Ražošana

Atkāpusies Pasažieru vilciena valde

Nozare.lv, 07.07.2014

Jaunākais izdevums

Pasažieru vilciena (PV) valde iesniegusi atlūgumus kapitāldaļu turētājam Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietniekam Dinam Merirandam, informēja uzņēmumā.

Kā ziņots, akcionāru sapulcē bija plānots lemt par Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņu, medijiem brīfingā par jauno elektrovilcienu nomu paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

PV kapitāldaļu turētājs Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Merirands gan Nozare.lv norādīja, ka vēl ir iespēja, ka valde pati varētu pieņemt lēmumu atkāpties, ņemot vērā, ka kapitāldaļu turētāju un satiksmes ministru nav apmierinājis iesniegtais jauno vilcienu nomas iepirkuma finansējuma piedāvājums

Jaunajai valdei, kuru plānots iecelt operatīvi un veidot to no nozares profesionāļiem, ātri nākšoties izvērtēt Satiksmes ministrijai iesniegtos aprēķinus. Ekspolitiķu valdē nebūšot. Vairāki pretendenti jau esot uzrunāti.

Matīss žurnālistiem skaidroja, ka pašreizējā PV valde netiek galā ar uzdevumiem, kas tai izvirzīti, tāpat neesot pārliecības, ka uzņēmums varēs finansēt vilcienu nomu, neprasot papildu līdzekļus no valsts budžeta, turklāt arī noteiktā uzvarētāja Stadler piedāvājums esot krietni dārgāks nekā Igaunijā. Vairāki nomas finansējuma skaitļi esot balstīti uz pieņēmumiem un interpretāciju.

Neesot neviena dokumenta, kas apliecinātu, ka būs pieejams nepieciešamais finansējums. Patlaban PV joprojām pieprasot par infrastruktūru 14 miljonus šogad un 16 miljonus eiro nākamgad, kaut gan šāda nauda nav paredzēta budžetā. Šogad valsts dotācija esot 32 miljoni eiro, ar to esot jāiztiek. Vienlaikus tika norādīts, ka nav nopietni, ka PV vēl jūlijā nav apstiprināts budžets. Pie šādas finanšu neskaidrības iepirkumu nevarot atļauties.

PV valdes priekšsēdis Artis Birkmanis Infrastruktūras izmantošanas līdzfinansējuma jautājuma neatrisināšanu atzina kā vienu no jautājumiem, par ko būtu gatavs uzņemties atbildību un atkāpties no valdes priekšsēdētāja amata. Tāpat viņš norādīja, ka valde uzņemas atbildību par risinājumiem, kurus piedāvā Satiksmes ministrija situācijas uzlabošanai, un, ja tie neesot pieņemami, valde var atkāpties.

Kā vēstīts, Satiksmes ministrija līdz šodienai gaidīja jauno vilcienu iepirkuma nomas detalizētus aprēķinus no PV, biznesa portālu Nozare.lv informēja Matīss. Viņš jau iepriekš PV valdes nomaiņu, ja tā nespēs par saviem līdzekļiem nodrošināt jaunu vilcienu piegādi uzņēmumam.

Matīss skaidroja, ka PV prasot šogad papildu 14 miljonus eiro un nākamgad 16 miljonus eiro no valsts budžeta, pārsvarā kā infrastruktūras maksu, kas ir PV budžetā iekļaujamā summa, kā arī papildu maksājumus nākamajiem gadiem. PV tabulās, kuras iesniegtas Satiksmes ministrijai, šīs summas esot nodēvētas par nepieciešamajām valsts dotācijām.

Jau ziņots, ka par PV izsludinātā atklātā konkursa par jaunu elektrovilcienu nomu iepirkuma uzvarētāju atzīts Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG

Konkurss par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem tika izsludināts 2013.gada 25.novembrī. Konkursa mērķis ir nodrošināt jaunus, modernus vilcienus Latvijas iedzīvotājiem, lai garantētu drošu un ekonomisku pārvietošanos atbilstoši pasažieru vajadzībām.

Pēc pretendentu iesniegto dokumentu atvēršanas tika konstatēts, ka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz SA nav iesniedzis savu piedāvājumu. Savukārt Dienvidkorejas uzņēmuma Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija bija spiesta noraidīt, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Atbildot uz konkurentu pārmetumiem, ka nekorekti minēta nomas maksa 150 miljonu eiro apmērā 15 gadu garumā, PV norāda, ka finanšu plāns ir balstīts uz to, ka vēlāk tiks piesaistīts lētāks finansējums, nekā to patlaban piedāvā ražotājs, tāpat tikšot pagarināts finansējuma amortizācijas periods līdz 30 gadiem. Atbilstoši vilcienu derīgajam kalpošanas laikam tādējādi būtiski samazināšoties ikgadējie maksājumi. Sākotnējais maksājumu apjoms par vilcieniem 15 gadu laikā ar summāro vērtību 224 miljoni eiro būs samazināts uz 150 miljoniem eiro, apgalvo uzņēmumā, norādot, ka kopējā līguma vērtība ir 274 miljoni eiro, kas ietver iekārtu nomu, iekārtu atlikušo vērtību, rezerves daļas un rezerves daļu fondu. Aprēķini arī parādot, ka salīdzinājumā ar pašreizējo situāciju, kad ik gadu tiek tērētas arvien lielākas summas novecojušo vilcienu remontam, 15 gadu nomas līguma perioda laikā būs iespējams ieekonomēt vismaz 46 miljonus eiro no uzņēmuma līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - VK: SM bezatbildīgi akceptējusi AS Pasažieru vilciens nemākulīgo darbošanos pašplūsmā

Žanete Hāka, 20.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

(Papildināta ar SM un PV komentāru.)

