Pasaulē

ASV kompānija no Siemens pasūta 70 elektriskās lokomotīves

Ritvars Bīders, 29.10.2010

Jaunākais izdevums

Vācijas kompānija Siemens tikusi pie 466 miljonu ASV dolāru vērta pasūtījuma, kurš paredz ASV dzelzceļa kompānijai Amtrak piegādāt 70 elektriskās lokomotīves, ar kurām paredzēts atvieglot noslogotākos dzelzceļa maršrutus ASV ziemeļu reģionos, ziņo AFP.

Šis ASV pasūtījums veicinās Vācijas kompāniju radīt aptuveni 250 jaunas darbavietas.

Pirmās lokomotīves ASV kompānijai tiks piegādātas 2013. gadā. Siemens norāda, ka lokomotīves tiks būvētas ASV un to ražošanā tiks izmantoti atjaunojamie energoresursi. Tāpat Vācijas kompānija solījusi lokomotīves aprīkot ar dažādām «zaļajām tehnoloģijām», ieskaitot reģeneratīvu bremzēšanas sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par globālā uzņēmuma Siemens vadītāju Latvijā ir kļuvis IKT un enerģētikas nozares eksperts Ilvars Pētersons, kas par savu galveno uzdevumu izvirzījis uzņēmuma darbības paplašināšanu, piedaloties dzelzceļa infrastruktūras, vilcienu un lokomotīvju, elektroenerģijas un gāzes infrastruktūras projektu realizācijā, informē uzņēmums.

«Siemens Latvijā ir senas tradīcijas, īstenojot pirmo infrastruktūras projektu jau 19.gadsimtā. Mēs piedāvājam risinājumus ne tikai dzelzceļa un enerģētikas infrastruktūrai, bet arī energoefektīvus risinājumus rūpniecības un veselības aprūpes nozarē, īpaši specializējoties elektrifikācijas, automatizācijas un digitalizācijas jomā,» uzsver I. Pētersons.

«Kā viens no mūsu pēdējiem realizētajiem infrastruktūras projektiem, kas ir starp modernākajiem Eiropā, bija VAS Latvijas Dzelzceļš Rīgas Šķirotavas stacijas projekts, kurā nodrošinājām Siemens ražoto tehnoloģisko aprīkojumu un centralizētu vadības sistēmu vagonu šķirošanas uzkalnam. Mūsu risinājumi Latvijai nozīmīgākā dzelzceļa satiksmes mezgla darbībai ir palīdzējuši padarīt konkurētspējīgāku vilcienu pārvadājumu tranzīta ceļu uz Latvijas ostām. Šādu un līdzīgu projektu realizācija, kā, piemēram, Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija un Rail Baltica projekti, ir tie, kuros Siemens inovatīvās tehnoloģijas var veicināt Latvijas produktivitātes kāpumu,» skaidro I. Pētersons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nokia Siemens samazinās 17 tūkstošus jeb 23% darbavietu

Gunta Kursiša, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nokia un Siemens kopuzņēmums, telekomunikāciju iekārtu ražotājs Nokia Siemens Networks samazinās 17 tūkstošus jeb 23% darbavietu, vēsta BBC.

Tiek lēsts, ka 74 tūkstošus lielās uzņēmuma komandas samazinājums par vairāk nekā piektdaļu, sarucinās kompānijas darbības izmaksas par vienu miljardu eiro.

Uzņēmums, kas darbojies ar zaudējumiem, pieder Somijas kompānijai Nokia un Vācijas Siemens. Nokia Siemens Networks pēdējā laikā ir pieredzējis sīvu sāncensību ar Ķīnas elektronikas gigantu Huawei un zviedru Ericsson.

Kompānijas īpašnieki apsver iespēju Nokia Siemens Networks padarīt par neatkarīgu uzņēmumu. «Tas būtu liels solis. Iespējams, ka uzņēmuma mērķis ir sākotnējais publiskais piedāvājums (Initial Public Offering). Šāds solis nevar tikt paveikts ar pastāvošo uzņēmuma struktūru un pašreizējo darbības modeli,» uzskata Swedbank analītiķis Jari Honko (Jari Honko).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Ceļā uz enerģētisko drošību Latvija atpaliek no kaimiņvalstīm

Jānis Goldbergs, 19.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz to, ka jau pēc diviem gadiem plānots desinhronizēt Baltijas elektrotīklu no Krievijas un Baltkrievijas, sinhronizējoties ar pārējo Eiropu, Latvija ir iestigusi divus gadus ilgā iepirkumu procedūrā par sinhrono kompensatoru iegādi un uzstādīšanu.

