Uzsākta kustība pār SIA MERKS rekonstruēto Gaujas tiltu pie Murjāņiem. Pagājušajā nedēļā tilts veiksmīgi izturēja pārbaudi uz statisko slodzi, kas nodrošināja būvuzrauga parakstītas atļaujas saņemšanu kustības pār tiltu uzsākšanai.
"Autotransporta un gājēju kustība pār tiltu pēc pagaidu shēmas notiks līdz pagaidu tilta nojaukšanai un tilta labiekārtošanas pabeigšanai," informē SIA Merks celtniecības direktors Jānis Šperbergs. Lai rekonstrukcijas darbu laikā nepārtrauktu satiksmi, tika pielietots Latvijas un Baltijas vēsturē unikāls risinājums – no Zviedrijas uzņēmuma Mabey Scandinavia AB tika nomāts pagaidu tilts, kas būvniecības laikā ļāva organizēt satiksmi bez luksoforiem, neradot braucējiem neērtības.
Tilta pār Gauju pie Murjāņiem rekonstrukcija pēc būtības klasificējama kā pilnīgi jauna tilta būvniecība, jo veco tiltu demontēja līdz balstu pamatiem. No tiem saglabāti vien dzītie pāļi un piloni (kodoli), kas paplašināti (apbetonēti), savienojot veco un jauno betona konstrukciju un veidojot jaunus rīģeļus. Jaunais tilts pār Gauju projektēts un veidots krietni platāks par iepriekšējo tiltu, un tam ir lielāka slodzes nestspēja. Tilta kopējais garums ir 143,39 m un brauktuves platums – 16,27 metri. Tilta kopsvars ir 3.5 tūkstoši tonnu.
Tilts pār Gauju pie Murjāņiem būvēts ar dzelzsbetona laidumu uzbīdīšanas tehnoloģiju, kas būtiski ļāvis samazināt būvniecības izmaksas. Tilta pasūtītājam valsts akciju sabiedrībai Latvijas valsts ceļi rekonstrukcijas darbi izmaksāja 2,8 miljoni latu.