Situācija, kādā patlaban ir AS Pasažieru vilciens (PV), ir Satiksmes ministrijas (SM) ilgstošas bezdarbības rezultāts - SM bezatbildīgi akceptējusi šā uzņēmuma nemākulīgo darbošanos pašplūsmā un ļāvusi dzīvot pāri līdzekļiem, norāda Valsts kontrole (VK).

Valsts kontrole revīzijā nav guvusi pārliecību par to, ka 41,6 miljoni eiro ir iztērēti iespējami efektīvākajā veidā. Revidenti ir pārliecinājušies, ka daudzos gadījumos naudu varēja izlietot daudz racionālāk un mērķtiecīgāk. Tas būtu iespējams, ja SM, kas ir 100% AS Pasažieru vilciens kapitāla daļu turētāja un arī nozares politikas veidotāja, rīkotos kā prasmīgs un, galvenais, ieinteresēts pārraugs, norāda VK.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Pasažieru vilciens" plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja "Pasažieru vilciena" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

"Tās ir baumas, ka ir jāmaina nosaukums. Mēs ne valdē, ne iekšēji uzņēmumā neesam ne nolēmuši, ne sprieduši par to, ka būtu nepieciešama nosaukuma maiņa. Bieži vien zīmols strādā pilnīgi atsevišķi," sacīja Grigulis, piebilstot, ka, piemēram, Igaunijas pasažieru pārvadātājs pa dzelzceļu strādā ar zīmolu "Elron", kamēr paša uzņēmuma nosaukums ir "Eesti Liinirongid".

Viņš arī atzīmēja, ka ziņas par zīmolu "Vivi" ir pāragri noplūdusi informācija.

Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi 

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis...

"Tas ir tāds neiznēsāts bērns. Mēs par šo negribam runāt, jo tam būs savs stāts, kuru būs jāizstāsta tajā brīdī, kad tas pienāks. Līdz tam mums vēl ir daudz darāmā," uzsvēra "Pasažieru vilciena" vadītājs.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Vienlaikus Patentu valdē aģentūra LETA noskaidroja, ka "Pasažieru vilciens" šogad maijā reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

"Pasažieru vilciena" pārstāve Agnese Līcīte pavēstīja, ka jaunu ritošo sastāvu pasažieri varēs sākt izmantot 2022.gadā, un līdz ar šo vilcienu saņemšanu būtiski mainīsies gan "Pasažieru vilciena" sniegtā pakalpojuma kvalitāte, gan pasažieru pieprasījums pēc tā, jo tiks ne tikai piegādāti jauni vilcieni, bet arī būtiski palielināta pārvadājumu intensitāte ieviešot intervāla grafiku.

"Jaunajiem vilcieniem jābūt ne vien tehniski atbilstoši un kvalitatīvi uzbūvētiem, to eksterjera krāsojumam jābūt funkcionālam, izteiksmīgam un pietiekami pamanāmam satiksmē, vienlaikus vilcieniem jābūt vizuāli pievilcīgiem gan no ārpuses, gan iekšpuses. Šī gada pavasarī prezentējām jauno vilcienu ārējā izskata dizainu, kas būs nozīmīga mūsu uzņēmuma jaunās identitātes daļa. No jauno vilcienu dizaina secīgi izriet arī jaunas grafiskās identitātes izstrāde un vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde," skaidroja Līcīte.

Visu šo darbu kopuma - elektrovilcienu interjera un eksterjera dizaina izstrāde, jauna zīmola izstrāde, vizuālās atpazīstamības vadlīniju jeb stila grāmatas izstrāde - izmaksas ir 34 100 eiro, kas pēc "Pasažieru vilciena" veiktā atklātā iepirkuma bija lētākā no piedāvātajām cenām. Par šiem pakalpojumiem noslēgts līgums ar SIA "Printpigeons".

Savukārt vizuālās identitātes ieviešanas komunikācijas stratēģijas izstrādes izmaksas ir 7850 eiro, arī šis bija lētākais iepirkuma procesa piedāvājums no iesniegtajiem, norādīja Līcīte. Par šo pakalpojumu noslēgts līgums ar starptautiskās komunikāciju aģentūras "Hill+Knowlton Strategies" partneri Latvijā "MM&A I Hill+Knowlton Strategies" (SIA "Mežgaile, Māliņa un Austriņš").