Divi no trīs iepirkuma dalībniekiem SIA Reck un Grieķijas kompānija Mytilineos S.A., nupat iesniegušas sūdzību IUB par AS Augstsprieguma tīkls veikto iepirkumu, jo uzskata, ka iepirkuma veicējs nav organizējis atklātu un pārskatāmu procedūru, nodrošinot tajā vienlīdzīgu attieksmi un godīgu konkurenci.

Uz interviju par notiekošo Dienas Bizness aicināja RECK valdes priekšsēdētāju Viesturu Kaģi.

Sākšu no vispārīgā. Kāda šobrīd ir situācija energobūvniecībā?

Enerģētikas nozare nav atrauta no tautsaimniecībā aktuālajiem procesiem. Atzīšu, ka tik nedroša un neprognozējama situācija enerģētikas tirgū kā šobrīd nav bijusi. Ņemot vērā karu Ukrainā un ieviestās sankcijas pret Krieviju, protams, izjūtam lielu izmaksu sadārdzinājumu, jo daudzas izejvielas (piemēram, melnais un krāsainais metāls) ienāca no Krievijas un Baltkrievijas. Mums jāiepērk ne tikai kabeļi, bet arī jābūvē dažādas konstrukcijas no metāla un dzelzsbetona. Protams, mūsu nozarē primārās ir vara un alumīnija cenas. Un atkal – lielākā daļa ražotāju atradās tieši Krievijā, tāpēc jau šobrīd strādājam ar piegādātājiem no citām valstīm. Līdz ar cenu sadārdzinājumu nākamā problēma ir nespēja prognozēt cenas. Ja agrāk saņēmām cenu piedāvājumus produkcijai, kuriem derīguma termiņš ir mēnesis, tad tagad – nedēļa. Visā būvniecības nozarē šobrīd ir krīze, un mēs gaidām operatīvu rīcību valdības līmenī, pabeidzot un apstiprinot cenu indeksācijas modeli. Šī ir normāla prakse citās valstīs, ka, slēdzot līgumus, tiek iestrādāta indeksācijas formula gan cenu kāpuma, gan arī samazinājuma gadījumā. Tas ir ļoti labs veids, kā abām līgumslēdzējām pusēm izvairīties no riskiem, ar ko saskaramies šobrīd. Piekrītu arī Latvijas Būvuzņēmēju partnerības paustajam, ka nepieciešama reālistiska vismaz 12 mēnešu valsts pasūtījumu prognoze. Diemžēl līdz šim valsts pārvalde nav spējusi izveidot caurspīdīgu un centralizētu publiskā pasūtījuma prognozi. Vēlos uzsvērt, ka gan ierēdniecībai, gan valdībai ir jāapzinās, ka mēs visi esam vienā laivā. Ja valsts sektors nespēs operatīvi un pragmatiski pieņemt lēmumus, roku rokā sadarbojoties ar visu nozaru (ne tikai būvniecības) pārstāvjiem, valsts ekonomika jeb mūsu kopējā laiva sāks grimt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Siemens apsver Osram pārdošanu

Lelde Petrāne, 15.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siemens AG, Eiropā lielākā inženiertehniskā kompānija, izskata dažādas iespējas saistībā ar Osram biznesu, ieskaitot iespējamu sākotnējo publisko piedāvājumu vai pārdošanu, Bloomberg uzzinājis no neoficiāliem informācijas avotiem.

Minhenē bāzētā Siemens par Osram pārdošanu konsultējusies ar investīciju bankām.

Saskaņā ar informācijas avotu sniegto informāciju pagaidām nekāds lēmums vēl nav pieņemts, un Siemens varētu paturēt vienību savā īpašumā.Kā sākotnējā publiskā piedāvājuma vai pārdošanas iespējamais laiks tiek minēta nākamā gada pirmā puse.

Osram, otras lielākās apgaismojuma kompānijas pasaulē (pēc pārdošanas apjomiem) pēc Royal Philips Electronics NV, vērtība ir no 6,5 - 7 miljardiem eiro, lēš Morgan Stanley analītiķis Londonā Bens Uglovs.

«Nākamajos divos līdz piecos gados Osram būs nepieciešamas ievērojamas investīcijas, lai padarītu to par labāko savā klasē,» stāstījis Uglovs, paskaidrojot: «Diskusijas Siemens ir par to, vai Osram ir pietiekami stratēģiska, lai investētu šādu naudu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Negodīgs bizness neatmaksājas

Didzis Meļķis, 07.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu Süddeutsche Zeitung par jaunākajām vēsmām kopš 2008. gada ilgstošajā skandālā ziņo, ka ekonomisko nedienu vajātā Grieķija pat gatava nākt pretī Siemens un nepieprasīt brango soda naudu. Tā vietā kompānija Atēnām atlaidīs daļu iekrātā parāda par iepriekšējiem pasūtījumiem un iesaistīsies jaunos projektos, lai vairotu grieķiem tik nepieciešamās darba vietas.

