Pasaulē

Atgūstas pieprasījums pēc luksusa precēm

Ritvars Bīders, 13.10.2010

Jaunākais izdevums

Pasaulē lielākais luksusa preču tirgotājs Burberry Group sava 2010./2011. finanšu gada pirmos sešus mēnešus noslēdzis ar apgrozījumu, kas ir par 21% lielāks nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada, tādējādi netieši norādot uz globālās ekonomikas atlabšanu, ziņo Reuters.

Līdz šim 2010. gads luksusa preču ražotājiem un tirgotājiem bijis veiksmīgs, jo globālā ekonomika palēnām atgūstas, taču budžeta deficīta samazināšana, kas vairākās valstīs paredz nodokļu palielināšanu un tēriņu apcirpšanu, varētu nākotnē sabremzēt luksusa preču tirgus izaugsmi.

Analītiķi prognozē, ka Burberry tekošā finanšu gada peļņa būs robežās no 240 līdz 270 miljoniem sterliņu mārciņu. Pati kompānija norāda, ka šī prognozes, visticamāk, piepildīsies, turklāt gaidāms, ka peļņa būs tuvu maksimālajai prognozei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmols Burberry turpina apgūt Baltijas tirgu, atverot jaunu veikalu Rīgā.

315 kvadrātmetru plašais veikals atvērts Elizabetes ielā.

Burberry veikala dizains veidots pēc Burberry radošā direktora Kristofera Beilija (Christopher Bailey) koncepta, izmantojot britiem raksturīgos elementus.Veikalā nopērkamas tādas kolekcijas kā Burberry London, Burberry Brit, Burberry Accessories.

Zīmolam Burberry pašlaik ir veikals Tallinā, Igaunijā, un plānots atvērt arī trešo veikalu Baltijas valstīs. Zīmola veikalus vada Apranga Group uz franšīzes līguma pamata.

Grupas akcijas ir iekļautas Baltijas akciju sarakstā OMX Baltic 10 index, kas tiek kotētas NASDAQ QMX Viļņas biržā (NASDAQ QMX Vilnius Stock Exchange).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada otrajā pusē apģērbu mazumtirdzniecības koncerns Apranga group visās Baltijas valstīs atklās Lielbritānijas luksusa zīmola Burberry veikalus - no tiem veikals Latvijā paredzēts Rīgā, Elizabetes ielā, pastāstīja kompānijas vadītājs Rimants Pervenecks.

Viņš uzsver, ka Burberry ir globāls luksusa zīmols ar izteiktām britu saknēm un tā ir viena no pasaulē vislabāk atpazītajām ikonām.

«Pašlaik to varētu vērtēt kā visstraujāk augošo luksusa preču zīmolu pasaulē. Ņemot vērā vietējā tirgus pieprasījumu pēc šāda piedāvājuma, Baltijas valstis ir ideāla vieta, kur izvērst šo veikalu darbību,» uzskata Pervenecks.

Pirmie Burberry veikali Viļņā, Rīgā un Tallinā, katrā pa vienam, tikšot atvērti gada otrajā pusē. Tradicionāli tie parasti atrodoties pilsētu ekskluzīvākajos komerciālajos un tirdzniecības rajonos.

«Konkrēti Rīgai esam ieplānojuši perfektu atrašanās vietu Elizabetes ielā. Taču plašāku informāciju par veikala izmēru, investīcijām, atrašanās vietu un piedāvātajiem produktiem sniegsim, kad tuvosies to atklāšana,» skaidro Pervenecks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Burberry sadedzina somas, apģērbu un smaržas vairāku miljonu vērtībā

Lelde Petrāne, 19.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes zīmols Burberry pagājušajā gadā iznīcinājis nepārdoto apģērbu, aksesuārus un smaržas 28,6 miljonu Lielbritānijas sterliņu mārciņu vērtībā (31,46 miljoni eiro), ziņo BBC.

Tas darīts, lai aizsargātu zīmolu.

Iznīcināto preču vērtība, salīdzinot ar iepriekšējo finanšu gadu, augusi par 6 %.

Modes zīmoli, ieskaitot Burberry, iznīcina nenopirktās preces, lai novērstu to nozagšanu vai pārdošanu par zemākām cenām.

Burberry paziņojis, ka enerģija, kas tiek saražota, dedzinot produkciju, tiek pārveidota, lai tā kļūtu videi draudzīga.

