Tirdzniecība un pakalpojumi

Atklās salātu un sviestmaižu tirdzniecības automātus

Rudīte Spakovska [email protected], 05.09.2006

Jaunākais izdevums

Šī gada 7. septembrī sviestmaižu un pusfabrikātu gatavošanas uzņēmums Lango uzsāks kārtaino sviestmaižu un salātu tirdzniecību automātos sabiedriskās vietās. „Mēs, sekojot savu patērētāju vēlmēm, esam investējuši jaunā darbības virzienā, savas produkcijas tirdzniecībā salātu un sviestmaižu automātos, kas ļaus palielināt apgrozījumu par 15 %. Šobrīd ir iegādāti pirmie automāti un nākotnē plānojam to skaitu palielināt,” saka SIA Lango valdes priekšsēdētājs Andrejs Fraimanis. Automāti tiek izvietoti sabiedriskās vietās, kur cilvēki uzturas kāda mērķa vadīti, bet viņiem pietrūkst laika, lai baudītu maltīti kafejnīcā, vai arī šādas iespējas nemaz nav. Pirmie automāti ir izvietoti Latvijas Televīzijā, Biznesa Augstskolā Turība un plānots izvietot arī Latvijas Universitātē, Rīgas Ekonomikas augstskolā, Rīgas Autoostā, Tirdzniecības centrā Spice un citur, ar mērķi nākotnē šo vietu skaitu palielināt. Salātu un sviestmaižu automātos patērētājam būs iespēja iegādāties sešu dažādu veidu kārtainās sviestmaizes un astoņu dažādu veidu salātus, kur lietotāja ērtībām pievienota arī dakšiņa. Pavisam automātos tiek izvietotas 160 produktu vienības. Automātos, kas ir ražoti Eiropas Savienībā, ir nodrošināta nemainīga temperatūra +3 grādi, kas ir atbilstoša drošai pārtikas produktu glabāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lētās kravas Latvijas salātus pārvērš biomasā; pogas izgriež arī igauņi

Latvijas ražotāji varētu pilnībā apmierināt pircēju pieprasījumu, ja tirgotāji priekšroku nesteigtu dot ievestajiem salātiem, kuru cena destabilizē tirgu, uzskata DB aptaujātie agro pašmāju salātu audzētāji.

Vietējo salātu nākotne ir apdraudēta. Atšķirībā no gurķiem, tomātiem un citiem dārzeņiem, salātu audzēšanu SIA Rītausma vadība sauc par sociālo programmu darbavietu saglabāšanai arī ziemā, bet otrs lielais audzētājs – z/s Mežacīruļi no mazumtirdzniecības ķēžu atgrūstajiem paša audzētajiem salātiem kā no biomasas bijis spiests ražot gāzi. DB jāsecina – ražotāji un tirgotāji par šo tēmu runā katrs savā valodā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Automāti sacenšas ar baristām

Kristīne Stepiņa, 05.03.2019

«Šomēnes tirgū nonāks pirmais kafijas automāts ar mākslīgo intelektu, kas sekos līdzi lietotāja paradumiem, pielāgojot tiem dzērienus,» informē Rickman Trade Latvijas filiāles

klientu attiecību vadītājs Matīss Nitišs.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas pagatavošanā arvien lielāku vietu ieņem tehnoloģijas, un HoReCa uzņēmumi tajās investē vairāk, tomēr zīmēt piena putās automāti vēl neprot.

Latvijā ir pieejami dažāda līmeņa kafijas automāti – sākot ar kapsulām darbināmiem opelīšiem līdz pat Ferrari klases iekārtām profesionāļiem, tie var sasniegt pat automašīnas cenu. 2018. gadā Latvijā darbību sāka Šveices uzņēmuma Jura Elektroapparate AG zīmola Jura sadzīves tehnikas vairumtirgotājs, kas piedāvā modernas inovācijas – šomēnes tiks piedāvāts pirmais kafijas automāts ar mākslīgo intelektu, kas sekos līdzi lietotāja paradumiem.

Kafijas automātus tirgo un iznomā dažādi uzņēmumi, tostarp SIA Eugesta un partneri, SIA Kafe serviss, SIA Gemoss u.c. Lielākā daļa HoReCa segmentā izmantoto kafijas automātu tiek nomāti.