"Uzņēmumam pakāpeniski mainoties un attīstoties, ieviešot arvien jaunas tehnoloģijas, izmaiņas arī paša uzņēmuma ārējā izskatā - krāsās, logo un citos elementos, kurus lietosim, - ir loģisks solis. Lēmums par pārzīmološanu pieņemts, jo tas ilustrēs pārmaiņas, uz kurām jau šobrīd ir ceļā "Pasažieru vilciens", kā arī to jauno pakalpojumu kvalitāti, kuru piedāvāsim iedzīvotājiem turpmākajos gados. Uzņēmuma grafiskās identitātes maiņa ir tikai viens no soļiem pārmaiņu procesā, kas vērstas uz mūsu ilgtermiņa stratēģiskajām izmaiņām," pauda Līcīte.

Viņa norādīja, ka jaunā zīmola ieviešana ir cieši saistīta ar jauno vilcienu piegādes grafiku, jo šīs pārmaiņas tiks realizētas kontekstā ar jūtamiem uzlabojumiem pakalpojumos pasažieriem.

"Aicinām pāragri neanalizēt iespējamā zīmola atbilstību vai tā veiksmi, jo atrauti no kopējās koncepcijas un zīmola filozofijas pilnvērtīgus un objektīvus secinājumus nav iespējams izdarīt," piebilda Līcīte.

"Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro. Līgums paredz, ka pirmie vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, kad uzņēmumam "Pasažieru vilciens" (PV) tiek nodoti pirmie "Škoda Vagonka" ražotie jaunie elektrovilcieni, kompānija pasažieru pārvadājumos pakāpeniski pāries uz zīmolu "Vivi", informēja PV pārstāvji.

PV pārstāvji skaidro, ka nosaukums "Vivi" ir veidots no saukļa "Vienā vilcienā" vārdu pirmajiem diviem burtiem. Sauklis "Vienā vilcienā" simbolizējot pārvietošanos no punkta "A" uz punktu "B" ātrā, paredzamā un uzticamā veidā.

Zīmolu "Vivi" izmantos jauno vilcienu interjera un eksterjera dizainā, tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē, informatīvajos un reprezentatīvajos materiālos. Zīmols "Vivi" no šodienas ir ieviests digitālajā vidē tīmekļa vietnē un mobilajā lietotnē, savukārt uz vilcieniem un tajos to izmantos līdz ar pasažieru pārvadājumu uzsākšanu - decembra vidū.

Pilnu zīmola ieviešanas procesu plānots pabeigt līdz 2024.gada beigām.

PV pārstāvji skaidro, ka jaunā zīmola pamatā ir "Vienā vilcienā" līnijas koncepcija un ietekmes no vilciena formas, proti, tajā ir iestrādāti PV grafiskai identitātei raksturīgie spārni. Tāpat izmantotās burtu formas netieši norādot uz virzību uz priekšu, raisot asociācijas ar vilciena vagonu. Logotipa krāsa ir dzeltena.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes Vivi Latvija un Vivi

LETA, 08.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" šogad maijā Patentu valdē reģistrējis preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi", liecina informācija Patentu valdes datubāzē.

Pieteikumi abu preču zīmju reģistrācijai iesniegti 2020.gada 4.februārī, bet abas preču zīmes reģistrētas 20.maijā.

Informācija Patentu valdes datubāzē liecina, ka abu preču zīmju īpašnieks ir "Pasažieru vilciens", bet preču zīmju reģistrācija ir spēkā līdz 2030.gada 4.februārim.

Iepriekš TV3 raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka nolemts mainīt "Pasažieru vilciena" nosaukumu, un turpmāk to sauks "Vivi Latvija". Jaunā dizaina izstrāde un ieviešana izmaksāšot līdz 100 000 eiro.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" pērn jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 255,889 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augustovskas iecelšana lidostas Rīga valdē nav pilnībā uzlabojusi tās pārvaldību

Dienas Bizness, 20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc panākumiem vēlēšanās līdzšinējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss (Vienotība) intervijā laikrakstam Diena atzīst, ka arī turpmāk labprāt strādātu valdībā, atbildot par kādu saimniecisko jomu - ekonomiku vai satiksmi.

Jūs noteikti sajutāt, ka jūsu reputācija pasliktinās brīdī, kad centāties ielikt Valda Dombrovska biroja vadītāju Olitu Augustovsku lidostas Rīga valdē. Kaut gan mediju un sabiedrības sašutums bija liels, jūs to neņēmāt vērā.

Es nekad neesmu pakļāvies dažādām politiskām spekulācijām. Godīgi varu teikt, ka Olitas Augustovskas iecelšana amatā bija 100% mana iniciatīva. Man lidostā bija vajadzīgs savs cilvēks, kuru es pazīstu un kuram uzticos, lai es spētu koordinēt tos jautājumus, kas ir saistīti ar lidostas attīstību un modernizāciju. Sabiedrība to uztvēra citādi. Bet es vēlreiz saku - Vienotībai uz šo lēmumu nebija nekādas ietekmes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs.

Viņš atgādināja, ka ir pagājuši apmēram trīs mēneši, kopš "slavenās vilcienu inaugurācijas ceremonijas, kur bija daudz pogu spiedēju", bet tagad šie pogu spiedēji pamukuši, kad jārunā par atbildību saistībā ar elektrovilcienu nedienām.