Konflikta būtība ir kopš 1992. gada Siemens maksātie kukuļi grieķu amatpersonām par ienesīgiem valsts pasūtījumiem. Laikraksts ziņo, ka līdz 2006. gadam Siemens maksājis Grieķijas Telekomunikāciju organizācijas (OTE) vadībai un politiķiem, lai saņemtu valsts telefonu tīklu uzturēšanas pasūtījumu kā arī tiesības ieviest drošības sistēmu 2004. gada olimpiādei Atēnās.

Ne jau Siemens vien bojājis Grieķijas biznesa vidi – ne ar ko labākas nav bijušas kompānijas Daimler, MAN un Ferrostal. Pirms nepilna gada arī ASV kompānija Comverse Technology pašmāju likumsargiem samaksājusi 1,2 miljonus dolāru soda naudu par OTE dotu 536 tūkstošu dolāru kukuli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nokia Siemens Networks atlaidīs 8,5 tūkstošus darbinieku

Jānis Rancāns, 08.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikāciju aprīkojuma ražotājs Nokia Siemens Networks, kurā pilnu kontroli gatavojas pārņemt Somijas mobilo telefonu ražotājs Nokia, apsver 8,5 tūkstošu cilvēku atlaišanu, lai uzlabotu rentabilitāti.

Kompānija savu darbinieku skaitu iecerējusi samazināt par 17%, tādējādi paredzēts, ka 2014. gadā Nokia Siemens Network strādās 42 tūkstoši cilvēku, atsaucoties uz anonīmiem avotiem, vēsta Bloomberg. Darbinieku skaitu iecerēts samazināt slēdzot atsevišķas ražotnes un pārtraucot noteiktu iekārtu ražošanu.

Aizvadīto divu gadu laikā Nokia Siemens Networks jau samazināja darbinieku skaitu par 20 tūkstošiem cilvēku, lai atjaunotu kompānijas rentabilitāti un pārtrauktu tirdzniecības apjomu samazināšanos. Izskanējušo informāciju par paredzēto darbinieku skaita samazināšanu ne Nokia, ne arī Nokia Siemens Networks nav komentējušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas konglomerāts Siemens AG trešdien paziņojis, ka tas, pasakoties par veikumu ekonomiskās krīzes laikā, izmaksās kopumā 430 miljonus ASV dolāru saviem darbiniekiem visā pasaulē. Tā būšot vienreizēja īpaša prēmija, liecina kompānijas paziņojums.

«Siemens plāno apbalvot savus darbiniekus par izcilu sniegumu finanšu un ekonomiskās krīzes laikā ar vienreizēju īpašu maksājumu,» norādīts paziņojumā. «Mūsu 400 tūkstoši darbinieku var būt ļoti lepni par savu sasniegumu,» runājot par to, ka kompānija veiksmīgi pārvarējusi krīzi, norādījis Siemens AG prezidents un vadītājs Pēteris Losčers (Peter Loscher).

Saskaņā ar Siemens sniegto informāciju ASV strādājošie saņems gandrīz 100 miljonus dolāru no kopējās summas 2010.gada decembrī. Nauda tikšot sadalīta starp darbiniekiem, kas nav vadošos amatos.

«Kompānija ir tikai tik laba, cik labi ir tās darbinieki, un mēs esam lepni, ka daži no lielākajiem talantiem nozarē strādā Siemens ASV,» sacījis Ēriks Spīgels (Eric Spiegel), Siemens Corporation prezidents un vadītājs. «Mūsu darbinieki ir pamats mūsu panākumiem un mēs patiesi cienām viņu ieguldījumu un viņu lojalitāti mūsu uzņēmumam. Ar šo vienreizējo maksājumu mēs vēlamies pateikties viņiem par smago darbu un pārliecināties, ka uzņēmuma panākumi tiek dalīti ar viņiem,» viņš piebildis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas tehnoloģiju kompānija Nokia, kas savu mobilo telefonu un pakalpojumu biznesu pārdod Microsoft par 3,79 miljardiem eiro, no ASV tehnoloģiju milža aizņemsies aptuveni 1,5 miljardus eiro, lai apmaksātu aizņēmumu, kas tika ņemts Siemens daļas izpirkšanai kopuzņēmumā Nokia Siemens Networks (NSN).

Šā gada jūlijā Nokia piekrita iegādāties Vācijas kompānijas Siemens 50% daļu kopuzņēmumā NSN. Darījuma vērtība tika aplēsta 1,7 miljardu eiro apmērā. Kompānija pēc tam tika pārsaukta par Nokia Systems and Networks. «Nokia paredzējusi izmantot šos līdzekļus, lai apmaksātu finanses, kuras tika piesaistītas NSN akciju iegādei,» pavēstījusi kompānija.

Saskaņā ar šā darījuma noteikumiem, Microsoft Nokia piešķirs konvertējamas akcijas trijos maksājumos, katru 500 miljonu eiro apmērā.

Db.lv jau vēstīja, ka Microsoft iegādājusies Nokia mobilo telefonu biznesu par 3,79 miljardiem eiro. ASV kompānija arī pavēstījusi, ka grasās iegūt Nokia patentu licenci. Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts nākamā gada pirmajā ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Siemens turpina pārgrupēšanos un pārdos Osram

Jānis Rancāns, 29.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas industriālais konglomerāts Siemens AG ir paziņojis, ka turpinās plašu reorganizāciju, kas būs lielākā Vācijas industriālajā vēsturē un pārdos apgaismes ķermeņu ražošanas nodaļu Osram, raksta Fox Business.

Osram akcijas tiks izliktas pārdošanā jau šoruden. Siemens plāno pārdot lielāko akciju daļu, paliekot kā ilgtermiņa investors.

Pirmdien Siemens paziņoja, ka no atsevišķām savām daļām izveidos jaunu nodaļu, kura izstrādās dažādus enerģijas piegādes risinājumus. Jaunā nodaļa nodrošinās kompānijai 100 miljardu eiro lielus ieņēmumus. «Mēs izveidosim skaidru izaugsmes plānu,» preses konferencē otrdien paziņoja Siemens galvenais izpilddirektors Peters Loesčers (Peter Loescher).

Kompānijas jaunizveidoto darbības sektoru, kas pievienosies Siemens enerģijas un veslības aprūpes sektoriem, vadīs Rolands Busčs (Roland Busch), kas pašlaik ir kompānijas galvenais attīstības vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas rūpniecības gigants «Siemens» paziņojis, ka pasaulē plāno likvidēt 6900 darba vietas, lielāko daļu strādājošo paredzot atlaist fosilo kurināmo struktūrvienībā.

Fotogalerijā Siemens darbinieku protesta akcija, kas piektdien risinās Berlīnē

Uzņēmums norāda, ka aptuveni pusi no šīm darbvietām paredzēts likvidēt Vācijā, kur kompānija arī plāno slēgt rūpnīcas valsts ekonomiski nestabilajos austrumos.

«Enerģētikas nozare piedzīvo izmaiņas vēl nepieredzētā apjomā un ātrumā,» pavēstīja «Siemens» padomes locekle Liza Deivisa, uzsverot, ka darbvietu likvidēšana ir nepieciešama, lai saglabātu uzņēmuma konkurētspēju.

Kompānija skaidro, ka pieprasījums pasaulē pēc enerģētikas un gāzes struktūrvienības ražotajām lielajām turbīnām ir ievērojami samazinājies, jo atjaunojamā enerģija kļūst aizvien populārāka. Šī situācija negatīvi ietekmējusi rentabilitāti, jo nav pietiekams pieprasījums darbības nodrošināšanai rūpnīcās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Stadler piegādā pirmos vilcienus mūsu kaimiņiem

Līva Melbārzde, 04.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Stadler ir piegādājusi pirmos divus no desmit FLIRT vilcieniem uzņēmumam Baltkrievijas dzelzceļi (BČ).

Pirmie vilcieni BČ īpašumā ir nodoti jau vienu gadu pēc līguma parakstīšanas, pateicoties tam, ka vienlaicīgi gandrīz identiski vilcieni tika ražoti arī Helsinkiem. Stadler Rail Group īpašnieks un izpilddirektors Peters Špūlers (Peter Spuhler) un BČ vadītājs Anatolijs Sivaks parakstījuši arī nodomu deklarāciju par tālāku sadarbību vilcienu iegādes un servisa jomā.