Kafijas automātu tirgus mainās, jo mainās patērētāju paradumi – palielinās gan mājsaimniecību, gan HoReCa uzņēmumu pieprasījums pēc tehnoloģijām, kas ļauj iegūt augstākas kvalitātes dzērienu, atzīst Rickman Trade L atvijas fi liāles klientu attiecību vadītājs Matīss Nitišs. «Cilvēki arvien biežāk kafijas gatavošanai mājās izvēlas automātus, turklāt nevis tādus, kuros dzēriens tiek pagatavots, izmantojot kapsulas, bet tādus, kuros pupiņas tiek maltas un pievienots svaigs piens. Šobrīd mājas apstākļos ar vienas podziņas nospiešanu iespējams pagatavot cappucino vai caffe latte restorānu līmenī. Savukārt reti kurā augsta līmeņa viesnīcā kafija brokastīs vairs tiek piedāvāta no termosiem,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Maxima gaļas salāti

Gunta Kursiša, 06.06.2014

Db.lv piedāvā ielūkoties veikalaMaxima virtuvē, proti, liellopa gaļas salātu ražošanas procesā. Vairāk uzziniet, skatot šo galeriju!

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maxima lielveikalu kulinārijas cehos Latvijā vienā mēnesī tiek saražotas teju simts tonnas dažādu salātu mēnesī, bet, piemēram, cehs Slokas ielā 115 ik dienas saražo aptuveni 300 kilogramu gaļas salātu. Šoreiz rubrikā «Kā top?» skatiet, kā gatavo liellopu gaļas salātus lielveikalā Maxima.

Salāti tiek gatavoti ražošanas cehos, kuri atrodas atsevišķos Maxima XXX un Maxima XX lielveikalos visā Latvijā, un no turienes tie tiek nogādāti arī uz mazākām Maximām.

No kopējā kulinārijas produktu klāsta dažādu veidu salāti ir visvairāk pirktie un aizņem nedaudz vairāk kā 70% no visa Maxima kulinārijas piedāvājuma. Kopumā Maximā tiek gatavoti 63 dažādu salātu veidi.

Uzņēmuma pārstāvis Jānis Beseris, vaicāts, kur tiek pirkti salātu pagatavošanā izmantotie produkti, norāda, ka tas ir atkarīgs no vairākiem faktoriem, piemēram, sezonas un pašmāju dārzeņu pieejamības, kā arī dārzeņu kvalitātes. Savukārt liellopu gaļa tiekot pirkta no vietējiem ražotājiem un audzētājiem. Vienā dienā vienā Maxima kulinārijas cehā salātiem tiek sagriezti aptuveni 50 kilogrami liellopu gaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maizes, uzkodu un saldētu produktu ražotājs Baltijas valstīs "Mantinga" no holdingkompānijas "Orkla Latvija" iegādājies Latvijā bāzēto SIA "Fresh Food Production", kas plašāk pazīstams kā “Pedro”.

Iegādātais uzņēmums specializējas ātro pusfabrikātu, piemēram, sviestmaižu, burgeru, panini un citu produktu ražošanā.

"Mūsu stratēģiskais mērķis augt efektīvi un ilgtspējīgi ir cieši saistīts ar to, ka nolēmām iegādāties uzņēmumu Latvijā. Ar gandrīz 25 gadu pieredzi pārtikas rūpniecībā ceram paplašināties tirgus segmentā, kura popularitāte un pieprasījums jau kādu laiku ir pieaudzis. Šovasar tika uzstādīts rekords uzkodu ražošanā, īpaši veiksmīgs tas ir bijis sviestmaižu sektorā, kas ir jauniegūtā uzņēmuma nozīmīgākais produkts. Turpmāk mēs spēsim labāk apmierināt patērētāju prasības un attīstīt atdzesēto produktu jomu, pateicoties abu rūpnīcu savstarpēji papildinošajai darbībai,” norāda Mantas Agentas uzņēmumu grupas izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No 2019. gada drīkstēs lietot tikai vienotajā tīklā saslēgtus azartspēļu automātus

Zane Atlāce - Bistere, 19.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2019. gada 1. janvāra drīkstēs ekspluatēt tikai tādus azartspēļu automātus, kuri būs pieslēgti vienotajai azartspēļu automātu kontroles un uzraudzības sistēmai (vienotā sistēma (AKUS)) vienotā tīklā, informē Finanšu ministrijā.

To paredz noteikumu projekts par vienotās azartspēļu automātu kontroles un uzraudzības sistēmas ieviešanas un uzturēšanas kārtību, sistēmā iekļaujamajiem datiem un to apmaiņas kārtību, ko otrdien 20. decembrī, paredzēts izskatīt valdības sēdē.