Rinkēvičs nākamajā nedēļā tiksies ar satiksmes ministru Kasparu Briškenu (P), lai pārrunātu satiksmes nozarē aktuālus jautājumus, tostarp elektrovilcienu problēmu. Satiksmes ministrija līdz šim 9.martu bija iezīmējusi kā laiku, kad vilcieniem būtu "jāsāk ripot, bet tie neripo", akcentēja prezidents.

"Pirmā atbildība, ko gribu redzēt un saprast, ko "Pasažieru vilciena" valde ir darījusi kopš 2017.gada. Viņi ir atbildīgi par visu," norādīja Rinkēvičs, ļaujot noprast, ka uzņēmuma valde varētu būt "pirmās galvas, kam jāripo" saistībā ar problēmām ar elektrovilcieniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atkārtoti nesekmīgais mēģinājums iegādāties jaunus pasažieru vilcienus uzskatāms par noziedzīgu, intervijā LNT Ziņām sešos pauda Valsts prezidents Andris Bērziņš.

Viņš situāciju nosauca par pilnīgi nepieņemamu, kas grauj Latvijas starptautisko reputāciju. Prezidents neuzskata par pieņemamu, ka problēma tiek risināta tikai mainot Pasažieru vilciena valdi, bet rezultātā nav ne vilcienu, ne atbildīgo par nesekmīgo iepirkumu.

«Mēs jau atkārtoti tik būtisku un tik starptautiski nozīmīgu projektu nespējam godīgi atrisināt. Tas liecina, ka mums ir daudz kas jāpārkārto, it sevišķi jautājumā par atbildību,» sacīja Bērziņš.

«Tas jau vairs nav smieklīgi. Es domāju, ka tas ir noziedzīgi,» atzina Valsts prezidents.

Kā ziņots, Pasažieru vilciena jaunā valde pieņēmusi lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām. Valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Jaunu vilcienu konkurss – pasažieriem vai politiķiem?!

Māris Ķirsons, DB žurnālists, 28.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauni pasažieru vilcieni Latvijā ir sen gaidīts un lolots sapnis, kura īstenotājiem tā arī nav izdevies to materializēt, bet politiķiem nav bijis iespējas pagozēties uz jauno vilcienu fona un ar to nopelnīt reitinga punktus un, vēl jo vairāk, vēlētāju balsis.

Vakar starts tika dots nosacīti otrajam lielajam cēlienam jauno pasažieru vilcienu lugā, kuru pēc pirmā garā cēliena varēja dēvēt par traģikomisku farsu. Iepriekšējais vilcienu konkurss rezultējās pat ar noslēgtu līgumu ar Spānijas CAF, kas bija gatava šos vilcienus montēt Latvijā, dodot iespēju RVR zīmolam atdzimt, savukārt valstij – dodot darba vietas, nodokļus gan tiešā, gan netiešā veidā. Nekas no tā nepiepildījās. Vēl pirmā cēliena izskaņā jauno pasažieru vilcienu iepircēja valde zaudēja savus amatus. Vai pašreizējā valde savu priekšteču pieredzi ir izstudējusi un atšifrējusi visus ar to saistītos liktenīgos knifiņus? To parādīs laiks. Taču cerēt, ka šoreiz viss būs «mierīgi», laikam nevajadzētu. Kāpēc?!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Hyundai: ja iepriekš bija aizdomas par viena kandidāta lobēšanu, tad tagad tās nav mazinājušās

Egons Mudulis, DB žurnālists; Db.lv, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā ziņots, AS Pasažieru vilciens (PV) jaunā valde pieņēmusi lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilstot uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām. Šo lēmumu Dienas Biznesam komentē Māris Gavars, Hyundai korporācijas autorizētais pārstāvis Latvijā.

Kā rakstīts, PV valde plāno līdz augusta beigām sagatavot ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz veiksmīgai ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā - līdz 2016.gadam, informē uzņēmums.

Jāatgādina, ka jūlija sākumā Pasažieru vilciena izsludinātajā atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu par uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums Stadler Bussnang AG. Dienvidkorejas uzņēmuma Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija noraidīja, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Māris Gavars, Hyundai korporācijas autorizētais pārstāvis Latvijā, Dienas Biznesam komentē PV lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkumu:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens (PV) iepirkuma par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi pirmajā kārtā ir pieteikušies pieci pretendenti, informēja PV pārstāvis Egons Ālers.

Šodien plkst.10 noslēdzās PV izsludinātā elektrovilcienu iepirkuma pirmās kārtas pieteikumu iesniegšanas termiņš. Pieteikumus iesniedza Patentes Talgo S.L, Stadler Polska Sp. z o.o., Uraļskije lokomotivi, Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un Škoda vagonka a.s..