Pēdējo gadu laikā Burberry ir smagi strādājis, lai atkal padarītu zīmolu ekskluzīvu pēc tam, kad tā pārdzīvojusi posmu, kad preču viltotāji Burberry rakstu printēja uz visām precēm, kurām vien spēja, skaidro modes eksperte Marija Malone. Un nevajadzīgo preču iznīcināšana ir daļa no procesa, viņa piebildusi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes preču tirdzniecības uzņēmuma Burberry vadītāja Eindžela Erenda (Angela Ahrendts) turpmāk strādās tehnoloģiju uzņēmumā Apple, vēsta The Telegraph.

Kompānijā Apple viņa pildīs mazumtirdzniecības un tiešsaistes tirdzniecības viceprezidentes amata pienākumus.

E. Erenda Burberry nostrādājusi astoņus gadus, un viņas vadībā kompānijas preču tirdzniecība iekarojusi arī digitālo pasauli, vēsta medijs. Viņa norāda, ka pamet Burberry «izcilā formā».

Viņas vietā Burberry vadītāja amatā turpmāk darbosies Kristofers Beilijs (Christopher Bailey), kas modes uzņēmumā strādā no 2001. gada, un pēdējos sešus gadus darbojies radošā vadītāja (chief creative officer) amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aug pieprasījums pēc luksusa precēm

Ritvars Bīders, 13.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas luksusa preču tirgotājs Burberry sava finanšu gada pirmo ceturksni noslēdzis ar pārdošanas apjomu pieaugumu 24% apmērā. Pārdošanas apjomu pieaugumu palīdzēja veicināt Burberry darbība ārpus Eiropas, ziņo BBC.

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pirms gada, šogad Burberry luksusa preču pārdošanas apjomi ASV palielinājušies par 26%, Āzijā – par 30%, savukārt Eiropā par 20%.

Šajā finanšu gadā Burberry visā pasaulē plāno atvērt vēl 20 līdz 30 jaunus veikalus. Jauno veikalu atvēršana galvenokārt attiecināma uz ASV un Āzijas tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Modes industrija ir otrais lielākais piesārņojuma avots uz planētas

Didzis Meļķis, 10.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burberry griež mēteli uz otru pusi; modes industrijas netīro noslēpumu paslaucīt zem paklāja kļūst aizvien grūtāk, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksusa preču ražotājs Burberry visai ātri – apmēram mēneša laikā – ir reaģējis uz sabiedrības sašutumu pēc jūlija beigās plašsaziņā apspriestajiem datiem par iznīcinātās produkcijas apjomu iepriekšējā finanšu gadā. Kompānijas ziņojumā bija teikts, ka ir tikušas sadedzinātas tirdzniecībai nepiemērotas preces 37 miljonu USD vērtībā, no kā vairāk nekā trešā daļa bijušas smaržas.

Ražotājs skaidrojis, ka tā rīcība konkrētajā pozīcijā saistīta ar licences laušanu ar ASV ražotāju Coty, un modes industrijas līderiem ir argumentu arsenāls par labu biznesam apgrūtinošo uzkrājumu iznīcināšanai, tomēr tas nav attaisnojums turpinoši postošajai ietekmei uz vidi, kurā sava daļa ir arī novecojušo kolekciju iznīcināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pusgada laikā otro reizi tiek skatīts jautājums par luksusa preču nodokļa ieviešanu Latvijā; ārzemēs pagaidām tas nav populārs, turklāt grūti administrējams, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Priekšlikumu Latvijā ieviest luksusa preču nodokli atkārtoti iesniedzis Saeimas deputāts Andrejs Klementjevs. Luksusa preču veidus, kategorijas un kārtību, kādā tās apliek ar nodokli, noteiktu Ministru kabinets. Finanšu ministrijas parlamentārais sekretārs un Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas deputāts Edgars Putra norādīja, ka idejas autors nav varējis definēt, kas tad īsti būtu uzskatāms par luksusa preci. «Šobrīd nav definīcijas, kas ir luksusa prece un kāds ir tās nodoklis,» uzsvēra E. Putra. Saeimas deputāts Igors Pimenovs norādīja, ka diskusijas par luksusa preču nodokli varētu būt plenārsēdē, izskatot grozījumus likumā «Par nodokļiem un nodevām», bet atbildīgajā komisijā šoreiz debates nenotika. Jāatgādina, ka līdzīgu priekšlikumu A. Klementjevs bija iesniedzis jau jūlijā, kad tika skatīta nodokļu reformas pakete. Toreiz piedāvājumā bija iekļauta arī aplikšanas kārtība – procentos no preces vērtības. Proti, luksusa precei ar vērtību līdz 1000 eiro šis nodoklis būtu 15%, precei, kuras vērtība pārsniedz 1000 eiro un ir līdz 50 000 eiro, – 10%, bet vērtībai virs 50 000 eiro – 5%. Savukārt Ministru kabinetam būtu jānosaka luksusa preču veidi un kategorijas. Tā kā Latvijā neesot arī luksusa preču definīcijas, tad bija piedāvājums par tādām noteikt augstvērtīgas preces, kuras nav pirmās nepieciešamības preces un pēc kurām pieprasījums pieaug ātrāk nekā iedzīvotāju ienākumi. Kā iespējamie šī nodokļa objekti tika minētas lidmašīnas, jahtas, dārgakmeņi, mākslas darbi un citas preces. «Uzņēmumu ienākuma nodokļa un pievienotās vērtības nodokļa likumā ir tāds jēdziens kā reprezentatīvais auto, par kuru virs noteiktas summas ir jāmaksā abi minētie nodokļi. Ja luksusa prece ir glezna, tad pēc kā tiek noteikta tās vērtība, kas to noteicis utt.?» jautājumu netrūkst E. Putram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pateicoties citu preču, nevis apģērba, veiksmīgajai pārdošanai un spēcīgiem pārdošanas apjomiem Āzijā, būtiski pieaugusi modes kompānijas Burberry peļņa, vēsta BBC.