Izstrādātais noteikumu projekts nosaka vienotās sistēmas (AKUS) ieviešanas un uzturēšanas kārtību, prasības azartspēļu automātu pieslēgšanai šai sistēmai, tajā iekļaujamos datus un šo datu apmaiņas kārtību, kā arī prasības iekļaujamo datu uzglabāšanai. Noteikumu projekts nosaka arī Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas tiesības iegūt informāciju no vienotās sistēmas (AKUS).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas novada z/s Mežacīruļi blakus biogāzes stacijai uzbūvējuši jaunu siltumnīcu kompleksu.

Tādejādi viens no lielākajiem lauksaimnieciskās produkcijas ražotājiem dažādojis uzņēmējdarbību un startē jaunā nišā – salātu un garšvielu audzēšanas jomā. Tieši daudznozaru statuss saimniecībai ļauj dažādot savu darbību un rada papildu iespējas gūt ieņēmumus. Mežacīruļi nodarbojas ar piena lopkopību, augkopību, biogāzes ražošanu un dārzeņu audzēšanu segtajās platībās.

Siltumnīcu komplekss aizņem 0,5 ha platības un tajā ieguldīti 495 tūkstoši latu, no kā publiskais finansējums ir 40 % jeb 198 tūkstoši Ls. Siltumnīcas ir loģisks solis pirms vairākiem gadiem realizētajam biogāzes projektam, kur kopumā investēti teju divi miljoni Ls, no kā publiskais finansējums bija 670 tūkstoši Ls. Siltumnīcās tiek izmantots siltums, ko saimniecība iegūst biogāzes ražotnē, tādējādi nodrošinot efektīvu saražotā izmatošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daukstu pagastā audzē trīs šķirņu salātus 20 hektāru platībā. Plānots, ka dienā varētu novākt astoņas tonnas salātu, kas tiek transportētas tālāk pārdošanai gan vietējā tirgū, gan arī Igaunijā un Lietuvā, ceturtdien raksta reģionālais laikraksts Dzirkstele.

SIA JJJ pārstāvis Rolands Jēkabsons 10 gadus nostrādājot ārzemēs, izlēma atgriezties Latvijā. Daukstu pagastā viņš iegādājās īpašumu un pērn vairāku desmitu hektāru platībā izmēģināja audzēt brokoļus, puķkāpostus un divu veidu salātus.

Taču šogad Rolands izlēmis audzēt tikai salātus. Pērn dārzeņi un salāti tika audzēti 45 hektāru platībā, taču šogad viņš salātus audzē 20 hektāru platībā. Pirmajai ražai jau vajadzējis būt, bet tā kavējas nelabvēlīgo laikapstākļu dēļ – ir vēss.

Salātu stādi tiek iepirkti no ārzemēm. Tie esot dārgi, bet tajā pašā laikā ļoti kvalitatīvi. Pašam audzēt stādus neesot ekonomiski izdevīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kembridžas universitātes pētnieki izveidojuši robotu - salātu ražas novācēju, kas nākotnē varētu risināt gan darbaspēka trūkuma problēmu, gan pārtikas nelietderīgu izšķērdēšanu.

Robots veicis pirmos izmēģinājumus laukos, novācot ledus salātu ražu.

Daudzus kultūraugus ir iespējams salīdzinoši viegli novākt mehāniski, neizmantojot cilvēka darbaspēku. Jau sen zināms, ka kartupeļus un graudaugus novāc kombaini, taču līdz šim ledussalātu novākšana atstāta cilvēka ziņā, ņemot vērā, ka to lapas ir trauslas un atrodas tuvu zemei, kas sarežģī šī auga mehānisku novākšanu.

Taču pētnieki radījuši robotu Vegebot, kas pats spēj identificēt un novākt ledus salātu lapas. Robots sākotnēji izmanto sistēmu, lai identificētu savu mērķi - ledus salātus. Tad iekārta nosaka, vai augs ir gatavs novākšanai. Ja tā ir, tad robots izmanto griešanas sistēmu, lai atdalītu salātus no saknes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas plašsaziņas līdzekļos plašu rezonansi ieguvusi e-pasta vēstule, kurā kāds ēdināšanas uzņēmuma Hesburger darbinieks aicina pārbaudīt visus salātu iepakojumus, kas derīgi līdz šā gada 29. jūlijam, jo tajos iespējams atrast tārpus. Vēstule adresēta arī Hesburger darbiniekiem Latvijā un Lietuvā.