«Iepirkuma procedūra tika organizēta ar mērķi uzrunāt iespējami plašu pretendentu loku, paredzot, ka tas mums ļaus iegūt atbilstošu piedāvājumu par vislabāko cenu. Industrijas interese par iepirkumu bijusi augstākā, kāda līdz šim novērota šāda līmeņa iepirkumos Latvijā un tas apliecina, ka esam izvēlējušies pareizu iepirkuma formu, kas veicina konkurenci un nākotnē nodrošinās iespējami izdevīgākus nosacījumus jauno elektrovilcienu iegādei,» norādīja PV valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Matīss: Mēneša laikā jāatrod modelis, kā iegādāties jaunus vilcienus par adekvātu cenu

LETA, 23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēneša laikā ir jāatrod modelis, kā iegādāties jaunus vilcienus par adekvātu cenu, uzskata satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Ministrs žurnālistiem sacīja, ka Pasažieru vilciens nevar atļauties tik dārgus vilcienus, kā piedāvāja Šveices vilcienu ražotājs Stadler Bussnang AG (Stadler). Savukārt esošajā vilcienu iepirkumā finansējuma modeli mainīt nedrīkst. Līdz ar to ir nolemts, ka mēneša laikā jāatrod modelis, kā iegādāties vilcienus par adekvātu cenu.

«Ar Iepirkumu uzraudzības biroju un vilcienu ražotājiem, kuri jau iesnieguši savus piedāvājumus, ir jādomā, kādā veidā varētu vērtēt jau iesniegtos piedāvājumus. Vēl ir jāvērtē, kāda veida sarunu procedūra tā būs,» norādīja ministrs.

Uz jautājumu, vai gaidāms jauns vilcienu iepirkums, ministrs skaidroja, ka juridiski ir dažādas procedūras, kā situāciju varētu atrisināt. Tagad esot jārunā gan ar CAF, Hyundai, gan Stadler par konkrētu iespējamo izvērtēšanas procedūru. Matīss gan neizslēdza, ka vērtēt varētu arī vēl citus pretendentus, kas nāktu klajā ar saviem piedāvājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot uzņēmuma Pasažieru vilciens finansiālo situāciju, kura nav spīdoša, kļuvis skaidrs, ka jaunus vilcienus vienā iepirkumā iegādāties nevar, un tie no 2016.gada jāiegādājas pakāpeniski - piemēram, pa vienam, diviem sastāviem, šodien informēja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Uz Nozare.lv jautājumu, kādā veidā vilcienus varētu iegādāties, Matīss atzina, ka, iespējams, vilcienus varētu iegādāties konkursa procedūrā. Ministrs vēlreiz atkārtoja, ka jauniem vilcieniem jābūt jau 2016.gadā, jo veco vilcienu kapitālie remonti izmaksājot nesamērīgi dārgi. Tāpat, ņemot vērā Latvijas Dzelzceļa elektrifikācijas plānus, jaunie vilcieni esot jāpiemēro jaunajām prasībām.

Jau ziņots, ka 8.jūlijā tika iecelta jauna valde - par Pasažieru vilciena jauno valdes priekšsēdētāju tika iecelts Andris Lubāns, valdes locekļi - Māris Bremze un Mikus Pērse.

AS Pasažieru vilciens jaunā valde 23.jūlijā pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu nomas iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilst uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciena valdes loceklis Māris Bremze iesniedzis atlūgumu

LETA, 29.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens valdes loceklis Māris Bremze iesniedzis atlūgumu.

Viņš aģentūrai LETA norādīja, ka šādu lēmumu pieņēmis, lai ļautos jauniem profesionāliem izaicinājumiem.

Vienlaikus Bremze absolūti noliedza, ka uz viņu varētu būt izdarīts politisks spiediens, lai šo amatu atstātu.

Taujāts, vai jau ir noskatīta jauna darbavieta, Bremze norādīja, ka patlaban vēl to komentēt nevēlas.

Savukārt Pasažieru vilcienā apstiprināja, ka uzņēmuma valde joprojām ir lemtspējīga. Kompānijas valdē darbu turpina Mikus Pērse, kā arī valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa sacīja, ka šāds Bremzes lēmums bijis pārsteigums un savos skaidrojumos par tā iemesliem viņš bijis skops.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) lēmis atļaut AS Pasažieru vilciens (PV) turpināt iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina IUB informācija.

IUB šā gada oktobra beigās saņēma divu uzņēmumu - Hyundai Rotem Company un AS Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīca - sūdzības par PV izsludināto iepirkumu.

Pēc abu uzņēmumu sūdzību uzklausīšanas IUB nolēma atļaut PV turpināt iepirkumu.

IUB norāda, ka abu uzņēmumi iesniegumi par PV rīkotās sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautajām prasībām ir nepamatoti.

Rezultātā IUB lēma atļaut PV turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība un atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Satiksmes ministrs atlaiž Pasažieru vilciena valdi

NOZARE.LV, 07.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcionāru sapulce lems par Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņu, medijiem brīfingā par jauno elektrovilcienu nomu paziņoja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

(Papildināta visa ziņa.)