Luksusa preču grupa pārspējusi prognozes ar pirmā pusgada pirmsnodokļu peļņas pieaugumu par 49% līdz 129 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 106 miljoni latu).

«Burberry komanda nodrošināja spēcīgu pirmo pusgadu,» sacījusi vadītāja Angela Ahrendts.

Liela daļa no izaugsmes notikusi, pateicoties jaunajiem tirgiem, kur pārdošanas apjomi auguši par 46%. Ķīna, jo īpaši, ir bijis spēcīgs tirgus kompānijai.

Jaunie tirgi tagad veido 13% no grupas kopējiem ieņēmumiem.

Spēcīgs pārdošanas apjomu pieaugums novērots citu preču, nevis apģērba, pārdošanā. Tādu preču kā ādas izstrādājumi - somas un aksesuāri - pārdošanas apjomi kāpuši par 26%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Galvenais iemesls, kādēļ sociālais tīkls Facebook lielākajai daļai zīmolu nebūs vislabākā mārketinga rīka izvēle un Facebook lapas izveidošana automātiski nenodrošinās cilvēku uzmanīgu klausīšanos kompānijas teiktajā, ir senā patiesība, ka cilvēkus daudz vairāk interesē viņi paši, nevis Tu, forbes.com raksta publicists Robs Esgars (Rob Asgar).

Publicitātes un mārketinga jomā dominē trīs «patiesības», uz kurām savu darbu balsta gan veterāni, gan iesācēji.

1. Ja jūs rīkosiet noslēguma pasākumu, tajā ieradīsies daudz cilvēku, jo visiem patīk ballītes.

2. Ja sarīkosiet preses konferenci, atnāks daudz mediju pārstāvju, jo viņiem tā vajadzētu darīt.

3. Ja izveidosiet Facebook lapu, cilvēki no dažādām pasaules malām klausīsies tajā, kas jums sakāms.

Nav jādomā ļoti ilgi, lai saprastu, ka pirmais punkts nav patiess, forbes.com raksta R. Esgars. Viņš skaidro, ka cilvēki parasti ir gana aizņemti un, rīkojot dažādus pasākumus pārāk bieži un bez būtiska iemesla, uzaicinātie atradīs pieklājīgus aizbildinājumus, lai neierastos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aug pieprasījums pēc luksusa precēm

Gunta Kursiša, 26.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Luksus modes preču tirgotāja Burberry gada peļņa marta beigās bija 296 miljoni ASV dolāru, kas ir par 40% vairāk nekā pērn. Gada sākumā pieaudzis pieprasījums arī pēc luksusa automašīnām.

Burberry paziņojis, ka šogad turpinās investēt uzņēmuma izaugsmē, neskatoties uz grūtajiem ekonomiskajiem apstākļiem. Šogad Burberry plāno palielienāt mazumtirdzniecības apjomus par 12 – 13%, pateicoties uzņēmuma izaugsmei Ķīnā, Latīņamerikā un Tuvajos Austrumus, vēsta BBC.