Hesburger darbiniekiem sūtītajā vēstulē rakstīts, ka pēc atvēršanas jāpārbauda visi iepakojumi, kas jāizlieto līdz 29. jūlijam, jo tajos iespējams atrast tārpus, kuri jānoņem nost no salātiem, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums Panorāma. Tā kā vēstulē nav minēts, ka salāti pēc tārpu atrašanas būtu jāiznīcina, tas ļāvis secināt, ka tārpi tiek noņemti, bet salātus turpināts servēt klientiem.

Igaunijas plašsaziņas līdzekļi vēsta, ka 700 kilogramu brāķēto slātu izsūtīti pa visām Baltijas valstīm, taču tagad šī partija jau atsaukta. Tomēr pieļauts, ka daļu salātu paspēts iztirgot. Faktu, ka bojāti salāti nonākuši līdz Latvijai, noliedza Pārtikas un veterinārais dienests (PVD), jo igauņu kolēģi nav iedarbinājuši ātrās brīdināšanas sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rimi Latvia atklājis jauno, 2788 kvadrātmetru plašo centralizēto kulinārijas un gaļas produktu ražošanas virtuvi Rīgā, A. Deglava ielā, kas apgādās visus Rimi veikalus Latvijā ar gatavajiem ēdieniem, informē uzņēmums.

Šis stratēģiski nozīmīgais solis ļaus automatizēt ražošanu un būtiski palielināt efektivitāti, dienā saražojot līdz pat 18 tonnām salātu, kulinārijas un gaļas izstrādājumu. Vienlaikus tas nozīmē arī vienotu kvalitātes kontroli un ilgtspējīgu ražošanu ar samazinātiem pārtikas atlikumiem.

Centralizētajā virtuvē nodarbināti vairāk nekā 150 darbinieku, kuri vienuviet nodrošina pilnu ražošanas ciklu – no izejvielu uzglabāšanas līdz gatavo produktu iepakošanai un marķēšanai. Uzņēmums norāda, ka šāda pieeja sniedz iespēju veikt striktu ražošanas procesu kontroli un monitoringu, attiecīgi izpildot nozarē augstākās pārtikas drošības un kvalitātes prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ātri pagatavojamo produktu izvēlē galvenais ir cena

Sandra Dieziņa, Db, 23.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavo un ātri pagatavojamo produktu izvēles galvenais kritērijs pircējiem ir cena, liecina pētījums, ko pēc Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) pasūtījuma pērn veikusi SIA Analītisko pētījumu un stratēģiju laboratorija.

Pētījumā secināts, ka 46% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju pēdējā mēneša laikā ir pirkuši gatavos un ātri pagatavojamus pārtikas produktus. Gatavos salātus pirkuši 44 % no aptaujātajiem un no tiem 18 % salātus pērk reizi nedēļā un biežāk un nedaudz biežāk tos pērk vīrieši nekā sievietes. Pētījuma dati liecina, ka gatavo salātu pirkšana ir populārāka latviski runājošo iedzīvotāju vidū. Vismaz reizi mēnesī tos iegādājas 50% latviski runājošo un 35% krievvalodīgo iedzīvotāju.

Kā maltīti mājās gatavos sveramos salātus izvēlas 50% aptaujāto iedzīvotāju, bet gatavos fasētos salātus izvēlas 40% iedzīvotāju. Šos produktus izvēlas arī maltītei darbā, izbraucieniem un viesībām. Sviestmaizes pērk 19% no Latvijas iedzīvotājiem un biežāk tos izvēlas vīrieši nekā sievietes. Sviestmaižu ēdāji ir gados jauni cilvēki un sviestmaižu pirkšanas īpatsvars palielinās pie lielākiem kopējiem ģimenes ienākumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc veikala Ķekava rekonstrukcijas Brīvības ielā 52, Rīgā, pircējiem durvis vēra specializēts gaļas veikals jeb skārnis Broilers & Bekons. Pēc pirmā veikala Broilers & Bekons atvēršanas, a/s Putnu fabrika Ķekava apsver iespēju nākotnē izveidot veselu mazumtirdzniecības veikalu tīklu ar zīmolu Broilers & Bekons, Db.lv informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību konsultante Lelde Sāre.

Veikals Broilers & Bekons pieejams pircējiem kopš 17. maija.

Veikala Broilers & Bekons blakus telpā darbojas arī sviestmaižu restorāns, kura sviestmaižu un salātu pagatavošanai tiek izmantoti veikalā Broilers & Bekons nopērkamie gaļas produkti.

A/s Putnu fabrika Ķekava veikals Brīvības ielā 52 ir pirmais, kurš tika rekonstruēts. Investīcijas jaunās koncepcijas izstrādē un pirmā Broilers & Bekons veikala izveidē pārsniedz 180 tūkst. latu. Uzņēmums nākotnē plāno atvērt vēl citus specializētus gaļas veikalus, veidojot mazumtirdzniecības veikalu tīklu ar zīmolu Broilers & Bekons.

Jau ziņojām, ka veikalā tiks piedāvāts Latvijā ražotas vistas, cūkas un liellopu gaļas sortiments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top? Narvesen privātās preču zīmes Fresh&Tasty salāti

Laura Mazbērziņa, 23.11.2018

Tālāk galerijā - Kā top «Narvesen» privātās preču zīmes «Fresh&Tasty» salāti ar liellopa gaļu un bumbieriem

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls db.lv viesojās uzņēmumā Latvijas Pārtikas ražotājs, vērojot mazumtirgotāja Narvesen liellopa gaļas salātu tapšanas procesu.

Izvairās no e-vielām

Narvesen oktobrī ieviesa liellopa gaļas salātus ar bumbieriem. «Jaunos salātus gatavo mūsu sadarbības partneris Latvijas Pārtikas ražotājs, kas neizmanto garšas pastiprinātājus, konservantus vai E621. Nereti piegādātāji savā produkcijā pievieno iepriekš minētos savienojumus, bet tas tiek darīts ne tādēļ, lai nodarītu kaitējumu patērētājam, bet tādēļ, lai nodrošinātu patērētāja vēlmēm attiecīgu kvalitāti. Iepriekš minētie produktu papildinājumi var būt piegādātāju izejvielās, bet uzņēmums rūpīgi atlasa piegādātājus, lai maksimāli izvairītos no šāda veida piedevām gatavajā produkcijā,» stāsta Linda Sietiņa, Narvesen mārketinga vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazcenu alejā, Jaunmārupē, dārzeņkopības uzņēmums SIA "Mārupes siltumnīcas" šodien atklās jaunos salātu lapu siltumnīcu, informē uzņēmumā.

Uzņēmums siltumnīcas izveidē investējis izveidē investējis 3,8 miljonus eiro, tostarp 3,1 miljonu eiro veido "SEB bankas" aizdevums, bet 700 000 eiro - uzņēmuma līdzekļi. Projektam ir apstiprināts arī Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai programmas "Investīcijas materiālajos aktīvos" atbalsts 1,5 miljonu eiro apmērā.

Uzņēmumā norāda, ka 0,7 hektāru platībā uzbūvētā modernā siltumnīca nodrošinās lapu salātu audzēšanu visu gadu. Tostarp siltumnīcas būvniecība tika pabeigta pērn nogalē, un ir iesēti jau pirmie salāti.

Lapu salāti tiek sēti un audzēti kūdras substrātā, neizmantojot plastmasas podiņus. Savukārt salātu gaismošanai tiek izmantotas LED gaismas, kuru spilgtumu iespējams pielāgot, tādējādi samazinot elektrības patēriņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā Vecrīgā, pie Doma laukuma tiks atvērta viesnīca Dome Hotel & SPA, kuras izveidē un ēkas rekonstrukcijā ieguldīti ap 2.5 milj. latu.

Tajā būs 15 eleganti luksusa numuri. Kopā ar viesnīcu tiks atvērts arī SPA centrs ar austrumu masāžām, frizētavu un tvaika pirti, saunu un terasi ēkas augšstāvā ar skatu uz Doma baznīcu.

Dome Hotel & SPA īpašnieks ir SIA Baltijas dizaina viesnīcas, kas dibināta 2004.gadā. Uzņēmums plāno izvērst viesnīcu biznesu Austrumeiropā, orientējoties galvenokārt uz t.s. boutique jeb salonviesnīcu nišu. Dome Hotel & SPA būs uzņēmuma pirmā viesnīca.