PV kapitāldaļu turētājs Satiksmes ministrijas (SM) valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands gan norādīja, ka vēl ir iespēja, ka valde pati varētu pieņemt lēmumu atkāpties, ņemot vērā, ka kapitāldaļu turētāju un satiksmes ministru nav apmierinājis iesniegtais jauno vilcienu nomas iepirkuma finansējuma piedāvājums. Pretējā gadījumā cita varianta neesot, kā sasaukt sapulci. Jaunajai valdei, kuru plānots iecelt operatīvi un veidot to no nozares profesionāļiem, ātri nākšoties izvērtēt Satiksmes ministrijai iesniegtos aprēķinus. Ekspolitiķu valdē nebūšot. Vairāki pretendenti jau esot uzrunāti.

Matīss žurnālistiem skaidroja, ka pašreizējā PV valde netiek galā ar uzdevumiem, kas tai izvirzīti, tāpat neesot pārliecības, ka uzņēmums varēs finansēt vilcienu nomu, neprasot papildu līdzekļus no valsts budžeta, turklāt arī noteiktā uzvarētāja Stadler piedāvājums esot krietni dārgāks nekā Igaunijā. Vairāki nomas finansējuma skaitļi esot balstīti uz pieņēmumiem un interpretāciju. Neesot neviena dokumenta, kas apliecinātu, ka būs pieejams nepieciešamais finansējums. Patlaban PV joprojām pieprasot par infrastruktūru 14 miljoni šogad un 16 miljoni eiro nākamgad, kaut gan šāda nauda nav paredzēta budžetā. Šogad valsts dotācija esot 32 miljoni eiro, un ar to esot jāiztiek. Vienlaikus tika norādīts, ka nav nopietni, ka PV vēl jūlijā nav apstiprināts budžets. Pie šādas finanšu neskaidrības iepirkumu nevarot atļauties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Stadler: Esam vīlušies par Pasažieru vilciena valdes lēmumu

Žanete Hāka, 23.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Stadler ir nepatīkami pārsteigts un vīlies par Pasažieru vilciena (PV) valdes lēmumu, informē uzņēmuma pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Viņš norāda, ka līdz šim Stadler nav saņēmis oficiālu informāciju no PV, tādēļ uzņēmumam nav saprotams un zināms, kāds ir PV juridiskais pamatojums šādam lēmumam. Stadler saprot PV un Satiksmes ministrijas vēlmi darboties sabiedrības labā un panākt pilnīgu drošību un pārliecību par finansējuma pietiekamību, bet vienlaikus nav izprotama situācija, kad iepriekšējā valde, paziņojot rezultātus, apstiprina finansējuma pietiekamību, bet jaunajai valdei ir diametrāli pretējs viedoklis.

Stadler nav saprotams, kas pēkšņi ir mainījies PV finansiālajā situācijā, kopš Stadler tika pasludināts par iepirkuma uzvarētāju, uzsvērts uzņēmuma paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav skaidrības par Pasažieru vilciena finansēm; rodas jautājumi par konkursa godīgumu, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pēc VAS Pasažieru vilciens (PV) atjaunotās darbības stratēģijas, kas izstrādāta sadarbībā ar Ernst & Young, prezentācijas un iesaistīto pušu atbildēm uz klātesošo mediju pārstāvju jautājumiem palikušas daudzas neskaidrības saistībā ar gaidāmo jaunu elektrovilcienu iepirkumu, kuras tikai palielina pieejamie skaitļi un nozares speciālistu teiktais. PV stratēģija 2015.–2020. gadam paredz būtiski uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāti, tādējādi palielinot pasažieru skaitu no 18,8 milj. (neskaitot e-talonu izmantojušos) šobrīd līdz 25,7 milj. 2020. gadā, kā arī palielināt ieņēmumus no biļešu tirdzniecības. Šī mērķa sasniegšanā būtiska loma paredzēta ritošā sastāva nomaiņai. Līdz šim laika periodā no 2010. līdz 2014. gadam braucienu skaits samazinājies par 14,6%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā uz AS Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētāja amatu pieteikušies 10 pretendentu, pauda uzņēmuma pārstāvis Egons Ālers.

Savukārt konkursā uz kompānijas valdes locekļa amatu pieteikušies 24 kandidāti. «Lēmumu plānots pieņemt līdz jūnija beigām,» piebilda Ālers.

Jau ziņots, ka šogad maija vidū tika izsludināti konkursi uz Pasažieru vilciena valdes priekšsēdētāja un valdes locekļa amatu. Pieteikties konkursā varēja līdz 26.maijam (ieskaitot).

Tāpat ziņots, ka šogad jūlijā beidzas uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Andra Lubāna amata pilnvaru termiņš, savukārt šogad martā darbu kompānijas valdē atstāja valdes loceklis Mikus Pērse. Lubāns iepriekš pauda, ka pieteiksies izsludinātajā konkursā uz kompānijas vadītāja amatu.