Jau vēstīts, ka šī gada pirmajā ceturksnī ievērojami pieaudzis pieprasījums pēc vācu luksusa automašīnām. Sevišķi straujš pieprasījuma pieaugums vērojams Ķīnā. Pirmajā gada ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 21,3% pieaudzis pieprasījums pēc BMW luksus automašīnu grupā. Mercedez-Benz modelu pārdošanas apjoms šī gada sākumā, salīdzinot ar gadu iepriekš, pieaudzis par 12,7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Arī Burberry ievieš jaunu kolekciju izplatīšanas modeli

LETA, 20.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu modes nams Burberry sācis tirgot jauno kolekciju uzreiz pēc skates Londonas modes nedēļā, turpinot zīmolu Tom Ford un Tommy Hilfiger Ņujorkā aizsākto tendenci.

Modes industrijā ierasts, ka kolekcija pārdošanā nonāk vairākus mēnešus pēc izrādīšanas modes nedēļā. Taču interneta laikmetā, kad fotogrāfijas no skates uzreiz nonāk atklātībā un «ātrās modes» zīmoli tērpus nokopē vēl pirms oriģinālu parādīšanās veikalu plauktos, parastā kārtība tiek mainīta.

«Man patīk tradicionāla, skaista, lēni tapusi amatniecība, bet mēs dzīvojam laikā, kad viss mainās. Ātrums ir ļoti nozīmīgs,» norāda Burberry radošais direktors Kristofers Beilijs. «Mēs mainām veidu, kādā strādājam, domājam un dzīvojam.»

Londonas un Ņujorkas modes nedēļās vērstas uz modes biznesa veicināšanu, kamēr Milānā un Parīzē lielākais uzsvars likts uz māksliniecisko izpaušanos. Tādi luksusa zīmoli kā Dior un Chanel uzstāj, ka acumirklīga kolekcijas nonākšana pārdošanā varētu izjaukt radošo procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl pirms nepilna gada daudzi lieli multinacionāli zīmoli uz Baltijas tirgu noraudzījās nicīgi, teikdami, ka te nu tiem neatmaksājas vērt vaļā savas pārstāvniecības. Tagad situācija mainījusies par 180 grādiem.

Izmantojot tirgus pārkārtošanos, cits pēc cita zīmoli paziņo par ienākšanu Baltijā. Vieni beidzot sagaidījuši iespēju atvērt veikalu atbilstošā vietā, citus franšīzes ceļā atveduši savu biznesu paplašināt alkstoši uzņēmēji.

Šī gada sākumā par veikalu atvēršanu Latvijā paziņojuši vairāki plaši pazīstami zīmoli, piemēram, spāņu Massimo Dutti, britu Burberry, poļu CCC, bet, iespējams, vispārsteidzošākais jaunpienācējs Latvijas apģērbu tirgū būs zviedru Hennes & Mauritz (H&M), kas vēl pagājušajā vasarā LD sacīja, ka mūsu tirgus šīs kompānijas tuvākajos ekspansijas plānos neietilpst. Saistībā ar plānu maiņu H&M runasvīrs atbildē LD ir lakonisks: «Mums vienmēr ir svarīgi atrasties labākajā iespējamajā vietā, un tagad, kad esam atraduši piemērotu atrašanās vietu, esam izlēmuši atvērt savu pirmo veikalu Rīgā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

2012. gads mazumtirdzniecībā - jauni zīmoli un lielāki pārdošanas apjomi

Sandra Dieziņa, 28.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu zīmolu ienākšana un lielāki tirdzniecības apjomi – šā gada raksturīgais mazumtirdzniecībā.

Mazumtirdzniecības apgrozījums pa mēnešiem pret iepriekšējo gadu audzis visa gada garumā, liecina Centrālās Statistikas pārvaldes (CSP) dati. Tirgotāji arī nākamgad redz pozitīvu pakāpenisku attīstību pie nosacījuma, ja ekonomika turpinās attīstīties.