Ēkā ir saglabātas visas vēsturiski vērtīgās lietas – 18.gs. sienu gleznojumi, koka kāpnes, podiņu krāsnis, durvis un logi. Speciāli telpiski risinājumi nodrošina dienasgaismu visās viesu uzņemšanas telpās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Rūjienas MiniMelts saldējuma eksperiments izrādījies veiksmīgs

Laura Mazbērziņa, 21.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rūjienas saldējums pilotprojekta ietvaros pagājušajā gadā Rīgā uzstādīja vairākus bumbiņsaldējuma MiniMelts pašapkalpošanās tirdzniecības automātus. Eksperiments izrādījies veiksmīgs.

MiniMelts automāti drīzumā tiks atjaunoti un uzlaboti - rītdien tie ceļos uz Poliju, kur tiks uzstādīta modernāka tehnika, uzzināja biznesa portāls db.lv.

Pircējiem tika piedāvāts MiniMelts saldējums ar četrām garšām, un automāti tika izvietoti iepirkšanās centros Olimpia, Domina Shopping, Galerija Azur, T/C Apelsīns, T/C Liiba.

Rūjienā ražoto MiniMelts saldējuma bumbiņu lielākais realizācijas tirgus pašlaik ir Polija, kurā ir 25 tirdzniecības automāti, divi uzstādīti arī Igaunijā un drīzumā tādi būs arī Holandē.

Rūjienas saldējums mazās saldējuma bumbiņas pēc ASV kompānijas Minimelts Co pasūtījuma ražo kopš pagājušā gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais gaļas pārstrādes uzņēmums "Forevers", ieguldot aptuveni 30 000 eiro, atvēris jauna koncepta veikalu tirdzniecības centrā "Sāga". Tas ir pirmais "Forevers" veikals Latvijā, kurā tiek uzsākta uz vietas gatavotu sviestmaižu tirdzniecība, informē uzņēmums.

Tās tapušas sadarbībā ar pavāru Mārtiņu Sirmo un to pagatavošanā tiek izmantoti uzņēmuma ražotie gaļas produkti.

"Forevers" jauno sviestmaižu piedāvājums kā pilotprojekts šobrīd tiks testēts tikai jaunatvērtajā tirdzniecības centrā "Sāga". Tur izvietotais "Forevers" veikals nodrošinās 4 darbavietas.

Jaunā koncepta tirdzniecības platība ir gandrīz 80 m2 liela, un šis ir pirmais "Forevers" veikals, kurā līdzās zīmola ražotajiem gaļas izstrādājumiem un ikdienā nepieciešamajiem pamata pārtikas produktiem, tiek piedāvātas ap 9 dažādām siltām desas un gaļas maizēm.

Šobrīd, ņemot vērā valstī noteikto ārkārtējo situāciju, jauno produktu līniju var iegādāties tikai līdzi ņemšanai, bet turpmāk šajā "Forevers" veikalā atradīsies arī zona maltītes baudīšanai uz vietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Pensilvānijas štata iedzīvotāji var iegādāties vīnu, izmantojot tirdzniecības automātus, bet pirms tam viņiem jāiztur izelpas telsts, lai pierādītu, ka viņi nav dzēruši, vēsta Reuters.

Štats, kas jau kontrolē vīna un stipro alkoholisko dzērienu tirdzniecību ar 620 valstij piederošu mazumtirdzniecības veikalu palīdzību, patlaban testē divus vīna automātus lielveikalos.

Ja tests būs veiksmīgs, šoruden visā štatā tiks uzstādīti vēl 98 šādi automāti.

Pēc vīna pudeles izvēlēšanās no 55 iespējamām pudelēm klientam automātā jāievieto vadītāja apliecība, apliecinot, ka viņš ir vismaz 21 gadu vecs. Tas ir minimālais vecums, lai legāli iegādātos alkoholu ASV.

Pircēja identitāti pārbauda Pensilvānijas Alkoholisko dzērienu kontroles padomes (PLCB) darbinieks, kas var redzēt pircēju, pateicoties kamerai. Tālāk klientam jāiepūš elpas pārbaudītājā, lai būtu skaidrs, ka alkohola koncentrācija asinīs nepārsniedz noteikto limitu. Pretējā gadījumā pārdošana tiek atteikta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Taras automātu vietā ierosina bezdarbniekus

, 10.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nevis pirkt dārgus tukšo pudeļu pieņemšanas automātus, bet pieņemt darbā bezdarbniekus - šādu risinājumu lielveikaliem, ieviešot iepakojuma depozīta sistēmu, iesaka Latvijas Atkritumu saimniecības asociācija (LASA).