Pasažieru vilciens ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no Latvijas dzelzceļa veiktajām funkcijām. Iepriekš Pasažieru vilciens 100% bija Latvijas dzelzceļa meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Satiksmes ministrs Matīss – kā niedre vējā

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ieceltā valsts kapitālsabiedrības valde vienu dienu ministram patīk, bet otru tik ļoti nepatīk, ka ir steigšus jānomaina, jājautā, vai ministrs pats ir nekompetents, vai arī ietekme no malas ir tik liela, ka normāls darbs nekādi nesanāk

Ar Saeimas vēlēšanām saistītais klusēšanas laiks ir beidzies un viena pēc otras dienasgaismā izlien sasāpējušās un ilgstoši neatrisinātās problēmas. Vienu no tām, saistītu ar aviācijas jomu un tās pārvaldību, iezīmēja četru Starptautiskās lidostas Rīga valdes locekļu atkāpšanās no amata, bijušā premjera Valda Dombrovska biroja vadītāju Olitu Augustovsku ieskaitot. Kad vajadzēja Augustovsku pieņemt darbā lidostas valdē, satiksmes ministrs Anrijs Matīss stāvēja kā mūris pret sabiedrības pārmetumiem un sacīja, ka Augustovska neesot vis kaut kāda partijas Vienotība funkcionāre, bet gan viņa personīga uzticības persona, kuras atrašanās lidostā stiprināšot saikni starp uzņēmumu un Satiksmes ministriju. Gads vēl nav riņķī, bet viss jau šķiet mainījies. Izrādās, lidostas Rīga valdes profesionāļi – un publiski Satiksmes ministrija viņus visus par tādiem ir nosaukusi vismaz tajā brīdī, kad viņi oficiāli tika apstiprināti amatos, – ir ilgstoši uzturējuši domstarpības ar Satiksmes ministriju un vispār katrs vilcis savu meldiņu, tāpēc nekāda jēdzīga sadarbība neesot sanākusi. Vienīgie oficiāli izskanējušie pārmetumi lidostas Rīga valdei ir ieilgušais konflikts ar lidostas Drošības departamentu un ar to saistītie lielie tēriņi advokātiem. Jājautā, vai tad Satiksmes ministrija par lidostas līgumiem ar šiem advokātiem nebija informēta? Varbūt pie viena derētu arī apskatīties, cik jau ir izmaksājusi sešus gadus caur dažādām tiesām novilcinātā flyLAL lieta, cik izmaksā lidostas Rīga zaudējums Ryanair un cik absurdā tiesāšanās starp abiem Latvijas aviācijas grandiem – lidostu Rīga un nacionālo aviokompāniju airBaltic, lai beigās ministrijai neiznāktu vēl kāds negaidīts pārsteigums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vēl aizvien nav skaidrības – būs vai nebūs jaunie vilcieni

Egons Mudulis, 03.09.2014

Nav skaidrs, kad īsti, par kādu naudu un kādā apjomā Pasažieru vilciens aizstās novecojušos elektrovilcienus. Konkrētas atbildes nav ne uzņēmumā, ne Satiksmes ministrijā

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī līdz augusta beigām solīja viest skaidrību par jaunajiem vilcieniem, vēl aizvien nav izlemts par iepirkuma veidu un apjomu

«Saukt konkrētus datumus, kad Latvijā varētu parādīties pirmie jaunie elektrovilcieni, šobrīd vēl negribētu,» DB saka valsts a/s Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns. Iepriekš gan satiksmes ministrs Anrijs Matīss izteicās, ka no A. Lubāna vadītās valdes līdz augusta beigām sagaida ceļa karti, kādā veidā nonākt līdz ritošā sastāva nomaiņai paredzētajā termiņā – līdz 2016. gadam. Taču to, ka jautājums PV finansiālo u.c. problēmu dēļ nevirzās tik raiti, kā cerēts, apliecina arī A. Matīsa lakoniskais komentārs par jaunu elektrovilvilcienu iegādes procesu: «Pasažieru vilciena valde strādā.» Jau vēstīts, ka pēc satiksmes ministra Aivja Roņa aicinātā Arta Birkmaņa vadītās valdes atkāpšanās, tika iecelta jauna – SM Autosatiksmes departamenta direktora A. Lubāna vadībā – kas nolēma pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilstot uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām. Vecā valde par uzvarētāju bija pasludinājusi šveiciešu Stadler Bussnang AG, bet dienvidkorejiešu Hyundai Rotem Company iesniegto piedāvājumu – kas bija desmitiem miljonu eiro lētāks nekā Stadler – noraidījusi kā neatbilstošu iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Saistībā ar pārtraukto vilcienu iepirkumu par aizdomās turētajiem atzīti bijušie PV valdes locekļi

LETA, 28.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) atzinusi četrus AS Pasažieru vilciens (PV) bijušos valdes locekļus par aizdomās turētajiem saistībā ar pārtraukto pasažieru vilcienu iepirkumu.

VP preses pārstāvis Toms Sadovskis aģentūrai LETA apstiprināja, ka Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde (ENAP) šajā kriminālprocesā pagājušā gada decembrī atzinusi četras personas par aizdomās turētajām pēc Krimināllikuma 318.panta 2.daļas redakcijā, kas bija spēkā līdz 2013.gada martam. Minētais Krimināllikuma pants paredz atbildību par dienesta stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, un likumā noteiktais maksimālais sods par šādu noziegumu ir brīvības atņemšana uz laiku līdz astoņiem gadiem.