Lielākie pārtikas mazumtirgotāji šogad turpināja jaunu veikalu atvēršanu un esošo modernizēšanu. Maxima Latvija vadība novērojusi, ka kopumā valstī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies pavisam nedaudz. Tomēr Maxima Latvija sasniegusi apgrozījuma pieaugumu par 11 % 2012.gada pirmajā pusgadā, kas lielā mērā panākts uz veikalu tīkla paplašināšanās rēķina, stāsta kompānijas preses sekretārs Ivars Andiņš. Kopumā 2012.gada darbības rezultātus kompānijas vadība vērtē pozitīvi, lai gan sasniegtais ir panākts ar lielām pūlēm, būtiski investējot attīstībā un modernizācijā. Maxima veikalu skaits Latvijā sasniedzis 141 veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Burberry peļņa «uzlec» par 23%

Lelde Petrāne, 26.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Burberry Group Plc, Lielbritānijas lielākās luksusa preču kompānijas, gada peļņa pieaugusi par 23%, ziņo Bloomberg.

Peļņa pirms nodokļu atskaitīšanas gadā, kas noslēdzās 31.martā, pieaugusi līdz 215 miljoniem Lielbritānijas sterliņu mārciņu (aptuveni 175 miljoni latu). Iepriekšējā gadā Londonā bāzētās grupas peļņa bija 175 miljoni mārciņu.

Gūtā peļņa pārsniedz Bloomberg aptaujāto analītiķu 202,5 miljonu mārciņu peļņas prognozi.

Burberry tīrā peļņa bijusi 81,4 miljoni sterliņu mārciņu. Iepriekšējā gadā tā cieta 6 miljonu mārciņu tīros zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga investēs vairāk nekā 6 miljonus eiro luksusa segmentā

Žanete Hāka, 16.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas apģērbu mazumtirgotājs Apranga Group luksusa veikalu segmentā investējis aptuveni 20 miljonus Lietuvas litu (vairāk nekā 4 miljonus latu), liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Uzņēmums šonedēļ atvēris dažādu luksusa zīmolu veikalu Tallinā. Veikalā pārstāvēti tādi zīmoli kā Gucci, Dolce & Gabbana, DSquared2 un Ralph Lauren. Investīcijas veikalā sasniedz 0,5 miljonus eiro, un kopējais veikala lielums ir 350 kvadrātmetri.

Patlaban attīstība luksusa segmentā ir viens no Apranga Group stratēģiskiem mērķiem. Kopumā šogad ir atvēri vai atjaunoti seši veikali – Burberry veikals Tallinā, Rīgā, pēdējā koncepta veikals Emporio Armani un Ermenegildo Zegna Rīgā, kā arī Nude Tallinā un Rīgā.

Kopējais investīciju apjoms šajos projektos sasniedz 3,2 miljonus eiro.

Tāpat šajā nedēļā Apranga Group ir sākusi luksusa veikalu reorganizāciju Viļņas rātslaukumā. Līdz nākamā gada beigām tajā tiks atvērti Burberry, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna un Hugo Boss, kā arī Mados Linija veikali. Šajā projektā investīcijas veido 2,9 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Finanšu ministre: Pēc piedāvātās luksusa preču definīcijas pašlaik par tādu būtu uzskatāms arī grozāmgrābslis

Māris Ķirsons, 28.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnas, jahtas, dārgakmeņi, mākslas darbi un citas preces, kuras tiktu uzskatītas par luksusa precēm, varētu tikt apliktas ar akcīzes nodokli, tādējādi radot papildus ieņēmumus valsts budžetā; Finanšu ministrijai attiecīga koncepcija ir jāizstrādā līdz 2018. gada jūnijam

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdes lēmums, izskatot grozījumus akcīzes nodokļa likumā, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Tas ir vērtīgs priekšlikums, taču šāda priekšlikuma praktiskā realizācija ir problemātiska,» uzsvēra Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta direktore Solvita Āmare-Pilka. Viņa gan norādīja, ka vēlme un mēģinājumi ar nodokli aplikt luksusa preces nenotiek pirmo reizi, taču grūti esot novērtēt, kas ir un kas nav luksusa prece, jo vienam patērētājam tā ir, bet citam nav luksusa prece.

Finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola atzina, ka pēc piedāvātās luksusa preču definīcijas pašlaik par tādu būtu uzskatāms arī grozāmgrābslis jeb spineris (bērnu rotaļlieta). «Ja deputāti vēlas atbalstīt šo piedāvājumu, tad jādeleģē Ministru kabinetam noteiktā laikā izstrādāt gan definīciju, gan piemērošanas kārtību,» uzsvēra finanšu ministre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Augstā jēnas vērtība maina luksusa preču tirdzniecības tradīcijas Japānā

Ritvars Bīders, 11.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu desmitiem ilgi importēto luksusa preču pārdošanas modelis Japānā bijis vienkāršs - šiks veikala iekārtojums, profesionāla apkalpošana un preces cenai klāt «Japānas piemaksa». Šādi izmantojot lielā pieprasījuma priekšrocības un Japānas patērētāju augstos ienākumus, ārvalstu luksusa preču tirgotāji spējuši par savām precēm iekasēt krietni vairāk nekā citu valstu tirgos, taču šī ierastā luksusa preču tirdzniecības sistēma tagad draud sabrukt.

Jēnas vērtības palielināšanās attiecībā pret ASV dolāru līdz pēdējo 15 gadu augstākajai atzīmei, ļāvusi zemo cenu biznesa piekopējiem iesaistīties luksusa preču tirgus segmentā, savās interneta vietnēs piedāvājot augstas kvalitātes produkciju par krietni zemākām cenām.

Piemēram, šā gada augustā kompānija Yahoo Japan Corp. savā tirdzniecības portālā uzsāka luksusa preču izpārdošanu. Kompānija norāda, ka pārdošanas apjomi bijuši aptuveni piecas reizes lielāki nekā attiecīgajā laika periodā pirms mēneša.

Arī Japānas interneta tirdzniecības uzņēmums Rakuten Ichiba savā tiešsaistes veikalā šā gada beigās piedāvājis atlaides luksusa precēm. Kompānija norāda, ka, piemēram, augstas kvalitātes rokas pulksteņu pārdošanas apjomi mēneša laikā palielinājušies par 45%, savukārt importētu vīriešu maku tirdzniecības apjomi augustā, salīdzinot ar jūliju, teju dubultojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvija ir labs tirgus elitārām precēm

Anda Asere, 23.02.2018

Luksusa zīmolu Chopard, Montblanc un Bang & Olufsen veikalu līdzīpašnieks Aleksandrs Cimbaļuks

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija vienmēr ir bijis labs tirgus elitārām precēm – te šāda veida preces pērk gan vietējie, gan tūristi, uzskata luksusa zīmolu Chopard, Montblanc un Bang & Olufsen veikalu līdzīpašnieks Aleksandrs Cimbaļuks.

Viņš cer, ka kvartāls ap Elizabetes, Tērbatas un Barona ielu ar laiku izveidosies par iepirkšanās galamērķi ne vien vietējiem, bet arī tūristiem, jo viņam šķiet, ka šobrīd Rīgā prasīgiem pircējiem īsti nav, kur tērēt naudu. Vairāk par savu iepirkšanās ielas vīziju, luksusa preču tirdzniecības īpatnībām un to, cik ilgi jāgaida rindā, lai tiktu pie tiesībām pārstāvēt augstas klases zīmolus, viņš stāsta intervijā Dienas Biznesam.

Fragments no intervijas

No vienas puses, šobrīd attīstās tirdzniecības centri, no otras puses – iepirkšanās internetā. Kā jūtaties šādā situācijā, esot pa vidu ar veikaliem pilsētas centrā?

Internetā neko nevar pataustīt. Kad kādu lietu esat vienreiz jau nopircis, otrreiz to varētu pirkt internetā, bet, kā likums, luksusa preces nepērk vienas un tās pašas, bet gan dažādas. Pirkt dārgas lietas ir svarīgs lēmums. Tāpēc, lai tērētu lielu naudu par tām, vajag šo priekšmetu pataustīt. Nav problēmu nopirkt internetā sporta kedas, bet, kad ir runa par labu pulksteni, tas ir jāuzliek uz rokas, jāpielaiko, jāredz, kā izskatās. Ir jāsaprot, kā jutīsities ar šo lietu. Cilvēki pulksteni izvēlas ilgi, internets te palīdz izpētē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Aizdomās par viltošanu no plaši pazīstama veikala Rīgā konfiscē UGG zābakus

Lelde Petrāne, 13.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes (ENAP) inspektori vienā no atpazīstamākajiem apavu veikaliem Rīgā konfiscējuši 76, visticamāk, viltotus Austrālijas zīmola UGG zābaku pārus. Konfiscēto apavu vidū, lai gan mazākā skaitā, bija arī tādi, kas marķēti ar Lielbritānijas firmas Burberry vārdu.