«Mēs esam lepni, ka FLIRT vilcieni tagad būs arī Baltkrievijā. Šī ir pirmā reize, kad Stadler piegādā vilcienus kādai no bijušajām Padomju Savienības republikām. Mēs šajās valstīs redzam lielu potenciālu, kur piedāvāt Helsinku tipa FLIRT vilcienus. Šis modernais platsliežu vilciens ir piemērots ļoti aukstām ziemām, jo tas bez problēmām darbojas vairāk nekā – 40 grādu salā,» saka Stadler Rail Group izpilddirektors Peters Špūlers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas inženierijas milzis Siemens piektdien paziņoja, ka likvidēs 7800 darbavietu visā pasaulē, no kurām vairāk nekā 3000 darbavietu tiks likvidētas Vācijā.

Darbavietu samazināšana notiks, kompānijai īstenojot restrukturizācijas plānu, kura mērķis ir ietaupīt vienu miljardu eiro.

«Cenšoties racionalizēt administratīvās un vadības funkcijas, apmēram 7800 darbavietas tiks likvidētas, tostarp ap 3300 Vācijā,» paziņoja uzņēmums, kurā visā pasaulē strādā vairāk nekā 300 tūkstoši cilvēku.

Kompānijas ģenerāldirektors Jozefs Kēzers 2014.gada maijā paziņoja par plānu līdz 2016.gadam plašas restrukturizācijas laikā visā pasaulē likvidēt 11,6 tūkstošus darbavietu, samazinot gan nodaļu, gan hierarhijas līmeņu skaitu.

«Panāktais ietaupījums tiks ieguldīts inovāciju, ražīguma un izaugsmes iniciatīvās, no kurām ievērojama daļa būs Vācijā,» teikts kompānijas piektdien izplatītajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Samazinājušies Siemens ceturkšņa zaudējumi

Lelde Petrāne, 11.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas konglomerāts Siemens AG ceturtdien paziņojis par fiskālā ceturtā ceturkšņa zaudējumiem 467 miljonu eiro apmērā, vēsta MarketWatch.

Atbilstošajā ceturksnī iepriekšējā gadā Siemens cieta 1,13 miljardu eiro zaudējumus.

Ieņēmumi pieauguši no 19,71 miljarda eiro līdz 21,23 miljardiem eiro.

Dow Jones Newswires aptaujātie analītiķi bija prognozējuši tīros zaudējumus 281 miljona eiro un ieņēmumus - 20,24 miljardu eiro apmērā.

Saskaņā ar kompānijas sniegto informāciju jauno pasūtījumu apjoms audzis par 25%.

Kā vēstīts, Siemens vakar paziņoja, ka, pasakoties par veikumu ekonomiskās krīzes laikā, tas izmaksās kopumā 430 miljonus ASV dolāru saviem darbiniekiem visā pasaulē. Tā būšot vienreizēja īpaša prēmija.

«Mūsu 400 tūkstoši darbinieku var būt ļoti lepni par savu sasniegumu,» runājot par to, ka kompānija veiksmīgi pārvarējusi krīzi, norādīja Siemens prezidents un vadītājs Pēteris Losčers (Peter Loscher).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Laikraksts: Alstom un Siemens pietuvojušies vilcienu ražošanas struktūrvienību apvienošanai

LETA--AFP, 25.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas mašīnbūves uzņēmums Alstom un Vācijas rūpniecības gigants Siemens panākuši vienošanos, lai apvienotu savus vilcienu ražošanas biznesus, pirmdien vēsta vācu laikraksts Handelsblatt.

Laikraksts norāda, ka abas kompānijas pārvarējušas iepriekšēju atturību par iespējamu kopuzņēmumu ar abām pusēm pieņemamu vienošanos.

Taču Siemens izrādījis interesi arī par Kanādas lidmašīnu un vilcienu ražošanas uzņēmumu Bombardier, kura Eiropas bizness ir bāzēts Berlīnē, un abas kompānijas jau izstrādājušas detalizētu plānu par kopuzņēmuma izveidi, raksta Handelsblatt.

Siemens uzraudzības padome otrdien rīkos sanāksmi, lai pārrunātu abas šīs iespējas.

Alstom un Siemens kopuzņēmums apvienotu inženierijas gigantus, kas ražo savās valstīs izmantotos ātrgaitas vilcienus, tostarp Francijas pasaulē atpazīstamos TGV vilcienus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas rūpniecības gigants Siemens saskata potenciālu līdz pat 20 000 darbvietu likvidēšanai, uzņēmumam īstenojot plašu restrukturizācijas programmu, ceturtdien vēsta vācu žurnāls Manager Magazin.

«Siemens» vadītājs Jozefs Kēzers šā mēneša sākumā norādīja, ka kompānijas «Vision 2020+» stratēģijas ietvaros 20 000 administratīvo darbvietu varētu kļūt liekas, raksta žurnāls.

