Pakalpojumi

Atbildot vietējo sieviešu vajadzībām

Daiga Laukšteina, 10.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sievišķīgā apģērba zīmola Black Swan by Olga Broka radītājai ir izdevies atrast savu nišu un noturēties virs ūdens.

Uz kopējā šī brīža modes industrijas un apģērba ražošanas fona Olgai Brokai ir paveicies atrast un izveidot savu profesionālo rokrakstu, ko novērtē sešu darba gadu laikā iegūtais plašais klientu loks.

Šuvēju pietiek

Tieši pircēju labās atsauksmes un degsme viņu acīs Olgai deva stimulu darboties tālāk. Taču tagad viņai jāatzīst, ka kopējā situācija nav vairs tik spīdoša. Nozarē aizvērtas vairākas labi zināmas šūšanas fabrikas. Piemēram, nesen ir slēgti Latvijā ražoto apģērbu zīmola Vaide veikali. Tiesa, kā spriež O. Broka, nav ļaunuma bez labuma. Proti, darba tirgū parādījušies vairāk speciālistu – šuvēju, kā iepriekš trūka vairāk. Uz Black Swan gan neviens tādējādi nav pārcēlies, jo uzņēmumam ar pašreizējo ražošanas apjomu darbaspēka pietiek. Savukārt atsevišķi dizaineri nav nepieciešami, jo šo rūpalu un arī audumu atlasi O. Broka uzņēmusies uz saviem pleciem. Viņa strikti nosaka, ka ne brīdi nevar sēdēt uz vietas un gaidīt, kad viss notiks pats no sevis. Ir nemitīgi jāattīstās. Vēl pirms vairākiem gadiem varēja iztikt ar dalību dažādos tirdziņos, bet tagad spēcīgu lomu spēlē sociālie tīkli. Jāpiedalās izstādēs, jāstrādā reklāmas ziņā. «Ja neiesi laikam līdzi, mūžīgi attapsies pašā aizmugurē,» teic O. Broka. Viņa arī novērojusi, ka vēl pirms gadiem pieciem cilvēki vairāk iepirkās par prieku sev, no naudas šķīrās vieglāk. Tagad situācija apmetusi kūleni. Cilvēki apdomīgāk plāno savus pirkumus. Par konkrēto nozari runājot, pārdomā, kur konkrēto apģērbu vilks, kur to liks. «Arī citu sfēru uzņēmējiem katru dienu jāstrādā pie sīkumiem, jābūt aktīviem sociālajos tīklos, jārunā ar klientiem un, kā manā gadījumā, jāpiedāvā aizvien jauni modeļi,» vēlreiz uzsver uzņēmēja.

Kleitu birums

Zīmola Black Swan vadmotīvs ir sievišķīga silueta kleitas ar plašu izmēru amplitūdu – gan ar dažādu ziedu rakstiem, gan vienkrāsainas. Dizaineres mērķis bija ar saviem tērpiem iznest sievišķīgo enerģiju, tālab apģērbs pamatā paredzēts 25–60 gadu vecām sievišķīgām, par sevi pārliecinātām dāmām. Klientu loku galvenokārt veido sievietes ap 40, nevis jaunieši, kuri ar džinsiem vien grib skriet. Piedāvājumā ir daudz garo kleitu, kas kā apslēpj, tā izceļ vajadzīgo. Garumu pēc vajadzības jebkurā brīdī var regulēt. Taču kopumā gan uzņēmums nestrādā kā šūšanas ateljē pasūtījuma modeļiem, kā arī tā jājamzirdziņš nav masveida produkcija. «Savai rozīnītei ir jābūt, un mums, acīmredzot, tāda ir, ja reiz klientes par Black Swan zīmola apģērbu mugurā saņem komplimentus,» smaida O.Broka. Viņa gan atzīst, ka pirms pāris gadiem tādu kleitu piedāvājums Latvijā bija stipri ierobežots, nu tas ir gājis plašumā, bet konkurencei jābūt. Tā dod pozitīvu grūdienu.

Visu rakstu lasiet 10. oktobra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru