu dzīvojam krīzes apstākļos, ko radījusi Covid-19 izraisītā pandēmija. Kamēr vieniem uzņēmumiem šo krīzi izdodas izmantot savā labā un pat sasniegt jaunus finanšu rādītāju rekordus, daudzas nozares pandēmija ir būtiski ietekmējusi. Atšķirībā no iepriekš piedzīvotām krīzēm, šoreiz uzņēmējiem pieejami dažādi atbalsta pasākumi no valsts. Tos, kā parāda Lursoft pētījums, izmantojuši arī vairāki pirms 30 gadiem dibinātie uzņēmumi.

Komentāri

Pievienot komentāru