Žurnāls piebilst, ka darbvietu likvidēšana skartu vien pārvaldes struktūrās strādājošos, nevis rūpniecību darbiniekus.

Kā vēstīts, «Siemens» augusta sākumā paziņoja, ka, sākot no oktobra, īstenos vērienīgus restrukturizācijas pasākumus, samazinot rūpniecības struktūrvienību skaitu no piecām līdz trīs, lai tās kļūtu neatkarīgākas un labāk spētu ātri reaģēt uz tirgus pieprasījumu.

«Siemens» šobrīd pasaulē nodarbina gandrīz 380 000 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Siemens un Alstom izsaka jaunus piedāvājumus cerībā panākt EK apstiprinājumu vilcienu ražošanas biznesu apvienošanai

LETA, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas rūpniecības gigants «Siemens» un Francijas mašīnbūves uzņēmums «Alstom» izteikuši jaunus piedāvājumus, lai panāktu Eiropas Komisijas (EK) apstiprinājumu to vilcienu ražošanas biznesu apvienošanai, pirmdien paziņoja «Alstom».

«Alstom» norāda, ka uzņēmums un «Siemens» nolēmuši vēl vairāk mainīt izteikto piedāvājumu, lai mazinātu EK bažas saistībā ar šī darījuma ietekmi uz konkurenci.

Uzņēmums gan skaidro, ka to biznesu vērtība, kurus piedāvāts pārdot, saglabājas nemainīga un veido aptuveni 4% no to kopējā tirdzniecības apjoma.

Ja šis darījums tiks apstiprināts, tad tiks izveidots uzņēmums ar aktivitātēm 60 valstīs un gada apgrozījumu 15,6 miljardu eiro apmērā.

Gan Francijas, gan Vācijas valdības paudušas atbalstu šim darījumam, uzsverot, ka Ķīnas giganta CRRC darbības izvēršana globālajā tirgū negatīvi ietekmēs Eiropas ražotāju darbību.

CRRC jau spējis noslēgt nozīmīgus līgumus tādās ASV pilsētās kā Bostonā, Losandželosā un Filadelfijā, kā arī vairākās Eiropas valstīs, tostarp Serbijā, Maķedonijā un Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Siemens Mobility ieinteresēts dzelzceļa infrastruktūras projektos Latvijā

Egons Mudulis, 09.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siemens Mobility (SM) darbības joma ir viss, kas saistīts ar dzelzceļa infrastruktūru, proti, uzņēmums var piegādāt jebkuras sistēmas, kas nepieciešamas vilcienu kustībai, pašus vilcienus, ieskaitot ātrvilcienus, kā arī īstenot pilnībā pabeigtus projektus, ja vien klients to vēlas, sarunā ar Dienas Biznesu stāsta SM vadītājs Ziemeļeiropā (Norvēģija, Dānija, Zviedrija, Somija un Baltijas valstis) Stēns Norbijs Nilsens (Sten Norby Nielsen), kurš Rīgā uzstājās konferencē 5G Techritory.

Būvniecību šādos objektos gan parasti veic sadarbības partneri. Tāpat SM ir sistēmas pilsētu luksoforiem, elektrobusiem, un kompānija aktīvi darbojas arī bezvadītāja transportlīdzekļu jomā, piegādājot nevis pašus auto, bet to kustību nodrošinošās sistēmas. SM ir vietējie biroji katrā no reģiona valstīm, piemēram, Dānijā strādā 200 cilvēki, Norvēģijā 80‒100 cilvēki, Zviedrijā 40 cilvēki, bet Somijā un Baltijas valstīs kopumā ap 100 cilvēkiem.

Vaicāts, vai SM darbojas arī jūras un gaisa transporta jomā, viņš atzīmē, ka cita Siemens nodaļa ražo kuģu dzinējus, taču SM var piegādāt krasta elektroapgādes sistēmas ostā ienākušajiem kuģiem, lai stāvēšanas laikā tiem nebūtu jādarbina dīzeļdzinēji. Savukārt kopā ar Airbus SM darbojas sev jaunā sfērā, proti, strādā pie lidmašīnu elektrifikācijas, lai gaisa kuģi, nosēžoties pilsētās, varētu izmantot nevis aviācijas degvielu, bet elektroenerģiju. Šis projekts gan vēl prasīs dažus gadus. Dronu jomā SM nedarbojas, kaut arī tos izmanto dzelzceļa līniju apsekošanai. Tai pašā laikā SM ir aktīvs digitalizācijas jomā, kas dzelzceļa satiksmei ļoti nepieciešama. Siemens piederoša kompānija HaCon piedāvā aplikācijas ceļojuma plānošanai, nodrošinot iespēju tajās arī norēķināties par attiecīgā transporta veida izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Siemens biznesa gadu noslēdz ar peļņu, tomēr nākotnē neraugās optimistiski

Jānis Rancāns, 11.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas industriālais konglomerāts Siemens AG biznesa gada ceturto ceturksni noslēdzis ar neto peļņu 1,23 miljardu eiro apmērā. Kopējā biznesa gada beļņa bijusi 6,14 miljardus eiro.