Depozīta sistēmu Latvijā plānots ieviest pakāpeniski, nosakot pārejas laiku, turklāt ne visam iepakojumam uzreiz, vēsta laikraksts Diena.

Līdz 2010.gada rudenim Vides ministrija vēlas ieviest obligāto depozīta sistēmu vairākkārt izmantojamajai tarai, proti, stikla pudelēm, savukārt ilgāku laiku prasīs pāreja uz obligāto depozīta sistēmu PET pudelēm un skārdenēm. Valsts politikas līmenī nav noteikts, ka depozīta sistēma noteikti nozīmē taras pieņemšanas automātu uzstādīšanu, kā to parasti uztver, jo tādā veidā sistēma darbojas Igaunijā. «Te parādās izmaksas, jo nepirks jau pašus lētākos automātus, bet arī labākie neatšķiros pudeles pēc krāsām, neatlasīs tīras pudeles no netīrām, un jebkurā gadījumā nāksies pāršķirot ar rokām. Varbūt sākumā ir vērts nodarbināt bezdarbniekus, paskatīties, kā sistēma darbojas, un tad domāt par miljonu investīcijām,» uzskata LASA valdes priekšsēdētāja Rūta Bendere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Gada laikā pazudusi puse azartspēļu vietu

, 16.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā Latvijā vairāk nekā par pusi samazinājies azartspēļu organizēšanas vietu skaits – ja 2005. gada novembrī valstī bija 1268 azartspēļu organizēšanas vietas (spēļu zāles, kazino, bāri, kafejnīcas), tad šī gada sākumā – tikai 570, Db.lv informēja biedrības Latvijas Spēļu biznesa asociācija valdes priekšsēdētājs Ģirts Ludeks.

Kā rāda Izložu un azartspēļu inspekcijas provizoriskie dati, viskrasāk azartspēļu vietu skaits sarucis Rīgā, kur no 803 azartspēļu organizēšanas vietām 2005.gada nogalē šogad palikusi 331 azartspēļu organizēšanas vieta.

Patlaban Latvijā darbojas 15 kazino, 555 spēļu zāles – kopš 2005.gada beigām to skaits samazinājies par 81, t.sk. Rīgā – par 76.

Saistībā ar jaunā Azartspēļu un izložu likuma spēkā stāšanos, kurš nosaka, ka sākot ar 2007.gada 1.janvāri spēļu automātus aizliegts izvietot ārpus spēļu zālēm un kazino, no 618 bāriem un kafejnīcām visā Latvijā izņemts 2101 spēļu automāts. Rīgā ir pārtraukts ekspluatēt 1415 spēļu automātus 397 kafejnīcās un bāros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Spilva no Latvijas ražotājiem vēlas iepirkt 11 tonnas gurķu un 18,8 tonnas kabaču

Žanete Hāka, 19.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmums Spilva aicina Latvijas gurķu un kabaču audzētājus pieteikties un piegādāt šos dārzeņus, informē uzņēmuma pārstāvji.

Šobrīd Spilvā iepirkti 95% no plānotā gurķu, 40% – tumšo kabaču un 94% – gaišo kabaču apjoma, taču ražošanas plānu izpildei ir nepieciešamas vēl 11 tonnas gurķu un 18,8 tonnas kabaču.

Spilvas ražošanai gurķi tiek iepirkti trīs kategorijās: 1) 6-9 cm; 2) 8-10 cm; 3) līdz 14 cm. Pirmie divi izmēri paredzēti marinētu gurķu produktiem, kuros pilnīgai burciņu piepildīšanai ir nepieciešami noteikti izmēri. Savukārt garākie gurķi (līdz 14 cm) paredzēti salātu produkcijas ražošanai – Latgales salātu un “Mednieku salātu” pagatavošanai.

Spilvas Iepirkumu nodaļas vadītāja Anda Stepanoviča skaidro - lai gurķus varētu izmantot ražošanā, tiem jābūt veseliem, nesavītušiem, ar mazām sēklām, bez ziediņiem un augļkātiņiem, bez kaitēkļu bojājumiem un puves. Protams, gurķiem jābūt zaļā krāsā, bez dzeltējuma, kā arī bez svešām piegaršām un smaržām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Orkla Foods Latvija ziņo par ievērojamu pārdošanas pieaugumu eksporta tirgos

Lelde Petrāne, 11.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Orkla Foods Latvija ražotnē Babītes novada Spilvē ražoto dresingu (salātu mērču) pārdošanas apjomi 2016. gada septiņos mēnešos (janvāris – jūlijs) pieauguši par 21,6%, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu posmu, ziņo uzņēmums.