Valsts policijas ENAP vēsta, ka par iespējamo nelegālo preci policijas darbiniekiem paziņojis preču zīmes īpašnieks. Aizdomīgie UGG apavi no oriģinālajiem atšķīrušies vizuāli. Uz tiem bijis atveidots zīmola nosaukums, kaut gan uz oriģinālajiem apaviem šāda uzraksta nav.

Lai nekļūtu par krāpniecības upuri, iepērkoties ieteicams pievērst uzmanību apavu vizuālām pazīmēm, jo tas var liecināt par viltojumu. Tāpat vienmēr jāpievērš uzmanība cenai, jo neticami zema cena arī var liecināt, ka prece ir viltojums – šajā gadījumā zābaki veikalā bija gandrīz trīs reizes lētāki par šī zīmola apavu vidējo tirgus cenu. No veikala konfiscētie apavi nav bijuši izgatavoti no dabīgiem materiāliem, lai gan minētās firmas apaviem būtu jābūt no aitādas. Lai noteiktu patieso kaitējumu Valsts budžetam, no zīmola UGG pārstāvjiem tiek gaidīts iesniegums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēloties piesaistīt milzīgo auditoriju, kas izmanto sociālo portālu Facebook, daudzi ietekmīgi zīmoli pērn portālā atvēra savus tiešsasites veikalus, taču pašlaik tos ir spiesti slēgt. Problēma, iespējams, saistīta nevis ar Facebook nepiemērotību tirdzniecībai, bet ar uzņēmumu nemācēšanu sociālo portālu izmantot, vēsta Mashable.

Tādi zīmoli kā Gap, J. C. Penny, Nordstrom un GameStop nesen slēguši savus veikalus Facebook, ziņoja aģentūra Bloomberg.

«Mēs nevarējām atpelnīt ieguldītās investīcijas, tāpēc veikalus slēdzām diezgan ātri,» Bloomberg stāstīja GameStop pārstāvji. «Mums tas izvērtās par vietu komunikācijai ar klientiem, nevis par vietu tirdzniecībai,» norādīja kompānija. GameStop Facebook tiešsaistes veikalu atvēra aizvadītā gada aprīli, taču jau pēc sešiem mēnešiem to slēdza.

«Agrāk tika prognozēts, ka Facebook pārvērtīsies arī par veikalu, taču izrādījās, ka tas ir tā pat kā mēģināt pārdot preces cilvēkiem, kas kopā ar saviem draugiem atpūšas krogā,» norāda analītiķi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga Group apgrozījums Latvijā audzis par 6,8%

Žanete Hāka, 02.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada februārī Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības uzņēmuma Apranga Group apgrozījums sasniedzis 12,5 miljonus eiro, kas ir par 12,9% vairāk nekā iepriekšējā gada attiecīgajā periodā, liecina paziņojums Nasdaq Vilnius.

Šā gada divos mēnešos Apranga Group mazumtirdzniecības apgrozījums auga par 10% līdz 27,7 miljoniem eiro.

Lietuvā divos mēnešos apgrozījums audzis par 7,2%, Latvijā – par 6,8%, bet Igaunijā – par 32%.

Patlaban Apranga Group pieder 163 veikali. Apranga Baltijas valstīs pārstāv tādus zīmolus kā Aldo, Bershka, Promod, Mango, Pull&Bear, s.Oliver, Zara, Moskito, Coccinelle, Marella, Tom Tailor, Armani Jeans, Burberry, Emporio Armani, Hugo Boss un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Bagātniekiem vairāk tērējoties, LVMH darbības rezultāti pārsniedz prognozes

Lelde Petrāne, 14.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bagātajiem klientiem iegādājoties vairāk pulksteņu un aksesuāru, pasaulē lielākā luksusa preču ražotāja LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA apgrozījums šā gada trešajā ceturksnī pieaudzis par 24%, pārsniedzot analītiķu aplēses, ziņo Bloomberg.

Ieņēmumi pieauguši līdz 5,11 miljardiem eiro no 4,14 miljardiem eiro pirms gada, paziņojusi Parīzē bāzētā kompānija.

Bloomberg aptaujātie analītiķi bija prognozējuši ieņēmumus 4,88 miljardu eiro apmērā.

Kompānija arī norādījusi, ka gada pirmie deviņi mēneši stiprinājuši tās pārliecību par visa gada rezultātiem, jo vērojama tendence, ka pieprasījums pēc luksusa precēm atjaunojas.