Peļņas pieaugumu veicinājis pārdošanas apjomu pieaugums Āzijā, kā arī veiksmīgi rezultāti rūpniecības un enerģētikas jomās, vēsta Bloomberg.

Iepriekšējā biznesa gada pēdējā ceturksnī, kompānija piedzīvoja zaudējumus 396 miljonu eiro apmērā. Kompānijas ieņēmumi pieauguši par 5% un sasnieguši 20,35 miljardus eiro.

Kompānijas izpilddirektors Peters Loesčers uzsver, ka labie rādītāji sasniegti pateicoties sabalansētajam biznesa portfelim, tomēr norāda, ka turpmāk «nestabilā ekonomiskā vide» var ietekmēt uzņēmumu, raksta Forbes. Siemens paredz, ka 2012. gadā izaugsme būs «vidēja».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzvarētāju noteiks tehniskie rādītāji; CAF vilcieni būtu lētāki, lēš industrijas pārstāvji

No 790 maksimāli iespējamiem punktiem Korejas ražotājam Hyundai Rotem Company (Hyundai) ir apmēram 750, bet Šveices uzņēmumam Stadler Bussnang AG (Stadler) – 568, liecina Dienas Biznesa aplēses pēc valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) nosauktajiem pretendentu piedāvājumos minētajiem skaitļiem jaunu elektrovilcienu 15 gadu nomas konkursā. Publiski tika minēti astoņi dažādi rādītāji, tostarp vienas elektrovilciena vienības vidējā nomas maksa mēnesī un pirmās vienības piegādes termiņš. Maksimālais iepirkumā iegūstamais punktu skaits ir 1000, kas nozīmē, ka PV iepirkuma komisijai šobrīd jāizvērtē, cik no atlikušajiem dažādu tehnisko rādītāju 210 punktiem vērts katra pretendenta piedāvājums. Visvairāk – 110 punktus – var iegūt par labāko elektrovilcienu vienības elektroenerģijas vidējo patēriņu vienā stundā, savukārt pasažieru sēdvietu skaits var dot līdz 35 punktiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

PV: Lietotu elektrovilcienu piedāvājumi netiks izskatīti; konkurence neļaus ražotājiem uzpūst cenas

LETA, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietotu elektrovilcienu piedāvājumi iepirkumā par jauno pasažieru vilcienu iegādi netiks izskatīti, intervijā aģentūrai LETA norāda AS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. Turklāt lielā konkurence - 35 interesenti - neļaus ražotājiem uzpūst cenas.

Lubāns gan atzīst, ka jautājumu par lietotu vilcienu piedāvājuma iespējām pirmajā iepirkumu kārtā ražotāji nereti ir uzdevuši.

Kā skaidro amatpersona, jau kopš iepirkuma izstrādāšanas PV mērķis bija rūpes par to, lai jaunie vilcieni spētu attaisnot pasažieru uz kompāniju liktās cerības par ātriem, ērtiem un uzticamiem pārvadājumiem. «Galu galā ar jauna ritošā sastāva iegādi plānojam ievērojami palielināt arī pasažieru pārvadājumu apjomus, kas, mūsuprāt, ir paveicams tikai ar jauniem, iepriekš neekspluatētiem vilcieniem,» uzsver amatpersona. Līdz ar to PV atbilde esot viennozīmīga - lietotu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu piedāvājumi netiks izskatīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Matīss: Tautai būs jauni vilcieni; iespējams, jau nākamgad

Nozare.lv, 18.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Gribētu uzsvērt, ka tautai būs jauni vilcieni. Ir stingra norāde, ka jāmeklē alternatīvas un vilcieni ir jānodrošina - vai nu ar piesaistītiem resursiem, vai uz nomas pamata. Pakāpeniski ir jānomaina ritošais sastāvs,» norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss.

Viņš skaidro, ka projekts jāīsteno, skatoties no naudas plūsmas, aizņemšanās iespējām.