Sadovskis aizdomās turēto vārdus atturējās nosaukt, taču apstiprināja, ka šiem cilvēkiem ir uzlikts mantas arests kā nodrošinājuma līdzeklis. Aģentūras LETA rīcībā esošā informācija liecina, ka aizdomās turētie ir bijušais PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds un vēl trīs bijušie valdes locekļi - Edmunds Kancēvičs, Jānis Pētersons un Mārtiņš Jirgens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Policija lūdz sākt kriminālvajāšanu pret četriem bijušajiem Pasažieru vilciena valdes locekļiem

LETA, 25.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) lūgusi prokuratūrai sākt kriminālvajāšanu pret četriem AS Pasažieru vilciens (PV) bijušajiem valdes locekļiem saistībā ar pārtraukto pasažieru vilcienu iepirkumu.

Tagad prokuratūrai būs jāizlemj, vai aizdomās turētajiem uzrādīt apsūdzības. Valsts policijas preses pārstāvis Toms Sadovskis lietā iesaistīto vārdus gan atturējās nosaukt, taču, kā iepriekš ziņoja aģentūra LETA, aizdomās turētie ir bijušais PV valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds un vēl trīs bijušie valdes locekļi - Edmunds Kancēvičs, Jānis Pētersons un Mārtiņš Jirgens.

Pēc izmeklētāju aplēsēm, personas ar savām noziedzīgajām darbībām valstij, iespējams, nodarījušas 1 484 944 eiro lielus zaudējumus, aģentūrai LETA norādīja Sadovskis.

Jau ziņots, ka 2013.gada martā Ģenerālprokuratūra, izskatot Satiksmes ministrijas iesniegumu par pārtraukto pasažieru vilcienu iepirkumu un izvērtējot saņemtos materiālus, nolēma sākt kriminālprocesu par noziegumiem valsts institūciju dienestā. Pārbaudes rezultātā tika konstatēts, ka PV valdes rīcībā, 2012.gada 2.aprīlī noslēdzot pasažieru vilciena piegādes un uzturēšanas līgumu ar Spānijas kapitālsabiedrību Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), ir saskatāmas Krimināllikumā paredzētās noziegumu pazīmes. Kriminālprocess pirmstiesas izmeklēšanas veikšanai tika nodots policijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apsūdzētie Pasažieru vilciena valdes locekļi savu vainu neredz; ministrs no komentāriem atturas.

Saskaņā ar Rīgas tiesas apgabala prokuratūras lēmumu bijušais VAS Pasažieru vilciens (PV) valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds (amatā no 2011. gada 18.marta līdz 2012.gada 24.maijam) un tās locekļi Mārtiņš Jirgens, Edmunds Kancēvičs un Jānis Pētersons, ļaunprātīgi izmantojot savu dienesta stāvokli, 2012.gada 2.aprīlī noslēdza ar spāņu ražotāju Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) jaunu vilcienu piegādes un uzturēšanas līgumu, kas būtiski atšķīries no sākotnējā līguma projekta.

Esot grozīti maksāšanas nosacījumi, apjomi, termiņi, līgumsoda apmērs, negrozāmie punkti, mainīts atbildības apjoms par labu izpildītājam CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Jaunu vilcienu iepirkums pagātnes gūstā

Egons Mudulis, DB žurnālists, 27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ritošā sastāva iegādi apdraud ne tikai iepriekš pieļautās kļūdas, bet arī to iespējamā atkārtošana

Pasažieru vilciena (PV) vēlme iegādāties jaunus vilcienus nav tas gadījums, kad būtu pamats bažām par ekskluzīvu braucamo pirkšanu. Ar katru gadu tuvojas laiks, kad Rīgas vagonbūves rūpnīcas (RVR) produkcija būs jāliek pie sētas. Satiksmes ministrija (SM) deklarējusi, ka vilcienu satik- sme ir pasažieru pārvadājumu mugurkauls, tādēļ ir pašsaprotami, ka PV nepieciešami ērti un droši vilcieni. Tā kā vajadzība mērāma dažos desmitos vienību, arī iepirkuma cipari ir visai apaļi – simti miljonu – un gan ražotājiem, gan to lobijiem visai iekārojami.

No vietējās tautsaimniecības interešu viedokļa raugoties, loģisks būtu vietējās ekonomikas sildīšanas pasākums, proti, ja ne pilnīga vilcienu ražošana (RVR vēl nav izstrādājis jaunus modeļus), tad vismaz komplektēšana Latvijā. Līdz šim visi mēģinājumi īstenot šīs ieceres – iepirkt šeit vai citur ražotus/montētus braucamos – pilnībā izgāzušies, atstājot mantojumā bezjēdzīgi iztērētu laika un līdzekļu pēcgaršu. Atkal kārtējā valde, kārtējās SM vadības paslavēta, mēģina radīt iespaidu, ka šoreiz viss būs citādāk – godīgi, atklāti un PV, valstij un jo īpaši pasažieriem izdevīgi. Tā kā tam neviens vairs netic, nākas pieaicināt konsultantus, lai arī tie pasaka, ka jaunā – patiesībā tā pati vecā neīstenotā – stratēģija visu vērsīs par labu. Cipari un ar iepirkumu saistītie procesi rāda citu ainu.

Komentāri

Pievienot komentāru