Kā vēstīts, Burberry Group Plc, Lielbritānijas lielākais luksusa preču mazumtirgotājs, vakar paziņoja, ka tā ieņēmumi trīs mēnešos, kas noslēdzās 30.septembrī, pieauguši par 11%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga audzē apgrozījumu; lielākais kāpums - Latvijā

Gunta Kursiša, 01.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopumā šā gada deviņos mēnešos vislielākais Apranga Group apgrozījuma kāpums no visām Baltijas valstīm ir bijis Latvijā – salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu Apranga Group Latvijā apgrozīja par 30,3% vairāk, sasniedzot 26,5 milj. eiro, liecina paziņojums biržā NASDAQ OMX.

Kopumā Baltijas valstīs laikā no šā gada janvāra līdz septembrim Apranga Group apgrozījums sasniedza 110 milj. eiro – par 25,2% vairāk nekā pērnā gada deviņos mēnešos. Lietuvā minētajā laika posmā tika apgrozīti 69,5 milj. eiro, kas ir par 25,2% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, bet Igaunijā – 14,0 milj. eiro, kas ir 21,3% kāpums gada griezumā.

Lietuvas apģērbu mazumtirdzniecības Apranga Group apgrozījums šā gada septembrī, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo mēnesi, ir palielinājies par 28,5%, sasniedzot 15,5 milj. eiro. Savukārt šā gada trešajā ceturksnī Apranga Group apgrozījums bija 44,5 milj. eiro, kas ir par 26,7% vairāk nekā 2011. gada analoģiskā periodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga Group iegādājusies piecus Mango veikalus Igaunijā un Latvijā

Žanete Hāka, 02.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas mazumtirdzniecības uzņēmums Apranga Group noslēdzis piecu Mango veikalu iegādi Igaunijā un Latvijā, liecina paziņojums NASDAQ OMX Vilnius.

Šie veikali atrodas Tallinā, Viru Keskus un Rocca al Mare tirdzniecības centros, kā arī Rīgas tirdzniecības centros Alfa, Galerija Centrs un Galleria Riga.

Veikali iegādāti no Latvijas kompānijas SIA Imobile Style un tās radniecīga uzņēmuma Igaunijā.

Līdz šim Apranga Group piederēja seši Mango veikali Lietuvā un pa vienam Latvijā un Igaunijā. Apranga Group atvēra pirmo Mango franšīzes veikalu Viļņā 2000. gadā.

Tādējādi pēc darījuma Apranga Group kopumā Baltijas valstīs piederēs 149 veikali: 93 Lietuvā, 41 Latvijā un 15 Igaunijā. Uzņēmums pārstāv tādus zīmolus kā Zara, Burberry, Gucci, Dolce & Gabbana, Hugo Boss, Emporio Armani, Ermenegildo Zegna, Ralph Lauren, Massimo Dutti, Max Mara, Mango, Bershka, Pull and Bear, Mexx, Stradivarius, Promod, s.Oliver, Desigual, Aldo, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Marella, Strellson, Diesel, Morgan, Jack and JonesZ un citus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Apranga turpina ekspansiju

Ingrīda Drazdovska, 14.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas lielākais apģērbu tirgotājs Apranga šogad plāno divreiz lielākas investīcijas veikalu tīkla attīstībā, tostarp atverot jaunus apavu veikalus

Lielākais izaicinājums Apranga grupai patlaban ir noturēt līderpozīcijas Lietuvas, Latvijas tirgū, un kļūt par pirmā numura spēlētāju arī Igaunijā, neslēpj Rimants Pervenecks (Rimantas Perveneckas), Apranga grupas ģenerāldirektors.

Ārvalstnieki atzinīgi vērtē to, kā Baltijas valstis ir pārdzīvojuši krīzi, novērtē pašreizējos pozitīvos attīstības rādītājus. Par reģionu tieši tāpēc šobrīd vērojams otrs intereses vilnis, saka R. Pervenecks.

«Pašlaik ir pastiprināta interese no dienvidu reģioniem – Itālijas, Spānijas, kur šobrīd vietējā tirgū kompānijām ir grūti audzēt apjomus, tāpēc attīstības iespējas tiek meklētas ārpusē. Pēdējā laikā par Baltiju ir interesējušies tirgus spēlētāji no Anglijas, kuri pirms krīzes ļoti skeptiski raudzījās uz šo reģionu. Tagad tie meklē vietējos partnerus.

Komentāri

Pievienot komentāru