«Viena gada laikā vilcienu iegāde nenotiks, bet pakāpeniski šie vilcieni būs jānomaina. PV strādā pie risinājumiem, un priekšlikumi tiks iesniegti, lai SM kā akcionārs varētu lemt par vienu vai otru modeli. Īpaši runa ir par elektrovilcieniem,» skaidro ministrs.

Tajā pat laikā, atbildot uz jautājumu, vai pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu būt 2015. gadā, A. Matīss intervijā Nozare.lv norāda: «Es domāju, ka ātrāk, atkarībā no finansēšanas modeļa.»

Runājot par to, cik vilcienus Latvija varētu iegādāties, ministrs skaidroja, ka jauni vilcieni būs tik, cik nepieciešams lai nomainītu visus esošos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca noteikti vairāki scenāriji valsts atbalsta realizācijai

Žanete Hāka, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca pārstāvji tikušies ar Ekonomikas, Finanšu un Satiksmes ministriju pārstāvjiem, runājot par iespējamo atbalstu un aktivitātēm, kādas varētu tikt realizētas uzņēmumam, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Riga.

Sarunu gaitā ir noteikti vairāki iespējamie scenāriji, kā varētu tikt realizēts valsts atbalsts. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vēlas saņemt atbalstu eksporta garantiju un apgrozāmo līdzekļu projektu realizācijai garantiju veidā, kuras šobrīd tiek realizētas caur ALTUM kā finanšu atbalsta instrumenti, vai citu līdzīgu atbalsta instrumentu. AS Daugavpils Lokomotīvju Remonta Rūpnīca vadība un akcionāri izprot esošo situāciju, normatīvo bāzi un saprot, ka tieša valsts garantiju izsniegšana mūsu gadījumā nav piemērojama.

Uzņēmums norāda, ka patlaban saskata visu iesaistīto pušu vēlmi rast situācijas risinājumu un tuvākajā laikā ir plānotas atkārtotas tikšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ņemot vērā silto laika prognozi, kursēs papildus vilcieni

Gunta Kursiša, 06.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā labvēlīgo laika prognozi, pasažieru pārvadājumu labākai nodrošināšanai papildus kursējošajiem elektrovilcieniem maršrutā Rīga-Dubulti-Rīga svētdien 8. jūlijā, tiks norīkoti vēl 12 vilcieni, informē a/s Pasažieru vilciens pārstāvji.

Svētdien papildu vilcieni maršrutā Rīga-Dubulti un Dubulti-Rīga aties papildus piecas reizes no katra galapunkta. Vilcieni no Rīgas aties plkst.10:38, 14:40, 15:37, 16:48 un plkst.18:39, bet papildu vilcieni uz Rīgu no Dubultiem izbrauks plkst.11:53, 15:53, 16:44, 17:42 un plkst.19:34.

Arī maršrutā Rīga-Carnikava-Rīga 8.jūlijā papildus kursēs seši elektrovilcieni. Svētdien pasažieru ērtākai nokļūšanai atceļā no pludmales tiks norīkoti arī papildu elektrovilcieni Vecāķi-Rīga, kuri no Vecāķiem aties plkst.17:28 un plkst.19:12, norāda Pasažieru vilciens pārstāvji.

Svētdien papildu vilcieni uz Carnikavu no Rīgas izbrauks plkst. 10:51, 12:45 un plkst.20:13. Savukārt atceļā uz Rīgu papildu vilcieni no Carnikavas 8. jūlijā aties plkst. 11:57, 13:50 un plkst.21:10.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Siemens «atmet ar roku» kodolrūpniecībai

Lelde Petrāne, 19.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas konglomerāts Siemens nolēmis pilnībā aiziet no kodolenerģijas nozares, ziņo BBC.

Šāds solis esot atbilde uz Fukušimas kodolkatastrofu martā Japānā, sacījis vadītājs Pēteris Losčers.

Žurnālam Spiegel viņš arī teicis, ka tā ir kompānijas atbilde uz «skaidru Vācijas sabiedrības pozīciju un politiku, kas paredz atteikties no kodolenerģijas».

«Mums nodaļa ir slēgta,» viņš sacījis, paziņojot, ka uzņēmums vairs necels kodolspēkstacijas.

Anulēts tiks arī ilgi plānotais kopuzņēmums ar Krievijas kodolenerģētikas uzņēmumu Rosatom, lai gan Losčers sacījis, ka viņš joprojām vēlas sadarboties ar partneri citās jomās.

Siemens ir atbildīga par visu 17 Vācijas esošo atomelektrostaciju celtniecību.

Komentāri

Pievienot komentāru