Lielākais dresingu pārdošanas apjoma pieaugums (+38,7%) novērojams eksporta tirgos; Latvijā salātu mērču pārdošana pieaugusi par 8%.

«Tik ievērojams dresingu pārdošanas pieaugums eksporta tirgos ir bijis iespējams, pateicoties šīs kategorijas produktu eksporta uzsākšanai uz Dāniju šā gada pirmajā pusē. Dāņu tirgum tiek piegādāti četru veidu Premium dresingi – Mango, Pesto, Itāļu un Balzamiko. Tie visi ir Latvijā radīti un ražoti, kā arī Latvijas tirgū pieejami produkti,» informē Orkla Foods Latvija mārketinga direktore Dana Erciņa-Užāne.

Latvijā un daļā eksporta tirgu uzņēmuma Orkla Foods Latvija ražotās salātu mērces pazīstamas ar zīmolu Spilva. Savukārt Dānijai dresingi tiek ražoti un šīs valsts veikalu plauktos pieejami kā dāņu tirgū labi pazīstama zīmola Beauvais produkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par vairāk nekā trešo daļu (36,3%) jeb pusmiljonu eiro šā gada pirmajos četros mēnešos pieaudzis apgrozījums SIA Staburadzes konditoreja ražotajām sviestmaizēm, salātiem, pankūkām, gatavajām maltītēm un picām, liecina medijiem sniegtā informācija.

Tirgū šie produkti atpazīstami ar zīmoliem Pedro un Mammas. Vairāk nekā pusi no apgrozījuma pieauguma šā gada pirmajos četros mēnešos veido tieši Pedro gatavo sviestmaižu noiets, kas pieaudzis par 32% salīdzinājumā ar šo pašu periodu pērn.

«Pedro sviestmaižu noieta pieaugums skaidrojams gan ar mūsu ieguldījumiem jaunu produktu izstrādē, gan ar būtiski plašāku distribūcijas tīklu,» skaidro Dana Erciņa – Užāne, NP Foods Komunikācijas direktore.

Lielāko pieaugumu pēc apgrozījuma naudā piedzīvo Pedro angļu sviestmaize ar vistu (+290% pieaugums) un Pedro angļu sviestmaize ar šķiņķi un sieru (+270%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Euro Food investējis 120 tūkstošus latu jaunā iepakojumā

, 01.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais gatavo ēdienu un ātro uzkodu ražotājs SIA Euro Food, divu gadu laikā investējis vairāk nekā 120 tūkstošus latu jauna videi draudzīgā iepakojuma izveidē.

«Sekojot pasaules tendencēm, kas strauji attīstās Eiropā, nolēmām veikt lielu ieguldījumu Pedro iepakojuma modernizēšanā,» norāda Bruno Ansons, SIA Euro Food izpilddirektors, piebilstot, ka šāda iemesla dēļ nolemts investēt jaunu fasēšanas iekārtu iegādē, kas fasē produktus videi draudzīgā un ērti lietojamā iepakojumā. Izstrādājot jauno dizainu izvēlēts sauklis Skan garšīgi!

Svaigās, atdzesētās sviestmaizes ir vienas no populārākajiem produktiem svaigās, gatavās pārtikas segmentā. SIA Euro Food veiktais pētījums norāda, ka 19% Latvijas iedzīvotāju vismaz reizi nedēļā nopērk gatavo sviestmaizi, bet no pircējiem, kas sevi atzīst par ātro sviestmaižu patērētājiem, 45% aptaujāto vismaz 2 reizes nedēļā mēdz tās iegādāties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Majoru kultūras namā izstādītas vaska figūras

Jūrmalā, Majoru kultūras namā, Jomas ielā 35, atkal atvērta Vaska figūru izstāde, ko pēc divu gadu pārtraukuma ar atjaunotu saturu piedāvā firma MTU Fantasy no Igaunijas.

Atklās izstādi Neskartie. Latvijas tekstilmāksla

Ārzemju mākslas muzejā 7.jūlijā pl.17.00 tiks atklāta Latvijas Tekstilmākslas asociācijas rīkotā izstāde Neskartie. Latvijas tekstilmāksla.

Būs apskatāmi Tiroles mākslinieku darbi

Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejā no 11. jūlija līdz 2. augustam būs apskatāma Austrijas mākslas izstāde Audums un akmens.

Komentāri

Pievienot komentāru